Pikkaraista tältä syksyltä:
Riku Heini:
- Hän pelasi mielestäni hyvän kauden Lahdessa. Miellyin hänen pelitapaansa jo aika kauan sitten. Rikulla on kyky saada pallo toimitettua maalille tiukoistakin paikoista.
(kyseessä liigan heikoimman joukkueen pelaaja, jota omat kannattajat haukkuivat kauden aikana joukkueen heikoimmaksi pelaajaksi ihmetellen, miksi mies saa peliaikaa. Kesän raporttien mukaan Heini ei osaa keskittää eikä laukoa. VPS oli ainoa liigajoukkue, joka tarjosi miehelle sopimusta.)
Ville Koskimaa:
- Tämä on meille äärimmäisen iso asia. Ville taisi olla ensimmäinen pelaaja, johon olimme yhteydessä. Hän oli ykkösnimi, kun jo viime kauden aikana mietimme, mitä haluamme ja tarvitsemme tulevaan joukkueeseen. Hän oli alusta lähtien se, mitä me halusimme, ja on hienoa, että onnistuimme siinä.
(kyseessä toppari, joka on jalalla umpisurkea, ja joka ei ole vakuuttanut lainkaan viime vuosina. VPS oli ainoa liigajoukkue, joka tarjosi miehelle sopimusta.)
Janne Henriksson:
- Olen ollut pitkään sitä mieltä, että Janne on tämän valtakunnan kärkinimiä. Olen viimeiset kolme vuotta yrittänyt koukkia häntä mukaan, mutta hän ei ole tarttunut syöttiin. Nyt tarttui.
(kyseessä maalivahti, joka ei ole pelannut säännöllisesti moneen vuoteen, ja jonka edellisestä hyvästä peliesityksestä liigatasolla on jo vuosia. Mikään muu liigajoukkue ei enää tarjonnut sopimusta)
Antti Uimaniemi:
- Antti Uimaniemi on pelaaja, joka on osoittanut tasonsa jo viimeisinä vuosina. Liigassa erittäin korkeatasoinen laitapuolustaja. Vasemman pakin paikka oli meillä kuluneena vuonna sellainen, jossa pelaaja vaihtui jatkuvasti. Hän oli meidän ykkösvaihtoehtomme sille paikalle koko ajan, ja on hienoa, että saimme miehen tänne.
(Kouvolasta kesällä kuuluneiden raporttien perusteella Uimaniemi pelasi todella huonon kauden, eikä MyPa-kannattajia harmittanut lainkaan tieto siitä, ettei Uimaniemi tehnyt jatkosopimusta. MyPa ei ilmeisesti edes tarjonnut miehelle jatkoa.)
Paco Corr
- Olen ihmetellyt, että miksei kukaan ole häntä vielä poiminut. Puhutaan suomalaisessa mittakaavassa poikkeuksellisen lahjakkaasta pelaajasta. Kansainvälistä jalkapalloa seuraavat tietävät, että jos pelaat Gambian tasoisessa joukkueessa 37 A-maaottelua, pitää pohjalla olla jotakin. Hänen parhaat pelinsä Suomessa ovat pelaamatta, ja toistaiseksi parhaat tullaan näkemään ensi kesänä. Potentiaali on suuri. Minulla on vahva usko siihen, että Paco lyö läpi ensi kaudella.
(kyseessä jo 28-vuotias pelaaja, joka on joskus väläytellyt yksittäisissä divaripeleissä, mutta ei ole koskaan osoittanut olevansa liigatason pelaaja. Mikään muu liigajengi ei satavarmasti ole harkinnut tätä kaveria sekunnin vertaa.)
Voiko liigajoukkueen päävalmentaja olla todella näin pihalla, vai onko hän vaan yltiökohtelias julkisissa kommenteissaan?
En väitä, etteikö osasta näistä kavereista olisi ensi kaudella jotain iloakin, mutta ei tuo Pikkaraisen touhu silti kovin vakuuttavalta tunnu
.