FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
10.01.2025 klo 16:27:24 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 5 [6] 7 ... 64

Kirjoittaja Aihe: SMJK:n kannattajakatsomo: E52-53 (Pohjoiskaarre)  (Luettu 81169 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
euroflex

Poissa Poissa

Vastaus #125 : 27.02.2008 klo 20:25:33

Toki muistaa samalla haukkua näitä potentiaalisia ja kiinnostuneita (tulevia ja nykyisiä) jäseniä myös valittaviksi ja turhasta itkeviksi teineiksi.

Koskiko tämä nyt minua???  En ole satavarma ,mutta luulen.  Me ollaan futsiforumilla ja toin vain esille tälläisen asian ja keskustelua siitä.  Tuossa olen jutellu monen aktiivin kanssa ja mietitty sitä että nyt on se karsinta, kun yhdistyksen jäsenmäärä tulee kasvamaan rajusti ja jossain vaiheessa on niin paljon että esim joku lippujen/husen postitus tulee viemään helvetisiti aikaa ja vaivaa.  eli jossain vaiheessa tulee se raja,että nykyisen kaltainen pieni kaaos fanikatsomossa vielä menee,mutta entäs sitten kun jengia on vaikka puolet nykyistä enemmän???
eli kyselin vain,että mitä mieltä ollaan eikä tässä tai en tässä mitään rajoituksia ole tekemässä.

Tällä hetkellä varmaan Olympiastadion ainut paikka Euroopassa jossa jengi voi hypellä kuin sattuu ja ainekset mennä huonompaankin suuntaan voi olla mahdollista.

Ja jos avautuminen ei ollut minulle niin kirjoitin nyt kuitenkin  ::)

Eivissiinminullekunjotainvarusmiespullamössöjuttuaoli.
« Viimeksi muokattu: 27.02.2008 klo 20:36:21 kirjoittanut euroflex »
FC Päijät-Hämeen Mänty

Poissa Poissa

Vastaus #126 : 27.02.2008 klo 20:25:57

Ja edelleen sinne voi saapua paikalle aiemminkin jos se hyvän paikan saaminen niin tärkeää on.

Ja edelleen SMJK:iin liittyminen on edullista ja järkevää.
John Rambo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomen seksikkäin

Vastaus #127 : 27.02.2008 klo 20:38:01

Ja edelleen SMJK:iin liittyminen on edullista ja järkevää.

Väitinkö muuta? Sitäpaitsi uskoisin että olen ollut jäsen kauemmin kuin sinä jos se sinua yhtään helpottaa. Pointtini oli kuitenkin siinä, että uusien jäsenien kannalta tuollainen turha rajoituksien keksiminen on kuitenkin täysin järjetöntä. Jos tällaista edes harkitaan, niin SMJK:n jäsenille on taattava oikeus hankkia lippuja kannattajakatsomoon useampi kuin yksi per ottelu.

Niin ja sitten kun jengiä on puolet enemmän, ei kaikilla ole enää tarvetta tunkea niin pienelle alueelle kun muuallakin lauletaan ja muuallakin voi seistä kuten haluaa. Tämäkin oli yksi siirtymisen eduista, enemmänhän tuolla uudella alueella on tilaa ja helpompaa siellä on levittäytyä. Ylos
Chegue

Poissa Poissa

Vastaus #128 : 27.02.2008 klo 20:48:30

Älkää tehkö niitä samoja virheitä mitkä on niin monesti järjestötoiminnassa nähty ja muuttako SMJK:n toimintaa virkamiesmäiseksi ja sisäänpäinlämpiäväksi. SMJK ei ole olemassa itseään varten vaan organisoimaan hyvää kannustusta. Työntäkää se turha kontrolli ja säännöt helvettiin ja antaa homman toimia omalla painollaan.

Pystyn jo hyvin kuvittelemaan millainen dinasauruskerho SMJK on kymmenen vuoden kuluttua mikäli homma lähtee nyt kulkemaan tähän suuntaan.
Terry

Poissa Poissa

Vastaus #129 : 27.02.2008 klo 21:01:59

Täysin sama kahden edellisen kanssa. Jos tavoitteena on saada joskus tulevaisuudessa oikeasti lähes ainoastaan kannattajista koostuva kaarre yms., ei touhu voi olla sisäänpäin kääntynyttä. Jäsenelle pitäisi mielestäni olla mahdollista, John Rambon ehdotuksen mukaisesti, hankkia useampi lippu kannattajakatsomoon.
Big Brother

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomen Maajoukkue

Vastaus #130 : 27.02.2008 klo 21:07:02

^

Joo ja ainahan ylijääneet liput voi myydä huutonessa, boss idea!
Blanco

Poissa Poissa

Vastaus #131 : 27.02.2008 klo 21:09:22

En jaksa kirjoittaa, mutta täysin sama Rambon kanssa.
Luis Garcia

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 4-4-2

Vastaus #132 : 27.02.2008 klo 21:11:54

Ymmärrän ehdottomasti molemmat kannat tähän asiaan. Itsehän tein tätä B-19 "juttua" parissa matsissa viime karsinnoissa ja ymmärrän sen olevan jäsenien kannalta jollain lailla turhauttavaa (vaikka minultahan ne jäsenedut olivat pois!!). Nyt olen kuitenkin toiminnasta ja menosta katsomossa sen verran vakuuttunut, että olen kannattamassa seuraavassa kotipelissä SMJK:n jäsenenä. Jos minut olisi samantien käännytetty B-20:sta ja sen läheisyydestä pois, tuskin olisin yhtä vakuuttunut. Tämä siis vain esimerkkinä omalta kohdaltani.

Lainataan vielä, kun kerrankin Cheguen kanssa täysin samaa mieltä:
SMJK ei ole olemassa itseään varten vaan organisoimaan hyvää kannustusta.
Lama-Larsson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1907

Vastaus #133 : 27.02.2008 klo 21:16:50

Pakko myöntää, että itsekin kuuluin näihin "B19-loikkareihin". Nykyään toki jäsenenä. Muutenkin tunnen todella paljon jengiä, jotka tulivat pyörimään B20:seen ja sitä kautta ovat nykyään jäseniä/liittymässä ennen karsintojen alkamista Ylos
Max

Poissa Poissa

Vastaus #134 : 27.02.2008 klo 21:21:12

Kirjoitin jo lyhyesti asiasta yhdistykselle mutta mainittakoon myös täällä. Olen SMJK:n jäsen mutta en voi ostaa lippua kannattajakatsomoon juuri sen takia etten saa sinne kuin yhden lipun. Olisin tietysti valmis maksamaan siitä toisesta lipusta ihan normaalin ei-smjk-alennetun hinnan.

Miksi sitten tarvitsen ainakin kaksi lippua? Noh, koska menen matsiin aina jonkun kanssa ja tämä seura voi vaihdella ottelusta toiseen. Tällaiselle seuralleni joka ei välttämättä pysty käymään kuin vain yhdessä ottelussa smjk:hon liittyminen ei edes olisi taloudellisesti järkevää.

Jos näitä saisi tuotua kannattajakatsomoon muutaman kerran haistelemaan tunnelmaa niin tiedän että osa heistä olisi potentiaalisia jäseniä.

Nyt kuitenkin kannatamme muualla kun vaihtoehtoa ei oikein ole.
John Devey

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat, Ilves

Vastaus #135 : 27.02.2008 klo 21:21:54

Hyvä että asioista keskustellaan, se on välttämätöntä. Ja kumpikin näkökanta on ymmärrettävä

Pakko myöntää, että itsekin kuuluin näihin "B19-loikkareihin". Nykyään toki jäsenenä. Muutenkin tunnen todella paljon jengiä, jotka tulivat pyörimään B20:seen ja sitä kautta ovat nykyään jäseniä/liittymässä ennen karsintojen alkamista Ylos

Tämä on paras tapa hankkia uusia jäseniä. Oma unelma maajoukkuekannatuksessa on, että jonain päivänä koko pääty on yhtä laulavaa ja kannustavaa yleisömerta. Siellä SMJK toimii eräänlaisena koko päädyn capona. Ehkä jonakin päivänä  8)

Loikkarit ei muakaan haittaa, vaikken ymmärrä mikä siinä 15€ jäsenmaksun maksamisessa on niin jumalattoman vaikeaa (edit: tosin ymmärrän Maxin tapauksessa), mutta tuo perseilykysymys vähän huolettaa. Yhdistys lienee siis vastuussa katsomonosansa tapahtumista? Jos jotkut ei-jäsenet innostuvat perseilemään siellä jatkuvasti niin palloliitto saattaa vetäytyä yhteistyöstä ja yhdistyksen loru loppuu siihen. Miten me tämän ongelman ratkaisemme?
Samson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, New England Patriots

Vastaus #136 : 27.02.2008 klo 21:22:59

Minä itse olen tälläinen loikkari, myöhemmin jäseneksi liittynyt.
FC Päijät-Hämeen Mänty

Poissa Poissa

Vastaus #137 : 27.02.2008 klo 21:33:54

Hyvä että asioista keskustellaan, se on välttämätöntä. Ja kumpikin näkökanta on ymmärrettävä

Loikkarit ei muakaan haittaa, vaikken ymmärrä mikä siinä 15€ jäsenmaksun maksamisessa on niin jumalattoman vaikeaa (edit: tosin ymmärrän Maxin tapauksessa), mutta tuo perseilykysymys vähän huolettaa. Yhdistys lienee siis vastuussa katsomonosansa tapahtumista? Jos jotkut ei-jäsenet innostuvat perseilemään siellä jatkuvasti niin palloliitto saattaa vetäytyä yhteistyöstä ja yhdistyksen loru loppuu siihen. Miten me tämän ongelman ratkaisemme?

Täysin sama ja tämä on juuri se ongelma johon noilla aikaisemmilla kirjoituksilla pyrin herättämään keskustelua ja hakemaan ratkaisua (normaalisti tulin väärinymmärretyksi foorumilla kun ollaan)
pirakaia

Poissa Poissa

Vastaus #138 : 27.02.2008 klo 21:35:53

Täysin sama Maxin kanssa, tilanteeni oli juuri tuo Azerbaidzhan-matsissa.
Nykyään toki iso osa kavereista aikoo liittyä SMJK:iin mutta olisi hyvä voida
ostaa vaikka yksi lisälippu ilman alennusta jotta saisin "naarattua" potentiaalisiksi
kannattajiksi tietämiäni tuttuja peleihin. Jos Suomen maajoukkue kiinnostaa niin
ei tarvita kuin yksi peli kannattajakatsomossa ja ensikertalainen on koukussa
tunnelmaan.
Johnny99

Poissa Poissa

Vastaus #139 : 27.02.2008 klo 22:07:59

Mulle on aivan sama mitä kendohalleissa tapahtuu,

Sama, kiinnostaa ihan vitusti mitä jossain kiekkopiireissä puuhaillaan. :D
Manbearpig

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Lapuan Virkiä

Vastaus #140 : 27.02.2008 klo 22:08:20

Yhdistys lienee siis vastuussa katsomonosansa tapahtumista? Jos jotkut ei-jäsenet innostuvat perseilemään siellä jatkuvasti niin palloliitto saattaa vetäytyä yhteistyöstä ja yhdistyksen loru loppuu siihen. Miten me tämän ongelman ratkaisemme?

On yleisesti tiedossa, että SMJK:n katsomoon tulee myös muita kuin SMJK:n jäseniä. Sinne sitä paitsi myydään lippuja ulkopuolisillekin Lippupalvelun kautta! Eli SMJK ei voi olla missään sitovassa vastuussa häiriöistä, eikä varsinkaan tarkistaa ihmisten lippuja. Se kuuluu tapahtuman järjestäjälle.

Mutta tämä ei tarkoita, etteikö SMJK voi ottaa tässä asiassa roolia, mitä Palloliitto SMJK:lta edellyttäneekin. Jonkinlainen rajattu vastuu tässä tavallaan lienee olemassa, eli SMJK:n tulee ohjata omaa porukkaansa ja yrittää estää häiriöt? Itse ehdotan seuraavia toimenpiteitä ongelman ratkaisemiseksi:

• Jos joku huutaa rasistisia huutoja, niin siihen puututaan heti joukolla ja kerrotaan, että tällaista ei suvaita

• Jos joku käyttäytyy niin, että vaarantaa muiden katsojien / järjestysmiesten turvallisuuden, niin tällaista tyyppiä ei piilotella katsomossa, vaan ennemminkin osoitetaan järkkäreille ja poliisille häirikön sijainti. Tämä siis tapauksissa, joissa häiriköltä puuttuu täysin kontrolli, yleensä vahvan humalatilan takia, ja hän esimerkiksi hyppii muita katsojia päin soihtu tms. kädessään tai sytyttää nuotion keskelle katsomoa  ::)

Tässä on siis kyse SISÄISESTÄ KURISTA.

Tämä keskustelu on kyllä todella tarpeellista, sen huomaa jo siitä että asiasta löytyy paljon eriäviä mielipiteitä, monet hyvin perusteltuja puolin ja toisin. Olen itse sitä mieltä, että SMJK:n ei pidä ryhtyä ennakkoon poliisiksi tässä asiassa, vaan esim. "loikkaritoimintaa" tulee rajoittaa vasta siinä vaiheessa, kun se aiheuttaa todellisia ongelmia. Perustelut eivät saa olla sitä, että "Teinit tulevat sinne itkemään ja ovat vapaamatkustajia!", sillä kuten olen mielestäni asiallisesti perustellut, varsinaista vapaamatkustajuutta tähän ei liity. On kyse siitä, että säilyykö katsomossa edes jonkinlainen järjestys. Vain se on mielestäni oleellista. Ongelma tulee vastaan siinä vaiheessa, kun jäseniä aletaan ohjaamaan järkkäreiden toimesta eri katsomoon tilanpuutteen takia.

Ei nyt aleta perseilemään ja tekemään siitä fanikatsomosta mitään paremman väen tai sisäpiirin katsomoa! Hieman sellaista makua on ollut joissakin puheenvuoroissa. Ei-jäseniä voidaan kyllä ohjata hankkimaan lippunsa viereisistä katsomoista ja liittymään sieltä mukaan kannattamiseen, se on kannatettavaa. Mutta mukaan tunkevia on turha alkaa dissaamaan ennen kuin he aiheuttavat todellisia ongelmia, sillä näistäkin kommenteista näkee miten moni heistä on nykyään jäseniä.
Manbearpig

Poissa Poissa

Vastaus #141 : 27.02.2008 klo 22:25:04

Yksi asia on myös hyvä pikkuhiljaa esille, etenkin sen takia kun tulee aiheuttamaan teinien itkuraivaria ja mussutusta.

Pitää vielä puuttua tähän. Euroflex, esiin ottamasi asia oli erittäin aiheellinen, mutta ei kannata aloittaa asiaa yllä olevalla tavalla. Nytkään täällä ei ole nähty teinien itkuraivareita ja mussutusta, vaan lähinnä nykyisten jäsenien asiallista kommentointia.

Eli toivon vahvasti, että tuot jatkossa asiat esiin neutraalisti ja pohdiskelevasti, ilman tällaista turhaa asenteellisuutta. Varsinkin, kun sinut näytetään tiedostavan SMJK:n hallituksen jäseneksi ???  Onhan se selvää, että hallituksen jäsentenkin mielipiteet eroavat aina toisistaan ja tietysti täällä ff2:lla edustetaan ensisijaisesti omaa nimimerkkiä, mutta kaikenlaista turhaa provosointia on jokaisen joka tapauksessa hyvä välttää. Varsinkin kun tämä aloittamani topic on yleiseltä tasoltaan sieltä asiallisimmasta päästä  ::)
euroflex

Poissa Poissa

Vastaus #142 : 27.02.2008 klo 22:39:09

Pitää vielä puuttua tähän. Euroflex, esiin ottamasi asia oli erittäin aiheellinen, mutta ei kannata aloittaa asiaa yllä olevalla tavalla. Nytkään täällä ei ole nähty teinien itkuraivareita ja mussutusta, vaan lähinnä nykyisten jäsenien asiallista kommentointia.

Eli toivon vahvasti, että tuot jatkossa asiat esiin neutraalisti ja pohdiskelevasti, ilman tällaista turhaa asenteellisuutta. Varsinkin, kun sinut näytetään tiedostavan SMJK:n hallituksen jäseneksi ???  Onhan se selvää, että hallituksen jäsentenkin mielipiteet eroavat aina toisistaan ja tietysti täällä ff2:lla edustetaan ensisijaisesti omaa nimimerkkiä, mutta kaikenlaista turhaa provosointia on jokaisen joka tapauksessa hyvä välttää. Varsinkin kun tämä aloittamani topic on yleiseltä tasoltaan sieltä asiallisimmasta päästä  ::)

Kiitos tuosta kommentista.  Sanat teinit,itkuraivarit yms ovat tätä normaali FF2 sanastoa ja siitä ne otin luontevasti käyttöön.  Ja hyvin mainitsit tuon oman nickin edustuksen.  Samaa kakkoslaatua ja muitten auttamista esim matka-asioissa täältä pukkaa tulevaisuudessakin enkä aio sillä erää muuttua. olin jäsen sitten minkä tahansa.

Tässä on viimeiset 3 viikkoa menny aika aktiivisesti tuon Venäjän matkan juttua rakennellessa ja huomenna se pitäsi jättää raadin (hallituksen muitten jäsenien) arvioitavaksi. Lähdemmekö junareissua tekemään vai nou.  Lisäksi uusien jäsenien rekrytointiin on olemassa kiva bonus yms.  Mutta nyt meni ohi aiheen.  Keskustelu jatkukoon.... Ylos
valdanito

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Maajoukkue, TamU

Vastaus #143 : 27.02.2008 klo 22:43:29

Mitäs vittua nyt taas. Jos tämä pointti on jo tullut esille, niin Alas mulle, en jaksanut kuin vähän alusta.

Loikkarikeskustelusta tuli mieleeni, että satun tietämään (koska hankin liput kyseisen väylän kautta), että myös B20:n myytiin lippuja ihan kohtalaisen paljon myös SMJK:n ulkopuolisille. Olisiko sen ollut tarkoitus olla jotenkin "suljettu" Lippupalvelun myynnin osalta? :o
SirLoser

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Taktiikan takapajulat

Vastaus #144 : 27.02.2008 klo 22:47:03

Olen ehdottomasti samaa mieltä, ettei missään nimessä kannata alkaa rajoittamaan katsomoon vierailemaan tulevia, sekä estämään jotain ongelmaa, jota ei edes ole olemassa. Kuten todettua, suuri osa näistä SMJK:n katsomossa vierailleista on myöhemmin liittynyt myös jäseneksi.

Miksi ihmeessä siis kieltää ja tietoisesti pyrkiä estämään tällainen tutustuminen kannattajakatsomon menoon, koska on selvää että ne ketkä katsomossa viihtyvät, tulevat erittäin suurella todennäköisyydellä myös jäseniksi liittymään ennemmin tai myöhemmin. Jos tällainen epävirallinen tutustuminen estetään, niin jäsenmäärän kasvu saattaa jopa hidastua, eikä kasvaa jota näillä rajoituksilla ilmeisesti haetaan. Se on varmasti paljon pienempi kynnys maksaa edes nimellisen pieni jäsenmaksu, jos on päässyt tutustumaan yhdistyksen toimintaan, kuin että maksaa suoraan jäsenmaksun tietämättä viihtyykö edes kannattajakatsomossa. Ja edelleen, jäsenmäärän kasvu ei saa missään nimessä olla mikään itseisarvo tai tärkein mittari - yleinen kannustuksen ja tunnelman määrän kasvu stadionilla menee heittämällä kaiken edelle.

En myöskään ymmärrä miten se on jäseniltä millään tavalla pois, jos vieressä kannustaa joku kalliimmalla lipulla katsomoon tullut vierailija? Edes perisuomalainen kateus ja vapaamatkustajaksi haukkuminen ei tässä tapauksessa pitäisi tulla kyseeseen. Ja jos kyse on siitä, että oikeinkannattajat haluavat erottua tuulipuvuista ja "itkevistä teineistä", niin terve vaan.

Lisättäköön vielä, että kyllä - olen SMJK:n jäsen enkä ulkopuolinen vierailija.
Manbearpig

Poissa Poissa

Vastaus #145 : 27.02.2008 klo 22:54:09

Mitäs vittua nyt taas. Jos tämä pointti on jo tullut esille, niin : alas: mulle, en jaksanut kuin vähän alusta.

Loikkarikeskustelusta tuli mieleeni, että satun tietämään (koska hankin liput kyseisen väylän kautta), että myös B20:n myytiin lippuja ihan kohtalaisen paljon myös SMJK:n ulkopuolisille. Olisiko sen ollut tarkoitus olla jotenkin "suljettu" Lippupalvelun myynnin osalta?

No, pari kommenttia ylempää mun (jälleen kerran) pidemmän vuodatuksen alusta:

On yleisesti tiedossa, että SMJK:n katsomoon tulee myös muita kuin SMJK:n jäseniä. Sinne sitä paitsi myydään lippuja ulkopuolisillekin Lippupalvelun kautta! Eli SMJK ei voi olla missään sitovassa vastuussa häiriöistä, eikä varsinkaan tarkistaa ihmisten lippuja. Se kuuluu tapahtuman järjestäjälle.

:)

Euroflexille: Hienoa jos intoa riittää! Tuo on arvokasta työtä Ylos  Tuosta vihjaamastasi Olympiastadionin vapaammasta kurista nyt sen verran, että ainakin Ruotsissa on sarjaotteluissa usein fanikatsomossa tuhansia numeroimattomia seisomapaikkoja, ja yleensä siellä toiminta sujuu ilman suurempia häiriöitä. Toiminnan alkuvaiheessa tarvitaan ryhmäkuria, joka johtaa kuitenkin pikku hiljaa toimintaa ohjaavan katsomokulttuurin kehittymiseen. Ylilyöntejä voi silti välillä sattua, mutta niitä on vaikea kontrolloida ennakkoon -> siksi järkkärit ja poliisit ovat paikalla.

Ei tehdä kärpäsestä härkästä tässäkään asiassa, vaan kehitetään sitä katsomokulttuuria avoimesti niin jäsenten kuin ei-jäsenten voimin!  Tuoppi
valdanito

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Maajoukkue, TamU

Vastaus #146 : 27.02.2008 klo 22:57:15

No, pari kommenttia ylempää mun (jälleen kerran) pidemmän vuodatuksen alusta:

No sepä meni sitten tyylikkäästi.  :D

Itse kyllä komppaan tässä yleistä mielipidettä, ja voin tehdä myöhäisen uudenvuoden lupauksen, että saan varmasti tänä vuonna "suostuteltua" jäseneksi ainakin viisi tyyppiä, jotka olivat jäniksinä viime karsinnassa kannattajakatsomossa.
Jörg

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Honka, 1.FC Köln

Vastaus #147 : 27.02.2008 klo 23:06:58

Mielipiteeni on:

Sama

Olen takinkääntäjä. Täällä olevat hyvät perustellut puheenvuorot muuttivat näkökantani.  Ylos

Ja olen SMJK:n jäsen.
grönvit

Poissa Poissa

Vastaus #148 : 27.02.2008 klo 23:13:21

Itsekin olen ex-loikkari. Koko viime karsintojen ajan ostin liput B19:ään ja sieltä sitten siirryin aina B20:een. Ja syy siihen, miksen ollut SMJK:n jäsen oli se, etten vain yksinkertaisesti jaksanut/muistanut liittyä ikinä. Tästä minulle iso. Alas

..nyt olen tosin vihdoin ja viimein liittynyt. Ylos
TZagallo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Eilen, tänään, huomenna

Vastaus #149 : 28.02.2008 klo 00:04:28

Mielenkiintoinen keskustelu käynnissä, ja hienoihin pointteihin vielä parempia perusteluja.

Siis itsehän olin B19-loikkari, kunnes Azeri-matsia ennen vihdoinkin sain aikaiseksi liittyä SMJK:iin. Liittymiseni on suoraa seurausta tuosta mahdollisuudesta loikata, enkä usko että olisin jäsen tällä hetkellä elleivät yksi entinen ja yksi nykyinen SMJK:n hallituksen jäsen olisi ehdottaneet tätä käytäntöä. Toisin sanoen en olisi jäsen jos en olisi päässyt ennen liittymistäni testaamaan meininkiä B20:ssä. Topicista lukemani perusteella, ja muutenkin, uskon että kaltaisiani on paljon.

Ymmärrän hyvin täällä esitetyt huolenaiheet katsomonosan turvallisuudesta. Esimerkiksi Azeripelissä alariveillä oli kyllä melkoisen täyttä, mutta ei siellä vielä lähimainkaan ahdistamaan ruvennut (itse olin varmaan n. toisella-neljännellä rivillä, riippuen ajankohdasta 8)). Näkisin, että tuosta tunkemisesta ei vielä kannata suuremmin olla huolissaan, mutta on hyvä että asiaa pohditaan jo nyt, kun se ei ole ihan ajankohtaista. En usko, että täällä on kovinkaan moni, ml. euroflex, minkään kultapossukerhon kannalla, vaan huolissaan jäsenten turvallisuudesta sekä SMJK:n mahdollisesta vastuusta silloin, kun jotain menee pieleen.

Lisäksi onhan se nyt aika syvältä, jos on ostanut lipun SMJK:n sektioon eikä sinne mahdu. Itseäni ainakin harmittaisi pirusti. Toki aina voi valittaa, että mikset tullut aiemmin jne, mutta joskus vaan tulee tilanteita eteen, että ei ehdi tuntia-kahta ennen aloituspotkua katsomoon. Kyllä siinä ottaa päähän, jos katsomo on täynnä muita kuin sinne lipun ostaneita.

Yhteenvetona kannatan John Rambon ehdotusta siitä, että jäsenten pitäisi pystyä ostamaan useampia lippuja SMJK:n alueelle, vaikka normihinnalla. Kyseinen jäsen voisi olla sitten jollakin tasolla vastuussa tuomistaan ulkopuolisista, jos jotakin suuria laittomuuksia sattuisi tapahtumaan ::)

Euroflex voisi toki harkita noita avauksiaan vielä, ettei ihmisiltä ihan mene pointit ohi ;)

Sivuja: 1 ... 5 [6] 7 ... 64

Siirry: