FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
29.03.2024 klo 01:39:36 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 6 [7]
 
Kirjoittaja Aihe: Erotuomarit peleissä vain rahan takia!  (Luettu 14741 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
linux

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Stadin buliröda, MuSan Salama, Arsenal,Galatasaray


Vastaus #150 : 24.07.2010 klo 17:37:04

Tehdään me pelaajatki tätä ihan vapaaehtosesti ja omalla ajalla ja vieläpä omalla rahalla. Kun teille tuomareille nyt kuitenkin maksetaan, ihan oikeutetusti tästä touhusta, niin toivottavasti taso olisi hieman pelaajien ja valmentajien tasoa korkeammalla. :)

Tässäkin osittain samaa mieltä.

Kaikenlaiset ratkaisut, jotka ovat terveellä järjellä selitettäviä, tulisi käyttää. Myös maksut tuomareille.
gletju

Poissa Poissa


Vastaus #151 : 24.07.2010 klo 18:30:26

Tehdään me pelaajatki tätä ihan vapaaehtosesti ja omalla ajalla ja vieläpä omalla rahalla. Kun teille tuomareille nyt kuitenkin maksetaan, ihan oikeutetusti tästä touhusta, niin toivottavasti taso olisi hieman pelaajien ja valmentajien tasoa korkeammalla. :)
No joo.Täytyy myöntää että meit tuomareita on kans "moneen junaan":Mut olis paljon fiksumpaa jos vasta pelin jälkeen annettais asiallisesti kritiikkiä tai kehuja.
linux

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Stadin buliröda, MuSan Salama, Arsenal,Galatasaray


Vastaus #152 : 24.07.2010 klo 18:33:05

No joo.Täytyy myöntää että meit tuomareita on kans "moneen junaan":Mut olis paljon fiksumpaa jos vasta pelin jälkeen annettais asiallisesti kritiikkiä tai kehuja.

Kyllä, tämäkin lisää varmasti mielenkiintoa tuomarilta pelejä kohtaan.
Karponvahti

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 13,KarPo,PeKa,HaPK,FC KTP,SW6,14.3.78-2.3.12, ET


Vastaus #153 : 24.07.2010 klo 18:53:11

Pyynti oli 35 ??
Mikä laskelma on 22+26*0,45 ?
Mistä sait tämän laskelman?


Silloin kun olin tuomarina, piti laskuun (palkkiolomakkeeseen) eritellä kulut: Erotuomaripalkkio, matkakulut.
Jos ko. dumari näin teki, ja lopputulemana on 35, niin kyseessä on selvä laskuvirhe.
Vai oliko matka 26 km?

Tosiaan tuomari otti sen 22€ + matkakulut 26km*0,45=11,7€.
Kyllä tuo matka on tuossa eritelty. Lukee jopa siinä tuomarikuitissa.
Eli vituilleen meni, ehkä sitten laskutoimitus tuomarilta. Siinä vaiheessa olin jo matkalla töihin, kun noita tuomaripalkkioita alettiin maksamaan(kiire yövuoroon).
Joten en millään voinnut huomata virhettä siinä vaiheessa.
Aina puhutaan, että jos ei ole tuomareita ei ole pelejä. Enpä ole hirvesti törmännyt matseihin, jotka olisi jäänyt pelaamatta, kun ei ole tuomareita. Aina joku kuitenkin ne puhaltaa. Vai kuinka monta matsia on joukkueeltasi jäänyt väliin tämän takia(kysymys kaikille)?
Toki arvostan tuomareita & käyn aina pelin jälkeen kättelemässä kolmikon, oli sitten puhallettu miten tahansa.
Tosiaan ei pelaajien taso kutosessa hirvesti huimaa, mutta voisivat ne hieman petrata joille näistä maksetaan. Mekin saimme rankkarin, joka meni maaliin, mutta kun meidän pelaaja oli liikkunut liian aikaisin, niin vastustaja sai maalipotkun!
Tuo tilisiirto olisi kyllä paras mahdollinen homma tähän tuomarimaksujen hoitamiseen.
JariHyypiä

Poissa Poissa


Vastaus #154 : 24.07.2010 klo 19:08:17

Tosiaan tuomari otti sen 22€ + matkakulut 26km*0,45=11,7€.
Kyllä tuo matka on tuossa eritelty. Lukee jopa siinä tuomarikuitissa.
Eli vituilleen meni, ehkä sitten laskutoimitus tuomarilta. Siinä vaiheessa olin jo matkalla töihin, kun noita tuomaripalkkioita alettiin maksamaan(kiire yövuoroon).
Joten en millään voinnut huomata virhettä siinä vaiheessa.
Aina puhutaan, että jos ei ole tuomareita ei ole pelejä. Enpä ole hirvesti törmännyt matseihin, jotka olisi jäänyt pelaamatta, kun ei ole tuomareita. Aina joku kuitenkin ne puhaltaa. Vai kuinka monta matsia on joukkueeltasi jäänyt väliin tämän takia(kysymys kaikille)?
Toki arvostan tuomareita & käyn aina pelin jälkeen kättelemässä kolmikon, oli sitten puhallettu miten tahansa.
Tosiaan ei pelaajien taso kutosessa hirvesti huimaa, mutta voisivat ne hieman petrata joille näistä maksetaan. Mekin saimme rankkarin, joka meni maaliin, mutta kun meidän pelaaja oli liikkunut liian aikaisin, niin vastustaja sai maalipotkun!
Tuo tilisiirto olisi kyllä paras mahdollinen homma tähän tuomarimaksujen hoitamiseen.

Olen kyllä samaa mieltä siitä, että silloin, kun kuitti tehdään, niin myös maksut menevät sen mukaan.

En tullut niin tarkkaan katsoneeksi, että mistä päin Sinä kirjoittelet, mutta esimerkiksi Helsingin piirissä vain junioriturnaukset ja harjoitusotteluiden maksut (useimmin) maksetaan käteen. Suuressa osassa harjoitusotteluita käytetään kuitenkin kuittia, joten ainakin minä ilmoitan kaikki saamani palkkiot verotuksessani. Ilmoitan tämän myös maksavalle seuralle.

Mitä taas tulee piirinsarjan palkkioihin, kaikki maksut menevät piirin kautta. Todella kätevä ja hyvä systeemi. Kehotan tutustumaan Helsingin (ja Uudenmaan) piirin järjestelmiin.

Jos joillakin seuroilla on vaikeuksia ymmärtää sitä, että erotuomaritoiminta maksaa, niin kehotan osallistumaan sellaisiin sarjoihin, joissa erotuomareina toimivat vapaaehtoiset ilman palkkioita. Uskon, että niitäkin löytyy :-)
Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä


Vastaus #155 : 24.07.2010 klo 19:30:17

Tehdään me pelaajatki tätä ihan vapaaehtosesti ja omalla ajalla ja vieläpä omalla rahalla. Kun teille tuomareille nyt kuitenkin maksetaan, ihan oikeutetusti tästä touhusta, niin toivottavasti taso olisi hieman pelaajien ja valmentajien tasoa korkeammalla. :)
Pelaajien kohtaan en ota kantaa, mutta kyllä minä tiedän monta piirisarjavalmentajaa, joka tienaa enemmän harrastuksestaan mitä kyseisiä sarjoja puhaltavat tuomarit.
Husky

Poissa Poissa


Vastaus #156 : 24.07.2010 klo 20:35:31

No joo.Täytyy myöntää että meit tuomareita on kans "moneen junaan":Mut olis paljon fiksumpaa jos vasta pelin jälkeen annettais asiallisesti kritiikkiä tai kehuja.

Itse kullakin pelaajalla varmasti se adrenaliini on korkealla kesken pelin ja tulee sanottua kaikkea mitä ei tarkoita.
Itse ainaki sanoisin, että eipä kenenkään tuomarin niitä haukkuja itseensä kannatte ottaa.
kahden tähden linjamies

Poissa Poissa


Vastaus #157 : 25.07.2010 klo 22:39:05

Oot ihan oikees,jonkun nääkin täytyy viheltää.Ja asiast toiseen.Jos ne ei purnaa rahast, niin sit haukutaan tuomareita.Ei kenellekkää oo tullu mieleen että me tuomarit tehdään tätä omalla ajalla ja ihan vapaaehtoisesti.Emmehän tuomaritkaan hauku valmentajia.

ei teidän rooliin kuulu haukkuakaan valmentajia tai pelaajia vaan piirien erotuomariasetteluja tai "erotuomaripäällikköä" (=ns. paska valuu alaspäin -ilmiö). varmasti sitä osa teistä tekee samoin kuin osa valmentajista antaa teille palautetta pelin tapahtumista. omasta mielestäni se että teille maksetaan teidän harrastuksesta antaa meille pelaajille sekä valmentajille "oikeuden" antaa asiallista palautetta pelin aikana teidän tulkinnoista, oikeista tuomioista sekä mahdollisista virheistä.

erotuomarit kuuluu oleellisena osana peliin ja itse arvostan suuresti erotuomareiden tekemään työtä niin kentällä kuin sen ulkopuolellakin. se ei kuitenkaan tarkoita että hyväksyisin mukisematta mahdolliset tulkintaerot minun ja erotuomarin välillä koska kaikesta huolimatta myös itsellänikin on monen nykyisen alasarjapelaajan tapaan "takana loistava tulevaisuus" ja otteluiden voittaminen on keskimääräisesti mukavampaa kuin niiden häviäminen.
Einari-Ilari

Poissa Poissa


Vastaus #158 : 26.07.2010 klo 08:30:06

Itse olen ollut peliurani jälkeen tuomarina runsaat kymmenen vuotta eli kansainvälisiin peleihin ei ole enää mitään asiaa. Tuomaroitavat otteluni ovatkin pääasiassa junioripelejä ja nelos-vitosdivarin otteluita. Harrastustahan tämä on, ja kolme-neljä peliä viikossa on mukava tuomita ihan kuntoilun vuoksi. Ainakin Turun piirissä palkkiot maksetaan piirin kautta taksojen mukaan ja palkkioista menee veroa noin puolet eli työssäolevalle ei tuomarointi ole mikään rikastumisväylä. Toista on koululaisilla ja opiskelijoilla, joilla palkkiot antaisivat mukavan lisä kesän tuloihin. Tiedän kuitenkin monia nuoria kavereita, jotka ovat lopettaneet ensimmäisen kauden jälkeen saatuaan niin paljon asiatonta kritiikkiä junnujen valmentajilta tai vanhemmilta. Tähän tulisikin puuttua, jos halutaan saada jatkossakin tuomareita. Aloittelevia tulisi kritiikin sijasta kannustaa, tällaiset vanhemmat jäärät kyllä kestävät huudotkin.
gletju

Poissa Poissa


Vastaus #159 : 26.07.2010 klo 15:18:12

Itse olen ollut peliurani jälkeen tuomarina runsaat kymmenen vuotta eli kansainvälisiin peleihin ei ole enää mitään asiaa. Tuomaroitavat otteluni ovatkin pääasiassa junioripelejä ja nelos-vitosdivarin otteluita. Harrastustahan tämä on, ja kolme-neljä peliä viikossa on mukava tuomita ihan kuntoilun vuoksi. Ainakin Turun piirissä palkkiot maksetaan piirin kautta taksojen mukaan ja palkkioista menee veroa noin puolet eli työssäolevalle ei tuomarointi ole mikään rikastumisväylä. Toista on koululaisilla ja opiskelijoilla, joilla palkkiot antaisivat mukavan lisä kesän tuloihin. Tiedän kuitenkin monia nuoria kavereita, jotka ovat lopettaneet ensimmäisen kauden jälkeen saatuaan niin paljon asiatonta kritiikkiä junnujen valmentajilta tai vanhemmilta. Tähän tulisikin puuttua, jos halutaan saada jatkossakin tuomareita. Aloittelevia tulisi kritiikin sijasta kannustaa, tällaiset vanhemmat jäärät kyllä kestävät huudotkin.
hyvin puhuttu.Itse en ole pahemmin saanu kritiikkiä tuomaroinnista,mitä ny pientä ermielisyyttä paitsiosta.Mutta sehän on ihan normaalia purnaamista.Mutta olen kyllä käyny muutaman pelin kattomas missä surutta huudellaan tuomareille,niin että en kyllä yhtään ihmettele jos jostain pelistä puuttuu tuomari tai kyseinen tuomari on lopettanu vallan.
Einari-Ilari

Poissa Poissa


Vastaus #160 : 27.07.2010 klo 15:17:39

Asenne tuomarointiin on tärkeää, jopa kaikkein nuorimpien ikäluokkien otteluissa. Siellä muokataan tulevien pelimiesten asenne tuomaria kohtaan. Tuomarin pitää olla oikeudenmukainen ja jo pikkujunnujen kanssa olla pukeutunut tuomariasuun. Mukavalta kuului kuiskinta: "Kattokaa, nyt meillä on oikea tuomari", kun pikkujunnujen turnauksessa menin kentälle ainoana tuomariasuun pukeutuneena, erilaisten lippis- ja uimashortsikavereiden jälkeen. Tuomari pystyy jo ennen ottelun alkua pienillä jutuilla saamaan kunnioituksen käymällä ennen peliä joukkueiden luona ja vetämällä itse kunnon alkulämmön kentän tarkistamisen jälkeen. Ne ei jää joukkueilta huomaamatta ja valmentajatkin huomaavat tuomarin olevan tosissaan liikkeellä.
gletju

Poissa Poissa


Vastaus #161 : 27.07.2010 klo 23:43:13

Asenne tuomarointiin on tärkeää, jopa kaikkein nuorimpien ikäluokkien otteluissa. Siellä muokataan tulevien pelimiesten asenne tuomaria kohtaan. Tuomarin pitää olla oikeudenmukainen ja jo pikkujunnujen kanssa olla pukeutunut tuomariasuun. Mukavalta kuului kuiskinta: "Kattokaa, nyt meillä on oikea tuomari", kun pikkujunnujen turnauksessa menin kentälle ainoana tuomariasuun pukeutuneena, erilaisten lippis- ja uimashortsikavereiden jälkeen. Tuomari pystyy jo ennen ottelun alkua pienillä jutuilla saamaan kunnioituksen käymällä ennen peliä joukkueiden luona ja vetämällä itse kunnon alkulämmön kentän tarkistamisen jälkeen. Ne ei jää joukkueilta huomaamatta ja valmentajatkin huomaavat tuomarin olevan tosissaan liikkeellä.
Näähän on ihan perusjuttuja.Näinhän se täytyykin mennä
misteri

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FF Poker Tour I Bracelets: Final, Main, Money


Vastaus #162 : 28.07.2010 klo 08:57:13

Asenne tuomarointiin on tärkeää, jopa kaikkein nuorimpien ikäluokkien otteluissa. Siellä muokataan tulevien pelimiesten asenne tuomaria kohtaan. Tuomarin pitää olla oikeudenmukainen ja jo pikkujunnujen kanssa olla pukeutunut tuomariasuun. Mukavalta kuului kuiskinta: "Kattokaa, nyt meillä on oikea tuomari", kun pikkujunnujen turnauksessa menin kentälle ainoana tuomariasuun pukeutuneena, erilaisten lippis- ja uimashortsikavereiden jälkeen. Tuomari pystyy jo ennen ottelun alkua pienillä jutuilla saamaan kunnioituksen käymällä ennen peliä joukkueiden luona ja vetämällä itse kunnon alkulämmön kentän tarkistamisen jälkeen. Ne ei jää joukkueilta huomaamatta ja valmentajatkin huomaavat tuomarin olevan tosissaan liikkeellä.
Tähän täysin sama. Ihan viime aikoina on ainakin meillä päin tuomareiden ASENNE parantunut huomattavasti, myös nuorilla kavereilla, olisiko tähän kiinnitetty huomiota jopa koulutuksissa?

Mikään ei vithuta pelaajana tai valmentajana niin paljon, kuin että tuomari tulee "hällä väliä" tai "anteeksi että olen olemassa" asenteella peleihin. Kun käyttäytyy asiallisesti, JAKSAA LIIKKUA pelin mukana ja viheltää tuomiot varmasti, niin homma on ok. Vaikka ne menisi perseelleen, niin ihmisiähän tässä kaikki ollaan. Pelin aikana tulee tiukkaakin kriitiikkiä ja avautumista, mutta kun peli on ohi, kaikki unohtuu, toki silloinkin voi asiallisesti käydä kysymässä kättelyn lomassa parista tilanteesta mitkä jäänyt kaivelemaan, että miksi vihelsi noin ja näkikö vai eikö nähnyt. ASialliset vanhat jäärät jopa myöntää aika ajoin "että en nähnyt kunnolla, vihelsin sen mukaan mitä näin" ja asia on sillä selvä.
misteri

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FF Poker Tour I Bracelets: Final, Main, Money


Vastaus #163 : 28.07.2010 klo 09:04:11

Eli kyllä asetteluohjelma jo sinänsä on melkoista EOM:ää, koska täällä? Tai edes joku keskustelupalsta missä voisi ilmoittaa halukkaille että en pääse tähän ja tähän, onko ketään vapaaehtoista.. :(
Olisikos se liikaa vaadittu että joku erotuomareista avaisi tuollaisen ilmaisen keskustelupalstan ja sitten kaikille tuomareille tieto, että tuolla voisi vaihtaa pelejä keskenään? Tai onkos erotuomareilla joku kattojärjestö, sehän voisi laittaa foorumin pystyyn ja sitten jokaiselle piirille oma alue, missä voisi pelejä vaihtaa?

 Ihan ilmainen vinkki, saa käyttää.

Monska

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vain single malt on oikeaa viskiä


Vastaus #164 : 28.07.2010 klo 09:06:33

Olisikos se liikaa vaadittu että joku erotuomareista avaisi tuollaisen ilmaisen keskustelupalstan ja sitten kaikille tuomareille tieto, että tuolla voisi vaihtaa pelejä keskenään? Tai onkos erotuomareilla joku kattojärjestö, sehän voisi laittaa foorumin pystyyn ja sitten jokaiselle piirille oma alue, missä voisi pelejä vaihtaa?

 Ihan ilmainen vinkki, saa käyttää.


Nuo ovat jo käytössä. Olleet monta vuotta suurimmissa piireissä.
linux

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Stadin buliröda, MuSan Salama, Arsenal,Galatasaray


Vastaus #165 : 28.07.2010 klo 21:49:18

Tämän päivän pelistä lähtien "asiakaspalvelu" otettu käyttöön "Ylos"
Rapu

Poissa Poissa


Vastaus #166 : 28.07.2010 klo 21:58:39

Kun käyttäytyy asiallisesti, JAKSAA LIIKKUA pelin mukana ja viheltää tuomiot varmasti, niin homma on ok. Vaikka ne menisi perseelleen, niin ihmisiähän tässä kaikki ollaan. Pelin aikana tulee tiukkaakin kriitiikkiä ja avautumista, mutta kun peli on ohi, kaikki unohtuu, toki silloinkin voi asiallisesti käydä kysymässä kättelyn lomassa parista tilanteesta mitkä jäänyt kaivelemaan, että miksi vihelsi noin ja näkikö vai eikö nähnyt. ASialliset vanhat jäärät jopa myöntää aika ajoin "että en nähnyt kunnolla, vihelsin sen mukaan mitä näin" ja asia on sillä selvä.


Peukku ylöspäin tälle puheenvuorolle!
Ihmisiä ollaan, mutta asenteella toimitaan!
s.koivu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kaare, TPK futsal, TPS


Vastaus #167 : 30.07.2010 klo 10:33:25

http://blogit.iltalehti.fi/ville-lyytikainen/2010/07/13/pohjoismaiden-parhaat-tuomarit/

Hyvää tekstiä Villeltä....
teee-mu

Poissa Poissa


Vastaus #168 : 05.08.2010 klo 10:14:01

On tähän keskusteluun otettava osaa, sen verran on hyviä kannanottoja puolin ja toisin!

Olen nuori kaveri ja viheltänyt nyt pari kesää. Nykyään matsit menee melko rutiinilla ja hyvä linja alkaa löytyä, mutta kokemusta ja treeniä kaipaa tietenkin vielä roimasti. Mulla pää motivaatio lähteä hommaan mukaan oli se, että pelaaminen ei oikein enää maistunut ja lukio + 4-5 treenit viikossa alkoi olla vähän liikaa, mutta halusin pysyä lajin parissa ja siihen hyvä keino on alkaa tuomari hommiin. En ensimmäisenä miettinyt kuinka paljon hommasta tienaa!

Peruskurssilla oli aika reilusti porukkaa ja osasta nuoremmista kavereista huomasi, että laji ei juurikaan kiinnosta, raha kylläkin. 16-kesäisenä on täälläpäin ainakin miltein mahdoton löytää kesätyötä ja rahaa on kuitenkin jostain hankittava... Seuraavana keväänä selailin kerhon jäsen listaa ja sieltä puuttui puolet edellis keväänä alottaneista tuomareista! Luulisin, että ne jotka alunperin touhuun lähti vain ja ainoastaan rahan takia tajusivat, että tämä ei ole mikään unelma duuni ja ellei laji kiinnosta, ei kukaan jaksa kirmata lippu kädessä, matkustaa 40min. autossa ja kuunnella vittuilua puoltatoistatuntia saadakseen 18€.

Itselle 30€ + liikunta + kokemus on oikein kohtuullinen korvaus nelosen pelin avustavan hommasta. Ei tätä hommaa varmaan kukaan tekisi ilman korvausta ja itelläkään ei paljon muita rahan hankinta mahdollisuuksia ole kuin viheltäminen, mutta tuskin raha on kenellekkään pitempään viheltäneelle se pää syy. Onhan se jees, kun katsoo, että tilällä on säästössä ihan mukavasti rahaa ja suurin osa on tullut peleistä, mutta palkitsevampaa on se, että tietää pelin menneen hyvin ja joku tulee vielä lyömään olalle ja antamaan pari POSITIIVISTA kommenttia. Niin ja itse ainakin yritän aina parhaani ja antaa hyvän kuvan pelaajille ja kentän ulkopuolelle, niitä en ymmärrä ketkä menee juuri sillä "hällä väliä"-asenteella kentälle ja antaa löysän kuvan itsestään. Reippaat otteet ja selkeät tuomiot on oltava, niillä saa vähän anteeksi jopa väärää tuomiota!

-Teemu

ps. Iso plussa on ollut uudet tuttavuudet tuomaripiireistä!
gletju

Poissa Poissa


Vastaus #169 : 05.08.2010 klo 10:27:12

On tähän keskusteluun otettava osaa, sen verran on hyviä kannanottoja puolin ja toisin!

Olen nuori kaveri ja viheltänyt nyt pari kesää. Nykyään matsit menee melko rutiinilla ja hyvä linja alkaa löytyä, mutta kokemusta ja treeniä kaipaa tietenkin vielä roimasti. Mulla pää motivaatio lähteä hommaan mukaan oli se, että pelaaminen ei oikein enää maistunut ja lukio + 4-5 treenit viikossa alkoi olla vähän liikaa, mutta halusin pysyä lajin parissa ja siihen hyvä keino on alkaa tuomari hommiin. En ensimmäisenä miettinyt kuinka paljon hommasta tienaa!

Peruskurssilla oli aika reilusti porukkaa ja osasta nuoremmista kavereista huomasi, että laji ei juurikaan kiinnosta, raha kylläkin. 16-kesäisenä on täälläpäin ainakin miltein mahdoton löytää kesätyötä ja rahaa on kuitenkin jostain hankittava... Seuraavana keväänä selailin kerhon jäsen listaa ja sieltä puuttui puolet edellis keväänä alottaneista tuomareista! Luulisin, että ne jotka alunperin touhuun lähti vain ja ainoastaan rahan takia tajusivat, että tämä ei ole mikään unelma duuni ja ellei laji kiinnosta, ei kukaan jaksa kirmata lippu kädessä, matkustaa 40min. autossa ja kuunnella vittuilua puoltatoistatuntia saadakseen 18€.

Itselle 30€ + liikunta + kokemus on oikein kohtuullinen korvaus nelosen pelin avustavan hommasta. Ei tätä hommaa varmaan kukaan tekisi ilman korvausta ja itelläkään ei paljon muita rahan hankinta mahdollisuuksia ole kuin viheltäminen, mutta tuskin raha on kenellekkään pitempään viheltäneelle se pää syy. Onhan se jees, kun katsoo, että tilällä on säästössä ihan mukavasti rahaa ja suurin osa on tullut peleistä, mutta palkitsevampaa on se, että tietää pelin menneen hyvin ja joku tulee vielä lyömään olalle ja antamaan pari POSITIIVISTA kommenttia. Niin ja itse ainakin yritän aina parhaani ja antaa hyvän kuvan pelaajille ja kentän ulkopuolelle, niitä en ymmärrä ketkä menee juuri sillä "hällä väliä"-asenteella kentälle ja antaa löysän kuvan itsestään. Reippaat otteet ja selkeät tuomiot on oltava, niillä saa vähän anteeksi jopa väärää tuomiota!

-Teemu

ps. Iso plussa on ollut uudet tuttavuudet tuomaripiireistä!
Tos oli ihan asiaa.
linux

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Stadin buliröda, MuSan Salama, Arsenal,Galatasaray


Vastaus #170 : 05.08.2010 klo 14:57:05

Tää väite, että erotuomari on vaan rahan takia, ei pidä paikkaansa.

Kurssi täytyy joka tapauksessa suorittaa, ja mennä siitä läpi, ettei ihan kuka vaan voi pelejä viheltää, ja saada siitä rahaa, tämä siis aloittajalle.

 
Sivuja: 1 ... 6 [7]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa