FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
25.04.2024 klo 14:23:32 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 [2] 3 4
 
Kirjoittaja Aihe: Maalivahti Futsalissa  (Luettu 8655 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
kaatuilija

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: BF Mesikämmen, PoPaFutsal


Vastaus #25 : 17.11.2007 klo 13:53:58

Seuratkaas EM-kisoja ja kertokaa kuinka monella maalivahdilla käytössä ilves-Judemaiset hanskat :(
Nyt kun olen kaksi peliä katsonut ja pitänyt tilastoa niin saldo on: kahdella ei hanskoja ja kahdella EHJÄT hanskat!
Tänään en ensimmäistä peliä nää, mutta toisen lupaan katsoa!!!
kastemato

Poissa Poissa


Vastaus #26 : 17.11.2007 klo 14:49:03

Veikkaan muutama sata futsal peliä maalissa pelanneena, että hän tietää tasan tarkaan mikä tuntuu HÄNELLE parhaimmalta. Itse en futsalissa suosi "pyöreä sormisia" hanskoja, vaikka muuten käytän niitä aina. En muuten tullut tähän tulokseen sattumalta, vaan kokeilin 3-4 eri tyylistä ja pintaista hanskaa ja myös paljaita käsiä.

Ja niin on tehnyt varmaan myös Lahtinen...
« Viimeksi muokattu: 17.11.2007 klo 15:38:02 kirjoittanut kastemato »
kaatuilija

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: BF Mesikämmen, PoPaFutsal


Vastaus #27 : 17.11.2007 klo 16:10:24

Veikkaan muutama sata futsal peliä maalissa pelanneena, että hän tietää tasan tarkaan mikä tuntuu HÄNELLE parhaimmalta. Itse en futsalissa suosi "pyöreä sormisia" hanskoja, vaikka muuten käytän niitä aina. En muuten tullut tähän tulokseen sattumalta, vaan kokeilin 3-4 eri tyylistä ja pintaista hanskaa ja myös paljaita käsiä.

Ja niin on tehnyt varmaan myös Lahtinen...
Valitettavasti ei ole mulla  edes satoja pelejä maalissa, mutta kentällä kuitenkin... Mutta kun olen maalissa ollut on tehojakin syntynyt (syöttöjä ja maaleja fifty-sixty)! Siis kaikki omalla tavallaaan, mutta OMASTA mielestäni ilman hanskoja paras tuntuma ehdottomasti palloon...
Saxon

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Valencia & Las Chivas


Vastaus #28 : 19.11.2007 klo 21:37:10

Seuratkaas EM-kisoja ja kertokaa kuinka monella maalivahdilla käytössä ilves-Judemaiset hanskat :(
Nyt kun olen kaksi peliä katsonut ja pitänyt tilastoa niin saldo on: kahdella ei hanskoja ja kahdella EHJÄT hanskat!
Tänään en ensimmäistä peliä nää, mutta toisen lupaan katsoa!!!

Venäjän veskalla Ukraina pelissä näyttäs olevan tuollaset sormenpäät paljaaksi jättävät hanskat.
Espeni

Poissa Poissa


Vastaus #29 : 21.11.2007 klo 12:24:02

itsellä käytössä hanskat joissa sormenpäät paljaana..  hyvin toimii   Ylos
Tilanteen Herra

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Seinäjoen Sisu, Ilves ja Manchester United


Vastaus #30 : 21.11.2007 klo 12:57:26

Ite torjun samoilla hanskoilla kuin kesälläkin, eikä mitään ongelmaa.. Sormituille erityisesti Ylos
rc-auto

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Alasarjojen sakkopolitiikka


Vastaus #31 : 21.11.2007 klo 13:20:31

Aikanaan ekan kauden pelasin hanskoilla ja kun kokeilin pelaamista ilman niin paluuta ei ole ollut... Aivan järkyttävän hyvä tuntuma heitoissa ja futsal-pallon ollessa niinkin pieni kuin se on niin liimaaminen on helpompaa ilman hanskoja. Kerran kokeilin teipata sormia, mutta ei tuntunut omalta jutulta.

Kuten kaikessa muussakin niin tässäkin on varmasti omat koulukuntansa ja osa pelaa hanskoilla ja toiset ilman... Muistetaan kuitenkin että kovin molari, Luis Amado, pelaa ilman.  Ylos
alTsi_

Poissa Poissa


Vastaus #32 : 23.11.2007 klo 15:23:27

ilman hanskoja tuntuma parempi heitoissa se syy luonnollisesti. verrattavissa erääseen toiseen toimenpiteeseen missä tuntuma varmasti katoaa hanskojen myötä.  ::)
Mustanaamio

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: ACM


Vastaus #33 : 23.11.2007 klo 15:58:46

Täytyypi todeta futsalveskoista..kyl ne jollain asteella ovat masokisteja tai itsetuhoisia. ;) 
  Muutaman kerran ollut itsepelissä, (rp67veska) kun mokke on kopannut kärnärin metrin päästä ylähuulella sivurajaksi. Aikamoinen lanzarotte rusketus tulee turpa värkkiin hetkeksi.. :D
  Loikat ja leiskautukset torjuntoihin parketille sun muulle pehmeälle kumipinnottelee, aiheuttaa aina varmasti mielyttäviä kuumotuksia lonkan seudulle..No onneks pelit on pääasiassa viikonloppuisin niin pääsee ottamaan koko vartalopuudutuksen paikallisessa karaokehelvetissä...käyn ahon laitaan, mä ilman paitaa...Perjantai...
The Fifth Beatle

Poissa Poissa


Vastaus #34 : 23.11.2007 klo 17:17:57

Futsal-mokena pelaaminen on itseasiassa varsin helppoa hommaa kun se maalikin on niin pieni. Tälläinen epäatleettisempikin kaveri pääsee suht koviin jengeihin pelaileen.  Tuoppi

Viitisen vuotta tolppien välissä takana ja ainakaan vielä ei ole pahempia kolhuja tullut. Eipä tuota edes pelin tiimellyksesä huomaa jos pallo naamaan tulee. Kipu tuntuu yleensä vasta ottelun jälkeen ja aina on joka paikka mustelmilla. Ja enemmän säälin pelaajia, jotka joutuvat muuriin tai peittämään vetoja uhrautuvasti  8)  Normaalifutis on ollut ainakin itselle huomattavasti loukkaantumisalttiimpaa. Lonkat ja kyynerpäät ei varsinaisesti joudu futsalissa koville, jos torjuntatekniikka on edes jotenkin kunnossa. Kesän alasarjaväännöt soralla hajottaa lonkat aina ihan totaalisesti. Itse pelaan futsalia nykyään shortseilla joissa ei ole edes toppauksia. Sormet ja polvet on sitäkin kovemmilla ja kunnon polvisuojat (lentopallopolkkarit) on pakolliset.

Mitä noita EM-kisojakin olen katsonut, niin futsal-veskojen varusteet kyllä vaihtelevat laidasta laitaan. Lyhyttä ja pitkää housua, kyynerpääsuojia, hanskoja ja ihmeellisiä teippauksia. Varmaan 50/50 menee ilman hanskoja/hanskoilla pelaavat moket. Itse olen viime aikoina jättänyt hanskat varustekassiin. Ilman hanskoja pelatessa se tuntuma on niin paljon parempi. Enkä tarkoita pelkästään avauksia, sillä itsellä ne on ala-arvoisia... Kukin varmaan löytää itselle sen sopivimman ratkaisun.
P.Collina

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Lopettanut kirjoittelun kokonaan.


Vastaus #35 : 23.11.2007 klo 17:53:44

Minkä vuoksi maalivahdin luulevat että jos he pelaavat palloa kädellä alueensa ulkopuolella siten, että jalat on alueen sisäpuolella, siitä ei kuuluisi viheltää virhettä.

Tällä periaatteellahan 190cm pitkä kassari voisi ottaa pallon 180 cm alueensa ulkopuolelta, jos hänen jalkansa/kengänkärkensä ovat alueen sisällä.

Tuntuu että tämä luulo on käytössä lähes jokaisella alasarja maalivahdilla..

Itse en ole ainakaan koskaan kuullut säännöstä että mikäli maalivahdin jalat ovat alueen sisäpuolella niin hän voi vangita pallon itselleen alueensa ulkopuolelta.Mistä tämä on lähtöisin että monet kassarit luottavat siihen luuloon?

Korjatkaa nyt toki jos olen väärässä, mutta..
Royal

Poissa Poissa


Vastaus #36 : 23.11.2007 klo 18:05:11

Minkä vuoksi maalivahdin luulevat että jos he pelaavat palloa kädellä alueensa ulkopuolella siten, että jalat on alueen sisäpuolella, siitä ei kuuluisi viheltää virhettä.

Tällä periaatteellahan 190cm pitkä kassari voisi ottaa pallon 180 cm alueensa ulkopuolelta, jos hänen jalkansa/kengänkärkensä ovat alueen sisällä.

Tuntuu että tämä luulo on käytössä lähes jokaisella alasarja maalivahdilla..

Itse en ole ainakaan koskaan kuullut säännöstä että mikäli maalivahdin jalat ovat alueen sisäpuolella niin hän voi vangita pallon itselleen alueensa ulkopuolelta.Mistä tämä on lähtöisin että monet kassarit luottavat siihen luuloon?

Korjatkaa nyt toki jos olen väärässä, mutta..
Eikös "säbässä" ole näin?
#10

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: JJK


Vastaus #37 : 23.11.2007 klo 18:37:44

Eikös "säbässä" ole näin?
on, mutta futsalissa ei.
Tilanteen Herra

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Seinäjoen Sisu, Ilves ja Manchester United


Vastaus #38 : 23.11.2007 klo 19:13:23

Minkä vuoksi maalivahdin luulevat että jos he pelaavat palloa kädellä alueensa ulkopuolella siten, että jalat on alueen sisäpuolella, siitä ei kuuluisi viheltää virhettä.

Tällä periaatteellahan 190cm pitkä kassari voisi ottaa pallon 180 cm alueensa ulkopuolelta, jos hänen jalkansa/kengänkärkensä ovat alueen sisällä.

Tuntuu että tämä luulo on käytössä lähes jokaisella alasarja maalivahdilla..

Itse en ole ainakaan koskaan kuullut säännöstä että mikäli maalivahdin jalat ovat alueen sisäpuolella niin hän voi vangita pallon itselleen alueensa ulkopuolelta.Mistä tämä on lähtöisin että monet kassarit luottavat siihen luuloon?

Korjatkaa nyt toki jos olen väärässä, mutta..

Pier Luitsi on vissiin oikea kaveri vastaan, että eikös riitä, että pallo on kädessä rajan sisäpuolella, vaikka jalka yli luistaisikin?
Royal

Poissa Poissa


Vastaus #39 : 23.11.2007 klo 20:27:16

Pier Luitsi on vissiin oikea kaveri vastaan, että eikös riitä, että pallo on kädessä rajan sisäpuolella, vaikka jalka yli luistaisikin?
Siis sääntö menee samanlailla niinkuin jalkapallossakin  >:(
Henke

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jussi ja futsalliiga ry


Vastaus #40 : 23.11.2007 klo 23:08:44

Minkä vuoksi maalivahdin luulevat että jos he pelaavat palloa kädellä alueensa ulkopuolella siten, että jalat on alueen sisäpuolella, siitä ei kuuluisi viheltää virhettä.

Tällä periaatteellahan 190cm pitkä kassari voisi ottaa pallon 180 cm alueensa ulkopuolelta, jos hänen jalkansa/kengänkärkensä ovat alueen sisällä.

Tuntuu että tämä luulo on käytössä lähes jokaisella alasarja maalivahdilla..

Itse en ole ainakaan koskaan kuullut säännöstä että mikäli maalivahdin jalat ovat alueen sisäpuolella niin hän voi vangita pallon itselleen alueensa ulkopuolelta.Mistä tämä on lähtöisin että monet kassarit luottavat siihen luuloon?

Korjatkaa nyt toki jos olen väärässä, mutta..

Mä en ymmärrä minkä takia Tampereella pelatussa ykkösen pelissä jokunen vuosi sitten tuomari antoi suoran punaisen kun maalivahdilla oli jalat alueen ulkopuolella, pallo sylissä, ja syli boksin sisäpuolella. Ei se pelkästään pelaajat luule sääntöjä, kyllä tuomaritkin tekee virheitä. Mutta en ole kuullut kenenkään veskan "sabatyylisesti" ottaneen pallon 180 cm alueen ulkopuolelta käteen.
P.Collina

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Lopettanut kirjoittelun kokonaan.


Vastaus #41 : 23.11.2007 klo 23:16:46

Joo siis ihan tasan tarkkaanhan homma mennee niin että jos pallo on kokonaan maalivahdin alueen ulkopuolella/viiva kuuluu alueeseen), niin silloin maalivahdin koskettaessa palloa kädellään hän syyllistyy käsivirheeseen.

Tuo oli hyvä pointti että salibandyssahan tuo lienee sallittua että jos joku ruumiinosa on vielä alueella, niin maalivahti saa ottaa pallon käteen alueen ulkopuolelta.

Futsalissa siis toimitaan niin että alueen ulkopuolella ei kädellä palloa pelata vaikka joku ruumiinosa alueen sisällä olisikin.
P.Collina

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Lopettanut kirjoittelun kokonaan.


Vastaus #42 : 23.11.2007 klo 23:18:25

Pier Luitsi on vissiin oikea kaveri vastaan, että eikös riitä, että pallo on kädessä rajan sisäpuolella, vaikka jalka yli luistaisikin?

Kyllä ihan oikeilla raiteilla olet.Maalivahtihan ei käsivirheeseen tällölin syyllisty jos palloa pelaa alueen sisäpuolella.
P.Collina

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Lopettanut kirjoittelun kokonaan.


Vastaus #43 : 23.11.2007 klo 23:27:11

Toinen harhaluulo, ajatelmahan maalivahdeilla liittyy Liukumiseen.

Maalivahti saa vapaasti liukua 6m alueen sisäpuolella palloon, mutta alueen ulkopuolella maalivahdin liukumiset on yhtälailla kiellettyjä, tosin sillä ehdolla että liukumalla estetään vastustajan pelaaminen tai maalitilanne pallon välittömässä läheisyydessä olevalta pelaajalta.Vapaaseen palloonhan saa liukua.Mutta ns "liukuriisto on kielletty".

Sellaista pykälää säännöt eivät tunne että " Liukuhan lähti alueen sisäpuolelta".Tuntuu että monet maalivahdit turvautuvat myös tähän kuviteltuun pykälään.
Henke

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jussi ja futsalliiga ry


Vastaus #44 : 24.11.2007 klo 00:11:39

Maalivahti saa vapaasti liukua 6m alueen sisäpuolella palloon, mutta alueen ulkopuolella maalivahdin liukumiset on yhtälailla kiellettyjä, tosin sillä ehdolla että liukumalla estetään vastustajan pelaaminen tai maalitilanne pallon välittömässä läheisyydessä olevalta pelaajalta.Vapaaseen palloonhan saa liukua.Mutta ns "liukuriisto on kielletty".

Lainaus käyttäjältä: FIFAN Futsal Säännöt
• liukuu pelatakseen palloa, jota vastustaja pelaa tai yrittää pelata (liukutaklaus). Tämä ei koske maalivahtia omalla rangaistusalueellaan, ellei hän pelaa piittaamattomasti, holtittomasti tai käyttämällä kohtuutonta voimaa

Ei se maalivahtikaan saa liukua vapaasti. Usein olen piipannut veskaa vastaan, kun hän syyllistyy juurikin kohtuuttomaan voimaan, tai piittaamattomuuteen.
P.Collina

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Lopettanut kirjoittelun kokonaan.


Vastaus #45 : 24.11.2007 klo 01:55:55

Ei se maalivahtikaan saa liukua vapaasti. Usein olen piipannut veskaa vastaan, kun hän syyllistyy juurikin kohtuuttomaan voimaan, tai piittaamattomuuteen.

Ymmärsit varmaan kuitenkin pointin?
kastemato

Poissa Poissa


Vastaus #46 : 02.12.2007 klo 23:46:49

Pelasin nyt pelin ilman hanskoja, aikaisemmin kokeillut tätä vain harjoituksissa. Hiukan tarvitsee totuttelua, mutta mielestäni meni aika mukavasti, voitto tuli ja ei mitään hanskattomuuden piikkiin laitettavia virheitä (3-1)
Pitää varmaan vielä kokeilla niitä sormenpäät leikattuja hanskoja, joku syyhän siihen on oltava että aika monet käyttää sitäkin versiota...

rc-auto

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Alasarjojen sakkopolitiikka


Vastaus #47 : 04.12.2007 klo 10:23:30

Pitää varmaan vielä kokeilla niitä sormenpäät leikattuja hanskoja, joku syyhän siihen on oltava että aika monet käyttää sitäkin versiota...

Ihan näin mutu-tuntumalta, niin luulis että tarvii aikamoisen istuvat hanskat, jotta tuntuma ei kärsi noilla avonaisilla sormilla. Onko kokemuksia..? Anyone?
Ben

Poissa Poissa


Vastaus #48 : 07.12.2007 klo 03:40:47

Käsistäpotku lienee kielletty maaliheittoavauksessa? Pari kertaa vastustajan mokke avannut tällaisella ja tuomari katsonut sormien läpi.
The Fifth Beatle

Poissa Poissa


Vastaus #49 : 07.12.2007 klo 03:44:30

Maaliheitot pitää hoitaa heittämällä. Jos maalivahti saa pelitilanteessa pallon itselleen, niin sen saa antaa itselleen jalkoihin. Eli vaikkapa lähteä kamikazena kuljettamaan kohti vastustajan maalia tai yrittää potkulla maalia (joka toki hyväksytään).

 
Sivuja: 1 [2] 3 4
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa