Joo, ja Marcelino myös pettyi Loperan asenteeseen pelaajaringin vahvistamisen suhteen. Marcelino sanoi useissa haastatteluissa menevänsä Betisiin vain, jos seurassa ollaan valmiita satsaamaan kunnianhimoiseen projektiin. Marcelino vaati mm. Cazorlan hankintaa Villarrealista. Loperan kunnianhimon puutteeseen siis kaatui tämäkin projekti. Marcelino sanoo alla olevassa sitaatissa muun muassa, että nykyisellä ringillä hänen olisi todella vaikea valmentaa Betis sarjataulukon yläpäähän tai keskikastiin. Ironisesti hän muotoilee asian: "Parempi, että tulee joku, joka tietää enemmän jalkapallosta kuin minä, koska en usko onnistuvani tämän joukkueen valmentajana".
Eli vaatimuksena oli entisten pelaajien karsiminen ja Cazorlan hankinta. Lopera ilmeisesti ei halunnut mitään reunaehtoja. Viime hetken heräteostoksia saattaa toki olla luvassa, niin kuin päättyneen kauden alla, jolloin Lopera myi Joaquínin ja osti Odonkorin ja Vogelin siirtoajan viimeisenä päivänä. Jäi siinä sitten silloiselle valmentajalle Iruretalle hienosti aikaa hioa kuvioita alkavaa kautta varten
Nyt valmentajaksi tulee siis Cúper, jonka ura on aika lailla samankaltaisessa tilanteessa kuin Iruretalla vuosi sitten. UEFA-cup-sijoituksille Betisillä tuskin on näillä eväillä mitään asiaa, mutta ehkä 16. sija paranee hieman, jos hyvin käy. Viva er Beti manquepierda y manquelopera!
"Tengo muy pocas posibilidades de entrenar al Betis ahora mismo. Yo no se entrenar a 26 o 27 futbolistas, ya hemos cedido en muchas cosas pero no puedo ceder a mis pretensiones porque no me creo capacitado para sacar un rendimiento a esta plantilla".
"Ahora considero que es muy dificil entrenar al Betis y por supuesto que empezaré a negociar con el Racing. No me considero capacitado para promover ni luchar por cotas altas de esa manera, por lo que tendrá que venir uno que sepa más de fútbol que yo".
Añadió además el mister que "si hubiera querido ir al Betis a ganar dinero, ya sería entrenador del Betis, y como no es el caso pues todo queda decidido en que no me considero capaz de luchar por los puestos altos o medios de la tabla con estos futbolistas, y si otros tres entrenadores no han sido capaces, yo no soy un entrenador mágico".
El entrenador asturiano simplemente habría pedido varias bajas y el fichaje de Cazorla, así como concesuar con el club los futuros fichajes, pero parece que Lopera no ha dado su brazo a torcer y las conversaciones estarían rotas, por lo que se esperan tiempos turbios en la nave verdiblanca