FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
03.12.2024 klo 05:36:24 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 [2]

Kirjoittaja Aihe: Lämpimät talvet ja jalkapalloharrastus  (Luettu 3789 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kikkara

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Meil ei oo mittään

Vastaus #25 : 21.01.2008 klo 12:02:40

Lämpivät talvet vissiin nostavat jalkapallon harrastamista myös siten, että jäät häipyvät kokonaan eikä porukka (lapset) höntsää kiekon kanssa kaukalolla. Tuskinpa nyt kukaan ensimmäisenä mihinkään halliin tai joukkueeseen menee. Eikös ne kipinät saada "pienestä" pitäen ulkojäillä  :o
paveldo

Poissa Poissa

Vastaus #26 : 21.01.2008 klo 12:22:38

Uskoisin myös "lämpimien" talvien näkyvän vahvistuksina foorumilla. Tälläsillä keleillä ei innosta oikeen ulkona höntsäily missään muotoa, ei muuta kun sisälle spämmäämään.  Alas
Suomifutis mies

Poissa Poissa

Vastaus #27 : 21.01.2008 klo 18:15:15

Kohta voidaan siirtyä pelaamaan Veikkausliigakausi syksy-kevät -systeemillä. Ylos

Tähän mennee vielä jonkin aikaa. Kyllä pohjoisesta tulee kylmää ilmaa myös kasvihuoneilmiön riivaamassa Suomessa ja kun näin käy niin sotku on valmis. Keväällä nurmet ovat toki aiemmin pelattavassa kunnossa ja toisaalta mahdollisuudet syksyn lumisadepeleihin pienenevät, joten siten lämpenemisestä on hyötyä.
johanneskostaja

Poissa Poissa

Vastaus #28 : 22.01.2008 klo 16:05:31

Itse en näistä paskakeleistä jaksa innostua, vaikka niistä suomalaiselle jalkapallolle jotain hyötyä koituisikin. Tosin sopii kysyä mitä? Vaikea kuvitella paskamaisempaa säätä pelaamiseen kuin räntä/vesisade ja muutama aste lämmintä. Halleja ja lämmitettäviä tekonurmia löytyy kyllä. Niillä pelaaminen onnistuu vaikka pakkanen olisikin. Ja mitä tulee kauden muuttamiseen kevät-syksy systeemiin niin ei tule tapahtumaan seuraavaan 100 vuoteen.

Edmundo

Poissa Poissa

Vastaus #29 : 29.01.2008 klo 00:45:27

Eilen pelasin pari tuntia t-paita ja shortsit -varustuksella. Tuoppi
ELMERIIII

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HyPS, MJ

Vastaus #30 : 30.11.2008 klo 22:43:42

Itse en näistä paskakeleistä jaksa innostua, vaikka niistä suomalaiselle jalkapallolle jotain hyötyä koituisikin. Tosin sopii kysyä mitä? Vaikea kuvitella paskamaisempaa säätä pelaamiseen kuin räntä/vesisade ja muutama aste lämmintä. Halleja ja lämmitettäviä tekonurmia löytyy kyllä. Niillä pelaaminen onnistuu vaikka pakkanen olisikin. Ja mitä tulee kauden muuttamiseen kevät-syksy systeemiin niin ei tule tapahtumaan seuraavaan 100 vuoteen.

Käyppäs pelaamassa pienessä tihku/räntäsateessa ja pari astetta plussaa niin ei se niin kamalaa loppujenlopuksi ole. Toki mielummin saisi olla se +15 ja kesä  Ylos Tuoppi
Savon keisari

Poissa Poissa

Vastaus #31 : 30.11.2008 klo 22:46:38

Isoisäni kertoi aikoinaan, että hänen ollessaan lapsi, oli tammikuussa kynnetty peltoa hevosella.
Srna

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kroatia, Suomi

Vastaus #32 : 12.01.2009 klo 23:03:25

Itse ainakin menen palloa potkimaan säässä kuin säässä. Nykynuoriso taitaa olla sokerista tehty :-[  Alas
Mitä vesi- tai räntäsade haittaa? Pelkääkö ihmiset kastuvansa vai mikä siinä on  ;)
ELMERIIII

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HyPS, MJ

Vastaus #33 : 13.01.2009 klo 09:36:28

Itse ainakin menen palloa potkimaan säässä kuin säässä. Nykynuoriso taitaa olla sokerista tehty :red face:  Alas
Mitä vesi- tai räntäsade haittaa? Pelkääkö ihmiset kastuvansa vai mikä siinä on  ;)

Pitäisi olla kesä ja silleen. Kerrospukeutiminen ja sitten vaatteita pois jos tulee liian kuuma. Tai sitten ei juokse niin paljoa  ::)
futfun

Poissa Poissa

Vastaus #34 : 23.01.2009 klo 21:28:35

Kyllä ulkona pitäisi pelata niin paljon kuin mahdollista, ei räntäsade haittaa sitä yhtään. Jos ei pelaaminen
kiinnosta, on valinnut väärän lajin. Muistan kun täällä Turussa pelattiin talvisarjaa monena vuotena, sil-
loin kun halleista ollut tietoakaan. Nappuloihin laitettiin nastat, kentäthän olivat välillä pelkkää jäätä!
Pakkasrajasta ei ollut tietoakaan, itse olen pelannut 16 asteen pakkasella ja kivaa oli. Nastat eivät kyllä
paljoa luistaneet, joten polvet olivat aika kovilla. Pelataanhan pakkasella jääkiekkoakin ulkona, miksei siis
jalkapalloa. Ei ne jalat oikeestaan enempää paleltuneet jalkapallokengissä kuin luistimessa, kunhan muisti
pitää itsensä lämpimänä ja liikkua kentällä. Vaihdossa ei kyllä kauaa viihtynyt, sielläkin piti hyppiä ja pitää
itsensä lämpimänä! Luulen että minun sukupolveni, joka harjoitteli välillä umpihangessakin, on itse pilan-
nut nämä seuraavat sukupolvet, hemmottelemalla liikaa. Itse olen syyllistynyt siihen kuljettamalla lapseni
kilometrin päässä olevalle kentälle autolla, kesät talvet. Kun lapset tottuvat siihen, että aina kuskataan
paikasta toiseen, on kynnys kotiinjäämiselle aika matala, jos ulkona sataa, eikä ole kyytiä. Älkää tehkö
samoja virheitä kuin minä, vaan pistäkää lapset menemään harkkoihin pyörällä tai kävellen, jos harkat
ovat suhtkoht lähellä. He tottuvat siihen kyllä äkkiä. :D
Kaihlamo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jalkapallo

Vastaus #35 : 23.01.2009 klo 22:55:17

:( Alas >:(
OohAahCantona

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kendo dosentit ja Fingerpori-analyytikot

Vastaus #36 : 01.11.2010 klo 12:17:55

E:

Kannattaako pikkupakkasia ajatellen ostaa talvipallo?
« Viimeksi muokattu: 03.11.2010 klo 16:50:03 kirjoittanut OohAahCantona »

Sivuja: 1 [2]

Siirry: