FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
26.11.2024 klo 22:01:09 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 [2]

Kirjoittaja Aihe: Tässä otsikossa keskustelemme kärkkäreistä eli käristemakkaroista  (Luettu 1887 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Addick

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: tähtivalmentaja.

Vastaus #25 : 19.09.2007 klo 01:03:00

Mielestäni eurolla saa tarjoilla minkälaista makkaraa tahansa, mutta esimerkiksi Oulussa 1,5€:n hintaan (tosin kaksi 2,5€:lla) myytävillä makkaroilla tulisi olla jo jokin vaatimustaso. Ne ovat aivan liian pieniä ja maistuvat ilman Sibyllan kohtuullista sinappia aivan skeidalta. Lisäksi niitä ei paisteta tavallisella kaasugrillillä, vaan jonkin sortin paistolevyllä, jolloin pinta ei ole riittävän rapea.

Itsehän en siis osta mitään muuta kasvatettua punaista lihaa kuin matsimakkaroita, joten pidän itseäni kohtuullisen suurena asiantuntijana.  >:( Ylos

Mielestäni paras koskaan syömäni kärkkäri on ollut Kiekko-Oulun pelissä muutaman vuoden takaa, kun taistelivat noususta ja söin erittäin mainioita kärkkäreitä useammassakin ottelussa. Jalkapallokatsomossa tällaisiä herkkuja odottelen vielä.
Taavetti_Merimies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: AFCA

Vastaus #26 : 21.10.2007 klo 20:39:23

Makkaroista on keskusteltu useassakin ketjussa, mutta millaista on muu tarjonta tuon perinneherkun ympärillä esim. Veikkausliigassa- vai onko minkäänlaista? Entä mitä kokemuksia sinulla on muualta maailmalta jalkapallokatsomoista?

Suomesta minulla ei ole laajasti kokemuksia, koska olen asunut vain muutamassa paikassa elämäni aikana. Olen käynyt Jyväskylän ja Kuopion (sekä "Vänärillä" että Keskuskentällä) noista "isommista" kaupungeista- en kuitenkaan tänä kesänä, koska tällä hetkellä en asu Suomessa. Tuolloin taisi molemmissa olla perinteisesti ainakin käristemakkaraa ja kahvia tarjolla. Kuopiossa olen aikanaan ostanut pelien aikaan muistikuvieni mukaan myös lihapiirakan, mutta saatan myös kuvitella. Karkkia pystyi myös ostamaan.

Viimeksi jalkapallo-ottelua olen käynyt katsomassa eilen Amsterdam ArenA:lla, jossa tarjoilu ei ole sielläkään mitään hirveän erikoista. MM's- karkkeja ja pieniä sipsipusseja voi ostaa automaatista. Erillisellä kortilla (10-50 euroa) voi sitten ostaa ylihintaisen hampurilaisen joko majoneesikastikkeella tai juustolla (a' 3 euroa). Ranskalaisten hintaa en muista, mutta ne saa McCann'in mukissa ja pienen Heinzin majoneesipurkin dippaamista varten. Olut on Heinekeniä ja maksaa 3,80. Sipsipusseja voi ostaa isoinakin. Lisäksi Ajaxin matsin aikana saa myös hollantilaisten tyypillistä snackiä, eli kroketteja (uppopaistettuja, lihamössöllä täytettyjä pitkulaisia juttuja).

Lisäksi olen käynyt sekä Enscheden (FC Twente) että Bredan (NAC Breda) kotistadioneilla. Näitten muusta tarjoilusta en osaa sanoa, sillä em. paikoissa join vain olutta. Enschedessä tuo olutmerkki on muuten Grolsh, Heinekeniä ei siellä kannata mennä kyselemään.

Sivuja: 1 [2]

Siirry: