Blanco
Poissa
|
|
Vastaus #50 : 18.10.2007 klo 17:14:34 |
|
Itse olin eilisessä pelissä Espanjaa vastaan tuulipukusektiossa D30, eli samalla suoralla kuin SMJK, mutta eri päässä. Ja täytyy sanoa, että noin kaksi kertaa kauempana olleet espanjalaiset olivat huomattavasti äänekkäämpi porukka. Ja se rumpu kuulosti muuten erittäin hyvältä, en tajua mitä vikaa siinä olisi. Tässä kannataisi toki muistaa että espanjalaisten ääni tuli suunnilleen sinua kohden ja meidän ääni ihan toiseen suuntaan.
|
|
|
|
Grewe
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Lahti, Huuhkajat
|
|
Vastaus #51 : 18.10.2007 klo 17:17:42 |
|
Lahjoitan heti XX summan rahaa, paljonko? 19 (21.1%) asiakeskustelen rummun tarpeesta toki ensin 29 (32.2%) ilmoittaudun osaavaksi rummunlyöjäksi! 0 (0%) taas ihan turha kysely 16 (17.8%) Ylliksen Mummo EI ole sisällöntuottaja 26 (28.9%) Äänestäjiä yhteensä: 90
Remu lauteille
|
|
|
|
|
Mr. Brownstone
Poissa
Suosikkijoukkue: SAPA
|
|
Vastaus #53 : 18.10.2007 klo 17:19:48 |
|
Jos auttaa laulujen tahdittamisessa, kuten itse ainakin uskon, niin kannatetaan. Aivan ja sellainen ruNpu on matalaääninen bassorumpu. http://www.youtube.com/watch?v=5N7n1O7SR7oTossa hyvä esimerkki miten sellainen voi toimia, toki myös ammattitaitoinen rumpumies siihen tarvitaan.
|
|
|
|
|
Sukerman
Poissa
|
|
Vastaus #55 : 18.10.2007 klo 17:21:14 |
|
Juuri näin.
|
|
|
|
ChievoVerona
Poissa
|
|
Vastaus #56 : 18.10.2007 klo 17:21:49 |
|
Lahjoitan heti XX summan rahaa, paljonko? 19 (21.1%) asiakeskustelen rummun tarpeesta toki ensin 29 (32.2%) ilmoittaudun osaavaksi rummunlyöjäksi! 0 (0%) taas ihan turha kysely 16 (17.8%) Ylliksen Mummo EI ole sisällöntuottaja 26 (28.9%) Äänestäjiä yhteensä: 90 Remu lauteille Rummunlyöjän nyt töissä, niin siksi se ei ole voinut ilmoittautua.
|
|
|
|
idän_ihme
Poissa
|
|
Vastaus #57 : 18.10.2007 klo 21:16:56 |
|
Tuolta B20-katsomosta ei tosiaan d-katsomoon kuulu yhtään mitään. Vaikka laulettaan ylöspäin vie välissä olleet muurit suurimman osan äänestä pois ennen kuin se pääsee yläkatsomoon. Mietin eilen että tuo katto voisi antaa hyvän kaiun äänelle. Taputukset kaikuivat nätisti uudesta puukatosta jo tuolla B20:ssäkin. Vaikka tuo nyt sinäänsä on epälutuuria niin D-katsomon keskeltä (tai edes nykyisen katsomon päällä olevasta D24:stä) maajoukkueen kannattajien ääni kuuluisi helvetin hyvin joka puolelle. Vaikka päätyihin päin ei suoraan laulaisikaan niin ääni leviäisi molempiin hyvin ja katon kautta kaikuisi loistavasti alaspäin. Toki myös päädystä ääni kuuluisi helvetin paljon nykyistä paremmin, mutta iso osa katoaa taivaan tuuliin katon puuttuessa. Lisäksi keskeltä stadionia matka ja äänen kulkuaika on suht pieni molempiin päätyihin, jolloin mukaan on helpompi tuulipukujenkin lähteä. Mutjuu kunhan edes rummun saisi niin porukka lähtisi mukaan paljon helpommin, eikä aina lähtisi vetämän eri tahtiin.
Edit: Vaikkei mitään älyttömän kovaa rummunlyöjää läydy niin siitä rummusta olisi apua. Itsekin psystyisin vetämään sen verran tahdikkaasti ainakin perusviisut, että liiallisen kiihdyttelyn saisi lopetetttua.
|
|
« Viimeksi muokattu: 18.10.2007 klo 21:18:20 kirjoittanut idän_ihme »
|
|
|
|
|
John Rambo
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomen seksikkäin
|
|
Vastaus #58 : 18.10.2007 klo 22:16:57 |
|
käypäs katsomassa vaikkapa Kuopiossa matsi ja tule sitten toistamaan tuota katon luomaa ylivoimaa äänen kantavuuden kanssa. Ei se katto auta yhtään kun mietitään kulkeeko ääni sivuttaissuunnassa vai ei. Ja voin kertoa, että tuo pääkatsomossa möykkääminen ei sinne sivuille kuuluisi kovinkaan pitkälle. Kaarteen keskelle vaan niin ei tarvitse näiden Cetot Windustojenkaan itkeä kuuluvuutta elleivät edelleen valitse paikkojaan taitavasti niin että välttävät meidän kuuntelemisen Rumpua pukkaa jatkossa, uskoisin homman toimivan Azereita vastaan. ps. Mut on kuvattu Manolon seurassa, harmi etten ehtinyt huiviani lahjoittamaan kun eräs toinen forumisti oli käynyt jo tämän tekemässä.
|
|
« Viimeksi muokattu: 18.10.2007 klo 22:39:59 kirjoittanut John Rambo »
|
|
|
|
|
valdanito
Poissa
Suosikkijoukkue: Maajoukkue, TamU
|
|
Vastaus #59 : 18.10.2007 klo 22:33:52 |
|
Kyseistä asiaa ollaan täälläkin päin moneen otteeseen puitu, mm. myös arvon topicin aloittajan kanssa Atwerpenin myöhäisillassa. Rumpu olisi ainakin B20:een ehdoton, jotta chantit pysyisivät kasassa. Lisäksi se toisi kannatukseen rutkasti munaa, ja kasvattaisi laulujen volyymiä. Tämä viesti nyt ei sinällään tuo keskusteluun mitään uutta, mutta täten ilmaisen seisovani asian takana.
|
|
|
|
Johnny99
Poissa
|
|
Vastaus #60 : 19.10.2007 klo 00:14:30 |
|
Tämä muuttohan on iso prioriteetti ja asiassa on tapahtunut ilmeisesti ihan edistystäkin, mutta kun asiat eivät ole varmoja niin niistä ei haluta täällä vielä liiemmin huudella.
|
|
|
|
Jamal Malik
Poissa
|
|
Vastaus #61 : 19.10.2007 klo 00:17:25 |
|
Ilmottaudun rummun hakkaajaksi. EDIT: Jos saan pari kertaa treenaa vetää noita chantteja esim pienen porukan kanssa tms niin voisin oikeasti hakata tuota rumpua ainakin azer kotimatsissa ja portugalin vierasreissulla ja miksei pidemmänkin aikaa jos hyvin menee
|
|
« Viimeksi muokattu: 19.10.2007 klo 00:33:30 kirjoittanut yaman »
|
|
|
|
|
Tonno
Poissa
Suosikkijoukkue: Antti Muurisen puolustaja
|
|
Vastaus #62 : 19.10.2007 klo 00:22:37 |
|
|
|
|
|
Takatukka
Poissa
|
|
Vastaus #63 : 19.10.2007 klo 07:22:19 |
|
Itse olin eilisessä pelissä Espanjaa vastaan tuulipukusektiossa D30, eli samalla suoralla kuin SMJK, mutta eri päässä. Ja täytyy sanoa, että noin kaksi kertaa kauempana olleet espanjalaiset olivat huomattavasti äänekkäämpi porukka. Ja se rumpu kuulosti muuten erittäin hyvältä, en tajua mitä vikaa siinä olisi. Itse taas olin about SMJK:n ja Manolon ryhmän välissä. Spanskeja oli nähdäkseni hieman enemmän, mutta rumpua lukuunottamatta möykkä meni suurinpiirtein tasan. Spanskien mökän kuuluminen D30:een paremmin on minusta ihan luonnollinen asia. Offtopikkina spanskeille ikuinen porttikielto stadikalle Maamme-laulun päälle vislauksesta. Saakelin naudanrakastajat. Itse kannattaisin rumpua, kunhan sitä osataan käyttää oikein. Sama juttu kuin mökäfonin kanssa, tarpeeksi suuren ryhmän kanssa on melkeinpä pakollinen. Rummunlyöjän ei kyllä tarvi ihan selvinpäin olla, luulis nyt yhellä kapulalla paukuttamisen sujuvan parin kaljankin jälkeen, kun ei siellä mitään mikeportnoy-fillejä kuitenkaan odoteta...
|
|
|
|
Ezsi
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Lahti
|
|
Vastaus #64 : 19.10.2007 klo 08:13:34 |
|
Todetaan sadannenkuudennenkymmenennenseitsemännen kerran, että ääni ei kanna minnekään katsomoissa sivusuunnassa. Itse olin E57:ssä vastapäätä sekä B-kaarteen keskellä olleita espanjalaisia että B20:n suomalaiskannattajia. Varsinaisia Suomen kannattajia näytti olevan espanjalaiskatsomoa vähemmän. SMJK:n laulua kuullakseen piti hiukan höristellä korviaan. Mistään sanoista ei saanut selvää, mutta möly oli komea, vaikka kantautuikin E-päätyyn vaimeasti. Hyppytifo ja huivien nosto näytti hyvältä. Espanjalaisten meininki oli iloista "tanssia" banderolleineen ja lippuineen ja väkeä näytti olevan määrällisesti enemmän, mutta laulu ja rummutus ei kantautunut paljon SMJK:n katsomoa paremmin.
Rumpu on ehdottomasti sallittava. Se sekä parantaa lauluja, että lisää ja luo railakkaampaa tunnelmaa jäykkiin suomalaiskatsomoihin.
|
|
|
|
hullu jannika
Poissa
Suosikkijoukkue: euroklubi
|
|
Vastaus #65 : 19.10.2007 klo 10:06:28 |
|
osallistun 20 €llä ja voin rummuttaa.
|
|
|
|
ChievoVerona
Poissa
|
|
Vastaus #66 : 19.10.2007 klo 10:11:10 |
|
osallistun 20 €llä ja voin rummuttaa.
Ei tarvi rahaa Meillä on kaksikin paikkaa mistä saadaan rumpua lainaan peleihin. Normaalilla rumpukapulalla? Luulen että kannattaisi tehdä paksumpi patukka millä takoa? Ainakin muualla sellainen on tuossa rummutushommassa todettu käytännölliseksi.
|
|
|
|
hullu jannika
Poissa
Suosikkijoukkue: euroklubi
|
|
Vastaus #67 : 19.10.2007 klo 10:25:21 |
|
Ei tarvi rahaa Meillä on kaksikin paikkaa mistä saadaan rumpua lainaan peleihin. Normaalilla rumpukapulalla? Luulen että kannattaisi tehdä paksumpi patukka millä takoa? Ainakin muualla sellainen on tuossa rummutushommassa todettu käytännölliseksi. tiedätte niitä kapuloita missä on sellanen vanupallon näkönen asia päässä? that's the one <3 ps. lainataan sitten kaksi rumpua peleihin. kyllä kaks osaavaa rumpalia voi soittaa yhteen ainaki pienen treenin jälkeen
|
|
|
|
Yourworstnightmare
Poissa
Suosikkijoukkue: Ilves, Suomi, West Ham
|
|
Vastaus #68 : 19.10.2007 klo 10:55:03 |
|
500 laulavaa kannattajaa missä pelaa? No ei se kaukaa hae jo nyt kotipeleissä. Ja kasvua tapahtuu jatkuvasti...
|
|
|
|
idän_ihme
Poissa
|
|
Vastaus #69 : 19.10.2007 klo 23:26:42 |
|
Todetaan sadannenkuudennenkymmenennenseitsemännen kerran, että ääni ei kanna minnekään katsomoissa sivusuunnassa. Itse olin E57:ssä vastapäätä sekä B-kaarteen keskellä olleita espanjalaisia että B20:n suomalaiskannattajia. Varsinaisia Suomen kannattajia näytti olevan espanjalaiskatsomoa vähemmän. SMJK:n laulua kuullakseen piti hiukan höristellä korviaan. Mistään sanoista ei saanut selvää, mutta möly oli komea, vaikka kantautuikin E-päätyyn vaimeasti. Hyppytifo ja huivien nosto näytti hyvältä. Espanjalaisten meininki oli iloista "tanssia" banderolleineen ja lippuineen ja väkeä näytti olevan määrällisesti enemmän, mutta laulu ja rummutus ei kantautunut paljon SMJK:n katsomoa paremmin.
Rumpu on ehdottomasti sallittava. Se sekä parantaa lauluja, että lisää ja luo railakkaampaa tunnelmaa jäykkiin suomalaiskatsomoihin.
Tuo sivusuunnassa kantaminen on kyllä totta. Tuossa sinunkin katsomossa oli osasyy espanjalaisten näkyvyyteen heidän parempi suuntansa. Mainitsimpa kuitenkin että myös tuossa katon alla on parempi paikka kuin tuossa kaarteen alussa. Varsinkin kun molemmilla puolilla vieressä olisi sitä porukkaa jota voisi saada välillä huutamaankin. Sinäänsä huvittavaa että suomessa todella moni faniporukka on akustiikan ja näkyvyyden kannalta stadioninsa heikoimmassa paikassa. Kyllä se kattokin (myös millainen katto on, olympiastadionilla on aika hyvin ääntä heijastava) vaikuttaa huutoihin, minkä huomasi Hongan euro ja liigapelien tunnelmaa verratessa. Taisi sinikaartillakin olla jotain kommentteja ratinan katoksen tuomasta akustisesta avusta. Rumpukeskusteluun otin tuon siksi, että suurin rummun etu ei välttämättä tule omien huutojen kautta vaan siitä miten muut lähtevät huutoihimme mukaan. Hyvä idea saattaisi olla, että kannattajakatsomo ei alkaisi heti ensimmäiseltä riviltä. Allaolevat joutuvat sellaiseen meteliin, että siinä on helpompi päässä tunnelmaan ja liittyä lauluihin. Yläpuolella oleviin katsojiin samaa efektiä ei ole varsinkaan paikoissa joissa osien välillä on betoniaita, kuten b20 ja d24 osien välillä. Kaarteen lisäksi myöskin kaarteen reunalla (siis jos tasan kaarteen keskelle ei pääse) on väliä. Onko tuulipukujen mukaanlähtemisen kannalta parempi olla heidän keskellä vai heitä vastapäätä? Katkiskatsomo kun ei kuitenkaan mukaan lähde vaikka rumpu olisikin. Itse ainakin uskon että muille on pienempi kynnys lähteä mukaan jos tietävät ainakin rummun ansiosta sen oikean ja virallisen tahdin. Jos eivät huutoihin lähde niin taputuksiin ainakin on helppo lähteä mukaan OIKEAAN TAHTIIN. Lisäksi rumpu tuo monia uusia mahdollisuuksia. Itse arvostan Maali-huutoa reilusti kulmalipputaputusten yläpuolelle, mutta esim vaparitilanteissa voisi toimia ihan hyvin taputuksen kehittyneempi versio. Siis niin että rummulla lyödään kaksi kertaa ja sitten kaikki taputtavat kerran. Tuossa saa isonkin porukan pysymään helposti tahdissa ja rumpumies voi aloittaa kiihdyttämisen oikeaan aikaan. Normaalistihan tuossa on ongelmana että taputus on kiihtynyt liiallisesti jo siinä vaiheessa kun pallopoika on hakemassa palloa juoksuradoilta...
|
|
|
|
Jaakob
Poissa
Suosikkijoukkue: S
|
|
Vastaus #70 : 25.10.2007 klo 19:04:49 |
|
|
|
|
|
Tonno
Poissa
Suosikkijoukkue: Antti Muurisen puolustaja
|
|
Vastaus #71 : 27.10.2007 klo 18:47:08 |
|
nostan
|
|
|
|
John Rambo
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomen seksikkäin
|
|
Vastaus #72 : 28.10.2007 klo 18:21:31 |
|
nostan
minkä vuoksi? Rumpu ja sopiva rumpali on jo löydetty, Azeri-matsissa sitten kokeillaan
|
|
|
|
Elias
Paikalla
|
|
Vastaus #73 : 28.10.2007 klo 18:31:13 |
|
minkä vuoksi? Rumpu ja sopiva rumpali on jo löydetty, Azeri-matsissa sitten kokeillaan Onko kyseessä sama rumpali (ja rumpu), joka esiintyi eilen HJK-TPS-ottelussa Forzan katsomonosassa?
|
|
|
|
ChievoVerona
Poissa
|
|
Vastaus #74 : 28.10.2007 klo 18:34:52 |
|
Onko kyseessä sama rumpali (ja rumpu), joka esiintyi eilen HJK-TPS-ottelussa Forzan katsomonosassa?
Ei ole.
|
|
|
|
|
|