FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
20.02.2025 klo 22:48:32 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 4 [5] 6 ... 288

Kirjoittaja Aihe: RoPS 2008  (Luettu 284139 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Punainen Paholainen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS

Vastaus #100 : 09.11.2007 klo 22:37:14

Pistäkääs vähän ropsin sopimustilanteita mulle.

Naurattaa nyt jo hinaajan karille ajo. Ei teistä tule mitään, ellette hanki kunnon jalitsunpelaajia sinne, Joku Sailetikin naurattaa mua ja mun kavereita. Ainoat kunnolliset ulkomaalaiset ammattilaiset tulevat Algeriasta, Virosta ja Brasiliasta. Ropsi ei saa mua, eikä mun kavereita hyppimään riemusta, :(
Mika

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Las Vegas Bingo

Vastaus #101 : 09.11.2007 klo 22:39:40

http://www.rops.fi/content/view/277/300/
Benny Pronssijalka

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Super Tele, SVHK & Super-Vesku maalivahtina

Vastaus #102 : 10.11.2007 klo 18:16:26

Sambialaisvahvistuksista marisevat saavat lyödä ihan vapaasti vastaavia kotimaisia nimiä tiskiin, nimenomaan sellaisia jotka olisivat realistisia vaihtoehtoja tulemaan pohjoiseen pelaamaan, ilman että palkkabudjetti täytyy vetää konkurssin partaalle.

Tänään oli lehdessä todella pitkä kannattajan kirjoitus urheilusivuilla RoPS:n menneestä kaudesta. Erittäin mielenkiintoista luettavaa.
Juha Majava, Mika Hänninen.. Mielestäni ihan potentiaalisia hankintoja olisi RoPS:lle. Toki Hännisen pitäisin Kotkassa.
Mystinen metsätyömies

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Taide, tiede ja rikollisuus.

Vastaus #103 : 10.11.2007 klo 18:39:07

Juha Majava, Mika Hänninen.. Mielestäni ihan potentiaalisia hankintoja olisi RoPS:lle. Toki Hännisen pitäisin Kotkassa.

Perus-suomipelurin hinnalla saa kuusi sambialaista. Tämä on se todellinen syy, jonka kaikki tietävät. Muuta väittävät vain nämä Ropsit, Oulut ja Torniot, joiden koko manipisnes perustuu kehittyvien maiden pelaajien riistoon. Toinen selitys on, että pelaajia ei huvita muuttaa Rovaniemelle. Tämä selitys on aivan yhtä ontuva. Miksi samat pelaajat sitten muuttavat ihan mielellään Pietarsaareen tai Anjalankoskelle. Näihin kyliin verrattuna Rollo on sykkivä mannermainen metropoli.

Ja nythän Kiistala suunnittelee sweatshopin perustamista paikan päälle.

Ja Kiistalan sweatshoppia on sitten turha yrittää Hukkis verrata eurooppalaisten suurseurojen akatemioihin. Sen verran erilaisia kulukorvauksia esim. Ajax maksaa pelureilleen.  :D

alarima

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Juntti rasisti

Vastaus #104 : 10.11.2007 klo 18:55:32

Hännisen näkisin mielelläni taas RoPSin paidassa ja miksei myös Majava,tosin ei laitapuolustajana vaan mielummin linkkinä.
vaihtopenkin vasenlaita

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RoPS

Vastaus #105 : 10.11.2007 klo 18:57:24

Hännistä täällä on jo monta kertaa ehdotettu. Ja varmasti kysyttikin RoPSiin. No saapa nähdä kiinnostaako kasvattiseura.
Mika

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Las Vegas Bingo

Vastaus #106 : 10.11.2007 klo 18:58:48

Hänninenhän pelaa futsalia FC Lynxissä. Toivottavasti tämä enteilee jostain.  Ylos
Kutvonen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Valioliiga-RoPS

Vastaus #107 : 10.11.2007 klo 18:59:50

Veikkaisin että seurasta ollaan oltu heihin yhteydessä, sillä molemmat pelaajathan ovat JPY:n rekisterin listalla. Ihan mielenkiintoista olisi jos jompikumpi tekisi paluun kasvattajaseuraansa. Etenkin Hänninen voisi täyttää Godarin jättämän aukon keskikentällä, mikäli kroaattitaituri Ruotsiin tosiaan suuntaa. Mutta eipä ole Hoopi Mwaban veroinen kaveri, sanotaan Heliskoskesta mitä hyvänsä mutta hän kuitenkin piti Mwabaa Litmasen veroisena huippulahjakkuutena.

Tänään ilmestyneen Uusi Rovaniemi-lehden mukaan RoPS:n ensi kauden joukkueen kasaaminen on jo hyvällä mallilla, 13 pelaajasopimusta on kasassa ja muutamien pelaajien kanssa käydään neuvotteluja. Sitä ovatko nämä muutamat nykyisiä pelaajia vai mahdollisia tulijoita ei tosin mainita. Saapa nähdä mitä tuleman pitää.
vaihtopenkin vasenlaita

Poissa Poissa

Vastaus #108 : 10.11.2007 klo 19:11:30

Kappas vain! Jallu Jalavakin ilmestynyt pelaajapörssin listalle :D Ei tosin enää RoPSiin kiitos.
Vuoden Vaihde

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: OTP, AC Oulu, Djurgårdens IF

Vastaus #109 : 10.11.2007 klo 19:47:21

Toinen selitys on, että pelaajia ei huvita muuttaa Rovaniemelle. Tämä selitys on aivan yhtä ontuva. Miksi samat pelaajat sitten muuttavat ihan mielellään Pietarsaareen tai Anjalankoskelle. Näihin kyliin verrattuna Rollo on sykkivä mannermainen metropoli.

Pietarsaaressa on paljon hehkeitä suomenruotsalaisia typsyjä ja muutenkin kylillä kuulee ruotsin kieltä, joten sehän on kansainvälinen metropoli. Anjalankoskelta taas pääsee Helsinkiin parissa tunnissa vetämään lärvit ja taksilla kotiin Anjalankoskelle. Rovaniemeltä kirkolle lähteminen onkin jo vähän haasteellisempaa.. Melkein yhtä haasteellista, kuin Vuosaaresta lähteminen.
Laplander

Poissa Poissa

Vastaus #110 : 10.11.2007 klo 20:00:35

Naurattaa nyt jo hinaajan karille ajo. Ei teistä tule mitään, ellette hanki kunnon jalitsunpelaajia sinne, Joku Sailetikin naurattaa mua ja mun kavereita. Ainoat kunnolliset ulkomaalaiset ammattilaiset tulevat Algeriasta, Virosta ja Brasiliasta. Ropsi ei saa mua, eikä mun kavereita hyppimään riemusta, :(

Minä väitän että, mikään noista maista ei voita em kisoja!
Punainen Paholainen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS

Vastaus #111 : 10.11.2007 klo 20:15:52

Minä väitän että, mikään noista maista ei voita em kisoja!

Lyötkö vetoa siitä? ;)
Laplander

Poissa Poissa

Vastaus #112 : 10.11.2007 klo 20:18:39

Lyötkö vetoa siitä? ;)

Tässähän rikastuu :)
Artjom

Poissa Poissa

Vastaus #113 : 10.11.2007 klo 20:25:17

Toinen selitys on, että pelaajia ei huvita muuttaa Rovaniemelle. Tämä selitys on aivan yhtä ontuva. Miksi samat pelaajat sitten muuttavat ihan mielellään Pietarsaareen tai Anjalankoskelle. Näihin kyliin verrattuna Rollo on sykkivä mannermainen metropoli.

Vertaa esim. Virtasen koti-ikävä tai Jalavan halu palata etelään perhettään lähelle. "Ylos"
Mystinen metsätyömies

Poissa Poissa

Vastaus #114 : 10.11.2007 klo 21:08:47

Vertaa esim. Virtasen koti-ikävä tai Jalavan halu palata etelään perhettään lähelle. "Ylos"

Edellään väitän, että viihtymättömyys johtuu muusta kuin maantieteellisestä sijainnista esim. liian pienestä palkasta. Eikä siinä mitään - seurojen budjetit vaihtelevat ja sitä myötä palkanmaksukyvyt. Etelässä on vain tapana sanoa, että pelaaja sai paremman tarjouksen muualta. Rehdit lapinmiehet ilmaisevat asian toisin.
wristshaker

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Hoonoo soomee puhuvat!

Vastaus #115 : 11.11.2007 klo 09:28:19

Edellään väitän, että viihtymättömyys johtuu muusta kuin maantieteellisestä sijainnista esim. liian pienestä palkasta. Eikä siinä mitään - seurojen budjetit vaihtelevat ja sitä myötä palkanmaksukyvyt. Etelässä on vain tapana sanoa, että pelaaja sai paremman tarjouksen muualta. Rehdit lapinmiehet ilmaisevat asian toisin.

