FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
24.11.2024 klo 21:45:57 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 [2] 3 ... 6

Kirjoittaja Aihe: Matka Englantiin 27.2-5.3.2015  (Luettu 22982 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
lasse11

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: itäinen taivas

Vastaus #25 : 14.03.2008 klo 16:27:44

Petollinen Albion yllätti.  :(
terwari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tervarit, Liverpool, QPR

Vastaus #26 : 14.03.2008 klo 18:17:07

Noh, selvisikös terwari onnellisesti kotimaisemiin?

Kotona ollaan, mutta onnellisuudesta en ole niinkään varma. Viikontakainen flunssa tuntuu iskeneen jälleen ja nenä vuotaa + päätä särkee. Onneksi kuitenkin vasta nyt kun matka on ohi.
Le God

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Hard Bass

Vastaus #27 : 14.03.2008 klo 18:50:10

Lainaus
Olin hostellilla niin vittuuntunut paivaan ja ennen kaikkea itseeni etta suihkun jalkeen jain lukemaan ostamaani Steven Gerrardin elamankertaa enka lahtenyt mihinkaan.

:D Ylos
p

Poissa Poissa

Vastaus #28 : 19.03.2008 klo 22:55:26

Kotona ollaan, mutta onnellisuudesta en ole niinkään varma. Viikontakainen flunssa tuntuu iskeneen jälleen ja nenä vuotaa + päätä särkee. Onneksi kuitenkin vasta nyt kun matka on ohi.

Hieno reissu takana, niin on kiva sairastella. Itellä sama(?) tauti, mutta ei hienoa reissua takana. Vittumoista sairastella. Mukavaa luettavaa  Ylos
terwari

Poissa Poissa

Vastaus #29 : 15.10.2009 klo 22:39:49

Hiiohoi ja taas mennään!

Eli huomenna terwari nousee Easyjetin siivillä taivaalle ja suuntaa tiensä kohti saarivaltiota kun kahden viikon lomakin alkaa sopivasti. Sen kunniaksi ajattelin nostaa tämän vanhan matkatopikin ylös, sillä eiköhän sieltä tule jonkin verran matkakuulumisia kirjoiteltua. Ottelulista näyttää näillä näkymin seuraavalta:

17.10 QPR-Preston
18.10 Wigan-Manchester City (?)
19.10 Leeds-Norwich
20.10 QPR-Reading
21.10 Leyton Orient-QPR (reservit)
22.10 Fulham-AS Roma
23.10 Watford-Sheffield W
24.10 Wolves-Aston Villa ja Derby-QPR (?)
25.10 Liverpool-Manchester United

Eli joka päivälle matkapäiviä lukuunottamatta olisi livefutista tarjolla. Ainoa hieman epävarma päivä on tuo tuleva sunnuntai. Alunperin minun piti mennä katsomaan Blackburn-Burnleytä, mutta mistäpä olisin tiennyt että tämä suomalaisin silmin varsin mielenkiinnoton ottelu sattuu olemaan paikallisvihollisten (eroa n. 10 km) ensimmäinen välienselvittely sarjapeleissä liki pariinkymmeneen vuoteen. Joten lippujen saantia oli rajoitettu ja loppuunhan se sitten myytiinkin. Myös Wigan-Man.Cityssä on paikallisväännön tunnelmaa, mutta JJB Stadiumia ei nyt niissäkään myydä täyteen joten siinä mielessä lipunsaannin ei pitäisi olla ongelma. Ongelma on kuitenkin se, että he eivät jostain käsittämättömästä syystä myydä lippuja muille kuin Wigan fanitietokannassa oleville henkilöille. Aion kuitenkin mennä stadionin nurkille norkoilemaan hyvissä ajoin ennen pelin alkua ja kysellä josko joku voisi ostaa lipun. Luonnollisesti olen valmis pistämään muutaman punnan extraa ostajalle.

Muutoin reissusuunnitelmat ovat aika lailla auki, sillä mitäpä muuta Englannissa voi tehdä kuin käydä katsomassa futista ja pubeja. Varmaankin pitää käydä pitkästä aikaa käydä katsomassa muutamia stadioneita, esim. White Hart Lanen olen viimeksi nähnyt silloin kun toinen pääty oli vielä seisomakatsomona joten voisihan sielläkin piipahtaa ja kai siellä Millwallin kulmillakin pitää käydä 15 vuoden tauon jälkeen.
Danny10

Poissa Poissa

Vastaus #30 : 15.10.2009 klo 23:14:05

aika siisti et noin paljon sattuu pelejä peräkkäisille päiville! hyvää reissua!
terwari

Poissa Poissa

Vastaus #31 : 18.10.2009 klo 14:22:40

Matka on edennyt mukavasti ja nyt ollaan paasty jo Manchesteriin asti. Perjantaina tuli lahdettya ja matkan aikana niin Helsingin kuin Gatwickin paassakin huomasi useampiakin porukoita jotka jutuista paatellen olivat tulleet viettamaan viikonloppua brittifutiksen parissa, joten mieshuoraus elaa ja voi hyvin. Junassa matkalla Gatwickista Lontooseen vieressani istui neljan hengen suomalaisseurue jotka olivat mita ilmeisimmin menossa seuraavana paivana Birminghamiin katsomaan ilmeisesti ottelua Aston Villa-Chelsea, joten jos joku seurueesta tunnistaa itsensa niin nikki esiin, mjatah!

Perjantaina majoituin aivan Lontoon ytimessa sijaitsevaan Piccadilly Backpackers hostelliin. Hostellin respassa koitti miellyttava yllatys, silla respan tytto oli suomalainen Heidi. Muutenkin hostellissa oli jonkin verran suomalaisia ja osan pystyi tunnistamaan jo pelkan englanninkielen aksentin perusteella. ;) Kyseinen hostelli on muutenkin suositeltava paikka, etenkin jos aikoo kiertaa klubeja. Eipahan ainakaan tarvitse taksia tai bussia kaupungin laitamille. Perjantaina ei tullut tehtya juuri mitaan muuta kuin kierreltya keskustan tuttuja kulmia ja juotua pari siideria pubeissa. Nukkumaankin menin jo puoliltaoin, silla aamuinen heraaminen (viidelta aamulla Suomen aikaa) vaati veronsa.

Eilen sitten koitti matkan ensimmainen ottelu. Kavin jo aamulla hakemassa Loftus Roadilta lipun ja ostin samalla liput myos tiistain Reading- ja lauantain vieraspeliin Derbya vastaan. Yhden jalkeen iltapaivalla suuntasin kohti Crown & Sceptre-pubia jossa olikin jo vahva suomalaisedustus paikalla, mm. forumin Fred Perry perheineen ja muita suomalaisia QPR-kannattajia. Siella otettiin parit ennen pelia ja nautittiin kun Aston Villa kaatoi Chelsean 2-1.

Itse ottelussa tunnelma oli loistava, johtuen kenties siita etta istuin jalleen kerran Ellerslie Roadin R-katsomossa. Avausjaksolla paikkani oli huonohko, silla olin juuri silla kohdalla jossa katsomopalkki esti nakyvyyden maalin kohdalle. Toisella jaksolla paatin menna katsomon ylimmille penkkiriveille joissa olikin hyvin tilaa, eihan LR:lla ollut eilen kuin vajaat 13000 katsojaa. Numerot 4-0 kertovat pelista kaiken olennaisen ja jos jaksan niin pyrin kirjoittamaan jonkinlaista raporttia tuonne QPR:n kausitopikkiin.

Pelin jalkeen suuntana oli aivan stadionin kupeessa oleva Springbook-pubi jossa bongasin lisaa maanmiehia, joukossa muunmuassa eras hyvinkin tunnettu tamperelainen jaakiekkoilija jonka huippuvuodet osuivat 1980-luvulle. Ei, kyseessa ei ollut Raipe eika Juti. Yhden jalkeen pitikin hyvastella seurue, hakea hostellista laukut ja suunnata Eustonin asemalle. Allekirjoittaneelle tyypilliseen tapaan minulle tuli valtava kiire junalle mutta viimeiset 200 metria juoksemalla ehdin junan sisaan minuuttia ennen lahtoa.

Manchesterissa majoituin vakipaikkaani eli Piccadillyn aseman lahella olevaan Hatters Hostelliin. Nopean suihkun jalkeen suuntasin yoelaman vakipaikkaani, metallipainotteisiin Jilly's yokerhoon.

Eika Jilly's pettanyt taaskaan. Nelja huonetta, joissa kaikissa on erityyppista musiikkia raskaamman musiikin saralta. Lisaksi juomat olivat sangen edullisia (ainakin suomalaisiin yokerhoihin verrattuna) joten kuppiakin tuli kallisteltua ihan kiitettavassa maarin. Naistarjonnasta sen verran etta termi "some girls are bigger than others" piti tuolla varsin hyvin paikkansa. Minua se ei haitannut, silla en valitse ulkomailla baareja naisten vaan hyvin musiikin ja meiningin takia. Ja sitapaitsi en osaa iskea naisia edes suomeksi, niin miten voisin osata englanniksikaan? Suurin osa ajasta kului luonnollisesti kasariheviosastolla. Paluumatkalla hostellille tormasin muutamaan umpijurriseen brittiin, jotka jostain syysta halusivat nayttaa tuntemattomalle suomalaiselle omia sukupuolielimiaan keskella vilkkainta paakatua. En ollut kuitenkaan kiinnostunut heidan seurastaan vaan jatkoin majapaikkaani jossa joku kanninen nainen tuli jututtamaan minua siihen tyyliin, etta ajattelin ensin hanen olevan maksullinen. En nyt sitten ole varma, oliko han munanpuutteessa vai ei, mutta itse olin sen verran vasynyt etten olisi edes jaksanut tehda mitaan joten menin nukkumaan.

Tanaan ei ole minkaanlaista jysaria tuntunut, joten ilmeisesti ne vodkapaukut olivat varsin laimeita. Tunnin paasta pitaa lahtea junalle ja ottaa suunta kohti Wigania, reissun toinen ottelu toivottavasti edessa. Kuten aiemmin kirjoitin, lipunsaannin suhteen voi tulla vaikeuksia, mutta toivottavasti joku paikallinen suostuu sen minulle ostamaan, muutoin tulee hukkareissu. Onneksi junaliput eivat ole tuolla valilla (n. 35 minuuttia) kalliita.
Pekkanbauer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Deepdale Ducks

Vastaus #32 : 18.10.2009 klo 21:34:51

Itse ottelussa tunnelma oli loistava, johtuen kenties siita etta istuin jalleen kerran Ellerslie Roadin R-katsomossa. Avausjaksolla paikkani oli huonohko, silla olin juuri silla kohdalla jossa katsomopalkki esti nakyvyyden maalin kohdalle. Toisella jaksolla paatin menna katsomon ylimmille penkkiriveille joissa olikin hyvin tilaa, eihan LR:lla ollut eilen kuin vajaat 13000 katsojaa. Numerot 4-0 kertovat pelista kaiken olennaisen ja jos jaksan niin pyrin kirjoittamaan jonkinlaista raporttia tuonne QPR:n kausitopikkiin.

Jonkinlaista raporttia vieraskannattajien päädystä kuvattuna on Preston North Endin kausitopiikissa.
SSL20

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, Liverpool, Pioneeriryhmä ja Hämeenlinna

Vastaus #33 : 18.10.2009 klo 23:59:24

Lisää vaan raporttia! Pääsitkö sinne peliin? Näitä on hyvä tässä kännykällä lueskella, ettei nukahda, kun on vauva levoton sylissä. Ei nukahtanu tonne koppaansa, niin yritän rauhoittaa sen tässä. Ja noin tunnin päästä se kumminkin haluaa taas syödä.
Larsenal

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KäPa, Arsenal

Vastaus #34 : 19.10.2009 klo 19:52:16

terwari bongattu Hki-Vantaalla. Käytiin kaverin kanssa väijymässä tuo Arsu-B'ham ja kuljettiin ilmeisesti sun edessä Easyn koneeseen. Sulla näyttääkin olevan aika kunnianhimoinen matkaohjelma - itsehän olen jo kotosalla arkeen palailemassa.
JMP

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tervarit

Vastaus #35 : 20.10.2009 klo 13:37:58

Hinoo! Milloin uutta raporttia? Joko pre-match kiima nousussa? :)
Pekkanbauer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Deepdale Ducks

Vastaus #36 : 20.10.2009 klo 19:30:42

Kuokitaan vielä vähän tätä keskustelua tärkeällä ja olennaisella tiedolla: Sheffieldin Yates-pubissa tuoppi Fostersia maksaa £1.99. Joka päivä. Myös tänään. Matka Pöllöjen koloon on sujunut suotuisissa merkeissä. Vielä kun se kaikkein tärkein sujuisi eli pisteet tänään vierasjoukkueelle...
terwari

Poissa Poissa

Vastaus #37 : 22.10.2009 klo 02:21:39

Sunnuntaina suuntasin Wiganiin ja sain ottelulipun onneksi varsin vaivattomasti. Eras ystavallinen vanhempi herrasmies suostui ostamaan lipun eika edes halunnut pari puntaa extraa jotka olin valmis maksamaan. Keskustelin hanen kanssaan jonkin aikaa, lahinna Wigan Athleticista ja matkastani. Eras hanen kaverinsa sanoi minulle "You're footballholic", joka oli eras kauneimmista kohteliaisuuksista joita olen konsanaan kuullut. :)

Paikkani oli talla kertaa varsin alhaalla, neljannella penkkirivilla. En ole tottunut juurikaan katsomaan otteluita nain alhaalta kotimaisia kolmosdivariotteluita lukuunottamatta joten olipahan ainakin uudenlainen perspektiivi. Tunnelma oli kohtuullinen, vaikkakin Manchester Cityn kannattajilta olisin ehka odottanut vielakin parempaa panosta, olihan heita koko vieraspaadyn taydelta. Ottelun jalkeen suuntasin takaisin asemalle ja Manchesteriin erityisella ottelupaivaksi jarjestetylla lisajunalla jolla olikin kayttoa, juna oli kaytavia myoten taynna vakea. Onneksi itse sain istumapaikan. Saavuttuani Manchesteriin olin sen verran vasynyt, etten jaksanut lahtea kaupungille heilumaan vaan menin hostellille lepaamaan.

Maanantaina lahdin tutustumaan kaupunkiin, lahinna kuitenkin kaupungin kauppoihin. En kuitenkaan ostanut mitaan vaikka ihan hyvannakoista vaatetavaraa olisi ollut tarjolla kohtuuhintaan. Bugatin nahkatakki kiinnitti huomioni mutta liian korkea hinta (180 puntaa) ja liika kapeus hartioista takin XL-koosta huolimatta saivat minut jattamaan takin hyllylle. Pari korttelia Market Streetista oli myos mielenkiintoinen pikkukatu jossa oli tunnettujen brandien omia kauppoja vieri vieressa mutta jatin kuitenkin vierailematta niissa. Levyjen suhteen HMV:sta loytyi muutama mielenkiintoinen kokoelma mutta koska samat levyt loytyvat myos Lontoon liikkeista jatin ne hankkimatta. Mitapa sita turhaan viela tassa vaiheessa matkaa hankkimaan turhaa painoa matkalaukkuihin.

Alkuillasta oli aika suunnata matka kohti Leedsia ja Elland Roadia. Stadion sijaitsee aika kaukana keskustasta joten paatiin ottaa aseman lahelta lahtevan bussin joka ajoi keskustan ja Elland Roadin valia. Ajomatka kesti n. 10 minuuttia. Kavin hankkimassa lipun North Standiin ja ennen pelia kavin Leeds-fanien kantapaikassa Old Peacockissa yhdella. Sitten paatykatsomoon joka olikin aariaan myoten taynna. Muutoin stadionilla oli kylla tyhjaa tilaa melkoisesti, etenkin valtavan East Standin ylaosa oli kokonaan tyhjillaan. Edellispaivaan verrattuna kontrasti paikan suhteen oli melkoinen, silla olin katsomon ylimmalla rivilla, jossa ei edes istumapaikkaa ollut. Olin siirtynyt sinne, koska oman paikkani kohdalla nakyvyys oli rajoitteinen TV-kameroiden sijoituspaikasta johtuen.

Meteli paadyssa oli melkoinen ja vierailevien Norwich-fanien lauluja ei juurikaan kuulunut. Variaatioita lauluissa oli kohtalaisesti ja osansa saivat myos Chelsea ja Manchester. Ottelusta kirjoitinkin jonkin verran tuohon League Onen kausitopikkiin, Norwich taisteli hyvin ja olisi ansainnut pisteen, mutta heikon ottelun pelannut Beckford ratkaisi ottelun yliajalla. Voittomaalin hetkella vulkaaninen rajahdys valtasi koko paadyn ja harvoin olen pitkalla futisseuraajan urallani nahnyt moista tunnelatausta. Minuakin tuli muutama tuikituntematon mies halaamaan ja takomaan selkaa ja yritin parhaani mukaan olla tunnelmassa mukana vaikken Leedsia kannatakaan. Hieno kokemus kuitenkin ja niidenhan takia naita reissuja ylipaataan tehdaan.

Tiistaina oli aika vaihtaa maisemaa ja siirtya takaisin Lontooseen, edessa oli jalleen eras kohokohta reissusta, QPR-Reading. Ennen pelia majoituin Bayswateriin ja ensivaikutelma hostellista oli tyyliin:"Mihin olenkaan joutunut!". No, vahitellen olen sopeutunut paikkaan mukavasti ja lammin suihku on jo itsessaan mainitsemisen arvoinen asia. (Ei ole muutenkaan mikaan itsestaanselvyys hostelleissa.) Sen jalkeen piti viela kayda eraassa toisessa hostellissa suorittamassa varaus viimeisen yon (sunnuntai-maanantai) suhteen. Hostellin respassa ollut tytto kuunteli hetken etaisesti englantia muistuttavaa mongerrustani jonka jalkeen kysyi mista olen kotoisin. Sanottuani olevani Suomesta han alkoi nauraa sanoen "Se kuulostikin suomalaiselta" ihan selvalla suomenkielella. Sen jalkeen varaukset tapahtuikin sujuvasti ja sain myos jarjestettya asian niin, etta jatan yhden laukuistani hostellin matkatavarahuoneeseen jo lauantaina kun lahden pohjoisen kierroksella Wolverhamptoniin, Derbyyn ja Liverpooliin.

Kellon ennatettya puoli seitseman korville oli aika menna jalleen bongaamaan muita suomalaisia Crown & Sceptreen ja siellahan oli sama porukka kuin lauantaina. Suomalaisten lisaksi seurueessa oli skotlantilainen, Lontoossa asuva 61-vuotias Peter joka oli erinomaista juttuseuraa. Han on vuodesta 1972 seurannut QPR:aa myota- ja vastoinkaymisissa ja kertoi mm. katkerimmasta vierasreissustaan, vuoden 1977 UEFA-cupin puolivalierasta AEK Ateenaa vastaan, jonka Arrat havisivat pilkuilla.

Muut suomalaiset menivat South Africa Roadille ja mina jalleen toiselle puolelle Ellerslie Roadille. Talla kertaa en edes vaivautunut menemaan omalle paikalleni, vaan suuntasin R-katsomon ylimmille penkkiriveille. Alusta lahtien laulut raikasivat hyvalla volyymilla ja itsekin annoin palaa taysin palkein. Ben Watsonin saatua toisen varoituksensa tunnelma sahkoistyi valittomasti, silla kaikki ymmarsivat etta nyt on annettava kaikki tuki joukkueelle. Watsonin toinen varoitus tuli hanen annettua vapaapotkun liian aikaisin ja ulosajon myota pallon taakse tuli Akos Buzsaky. Akosin kierteinen vapari upposi aivan vasempaan nurkkaan ja kiima stadionilla nousi entisestaan. Harvoin on nahnyt etta muutkin osat stadionilla lahtivat niinkin voimakkaasti mukaan ja etenkin oma katsomoni oli taysin liekeissa.

Toisella jaksolla meno ehka hieman laimeni  mutta tuomari sai luonnollisesti edelleen kuulla kunniansa vaikka han ajoikin heti toisen jakson alussa Readingin Ingimarssonin ulos kentalta toisen varoituksen johdosta. Toisella jaksolla Reading pyrki hakemaan tasoitusta voimakkaasti, mutta QPR sai luotua vaarallisempia paikkoja vastahyokkaysillaan, joihin QPR:lla on taydellisesti sopivia nopeita ja taitavia pelaajia kuten Wayne Routledge ja Adel Taarabt. QPR:n maalien myota "Going down"-huudot Readingille vain voimistuivat ja samalla alettiin myos laulaa omasta sarjanoususta. Pelin jalkeen tutut rituaalit, Springbookiin suomalaisten kanssa ja parin jalkeen hostellille.

Tana aamuna (siis keskiviikkona) paatin nukkua kunnolla ja pitkaan ja lahdin kaupungille vasta yhdentoista tienoilla. Ensin suuntasin Fulhamiin hakemaan ottelulippua huomisen Euroopan Liigan peliin ja sen jalkeen olikin aika lahtea kaupungin toiselle puolelle Ita-Lontooseen, Leyton Orientin stadionilla oli reserviottelu Leyton Orient-QPR. Paikalla oli ehka n. 100 katsojaa ja suomalaisedustusta kolmen katsojan verran silla forumin QPR-osiosta tuttu Fred Perry ja hanen 15-vuotias poikansa tulivat myos paikalle. Arrilta radalta olivat edustuksen miehista Fitz Hall, Alberti ja seuraikoni Gareth Ainsworth joka iskikin tyylikkaan avausmaalin. Sinallaan peli oli kaikkea muuta kuin kaunista katsottavaa, mutta en odottanutkaan mitaan Joga Bonito-shamppanjafutista vaan enemmankin Fish&Chips-vaantoa ja sellaistahan se olikin. Lopputulos oli 1-1.

Pelin jalkeen lahdimme Leytonin asemalle ja matkalla ostin lehden nahdakseni onko Englannissa ylipaataan mitaan muita peleja tiedossa Chelsean CL-pelia lukuunottamatta. Loysin yhden ainoan ottelun, seitsemannen sarjatason huikean vaannon Farnborough-Rugby. Ja koska Farnborough ei ole kovin kaukana Lontoosta, n. 50 km paassa sain kuningasidean ja ajattelin lahtea katsomaan ottelua. Ensin piti kuitenkin kayda hakemassa netista tiedot kuinka Farnboroughiin paasee ja millainen stadion on & etaisyys asemalta ym. Junan piti lahtea Waterloon asemalta mutta sinne paastyani huomasin lippujonojen olevan todella pitkat ja kun lippuluukkuja oli jostain kasittamattomasta syysta auki vain muutama, niin paatin saastaa (myonnan etta talla kertaa vaarassa paikassa) ja jatin taman Antti Muurisenkin kiinnostuksen kohteena (legendaarinen Lasun ykkoselle postaama "Antti Muurinen keen on Farnborough", forumveteraanit kylla muistavat) olleen seuran stadionbongauksen hamaan tulevaisuuteen. Intialaisravintolan kautta pubiin katsomaan Chelsea-Atletico Madridia ja tein jalleen reissun kunniaksi harvinaislaatuisen teon. Kuten minut tuntevat tietavat, olut ei ole koskaan kuulunut minun juomavalikoimaani mutta talla kertaa paatin tilata tuopin Guinnessia. Guinness maistui huomattavasti paremmalta kuin aiemmin kokeilemani lagerit. Jouduin kuitenkin jattamaan juoman kesken hieman puolivalin jalkeen, silla ilmeisesti se intialainen ruoka oli sisuksilleni liikaa ja jouduin viettamaan puolen tunnin mittaisen istunnon WC:ssa enka saanut mitaan nestemaista sen paremmin kuin kiinteampaakaan suustani alas. Palasin majapaikkaani ja onneksi nyt hetkellinen vatsatauti on jo takana kun kirjoittelen tata raporttia eraassa 24h auki olevassa nettikahvila/ -kioskissa.

Nyt nukkumaan ja keraamaan energiaa huomista varten. Paivalla tulee varmaan pyorittya paamaarattomasti ympari kaupunkia ja odotellen iltaa jolloin edessa on Eurooppaliigan ottelu Fulham-AS Roma.
Tifu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi

Vastaus #38 : 22.10.2009 klo 02:49:24

Hieno rapo Ylos
linko

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Alasarjalutuuri

Vastaus #39 : 22.10.2009 klo 13:17:43

terwarille Ylos Tuoppi
Hasselhoff

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJS, Suomen maajoukkue

Vastaus #40 : 22.10.2009 klo 13:26:20

Hieno rapo Ylos

Sama Tuoppi Ylos
Spili

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, Tervarit, AC Oulu

Vastaus #41 : 22.10.2009 klo 13:31:48

terwarille Ylos Tuoppi

Siinä on mies, joka tietää mitä elämältään haluaa Ylos
marvel

Poissa Poissa

Vastaus #42 : 22.10.2009 klo 14:18:35

Sama Tuoppi Ylos

Kuin myös! Varsinkin ehdottoman tärkeää tietää missä kaupoissa kävit ostamatta mitään. Sekä hurjista seikkailuistasi oluen vatsaasekoittavaan maailmaan. Ylos
uniikki

Poissa Poissa

Vastaus #43 : 22.10.2009 klo 14:25:06

Hienoa luettavaa Ylos
terwari

Poissa Poissa

Vastaus #44 : 24.10.2009 klo 01:56:03

No niin, perjantai-ilta ja en ole edes baariin jaksanut menna vaan istun nettikahvilassa spammaamassa koneelle.

Torstaina ajattelin kayda kiertelemassa vaatekauppoja ja suuntasin ensin Kensingtonin suunnalle, vaikken edes etukateen tiennyt loytyyko sielta mitaan. No, High Street Kensingtonin metroaseman vieressa on tunnettu tavaratalo Marks & Spencer, mutta sinne en mennyt vaan lahdin katsomaan muita kauppoja joita lahistolla loytyy. Mitaan jarkevan hintaista tavaraa ei kuitenkaan loytynyt joten suuntasin Oxford Streetin suunnalle samoin lopputuloksin. Parin siiderin ja ruoan jalkeen visiitille hostellille ja kohti Fulhamia.

Myohastyin ottelun alusta pari minuuttia, mutten onneksi missannut yhtaan tilannetta ainakaan vieruskaverin kommenteista paatellen. Tunnelman suhteen odotukset eivat olleet kovin korkealla, silla Craven Cottage ei ole kuuluisa veretseisauttavasta tunnelmastaan mutta eilen oli onneksi asia toisin. Paatykatsomo oli todella hyvassa iskussa ja tuki omiaan aanekkaasti koko ottelun ajan. Avausjaksolla tunnelma nousi huippuunsa kun jattimainen Brede Hangeland puski maanmiehensa Bjorn Helge Riisen antaman kulmurin verkkoon. Muutoin kulmat olivat kylla aika heikkoja, niita tuli ottelussa reilusti yli kymmenen ja vain yhdesta saatiin maalitilanne aikaan. Roma oli ensimmaisella puoliajalla todella huono ja vakisinkin tuli mieleen forumin ikuiset vaannot Valioliigan ja Serie A:n tasoeroista.

Toisella puoliajalla ottelu tasoittui selkeasti ja vartti ennen loppua tasoitukseen tuli loistava tilaisuus kun Fulhamin Kelly kaatoi John Arne Riisen selvassa maalipaikassa. Punainen kortti Kellylle ja pallo 11 metriin. Menezin pilkku oli kuitenkin huono ja Schwarzerin torjunta rajaytti Craven Cottagen hornankattilan tayteen roihuun.

Tarinalla oli kuitenkin toisenlainen loppu kuin mita lontoolaiset olisivat halunneet. Italialaisten yritykset olivat hampaattomia, mutta lisa-ajan jo mennessa umpeen Romalle tuli kulma. Kulmuri meni koko pelaajiston yli vapaana olevalle laitapakki Andreolille, joka otti pallon tyylikkaasti haltuun ja latasi sen vastustamattomasti verkkoon. Kotiyleison pettymys oli kasinkosketeltavissa mutta italoilla riitti ainakin hauskaa.

Perjantaina ajattelin nukkua pitkaan koska tiesin etten tule seuraavina parina yona valttamatta ottamaan kovinkaan pitkia younia. Nousinkin vasta 11 aikoihin ylos ja rauhallisten aamutoimien jalkeen suuntasin 15 vuoden tauon jalkeen kohti White Hart Lanea. WHL:lle paasy on hieman hankalampaa ainakin metrolla, silla lahin asema (Seven Sisters) on n. 20 minuutin kavelymatkan paassa. Sen sijaan jatkoin paikallisjunalla White Hart Lanen asemalle joka sijaitsee mukavasti stadionin laheisyydessa. Valitettavasti stadionkierrosta ei perjantaina tehty, silla Englannissa ei yleensakaan jarjesteta ottelua edeltavina paivina kierroksia ja huomennahan WHL:lla on Tottenham-Stoke. Kavin kuitenkin seuran kaupassa ja ostinkin sielta Spurs-tuopin ja -teemukin itselleni. Ajattelin ostaa forumistitoverilleni LeeDixonille myos mukin tekstilla "Number 1 Spurs fan.", mutta jatin talla kertaa valiin koska en uskonut hanen ilahtuvan siita. Tahan hengenvetoon on todettava etta Dixon on toisinaan sangen kiivas mies joka vihaa Tottenhamia sanoinkuvaamattoman paljon. ;)

Pohjois-Lontoosta matka jatkui lanteen ja tutulle Loftus Roadille jonka fanikauppa oli seuraavana vuorossa. Siella tuli puntia kulutettua huomattavasti enemmankin ja QPR-tavaraa lahti matkalaukun taytteeksi varsin mukavasti, mm. college ja viime kauden kausi-DVD. Tavarat hostellille ja suunnaksi Watford.

Junaliput tuli haettua Eustonin asemalla ja jonottaessa takanani oli arviolta n. 50-vuotias Watfordin paitaan pukeutunut kannattaja. Aloimme puhumaan niita naita ja suuntasimmekin sitten junalle silla halusin paasta perille ilman ylimaaraisia kunniakierroksia mita tuikituntemattomassa kaupungissa saattaisi tulla. Kevin oli erinomaista juttuseuraa ja keskustelimme lahinna Watfordista ja suomalaisen ja englantilaisen jalkapalloilun kannatuskulttuurin eroista. Lipputoimisto loytyi nopeasti ja sainkin piletin paatykatsomon ylimmille riveille liki suoraan maalin taakse. Stadionin porteista sisaanpaastyamme Kevin tarjosi viela Magnersit ennen pelia vaikka itse olinkin valmis tarjoamaan hanelle kiitokseksi opastuksesta stadionille. Kertakaikkiaan hieno mies. Ylos

Paikkani oli siis Rookery Standilla, joka on varsin iso paatykatsomo. Katsojia oli vajaat 15000 ja meteli paadyssa kohtalainen, ei kuitenkaan edellisen illan Fulham-ottelun veroinen. Watford hallitsi ottelua varsin selkeasti ja loi huomattavasti paremmin tekopaikkoja kuin vierailevat Pollot. Etenkin Arsenal-laina Henri Lansbury oli loistavalla pelipaalla tehden kaksi maalia. ManUsta lainattu Tom Cleverley pelasi myos pirteasti ja teki loistavan esityon 4-1-osumaan. Itseltani jai kaksi maalia todistamatta katsomon puolelta kun lahdin hieman liian varhaisessa vaiheessa ostamaan Magnersia mutta onneksi nain molemmat baarin screenilta.

Nyt on sitten paasty hostellin naapuriin ja edessa on viikonlopun Grande Finale. Huomenna (tai tanaan, onhan taallakin jo lauantai) on edessa kaksi ottelua, ensin 12.45 Wolves-Aston Villa ja sen jalkeen 17.30 Derby-QPR. Voisi kuvitella etta otteluiden valilla tulee kovakin kiire, mutta itse asiassa kaupungit ovat niin lahella toisiaan ettei ilman suurempia myohastelyja mitaan aikatauluongelmia pitaisi tulla. Illalla Derbysta sitten Liverpooliin ja se junamatka onkin jo hieman hankalampi silla junaa pitaa vaihtaa kahteen otteeseen molemmissa vaihtoehdoissa. Onhan tama toisaalta harmillista ettei juurikaan pysty paikallisia klubeja kiertelemaan, mutta itsehan olen suunnitelmani tehnyt ja sen mukaan mennaan. Ja mitapa tuolla yoelamassa yksin tekisi kun liiallinen alkoholin kaytto ei innosta, en jaksa (enka osaa) iskea naisia eika taalla baareissa taida kuulla edes suomirokkiakaan, p-kele! Joten ei muuta kuin nukkumaan ja huomisaamuna 7.30 paikallista aikaa ylos ja Molineux Groundia kohti.
peng.xuefeng

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 臥虎藏龍

Vastaus #45 : 24.10.2009 klo 04:12:03

Olethan muistanut tilata siiderifantaa edes kerran?
SSL20

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi, Liverpool, Pioneeriryhmä ja Hämeenlinna

Vastaus #46 : 24.10.2009 klo 08:45:17

Oon kyllä aika kade sun reissustas! :) Tosin tällä hetkellä en olis ennemmin missään muualla kuin tän oman pikkuprinsessan kanssa. Huomiseksi tosin voisin Liverpooliin lähteäkin! :D on kyllä ikävä sinne ja olis niin ihana päästä shoppailemaankin siellä. Unohtamatta nyt sitä yhtä pikku matsia, joka siellä pelataan.. Aiotko muuten käydä Liverpoolin fanikaupassa?
Andres

Poissa Poissa

Vastaus #47 : 24.10.2009 klo 14:38:19

Hieno meno näköjään vaan jatkuu. Nyt on kyllä jalkapallo väsyttäny miehen jo pahasti kun ei jaksa enää edes naisia iskeä :D
No eiköhän tohon asiaan saada täällä Suomessa taas korjausta!
Fred Perry

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: kaulahuivi pelin mukaan...

Vastaus #48 : 25.10.2009 klo 10:40:13

Please, Terwari jää sinne sumujensaarille kun Ärrät paukuttaa näköjään aina neljä maalia kun oot katsomossa! U R´s!
terwari

Poissa Poissa

Vastaus #49 : 26.10.2009 klo 04:18:07

Matka alkaa vedella viimeisiaan ja viikonlopun Grande Finale on koettu. Mahtava viikonloppu ollut kertakaikkiaan!

Lauantaiaamuna heratys oli aika ankea kun sangysta piti nousta vajaan neljan tunnin younien jalkeen. Kamat nopeasti kasaan ja isompi matkalaukku 500 metrin paassa olevaan hostelliin viikonlopuksi. Siita metrolla Eustoniin ja kohti Wolverhamptonia. Matka meni mukavasti univelkoja maksellen.

Wolvesissa saa oli pilvinen ja tihkusateinen. Asemalta oli kuitenkin aika lyhyt matka stadionille, n. 10 minuuttia rauhallisesti kavellen. Lipputoimistosta varattu piletti mukaan ja lahipubiin paivan ensimmaiselle. Stadionille sisaan mennessani minut pysaytettiin ja sanottiin ettei kameraa saa ottaa mukaan sisalle. Pystyin kuitenkaan jattamaan sen stadionia vastapaata olevalle nakkikioskille veloituksetta, joten ilmeisesti muillakin on ollut aiemmin samoja ongelmia.

Wolves-Aston Villa on paikallisottelu joten se riittanee kuvailemaan tunnelmia sisalla. Aston Villan fanit tulivat itse asiassa stadionille poliisisaattueessa joten turvallisuustoimet oli ainakin maksimoitu. Tosin seurojen valit eivat ole yhta tulenarat kuin esim. Birminghamin ja Villan valilla. Wolvesin fanipaaty piti todella hyvin aanta koko ottelun ja huomasi selvasti kumman joukkueen faneille ottelu oli tarkeampi. Ja varsinkin Wolvesin tasoitettua Ebanks-Blaken pilkulla stadion todella kiehui. Pelin jalkeen en kuitenkaan bongannut minkaanlaisia ongelmia vaan katsojat poistuivat kaikessa rauhassa koteihinsa.

Mina en suunnannut kotiin vaan Derbyyn. Derby sijaitsee aika lahella Wolverhamptonia, olisiko valia ehka n. 70-80 kilometria? Suoraa junayhteytta ei kuitenkaan ollut vaan vaihto piti suorittaa Birminghamissa. Olin paikanpaalla vajaa tunti ennen kick-offia ja onneksi ensimmaiseen vastaantulevaan pubiin oli myos vieraskannattajat tervetulleita joten ei muuta kuin sisalle. Paikalla oli muutama QPR:n kannattaja joiden kanssa menin juttelemaan. He suhtautuivat erittain kun Suomesta asti oli fani tullut seuraamaan QPR:n otteluita ja etenkin vierasreissua. Eras nuorimies otti minusta kuvan jonka aikoi laittaa seuran otteluohjelmaan. Annoin hanelle osoitteeni joten saa nahda kolahtaako jossain vaiheessa marraskuuta postiluukustani QPR:n otteluohjelma jossa on kuva tuoppia nostavasta terwarista. ;)

Olen pari kertaa aiemmin ollut reissuillani vieraskatsomossa, mutten koskaan kannattamani joukkueen mukana. Nyt sekin tuli koettua ja alussa tunnelma olikin varsin korkealla. Omien kannattamisen lisaksi aikaa ja aanivaroja kaytettiin valtavasti myos Chelsean solvaamiseen, mutta sehan oli tuttua jo Loftus Roadin pelien perusteella. Derby-fanit puolestaan muistivat saannollisin valiajoin Nottinghamia "Are you watching, are you watching, are you watching Nottingham!". Ottelun alku oli varsin juhlallinen silla jostain syysta ennen pelia laulettiin kansallislaulu. Sen lisaksi stadionilla oli paikallinen "valkaise stadion"-kampanja, silla jokaisen istuimen kohdalla oli valkoinen t-paita jossa oli teksti "Derby-QPR 24.10.2009". Aika moni paita heitettiin jossain vaiheessa ympari katsomoa, mutta itse pakkasin sen laukkuuni.

Alun kiima laimeni Arrien fanien kohdalla jossain maarin kun Derby siirtyi avausjaksolla 2-0 johtoon. Siita huolimatta kotifanit eivat mitenkaan hirveasti laulaneet ja valilla lahti meilta kuittia siihen suuntaan. Hieman myohemmin paastiin kuittamaan lisaa kun Taarabt kavensi vaparista 2-1. Toisella jaksolla sitten tunne roihahti heti jakson alussa liekkeihin Mahonin tasoitettua pelin ja sen jalkeen niin kentalla kuin katsomossakin oli vain yksi joukkue. Shepherds Bushin pojat, muutama tytto ja yksi suomalaismies piiskasivat Superhoopseja eteenpain ja kentalla QPR antoi vastinetta kannustukselle pelaamalla samanlaista pelia kuin Prestonia ja Readingia vastaan. Kiitos kannattajien suuntaan tuli kuin Simpson vei hienolla yksilosuorituksella QPR:n johtoon ja aloitti chantin:"2-0 and you fucked it up!" ja laulut sarjanoususta saivat kummasti uutta pontta. Derby ei saanut oikeastaan minkaanlaista loppukiria ja kun Akos teki pilkulta viela 2-4 niin Pride Park oli sina iltana lansi-Lontoolainen.

Olisi ollut todella hienoa jaada juhlimaan voittoa fanien kanssa, mutta valitettavasti kiertolaisen oli jo suunnattava eteenpain. Junalle tuli melkoinen kiire, mutta onneksi Pride Park on suht' lahella stadionia ja lopun juoksemalla ehdin kuin ehdinkin tavoittelemalleni junalle. Derbysta Liverpooliin piti tehda pari vaihtoa ja ensimmainen oli Chesterfieldissa, toinen Manchester Piccadillylla. Etenkin Chesterfieldissa junaa odotellessani oli tarjolla myos silmaniloa kun viisi sangen hyvannakoista brittityttoa olivat lahdossa naapurikaupunki Sheffieldiin bilettamaan ja vaatetus oli..vahainen. Suoraan sanoen ihmetyttaa miten he tarkenevat sellaisissa vaatteissa ja eivathan ne muutenkaan peita juuri mitaan. No, talla vanhalla herralla ei ollut pahemmin valittamista, vaikken kasuaalin forumistin tavoin en luonnollisesti puhunut heille mitaan.

Liverpooliin paastessani oli jo myoha, 11 illalla. Hostellini loytyi suhteellisen helposti ja huoneeseen paastessani jatin laukkuni sinne. Ajattelin lahtea kaymaan parilla jossain pubissa ja tulla hyvissa ajoin takaisin hostelliin. Suuntasin lahella asemaa ollesseen pubiin jonka olin ohittanut hostellille suunnatessani ja siella oli jonkin sortin Karaoke-iltamat kaynnissa. Itseani miellytti enemman TV, joka naytti alempien sarjatasojen illan otteluiden huippuhetkia. Eras vanhempi maturerouva (tai neiti, sormusta ei ollut) jututti minua siihen tyyliin etta ajattelin etta joutuuko tassa illan paatteksi vahentamaan vaatettaan mutta onneksi han suuntasi parinkymmenen minuutin jutustelun jalkeen etsimaan muuta seuraa. Mina lahdin kiertelemaan kaupunkia ja eraiden yhteensattumien kautta sain seuraa ruotsalaisesta Liverpool-kannattajasta joka oli minun tavoin yksin reissussa. Han oli ensimmaista kertaa Liverpoolissa ja itse asiassa hanen englantinsa oli jopa heikompaa kuin minun joka on paljon sanottu. Keskustelumme sujui kuitenkin mukavasti svenglishiksi. Pubiin paastyamme han kuitenkin loysi seuraa mukavannakoisesti nuoresta brittitytosta joten tyytyvaisena hanen onnistuneesta bongauksestaan (vaikka pikemminkin nainen bongasi hanet) paatin jattaa heidat kahden ja poistuin jatkamaan iltaa Reflex-nimiseen yokerhoon.

Reflexissa olin koko illan ylakerrassa, silla siella soitettiin koko ilta pelkkaa 80-luvun popmusiikkia, kuten Erasurea, New Orderia ja monia sen aikakauden yhden hitin ihmeita. Kasarimusiikin ystavana minulla ei ollut valittamista. En jaksanut lahtea yksin valloittamaan tanssilattiaa joten paatin keskittya baaritiskin valloittamiseen ja kun tarjolla oli halpoja doublevodka-mixereita niin niitahan menikin muutama. Eli se siita parilla kaymisesta. :D Vessassa juttelin jonkun britin kanssa joka tunsi Suomea jossain maarin. Han oli ollut kolme kuukautta Viking Linella toissa ja kertoi suomalaisista tyttoystavistaan. Kehui suomalaisten naisten olevan homattavasti kauniimpia ja helpompia kuin brittilaisten. Sanoi mm. etta "taalla jopa asteikolla 1-10 viitosen tasoiset naiset ovat nirppanokkaisia prinsessoita" minka huomasin kylla illan aikana pariin kertaan suureksi huvikseni. Ilta paattyi tuntia myohemmin kellojen siirtamisen takia ja vaikka kaupungissa olisi ollut kuuteenkin asti auki olevia paikkoja, paatin lahtea hostelliin valmistautumaan otteluun.

Aamulla ei olo ollut onneksi huono ja edellisen illan Burana oli tehnyt tehtavansa. Aamupalan (Subwayn leipa) jalkeen lahdin katsomaan Liverpoolia ottelupaivana ja kyllahan sen saattoi huomata mika joukkue pelaa. Punapaitoja nakyi ympari kaupunkia. Vertailun vuoksi kerrottakoon etta vaikka Evertonillakin oli samana paivana ottelu vieraskentalla Boltonissa niin en nahnyt ensimmaistakaan sinipaitaa matkalla asemalle
vaikka liikuinkin koko ajan aseman lahistolla. Paiva meni pitkalti ajan tappamisessa ja kaikki odotukset olivat kello kahdessa ja ottelussa.

Suuntasin Anfieldin alueelle jo hyvissa ajoin ennen ottelun alkua ja kohteena oli Kopin naapurissa oleva Albert jossa laulut raikuvat komeasti pre-match pinttien nauttimisen lomassa. En kuitenkaan jaksanut jaada tungokseen vaan katselin tunnelmaa ja Liverpool-fanien protestimarssia joka oli suunnattu jenkkiomistajia vastaan.

Kohta olikin aika suunnata katsomoon. Paikkani ei ollut mikaan kaksinen, silla se oli Centenary Standin laitimmainen paikka Anfield Roadin puolella (Eli Kopia vastapaata). Se oli kuitenkin sen verran korkealla etta ottelun seuraaminen sujui todella hyvin. Ja olihan mukava nahda mm. Kopin komea "Kick it out"-mosaikkitifo ennen ottelua, aiemmilla kolmella kerroilla olen ollut Kopissa niin nyt sai erilaista perspektiivia otteluun. Olin saanut lipun Suomen Liverpool-fanien branchin kautta ja vieressa istuikin nelja suomalaista.

Aiemmilla kerroilla olen kritisoinut Anfieldin tunnelmaa aiheesta, silla ns. normaaliotteluissa scouserit eivat jaksa kovinkaan syttya muuten kuin ajoittain. Nyt kuitenkin huomasi etta porukka on tulessa ja aanta loytyi Kopin lisaksi myos muista katsomoista ihan mukavasti. Pool pelasi mainiosti ja eihan ManUlla ollut avausjaksolla juuri paikkoja. Poolilla Aureliolla oli kaksi paikkaa ja Kuytilla puolittainen lapiajo mutta toistaiseksi kliimaksi jai puuttumaan. ManU-fanien laulua ei juuri kuulunut enka itse asiassa edes nahnyt heita kovin hyvin, koska he jaivat sopivasti nakokenttani ulkopuolelle kun Centenary Standin seina esti nakyvyyden. No, en ole muutenkaan kiinnostunut apinoiden katsomisesta joten ei voi valittaa.

Toisella jaksolla Pool hyokkasi Kopin suuntaan ja ManU omaan paatyymme. Jaksoin alku oli tunnustelevaa Poolin ollessa lievasti hallitsevampi osapuoli. Ja se odottamamme kliimaksi koitti 65.minuutin kohdalla kun Torres voitti Vidicin kaksinkamppailussa ja iski pallon vastustamattomasti ohi Van Der Sarin. Fiilis oli seka henkilokohtaisesti etta kollektiivisesti fantastinen ja Anfieldin hornankattila TODELLA kiehui. Tunnelma sailyi huikeana ottelun loppuun muutaman tilanteen nostaessa viela tunnetta. Michael Owenia muistettiin hanen tultuaan kentalle ja vastaanotto ei ollut lammin, vaan pikemminkin tulikuuma. Mm. "There's only one Robbie Fowler"-chantti kertoi ettei mies tule enaa koskaan olemaan Anfield Roadilla missaan arvossa, huolimatta upeasta urasta jonka han joskus muinoin teki.

Loppuhetkilla tuli jalleen pohdittu ajan kasitetta ja sita, miksi joskus minuuttien pitaa olla niin helvetin pitkia. ManUn painostaessa tuntui silta etta aikaa on viela aivan liian paljon ja mielessa kavi etta jos sen tasoituksen on tultava niin kunhan tekijana ei ainakaan olisi Rooney tai Owen. Ja joka kerta kun palloa vietiin kulmalipulle tai ManU sai vaparin hyvasta keskityspaikasta niin tuskanhiki valui selkaa pitkin, tama kausi on tehnyt minusta niiden suhteen liki vainoharhaisen. Onneksi kuitenkin takaiskulta valtyttiin vaikka Valencia osuikin aika lahella. Yliajan lopulla N'gog iski sitten lopullisen niitin viimeisesta hyokkayksesta ja ratkaisi upean illan punaisten voitoksi. Fiilis oli uskomaton, eras huikeimmista mita olen kokenut futiksen parissa ja yhdistettyna QPR:n kolmen voittopelin viikkoon teki matkasta liki taydellisen. Vielakaan ei ole hymy poistunut kasvoilta.

Ottelun jalkeen suuntasin eraan suomalaisfanin kanssa takaisin Albertiin jossa tapasimme eraan suomalaisfanin ja hanen brittikaverinsa. Heidan kanssa tuli vietettya aikaa ja nostettua voitonmaljoja jokaisen tarjotessa kierroksen vuorollaan. Laulut raikuivat ja kaikilla oli tunnelma huipussaan. Puoli kuuden aikaan piti hyvastella seurue ja suunnata fanikauppaan jonka piti olla kuuteen asti auki. Niin - piti. Yrittaessani paasta sisaan portteja oli jo suljettu vain yhden portin ollessa auki ja kun yritin menna sisalle
niin jarkkari esti ja sanoi etta tasta paastetaan vain porukkaa ulos. Joten ei sitten paassyt tukemaan seuraa taloudellisesti vaikka toisaalta en mina valttamatta edes uutta Liverpoolin fanitavaraa olisi edes tarvinnut. SSL:n kanssa olimme sopineet eraan tuotteen ostamisesta, mutta nyt sekin epaonnistui joten pahoittelut myos tatakin kautta.

En ehtinyt enaa suunnata takaisin Albertiin vaan lahdin hakemaan hostellista matkalaukkua ja fish&chips-aterian ja yhden siiderin (Oli muuten erittain mielenkiintoisen ja hyvan makuinen toffeella maustettu omenasiideri) jalkeen Lime Streetin asemalle ja takaisin Lontooseen. Matka sujui mukavasti nukkumalla ja vaikka kello on talla hetkella 2 aamuyolla niin ei vasyta lainkaan joten mikas tassa on kirjoitellessa...

Kaikki hyva paattyy aikanaan, niin myos matkani. 13 tunnin paasta olen Gatwickissa ja edessa on paluulento Suomeen. Vaikka mukavaa on ollut ja hyvia muistoja on jaanyt valtavasti niin onhan se kiva palata arkeen ja normaaliin elamanrytmiin. Toisaalta siihen paasee vasta viikon paasta silla alkava viikko on viela lomaa. Huomenna tulee varmaan tehtya viela muutamia ostoksia joten pitaa nousta melko aikaisin silla en halua etta nyt kay samoin kuin viimeksi eli myohastyn koneesta. Victorian asemalla pitaa olla siis viimeistaan klo 13. Junamatka kestaa puoli tuntia ja siita menee viela 5 minuuttia bussilla lentoterminaaliin joten eikohan siina check-iniin ennata ihan hyvin. Nyt kuitenkin huoneeseen ja kokeilemaan josko uni tulisi pirteydesta huolimatta silmaan etta ehtisi nukkua muutaman tunnin ennen viimeista matkapaivaa.

Sivuja: 1 [2] 3 ... 6

Siirry: