FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
29.03.2024 klo 04:12:09 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Äänestys
Kysymys: Stadin kundi -chantti - jatkoon vai ei?
Chanttien aatelia - 324 (24.3%)
VMP - 533 (40%)
En osaa sanoa - 178 (13.4%)
Hassutteluvaihtoehto - 298 (22.4%)
Äänestäjiä yhteensä: 1320

Sivuja: 1 ... 160 [161] 162 ... 501
 
Kirjoittaja Aihe: Klubin kannattajatoiminta  (Luettu 2031163 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
FrasierCrane

Poissa Poissa


Vastaus #4000 : 27.04.2015 klo 17:22:16

Mielestäni maalintekijän sukunimen huutaminen kuulutuksen kanssa samaan aikaan voisi jo rantautua Soneralle. Se nostaa mukavasti pelaajien nimeä esiin tuulareille ja on varmasti pelaajien mieleen. Tämä pitää tietty sopia niin että kuulutus tulee kun suurin meteli on jo vähentynyt.

Loistava idea kun peleissä epäselvän kulmamylläkän jälkeen en yleensä maalintekijää tiedä kun nimi kuulutetaan heti kun maali on tehty ja siinä kiimassa ja huudossa sitä ei yleensä kuule.
Ruud Trolli

Poissa Poissa


Vastaus #4001 : 27.04.2015 klo 17:29:50

Lähtisitkö alligarton kanssa kanssa katsomaan jalkapalloa?
Niin, lähtisitkö alligarton kanssa katsomaan jalkapalloa? Lähtisitkö alligarton edustaman ikäpolven kanssa katsomaan jalkapalloa? Nauttisitko?

Katsomossa istuttaisiin koko ottelun ajan hiiren hiljaa. Tästä mm. Simon Kuper kertoo kirjassaan Pallon Ympäri. Katsomo on hiiren hiljainen. Vain silloin tällöin yksittäiset varovaisesti, jopa häpeilevästi ja nopeasti huudetut yksittäiset huudot rikkovat hiljaisuuden. "Hyvä klubi"

Mitä alligarto ja alligarton sukupolvi on tehnyt suomalaisen jalkapallon hyväksi? Miksi vielä 1990-luvun lopulla ympäri Suomea katsomot olivat 1930 -luvulla rakennetut lautapenkit. Ja toinen katsomonosa puuttui kokonaan tai sillä kasvoi heinää.

Lähtisitkö alligarton kanssa katsomaan jalkapalloa?
kakkakukkanen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: torstaikooma


Vastaus #4002 : 27.04.2015 klo 21:56:26

Pakko palata tähän lumpinin oikeinkannattamisaiheeseen sen verran et olipa harvinaisen tökerö avautuminen, olipa posessiivisuffikseja tai konditionaaleja miten paljon tahansa. Itse olen päälle neljäkymmentä ja käynyt klubin peleissä atikin ajoista asti, enkä voi vanhempana valtiomiehenä kuin todeta että ollapa vielä nuori. Kadehtien seuraan päädyn porukoiden kannatusta,  itse en jaksa enää hyppiä ilman paitaa.

Ei meidän aikana tollanen käynyt päinsä. Jos huusit jotain oli saman tien joku pappa läsyttämässä ja paheksumassa. Ei todellakaan ole ikävä haudanhiljaista ja tyhjää olympiastadikkaa jossa kuuli Kuuselan huudon ja popparipussin rapinan. Siksi oma kausarikin on päädyssä, ei idässä. Pääty ansaitsee kaikkien katsomonosien kunnioituksen ja tuen.

Vittumaista huomata että ikävätkään kulttuuri-ilmiöt ei kuole.
kraiffi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #4003 : 27.04.2015 klo 23:18:59

Pientä avautumista "oikeinkannattamisesta". ;)
Ajattelin ensin antaa olla, mutta kai tässä jonkinlainen velvollisuuskin on reagoida kun yli  viiskymppiä on taulussa. Olen siis käynyt Klubin matseissa 70-luvun alusta lähtien ja muistan hyvin kakkiksen kuvaileman katsomokulttuurin, jossa pääasiassa oli pelaajille naureskelu ja vittuilu. "Tuu pois siel on peli!" "Hö hö hö." Ja sitten vähän lisää huikkaa taskumatista.

En ymmärrä miksi vuonna 2015 pitäisi jotenkin perustella saati sitten hävetä jalkapallojoukkueen äänekästä kannattamista vähän varttuneemmalla iällä. Tämä keskustelu vain Suomessa. Kuuntelen samaa musiikkia kuin parikymppisenä, diggailen samoja leffoja kuin silloin jne. Ainoa ero on se, että nyt on enemmän vaihtoehtoja kun matkalla tarttuu hihaan kaikenlaista. Ei kulttuurin kuluttaminen tai sen luominen ole mikään aikuistumiskysymys tänä päivänä, mutta jos siltä tuntuu, niin kannattaa mennä puhumaan asiasta jonkun ammattilaisen kanssa. Olen kasvattanut pari skloddia aikuiseksi ja nyt on aikaa omille touhuille ja kun futis on aina ollut intohimo, niin miksi ei. Honkanummella kukaan ei kuule kun huudan.

Siirryin itse idästä/katkiksesta päätyyn, kun olin aikani vittuillut oikeinkannattajille ja sitten nolona huomannut kuinka vähän tiesin. Päätin yksinkertaisesti ruveta tukemaan kotimaista futista ja erityisesti Klubia aktiivisemmin ja päätyyn kuuluminen on helpoin ja konkreettisin valinta siihen suuntaan. Vähän enemmän kuin lipun ostaminen ja katsomossa hiljaa istuminen. Kysy vaikka pelaajilta.

Monenlaista jengiä päädyssä tuntuu olevan, mutta ei mulla ole mitään tarvetta lokeroida faneja näiden habituksen tai (oletetun) sivistyksen perusteella. Akateemisia, päteviä äidinkielen osaajia "huutamassa homovittua" ja seuraavana aamuna rientävät taas sprigi päällä toimistoon painamaan businessta. Työttömiä, liikaa päihteitä käyttäviä jätkiä, joille matsipäivä on juhla. Kaikki siellä on Klubia kannattamassa. Lehtovaaralle en lauleskele enkä lahilaisille, kun ei kuulu omaan tyyliin, mutta enpä noista hernettä ala nenään vetämään, pikemminkin virnistelen kun pojat temmeltävät.

Pieni poikamainen pilke silmäkulmassa ja "lapsellinen" innostuminen pelistä ei varmaan ole pahitteeksi kenellekään, ikään katsomatta. Siirryn kyllä takaisin itään/katkikseen heti kun polvet ei kestä pomppimista.
Lumpini

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1907, mes que en club, YNWA


Vastaus #4004 : 27.04.2015 klo 23:40:23

Ei meidän aikana tollanen käynyt päinsä. Jos huusit jotain oli saman tien joku pappa läsyttämässä ja paheksumassa. Ei todellakaan ole ikävä haudanhiljaista ja tyhjää olympiastadikkaa jossa kuuli Kuuselan huudon ja popparipussin rapinan. Siksi oma kausarikin on päädyssä, ei idässä. Pääty ansaitsee kaikkien katsomonosien kunnioituksen ja tuen.

Vittumaista huomata että ikävätkään kulttuuri-ilmiöt ei kuole.

Näin juuri, kun aikoinaan papparaiset kertoivat sinulle, mikä on "se oikea tapa" kannattaa, niin nyt (lähinnä varmaan täällä foorumilla) nuoremmat kertovat muille, mikä on "se oikea tapa" kannattaa. Taidat olla vähän hidas oppimaan? ;)

Kuten jo tuossa aiemmin olen rautalangasta väännellyt, niin mielestäni yhdelle stadikalle mahtuu useampikin kuin vain yksi kannatustyyli... Olisihan se nyt aika ankeaa, jos Sonskillakin olisi väkeä vaan päädyissä ja muut katsomonosat tyhjillään. Etenkin seuran talouden kannalta.

Mutta näköjään ikävätkään kulttuuri-ilmiöt tosiaan eivät kuole. Oikeinkannattajina itseään pitävät eivät näköjään ole oppineet historiasta mitään... ainakaan tuosta Kakkiksen avautumisesta päätellen.

Eihän mulla ole sinänsä mitään itse päätyä vastaan, vaan niitä oikeinkannattajia, jotka nostavat itsensä jalustalle uskoen ja väittäen että heidän tapansa on ainoa oikea tapa.
Toki olen yhä sitä mieltä, että jos nimenomaan matsia haluaa katsoa, niin paremmin sen näkee yleensä muualta kuin päädyistä. Sitten jos joku haluaa olla eri mieltä, niin ihan vapaasti ja siitä vaan. Silloin kannattaa olla vaan iloinen että päädyn liput ovat ne halvimmat. Sehän on pelkkä win-win -tilanne.

Menee toki turhan vaikeaksi, koska tietenkin oikeinkannattajan mielestä vain oikeinkannattaminen on oikein ja kaikki muut mielipiteet ovat vääriä ja siksi kulkevat ujeltaen suoraan pään läpi tuulen mukana... 
Kätevää, oma pikku vuvuzela korvien välissä. ;)
Lumpini

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1907, mes que en club, YNWA


Vastaus #4005 : 27.04.2015 klo 23:42:48



Hyvä teksti. Ei mitään lisättävää (eikä poistettavaa).
Ringo Star

Poissa Poissa


Vastaus #4006 : 28.04.2015 klo 00:42:18

Vaikka aina löytyy kitisijöitä, Klubipääty (ja IFK:n Kingit omalla puolellaan) ansaitsevat ison kiitoksen stadilaisen katsomokulttuurin profiilin nostamisesta. Näkeehän tämän asian jo lehtiä lukemalla - jos jättää ne muutamat shokkiwau-jutut omaan arvoonsa. En mä ainakaan ole koskaan otteluissa kuullut kenenkään päätyläisen aukovan muiden katsomonosien klubimielisille päätään heidän katsomokäyttäytymisestään. Siksi kaikenlainen mielensäpahoittaminen ihmetyttää. Etenkin kun Klubipäädystä tuntuu tulevan paljon vähemmän sitä homovittua kuin muutamien nimeltä mainitsemattomien kannattajaryhmien suusta.
« Viimeksi muokattu: 28.04.2015 klo 00:48:51 kirjoittanut Ringo Star »
Vlad Kepes

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: kulttuurikeynesianismi


Vastaus #4007 : 28.04.2015 klo 01:19:38

Lähtisitkö tämän porukan kanssa katsomaan jalkapalloa?

YKSI KUVA KERTOO ENEMMÄN KUI NTUHAT SANAA?!

No totta vitussa lähtisin. Ja olen lähtenytkin. Mua ei kiinnosta myllyttäminen ollenkaan, mut jos jotkut haluaa sitä tehdä, ni siinähän menevät. Aikuisten ihmisten pitäis saada tehdä miten omaan moraalikäsityksen mukaan menee noin periaatteelisella tasolla. Jos jotkut haluavat vähän ottaa mittaa vihollisten kanssa, ni antaa mennä, en aio olla mukana, mut tapelkoot he rauhassa. Ja taatusti toivon et meidän puoli voittaa.
Cretinhop

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Boris The Spider


Vastaus #4008 : 28.04.2015 klo 01:55:03

edit:

Ois pitänyt lukea vähän kauempaa tätä ketjua. Ei mulla oikeastaan olekaan mitään lisättävää siihen mitä on jo sanottu.
« Viimeksi muokattu: 28.04.2015 klo 02:05:50 kirjoittanut Cretinhop »
El Murray

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #4009 : 28.04.2015 klo 09:22:35

Ajattelin ensin antaa olla, mutta kai tässä jonkinlainen velvollisuuskin on reagoida kun yli  viiskymppiä on taulussa. Olen siis käynyt Klubin matseissa 70-luvun alusta lähtien ja muistan hyvin kakkiksen kuvaileman katsomokulttuurin, jossa pääasiassa oli pelaajille naureskelu ja vittuilu. "Tuu pois siel on peli!" "Hö hö hö." Ja sitten vähän lisää huikkaa taskumatista.

En ymmärrä miksi vuonna 2015 pitäisi jotenkin perustella saati sitten hävetä jalkapallojoukkueen äänekästä kannattamista vähän varttuneemmalla iällä. Tämä keskustelu vain Suomessa. Kuuntelen samaa musiikkia kuin parikymppisenä, diggailen samoja leffoja kuin silloin jne. Ainoa ero on se, että nyt on enemmän vaihtoehtoja kun matkalla tarttuu hihaan kaikenlaista. Ei kulttuurin kuluttaminen tai sen luominen ole mikään aikuistumiskysymys tänä päivänä, mutta jos siltä tuntuu, niin kannattaa mennä puhumaan asiasta jonkun ammattilaisen kanssa. Olen kasvattanut pari skloddia aikuiseksi ja nyt on aikaa omille touhuille ja kun futis on aina ollut intohimo, niin miksi ei. Honkanummella kukaan ei kuule kun huudan.

Siirryin itse idästä/katkiksesta päätyyn, kun olin aikani vittuillut oikeinkannattajille ja sitten nolona huomannut kuinka vähän tiesin. Päätin yksinkertaisesti ruveta tukemaan kotimaista futista ja erityisesti Klubia aktiivisemmin ja päätyyn kuuluminen on helpoin ja konkreettisin valinta siihen suuntaan. Vähän enemmän kuin lipun ostaminen ja katsomossa hiljaa istuminen. Kysy vaikka pelaajilta.

Monenlaista jengiä päädyssä tuntuu olevan, mutta ei mulla ole mitään tarvetta lokeroida faneja näiden habituksen tai (oletetun) sivistyksen perusteella. Akateemisia, päteviä äidinkielen osaajia "huutamassa homovittua" ja seuraavana aamuna rientävät taas sprigi päällä toimistoon painamaan businessta. Työttömiä, liikaa päihteitä käyttäviä jätkiä, joille matsipäivä on juhla. Kaikki siellä on Klubia kannattamassa. Lehtovaaralle en lauleskele enkä lahilaisille, kun ei kuulu omaan tyyliin, mutta enpä noista hernettä ala nenään vetämään, pikemminkin virnistelen kun pojat temmeltävät.

Pieni poikamainen pilke silmäkulmassa ja "lapsellinen" innostuminen pelistä ei varmaan ole pahitteeksi kenellekään, ikään katsomatta. Siirryn kyllä takaisin itään/katkikseen heti kun polvet ei kestä pomppimista.

Tämä on erittäin hienosti sanottu.
AriFerra

Poissa Poissa


Vastaus #4010 : 29.04.2015 klo 05:49:11

Tämä on erittäin hienosti sanottu.

Sama! Tuo kraiffin kommentti pitäisi kopsata liittää johonkin pysyväksi jotta sillä voisi aina välillä muistuttaa tiukkiksia, molempia ääripäitä. Erinomaisia ajatuksia.

Omaan komppaamiseeni vaikuttaa toki myös se, että samanmoisia ajatuksia ja samanlaisessa elämäntilanteessa on myös allekirjoittanut. Kun tästä takaisin PK-seudulle tulee muutettua, ehkäpä minäkin...
Musta Aurinko

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #4011 : 01.05.2015 klo 09:11:24

Onko tarroja sunnutaina myynnissä?
tamme auto

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: nurmileijonat,terijoen hallitus


Vastaus #4012 : 02.05.2015 klo 13:08:47

Tuota en kyllä ymmärrä alkunkaan, että vieraspeleihin ei saada kun perus jannut 20-50 joka kerta ellei oo joku megareissu vaikka koti matseissa on selkeästi potentiaalia jonnekin vitun rovaniemellekin saada 100 ihmistä lähtemään kai muu elämä on niin vitun paljon tärkeämpää, ettei ehdi katsomaan klubia vieraissa. perjantaina lähtö 12.30 kuopioon luulisi jokaisen arkityössä käyvän ihmisen ehtivän jos on vähänkin ymmärtystä liukumaa työn suhteen tai sitten ottaa sen kuuluisan pe pekkasen ja aloittaa pitkän viikonlopun torstaina
« Viimeksi muokattu: 02.05.2015 klo 13:11:54 kirjoittanut tamme auto »
Marquinho

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK & Suomi


Vastaus #4013 : 02.05.2015 klo 14:00:27

kai muu elämä on niin vitun paljon tärkeämpää, ettei ehdi katsomaan klubia vieraissa.

Tuleeko suurenakin yllärinä, että joku voi rakastaa vaikka lapsiaan enemmän, kuin Klubia? :D Kysy ens vierasreissulla huvikses niiltä muilta, jotka käy aina vieraissa, että kuinka monella on penskoja kotona odottamassa.
Vorssander

Poissa Poissa


Vastaus #4014 : 02.05.2015 klo 14:02:34

perjantaina lähtö 12.30 kuopioon luulisi jokaisen arkityössä käyvän ihmisen ehtivän...
Ylos

Varmasti Klubin kannattajillakin on paljon parannettavaa vierasaktiivisuuden suhteen, mutta eivät nuo pelipäivätkään aina niin helppoja ole.
« Viimeksi muokattu: 02.05.2015 klo 14:04:42 kirjoittanut Vorssander »
JaJaJe

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1998, 2014, 2021, 2022, 2023


Vastaus #4015 : 03.05.2015 klo 20:22:55

Saisko pätkää lopun stereo loveista vaikka päädyn instagramiin tai youtubeen? Hyvä meno Ylos
Hurma

Poissa Poissa


Vastaus #4016 : 07.05.2015 klo 07:56:02

Kuka maksoi ja organisoi derbytifon?
Rehellinen mustalainen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: M.O.P.E.


Vastaus #4017 : 07.05.2015 klo 07:58:14

Kuka maksoi ja organisoi derbytifon?

Sama ku Barcalla eilen eli Nike.
rojadirecta

Poissa Poissa


Vastaus #4018 : 07.05.2015 klo 08:03:26

Sama ku Barcalla eilen eli Nike.

Minä taas kuulin että tifon olisivat organisoineet Robin Lodin taustajoukot.
Vince

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #4019 : 07.05.2015 klo 08:10:00

Tuleeko suurenakin yllärinä, että joku voi rakastaa vaikka lapsiaan enemmän, kuin Klubia? :D Kysy ens vierasreissulla huvikses niiltä muilta, jotka käy aina vieraissa, että kuinka monella on penskoja kotona odottamassa.
Tai joku voi oikeesti tykätä duunistaansakin, tai ainakin se voi olla jotain muuta kun pakollinen paha josta lintsataan heti kun vaan voi.

Artolle: ei kannata olla niin mustavalkoinen tai ehdoton. Siellä päädyssä on oikeasti porukkaa aika paljon, jolle eri asiat merkkaavat eri tavalla.
Säämies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK & Huuhkajat


Vastaus #4020 : 07.05.2015 klo 08:12:06

Minä taas kuulin että tifon olisivat organisoineet Robin Lodin taustajoukot.

Vahva huhu kertoo, että Karin broidi olisi kaiken takana.
tamme auto

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: nurmileijonat,terijoen hallitus


Vastaus #4021 : 07.05.2015 klo 08:31:33

Tai joku voi oikeesti tykätä duunistaansakin, tai ainakin se voi olla jotain muuta kun pakollinen paha josta lintsataan heti kun vaan voi.
Kyllä minä ainakin tykkään duunistani todella paljon ja sinne joka päivä ilomielin menen, mutta järjestelykysymys se on, että onko pelipäivät vapaina vai ei. Pelin jälkeisellä päivällä ei ole vittuakaan välilä koska dösässä ehtii nukkua jos on pidempi reissupeli ellei ala maljaa kunnolla juomaan vaan keskittyy seuraavaan päivään. Mutta tykkään HJK:stakin yhtä paljon, kun duunistani. Kerran olen Klubin takia lintsannut sekin oli jokunen vuosi sitten Maarianhamina away, kun en mennyt maanantaina kouluun kun piti lähtee Saarelle.

En ole mustavalkoinen, mutta kyllä Klubissa on kapasiteteettia aika paljon saada joka vieraspeliin vähintään 100 ihmistä siinä voisimme olla aktiivisempia ja parantaa siinä mielessä omaa tekemistä.
daryK

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #4022 : 07.05.2015 klo 09:38:22

Meillä ei töistä noita arkivapaita noin vain saa. Viikonloppupeleihin toki pääsen kun olen vapaalla mutta siihen se sitten jääkin.
DB17

Poissa Poissa


Vastaus #4023 : 07.05.2015 klo 09:46:33

Kyllä minä ainakin tykkään duunistani todella paljon ja sinne joka päivä ilomielin menen, mutta järjestelykysymys se on, että onko pelipäivät vapaina vai ei. Pelin jälkeisellä päivällä ei ole vittuakaan välilä koska dösässä ehtii nukkua jos on pidempi reissupeli ellei ala maljaa kunnolla juomaan vaan keskittyy seuraavaan päivään. Mutta tykkään HJK:stakin yhtä paljon, kun duunistani. Kerran olen Klubin takia lintsannut sekin oli jokunen vuosi sitten Maarianhamina away, kun en mennyt maanantaina kouluun kun piti lähtee Saarelle.

En ole mustavalkoinen, mutta kyllä Klubissa on kapasiteteettia aika paljon saada joka vieraspeliin vähintään 100 ihmistä siinä voisimme olla aktiivisempia ja parantaa siinä mielessä omaa tekemistä.

Jälkimmäinen osa täysin totta ja tuossa riittää kehittämistä, koska potentiaalia on kotimatseissa käyviin päätyläisiinkin enemmän.

Artsin ja monen muunkin olisi silti syytä muistaa, ettei suurimmasta osasta duuneista noin vaan vapaita saa vaikka kuinka ajoissa yrittäisi järkkäillä.
kiuaskivi

Poissa Poissa


Vastaus #4024 : 07.05.2015 klo 13:38:17

Saisko Klubille jonkun chäntin samalla sävelellä kuin "Un giorno all'improvviso, m'innamorai di te " https://www.youtube.com/watch?v=uL_N3Oko44I

En tiedä mitä tarkoittaa mutta sävel kuulosti kauniilta tiistaina ucl:ssä telkkarista kuultuna. Tässä ilmesesti sama https://www.youtube.com/watch?v=RnjYSDR0k_g

Tuohon kun joku keksii tunteelliset sanat kauniille HJK:lle, niin kuulostaisi hienolta Klubipäädystäkin. Tällaiset lyhyet ja ytimekkään huudetut laulut kuulostavat aina kovaäänisiltä ja lyhyet sanat on helppo oppia nopeasti.
« Viimeksi muokattu: 07.05.2015 klo 13:46:38 kirjoittanut kiuaskivi »

 
Sivuja: 1 ... 160 [161] 162 ... 501
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa