FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
05.12.2024 klo 04:39:09 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 24 [25] 26 ... 339

Kirjoittaja Aihe: TPS 2008 - Mestaruus on sittenkin omissa käsissä, VPS-voitto riittää  (Luettu 476307 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
morice

Poissa Poissa

Vastaus #600 : 18.11.2007 klo 17:55:48

Tuleeko Kuningas mustavalkoisiin ensikaudella? Jos niin...
Orion

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS

Vastaus #601 : 18.11.2007 klo 18:28:24

Hienosti oli taas TPS edustettuna kun kauden parhaita palkittiin  Ylos

Lainaus
TPS-maalivahti Jukka Lehtovaara valittiin vuoden liigatulokkaaksi Captain's Ball –gaalassa lauantaina. 19-vuotias Lehtovaara pelasi päättyneellä kaudella yhteensä 24 liigaottelua seuransa paidassa. Lehtovaara valittiin jo aikaisemmin Veikkausliigan tämän kauden parhaaksi maalivahdiksi.

Viime kaudella vuoden parhaaksi tulokkaaksi valittu Mika Ääritalo valittiin puolestaan Veikkausliigan Pallokoplajoukkueeseen. 22-vuotias Ääritalo pelasi hienon liigakauden ja nousi myös Suomen A-maajoukkuerinkiin mukaan.

VUODEN LIIGATULOKAS– Jukka Lehtovaara

Aikaisempien vuosien valintoja:

2006 Mika Ääritalo
2005 David Carlsson
2004 Toni Lehtinen
2003 Juho Mäkelä
2002 Pekka Lagerblom

PALLOKOPLAJOUKKUE

Mikko Kavén TamU, Juuso Kangaskorpi FC Haka, Jos Hooiveld FC Inter, Mathias Lindström TamU, Antti Ojanperä TamU, Juska Savolainen TamU, Jarkko Wiss TamU, Valeri Popovits Haka, Rafael FC Lahti, Mika Ääritalo TPS ja Jari Niemi TamU.

Lainaus
Suomen Palloliitto ja Veikkausliiga palkitsivat kauden 2007parhaita lauantaina ennen EM-karsintaottelua Suomi - Azerbaidzhan. Kolmepalkintoa osui TPS-leiriin.

Seuraavassa TPS:n palkitut perusteluineen.
VUODEN POIKAJOUKKUEEN VALMENTAJA: Marko Rajamäki

”Marko Rajamäellä on ex-huippupelaajana käsitys huipun vaatimuksista. Rajamäki keskittyy yksilöiden kehittämiseen toimiessaan talenttiakatemia sopimuspelaajien henkilökohtaisena valmentajana. Lisäksi hän valmentaa TPS:n A-nuoria ja TPS:n talenttiakatemiajoukkuetta”

VUODEN LUPAAVA POIKAPELAAJA: Lucas Hradecky

”Hänellä on edellytykset tulevaisuuden A-maajoukkuemaalivahdiksi. Hän on urheilija, jossa yhdistyy lahjakkuus, motivaatio ja kyky kehittää itseään. Hradecky murtautui marraskuussa myös alle 23-vuotiaiden haastajamaajoukkueeseen, joka sijoittui Vietnamissa pelatussa turnauksessa toiseksi.”

VUODEN PARAS POIKAPELAAJA: Juho Lähde

”Juho Lähde on erittäin lupaava pelaaja, joka on pelannut sekä hyvän kotimaisen että kansainvälisen kauden. Hyvän pelinäkemyksen omaava taitava pelaaja, joka on esimerkki muille pelaajille. Hän on U17-maajoukkueessa kantanut kapteenin vastuun erinomaisesti.”
Satanen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Official FF2 Marble League Fantasy Champion (2020)

Vastaus #602 : 18.11.2007 klo 18:36:18

Hyviä ja oikeaan osoitteeseen mennyitä palkintoja  Ylos

Ravenmoon

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, 49ers

Vastaus #603 : 18.11.2007 klo 18:44:31

Kenelläkään mitään lisä tietoa Juho Lähteestä, itselleni tuntematon tapaus. Arvatenkin ainakin lahjakas mutta mitä muuta?
Orion

Poissa Poissa

Vastaus #604 : 18.11.2007 klo 20:21:51

Kenelläkään mitään lisä tietoa Juho Lähteestä, itselleni tuntematon tapaus. Arvatenkin ainakin lahjakas mutta mitä muuta?
Ainakin helvetin kovakuntoinen, kuulin että juoksi Eerikkilässä kaikkien aikojen toiseksi parhaan ajan Piip-testissä (Riihilahden jälkeen) ja kaveri on vasta 16-vuotias  :o
e.Toisaalta en ole varma oliko se oman ikäluokan toiseksi paras, vai kaikkien. Todennäköisesti oman ikäluokan.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2007 klo 20:28:28 kirjoittanut Orion »
Satanen

Poissa Poissa

Vastaus #605 : 18.11.2007 klo 20:38:50

Piip-testi ainoa mittari  Ylos
Tuomas-

Poissa Poissa

Vastaus #606 : 18.11.2007 klo 20:48:52

Sama  :D Hajotti melko pahasti. Hieno juttu toki, että kaverilla kunto kohdallaan ja tekee hienon ajan, mutta millään piip-testien tuloksilla ole vittuakaan väliä.
Orion

Poissa Poissa

Vastaus #607 : 18.11.2007 klo 21:08:51

Testin tiedän, mutta itse en sitä ole suorittanut, eli luotettavuudesta en tiedä. Luulin että se antaa ihan hyvän kuvan kunnosta ja varsinkin kun sitä käytetään aika monessa paikassa.

No, pointti nyt oli kuitenkin se että Juholla on erittäin kova kunto, ja ei pelkästään testin perusteella vaan ihan valmentajilta kuultuna.
Tuomas-

Poissa Poissa

Vastaus #608 : 18.11.2007 klo 21:13:29

Testin tiedän, mutta itse en sitä ole suorittanut, eli luotettavuudesta en tiedä. Luulin että se antaa ihan hyvän kuvan kunnosta ja varsinkin kun sitä käytetään aika monessa paikassa.

No, pointti nyt oli kuitenkin se että Juholla on erittäin kova kunto, ja ei pelkästään testin perusteella vaan ihan valmentajilta kuultuna.

Testin olen itse muutamaan otteseen suorittanut enkä jaksanut kuin vähän alusta. Kyllähän tuo melko hyvä mittari kunnontestaukseen on, joten eittämättä Juholla on sitten kunto kohdallaan. Mites nämä pelilliset seikat sitten?
jesus_doner

Poissa Poissa

Vastaus #609 : 18.11.2007 klo 21:13:52

Norjassahan näitä arvostetaan...sinne vaan kasvamaan
Orion

Poissa Poissa

Vastaus #610 : 18.11.2007 klo 21:22:24

Testin olen itse muutamaan otteseen suorittanut enkä jaksanut kuin vähän alusta. Kyllähän tuo melko hyvä mittari kunnontestaukseen on, joten eittämättä Juholla on sitten kunto kohdallaan. Mites nämä pelilliset seikat sitten?
Mistään tietyistä osa-alueista en osaa tarkemmin sanoa, mutta useat TPS:n valmentajat ovat yleisesti sitä mieltä että Lähde on yksi seuran lupaavimmista pelaajista. Eiköhän parin seuraavan vuoden sisällä selviä miten lupaava hän todellakin on. Valakariksi Valakarin tilalle?  ;)
Satanen

Poissa Poissa

Vastaus #611 : 18.11.2007 klo 21:26:21

Mistään tietyistä osa-alueista en osaa tarkemmin sanoa, mutta useat TPS:n valmentajat ovat yleisesti sitä mieltä että Lähde on yksi seuran lupaavimmista pelaajista. Eiköhän parin seuraavan vuoden sisällä selviä miten lupaava hän todellakin on. Valakariksi Valakarin tilalle?  ;)

Kunnon perusteella ja mitä olen päätellyt lähinnä Cleaverin tilalle  Ylos
Orion

Poissa Poissa

Vastaus #612 : 18.11.2007 klo 21:32:59

Kunnon perusteella ja mitä olen päätellyt lähinnä Cleaverin tilalle  Ylos
Parhaat ominaisuudet taitavat tosiaan olla juuri sille pelipaikalle. Saa nähdä...
Sportacus

Poissa Poissa

Vastaus #613 : 18.11.2007 klo 22:31:02

Äkkiä googlettaen löytyi tuollaista juttua noista Eerikkilän testeistä:
http://www2.palloliitto.fi/helsinki/Futissanomat/FS_401_28.pdf

Itse en näe tuota piip-testiä välttämättä kovinkaan tärkeänä varsinkaan junnuilla. Kyllä nopeus ja ketteryys nimenomaan ovat ne ominaisuudet, joita tuossa iässä (n. 15 v.) pitäisi kehittää.

Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä eri Veikkausliigajoukkueiden tuloksia nosta testeistä, mutta niitä ei juurikaan taideta julkaista.
sundelin

Poissa Poissa

Vastaus #614 : 19.11.2007 klo 03:13:15

Käykää joskus jos aikaa riittää junnujen peleissä,ainakin minun Turun aikanani olivat pelit usein viihdyttäviä ja oli mielenkiintoista seurata poikien kehitystä,siellä oli lahjakkuuksia joista tuli pian entisiä pelaajia ja toisia jotka jaksoivat puurtaa pitkällekkin,mieleeni ovat jääneet erityisesti Kili Toivanen,Timo Nummelin , Tommy Lindholm (Piffenissä) Mika Aaltonen,Heikki Suhonen ym.Tämä ehkä ei 2008 topiciin kuulu,mutta kertoo siitä kuinka Turussa ja ympäristössö on aina osattu pelaajia kehittää,toivon sydämmestäni TEPSIN  nykyisten satsausten tuovan tulosta.P.S. tuo sana "puurtaa" on vain asian yksi puoli,lahjakkuus ja rakkaus peliin (peli ilo) ovat myös tärkeitä,vaikka joskus rajoitetuilla taidoilla voi päästä pitkälle kuten Berti Vogts tai nyky TPS:ssä Jallu, hyvä JALLU !
sundelin

Poissa Poissa

Vastaus #615 : 19.11.2007 klo 03:25:43

Vaikka Jallu on kova  raskaan työntekijä,olen peleissä  aistinut hänen nauttivan pelaamisesta kuin pikkupoika.
reijokinnas

Poissa Poissa

Vastaus #616 : 19.11.2007 klo 12:15:51

Mikäs Johanssonin tilanne on malmön kanssa? Olen kuullut todella epäluotettavia huhuja, että olisi tulossa turkuun.
Tuomas-

Poissa Poissa

Vastaus #617 : 19.11.2007 klo 12:17:59

Mikäs Johanssonin tilanne on malmön kanssa? Olen kuullut todella epäluotettavia huhuja, että olisi tulossa turkuun.

Vuosi sopimusta jäljellä. (?)
shots

Poissa Poissa

Vastaus #618 : 19.11.2007 klo 12:18:54

Näin muistelisin. Tuskin on mihinkään lähdössä kun Juniorkin on ilmeisesti etsimässä uutta seuraa.
Jaakko

Poissa Poissa

Vastaus #619 : 19.11.2007 klo 17:54:21

Aina ne voi ostaa ulos.  :D Toisaalta jos Tintti on tulossa, niin varmaa vuoden päästä. Luulisi, että haluaisi päättää uransa TPS:ssä.
Satanen

Poissa Poissa

Vastaus #620 : 19.11.2007 klo 18:10:10

Aina ne voi ostaa ulos.  :D Toisaalta jos Tintti on tulossa, niin varmaa vuoden päästä. Luulisi, että haluaisi päättää uransa Piffenissä.

Korjasin viestisi.
Grorudil

Poissa Poissa

Vastaus #621 : 19.11.2007 klo 18:27:33

Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä eri Veikkausliigajoukkueiden tuloksia nosta testeistä, mutta niitä ei juurikaan taideta julkaista.

Ei eroa paljoakaan esmes. junnujen testituloksista(A), joskus(2004 Vierumäellä) oli seuran fysiikkavalmentajalla(entinen, kuusysi) ollut n. 20 liigapelaajaa(muutama divarijätkä) testissä. Keskiarvollisesti meidän A taisi olla hieman paremmassa kunnossa(ka vähän päälle 13, parhaat n.15.30), kuin liigapelaajien(vähän alle 13). Otanta tälle mun "faktalle" mitättömän pieni, mutta ehkä pikkaisen suuntaa antava. Pitää ottaa myös huomioon seikka, että A:n jätkillä kova karsinta pelipaikoista, kun taas liigapelaajat(eri seuroista, Nulli oli mukana 8)) huvin vuoksi(joku koulutus juttu) testattavana.
Sportacus

Poissa Poissa

Vastaus #622 : 19.11.2007 klo 21:15:17

Ei eroa paljoakaan esmes. junnujen testituloksista(A), joskus(2004 Vierumäellä) oli seuran fysiikkavalmentajalla(entinen, kuusysi) ollut n. 20 liigapelaajaa(muutama divarijätkä) testissä. Keskiarvollisesti meidän A taisi olla hieman paremmassa kunnossa(ka vähän päälle 13, parhaat n.15.30), kuin liigapelaajien(vähän alle 13). Otanta tälle mun "faktalle" mitättömän pieni, mutta ehkä pikkaisen suuntaa antava. Pitää ottaa myös huomioon seikka, että A:n jätkillä kova karsinta pelipaikoista, kun taas liigapelaajat(eri seuroista, Nulli oli mukana 8)) huvin vuoksi(joku koulutus juttu) testattavana.

Onko tietoa muista kuin piip-testin tuloksista? Lähinnä nuo nopeus, ketteryys, yms. tulokset kiinnostavat.
Grorudil

Poissa Poissa

Vastaus #623 : 19.11.2007 klo 22:22:13

Ei oo jäänyt muistiin :(
mixeri

Poissa Poissa

Vastaus #624 : 19.11.2007 klo 22:40:12

Sama  :D Hajotti melko pahasti. Hieno juttu toki, että kaverilla kunto kohdallaan ja tekee hienon ajan, mutta millään piip-testien tuloksilla ole vittuakaan väliä.

Tyypillinen suomalainen asenne.  Ei ymmärretä että jalkapallo on huipulla helkkarin kovaa urheilua, ja järjestään suomalaisten ensimmäinen kommentti ulkomaillle mentyä on se kuinka kovaa siellä mennään.  Täällä silotellaan tissiposkia ja vähetellään kunnon merkitystä.  Lähde on taitava ja pelikäsitys on hyvä, mutta hänen EROTTAA muista samanikäisistä se että kaveri on myös urheilija, ei vain kentällä diivailija kävelijä.

Lähde on yks parhaiten piiloteltuja lahjakkuuksia ikäluokassaa, arvostusta tuee kyllä tälle fiksulle kaverille jatkossa.

Sivuja: 1 ... 24 [25] 26 ... 339

Siirry: