Minulla ja Jerellä ei ole virallista eikä epävirallista roolia SMJK:ssa. SMJK:n hallitus ei määritä capoilua, eikä sitä tule ikinä määrittämään. Emme pyöritä tota hommaa parin ilmaisen matsioluen vuoksi, eikä näillä tarjoiluilla pääse vaikuttamaan meidän henkilökohtaisiin mielipiteisiin. Tällaisia kommentteja on siten turha jatkossa viljellä.
Tämän pitäisi tietää jokainen järjellä varustettu henkilö. Ja nähdä.
Torstaina annettiin katsomolle tilaa reagoida itse valitsemallaan tavalla. Vitutti lopputulos ja takki oli tyhjä. Osa torstain lopun Suomi-huudoista lähti katsomosta ja capotorniin välittyi siten ristiriitaista viestiä.
Eilen haluttiin antaa tuki joukkueelle loppuun asti sillä mentaliteetilla, että tuetaan joukkuetta myös vaikeimpina hetkinä. Mun mielestä eilisen viesti meni perille, vaikka itse ottelun aikana ei otettu mm. Riven tilanteeseen kantaa muuten kuin kenkien esittelyn muodossa.
Torstaina joukkue oli aivan poskettoman huono huonoa joukkuetta vastaan. Tällöin oli aivan oikein antaa kaarteen reagoida omalla tavallaan ilman mitään united smile -humppaa. Oli aika jäätävä kohtaaminen joukkueen ja kaarteen kesken.
Sunnuntaina puolestaan joukkue pelasi hyvin ja ansaitsi kiitokset. Samalla tuli näytettyä, että täällä me ollaan kuitenkin vaikka peli hävitään (ja jos oikeasti yritetään pelata niin hyvin kuin osataan.)
Jossain viestissä oli maininta myös hengähdystauoista. Samaa mieltä, että näitä tarvitaan ja pyritään näitä pitämään. Kuitenkin usein jo 10 sekunnin hiljaisuus saa kännicapot vauhtiin. Näiden hiljaisten hetkien aikana toivoisi vastavuoroisesti malttia. Homma on yleensä (ei aina) ihan hanskassa.
Näitä on (ainakin minun) pakko pitää joka tapauksessa vaikka ei malttaisikaan. Ääni harvalla kestää koko peliä.
Täältä käsi ylös virheen merkiksi, ettei ollut tyylikkäin ”Kuka voittaa” -spiikkaus.
Tähän eri. Spiikkaus oli hyvä ja nauratti ihan jopa ääneen meikäläistä. Ei sitä tarvitse olla huumorintajuttomia möllejä kuitenkaan.
Sen verran monta vuotta tätä hommaa nähneenä, jo aikaa ennen pohjoiskaarrettakin, että väitän meillä olevan nyt oikeat capot vetämässä tätä touhua. Kiitokset siitä ja toivon, että ette ihan heti luovuta tätä hommaa eteenpäin: vedätte todella, todella hyvin!
Ja entisille capoille, hyvin tekin olette vetäneet ja minulla ei koskaan ole ollut suuremmin moitittavaa vaan ennen kaikkea syvä kunnioitus jokaista kohtaan joka torniin on kiivennyt. Ootte rakkaita <3