FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
03.12.2024 klo 16:52:57 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1] 2 3

Kirjoittaja Aihe: Keskustelua Futisforumista ja FF2:sta asiapohjalla.  (Luettu 4914 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Homer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Valkeakosken Haka

: 08.10.2006 klo 14:12:14

On selvää, että kaikkien kukkien pitää kukkia ja legendaarinen, alkuperäinen FutisForum on hieno osa suomalaista jalkapallokulttuuria.

Mutta alkuperäisen, ainoan oikean FutisForumin ongelmana on ollut jo pitkään se, että tärkeät topicit ovat kadonneet bittiavaruuteen, jalkapallofanien usein kovallakin työllä keräämät tiedot jalkapallosta hävinneet ikuisiksi ajoiksi, historialliset ottelutunnelmat online hävinneet jne. Tämä tietysti harmittaa kaikkia meitä jalkapallon ystäviä.

Ainakin minä toivon, että entistä useampi asiakirjoittaja keskittäisi "energiansa" tänne. En näe mitään syytä pitää mitään kahtiajakoa näiden kahden forumin välillä. Bootleggerin forumi on vain näyttänyt toimivan hyvin.

-----

Pallo
Viikinki

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Viikingit

Vastaus #1 : 08.10.2006 klo 14:15:19

Bootleggerin forumi on vain näyttänyt toimivan hyvin.

Eikä vain näyttänyt, vaan tämä toimii oikeastikin :)
Del Piero

Poissa Poissa

Vastaus #2 : 08.10.2006 klo 14:34:01

phpBB on mielestäni tyylikkäämpi ja selkeämpi valinta kuin simplemachinesforum. Luulisi, että tietokannan siirtäminen toiselle alustalle ei olisi kovin vaivalloinen temppu?
Homer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Valkeakosken Haka

Vastaus #3 : 08.10.2006 klo 14:49:09

phpBB on mielestäni tyylikkäämpi ja selkeämpi valinta kuin simplemachinesforum. Luulisi, että tietokannan siirtäminen toiselle alustalle ei olisi kovin vaivalloinen temppu?

Onneksi en ymmärrä tästä mitään.

Olennaista tässä vaiheessa lienee, että on toimiva tsydeemi, josta kirjoitukset eivät katoa kaatumistilanteessa.

Eikös tuo phpBB nimenomaan pitänyt sisällään noi turvapäivitysongelmat jne.
honkeli

Poissa Poissa

Vastaus #4 : 08.10.2006 klo 15:45:52

Pystyyhän tästä SMF:stä muokkaamaan myös enemmän phpBB:tä muistuttavan, mutta se vaatii aika paljon taitoa. Enkä näe mitään syytä, miksi niin pitäisi tehdä. Tämä foorumsofta lienee myös paljon monipuolisempi ja muuntautumispotentiaalisempi.

Tämä näyttää hyvältä, eikä ulkoasun muutenkaan pitäisi mennä kirjoitusten edelle.
Udi

Poissa Poissa

Vastaus #5 : 09.10.2006 klo 09:52:52

Täällä ainut miinupuoli on se seikka, että yhdellä sivulla näkyy niin vähän topikkeja/postauksia. Tähän Bootlegger tosin jo antoi hyvän selityksen, eli suurempi määrä rasittaa hardwarea kohtuuttomast (tjsp.), joten ollaan kiitollisia jo tästäkin.

Mitä kaipaan ykköseltä? Sparky voisi liittyä spanskipuolen kirjoittajiin ja matti + co. voisivat tehdä täsmäiskujaan hieman useammin. Piristivät kummasti keskustelua :)

Kuqqen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vaimo ei ymmärrä mitä Kiffen mulle merkitsee

Vastaus #6 : 09.10.2006 klo 09:54:58

Ite tykkään tästä softasta paljon enemmän. Ensitöikseen kun napauttaa "kaikki viime käyntisi jälkeen kirjoitetut viestit", niin pääsee heti tsekkaamaan, että onko mitään itseään kiinnostavaa tulilla. Kyllähän toi ominaisuus löyty myös ykköseltä, mutta on tää kakkonen aika paljon selkeempi.

takkamakkara

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: nirvana ja kaikki tanssittavat

Vastaus #7 : 09.10.2006 klo 10:07:51

Minulle riittää, että foorumi ei kaatuile. Ykkönen on lähes joka toinen päivä nurin, ja se vituttaa suuresti jos on jotain tärkeätä asiaa. Kakkoselle nyt, aina ja ikuisesti  Tuoppi
Kuqqen

Poissa Poissa

Vastaus #8 : 09.10.2006 klo 11:12:06

Minulle riittää, että foorumi ei kaatuile. Ykkönen on lähes joka toinen päivä nurin, ja se vituttaa suuresti jos on jotain tärkeätä asiaa. Kakkoselle nyt, aina ja ikuisesti  Tuoppi
Ylos
Maakuntasatraappi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Sääntöjen rajamaat

Vastaus #9 : 09.10.2006 klo 11:38:52

On selvää, että kaikkien kukkien pitää kukkia ja legendaarinen, alkuperäinen FutisForum on hieno osa suomalaista jalkapallokulttuuria.

Mutta alkuperäisen, ainoan oikean FutisForumin ongelmana on ollut jo pitkään se, että tärkeät topicit ovat kadonneet bittiavaruuteen, jalkapallofanien usein kovallakin työllä keräämät tiedot jalkapallosta hävinneet ikuisiksi ajoiksi, historialliset ottelutunnelmat online hävinneet jne. Tämä tietysti harmittaa kaikkia meitä jalkapallon ystäviä.

Ainakin minä toivon, että entistä useampi asiakirjoittaja keskittäisi "energiansa" tänne. En näe mitään syytä pitää mitään kahtiajakoa näiden kahden forumin välillä. Bootleggerin forumi on vain näyttänyt toimivan hyvin.

-----

Pallo

Pitkälti sama.

Ja mitä kulttuuriin tulee, niin kirjoittajathan sen ovat luoneet, ja kirjoittajien mukana se myös täällä jatkuu. FF:n historiaulottuvuus on kuitenkin joka tapauksessa kadonnut topicien häviämisen myötä.

En jää suremaan sitä, että Makra ei kyennyt tätä suomalaisen jalkapallokulttuurin osaa ylläpitämään, kun kerran näyttää löytyneen taho joka pystyy. Toki tämän kakkosen ulkoasu voisi olla "FF-mäisempi", mutta kaikkeen tottuu. Ja jos tämän näköinen forum on hinta pystyssä pysymisestä ja nopeudesta, niin hallelujaa.

Pallo Ylos

Keskilinkki

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Skype: keskilinkki1

Vastaus #10 : 09.10.2006 klo 16:02:08

Pulmana tietokantojen siirtämisessä on, että itse tietokannan muuttamisen lisäksi se pitäisi konvertoida rakenteeltaan samanlaiseksi ja laittaa sinne samat taulukkonimet. Toinen pulma voi olla, että toinen forum-ohjelma ei välttämättä käytä samaa ohjelmointikieltä. pphBB käytti PHP:tä, mutta SMF-foorumiohjelmiston kieltä en itse asiassa tiedä. Lisäksi jotkut ohjelmat eivät käytä tietokantaa ollenkaan, jolloin niitä voidaan käyttää sellaisilla servereillä tai webbihotelleissa, joihin tietokantaa ei saa ilman eri asennusta tai lisämaksua.

Itse pähkäilen omalla webbisivullani forumisoftan vaihtoa. Yritän ottaa käyttöön YaBB-nimiseen softaa, joka ei käytä tietokantaa ja on kaiken lisäksi tehty Perl-kielellä. Jälkimmäisellä kielellä pystyy tietysti lukemaan myös tietokantaa, mutta softa täytyy kirjoittaa itse ja tietokantahaku pitää sitten muuttaa sellaiseksi tekstitiedoksi, jota YaBB -käyttää sanomien tallentamiseen. Ei ihan mikään vasemmalla kädellä tehtävä homma.
Keskilinkki

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Skype: keskilinkki1

Vastaus #11 : 09.10.2006 klo 16:09:15

Näin on. Itse kävin muutaman päivän tauon jälkeen ykkösellä ja huomasin, että minulle oli privaviesti. Ehdin lukea sen ja kopioida itselleni, mutta heti kun yritin vastata, niin foorumi meni nurin ja hommasta ei tullut mitään. Saa nähdä koska tulee.
Kuqqen

Poissa Poissa

Vastaus #12 : 09.10.2006 klo 16:11:34

Jokainen voisi ottaa tehtäväkseen asiakirjoittaa tasaiseen tahtiin tänne kakkosen puolelle. Ykkösen taso on suoraan sanoen kaameaa paskaa, jota ei jaksa juurikaan lueskella. Itse lupaan yrittää lopettaa pahimmat provoilut ja vittuilut, jotta taso nousis myös omalta osuudeltani.

Kakkoselle  Tuoppi
Han7

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RoPS, Suomi

Vastaus #13 : 09.10.2006 klo 16:17:41

Vaikka myönnänkin, että rekkasin kakkosen aikana (koska ykköselle ei voi), niin on tuo ykkönen kyllä täydellistä shittiä. Joka kolmas päivä alhaalla ja topicit katoaa tuosta vain  ??? Kakkoselle aina ja ikuisesti  Ylos Tuoppi

Vaikka tämän voisi kyllä nimetä uudestaan, sillä kakkonen tuossa perässä antaa kyllä kuvan vain pelkästä ''varafoorumista''
honkeli

Poissa Poissa

Vastaus #14 : 09.10.2006 klo 16:32:48

pphBB käytti PHP:tä, mutta SMF-foorumiohjelmiston kieltä en itse asiassa tiedä.

Samaa käyttää.
shanks

Poissa Poissa

Vastaus #15 : 09.10.2006 klo 18:25:14

Ykkönenhän tossa täytti taannoin kymmenen vuotta, joten pitkä matka tällä palstalla on vielä kuljettava ennen kuin Ykkösen tasolle pääsee. Toki ykkösen taso on laskenut sitä myötä kun topikit ja kirjoittavat katoaa, mutta tuskinpa koko se 40 000 nikin ryhmä sekä lukematon "käyn pelkästään lukemassa" suoraan kakkosforumille on siirtymässä.

Ei tää näköä miellytä edelleenkään, mutta pääasia on, että toimii ja vaikka asiakirjoituksen taso ei täällä vielä päätä huimaakaan, niin eiköhän sekin korjaannu kun nykyset teinispämmärit kyllästyy. Provoilua ja vittuilua ei mielestäni tarvitse lopettaa, nehän ne on jotka pitää palstat hengissä.
kinkladze

Poissa Poissa

Vastaus #16 : 09.10.2006 klo 18:33:49

Kakkoselle siirryin aktiivisesti vasta heinäkuussa, mutta en ole katunut. Nyt tulee enää harvemmin edes kirjauduttua Ykköselle.
Ilmarinen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TP-47

Vastaus #17 : 09.10.2006 klo 19:23:08

Kakkoselle tuli rekisteröidyttyä jo melko alussa, joskus keväällä. Ykköselle tuli kuitenkin vielä mentyä enimmäkseen, mutta hiljalleen määrä alkoi kääntyä kakkosta suosivaksi. Enimmäkseen syynä tietysty jatkuva kaatuilu, mutta suurin sysäys oli ehkä kun otsikoita alkoi katoilla usein. Nyt en ole käynyt enää edes lukemassa ykköstä. Tänään itseasiassa yritin ensimmäisen kerran pariin viikkoon, mutta eihän se tietenkään toiminut.

Kakkosen ulkonäkö ei ole ollut itselle mikään ongelma. Voisihan sitä paljon pahemmankin näköinen palsta olla. Aika huomaamaton tuo minun mielestäni on, ainakin kun laittaa sinisen teeman päälle. Teemoja toki olisi mukava olla lisää, mutta kuten Bootlegger on kertonut niin ensin odotellaan softasta uutta versiota.

Ennen kaikkea toimivuus, moderaattorit ja ylläpito tekevät tästä palstasta ykkösen FutisFoorumeista.  Ylos
Dieter Bohlen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Uli Hoeness im Knast is wie 'ne Meisterschaft!

Vastaus #18 : 09.10.2006 klo 19:46:12

Lainaus käyttäjältä: shanks
Toki ykkösen taso on laskenut sitä myötä kun topikit ja kirjoittavat katoaa, mutta tuskinpa koko se 40 000 nikin ryhmä sekä lukematon "käyn pelkästään lukemassa" suoraan kakkosforumille on siirtymässä.

Minua mietityttää, mitä nämä ihmiset käyvät lukemassa muka? Makralta on kansainvälisen jalkapallon keskustelu kadonnut lähes kokonaan, nykyään Veikkausliiga-keskustelukin alkaa olla siirtynyt tänne. Maajoukkueen osalta tämä puoli on nousemassa jatkuvasti lähemmäksi makran tasoa, jossain vaiheessa mennään varmuudella ohi. Muista jalkapalloalueista en tiedä, joku muu saa valottaa asiaa.

Tosiasia on, että jalkapallokeskustelu alkaa olla kadonnut lähes kokonaisuudessaan makralta. Foorumi toimii siellä lähinnä vapaan kautta ja eipä sielläkään paljoa karren, naamiksen, ja makkosen kuulumisia tärkeämpiä aiheita yleensä löydy. Tietenkin traviksen ja Teukan itkuraivareita on mukava lueskella. Poliittiset keskustelut ovat lähinnä trollien temmellyskenttää ja nämäkin ovat vähenemään päin. Joten tuskin siellä kovin paljon porukkaa enää liikkuu, etenkin rekisteröityneet käyttäjät ovat kaikonneet lähes kokonaan. Vieraita siellä käy, mutta tiedä sitten mitä tekevät. Itselläni välillä jää auki, kun suoritan rutiininomaisen tilannetarkistuksen. Luulisi aika monella tämän foorumin jäsenellä olevan tuo auki, joten sieltä ne enimmät varmaan tullee.
loudiou

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Lähiöjoukkueet ja yh-äidit

Vastaus #19 : 09.10.2006 klo 20:47:23

Tosiasia on, että jalkapallokeskustelu alkaa olla kadonnut lähes kokonaisuudessaan makralta.

Näin on paitsi että kotimaan sarjoista (VL:aa lukuunottamatta) kirjoittaminen on vielä enimmäkseen ykkösellä. Esimerkiksi kakkosen karsinnoista kirjoitetaan täällä vain C:n osalla. Samoin alasarjojen otsikoita on vain satunnaisesti.

Ihmeen sitkeästi niitä kaatuneita kausitopikkeja on ykkösen puolelle jaksettu perustaa uudestaan. Luulen tässäkin tapahtuvan luonnollista siirtymää talven aikana. Sen jälkeen kakkonen on minunkin silmissäni todella ykkönen!
Tsei Tsei

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United

Vastaus #20 : 09.10.2006 klo 20:57:00

Jatkoaika on tainnut olla vaikka kuinka kauna pahemmin kaatuilematta, miksi et ole siirtynyt sinne jo ajat sitten?

Kyllähän foorumilla pitää olla muitakin vaatimuksia kuin toimivuus.
Tsei Tsei

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United

Vastaus #21 : 09.10.2006 klo 20:59:35

Jokainen voisi ottaa tehtäväkseen asiakirjoittaa tasaiseen tahtiin tänne kakkosen puolelle. Ykkösen taso on suoraan sanoen kaameaa paskaa, jota ei jaksa juurikaan lueskella. Itse lupaan yrittää lopettaa pahimmat provoilut ja vittuilut, jotta taso nousis myös omalta osuudeltani.

Kakkoselle  Tuoppi

Nojaa. Ei ykkösen taso mitään hurraahuutoja aiheuta, mutta kyllä maajoukkuepuolella on ainakin kasapäin parempia kirjoittajia. Samaten vapaassa pystytään järkevään poliittiseen keskusteluun. Suurin syy miksi en siirry tänne kokonaan, on useiden asiakirjoittajien puute ja lukuisten aktiivisten spämmäreiden määrä.
Maakuntasatraappi

Poissa Poissa

Vastaus #22 : 09.10.2006 klo 21:00:04

Kakkoselle tuli rekisteröidyttyä jo melko alussa, joskus keväällä. Ykköselle tuli kuitenkin vielä mentyä enimmäkseen, mutta hiljalleen määrä alkoi kääntyä kakkosta suosivaksi. Enimmäkseen syynä tietysty jatkuva kaatuilu, mutta suurin sysäys oli ehkä kun otsikoita alkoi katoilla usein. Nyt en ole käynyt enää edes lukemassa ykköstä. Tänään itseasiassa yritin ensimmäisen kerran pariin viikkoon, mutta eihän se tietenkään toiminut.

Kakkosen ulkonäkö ei ole ollut itselle mikään ongelma. Voisihan sitä paljon pahemmankin näköinen palsta olla. Aika huomaamaton tuo minun mielestäni on, ainakin kun laittaa sinisen teeman päälle. Teemoja toki olisi mukava olla lisää, mutta kuten Bootlegger on kertonut niin ensin odotellaan softasta uutta versiota.

No hemmetti, enpä ollut huomannutkaan että tuon taustavärin saa muutettua. Ylos

Eipä ole muuten tainnut huomata moni muukaan, sillä 90% käyttäjistä näytti muuttaessa ruudulle tulleen tiedon mukaan käyttävän vihreää.

Noh, tämä off topicina. Ärsyttävä vihreä on nyt osaltani historiaa, ja tuttu sininen ruudulla.
Maakuntasatraappi

Poissa Poissa

Vastaus #23 : 09.10.2006 klo 21:06:22

Nojaa. Ei ykkösen taso mitään hurraahuutoja aiheuta, mutta kyllä maajoukkuepuolella on ainakin kasapäin parempia kirjoittajia. Samaten vapaassa pystytään järkevään poliittiseen keskusteluun. Suurin syy miksi en siirry tänne kokonaan, on useiden asiakirjoittajien puute ja lukuisten aktiivisten spämmäreiden määrä.

Yhdistelmä sunnuntai-kierrokset ja ykkösen nurissaolo aina sunnuntaisin tappoivat lopullisesti ykkösen veikkausliigakeskustelut.

V-liigakeskustelu täällä kakkosella on nyt aktiivisempaa kuin se ykkösellä ikinä oli, ainakin niin kauan kuin liiga on ollut omana osionaan. Ehkä on enemmän spämmiäkin, mutta ei ainakaan suhteellisesti enempää.

Vapaalla otan osaa ainoastaan poliittisiin keskusteluihin (joskus), eikä ykkösen tasoa siltä osin oikein voi alittaa. Lisäksi kaikkien väsyneimmät trollit eivät ole vielä siirtyneet kokonaisuudessaan kakkoselle, joten politiikkakeskusteluissa on ollut jopa jotakin mielekkyyttä sivuavaa. 
Udi

Poissa Poissa

Vastaus #24 : 10.10.2006 klo 08:19:29

Tuon sinisen voisi kyllä laittaa oletusväriksi uusille nikeille.

Vaaranahan tässä siirtymisessä on juuri noiden ykköstä vain lukemassa käyneiden kavereiden jääminen pois. Joukossa oli toimittajia ja ihan tavallista porukkaa, joille futis ei kumminkaan ollut se ykkösasia, mutta ykköseltä he saivat tarvitsemansa tiedon ja, mikä tärkeintä, futis näytti foorumi keskusteluissa ainakin voivan hyvin ja koko ajan paremmin.
Toivoisinkin, että ykkönen laittaisi ovet kiinni siihen saakka, kunnes saavat asiansa kuntoon ja ilmoituksen kakkosen olemassaolosta. Makrankin etua Suomessa ajaa varmasti kiivas jalkapallokeskustelu ja toimiva foorumi. Mikäli he eivät sitä pysty tarjoamaan, niin voisivat edes kantaa kortensa kekoon kakkosen puolesta.
Voisivat pitää "sponssirahana" I support FF-rahat :(

Sivuja: [1] 2 3

Siirry: