FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
02.12.2024 klo 17:45:54 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 [2] 3

Kirjoittaja Aihe: "Oisko sul jeesaa vähä?" - pääsymaksut harjoituspeleissä  (Luettu 2385 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Pride of Merseyside

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: King Kenny

Vastaus #25 : 23.01.2008 klo 09:41:25

Eihän TPS peri "kannattajilta" mitään maksua normaalikaudellakaan  :D

Lutuurikaupungissa viihteestä maksetaan. ETELÄN PELLET käy peleissä vain ilmaiseksi ja silloin, kun ei ole kissanäyttelyitä.

Vai kärppänäyttelyä, mjitah?
Valonheitin

Paikalla Paikalla

Vastaus #26 : 23.01.2008 klo 11:57:13

Tietääkseni pääsymaksua ei ole yritetty naukua minkään muun urheilulajin piirissä harjoitustapahtumiin. Itse asiassa sitä pidettäisiin varmasti naurettavana.

Harjoitusten/keskeneräisen työn katselusta näyttävät laskuttavan vain pohjoisemman Suomen jalkapallojoukkueet.

Tuohan nyt on jo lapsellista, milloin jalkapallojoukkueen peli on valmista? Ei koskaan, jätätkö pelejä väliin koska pelillisesti on vielä kehitettävää? No sama mitä mieltä olet, itse olen valmis maksamaan viihteestä mitä pidän itselleni tärkeänä.
fingerström

Poissa Poissa

Vastaus #27 : 23.01.2008 klo 12:27:15

Ei, mutta Makuunista ei myöskään vuokrata videoita, jotka sisältävät elokuvan lukuharjoitukset.

Ei ehkä lukuharjoituksia, mutta eikös kaikissa videoissa ole nykyisin treenejä, epäonnistuneita ottoja, leikattuja kohtia jne. Niitä pidetään lisäpalveluina, joista asiasta kiinnostuneet mielellään maksavat. Teatterit voivat kyllä myydä lippuja myös lukuharjoituksiin ja teatterista kiinnostuneet katsojat niitä innokkaasti ostavatkin.

Kirjakaupassa ei myöskään myydä kirjoja, jotka sisältävät kirjailijan kymmensormijärjestelmäharjoituksia.

Ei ehkä kymmensormiharjoituksia, joskin sihteerin työstä kiinnostuneet voivat niitäkin varmaan ostaa, mutta sem sijaan erilaisia muotokokeiluja, pastisseja ja treenimukaelmia ynnä toisia ja kolmansia versioita painetaan ja myydään kyllä innokkaille kirjallisuuden harrastajille.

Museot eivät myöskään pyydä pääsymaksua näyttelystä, joka koostuu tunnetun maalarin pohjakankaista.

Pohjakankaista en tiedä, mutta kyllä tunnettujen taiteilijoiden teknisiä harjoituksia, luonnoksia, keskeneräisiä töitä, hylättyjä versioita ja muuta treenimateriaalia on näytteillä kaikissa alansa osaavissa museioissa ja niitä innokkaat taiteen harrastajat kivan myös rientävät maksua vastaan katsomaan.

Teatterit eivät tapaa myydä lippuja harjoituksiin, eivätkä messujärjestäjät pyydä pääsymaksua rakennuspäiviin.

Kyyyllä teatterit yleisöharjoituksiin lippuja myyvät. Rakennuspäivistä en tiedä, mutta aika usein -maksua vastaan- tapahtuma testataan ennen avajaisia. Teattereihin puolestaan saattaa olla hyvinkin tunkua, kun innokkaat teatterin harrastajat haluavat nähdä, miltä esitys näyttää ennen ensi-iltaa.

Tietääkseni pääsymaksua ei ole yritetty naukua minkään muun urheilulajin piirissä harjoitustapahtumiin.

Kyllä kaikissa sivistysmaissa futiksen harjoitusmatseihin ja myös jopa treeneihinkin lippuja myydään ja myös saatetaan jonottaa. Itsekin oon sellaisissa käynyt. Ja Suomessahan lätkässä tehdään just näin.

Harjoitusten/keskeneräisen työn katselusta näyttävät laskuttavan vain pohjoisemman Suomen jalkapallojoukkueet.

Missäs kohtaa kautta se joukkue tulee valmiiksi, jotta sä voisit lipun ostaa?

BTW: Tällä samalla alueellahan on myös ketju, missä tenavat tosissaan tekevät listaa, jos ostavat pääsylipun. Ne on sitten vissiin niitä hardcorefaneja?

Huomaattekos, mikä kaikkia noita teatteri-, taidenäyttely-, leffa--, kirjallisuus- jne harjoituksista kiinnostuneita yhdistää?
Raian

Poissa Poissa

Vastaus #28 : 23.01.2008 klo 16:14:23

KPV:n peleissä on aina yleisöä vähintään se 100 oli vastus mikä tahansa. GBK:ta vastaan voi olla maksimimäärä mitä halliin saa ottaa eli 500 henkeä. Lippu tosiaan maksaa 5€, mutta silti yleisöä riittää. Eräiden asennetta en ihmettelekkään kun kuulemma saa kausareita eräillä joukkueilla kympillä jne. :D Ehkä siellä ajatellaan ettei omaa seuraa kannata tukea? ??? Mikähän onkaan syy Suomalaisten seurojen pieniin lipputuloihin vaikka yleisöä käy koko ajan enemmän...

Tosiaan Kokkolassa on harkkamatsit maksaneet niin kauan kuin muistan. Myös Kajhan harkkaväännöissä on ollut maksu, mitä nyt olen pari ottelua parin viime kauden aikana käynyt katsomassa.
joks11

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Rakennusliike M. Seppälä Oy

Vastaus #29 : 23.01.2008 klo 16:47:57

Tuohan nyt on jo lapsellista, milloin jalkapallojoukkueen peli on valmista? Ei koskaan, jätätkö pelejä väliin koska pelillisesti on vielä kehitettävää? No sama mitä mieltä olet, itse olen valmis maksamaan viihteestä mitä pidän itselleni tärkeänä.
Tällaiset kommentit eivät kyllä oikein vastaa Mystiksen pointtiin. Uusia katsojia ei vamaankaan saada maksullisten harjoituspelien kautta. Sen sijaan innokkaat fanit, esimerkiksi sinä itse ja Misteri, ovat paikalla maksoi mitä maksoi, ja sehän on erittäin hieno asia :)
Valonheitin

Paikalla Paikalla

Vastaus #30 : 23.01.2008 klo 17:22:52

Tällaiset kommentit eivät kyllä oikein vastaa Mystiksen pointtiin. Uusia katsojia ei vamaankaan saada maksullisten harjoituspelien kautta. Sen sijaan innokkaat fanit, esimerkiksi sinä itse ja Misteri, ovat paikalla maksoi mitä maksoi, ja sehän on erittäin hieno asia :)

Niin hänen pointtinsa oli, että hän maksaa vain valmiista tuotteesta.
El Padrone

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Madrid football club. 105 anos de Historia.

Vastaus #31 : 23.01.2008 klo 17:46:04

fingerströmille  Ylos

Ehdottomasti hienoin "jauhojen suuhun lyönti" mitä olen nähnyt. Tuoppi asiakirjoittaja.
joks11

Poissa Poissa

-
Vastaus #32 : 23.01.2008 klo 17:55:43

Ainakin itse ymmärsin Mystiksen pointin nimenomaan niin, että harjoituspelien markkina-arvo on niin alhainen ettei sillä hankita ainuttakaan uutta katsojaa jos lystistä pitää maksaa.

Keskeneräinen tuote ei sinällään ole mikään argumentti, koska harvan liigaseuran tuote on kunnossa vielä liigan alkaessakaan.
Valonheitin

Paikalla Paikalla

Vastaus #33 : 23.01.2008 klo 18:16:58

Ainakin itse ymmärsin Mystiksen pointin nimenomaan niin, että harjoituspelien markkina-arvo on niin alhainen ettei sillä hankita ainuttakaan uutta katsojaa jos lystistä pitää maksaa.

Itse en ainakaan koe, että täällä Jaron harjoitusottelut olisivat mitenkään markkina-arvoltaan alhaisia. Ihmisiä kiinnostaa nähdä joukkueen uusia pelaajia jne. ja väkeä käy ihan kivasti hallilla. Ottelu on ainakin minulle keino tavata samasta asiasta kiinnostuneita ihmisä ja ottelua on kiva puida ennen ja jälkeen. Uusia asiakkaita täytyy mielestäni houkutella mainonnalla ja mielikuvilla, eikä ilmaisilla otteluilla.

Vaikea uskoa, että ihmisestä, joka käy vain ilmaiseksi otteluissa saadaan ikinä pitkäikäistä kannattajaa/asiakasta. Tämä ryhmä puuttuu katsomoista varmasti kesällä, kun otteluista pyydetään maksua.

MacGyver

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: VPS

Vastaus #34 : 23.01.2008 klo 20:26:54

Itse en ainakaan koe, että täällä Jaron harjoitusottelut olisivat mitenkään markkina-arvoltaan alhaisia. Ihmisiä kiinnostaa nähdä joukkueen uusia pelaajia jne. ja väkeä käy ihan kivasti hallilla. Ottelu on ainakin minulle keino tavata samasta asiasta kiinnostuneita ihmisä ja ottelua on kiva puida ennen ja jälkeen. Uusia asiakkaita täytyy mielestäni houkutella mainonnalla ja mielikuvilla, eikä ilmaisilla otteluilla.

Vaikea uskoa, että ihmisestä, joka käy vain ilmaiseksi otteluissa saadaan ikinä pitkäikäistä kannattajaa/asiakasta. Tämä ryhmä puuttuu katsomoista varmasti kesällä, kun otteluista pyydetään maksua.

Samaa mieltä. Ei oman seuran otteluita tarvitse aliarvioida. Ei edes harjoitusmatseja.
Andreas

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FF Jaro, BVB09 ja Chelsea FC

Vastaus #35 : 23.01.2008 klo 20:45:00

Se että Jaron harjoitusottelu JBK:ta vastaan maksoi 7€ (eli saman verran kuin opiskelija-/eläkeläislippu Veikkausliigaottelussa!) oli kyllä vähän liikaa, ja kun ottelu päättyy 12-0 niin oli varmaan se 7€ arvoinen ottelu... Ja kun monta pelajaa JBK:sta on sopimus myös Jaroon, niin sehän oli varmaan vähän kuin olis mennyt katsomaan Jaron harjoituksia kun ne pelasi koko kentällä...
Mutta kyllä minä olen valmis maksamaan harjoitusotteluista, sitä en sano, mutta en maksais 7€ ::)
Ehkä joku 4-5€ on sopivaa, sitten Liiga-cuppiin voi sitten olla se 7€, kun se on jo vähän parempi ottelu kuin joku harjoitusottelu kakkosdivarijoukkuetta vastaan...
joks11

Poissa Poissa

Vastaus #36 : 23.01.2008 klo 21:39:12

Uusia asiakkaita täytyy mielestäni houkutella mainonnalla ja mielikuvilla, eikä ilmaisilla otteluilla.
Ei nyt ihan heti tule mieleen, miten liigajoukkueen ja divarijoukkueen välistä pelaajienkatsastustilaisuutta voitaisiin mainostaa houkuttelevana jalkapallotapahtumana niin, että siitä joku uusi katsoja vielä jotain maksaisi. Ymmärrätkö, että tässä puhutaan nyt uusista katsojista, ei minua vittusen vertaa kiinnosta paljonko harjoitusotteluissa käy asialle oikeasti omistautuneita ihmisiä, he kun käyvät niissä hinnasta tai sen puuttumisesta piittaamatta. Käyn minäkin Klubin harjoitusotteluita katsomassa, mutta ei se liity mitenkään seuran uusien katsojien hankkimisstrategiaan. En minä ole Klubille mikään uusi katsoja.

Ja kyllä ainakin minä arvotan liigaottelut täysin eri kastiin harjoitusotteluiden kanssa. Enkä usko että olen ainoa.
« Viimeksi muokattu: 23.01.2008 klo 21:40:14 kirjoittanut joks11 »
Jorrma

Poissa Poissa

Vastaus #37 : 23.01.2008 klo 22:06:10

Miks kaikki itkee näistä hinnoista? Pitääkö kaikki olla ilmaista? Se jos oma seura haluaa ottaa 7€/harjotuspeli niin tehköön niin, jos se tukee seuran toimintaa niin maksan mielelläni.
Ja näitä uusia katsoijia tuskin saa halliin katsomaan jalkapallo keskellä talvea, he tulevat kesällä kuin on hienot säät ja kiinnostava ottelu, jos tulevat. Talvisin nämä "uudet" katsojat kumminki käy kattomas kendoa tai jotain kurlingia..  Alas

joks11

Poissa Poissa

Vastaus #38 : 23.01.2008 klo 22:11:06

Ja näitä uusia katsoijia tuskin saa halliin katsomaan jalkapallo keskellä talvea, he tulevat kesällä kuin on hienot säät ja kiinnostava ottelu, jos tulevat.
Aamen. Unohtakaa paskapuheet harjoitusotteluiden markkinointipotentiaalin hukkaamisesta. Ja todelliselle kannattajalle tuotteen arvostus ei muutu hinnan myötä mihinkään.
Valonheitin

Paikalla Paikalla

Vastaus #39 : 23.01.2008 klo 22:17:12

Aamen. Unohtakaa paskapuheet harjoitusotteluiden markkinointipotentiaalin hukkaamisesta. Ja todelliselle kannattajalle tuotteen arvostus ei muutu hinnan myötä mihinkään.

No en kyllä tarkoittanut, että Jaron pitäisi mainostaa noita hallipelejä mitenkään tajuntaa räjäyttävänä spektaakkelina. Uusia katsojia pitäisi hankkia siis YLEENSÄ mainontaa parantamalla ja markkinoinnilla.

Ei kuitenkaan treenipelejä tarvitse myydä ilmaiseksi kansalle, ei sitä tapahdu muissakaan maissa.
joks11

Poissa Poissa

Vastaus #40 : 23.01.2008 klo 22:21:00

Kyllä ainakin minusta tuntuisi vähintäänkin oudolta maksaa harjoitusottelusta, jossa pelaavat vastakkain HJK ja Klubi04.
Valonheitin

Paikalla Paikalla

Vastaus #41 : 23.01.2008 klo 22:24:28

Kyllä ainakin minusta tuntuisi vähintäänkin oudolta maksaa harjoitusottelusta, jossa pelaavat vastakkain HJK ja Klubi04.

No se ei kai ole meidän muiden vika? No oli miten oli, ehkä täällä ollaan ajateltu asiat toisella tavalla.

Jorrma

Poissa Poissa

Vastaus #42 : 23.01.2008 klo 22:25:33

Se on aivan totta.. Mut mielummin laitan 7€ seuran kassaan, kun että pistän rahat tupplapottin ja hakkaan konetta minuutin ja sit on vittumainen olo..  7€, 90minuuttia Jaroa..  8) Ylos
misteri

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FF Poker Tour I Bracelets: Final, Main, Money

Vastaus #43 : 23.01.2008 klo 22:27:05

Vai kärppänäyttelyä, mjitah?
Ihan vitu väsynyttä. yritä edes.
Kelekka tai muita läppiä vaikka.
fingerström

Poissa Poissa

Vastaus #44 : 23.01.2008 klo 22:29:31

Unohtakaa paskapuheet harjoitusotteluiden markkinointipotentiaalin hukkaamisesta.

Okei ja sehän on helposti tehty, koska moista tuubaa ei ookaan tarjonnut muut kuin sinä.
joks11

Poissa Poissa

Vastaus #45 : 23.01.2008 klo 22:34:49

Se on aivan totta.. Mut mielummin laitan 7€ seuran kassaan, kun että pistän rahat tupplapottin ja hakkaan konetta minuutin ja sit on vittumainen olo..  7€, 90minuuttia Jaroa..  8) Ylos
No jos vaihtoehtoina on nuo kaksi niin mikäs siinä sitten. Toinen hyvä esimerkki on aina se kaljatuoppi, niitä tuolla seitsemällä eurolla joisi jo kaksi kappaletta ::)
Valonheitin

Paikalla Paikalla

Vastaus #46 : 23.01.2008 klo 22:35:43

No joo eiköhän tämä jauhaminen riitä. Ehkä esim. Pietarsaaressa ollaan tietoisia siitä, että me katsojat joudutaan maksamaan hieman enemmän, että voidaan pitää seura liigassa. Eihän nuo hallipelien lipputulot riitä kuin vähän alkuun, mutta ollaanpa jotain tehty.

Toki tuo tuoppi esimerkki kirpaisee ;)
joks11

Poissa Poissa

Vastaus #47 : 23.01.2008 klo 22:36:11

Okei ja sehän on helposti tehty, koska moista tuubaa ei ookaan tarjonnut muut kuin sinä.
Kutsuiko sinua joku? Lue topic uudestaan ja muokkaa tekstiäsi. Älä kirjoita tänne aiemmin, kiitosta vaan.
jaanu$

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tiiseli since 4eva

Vastaus #48 : 23.01.2008 klo 22:36:56

Lahessa ei reenimatsit (ainakaan tähän asti ole) maksa(nu). Mutta eipä näitä yleisön takia kaiketi pelatakka, vaan sen takia, että kokeillaan ja testataan ja vaihetaan. Ja jos reenivuoro sattuu loppumaan kesken, ni sitte lopetetaan peli. Tämän takia mun mielestä kuullostaa kummalliselta että reenimatseista nyhetään maksua. Tosin tyhmähän ei ole se joka pyytää...
joks11

Poissa Poissa

Vastaus #49 : 23.01.2008 klo 22:40:11

Mutta eipä näitä yleisön takia kaiketi pelatakka, vaan sen takia, että kokeillaan ja testataan ja vaihetaan.
Juuri ajattelin tätä. Pelataanko treenimatseja rahan vai kehityksen takia? Eivät ole toisiaan poissulkevia asioita, mutta edellinen tulee kyllä helposti mieleen jos seuraan ykkös- ja kakkosjoukkue pelaa vastakkain ja katsojilta vaaditaan sisäänpääsymaksu...
« Viimeksi muokattu: 23.01.2008 klo 22:41:17 kirjoittanut joks11 »

Sivuja: 1 [2] 3

Siirry: