FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
25.04.2024 klo 15:31:14 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 117 [118] 119 ... 201
 
Kirjoittaja Aihe: SMJK:n katsomon ääliöt  (Luettu 713222 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
bupa dukta

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Anna mulle kymppi röökiin ja kaksi kaljaan.


Vastaus #2925 : 10.09.2013 klo 11:36:21

No se liittyy siihen että jos on niin hidas ostamaan lippua ettei saa sitä SMJkn lippua päätyyn, niin on vielä kenties mahollisuus ostaa lippu pohjoisen kulmiin ja tulla sinne päätyyn kattoon peli.
BEAT!!

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves


Vastaus #2926 : 10.09.2013 klo 11:38:28

No se liittyy siihen että jos on niin hidas ostamaan lippua ettei saa sitä SMJkn lippua päätyyn, niin on vielä kenties mahollisuus ostaa lippu pohjoisen kulmiin ja tulla sinne päätyyn kattoon peli.
Eikös järkkärit pyri juuri estämään sieltä hyppimistä?
Rehellinen mustalainen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: M.O.P.E.


Vastaus #2927 : 10.09.2013 klo 11:39:30

No se liittyy siihen että jos on niin hidas ostamaan lippua ettei saa sitä SMJkn lippua päätyyn, niin on vielä kenties mahollisuus ostaa lippu pohjoisen kulmiin ja tulla sinne päätyyn kattoon peli.
... ja olla SMJK:n katsomon ääliö.

--------------------------------------------------------------------------

Ilmeisesti Stadikalla on sisääntuloaulassa huonot opastukset kun parikin lapsiperhettä ohjasin katsomosta pois, kun ensi oltiin minua häätämässä pois. Ainahan sitä voi mennä pari sektoria pieleen, jos oikein yrittää.
bupa dukta

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Anna mulle kymppi röökiin ja kaksi kaljaan.


Vastaus #2928 : 10.09.2013 klo 11:59:33

Eikös järkkärit pyri juuri estämään sieltä hyppimistä?
Ite oon menny suoraan siihen päätyyn, päädyn sisäänkäynneistä vaikka liput on ollu eri sektoriin. Lippuja ei kukaan ole tarkistanu. Jatkossa toki tarkotus ostaa aina liput sinne pohjoiskaarteeseen.
bupa dukta

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Anna mulle kymppi röökiin ja kaksi kaljaan.


Vastaus #2929 : 10.09.2013 klo 12:01:24

... ja olla SMJK:n katsomon ääliö.


Ihan vilpittömästi kyselen, että mitäs haittaa tuosta on, kun päädyssä kuitenkin on tilaa riittänyt. Espanja pelissäkin tulostaulun toisella puolella oli melko tyhjää. Mutta jatkossa toki pyrin hommaan liput siihen päätyyn.
Rehellinen mustalainen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: M.O.P.E.


Vastaus #2930 : 10.09.2013 klo 12:06:04

Sitä haittaa, että sinne ei lippu oikeuta.

Ja kuten sanoit, kyllä siellä tilaa on (koska kaikki paukkautuu limittäin,lomittain ja sisäkkäin alas), joten lippujakin sinne saa kun osaa ajoissa olla internetin äärellä. Halvemmalla.
Zachariaz

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Ponnarit, HerTo


Vastaus #2931 : 10.09.2013 klo 12:09:38

Sitä haittaa, että sinne ei lippu oikeuta.
Niin saatana. Ja istukaa siellä edessä, minä olen maksanut lipustani ja haluan nähdä pelin!
Bunuel

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kansandemokraattinen jalkapallo


Vastaus #2932 : 10.09.2013 klo 12:24:38

Sitä haittaa, että sinne ei lippu oikeuta.

Don't know if cheerios :D

Aika paljon tällä kertaa oli mukana porukkaa joka jäi yleisessä lipunmyynnissä rannalle ja liittyi smjk:n vain saadakseen lipun tähän peliin. Hyvin silti sopivat kai sekaan ja tajusivat katsomon idean Ylos
Rehellinen mustalainen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: M.O.P.E.


Vastaus #2933 : 10.09.2013 klo 13:05:22

Samapa tuo mulle, kuka hyppii mihinkin, mutta kitinä siitä ettei ehtinyt parissa vuodessa ostamaan yhtä lippua tuhannestaviidestäsadasta mahdollisesta on aika ihmeellistä.
naapurin ritva

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Koirat


Vastaus #2934 : 10.09.2013 klo 15:54:58

Samapa tuo mulle, kuka hyppii mihinkin, mutta kitinä siitä ettei ehtinyt parissa vuodessa ostamaan yhtä lippua tuhannestaviidestäsadasta mahdollisesta on aika ihmeellistä.

Samaa en mäkään nyt aivan hahmota ??? (True_ääliö)

Tässä kannatti vapauttaa sisäinen Sulo Vilen ja ostaa mitä halvimmalla sai eli jäsenmaksu ja lippu. Varmaan monesta mun kaltaisesta tuli hyvän ensikokemuksen jälkeen Pohjoiskaarteen kantis. Once you go SMJKÄ you never go back-ah.
Tepu

Poissa Poissa


Vastaus #2935 : 10.09.2013 klo 19:05:33

Ihan vinkkinä perhekannattajille. Älkää tuoko niitä skidejä kannattajakatsomoon tai sen välittömään läheisyyteen.

On mahdollista että;

-kannattajakatsomossa seistään :shocker:
-huivit nousevat näkökentän eteen
-kannatus kuuluu liian kovaa
-kannattajakatsomosta saattaa kuulua jotain epäkorrekteja impulsiivisia huutoja

ym




Hö, me ollaan jantterin (8v) kanssa kierretty pohjoiskaarretta ku kissat kuumaa puuroa ja nyt lupasin jatkuvaan mankumiseen kyllästyneenä että ens vuonna pääsee seisomokatsomoon. Tosta kiroomisesta varmaankaa huolta, kerran sano mullekki että saat sinäkin isä kirota tota tuomaria. Sanoin ettei mun tartte ku mä en sen kieltä osaa, lupasin hänelle oikeuden kiroiluun, jos osaa tehdä sen tuomarin äidinkielellä.
El Murray

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #2936 : 11.09.2013 klo 10:31:35


Hö, me ollaan jantterin (8v) kanssa kierretty pohjoiskaarretta ku kissat kuumaa puuroa ja nyt lupasin jatkuvaan mankumiseen kyllästyneenä että ens vuonna pääsee seisomokatsomoon. Tosta kiroomisesta varmaankaa huolta, kerran sano mullekki että saat sinäkin isä kirota tota tuomaria. Sanoin ettei mun tartte ku mä en sen kieltä osaa, lupasin hänelle oikeuden kiroiluun, jos osaa tehdä sen tuomarin äidinkielellä.

Superjunnulle Ylos
ALPPIK

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Taylor Swift: You Belong With Me


Vastaus #2937 : 11.09.2013 klo 10:54:17

Kovasti SMJKKÄ yritti, mutta tuulipuvut ja muut noosat eivät oikein eilen lähteneet mukaan pedofil-*eräs georgialainen ammattilaisjalkapalloilija*-huuteluun
Pilluharja

Poissa Poissa


Vastaus #2938 : 11.09.2013 klo 23:48:10

http://www.huuto.net/kohteet/suomi-espanja-smjk-kausikortti-pohjoiskaarre-e-53/278724674
BrDead
Vastaus #2939 : 11.09.2013 klo 23:54:53


Ei näin.
TK

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: koko oulun calcio


Vastaus #2940 : 11.09.2013 klo 23:55:11

Mitä tästä?

E. No ok, ajattelin vain myynnin kannalta jos ei itse pääse peliin. Joku saa rahat seuraavaan kausariin kans "Ylos"
« Viimeksi muokattu: 12.09.2013 klo 00:00:06 kirjoittanut TK »
mustikkasormi

Poissa Poissa


Vastaus #2941 : 12.09.2013 klo 03:08:10

Samaa en mäkään nyt aivan hahmota ??? (True_ääliö)

Tässä kannatti vapauttaa sisäinen Sulo Vilen ja ostaa mitä halvimmalla sai eli jäsenmaksu ja lippu. Varmaan monesta mun kaltaisesta tuli hyvän ensikokemuksen jälkeen Pohjoiskaarteen kantis. Once you go SMJKÄ you never go back-ah.


Vaikka koko keskustelu ei välttämättä aiheen alle sovikkaan..

Pakko sanoa, että en varsinaisesti ymmärrä kritisointia näitä kohtaan jotka tulevat ilman kausaria/lippua pohjoiskaarteeseen. Kuten ritva sanoi, hyvän ensikokemuksen kautta ihmisistä tulee pohjoiskaarteen "kantiksia". Itse kävin monta peliä katsomassa kaarteessa ilman että olin smjk:n jäsen (n. yhdet karsinnat). Tämän jälkeen en nähnyt muuta fiksua vaihtoehtoa kuin hankkia jäsenyyden ja kausarin. Mielestäni tärkeintä on halu olla pohjoiskaarteessa tukemassa maajoukkuettamme, eikä se mitä kautta sinne on tullut. Kaikki, tai ainakin suurinosa siellä on varmasti samalla asialla. Ja onhan kuntosaleillakin jotain "kokeile viikko ilmaiseksi" tyylisiä tempauksia. Veikkaan että ensimmäistä kertaa peliin tuleva henkilö, ei heti ensitöikseen hanki smjk:n jäsenyyttä, ennen kuin on vähän aistinut tunnelmaa.

Sitä en puolestaan ymmärrä, että miksi ritva aloiti kommenttisi lauseella "tätä mäkään en hahmota", vaikka perustelit sen hyvin sen jälkeen.
kamaveli

Paikalla Paikalla


Vastaus #2942 : 12.09.2013 klo 03:12:28

Jotku naapurin ritvat voi piettää pään kiinni ja keskittyä kokkaan mulle munia ja paouja aamuksi.
BrDead
Vastaus #2943 : 12.09.2013 klo 03:16:38

Pakko sanoa, että en varsinaisesti ymmärrä kritisointia näitä kohtaan jotka tulevat ilman kausaria/lippua pohjoiskaarteeseen. Kuten ritva sanoi, hyvän ensikokemuksen kautta ihmisistä tulee pohjoiskaarteen "kantiksia". Itse kävin monta peliä katsomassa kaarteessa ilman että olin smjk:n jäsen (n. yhdet karsinnat). Tämän jälkeen en nähnyt muuta fiksua vaihtoehtoa kuin hankkia jäsenyyden ja kausarin. Mielestäni tärkeintä on halu olla pohjoiskaarteessa tukemassa maajoukkuettamme, eikä se mitä kautta sinne on tullut. Kaikki, tai ainakin suurinosa siellä on varmasti samalla asialla. Ja onhan kuntosaleillakin jotain "kokeile viikko ilmaiseksi" tyylisiä tempauksia. Veikkaan että ensimmäistä kertaa peliin tuleva henkilö, ei heti ensitöikseen hanki smjk:n jäsenyyttä, ennen kuin on vähän aistinut tunnelmaa.

Sitä tunnelmaa ei sitten mitenkään voi aistia muista katsomoista käsin tai tv:n välityksellä? Ei pitäisi tulla nimittäin mitenkään yllätyksenä enää se, että millainen se on. Sen verran paljon SMJK:n toiminta on saanut näkyvyyttä ja julkisuutta.
mustikkasormi

Poissa Poissa


Vastaus #2944 : 12.09.2013 klo 03:21:38

Sitä tunnelmaa ei sitten mitenkään voi aistia muista katsomoista käsin tai tv:n välityksellä? Ei pitäisi tulla nimittäin mitenkään yllätyksenä enää se, että millainen se on. Sen verran paljon SMJK:n toiminta on saanut näkyvyyttä ja julkisuutta.

No lähtisin ensinnäkin siitä, että ihmiset ovat erilaisia. Itselleni ainakaan ennen pohjoiskaarretta ei ollut tullut mieleenkään lähteä lauleskelemaan katsomossa. Tottakai sen aistii muuallekkin, mutta mistä sitä tietää, että se on se oma juttu ennen kuin sitä kokeilee? Ja et varmasti voi väittää, että kaarteen fiilis välittyy samalla tavalla muualle katsomoon samalla tavalla kuin mitä se kaarteessa on.

e. tuo asenne kun vaikuttaa siltä, että ainoastaan tosifanit ja jo valmiit oikeinkannattajat ovat tervetulleita (vaikka näin ei siis kuitenkaan käsittääkseni ole).
BrDead
Vastaus #2945 : 12.09.2013 klo 03:32:55

No lähtisin ensinnäkin siitä, että ihmiset ovat erilaisia. Itselleni ainakaan ennen pohjoiskaarretta ei ollut tullut mieleenkään lähteä lauleskelemaan katsomossa. Tottakai sen aistii muuallekkin, mutta mistä sitä tietää, että se on se oma juttu ennen kuin sitä kokeilee? Ja et varmasti voi väittää, että kaarteen fiilis välittyy samalla tavalla muualle katsomoon samalla tavalla kuin mitä se kaarteessa on.

e. tuo asenne kun vaikuttaa siltä, että ainoastaan tosifanit ja jo valmiit oikeinkannattajat ovat tervetulleita (vaikka näin ei siis kuitenkaan käsittääkseni ole).

A) Ei siellä ole kenenkään PAKKO laulaa. Kyllä jokainen saa olla ihan niin erilainen itsensä SMJK:n katsomossakin, jos niin haluaa. Kunhan ei perseile esimerkiksi alkamalla myllyttää siellä jonkun kanssa tai suorittamalla kaatuilutifoa.

B) Jokaikinen kertahan SMJK on yrittänyt levittää sitä kannatusmeininkiään viereisiin katsomoihin. Välillä siinä onnistuenkin.

Itseäni lähinnä vituttavat vain nämä vapaamatkustajat, joilla ei ole aikomustakaan liittyä yhdistyksen jäseniksi, vaan kerätään vain ns. kermat kakun päältä stormailemalla katsomoon, johon itsellä ei ole lippua. Lopputuloksena portaikot ja kulkutiet on tukossa, eikä kenelläkään ole kivaa (näin on monesti jo käynyt, nyttemmin tämäkin tilanne on parantunut). Samaan aikaan toisaalla toiset tekevät tuntikaupalla vapaaehtoistyötä mahdollistaakseen kaiken sen mitä katsomossa (ja sen ulkopuolellakin) tapahtuu.

Kuitenkin kaikesta paskasta, mitä esim. viranomaisten suunnalta katsomon toiminnasta on tullut, ohjautuu yhdistyksen kulloinkin toimivan hallituksen suuntaan. Eikä se voi tehdä oikein mitään varsinkaan siinä tilanteessa jos katsomossa perseilevä osapuoli ei ole edes yhdistyksen jäsen. Tästä johtuen ei yhtään ihmetytä, miksei tämänkään yhdistyksen hallitukseen kovin paljoa halukkuutta ole viime vuosina ollut.
mustikkasormi

Poissa Poissa


Vastaus #2946 : 12.09.2013 klo 12:06:05

A) Ei siellä ole kenenkään PAKKO laulaa. Kyllä jokainen saa olla ihan niin erilainen itsensä SMJK:n katsomossakin, jos niin haluaa. Kunhan ei perseile esimerkiksi alkamalla myllyttää siellä jonkun kanssa tai suorittamalla kaatuilutifoa.

B) Jokaikinen kertahan SMJK on yrittänyt levittää sitä kannatusmeininkiään viereisiin katsomoihin. Välillä siinä onnistuenkin.

Itseäni lähinnä vituttavat vain nämä vapaamatkustajat, joilla ei ole aikomustakaan liittyä yhdistyksen jäseniksi, vaan kerätään vain ns. kermat kakun päältä stormailemalla katsomoon, johon itsellä ei ole lippua. Lopputuloksena portaikot ja kulkutiet on tukossa, eikä kenelläkään ole kivaa (näin on monesti jo käynyt, nyttemmin tämäkin tilanne on parantunut). Samaan aikaan toisaalla toiset tekevät tuntikaupalla vapaaehtoistyötä mahdollistaakseen kaiken sen mitä katsomossa (ja sen ulkopuolellakin) tapahtuu.

Kuitenkin kaikesta paskasta, mitä esim. viranomaisten suunnalta katsomon toiminnasta on tullut, ohjautuu yhdistyksen kulloinkin toimivan hallituksen suuntaan. Eikä se voi tehdä oikein mitään varsinkaan siinä tilanteessa jos katsomossa perseilevä osapuoli ei ole edes yhdistyksen jäsen. Tästä johtuen ei yhtään ihmetytä, miksei tämänkään yhdistyksen hallitukseen kovin paljoa halukkuutta ole viime vuosina ollut.

Ihan hyviä pointteja. Laulamisen ei ollut tarkoitus olla _se_ oleellinen osa omaani.

Toisaalta kysyisin, että kuinka paljon siellä on todistettavasti näitä säännöllisiä "vapaamatkustajia" jotka myllyttävät? Veikkaisin, ettei kovin montaa. Vai oletko käynyt jokaiselta soihduttajalta, bängerin heittäjältä tai myllyttäjältä kysymässä jäsenkorttia?

Itse olen käsittänyt pohjoiskaarteen olevan paikka maajoukkueen kannattamiselle. Edelleenkin veikkaan ja uskon, että monen ensikokemus kaarteesta on hankittu ennen jäsenyyden hankkimista. Veikkaan myös että monet ovat liittyneet hyvin pian jäseniksi tämän jälkeen. Eikö smjk:ta kiinnosta kasvaminen? Mainitsit aikaisemmin hyvän julkisuuden, jota on tullut. Miksi se pitäisi pilata tuollaisella "tää on meidän juttu, liity tai älä tule" asenteella. Sen lisäksi esim. Espanja pelissä tilaa oli ylhäällä ties kuinka paljon, joten en näkisi tilan olevan ongelma, vaan ainoastaan ihmisten halun jäädä alas ja eteen.

Uskon myös vapaaehtoistyöntekijöiden tekevän hommia rakkaudesta lajiin ja maajoukkueeseen, sekä halusta viedä kannattajakulttuuria eteenpäin. Ja uskon heidän intresseissä olevan yhtälailla uusien jäsenien liittymisen ja kannattajamäärän kasvun.

Huom! Tarkoituksenani ei siis ole puolustaa sitä, että siellä ollaan karsinnoista toisiin väärillä lipuilla ja ilman jäsenyyttä. Mutta kiinnostaisi tietää myös oikeasti näiden lukumäärä, joka ei voi todellakaan olla  muuta kuin marginaalinen tai oikeastaan lähes olematon.
naapurin ritva

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Koirat


Vastaus #2947 : 12.09.2013 klo 13:47:04

Mustikkasormi, mä nimenomaan yritin perustella, miksi jäsenyys on syytä ottaa jo eka kerralle. Solidaarisuus on yks, halpuus ja myöhäinen saatavuus toinen. Jäsenyys+lippu=edullisempi kuin tuularilippupalvelu. Profit. Tankki täyteen -referenssi.

Onneksi kamavelimäinen misogynia ei näyttäytynyt live-kaarteessa, ja superjunnujakin näin fiilistelemässä.
« Viimeksi muokattu: 12.09.2013 klo 17:45:54 kirjoittanut naapurin ritva »
BassonSuurlähettiläs

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomen maajoukkue


Vastaus #2948 : 12.09.2013 klo 13:56:19

Miksi se pitäisi pilata tuollaisella "tää on meidän juttu, liity tai älä tule" asenteella. Sen lisäksi esim. Espanja pelissä tilaa oli ylhäällä ties kuinka paljon, joten en näkisi tilan olevan ongelma, vaan ainoastaan ihmisten halun jäädä alas ja eteen.

Amen.

Minä kävin 15 vuotta katsomassa pelejä tuularikatsomossa ja tässä pari vuotta sitten ostin jäsenyyden ja irtolipulla eka kokemus pohjoiskaarteessa. Ritva on oikeassa, että se on kaikista halvin tapa käydä peleissä (jäsenyys-kausikortti) mutta monelle tämä voi kynnys voi olla liian iso. Vaikea juttu mutta taidetaan useimmat olla tavallaan tästä samaa mieltä. Kyllä minuakin vituttaa jonnet, jotka juoksevat ympäristadionia, että pääsevät pohjoiskaarteeseen kiroilemaan.
BrDead
Vastaus #2949 : 12.09.2013 klo 16:58:38

Mustikkasormi, mä nimenomaan yritin perustella, miksi jäsenyys on syytä ottaa jo eka kerralle. Solidaarisuus on yks, halpuus ja myöhäinen saatavuus toinen. Jäsenyys+lippu=edullisempi kuin tuularilippuoalvelu. Profit. Tankki täyteen -referenssi.

Nykysukupolvi ei vain tunne enää sanaa solidaarisuus. Luulevat, että se on jotain syötävää. Sen verran itsekeskeiseksi tämäkin maa on muuttunut. Minäminä-yhteiskunta.

 
Sivuja: 1 ... 117 [118] 119 ... 201
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa