FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
28.11.2024 klo 04:43:48 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1]

Kirjoittaja Aihe: Espanja  (Luettu 2942 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
popcorn

Poissa Poissa

: 01.10.2006 klo 15:03:14

Olen lähdössä Alicanteen 26.10 ja tarkoitukseni olisi olla parisen viikkoa matkassa.. La Liga olisi tarkoitus päästä katsomaan tahi segundaa...

Eli onkos Alicanten lähistöllä mahdollisuutta nähdä otteluita?Jos joku viitsisi kertoa kokemuksistaan lippujen hommaamisesta,lähialueen joukkueista ym. tai valistaa asiasta niin olisin kiitollinen..
El Conejo

Poissa Poissa

Vastaus #1 : 01.10.2006 klo 20:57:10

Hercules (2a) on Alicantesta. Myös naapurikaupungin Elche pelaa Segundaa. Lippujen hommaamisesta en osaa minkään seuran osalta sanoa, mutta ainakin Elchessä on niin iso stadion, että luulisi, että sinne mahtuu...

Lähin Primera-kaupunki taitaa olla Valencia, mistä on siis kotoisin parikin Primera-seuraa (Valencia ja Levante).

Juna-aikatauluja voit halutessasi etsiä osoitteesta www.renfe.es
« Viimeksi muokattu: 01.10.2006 klo 20:59:24 kirjoittanut El Conejo »
Schweinsteiger

Poissa Poissa

Vastaus #2 : 02.10.2006 klo 22:03:31

Valenciaan on lyhyt matka, samoin Murciaan. Murcian kaupungissa pelaa kaksi segunda-joukkuetta, Ciudad de Murcia ja joku toinen. Mukava paikka myös. Jos valitset Valencia, mene mieluummin bussilla, sillä kaupungin liikenne on lievästi sanottuna epäselvää ja kaottista.
El Conejo

Poissa Poissa

Vastaus #3 : 03.10.2006 klo 07:49:04

Murcian toinen jengi on Real Murcia, jota myös nimellä Murcia kutsutaan. Siis tarkoitatko, että Valenciaan kannattaa mennä bussilla ennemmin kuin junalla vai ennemmin kuin ajaa itse? Minulla ei tuosta kulmasta ole mitään kokemuksia, joten ihan mielenkiinnosta kyselen. Juna näyttää kestävän 1,5-2 tuntia ja maksaa junasta riippuen 10-25 euroa (kympin junia ei tosin mene kuin pari päivässä ja ne ovat hitaimpia, lähes kaikkien junien hinnat osuvat väliin 22-25 euroa). Viimeiset junat Valenciasta Murciaan lähtee kylläkin jo 21:05, eli voi tehdä vähän tiukkaa jos peli ei ala kuudelta.

Bussi (www.alsa.es, voi olla muitakin bussiyhtiöitä, mutta niistä en tiedä) on halvempi (meno-paluu n. 30 euroa) kuin valtaosa junista, mutta kestää n. 2 h 40 min. Viimeinen bussi lähtee 21:45, joten silloin myös 19 alkava peli saattaisi onnistua. Joku joka tuntee kaupunkia osanneet kertoa enemmän siitä, kuinka kauan stadioneilta kestää päästä asemille pelin jälkeen.

Murciaan bussi vie tunnissa (jokunen kestää 1,5 tuntia) ja meno-paluu maksaa vajaat yhdeksän euroa. Paikallisjunia menee kerran tunnissa ja kestää tunti 20 minuuttia. Meno-paluu maksaa 6,20, joten jos Murciaan matkaa, niin paikallisjuna lienee vähintäänkin kilpailukykyinen vaihtoehto, varsinkin, kun viimeinen juna Murciasta Alicanteen lähtee vasta 22:05.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2006 klo 07:58:05 kirjoittanut El Conejo »
Kuqqen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vaimo ei ymmärrä mitä Kiffen mulle merkitsee

Vastaus #4 : 03.10.2006 klo 08:43:03

Ite olen havainnut espanjassa reissatessa bussit helvetin hyviksi ja edullisemmiksi kuin junat. Alsa on hyvä, myös Auto-Res:iä olen kokeillut http://www.auto-res.net/

El Conejo

Poissa Poissa

Vastaus #5 : 03.10.2006 klo 09:55:09

Mä en ole käyttänyt busseja kuin kaupunkien sisäisillä matkoilla ja Mallorcalla. Junat on kyllä kalliimpia, mutta nopeampia ja mukavampia. Siis ei yksin Espanjassa, vaan lähes yleismaailmallisesti.
kinkladze

Poissa Poissa

Vastaus #6 : 23.10.2006 klo 20:43:19

Varasin juuri Ryanairiltä lennot Tampereelta Stanin kautta Valenciaan. 5 yötä varattu Holiday Innistä sopuhintaan. Sunnuntaina 19.11. Levanten matsiin ja seuraavana keskiviikkona Valencian UCL-matsi Olympiakosia vastaan hulppealla Mestallalla. Onkos kukaan foorumisti käynyt Valenciassa? Suositteletteko? ;) ??? >:( :( ::) Ylos Tuoppi Tuoppi Tuoppi Tuoppi Punainen
Leopoldo Luque

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: nuori Hector

Vastaus #7 : 24.10.2006 klo 01:51:16

Varasin juuri Ryanairiltä lennot Tampereelta Stanin kautta Valenciaan. 5 yötä varattu Holiday Innistä sopuhintaan. Sunnuntaina 19.11. Levanten matsiin ja seuraavana keskiviikkona Valencian UCL-matsi Olympiakosia vastaan hulppealla Mestallalla. Onkos kukaan foorumisti käynyt Valenciassa? Suositteletteko? ;) ??? >:( :( ::) Ylos Tuoppi Tuoppi Tuoppi Tuoppi Punainen

Käynyt kaksi kertaa viime ja tänä vuonna ja suosittelemisen arvoinen kaupunkihan tuo. Oon käynyt sekä Levanten että Valencian peleissä ja hyvä meininki ollut molemmissa. Levantehan pelaa hieman syrjäisemmällä Ciutat de Valencialla, jonne muistaakseni pääsee metrolla suht lähelle (tosin taksitkin ovat huokeita) ja Mestallahan onkin sitten ihan keskustan kupeessa. Molemmat oikein viihtyisiä pyhättöjä ja ainakin Mestallan lähistöllä lukuisia kuppiloita, joissa tunnelmaa on hyvä nostattaa ennen pelin alkua. Tärppinä, jos aikaa riittää, voisi olla vaikka reissu Vila-Realiin el Madrigalia katsastamaan. Sinne pääsee paikallisjunalla vajaassa tunnissa muutamalla eurolla.
Valencia on kaupunkina mukavan kompakti ja baareja on espanjalaiseen tapaan erittäin tiheässä, joten kävellen pärjää hyvin. Hyvää matkaa Pallo
kinkladze

Poissa Poissa

Vastaus #8 : 24.10.2006 klo 18:26:52

:) Ylos
Rebel

Poissa Poissa

Vastaus #9 : 06.11.2006 klo 09:26:46

Suosittelen ketjunavaajalle kyllä kanssa bussia. Sekä tiet että bussit ovat Espanjassa vähintään Suomen tasoa. Itse olen Alicanteen matkustanut bussilla ja sieltä myös Madridiin, joka ei sekään kovan bussimatkan takana ole.
Tostao

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: VCF

Vastaus #10 : 13.12.2006 klo 13:55:33

Mitenkäs se reissu sujui, Kinkladze? Tuo yhteys Lontoon kautta taitaakin olla näppärin reitti Valenciaan. Toinen on sitten lentää vaikka Barcelonaan ja siitä junalla tai bussilla perille. Miten pitkän ajan jouduit odottelemaan jatkolentoa Lontoossa? Olen itse suunnitellut lähteä samaa reittiä keväällä tai syksyllä.

Olen käynyt useamman kerran Valenciassa ja voin tosiaan todeta, että autolla ajaminen tuotti jonkin verran harmaita hiuksia ;) Mestallan nurkalla ei kolari bussin kanssa ollut kovinkaan kaukana. El Madrigalille sen sijaan pääsin autolla mukavasti.
Lataamo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Inter Turku & GPR FC

Vastaus #11 : 13.12.2006 klo 14:39:45

http://futisforum2.org/index.php/topic,8449.0.html  :o
Tostao

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: VCF

Vastaus #12 : 14.12.2006 klo 14:38:16

Kiitti! Sepä löytyikin läheltä;)

Sivuja: [1]

Siirry: