Benny Pronssijalka
Poissa
Suosikkijoukkue: Super Tele, SVHK & Super-Vesku maalivahtina
|
|
Vastaus #100 : 10.09.2007 klo 11:10:34 |
|
Kun katsoi noita loistavia tunnelmapläjäyksiä 80-luvulta, niin ainakin minulle tuli fiilis että ero Suomen ja euroopan huippuseurojen välillä on kasvanut entisestään? Onko itse pelin tempo kasvanut vuosien aikana niin paljon että meidän finskien yksilötaidon puute on korostunut entisestään? Kiitos YLE:lle kun näytti wanhat matsit uusintana=)
Ei se tasollisesti ero ole kasvanut. Nykyään ei vain uskalleta haastaa kunnolla. Juve-Ilves-matsissa tuli hyvin ilmi, kuinka ennakkoluulottomasti Ipa pelasi.
|
|
|
|
Alfredo
Poissa
|
|
Vastaus #101 : 10.09.2007 klo 13:05:58 |
|
Kun katsoi noita loistavia tunnelmapläjäyksiä 80-luvulta, niin ainakin minulle tuli fiilis että ero Suomen ja euroopan huippuseurojen välillä on kasvanut entisestään? Onko itse pelin tempo kasvanut vuosien aikana niin paljon että meidän finskien yksilötaidon puute on korostunut entisestään? Kiitos YLE:lle kun näytti wanhat matsit uusintana=)
Kymmenen vuotta tämän jälkeen HJK pelasi mestareiden liigaa. Eiköhän se raha ole tehtävänsä tehnyt. Onhan ruotsalaisiakin joukkueita pelannut eurocupien finaaleissa ja voittanut niitä ja mm. KV Mechelen voitti aikoinaan cup-voittajien cupin. Rautaesirippu myös piti huolen, että mm. Belgradin Punainen tähti, Steaua Bucarest olivat todella kovia tekijöitä Euroopan kentillä.
|
|
|
|
MINSK
Poissa
Suosikkijoukkue: FCL FCB KaDy
|
|
Vastaus #102 : 10.09.2007 klo 13:40:30 |
|
-17.30 ystävyysottelu Brasiliaa vastaan 1987
Tässä ottelussa maajoukkueen paidassa komeilee tyylitön Kansallis-Osake Pankin mainos.
|
|
|
|
The Real Wolf
Poissa
|
|
Vastaus #103 : 10.09.2007 klo 13:46:11 |
|
- Samat fiilikset täälläkin. Juventuskin huippunimineen (parin vuoden takaisia maailmanmestareita + Platini) näytti todella löysältä ja virhealttiilta joukkueelta. Täytyy kuitnekin muistaa, että Juventuksella ei tuossa toisessa osaottelussa ollut mitään hätää, alla oli 4-0 vierasvoitto.
|
|
|
|
Udi
Poissa
|
|
Vastaus #104 : 10.09.2007 klo 13:51:15 |
|
Tempo on kasvanut hurjasti ja mikä tärkeintä, karvaus on tullut mukaan peliin! Nykyään joukkuet karvaavat jo paljon ylempää ja tilaa pelinrakenteluun on jäänyt paljon vähemmän. Tämä näkyy siinä, että pallo laitetaan nopeammin liikkeelle ja syöttötaidon omaaminen on noussut tärkeämmäksi kriteeriksi. Pallo liikkuu nopeammin -> pelin tempo näyttää nopeammalta, mutta pelaajat itse asiassa eivät välttämättä liiku nopeammin
|
|
|
|
MINSK
Poissa
|
|
Vastaus #105 : 10.09.2007 klo 14:02:28 |
|
-Pitää muistaa erona nykyiseen, että Olympiastadionin kaarrepaikat olivat tuolloin kaikki seisomapaikkoja.
Oliko noin? Kaartessa olen ollut näkemässä numeroidulla paikalla ainakin Englanti-ottelun vuonna 1985 sekä Tshekkoslovakia-ottelun vuonna 1987. Muistaakseni...
|
|
|
|
The Real Wolf
Poissa
|
|
Vastaus #106 : 10.09.2007 klo 15:17:36 |
|
Oliko noin? Kaartessa olen ollut näkemässä numeroidulla paikalla ainakin Englanti-ottelun vuonna 1985 sekä Tshekkoslovakia-ottelun vuonna 1987. Muistaakseni...
- Minulla on käsitys, että kaarteisiin asennettiin penkit myöhemmin. Myös tämä viittaisi siihen: lainaus: "Merkittävin rakennusvaihe oli koko Olympiastadionin peruskorjaus vuosina 1990-94. Suurimmillaan Olympiastadionin paikkaluku oli vuonna 1952, yli 70 000 paikkaa, nyt peruskorjauksen jälkeen paikkoja on 40 000, kaikki istumapaikkoja."http://www.stadion.fi/index.php?areaid=historia
|
|
|
|
Benny Pronssijalka
Poissa
|
|
Vastaus #107 : 10.09.2007 klo 15:23:45 |
|
- Samat fiilikset täälläkin. Juventuskin huippunimineen (parin vuoden takaisia maailmanmestareita + Platini) näytti todella löysältä ja virhealttiilta joukkueelta. Täytyy kuitnekin muistaa, että Juventuksella ei tuossa toisessa osaottelussa ollut mitään hätää, alla oli 4-0 vierasvoitto.
Platinille olisi kuulunut tuossa ottelussa suora punainen. Todella törkeästi veti, kun ei paska pärjännyt suomalaiselle.
|
|
|
|
Vanja
Poissa
Suosikkijoukkue: Punainen on värimme!
|
|
Vastaus #108 : 10.09.2007 klo 16:22:53 |
|
Kun katsoi noita loistavia tunnelmapläjäyksiä 80-luvulta, niin ainakin minulle tuli fiilis että ero Suomen ja euroopan huippuseurojen välillä on kasvanut entisestään? Onko itse pelin tempo kasvanut vuosien aikana niin paljon että meidän finskien yksilötaidon puute on korostunut entisestään? Samoja aatoksia tuli mieleen, ja hirvittäväksi asia menee kun muistaa että tuohon aikaan suomalaiset olivat vielä täysamatöörejä
|
|
|
|
Alfredo
Poissa
|
|
Vastaus #109 : 10.09.2007 klo 17:12:12 |
|
Toivelistalle myös TPS:n voitto Mika Aaltosen unelmamaalilla Internazionalesta.
|
|
|
|
Zapista
Poissa
Suosikkijoukkue: Vapaa Velkua
|
|
Vastaus #110 : 10.09.2007 klo 17:20:40 |
|
Olivatko kaikkai kaarrepaikat todella seisomapaikkoja? Mielestäni vain kaarteiden yläosat. Olympilaisissahan oli suuret lisäkatsomot 1983 MM kisoissa suuri lisäkatsomo aurinkokatsomon takana. http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=3&ag=18&t=479&a=4193kyllä noissa kuvissa myös kaarteessa istutaan
|
|
|
|
The Real Wolf
Poissa
|
|
Vastaus #111 : 10.09.2007 klo 18:43:48 |
|
Olivatko kaikkai kaarrepaikat todella seisomapaikkoja? Mielestäni vain kaarteiden yläosat. Olympilaisissahan oli suuret lisäkatsomot 1983 MM kisoissa suuri lisäkatsomo aurinkokatsomon takana. http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=3&ag=18&t=479&a=4193kyllä noissa kuvissa myös kaarteessa istutaan - Pitänee katsoa Steaua-matsin tallennus vähän myöhemmin vielä sillä silmällä. Ylen elävän arkiston kuvat, joihin viittaat ovat 1983 yleisurheilun MM-kisoista. Varmasti istutaan, mutta ei siellä mitään penkkejä ollut. Pelkkiä seisomakatsomoksi tarkoitettuja betoniportaita vain.
|
|
|
|
domergue
Poissa
|
|
Vastaus #112 : 10.09.2007 klo 19:18:00 |
|
Tässä ottelussa maajoukkueen paidassa komeilee tyylitön Kansallis-Osake Pankin mainos.
Aijai sentään. Enpäs tällaista raiskausta edes muistanut. Jostain syystä ottelu lasketaan silti viralliseksi maaotteluksi?
|
|
|
|
Sudeetti
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS, Banzai, kukkahattu
|
|
Vastaus #113 : 10.09.2007 klo 19:40:04 |
|
HJK:n höntsäilyt ( ) eivät oikein jaksaneet kiinnostaa, mutta nuo 80-luvun ottelut olivat mielenkiintoista katsottavaa. Itse syntynyt 70-luvulla, eikä noista peleistä ollut minkäänlaisia muistikuvia. Olisikohan YLE:llä oikeuksia näyttää vanhoja EM- tai MM-turnauksien pelejä? Jotkut "klassiset" ottelut kiinnostaisivat Suomen maajoukkueen vanhojen pelien jälkeen.
|
|
|
|
Benny Pronssijalka
Poissa
|
|
Vastaus #114 : 10.09.2007 klo 20:07:22 |
|
HJK:n höntsäilyt ( ) eivät oikein jaksaneet kiinnostaa, mutta nuo 80-luvun ottelut olivat mielenkiintoista katsottavaa. Itse syntynyt 70-luvulla, eikä noista peleistä ollut minkäänlaisia muistikuvia. Olisikohan YLE:llä oikeuksia näyttää vanhoja EM- tai MM-turnauksien pelejä? Jotkut "klassiset" ottelut kiinnostaisivat Suomen maajoukkueen vanhojen pelien jälkeen. Eiköhän noita klassisia EM/MM-matseja löydä netistä tai dvd:iltä. Suomalaisten matsit ovat harvinaista herkkua ja toivottavasti tulevaisuudessa nähdään näitä lisää.
|
|
|
|
BrDead
|
|
BrDead
Vastaus #115 : 11.09.2007 klo 00:35:45 |
|
- Minulla on käsitys, että kaarteisiin asennettiin penkit myöhemmin. Myös tämä viittaisi siihen: lainaus: "Merkittävin rakennusvaihe oli koko Olympiastadionin peruskorjaus vuosina 1990-94. Suurimmillaan Olympiastadionin paikkaluku oli vuonna 1952, yli 70 000 paikkaa, nyt peruskorjauksen jälkeen paikkoja on 40 000, kaikki istumapaikkoja."http://www.stadion.fi/index.php?areaid=historiaEi ollut kaarteet seisomapaikkoja enää 80-luvulla. Korkeintaan yläosat. Tuon rempan aikanahan vaihdettiin ne penkkien selkänojat kompromissiratkaisuna sellaisiksi, että penkissä on selänpaikat, koska museovirasto ei suostunut erillisiin istuimiin. Sitä ennen istumapaikat oli muistaakseni hieman tiiviimmin.
|
|
|
|
Zapista
Poissa
Suosikkijoukkue: Vapaa Velkua
|
|
Vastaus #116 : 11.09.2007 klo 08:20:07 |
|
Itse olen lähes melko varma myös katselleeni noita mainittuja MM-kisoja juuri kaarteiden puupenkeiltä.
|
|
|
|
The Real Wolf
Poissa
|
|
Vastaus #117 : 11.09.2007 klo 08:36:21 |
|
Itse olen lähes melko varma myös katselleeni noita mainittuja MM-kisoja juuri kaarteiden puupenkeiltä.
- Olisko ollut sitten niin, että yläosat ovat olleet erilaiset, kuin alaosat? Kaarrekatsomoiden vaiheista 80-luvulla olisi mielenkiintoista saada lisätietoa, esimerkiksi kuvia. 90-luvun alkupuolella siellä oli joka tapauksessa isot rakenteelliset remontit. Joissakin vanhoissa videoissa näkyy hyvin aukirevittyjä katsomonosia.
|
|
|
|
Sigi
Poissa
|
|
Vastaus #118 : 11.09.2007 klo 08:46:03 |
|
- Olisko ollut sitten niin, että yläosat ovat olleet erilaiset, kuin alaosat? Kaarrekatsomoiden vaiheista 80-luvulla olisi mielenkiintoista saada lisätietoa, esimerkiksi kuvia. 90-luvun alkupuolella siellä oli joka tapauksessa isot rakenteelliset remontit. Joissakin vanhoissa videoissa näkyy hyvin aukirevittyjä katsomonosia.
Jostain on jäänyt sellainen kuva, että seisomakatsomoja oli osassa pohjoiskaarteen yläosaa ennen 90-luvun alun remonttia. Muuallakin kaarteissa oli istuimina pelkät puulankut ja näin taisi olla itäsivullakin. Katsomo-osat taidettiin purkaa kokonaan ulkoseiniä ja tukirakenteita lukuunottamatta tuossa em. remontissa, ainakin kaarteista. EM-karsintaa olen ollut seuraamassa stadikalla kun toisen kaarteen katsomo on ollut purettu kokonaan. Hurjan näköistä.
|
|
|
|
MINSK
Poissa
|
|
Vastaus #119 : 11.09.2007 klo 08:56:05 |
|
Englantihan kävi pelaamassa Ruotsin EM-kisojen alla Suomea vastaan stadikalla, jolloin brittitoimittajat kummastelivat betonimyllyjä (ja moittivat liian pitkää ruohoa).
|
|
|
|
Josef K.
Poissa
Suosikkijoukkue: Positiivisia lausuntoja antavat henkilöt
|
|
Vastaus #120 : 23.09.2007 klo 14:07:40 |
|
Suomi - Brasilia NYT
|
|
|
|
en göl
Poissa
Suosikkijoukkue: Apinasafari, papukaijalaakso ja tippukiviluola
|
|
Vastaus #121 : 23.09.2007 klo 14:11:30 |
|
Suomi - Brasilia NYT Uuh/uhh E: Nurmelle " "
|
|
« Viimeksi muokattu: 23.09.2007 klo 14:13:51 kirjoittanut en göl »
|
|
|
|
|
The Real Wolf
Poissa
|
|
Vastaus #122 : 23.09.2007 klo 14:12:47 |
|
Klo 16.55. Suomi-Jugoslavia Vänäriltä vuodelta 1989. Ajankuva siitä, miten jääkiekosta tuttu käytäntö laittaa oma maali viimeksi palloon koskeneen hyökkäävän joukkueen pelaajan nimiin oli Suomessa vielä ihan tavallista. "Maalintekijälle"
|
|
|
|
G-G
Poissa
Suosikkijoukkue: RoPS, Huuhkajat
|
|
Vastaus #123 : 23.09.2007 klo 14:24:57 |
|
Suomi - Brasilia NYT Vähän myöhässä huomasin matsin