FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
03.12.2024 klo 01:29:14 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 42 [43] 44 ... 50

Kirjoittaja Aihe: OPS(since1925) 2008 - Unelmien kausi vihdoinkin!  (Luettu 109047 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Tapsa

Poissa Poissa

Vastaus #1050 : 22.09.2008 klo 13:22:55

Pyykölä oli vielä hyvä 1990-luvulla mm. Brommapoikia valmeantaessaan Tukholmassa. Porissa hän valmensi kokeneen joukkueen mestaruuteen, mutta tämän jälkeen Pyykölä on aina joutunut jättämään "uppoavan laivan." Minä tiesin etukäteen, mikä tulee olemaan VPSn tilanne, kun Pyykölä aloitti Vaasassa. Kirjoitin eräässä forumissa vuosi sitten Pyykölästä, kun hän vielä VPS valmensi.  Myös TP-47 valmentaessaan varoittelin asiasta.Pyykölän valmentamistyyli ei tule sopimaan OPSille. OPS teki teki virheen, josta puhutaan vielä paljon.
kulmahiomakone

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Höntsä vapaaksi!

Vastaus #1051 : 22.09.2008 klo 13:29:24

Pyykölä nosti VPS:n liigaan ja piti kauden liigassa ilman karsintoja, vaikka materiaali ei välttämättä liigatasoa ollutkaan, joten kokonaisuudessaan Pyykölän VPS-pesti oli onnistunut. Vajakit toki muistavat vain lopun.

Erinomainen lyhyiden, parin kauden, projektien vetäjä Ylos
Gehör

Poissa Poissa

Vastaus #1052 : 22.09.2008 klo 13:30:37

Kari Lindgren olisi ollut hyvä vaihtoehto Opsin valmentajaksi. Hänhän on ollut mm Olssin kakkos koutsina ja olipa kerran juhannuksen aaton aattona ykkös koutsinakin Suomen Cupin ottelussa liigajoukkue Ropsia vastaan, kun Salmi oli jossain kuusessa silloin. Myös huoltajan hommia mies tehnyt useammassa seurassa. Se miksi Lindgren sopisi erinomaisesti juuri Juntusen Opsiin on hänen siviili ammattinsa mielisairaanhoitaja Tuoppi Ylos :D
Vuoden Vaihde

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: OTP, AC Oulu, Djurgårdens IF

Vastaus #1053 : 22.09.2008 klo 14:21:54

Myös TP-47 valmentaessaan varoittelin asiasta.

Tapsa taitaa nyt tietää paljon enemmän, kuin keskivertoforumisti. Onko Jarza Pyykis oikeesti ollut joskus Torniossa valmentajana?? Olenko minä ollut viimeiset 12 vuotta sumussa?? Miksi en ole huomannut moista?? Olenko mustanippee??
Tapsa

Poissa Poissa

Vastaus #1054 : 22.09.2008 klo 14:41:09

Pyykölä ei kovin kauaa ollut Torniossa. Vuotta en muista, mutta 2000-luvulla kuitenkin. Tornio taisi olla silloin olla Veikkausliigassa? Pyykölän posti taisi jäädä muutaman kuukauden mittaiseksi.
Udi

Poissa Poissa

Vastaus #1055 : 22.09.2008 klo 14:43:07

Erotetun valmentajan ajatuksia 01/07/2003

JARI PYYKÖLÄ

Tunnen Jarin lähes kolmenkymmenen vuoden takaa. Minä olin vaatimaton keskikenttäpelaaja oululaisessa OPS:ssa, hän tarkka pakki OLS:ssa. Emme koskaan ole olleet "bestiksiä", mutta uskon meidän kunnioittavamme toisiamme työmme perusteella. Jari jos joku, elää työlleen.

Olen jo aiemmin todennut, että olemme hyvin erilaisia valmentajia ja persoonia. Silti en jaksa olla ihmettelemättä Jarin kykyä paneutua tekemisiinsä. Jari jaksaa vaatia ja olla esimerkkinä. Hänen jopa askeettinen tyylinsä joko kiehtoo tai vihastuttaa.

Seuraava kertomus kertoo mielestäni hyvin selkeästi, minkälainen mies on mestaruuden ja irtisanomisten takana.

Olen mennyt ikään kuin jalkapallon vuoristoradassa viimeiset 8 kautta.