1.palkka 2.Kiistala 3.sijainti Nämä taitaa olla ne syyt miks rovaniemelle ei tule suomalaisia "huippu" pelaajia kemistä ja oulusta on kumminkin joitakin tullu. Saa taas nähdä pelaako ropsin edustuksessa 10 mustaa toteuttamassa sitä vitun hienoa lappilaista "jalkapalloa".

Mut minkäs sille voi kun omat on niin paskoja ettei niille voi antaa ees vähää peliaikaa. Ja jos ropsi laittaa sen "akatemian" ni sieltähän saadaan pelaajia joille voidaan maksaa esim. riisillä,BANAANEILLA, oravannahkoilla ja kullatuilla vitun isoilla ja painavilla rautaketjuilla.
« Viimeksi muokattu: 11.11.2007 klo 09:36:48 kirjoittanut wristshaker »
Aachi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee

Vastaus #116 : 11.11.2007 klo 09:32:55

Valmir Alves Oliveira RoPSiin! Varma tieto  Ylos
Artjom

Poissa Poissa

Vastaus #117 : 11.11.2007 klo 12:17:28

Virtanen ja Jalavahan ovat nimenomaan itse tästä koti-ikävästään puhuneet. Eihän RoPS toki liigan maksukykyisin joukkue ole, mutta meinaatko, että esimerkiksi Viikingit maksoi Jalavalle merkittävästi enemmän kuin RoPS?
Trapetsi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RoPS 1986

Vastaus #118 : 11.11.2007 klo 12:30:07

1.palkka 2.Kiistala 3.sijainti Nämä taitaa olla ne syyt miks rovaniemelle ei tule suomalaisia "huippu" pelaajia kemistä ja oulusta on kumminkin joitakin tullu. Saa taas nähdä pelaako ropsin edustuksessa 10 mustaa toteuttamassa sitä vitun hienoa lappilaista "jalkapalloa".

Mut minkäs sille voi kun omat on niin paskoja ettei niille voi antaa ees vähää peliaikaa. Ja jos ropsi laittaa sen "akatemian" ni sieltähän saadaan pelaajia joille voidaan maksaa esim. riisillä,BANAANEILLA, oravannahkoilla ja kullatuilla vitun isoilla ja painavilla rautaketjuilla.

Kyllä nää sinun jutut on yhtä perseestä kuin Wristshakersin esittämä musiikki.  :keskari:
Ikifani

Poissa Poissa

Vastaus #119 : 11.11.2007 klo 12:56:17

Mikäli ranteenheiluttajan nimimerkkillä viitataan tähän rollolaiseen bändiin niin pikkasen erikoiseen valoon rasistiset komenntit joutuvat. Kyseessähän on blues-yhtye jonka musiililliset juuret ovat mustassa Ameriikan etelässä. Mutta minusta kommentit kuitenkin osoittavat Rovaniemellä olevasta lajikulttuurista ja erittäin tunnepitoisesta suhtautumisesta jalkapalloseura RoPSiin. Tälle mielenkiinnolle  Ylos Writshakerin lausunnoille Alas
Mystinen metsätyömies

Poissa Poissa

Vastaus #120 : 11.11.2007 klo 13:16:19

Virtanen ja Jalavahan ovat nimenomaan itse tästä koti-ikävästään puhuneet. Eihän RoPS toki liigan maksukykyisin joukkue ole, mutta meinaatko, että esimerkiksi Viikingit maksoi Jalavalle merkittävästi enemmän kuin RoPS?

En ole Jalavan kumpaakaan sopparia nähnyt joten paha sanoa. Jotain voi kuitenkin päätellä Kiistalan kommentista, että yhden suomalaisen hinnalla saa kuusi jamssiveijaria. Todennäköisesti Viikkarit tarjosi suurin piirtein samaa kuin Rops ja tällöinhän mahdollisuus pelata kotikulmilla nousee kiinnostavana esiin. Jos Rops olisi maksanut paremmin ei koti-ikävä olisi yllättänyt - tätä ajan tässä takaa. En kyllä oikein ymmärrä mihin Ropsin esim. Viikkareita suurempi budjetti oikein liukenee?
ATR

Poissa Poissa

Vastaus #121 : 11.11.2007 klo 13:36:54

Minusta tämä RoPSin "Sambia-Akatemia" ei olisi ollenkaan huonompi juttu.

Perusteluna se, että jos kuitenkin joka tapauksessa joukkueeseen haalitaan ulkomailta apuja, niin mikä sen parempi, kuin keskittää tämä haku yhteen (jo hyväksi havaittuun) paikkaan. Kun lähinnä Zeddyn kautta suhteet ja linkit paikalliseen jalkapalloelämäänkin ovat ilmeisemmin kunnossa, niin todennäköisyys onnistumiseen on paljon parempi kuin esim Balkanin suunnalta tulleitten "vahvistusten" kanssa. Ja jos pääosa joukkueen ulkomaalaisista tulee samasta maasta, niin sopeutuminen onnistuu RoPSissa paremmin.

Se kuinka paljon pienemmän mittakaavan toimintaa tämä akatemia olisi verrattuna johonkin Ajaxiin, on täysin turhaa. Aivan kuten olisi turha verrata RoPSia ja Ajaxia itseään. Pääasia on se, että toiminta tuottaa emäseuralla tulosta ja hyviä pelimiehiä.

Kun joukkueen runko muotoutuisi sambialaisten lisäksi muutamasta omasta kasvatista ja muusta suomalaisesta, niin kyllä sillä liigassa selvitään. Omissa kyllä riittää potentiaalia, sehän nähtiin viimeistään karsinnassa.
The Real Wolf

Poissa Poissa

Vastaus #122 : 11.11.2007 klo 13:51:32

Aivan kuten olisi turha verrata RoPSia ja Ajaxia itseään.

- Aivan. 1987-88 Cup-voittajien Cupissa RoPS putosi puolivälierässä, kun Ajax hävisi vasta finaalissa.  Ylos
Artjom

Poissa Poissa

Vastaus #123 : 11.11.2007 klo 14:01:39

En ole Jalavan kumpaakaan sopparia nähnyt joten paha sanoa. Jotain voi kuitenkin päätellä Kiistalan kommentista, että yhden suomalaisen hinnalla saa kuusi jamssiveijaria. Todennäköisesti Viikkarit tarjosi suurin piirtein samaa kuin Rops ja tällöinhän mahdollisuus pelata kotikulmilla nousee kiinnostavana esiin. Jos Rops olisi maksanut paremmin ei koti-ikävä olisi yllättänyt - tätä ajan tässä takaa. En kyllä oikein ymmärrä mihin Ropsin esim. Viikkareita suurempi budjetti oikein liukenee?

Onko tuolle lausunnolle siis jotain lähdettä vai oliko se vain jonkun täällä heittämä arvio? Vaikeahan näitä on analysoida ilman faktatietoja, mutta jos täällä sanottiin sambialaisten tienaavan kuukaudessa markka-aikaan sen 10 000mk + asunto- ja ruokaedut, niin pitäisikö suomalaiselle tosiaan maksaa 10 000€ kuukaudessa ja samat edut päälle?

Jos palataan alkuperäiseen kysymykseen, niin kyllähän Rovaniemen syrjäinen sijainti kauhistuttaa ihmisiä. Ei monikaan lähde pääkaupunkiseudulta mielellään tänne esimerkiksi opiskelemaankaan, vaikka hyväksytyksi tuleminen on huomattavasti pienemmän vaivan takana kuin kotiseudulla.
The Real Wolf

Poissa Poissa

Vastaus #124 : 11.11.2007 klo 14:05:28

Rovaniemen kenttäremonttia suunnitellessa olisi hyvä etukäteen tietää, mitä halutaan. Kiva moderni pikku liigastadion, jolla hiljennetään Veikkausliigan kritiikki muutamaksi vuodeksi, vai ovatko tavoitteet korkeammalla: Euroopassa ja Royal Leaguessa?

En tarkoita nyt massiivista kapasiteettia, neljä-viisi tuhatta riittänee tässä vaiheessa ihan hyvin. Mutta tarkoitan pelialustaa. Nykysukupolven muovi voi täyttää UEFA-kriteerit, mutta miten kauan? Muoviratkaisut saattavat maailmalla kehittyä nopeastikin, ja kriteerit seuraavat perässä. Mutta uusitaanko muovia Rovaniemen kaupungissa samaan tahtiin?   ::)  Lisäksi ankara talvi kovettaa minkä tahansa nykymuovin koppuraksi muutamassa vuodessa. Luonnonnurmi pysyy takuuvarmasti eurokelpoisena aina, ja sen hoitamiseen on tietotaitoa jo valmiina, ja saatavissa kylmiä vuodenaikoja ajatellen lisää.

Lämmitettävän muovikentän voi rakentaa vaatimattomin katsomoin varustettuna treenikentäksi tai varakentäksi joskus erikseen. Mutta ottelustadionilla on jokaisella itseään ja lajiaan kunnioittavalla seuralla luonnonurmikenttä.

Sivuja: 1 ... 4 [5] 6 ... 288

Siirry: