FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
30.11.2024 klo 06:19:54 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 2 [3] 4

Kirjoittaja Aihe: Image: Kuka väittää ettei Suomessa olisi jalkapallokultturia?  (Luettu 5625 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
athos

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, FC Honka

Vastaus #50 : 30.08.2007 klo 16:33:36

Hyvä että vastasi, vaikka palautteeni oli ajankohdastakin johtuen paskasti kirjoitettu Ylos Tosin tuolle gloryhunttaukselle kun puhutaan jutun tekemisestä vahva Alas

No ehkä voisimme lähettää herra päätoimittajalle ihan omna kutsun osallistua Puola-peliä edeltäviin tapahtumiin..
Zapista

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vapaa Velkua

Vastaus #51 : 30.08.2007 klo 16:54:52

Imagen toimitushan on siinä Korjaamolla joten matkakaan ei oo pitkä. Muistaakseni Numppa on vanha koripalloilija.
mediumpihvi

Poissa Poissa

Vastaus #52 : 30.08.2007 klo 17:39:19

edit.
« Viimeksi muokattu: 02.01.2008 klo 19:14:41 kirjoittanut mediumpihvi »
OJ

Poissa Poissa

Vastaus #53 : 30.08.2007 klo 21:12:19

Miksi ihmeessä joku haluaa mennä academyyn? :-[ ???
Itse menin toista kertaa eläessäni paikkaan, kun satuin Helsingissä olemaan Suomi-Kazakstan-maaottelun aikaan. Mihin minun olisi kannattunut mennä, en tunne kovin hyvin Helsingin paikkoja?
KBR

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KGB

Vastaus #54 : 30.08.2007 klo 22:11:42

Mihin minun olisi kannattunut mennä, en tunne kovin hyvin Helsingin paikkoja?

DTM
oman_elämänsä_marco_di_vaio

Poissa Poissa

Vastaus #55 : 30.08.2007 klo 23:07:13

Virtuaali-stadionille ja hoilaajille :D ::) Alas
mikaw

Poissa Poissa

Vastaus #56 : 31.08.2007 klo 07:35:45

Itse menin toista kertaa eläessäni paikkaan, kun satuin Helsingissä olemaan Suomi-Kazakstan-maaottelun aikaan. Mihin minun olisi kannattunut mennä, en tunne kovin hyvin Helsingin paikkoja?

Chelsea pubi voisi olla sopivampi. Tokihan jo nimestä näkee fanituksen kohteen, mutta maajoukkueiden (myös siis jääkiekko hui kauheaa) matsit tulee livenä.  En sitten tiedä onko Chelsean-matsin aikana laulua...
Jimbo

Poissa Poissa

Vastaus #57 : 31.08.2007 klo 09:00:53

Chelsea pubi voisi olla sopivampi. Tokihan jo nimestä näkee fanituksen kohteen, mutta maajoukkueiden (myös siis jääkiekko hui kauheaa) matsit tulee livenä.  En sitten tiedä onko Chelsean-matsin aikana laulua...

Kyseisen kusiputkan nimi pitäisi vaihtaa Persseloona baariksi. Nimestä ei näe fanituksen kohdetta, vaan se on täysin harhaanjohtava. Paikalla aina puoli Persseloonaa ja Afrikkaa.
« Viimeksi muokattu: 31.08.2007 klo 09:03:10 kirjoittanut Jimbo »
Mikko Numminen

Poissa Poissa

Vastaus #58 : 31.08.2007 klo 10:24:09

Eipä olla vähään aikaan yhtä vilkasta keskustelua herätetty. Jää kakkoseksi Olli Saarelan nokkaanvedot.
Jos kutsua Puola-pelinalustapahtumaan tippuu, niin osallistutaan kyllä!
Sain kyllä jo kutsun Turun-paikallismatsiin. Tarjottiin jopa tuoppia. (Toivottavasti ei lasitavaraa.)
Udi

Poissa Poissa

Vastaus #59 : 31.08.2007 klo 10:26:19

Hienoa! Aktiivisuudelle Ylos
Ja jutusta ja Imagesta vielä: lehdethän kirjoittaa siitä, mitä näkevät ja kuulevat. Jos elk-janarit on se "jalkapalloväki", joka Helsingissä näkyy ja kuuluu, niin ei ihmekään, että lehti kirjoittaa janareista.

« Viimeksi muokattu: 31.08.2007 klo 10:27:25 kirjoittanut Udi »
Roger Kuitti

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Pateniemen Vesa & Åshöjdens BK

Vastaus #60 : 31.08.2007 klo 10:29:59

Kävin eilen kirjastossa lukemassa, ja eihän tuo nyt lehtijuttuna ollut niin "paha" tai mitenkään erityisen huonosti tehty. Ainoastaan toimittajan väite, ettei Suomesta löytyisi muuta futiskulttuuria kuin lädihuoraajat, jäi kyllä tökkimään. Ja mitä ELK:hon tulee, niin ne kyllä tekevät sen aivan itse  :D :keskari:

Fockin' aye, mate! Cheers!
100%

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK

Vastaus #61 : 31.08.2007 klo 11:22:03

>:( :keskari:

No, jokainen tylillään, mutta kuitenkin Alas tälläisille mieshuorille.
laivakoira

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Joken lompakko

Vastaus #62 : 31.08.2007 klo 15:16:51

Lukekaa Yhteishyvää, niin ei tartte itkeä.

http://www.digipaper.fi/hok-elanto/4913/

s. 20 ->
« Viimeksi muokattu: 31.08.2007 klo 16:30:36 kirjoittanut laivakoira »
Maakuntasatraappi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Sääntöjen rajamaat

Vastaus #63 : 31.08.2007 klo 15:41:30

Hienoa! Aktiivisuudelle Ylos
Ja jutusta ja Imagesta vielä: lehdethän kirjoittaa siitä, mitä näkevät ja kuulevat. Jos elk-janarit on se "jalkapalloväki", joka Helsingissä näkyy ja kuuluu, niin ei ihmekään, että lehti kirjoittaa janareista.

Erittäin hyvin tiivistetty, peesaan.
Dial Square FC

Poissa Poissa

Vastaus #64 : 01.09.2007 klo 11:43:33

Forumistien itkuraivareille  :D
Dial Square FC

Poissa Poissa

Vastaus #65 : 01.09.2007 klo 12:16:30

Kyseisen kusiputkan nimi pitäisi vaihtaa Persseloona baariksi. Nimestä ei näe fanituksen kohdetta, vaan se on täysin harhaanjohtava. Paikalla aina puoli Persseloonaa ja Afrikkaa.

Urheilubaariksi pöytien ja telkkujen sijoittelu on todella surkeaa.
Hincha en cancha

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Klubi, Huuhkajat, suomifutis paikan päällä

Vastaus #66 : 01.09.2007 klo 16:51:30

Kävin eilen kirjastossa lukemassa, ja eihän tuo nyt lehtijuttuna ollut niin "paha" tai mitenkään erityisen huonosti tehty. Ainoastaan toimittajan väite, ettei Suomesta löytyisi muuta futiskulttuuria kuin lädihuoraajat, jäi kyllä tökkimään.

Kyllähän tuo seikka itsessään jo tekee koko jutusta epäonnistuneen. Ei keskivertolukija lue Forumia tai käy suomalaisissa futispeleissä, jolloin tuommoiset väitteet jumittuvat faktoiksi aivoihin.
Dial Square FC

Poissa Poissa

Vastaus #67 : 01.09.2007 klo 17:09:37

Kyllähän tuo seikka itsessään jo tekee koko jutusta epäonnistuneen. Ei keskivertolukija lue Forumia tai käy suomalaisissa futispeleissä, jolloin tuommoiset väitteet jumittuvat faktoiksi aivoihin.

Mieshuoraaminen on varmaan kyllä näkyvin jalkapallokannattamisen muoto, jonka ei-jalkapalloihminen huomaa.
lasse11

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: itäinen taivas

Vastaus #68 : 01.09.2007 klo 17:12:13

Academy on muutaman käyntikerran perusteella harvinaisen vastenmielinen paikka. Esimerkiksi Weeruskan baaripuoli tai Aussie Bar/Angleterre pyyhkii sillä lattiaa.
Dial Square FC

Poissa Poissa

Vastaus #69 : 06.09.2007 klo 16:46:05

Juttuhan oli ihan asiallinen  Ylos
Fräntin kakkosnikki

Poissa Poissa

Vastaus #70 : 06.09.2007 klo 17:39:25

Tuoltahan niitä mieshuoria löytyy. Toi juttu repeilytti aikoinaan niin paljon, että oli pakko kaivaa esiin.
http://futisforum2.org/index.php?topic=790.4425
Rhino

Poissa Poissa

Vastaus #71 : 06.09.2007 klo 18:15:04

Olen mieshuora, Munan kannattaja, Englannin Liigan Kannattajat ry:n jäsen ja tiskirätti, mutta ylpeä sellainen!

Tuo Imagen juttu ei ollut hyvä. Siinä yleistettiin liikaa ja itselläkin kalskahti tuo lause, jossa kääntäen kerrotaan että Suomalainen jalkapallo ei olisi jalkapallokulttuuria. Tämä viesti ei todellakaan ole tullut haastateltavilta! 
Ilman muuta tällaisen lauseen jälkeen olisi ollut aiheellista katsoa asiaa myös Veikkausliigafanien näkökulmasta ja haastatella heitä yhtä lailla. Tällä kertaa aiheena piti olla kuitenkin vain englantilainen jalkapallokulttuuri Suomessa. Kuten jutussa mainittiin, se on ollut perinne ja rakas aihe Suomalaisille jo vuosikymmeniä nuppineulanpään kokoisista mustavalkotelevisioista lähtien. Jutun piti tietääkseni olla paljon laajempi, mutta nyt se oli typistetty vain kahteen sivuun. Tosiaan itseäkin hymyilytti tuo Mansen sanojen lausuminen. Voin vakuuttaa, että vaikka olen käynyt Manchesterissa useastikin, puhun aivan normaalisti vieläkin. Kyse on vain yhdestä henkilöstä noin kolmensadan ihmisen ryhmässä, joten tätäkään ei kannata yleistää. Ennen tätä en ole kuullut mitään vastaavaa. Toisaalta minulle on aivan sama jos joku kannattaa jotain seuraa niin paljon, että ottaa esimerkiksi vaikkapa Klubin tatskan, tai lausuu kieltä paikallisella murteella. Minun puolestani vaikkapa kaikki Stadilaiset KalPan kendokannattajat voivat harjoitella vapaasti kieltä kuopiolaisittain ääntäen. So not. 

Kasipallo kirjoitti:
>Muistan muuten kun suuri osa näistä ELK:n wannabelädirunkkareista
>kannatti Englantia Suomea vastaan pari vuotta sitten karsinnoissa. 

Ei todellakaan pidä paikkaansa! Kaikissa Suomen otteluissa olen nähnyt ELK porukalla vain sinivalkoista päällä ja äänihuulissa! Munan lisäksi kannatan Suomesta FC Hakaa. Kuten Maunokannatukseni, sekin on peruja vuosikymmenten takaa. Olen käynyt katsomassa tälläkin kaudella kaikki Hakan kotimatsit ja muutaman vieraspelin! Arvostan todellakin näitä ihmisiä jotka käyvät otteluissa vuodesta ja ikäpolvesta toiseen! Muuten kun Pool kävi täällä muutama vuosi sitten matsaamassa, ainakin itse olin Stadikan katsomossa Hakapaita päällä! Ihan vaan tiedoksi että pois lähtiessäni todella moni, minulle täysin tuntematon ja ELKiin kuulumaton piti yllättäen punapaitaa! Varmaan joku tämänkin listan väestä!?

Ilman muuta koko Englannin Liigan Kannattajien väki toivoo että Suomi pärjäisi ja pääsisi arvokisoihin! Juuri tälläistä piristysruisketta kaivattaisiin! Tampere oli jo lähellä onnistua Herkkusienessä ja jo hienosti mennyt alku lisäsi varmasti Suomalaista jalkapallokulttuuria.
Suomessa kannatus on lähentynyt pikku hiljaa vaikkapa Ruotsin meininkiä, mutta matkaa on vielä. Käykää muuten joskus lauantai-iltana ruattissa pallopubissa, silloin tuo Sportissa mölyäminen ei tunnu enää miltään. Siellä englantilaisen tai espanjalaisen joukkueen virtuaalinen kannattaminen on jo aivan eri luokkaa. Sama Norjassa! Tämä ei kuitenkaan estä mitenkään porukkaa kannattamasta myös kotimaista joukkuetta.

Tähän lopuksi.
Kuku pisti hyvän:
>Moniko kadunmies (=potentiaalinen urheilutapahtumiin osallistuja) lukee
>tosiasiassa Imagea? Ketkä sitä lukee? Lukeeko sitä yleensä joku, tai jopa tilaa?   

>Imagotappio, jos sitä nyt tuli, teki tuhoaan kai vain jonkun marginaaliryhmän keskuudessa.

Juurikin näin. Ens kerralla sitten hieman paremmin. Tosiaan Sinikaarti tai vastaava kehiin ja vaatikaa että saatte lukea jutun varmasti ennen julkaisua!
- Terveisin taas se livenä Puolapelissäkin möykkäävä Suomipaitainen, kauhea Elkkihemmo!
muurisen paniikkinappula

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Näihin kuviin ja näihin tunnelmiin

Vastaus #72 : 07.09.2007 klo 19:19:29

Olen mieshuora, Munan kannattaja, Englannin Liigan Kannattajat ry:n jäsen ja tiskirätti, mutta ylpeä sellainen!

Tuo Imagen juttu ei ollut hyvä. Siinä yleistettiin liikaa ja itselläkin kalskahti tuo lause, jossa kääntäen kerrotaan että Suomalainen jalkapallo ei olisi jalkapallokulttuuria. Tämä viesti ei todellakaan ole tullut haastateltavilta! 
Ilman muuta tällaisen lauseen jälkeen olisi ollut aiheellista katsoa asiaa myös Veikkausliigafanien näkökulmasta ja haastatella heitä yhtä lailla. Tällä kertaa aiheena piti olla kuitenkin vain englantilainen jalkapallokulttuuri Suomessa. Kuten jutussa mainittiin, se on ollut perinne ja rakas aihe Suomalaisille jo vuosikymmeniä nuppineulanpään kokoisista mustavalkotelevisioista lähtien. Jutun piti tietääkseni olla paljon laajempi, mutta nyt se oli typistetty vain kahteen sivuun. Tosiaan itseäkin hymyilytti tuo Mansen sanojen lausuminen. Voin vakuuttaa, että vaikka olen käynyt Manchesterissa useastikin, puhun aivan normaalisti vieläkin. Kyse on vain yhdestä henkilöstä noin kolmensadan ihmisen ryhmässä, joten tätäkään ei kannata yleistää. Ennen tätä en ole kuullut mitään vastaavaa. Toisaalta minulle on aivan sama jos joku kannattaa jotain seuraa niin paljon, että ottaa esimerkiksi vaikkapa Klubin tatskan, tai lausuu kieltä paikallisella murteella. Minun puolestani vaikkapa kaikki Stadilaiset KalPan kendokannattajat voivat harjoitella vapaasti kieltä kuopiolaisittain ääntäen. So not. 

Kasipallo kirjoitti:
>Muistan muuten kun suuri osa näistä ELK:n wannabelädirunkkareista
>kannatti Englantia Suomea vastaan pari vuotta sitten karsinnoissa. 

Ei todellakaan pidä paikkaansa! Kaikissa Suomen otteluissa olen nähnyt ELK porukalla vain sinivalkoista päällä ja äänihuulissa! Munan lisäksi kannatan Suomesta FC Hakaa. Kuten Maunokannatukseni, sekin on peruja vuosikymmenten takaa. Olen käynyt katsomassa tälläkin kaudella kaikki Hakan kotimatsit ja muutaman vieraspelin! Arvostan todellakin näitä ihmisiä jotka käyvät otteluissa vuodesta ja ikäpolvesta toiseen! Muuten kun Pool kävi täällä muutama vuosi sitten matsaamassa, ainakin itse olin Stadikan katsomossa Hakapaita päällä! Ihan vaan tiedoksi että pois lähtiessäni todella moni, minulle täysin tuntematon ja ELKiin kuulumaton piti yllättäen punapaitaa! Varmaan joku tämänkin listan väestä!?

Ilman muuta koko Englannin Liigan Kannattajien väki toivoo että Suomi pärjäisi ja pääsisi arvokisoihin! Juuri tälläistä piristysruisketta kaivattaisiin! Tampere oli jo lähellä onnistua Herkkusienessä ja jo hienosti mennyt alku lisäsi varmasti Suomalaista jalkapallokulttuuria.
Suomessa kannatus on lähentynyt pikku hiljaa vaikkapa Ruotsin meininkiä, mutta matkaa on vielä. Käykää muuten joskus lauantai-iltana ruattissa pallopubissa, silloin tuo Sportissa mölyäminen ei tunnu enää miltään. Siellä englantilaisen tai espanjalaisen joukkueen virtuaalinen kannattaminen on jo aivan eri luokkaa. Sama Norjassa! Tämä ei kuitenkaan estä mitenkään porukkaa kannattamasta myös kotimaista joukkuetta.

Tähän lopuksi.
Kuku pisti hyvän:
>Moniko kadunmies (=potentiaalinen urheilutapahtumiin osallistuja) lukee
>tosiasiassa Imagea? Ketkä sitä lukee? Lukeeko sitä yleensä joku, tai jopa tilaa?   

>Imagotappio, jos sitä nyt tuli, teki tuhoaan kai vain jonkun marginaaliryhmän keskuudessa.

Juurikin näin. Ens kerralla sitten hieman paremmin. Tosiaan Sinikaarti tai vastaava kehiin ja vaatikaa että saatte lukea jutun varmasti ennen julkaisua!
- Terveisin taas se livenä Puolapelissäkin möykkäävä Suomipaitainen, kauhea Elkkihemmo!

LUU KURKKUUN  Ylos  Jalkapallomatkailulle vielä  Ylos
Mestori

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK Helsinki

Vastaus #73 : 27.09.2007 klo 10:26:42

Uudessa Imagessa oli palauteosioon päässyt kaksi forumistien laukomaa asiapalautetta  Ylos Toimitus puolusteli itseään näin:

"Eihän "Cheers!"-jutun tarkoitus ollut väittää, ettei Suomesta löydy jalkapallokulttuuria, vaan että sitä löytyy - muun muassa lehdessä esiteltyjen brittifutisfanien toimesta."

ras

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS

Vastaus #74 : 27.09.2007 klo 14:32:31

Tässä Imagelle oppia jp-journalismista.

http://www.goool.fi/images/verkkolehti_huhti07.pdf
http://www.goool.fi/images/verkkolehti_touko07.pdf
http://www.goool.fi/images/verkkolehti_heina07.pdf

Sivuja: 1 2 [3] 4

Siirry: