FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
22.09.2017 klo 06:27:08 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org
Sivuja: 1 [2] 3 ... 18
 
Kirjoittaja Aihe: Täällä opetellaan kuvaamaan jalkapalloa  (Luettu 75981 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
BEAT!!

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves


Vastaus #25 : 22.04.2008 klo 11:19:26

Sen horisontin suoristaa samalla kun niitä kuvia rajaa koneella, eikä siihen kannata mun mielestä kuvatessa keskittyä. Ja monopodi ei myöskään mun mielestä tohon horisonttiasiaan auta kauheasti, sillä samalla tavalla sen saa kiireessä pikkasen vinoon kuin käsivaralta.

No saa, se vaan helpottaa kuvankäsittelyä mikäli ottaa ottelussa vaikka 500-800 valokuvaa, tällöin saa myös koko kuva-alan käyttöön kun ei tarvitse rajata kuvaa. Tämän lisäksi monopodia on helpompi liikutella eikä jalat vie yhtä paljon tilaa kuin tripodilla. Monopodi antaa kuitenkin riittävän tuen ettei painavaa kameraa tarvitse kannatella käsissään kokoaikaa.
« Viimeksi muokattu: 22.04.2008 klo 11:20:32 kirjoittanut BEAT!! »
Hylje

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Charles "Charlie" Charles ja Bielsan Bilbao


Vastaus #26 : 22.04.2008 klo 12:54:46

No, mun mielestä ne pitää jokatapauksessa rajata, jolloin sen horisontin saa suoristettua.
Ja jos rawina kuvaa, niin niitä hinkkaa kuitenkin aina vähän. Tosin mitä enemmän noita tekee, niin sitä enemmän se homma automatisoituu.

Tietysti, jos kuvaa ainoastaan jpgenä ja pistää kuvat sellaisenaan/batchina pienennettynä eteenpäin, niin sitten...

Ja kannattaa myös miettiä kuvaako 500-800 kuvaa matsissa = kuva joka 9 sekuntia?
PSH

Poissa Poissa


Vastaus #27 : 22.04.2008 klo 16:41:28

Samoilla linjoilla Hylkeen kanssa. Jos valotusaika on 1/400 tai lyhyempi, ei monopodista ole enää hyötyä 200 mm objektiiville. Itse kuvaan urheilun ilman minkäänlaista jalustaa. Kameraa voi välissä pitää vaikka sylissä, penkillä tai hihnassa.

Tuo 800 kuvaa/ottelu kuulostaa kovalta määrältä, hirmu työ valita parhaat ja käsitellä kuvat. Esimerkiksi tässä pelissä otin yhteensä 54 kuvaa, joista 4 ensimmäistä oli pelkkiä valotuksen testauksia. Nettiin päätyi siis 22/50 kuvaa. Tuollainen määrä on paljon helpompi käydä läpi. Kun epäonnistuneet on poistanut seasta jaksaa lopuille tehdä peruskäsittelyn/rajauksen vaikka kuvaa RAWia. Sitten vielä katson kuvat kertaalleen, ja poistan muutaman huonoimman/toistuvan tilanteen. Myös katsojan on mukavampi selata galleria, kun siellä on kohtuullinen määrä kuvia ja takaraivokuvat poistettu seasta.

Tässä pelissä kuvamäärä oli n. 140. Varmaan jatkossakin tulee otettua jotain tuon 50-140 väliltä, mitä pienemmällä määrällä saa hyvän lopputuloksen sen parempi. Tuollainen 15-30 onnistunutta kuvaa pelistä riittää minulle varsin hyvin, sen jaksaa muutkin katsoa läpi.
rairai

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TP-55


Vastaus #28 : 23.04.2008 klo 12:13:39

Mä olen ottanut tollasen vajaa 300 kuvaa/peli. Niistä on nopeasti rajattavissa pois kaikki tärähtäneet ja väärään paikkaan tarkentuneet. Yleensä tulee myös käytettyä sarjakuvausta pari kertaa pelin aikana ja yhdestä sarjasta valitsen yleensä yhden kuvan. Oon tainnu yhteensä 40-50 kuvaa kelpuuttaa noihin omiin setteihin, mutta toki raaempaakin karsintaa voisi suorittaa.

Pointtina siis se, että ainakaan tuollainen 300 kuvaa ei vielä aiheuta mitenkään ylitsepääsemätöntä työmäärää jälkikäsittelyssä. Olisi kiva tietää, että kuinka paljon kuvia ammattikuvaajat räiskivät Veikkausliigan tai esim. Valioliigan peleissä.
lindros

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: PS Kemi, Huuhkajat


Vastaus #29 : 23.04.2008 klo 14:51:45

Mä olen ottanut tollasen vajaa 300 kuvaa/peli. Niistä on nopeasti rajattavissa pois kaikki tärähtäneet ja väärään paikkaan tarkentuneet. Yleensä tulee myös käytettyä sarjakuvausta pari kertaa pelin aikana ja yhdestä sarjasta valitsen yleensä yhden kuvan. Oon tainnu yhteensä 40-50 kuvaa kelpuuttaa noihin omiin setteihin, mutta toki raaempaakin karsintaa voisi suorittaa.

Pointtina siis se, että ainakaan tuollainen 300 kuvaa ei vielä aiheuta mitenkään ylitsepääsemätöntä työmäärää jälkikäsittelyssä. Olisi kiva tietää, että kuinka paljon kuvia ammattikuvaajat räiskivät Veikkausliigan tai esim. Valioliigan peleissä.

Juu. Vähän sama juttu täällä. Itellä tulee lauottua noin 200-300 kertaa per peli. Sarjakuvauksella noita kuvia kertyy ja samaa periaatetta käytän, että parhaan kuvan valkaan aina sarjasta. Useassa yhteydessä olen lukenut sellaisesta vinkistä, että 10% kuvatusta materiaalista kannattaa esitellä ja huonoimmasta päästä valkata materiaalia pois. Ja melko nopeesti ne 20-30 onnistuneinta kuvaa sieltä valkkaa ulos ja käsittelee, kun tuosta 300 saattaa mennä roskikseen 100kpl jo ensivilkaisulla.
Aachi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Koirat haukkuu, mutta karavaani kulkee


Vastaus #30 : 08.05.2008 klo 21:51:50

Millä kameralla kuvaatte?
takkamakkara

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: nirvana ja kaikki tanssittavat


Vastaus #31 : 08.05.2008 klo 22:05:15

nikonin järkkärillä
Anfield Road

Poissa Poissa


Vastaus #32 : 13.05.2008 klo 18:57:35

Onkos tullu ikinät sanomista kunnon kameran viemisestä katsomoon?
BEAT!!

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves


Vastaus #33 : 13.05.2008 klo 19:11:39

Millä kameralla kuvaatte?
Kysymykseen voisi lisätä että mitä optiikkaa käytätte järkkäreissänne

Onkos tullu ikinät sanomista kunnon kameran viemisestä katsomoon?
Kyllä ja ei.
Muutamia kertoja järjestysmiehet ovat työntäneet kätensä kameralaukkuun kysymättä lupaa tai ovat yrittäneet ottaa koko kameralaukkua spontaanisti tarkastukseen (repimällä olkapäältä). Itsellä kun on sellainen periaate että mikäli järjestysmies tms. haluaa tarkistaa laukun, niin hän kertoo mitä haluaa nähdä ja minä avaan taskut/siirtelen optiikkaa tieltä (kuitenkin aika tyyristä tavaraa mukana).

2007 Suomen cupin finaalissa kielsivät alkuun kameran tuomisen, kysyin kuitenkin syytä ja pyysin esimiestä paikalle. Järjestysesimies totesi että tottakai saa tuoda.
« Viimeksi muokattu: 13.05.2008 klo 19:13:18 kirjoittanut BEAT!! »
Anfield Road

Poissa Poissa


Vastaus #34 : 13.05.2008 klo 19:12:42

Minkäsmoisia putkia mukana on ollut, esim. tuossa cupfinaalissa?
BEAT!!

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves


Vastaus #35 : 13.05.2008 klo 19:17:54

Minkäsmoisia putkia mukana on ollut, esim. tuossa cupfinaalissa?
No vielä ihan inhimillisen kokoisia eikä mitään kaukoputkia :)
Eli tyyliin kitti -linssi, pari kiinteetä 50mm ja 85mm, 75-300mm (4.5-5.6) ja 70-200 F/2.8
Nuo mahtuu vielä hyvin tuollaiseen semikokoiseen kameralaukkuun (reppua hieman pienempi).

Nyt on vaan hankinnassa noita L-sarjan putkia sekä EOS 40D joten suurempaa kameralaukkua joutuu kohta hankkia (ja yrittää tuoda sisälle).

rairai

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TP-55


Vastaus #36 : 13.05.2008 klo 20:32:40

Onko kukaan muuten ollut ikinä Veikkausliigan matsissa kuvaamassa kentän laidalla? Tai jossain muussa futisottelussa/urheilutapahtumassa johon myydään pääsylippuja? Mitä se käytännössä vaatii? Tarviiko olla esittää todistus, että on jonku lehden kuvaaja tai freelancerkortti tms. vai riittääkö vaan ku käy jossain ilmoittautumassa?
Hirviö

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: VPS


Vastaus #37 : 13.05.2008 klo 20:37:30

Onko kukaan muuten ollut ikinä Veikkausliigan matsissa kuvaamassa kentän laidalla? Tai jossain muussa futisottelussa/urheilutapahtumassa johon myydään pääsylippuja? Mitä se käytännössä vaatii? Tarviiko olla esittää todistus, että on jonku lehden kuvaaja tai freelancerkortti tms. vai riittääkö vaan ku käy jossain ilmoittautumassa?

Ainakaan Vaasassa ei ole kukaan tullut hätistelemään vaikka ihan laitamainosten takaa kuvaakin. Toki ymmärrän pysyä poissa ammattikuvaajien tieltä :-[
BEAT!!

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves


Vastaus #38 : 13.05.2008 klo 20:41:22

Onko kukaan muuten ollut ikinä Veikkausliigan matsissa kuvaamassa kentän laidalla? Tai jossain muussa futisottelussa/urheilutapahtumassa johon myydään pääsylippuja? Mitä se käytännössä vaatii? Tarviiko olla esittää todistus, että on jonku lehden kuvaaja tai freelancerkortti tms. vai riittääkö vaan ku käy jossain ilmoittautumassa?

Helpoiten onnistuu kun omistat pressikortin. Pressikortilla "kävelet" sitten pelipaikan "media" -tilaan jossa kerätään pressijanarien tiedot ja annetaan ohjeet vaikkapa kuvausalueesta. Riippuu paljolti seurasta/stadionista mutta osassa on jaossa sitten hyväksytyt liivit (mediatilassa), pienemmissä paikoissa saattaa joutua ottamaan omat liivit ja jossain ei edes liivejä vaadita..
Toinen tapa on kun otat yhteyttä johonkin seuraan ja pyydät lupaa päästä kentälle tai mahdollisimman lähelle kenttää.

::edit
Ja toki pienemmillä paikkakunnilla saa yleensä luvan mennä kentänlaidalle mikäli osaa esittää asiansa hyvin ja ajoissa :)
« Viimeksi muokattu: 13.05.2008 klo 20:42:56 kirjoittanut BEAT!! »
rairai

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TP-55


Vastaus #39 : 13.05.2008 klo 20:47:48

Helpoiten onnistuu kun omistat pressikortin.

Niin ja pressikortin saa vaan jos on töissä jollain medialla tai on jonkun toimittajaliiton jäsen?
BEAT!!

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves


Vastaus #40 : 13.05.2008 klo 20:55:34

Niin ja pressikortin saa vaan jos on töissä jollain medialla tai on jonkun toimittajaliiton jäsen?
Juurikin niin :) Alaa opiskelevakin taisi saada kortin tosin PRESS:n sijasta siinä lukee jäsen. Korttihan itsessään on kohtuu halpa (20-30e?) mutta sitä ennen pitää kuulua esim SJL:ään
rairai

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TP-55


Vastaus #41 : 13.05.2008 klo 21:02:44

Juurikin niin :) Alaa opiskelevakin taisi saada kortin tosin PRESS:n sijasta siinä lukee jäsen. Korttihan itsessään on kohtuu halpa (20-30e?) mutta sitä ennen pitää kuulua esim SJL:ään

Joo, noita joskus selvittelinkin. Niihin ei vaan ihan ilmoittautumalla liitytä. Piti olla työsopimus jonkun median kanssa tai jos oli freelancer niin todisteet siitä, että on viimeisen pari vuotta tienannut sillä elantonsa tms.

No eipä sillä, että varmaan ikinä tulis Veikkausliigan matsia mentyä kuvaamaan, mutta Ykkönen tai Kakkonen vois olla. Niihin toki pääseekin varmaan vaan kun ilmoittautuu jollekkin.
BEAT!!

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves


Vastaus #42 : 13.05.2008 klo 21:07:30

Joo, noita joskus selvittelinkin. Niihin ei vaan ihan ilmoittautumalla liitytä. Piti olla työsopimus jonkun median kanssa tai jos oli freelancer niin todisteet siitä, että on viimeisen pari vuotta tienannut sillä elantonsa tms.

No eipä sillä, että varmaan ikinä tulis Veikkausliigan matsia mentyä kuvaamaan, mutta Ykkönen tai Kakkonen vois olla. Niihin toki pääseekin varmaan vaan kun ilmoittautuu jollekkin.
Joo useimmiten, tosin alemmilla sarjatasoilla pääsee yleensä muutenkin jo ihan kentän viereen. :)

::edit
Ja tällöin pärjää jopa kitti-linsseillä, toki siihen on hyvä ostaa kaveriksi joku zoom-objektiivi vaikkapa 70-200mm tai 75-300m joita saa hintahaarukalla 450e-1900e
Noiden ammattikuvaajien valovoimaset putket kun maksaa jo sen 6500 euroa (+ 8000e kamera) :)
« Viimeksi muokattu: 13.05.2008 klo 21:19:05 kirjoittanut BEAT!! »
Mahlainen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: hissiseurat


Vastaus #43 : 20.05.2008 klo 18:31:15

Erittäin hyvä ja asiapitoinen avaus!

Allekirjoittanut itse on hullaantunut totaalisesti urheilukuvaukseen. Runkona toimii tällä hetkellä Nikonin D200, futiskuvauksessa nokalla on yleensä Sigman mainio 70-200 f/2.8. Olen käynyt kuvaamassa muutamia alasarja- ja veikkausliigaotteluita omatoimisesti - nyttemmin olen kuvannut myös satunnaisesti jalkapallokuvia paikallislehdelle. Yhden sähköpostiviestin turvin heltisi myös fotoliivi viime kesän veikkausliigaotteluun TamU-TPS, tänä kesänä olisi tarkoitus päästä kentän laidalle uudestaan kuvailemaan nyt vähän kokeneempana ja ehkä osaavampanakin.

Urheilukuvauksessa pääsee pokkarilla mainiosti alkuun, mutta ainakin oman itseni kohdalla järjestelmäkameran myötä todellinen kiinnostus valokuvaamista kohtaan heräsi ja sen myötä kuvatkin alkoivat paranemaan. Varsinkin jo "vanhentuneiden" mallien hinnat ovat tippuneet uutenakin niin alas, etteivät järjestelmäkamerat ole enää vain ammattilaisten leikkikaluja. Hyvän telezoominkin saa varsin huokeaan hintaan - futiskuvaaja-Nikonisteille ilmeisen suositeltavia malleja ovat ainakin alle viidensadan luokassa Nikkorit 70-300 VR ja 80-200 AF. Erityisesti ensiksi mainittua irtoaa parhaimmillaan alle neljälläsadalla käytettynä.

Tuolla aiemmin tulikin mukavasti lueteltua hyvän jalkapallokuvan tunnusmerkkejä - keskeisin näistä lienee, että jalkapallo-ottelun tunne näkyy myös kuvassa. Kentän tasolta kuvaaminen auttaa toki "tunteen" luomisessa. Kuvia käsitellessä suosin itse mieluummin väljiä kuin tiukkoja rajauksia. Dramatiikkaa kuvaan voi luoda erikoisten kuvakulmien lisäksi myös kuvankäsittelyllä, esimerkiksi kontrastin ja vinjetoinnin lisäyksellä tai saturaation vähennyksellä.
« Viimeksi muokattu: 03.06.2009 klo 00:24:19 kirjoittanut Mahlainen »
rairai

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TP-55


Vastaus #44 : 26.05.2008 klo 10:53:20

Alla Hesarin sivulla HJK-MyPa -ottelun raportissa oleva Hannes Heikuran ottama kuva:


Heikurahan valittiin viime vuonna toistamiseen vuoden lehtikuvaajaksi ja täytyy sanoa, että tuon Valokuvia – Photographs -kirjan läpikahlanneena jälki on melko vakuuttavaa. Vaikka tuokin kuva on tuollainen pieni ja paljon pakattu webbikuva niin jotenkin se vaan näyttää erittäin hyvältä. En ole ennen huomannut hänen kuviaan näissä Veikkausliiga-raporteissa, mutta onkohan hän useinkin kentän laidalla?
TeroW

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kuvaajat


Vastaus #45 : 30.05.2008 klo 16:18:24

Tässä hiukan omia mieltymyksiä / mielipiteitä futiksen kuvauksesta:

Käytän kuvaamisessa pääsääntöisesti aina kahta runkoa (nykyisin Canon 40D:t, kaudella 2006 ja 2007 oli vielä 20D:t) ja toisen nokalla keikkuu koko matsin 70-200/2.8L objektiivi ja toisessa 90% 300/4L kunnes sitten yleensä matsin loppuhetkillä isken siihen kiinni laajakulman eli 17-40/4L.

70-200/2.8 on selkeästi noussut ykköseksi selkeästi nopeimman tarkennusnopeuden ansionsa - lisäksi sillä saa kuviin lähifiilistä. Tuolla objektiivilla kuvaaminen onnistuu parhaiten keskikentän tuntumassa jolloin 200 milliä riittää hallitsemaan suurinta osaa kentästä. Päädyistä kuvatessa pitää tyytyä puolikkaaseen kenttään. Parhaat kuvat tulevat siitä kun pelaajat ovat parinkymmenen metrin päässä jolloin zoomilla pystyy nopeasti rajaamaan tiukkuja lähiotoksia tai laajempia tilannekuvia - matka on siltikin lyhyt ja kuvasta yleensä välittyy fiilis että kuvaaja on ollut lähellä pelitilannetta.

300 millinen on loistava päädystä kuvatessa jolloin sillä pystyy lähestulkoon hallitsemaan koko kenttää pituussuunnassa. Laajiksella otetaan sitten ihan rajan pinnassa tapahtuvista paineista kuvia tai laajempia kokonaisuuksia joissa näkyy vaikkapa stadionin valot - pelaajistahan ei tuolloin juuri selvää saa, mutta tunnelma välittyy hyvin.

Matseissa parhaat kuvat saa mielestäni kentän tasolta ja silloinkin mieluusti hiukan alaviistosta kuvattuna. Itselläni on muodostunut Veritakselle jo selkeät lempparipaikat, joista kuvaamisen pyrin tekemään. Mukana on myös aina oma pieni retkijakkara ja siinä istuessa voi aina pitää toista kameraa maassa ja kameroiden nopeat vaihdot onnistuu hyvin. Pyrin vaihtelemaan kuvauspaikkaa noin 10-15 minuutin välein - kuvasarjasta tulee heti mielenkiintoisempi kun kuvakulmat vaihtelevat ja tällöin onnistuu paremmin myös eri pelaajien monipuolinen kuvaaminen. Auringonpaiste on kuvaajan ykkösvihollinen - ylivoimaisesti paras lopputulos tulee syksyisin iltavalaistuksessa (='tunnelmavalaistus') sekä harmaina kesäpäivinä - valo on tuolloin tasaista eikä jyrkkiä kontrastieroja pääse syntymään. Auringonpaisteessa ainakin Veritakselle syntyy julmettu kontrastiero kun arska paistaa jäkishallin takaa valaisten koko olympiakatsomon puolen ja jättäen pääkatsomon ja puolet kentästä varjoon. Silloin oikeastaan ainoa hyvä paikka kuvata on jäkishallin pääty - sillon tulee kyllä helposti kuviin taustalle susiruma pepsipullo (tästä onneksi päästää tämän kauden jälkeen eroon kun uusi päätykatsomo rakennetaan).

Interin matseissa on nyt myös hienoa kuvata pääkatsomon puolelta omalta lempparipaikalta (pukusuojien aukon kohdalta) kun fanikatsomo tulee moneen kuvaan taustaksi.

Räiskin otteluissa teleobjektiiveja käyttäessäni kuvat jatkuvalla tarkennuksella ja laajiksella kertatarkennuksella. Tarkennuspisteenä on vain keskipiste ja käytössä aina nopein mahdollinen sarjakuvaus. Valotusohjelmana on aina aukon esivalinta. Käytän aina suurinta mahdollista aukkoa eli 2.8 tai 4 - laajiksella pienempää aukkoa tyyliin 10. Herkkyyttä säätämällä pidän suljinajan riittävän nopeana eli vähintää 1/400s mutta mieluusti pitäisi olla siellä 1/1200s luokassa. Varsin usein käytän myös 1/3 aukon alivaloitusta (tai 2/3). - auringonpaisteessa varjosta kuvatessa satunnaisesti käytössä myös ylivaloitus. Kuvia syntyy yleensä 600-800, joista heti matsin jälkeen karsiutuu pois reilusti yli puolet - epätarkat ja muut turhat kuvat joita innoissaan matsissa räiskii. Jäljelle jääneistä noin 200 kuvasta teen joukon (~10 kpl) kuvia heti käytettäviksi uutiskuvina (Interin kotisivut). Seuraavana päivänä käydessäni kuvat uudelleen läpi poistan vielä lisää turhia kuvia (kritiikki toimii paremmin day after the match...) ja lopulta kansioihin jää 40-60 kuvaa - joskus enemmänkin jos on tarkoituksella kuvannut yksittäisistä pelaajista ns. uutiskuvia. Normaalistihan kuvissa näkyy aina joukko pelaajia ja mieluusti on jokin 'tilanne' päällä. Kaikki kuvat otan RAW muodossa sillä se mahdollistaa parhaan lopputyöstön.

Tässä hiukan listaa omista kuvauksistani:

  • Käytä monipuolisia kuvauskulmia, polttovälejä ja vaihda kentän reunalla kuvauspaikkaa - kuvaa mieluiten kentän tasolta ja alaviistosta ylöspäin
  • Kuvaa monipuolisia kuvia, taklauksia, taistelupalloja, ilmaherruus kuvia, fiiliksiä (mm. tuuletukset, faneja, tanssitytöt ja pelaajien huudot toisilleen)
  • MUISTA seurata kuitenkin peliä - pallo on kova ja se sattuu kun osuu kuvaajaan + kamerat ei kestä kauhiasti iskuja...
  • Pallon tulisi aina olla kuvassa mukana
  • Kohteen tulisi olla yleensä jossakin muussa kohdassa kuin keskellä kuvaa ('kultainen leikkaus')
  • Katso jo ennakkoon taustoja - kaikenlaiset tolpat, yms futiskentälle kuulumattomat tekijät pitäisi pystyä rajaamaan pois. Kuvauspaikkaa vaihtamalla tähän voi suuresti vaikuttaa. Kuvasta ei tule hyvää jos tausta on rauhaton.
  • Älä kuvaa liian kaukaa - läheltä kuvatessa lyhyellä syväterävyydellä saa tausta häivytetyksi hyvin ja kohde tulee paremmin esiin.
  • Kentän reunalta kuvatessa pitää muistaa myös noudattaa pelisääntöjä - ei saa tunkea toisten eteen eikä missään nimessä häiritä peliä.


Tuossahan sitä jo olikin tajunnan virtaa kuvauksesta kentän laidalla - lisäilen kun muistan jotain mainitsemisen arvoista.

Kauden 2007 setti löytyy foorumilta - http://futisforum2.org/index.php?topic=51225.0 ja ottelukohtaiset galleriat Interin kotisivuilta http://www.fcinter.com/kuvat.php ja omasta galleriastani http://terowester.galleria.fi/kuvat/FC%20Inter%20Turku/.
takkamakkara

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: nirvana ja kaikki tanssittavat


Vastaus #46 : 30.05.2008 klo 17:21:01

Kullanarvoisia vinkkejä harrastajille Ylos Nyt tuli palava halu päästä räpsimään kuvia kentänlaidalle.
krevis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1923


Vastaus #47 : 30.05.2008 klo 17:22:48

Itelle tuli lähinnä palava halu heittää oma kamera Joutjärveen ja ryypätä lomarahat sekä unohtaa futispeleissä kuvaaminen loppuiäksi.  :)
takkamakkara

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: nirvana ja kaikki tanssittavat


Vastaus #48 : 30.05.2008 klo 17:32:30

Itelle tuli lähinnä palava halu heittää oma kamera Joutjärveen ja ryypätä lomarahat sekä unohtaa futispeleissä kuvaaminen loppuiäksi.  :)
No ehkä itelleni hitusen samaa fiilis aluksi, mutta kyllä tuo toi taas innostuksen oppia jotain uutta.

Älä heitä kameraa järveen, ku oot matkalla Onnelaan niin voit puottaa sen kameran mun kämpille. Löydän sille varmasti käyttöä Ylos
krevis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1923


Vastaus #49 : 30.05.2008 klo 20:32:43

ku oot matkalla Onnelaan

Juu, pitää pudottaa. Ei kannata tosin ihan heti olla ovella norkoamassa. En o nimittäin menossa!
 
Sivuja: 1 [2] 3 ... 18
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines