Mission completeLagkaptenen och en viktig kugge i Hisingslagets framgångar de senaste åren checkar idag ut efter slutfört uppdrag.
“När jag kom till klubben för två år sedan var det för att vi skulle spela upp laget i allsvenskan och sedan göra bra ifrån oss i högsta ligan. Det har vi gjort nu och det känns fantastiskt bra.”, berättar Janne Saarinen som idag tar flyget hem till Finland för gott. Janne berättar att han trivts mycket bra i BK Häcken men att det nu är dags att flytta hem familjen till Finland igen där äldsta barnet skall få börja skolan. Skador har hållit Janne från spel på slutet av säsongen men med en ett par månaders vintervila hoppas Janne bli fit for fight i moderklubben HJK Helsingfors där han tecknat ett tvåårskontrakt. “Jag älskar att spela fotboll så jag skall get det en ärlig chans”, berättar Janne när han i natt avtackades av spelare och supportrar.
bkhacken.se tackar Janne för tiden på Hisingen och önskar honnom lycka till med den fortsatta fotbollskarriären.
http://www.bkhacken.se/index.php/2009/11/mission-complete/ Spelarinfo #8 Janne SaarinenOm Saarinen: Ledargestalt som aldrig viker ner sig. Mängder av rutin från Bundesliga, Allsvenskan, Tippeligan och landslagsspel. En pådrivare som hatar att förlora. Med kaptensbindeln på vänster armen ledde han BK Häcken till Allsvenskan 2008.
Det här visste du inte om Saarinen: Svär gärna på finska på planen. Drömmer fortfarande om att köra F1 med kompisen Kimi Räikkönen.
Tack för allt och Lycka till!