Miten joukkueen nimellä voi olla noin paljon merkitystä? Ettehän te kavereitannekaan valitse sen perusteella minkä nimisiä he ovat?
Ratinassa on kai viime kausina käynyt enemmän katsojia kuin Tampereella koskaan aikaisemmin. Ilveksen ja TPV:n katsomäärät liigassa taisi olla melkoisen säälittävällä tasolla verrattuna hajuttomaan ja mauttomaan Unitediin.
Totta kai seuran nimellä ja sitä kautta imagolla on merkitystä. Ainakin sillä/niillä on minulle vahva merkitys. Käyn eri tamperelaisjoukkueiden peleissä, mutta en pysty kannattamaan aivan mitä tahansa seuraa. Liukuvärjäys, seuran värit ja yleinen imago eivät natsaa (en o rikas kokoomuslainen
). Suomessa on pakko olla FC:tä ja Unitedia. Miksi? En voi ymmärtää. FC TPS Turku, loistavaa... TamU:n värit taitavat kyllä olla melkoisen uniikit, ei ole monia vastaavia seuroja maailmassa (vähän samoin kuin TKT:n siniharmaat värit, -ko, -kö)? MLS:n Seattle Sounders kai on jonkinlaisena poikkeuksena (tosin kotiasu erilainen Suomen versioon verrattuna). En jaksaisi edes aloittaa kääkkämäisyyksistä kuulutusosastolla (kulmapotkumusiikit, pahimmillaan sivurajamusiikit). Minun on vaikea päättää kumpi olisi huonompi vaihtoehto, Ilves vai United. Ehkä parempi etten valitse kumpaakaan.
Porukkaa on Ratinassa ollut kohtalaisesti, mutta minua ei välttämättä kiinnostaisi kuunnella futismatsin aikana tarinointia "Ipan kiakkopeleistä". Tietysti tämä johtuu siitä, että Tampere, surullista kyllä, on jääkiekkokaupunki. Todellisia jalkapallon seuraajia on melkoisen vähän, vaikka suomalaiset ovatkin yleisesti gloryhunttereita, kuten Forumilla on monesti todettu. Jos TamU ei menestyisi tai jos keli on uskomattoman huono, tuskin edes paria tuhatta eksyy Ratinaan. Harmi, ettei Tampereen kaupunki halua panostaa penkkien siivoukseen. Vaikea valita mille penkille menee "aurinkokatsomossa", kun suunnilleen joka toinen on lokinjämiä täynnä. Paljon tärkeämpää olisi tietenkin saada edes osa takasuoran katsomosta katettua, vaikka ne rivit 13–23 (?) tai vaihtoehtoisesti saada pääkatsomon reunoille halvemmat lippuhinnat.
Enpä taida itse monestikaan eksyä Ratinaan ensi kaudella juoksuratojen taakse tiirailemaan, ellei satu eteen oikeasti kiinnostavaa matsia. Ennakkolippuidealle toki ehdoton
, mahdollistaa paikalle köpöttelemisen mainiosti viisi minuuttia ennen ottelun alkua
Tiedä sitten onko Feikkausliigan yleistä ohjeistusta vai TamU:n turvallisuuden kanssa pelleilijöiden fobioita, kun ei edes vesipulloa saa ottaa stadionille sisään – paitsi jos juo portin läheisyydessä, niin että järjestyksenvalvoja näkee! Kesällä MyPa-pelissä ei olisi saanut ainakaan mitään ottaa sisään. Voihan se neste siinä pullossa olla jotain muuta ja sillä voi vaikka tehdä jotain kauheaa! Minähän haluan ja pystyn ostamaan normaalia pullotettua lähdevettä ottaen huomioon hinnan aitojen sisäpuolella. Huh huh.