-         1996 mestaruus FC Jazzissa, potkut 1997 FC Jazzista

-         1998 sarjavoitto (2. div.) Brommapojkarnissa, potkut 1999 BP:sta

-         1999 liigakarsintavoitto FC lahdessa (vastassa FF Jaro) ja sitä seurasi kaksi kautta FC Lahden valmentajana. Kaksi ihan hyvää kautta. Pelaajat hyväksyivät valmennusmetodini. Olisin halunnut jatkaa keskeneräistä työtäni, mutta seurajohto päätti toisin

-         2002 – 2003 KuPS, erittäin raskaita kausia. En saanut koko aikana omia ideoitani ajettua sisään. Olisin tarvinnut seurajohdon tuen ja vielä kaksi kautta ennen kuin joukkue olisi ollut ns. Pyykölän näköinen.

Paikkakunta (ja maa) on vaihtunut tiuhaan tahtiin ja sen mukana myös on tullut jataakse jäänyt ihmisiä iso joukko.

Iloisia kausia ja surullisia kausia.

Olen myös saanut kokea koko tunneasteikon laidasta laitaan menestyksen ja menestymättömyyden myötä. Olen ollut mukana voittamassa sarjan ja putoamassa sarjasta. Olen saanut potkut ja tilalleni on tullut toinen valmentaja.

Olen itse mennyt kesken kauden valmentajaksi joukkueeseen (FC Lahti) 1999. Meidän valmentajien pitää osoittaa kunnioitusta toisiamme kohtaan tällaisissa tilanteissa. Koskaan ei tiedä milloin omalle kohdalle sattuu tällainen tilanne.

Pilkka sattuu pian omaan nilkkaan!

On hyvä pysähtyä miettimään. Antaa ajatuksien ja tunteiden vapaasti virrata. Niitä tulee ja menee. Tämä ei ole katastrofi. Tämä on uuden alku! Kehityksen paikka!

Heti kuultuani potkuistani tunsin sekavien ajatusten ja tunteiden keskellä helpotusta. Olin mennyt vastavirtaan jo 1,5 vuotta. Olisin silti jaksanut ja halunnut viedä tämän kauden  loppuun. Olen vieläkin sitä mieltä, että seurajohdon ”kantti” loppui liian helposti. Kohtasimme kuudessa ottelussa viisi kärkijoukkuetta  (kts. 29.6.03 sarjatau-lukko) + FC Lahden.

Nämä KuPS:n pelaajat eivät olleet valmiita valmennusperiaatteisiini.

Erehdyin ,mokasin, näin ollen pahasti

Minulla on oma näkemys ja uskomus valmennusperiaatteista ja pidän niistä kiinni.  Valmentajana ei voi muuta tehdä. KuPS:n pelaajat eivät jaksaneet vaativaa tyyliäni (pelaajien mielestä vakavaa).

Näinkin kauan mukana olleena ( 16 vuotta valmentajana) ymmärsin 1.6. Allianssille hävityn ottelun jälkeen, että nyt on seurajohdolla paineita. En uskonut saavani vielä potkuja, sillä olimmehan kohdanneet mm. 3 viimeistä Suomen mestari –joukkuetta. Haka, HJK, TampU.

Seurajohtokin tiesi, että en ollut pystynyt toteuttamaan harjoituksia läheskään niin kuin olisin halunnut. Kentät olivat todella huonot maalis-, huhti- ja toukokuun aikana.

Se mikä saa meidät ihmiset, joilla on normaalit elämänarvot, raivostumaan, on epäoikeudenmukaisuus ja valehtelu.

Mielestäni on epäoikeudenmukaista se, että valmentaja, joka on hoitanut työnsä parhaansa tehden, ei saa jatkaa työtään. Kaksi pelaajaa, jotka käyttäytyivät epäurheilijamaisesti ja koko Suomen jalkapalloa loukkaavalla tavalla saavat jatkaa Veikkausliigassa!!

En ole nähnyt lehdissä Veikkausliigan johdon mielipidettä näinkin tärkeässä asiassa. Kaksi pelaajaa tuli Veikkausliiga –joukkueen harjoituksiin (töihin!) kännissä! Toimitusjohtaja Walden kyllä moittii julkisesti Pyykölää liian ehdottomaksi ja sakottaa valmentajia jos he eivät tule mediatilaisuuksiin. Olisi ehkä syvällisempien keskustelujen ja itsetutkiskelun paikka seurojen ja Veikkausliigan johdon palavereissa.

Valehtelu on myös rumaa

Se opetetaan jo kotona lapsille. KuPS/Raatikainen väittää tukeneensa minua 110% :sti ja että Pyykölä sai kaikki pelaajat jotka halusikin.

1.      Olisin halunnut Yrjö Happosen jo tammikuussa pois joukkueesta, koska hän vastusti jo silloin valmennusmetodejani ja moitti KuPS:aa joka päästi hänen mielestään parhaat pelaajat pois. Seurajohto ei tukenut minua. Sain vain sympatiaa.

2.      Olisin halunnut pitää Janne Moilasen, mutta hän oli liian kallis KuPS:lle.

3.      Minulla oli kolme muuta pelaajaa,  kaksi Ruotsista (Örebro SK ja Degerfors IF) ja Jarno Tenkula (OLS), jotka olisin halunnut joukkueeseeni. KuPS:lla ei ollut varaa.  Esim. Jarno Tenkulan kanssa oli sovittu asiat valmiiksi mutta jouduin soittamaan hänelle tammikuussa, että KuPS::n taloustilanne ei salli tätä siirtoa.  Otimme 5 A-junioria edustusjoukkueeseen.

4.      Hyökyvaara/Utriainen kaksikko sai jatkaa KuPS:ssa vastoin valmentajan tahtoa. Seurajohdon tuki valmentajalle oli mitätön, vain sympatiaa.

5.      En saanut haluamaani 2. valmentajaa. KuPS:lla ei varaa palkata.

6.      Happonen/Hyökyvaara/Utriainen tapausten myötä vetäistiin minulta tärkeät kulmakivet  (kova työ, urheilullisuus) alta pois. Seurajohdon viesti pelaajille oli selkeä: Pyykölän periaatteet eivät päde KuPS:ssa.

Miksi minut valittiin KuPS:n valmentajaksi vuonna 2001 ?

Miksi kanssani tehtiin jatkosopimus vuonna 2002 ? Nämä valmennusperiaatteeni olivat ainakin tj Raatikaisen tiedossa. Olinhan ollut jo aikaisemmin FC Jazzin ja FC Lahden valmentajana Veikkausliigassa. Persoonallisuuteni täytyi myös olla seurajohdon tiedossa. Olin myös monta kertaa kertonut Raatikaiselle näkemyksiäni ja mielipiteitäni siitä, mitkä ovat minulle tärkeitä asioita ja miten valmennan joukkuetta. Seurajohto kääntyi kuitenkin pelaajien puolelle kun nämä alkoivat kapinoida valmennusmetodejani vastaan.

Jatkossa tulen olemaan paljon huolellisempi. Tulen käymään läpi yksityiskohtia myöten työskentelytapani seuraavan seuran kanssa. Käyn myös läpi joukkueen pelaajamateriaalin ja teen siitä realistisen arvioni seurajohdolle. Joukkueen johdon kokoonpanon ja harjoitusolosuhteiden läpikäynti täytyy myös tehdä huolellisemmin.

Analysoin tätä KuPS –tapausta niin kauan kunnes tuntuu siltä, ettei jää mitään edes alitajuntaan  hiertämään. Se on tärkeää, jotta voisi aloittaa uudessa seurassa kirjoittamaan puhtaille sivuille uutta tarinaa.

Varmaa on, ja myös tärkeintä, että seuraavassa seurassa tulen olemaan oma itseni. Tulen olemaan se suorapuheinen Pyykölä!! Positiivisessa , rakentavassa hengessä, tietenkin. Silloin voin paremmin, olen iloisempi, tyytyväisempi.

Nyt jo tunnen, että halu päästä valmentamaan alkaa tulla voimakkaammaksi päivä päivältä.

Täältä tullaan; entistä parempana valmentajana!!!!

Jari Pyykölä

UEFA-prolisenssivalmentaja
Speedi
Vastaus #1056 : 22.09.2008 klo 14:44:21

Pyykölä ei kovin kauaa ollut Torniossa. Vuotta en muista, mutta 2000-luvulla kuitenkin. Tornio taisi olla silloin olla Veikkausliigassa? Pyykölän posti taisi jäädä muutaman kuukauden mittaiseksi.

Nyt taitaa Tapsa olla vähän hakoteillä...
Tapsa

Poissa Poissa

Vastaus #1057 : 22.09.2008 klo 14:55:46

Ei ole hakoteillä yhtään. Tämä lyhyt Tornion valmennusjakso oli KuPSista lähdön ja VPSn välissä. Se taisi olla Torniossa ennen sarjakautta, mutta Torniosta tuli kalossinkuva takapuoleen hyvin nopeassa tempossa.
Timpe

Poissa Poissa

Vastaus #1058 : 22.09.2008 klo 14:57:56

Ei ole hakoteillä yhtään. Tämä lyhyt Tornion valmennusjakso oli KuPSista lähdön ja VPSn välissä. Se taisi olla Torniossa ennen sarjakautta, mutta Torniosta tuli kalossinkuva takapuoleen hyvin nopeassa tempossa.

On tainnut salaa käydä. Itse en kyllä muista tämmöistä
Rikkiviisas

Poissa Poissa

Vastaus #1059 : 22.09.2008 klo 17:47:18

Minä muistan vain, että kun TP-47 etsi valmentajaa niin joku hassutteli Pyykölän nimellä.
Aika ninjavalmentaja siis ollut kun kukaan muu ei muista.
Speedi
Vastaus #1060 : 22.09.2008 klo 18:12:52

Noh Tapsa. Olisiko sinulla tästä mustaa valkoisella?
Gehör

Poissa Poissa

Vastaus #1061 : 22.09.2008 klo 18:14:43

Pyykölän ajatuksia vuodelta 2003
http://www.malinen.net/nayta_vieras.asp?id=12
Speedi
Vastaus #1062 : 22.09.2008 klo 18:21:44

Pyykölän ajatuksia vuodelta 2003
http://www.malinen.net/nayta_vieras.asp?id=12

nimimerkillä: Kirjoitan, mutta en lue.  :)
Leyton Orient

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: LO, SGE

Vastaus #1063 : 23.09.2008 klo 08:08:42

Löytyykö Juan Martinezista lisätietoja? Koko nimi, syntymäaika jne jne.?
Fred

Poissa Poissa

Vastaus #1064 : 23.09.2008 klo 09:25:14

Pyykölä on huonompi valmentaja kuin kukaan edes uskookaan siellä Oulussa. Muutaman vuoden kokemuksella täältä Vaasasta voin sanoa, ette teitte suuren virheen. Mies ei tajua jalkapallovalmennuksesta ja taktiikoista vittujakaan ja ainoa asia mikä miestä kiinnostaa on pelaajien rasvaprosentit ja mattotestitulokset. Taktiikka puolella mies on lapsen kengissä, jos edes niinkään hyvällä tasolla. Yksi hyvä esimerkki Vepsusta on Pyykölän taktiikka palaverit. Tai siis ne, jotka jäivät kokonaan pitämättä. Treeneissä pelattiin 11vs11 ja ennen peliä ilmoitustaululle tuli joukkueen avauskokoonpano, ei muuta. Vaasassa johtavat pelaajat ottivat siinä asiassa komennon ja päättivät mitä kentällä yritetään tehdä. Toivottavasti teillä on siellä Oulussa yhtä karsimaattisia johtajia.
Toinen asia, johon tulette törmäämään on Pyykölän ehdoton asenne jalkapalloa kohtaan. Sitähän voi pitää oikeastan lähtökohdilta hyvänä asiana, mutta Pyykölällä kaikki menee yli. Miehelle ei ole vaimoa, lapsia tai harrastuksia. Ei siis mitään jalkapallon ulkopuolella. Tätä elämäntapaa hän sitten vaatii muiltakin joukkueen jäseniltä.

Onnea siis sinne Ouluun. Minä veikkaan potkuja Heinäkuun loppupuolella...
Viltsu

Poissa Poissa

Vastaus #1065 : 23.09.2008 klo 09:34:29

Tapsa on kyllä pihalla, kuin lintulauta. Ei oo Jartsa Pyykölä ollut TP:n ruorissa. Saattanut käväistä neuvotteluja, mutta ei muuta.

Onhan Pyykölä intohimoinen futisvalmentaja, askeettinen ja joskus varmaan homma on mennyt överiksi. Mutta josko Pyykölä olisi ottanut opiksi.
Kolomen Kopeekan Keegan

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: ACO, IVFC, MTK Hungária ja Ikitaistelija TARE.

Vastaus #1066 : 23.09.2008 klo 09:36:05

Mies ei tajua jalkapallovalmennuksesta ja taktiikoista vittujakaan ja ainoa asia mikä miestä kiinnostaa on pelaajien rasvaprosentit ja mattotestitulokset.

Tämähän sopii varmasti Miigalle, joka päättää kuitenkin itse peluutuksesta ja taktiikasta.

Minä veikkaan potkuja Heinäkuun loppupuolella...

Itse uskon, että egot ajautuvat törmäyskurssille jo huomattavasti aiemmin. No, ainakin kiinnostavaa seurattavaa riittää ensi kesänä.  Ylos

« Viimeksi muokattu: 23.09.2008 klo 09:39:37 kirjoittanut Kolomen Kopeekan Keegan »
Tapsa

Poissa Poissa

Vastaus #1067 : 23.09.2008 klo 09:41:55

Eilen illalla oli huonoa tuuria. Ensin menivät sähköt. Kun ne palasivat, niin katkesivat datayhteydet ja lopuksi meni kännykkä mykäksi. Tänä aamuna olin yhteydessä Tornioon. Pyykölä oli tarjoutunut TP-47lle valmentamaan vuonna 2004, mutta TP ei ottanut  Pyykölää. Tällaista tietoa sain suoraan TPltä.
Viltsu

Poissa Poissa

Vastaus #1068 : 23.09.2008 klo 09:44:50

Eilen illalla oli huonoa tuuria. Ensin menivät sähköt. Kun ne palasivat, niin katkesivat datayhteydet ja lopuksi meni kännykkä mykäksi. Tänä aamuna olin yhteydessä Tornioon. Pyykölä oli tarjoutunut TP-47lle valmentamaan vuonna 2004, mutta TP ei ottanut  Pyykölää. Tällaista tietoa sain suoraan TPltä.

:D  Ylos

Eli eilen puhuit palturia.
Brindellone

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Anonymous Club Oulu

Vastaus #1069 : 23.09.2008 klo 09:45:57

Eilen illalla oli huonoa tuuria. Ensin menivät sähköt. Kun ne palasivat, niin katkesivat datayhteydet ja lopuksi meni kännykkä mykäksi. Tänä aamuna olin yhteydessä Tornioon. Pyykölä oli tarjoutunut TP-47lle valmentamaan vuonna 2004, mutta TP ei ottanut  Pyykölää. Tällaista tietoa sain suoraan TPltä.
::)

"Joki ei jäädy koskaan, kuin uutisen kerrot sen..."
Tapsa

Poissa Poissa

Vastaus #1070 : 23.09.2008 klo 10:02:04

Se oli valitettava muistivirhe, koska en ole mitään laittanut muistiin. Ei asia kuitenkaan aivan päätön ollut, koska Pyykölä on TPlle tarjoutunut. Tämän jutun olen todennäköisesti Veikkaajasta lukenut 2004, ja lehdessä on vain spekuloitu Pyykölällä. Niin soitin tunti sitten Vaallon Karille, jolta sain ensi käden tietoa. Asia on siltä osalta selvä. Sanoin Vaallolle, ettei Pyykölä tuo menestystä OPSille. Aion saman asian tuoda esille myös Miikan kanssa.
Speedi
Vastaus #1071 : 23.09.2008 klo 10:30:28

Se oli valitettava muistivirhe, koska en ole mitään laittanut muistiin. Ei asia kuitenkaan aivan päätön ollut, koska Pyykölä on TPlle tarjoutunut. Tämän jutun olen todennäköisesti Veikkaajasta lukenut 2004, ja lehdessä on vain spekuloitu Pyykölällä. Niin soitin tunti sitten Vaallon Karille, jolta sain ensi käden tietoa. Asia on siltä osalta selvä. Sanoin Vaallolle, ettei Pyykölä tuo menestystä OPSille. Aion saman asian tuoda esille myös Miikan kanssa.

Ei se mitään Tapsa, muistikatkoja sattuu kaikille. Jos kuitenkin tekee selvän virheen, niin onhan se myönnettävä. Vähän palturinpuhumisen maku tästä nyt jäi.

Lisäksi olen eri mieltä Pyykölästä. Hyvä ammattivalmentaja se on, tosin suomalaisfutaajien ammattimaisuus ei tahdo aina kestää Pyykölän kovia valmennustapoja. Teot kuitenkin puhuvat puolestaan. Se on sitten eri asia onnistuuko OPSissa, koska Miika Juntunen on mies joka osaa tarvittaessa sotkea kaiken jos homma menee liian hyvin. Aika näyttää miten käy. Jos Miikan ja Jartsan tietotaito ja osaaminen lasketaan yhteen, on tuloksena varma nousu. Mutta urheiluhommissa 1+1 ei aina ole 2.
Tapsa

Poissa Poissa

Vastaus #1072 : 23.09.2008 klo 13:06:10

Vaalto kävi katsomassa kuviani, myös OPS päälläni ja kehuja tuli.
kulmahiomakone

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Höntsä vapaaksi!

Vastaus #1073 : 23.09.2008 klo 13:12:49

Vaalto kävi katsomassa kuviani, myös OPS päälläni ja kehuja tuli.

Ovatko jossain intternetissä nähtävissä? Saisiko linkkiä?
Manucho

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomen A-mj, ManU, AC Oulu

Vastaus #1074 : 23.09.2008 klo 13:44:26

Pyykölä ja Juntunen, siinä vasta melkoinen kaksikko tulee olemaan  Tuoppi Huutonaurua.

Sivuja: 1 ... 42 [43] 44 ... 50

Siirry: