FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
12.12.2024 klo 19:41:57 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 27 [28] 29 ... 50

Kirjoittaja Aihe: OPS(since1925) 2008 - Unelmien kausi vihdoinkin!  (Luettu 109143 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Sämpylä

Poissa Poissa

Vastaus #675 : 23.07.2008 klo 11:21:39

Korjataan, ei hallituksen jäsen, vaan entinen johtokunnan jäsen.

Herkku

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat kannattajajäsen nro 61, JS Hercules

Vastaus #676 : 23.07.2008 klo 11:25:44

Niin..ehkäpä..kuitenkin kun kerroit yrityssopimusten olevan useita kymmeniä tuhansia euroja vuodessa, toin ilmi, ettei kaikki yritykset suinkaan tee vuosisopimuksia.. En luule mitään, koska en tiedäkään mitään.. Säälittävä plakaatti Castrenilla on varmasti enemmän hyväntekeväisyyttä, en tiedä.. Hankala on kuitenkin miettiä, miksi moni yritys on ollut valmis sitten ostamaan tämän "säälittävän plakaatin" Castrenilta. Se kun ei tuo näkyvyyttä yhtään kun pelejäkin on vain säälittävät 13. Itse asiassa koko oululainen jalkapallo on aika säälittävää.. Minäkin olen säälittävä..

Turha on kylpeä säälittävyydessäsi, sillä minä voin kertoa kuinka ne asiat ovat. Kakkosdivarin laitamainoksen näkee niin vähän ihmisiä kauden aikana, että siihen uhratut 3000€-4000€ ei varmastikaan tule firmalle takaisin. Mainostaminen ja sponsorointi kuitenkin tähtää win-win -tilanteeseen. Monesti ne on tuolla tasolla sellaisia "rapsuta sinä minun, niin minä rapsutan sinun" -soppareita, jossa esim. autokoulu antaa mainoksen, mikäli seuran a-junnut ohjataan kyseisen koulun penkille.

Ykkösen tasolla ja kaupungin ykkösseuran ollessa kyseessä tilanne on tietenkin jo toisenlainen ja näkyvyyskin moninkertainen.

Hieman ärsyttää mua, että tuokin kommenttini otettiin heti jonkinlaisena vastakkain asetteluna OPS:n ja AC Oulun välillä. Onko täällä ketään muuta joka ei näe tilannetta niin mustavalkoisena? Se on säälittävää, jos mikä.
Herkku

Poissa Poissa

Vastaus #677 : 23.07.2008 klo 11:29:15

Korjataan, ei hallituksen jäsen, vaan entinen johtokunnan jäsen.

Niin, kaikki ne tarinat, jotka haluaisin teille kertoa....mutten ihan vielä voi :) Odotetaan kymmenen vuotta.
journeyman

Poissa Poissa

Vastaus #678 : 23.07.2008 klo 12:33:50

Kauan eläköön oululaiset seurat (ehkä täten niistä tulee jotain)
Meillähän olisi täällä Oulussa seura, joka olisi pienelläkin kunnianhimolla voinut aiheuttaa Jalkapallossa pienimuotoisen Kärppäilmiön, mutta valitettavasti se kunnianhimo on ainoastaan lajille, joka kerää parin sadan yleisömääriä, jos sattuu hyvät kelit. Loppuottelussa saadaan sitten rikki 1000 jos sinne pääsee.

Myös junioritoimintaan riittää jonkinlaista virtaa, mutta se edustustoiminta on sitten jotain uskomattoman säälittävää.

OPSille en mitään pahaa toivo, mutta en minä ainakaan tule tätä toimintaa rahoittamaan. Onhan se AC:kin muovinen, mutta sitä on kuitenkin nyt alusta asti tullut seurattua ja jos se jostain syystä kuopataan niin sitten on vähän vaikea enää kannattaa mitään. Ehkäpä sitä sitten OPAa tai OLSsia sympataan, jos OLSsissa nyt herättäisiin tähän kuningaslajiin pilleripyörittelyn sijaan. OTP nyt tuskin on palaamassa "parrasvaloihin".
UueMOu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Allianced Clubs

Vastaus #679 : 23.07.2008 klo 12:39:41

Itse suhtaudun myös positiivisesti. Kuten yleensä oululaiseen jalkapalloiluun. Niin kuin Js Herculeksen 10-vuotisjuhlajulkaisussa kirjoitettiin (kaikkihan ovat varmasti saaneet itselleen kopion?) seuraidentiteetin rakentamiseen tarvitaan pitkäjänteistä työtä ja sitoutuneita ihmisiä. On mielenkiintoista nähdä, että vain 10 vuotta toimineella seurallakin on nyt kymmenittäin ihmisiä, jotka ovat valmiita pyyteettömästi auttamaan seuraa eteenpäin. Paljon enemmän kuin mitä AC Oululla ja tai nyky-OPS:lla on edes yhteensä.
Tätä et varmaan usko itsekkään.

Ac Oulun seurakulttuuri alkaa nostaa päätään kannattajien sekä hommiinsa oikeasti sitoutuneen valmentajan muodossa. Tausta-asiat on kuitenkin vielä aika rempallaan ja se huonosti hoidettu talous voi kaiken kaataa. Toivotaan että se kestää.
Kerro nyt kuitenkin joku muu oululainen seura, jossa asiat ovat näiltä osin paremmassa jamassa kuin ACOssa, kun kerran mielipiteesi on noin varma.

Veikkaan, että näissä seuroissa ei ole edes mietitty tällaisia asioita.
Veikkaan, että huonosti veikattu.

Ei ole ehditty, kun on taisteltu milloin mistäkin, milloin ketäkin vastaan.
Uskoisin sinunkin tietävän kenestä tämä johtuu.

Viime aikoina olen seurannut erään helsinkiläisen "pubijoukkueen" eli KäPan toimintaa läheltä. Vaikka foorumilla heille on naureskeltukin lähinnä meidän oululaisten toimesta, niin puhutaan kuitenkin aidosta seurasta, jolla on yli 600 junioria, satoja vapaaehtoisia toimijoita, satoja alumneja, taattu yleisö, oma "stadion" ja 0 euroa velkaa. Tällaista seuraa ei kauheasti heilauta pitkällä tähtäimellä yhden kauden aikana tapahtuneet nousemiset tai tippumiset. Toiminta jatkuu ja vahvistuu joka tapauksessa. KäPan yhteydessä puhutaan pitkäjänteisyydestä sanan oikeassa merkityksessä. Ja vaikka tämän kauden pelilliset tulokset jäänevät huonommiksi kuin mitä esimerkiksi AC Oulussa, niin tuollaisen seuran rakentamiseen Ac Oululla on vuosikymmenien matka. Ja siinä on aika vähän aihetta nauruun.
Väärin tehty seura siis? Kyllähän vanhoissakin seuroissa toiminta on aaltoliikettä, ei se automaattisesti vahvistu kun historiaa alkaa olemaan. "Oikeaoppisuutesi" on hellyyttävää mutta ehkä kritiikkisi ei ole kuitenkaan ihan kestävää.

Kauan eläköön oululaiset seurat (ehkä täten niistä tulee jotain)
sama.
« Viimeksi muokattu: 23.07.2008 klo 12:41:22 kirjoittanut UueMOu »
rokelvis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Hape, Tore ja Yukha of Malinen

Vastaus #680 : 23.07.2008 klo 12:50:23

Viime aikoina olen seurannut erään helsinkiläisen "pubijoukkueen" eli KäPan toimintaa läheltä. Vaikka foorumilla heille on naureskeltukin lähinnä meidän oululaisten toimesta, niin puhutaan kuitenkin aidosta seurasta, jolla on yli 600 junioria, satoja vapaaehtoisia toimijoita, satoja alumneja, taattu yleisö, oma "stadion" ja 0 euroa velkaa. Tällaista seuraa ei kauheasti heilauta pitkällä tähtäimellä yhden kauden aikana tapahtuneet nousemiset tai tippumiset. Toiminta jatkuu ja vahvistuu joka tapauksessa. KäPan yhteydessä puhutaan pitkäjänteisyydestä sanan oikeassa merkityksessä. Ja vaikka tämän kauden pelilliset tulokset jäänevät huonommiksi kuin mitä esimerkiksi AC Oulussa, niin tuollaisen seuran rakentamiseen Ac Oululla on vuosikymmenien matka. Ja siinä on aika vähän aihetta nauruun.

Tässähän se olennainen oli sitten sanottu. Tosin KäPa on pubijengi, koska pohjoisessa on niin päätetty ja siitä ei saa keskustella.
Herkku

Poissa Poissa

Vastaus #681 : 23.07.2008 klo 13:59:35

Tätä et varmaan usko itsekkään.
Kerro nyt kuitenkin joku muu oululainen seura, jossa asiat ovat näiltä osin paremmassa jamassa kuin ACOssa, kun kerran mielipiteesi on noin varma.
Veikkaan, että huonosti veikattu.
Uskoisin sinunkin tietävän kenestä tämä johtuu.
Väärin tehty seura siis? Kyllähän vanhoissakin seuroissa toiminta on aaltoliikettä, ei se automaattisesti vahvistu kun historiaa alkaa olemaan. "Oikeaoppisuutesi" on hellyyttävää mutta ehkä kritiikkisi ei ole kuitenkaan ihan kestävää.
sama.

Ainakin omat postailuni sisältävät jotain sanottavaa eikä pelkkää niskojen nakkelua. Kuten aikaisemmin sanoin; mustavalkoista ajattelua/kirjoittelua, jossa kaikki asiat kärjistetään seurojen väliseksi knoppailuksi.
UueMOu

Poissa Poissa

Vastaus #682 : 23.07.2008 klo 16:51:52

Ainakin omat postailuni sisältävät jotain sanottavaa eikä pelkkää niskojen nakkelua. Kuten aikaisemmin sanoin; mustavalkoista ajattelua/kirjoittelua, jossa kaikki asiat kärjistetään seurojen väliseksi knoppailuksi.
Niinpä,
älä kuitenkaan viisastele kun teet ihan sitä samaa kuittailullasi. Tosin onhan tämä foorumi..ok.
Käydään peleissä. Ylos
Vaari turinoi

Poissa Poissa

Vastaus #683 : 23.07.2008 klo 21:16:23

Miksi näin? Mähän en tiedä oulun jalkapallokuvioista yhtään mitään, mutta ihmetyttää että oululaiset asettuvat mieluummin keinotekoisen ja muovisen AC (mitä mahtaa edes tarkoittaa) Oulun taakse kuin perinteisen ja mestaruuksia takavuosina voittaneen Oulun Palloseuran.

AC Ouluko muovinen? Höpsis.

Kaikki kunnia OJT:n tienvarsitauluille ja Dreeverien kautta jopa 10-vuotiaalle seuralle, mutta kun perinteistä puhutte, niin antakaas kun vaari ensin vähän turinoi:

Elettiin jotain 1980-luvun puoliväliä tai sen jälkeen. Takana olivat sen oikean OPSin mestaruusvuodet, ja velkaantumisen seurauksena konkurssi kolkutti ovella. Seuraava, vähän yli parikymppisten pelaajien sukupolvi oli noussut edustusjoukkuetasolle. Velkataakka, johon he olivat itse täysin syyttömiä, määritti ja rajasi kaikkea seuran toimintaa. Ääneen sen tylysti saneli sama seurajohto, joka oli velan tehnytkin.

Elettiin minimaalisella budjetilla ja tuolloiset pelaajat kokivat joutuneensa sijaiskärsijöiksi. Mistään rahakkaista pelaajasopimuksista ei tuolloin unelmoitukaan, mutta katkeruutta herätti se, ettei velkataakan takia ollut varaa edes palkata kunnon valmentajaa. Sellaista nuori porukka olisi tarvinnut kehittymisensä tueksi. 

Muissa mahtiseuroissa OTP ja OLS rahatilanne oli parempi, mutta niissäkin pelaajat kokivat olevansa vanhojen seurajohtajajäärien armoilla. Pelaajat yli seurarajojen olivat kavereita keskenään, mutta järkevätkään, pelaajien kehitystä edistäneet seurasiirrot eivät johtajien vihanpidon takia onnistuneet. Yleinen vitsin aihe pelaajien keskuudessa oli, että jos Oulussa olikin joitain harvoja täysin jalkapallosta tietämättömiä ihmisiä, niin miten ihmeessä juuri he olivat valikoituneet jalkapalloseurojen johtoon. 

Eipä siis ihme, että Jumprun alakerran keskusteluissa tuli ”sinisinä” hetkinä silloin tällöin esiin unelma uudesta, pelaajien omasta oululaisesta jalkapalloseurasta. Kapakkapuheiksi se jäikin, mutta tuolloisen unelman peruskiveen hakattiin kaksi periaatetta: seura olisi pelaajien (jalkapalloihmisten) johtama eikä se tekisi koskaan yhtään markkaa velkaa (nuorisolle tiedoksi: markka oli rahayksikkö ennen euroa).

Tuopin ääressä seuralle tietysti kehiteltiin nimiäkin. Työnimeksi taisi jäädä ”FC Oulu”, joku kun tiesi että samalla periaatteella oli nimetty seura myös Barcelonassa. No, FC Oulu –nimen myöhemmän tarun tiedätte, mutta se toiminta ei liity millään tavoin tähän. Siinä puulaakissa olivat asialla lähinnä nämä katkeruutta herättäneet seurajohtajajäärät.

Mutta palataanpa asiaan: 1990-luvun alkupuolella em. väliinputoajaporukka oli sitten jo hieman aikuistunut ja baaripuheista alkoi tulla totta. Muutamien aikaansaavien toimesta Törmän Jussin, Haapaniemen Tapin ja Kouvan Taren johdolla perustettiin Tervarit (tässä yhteydessä ei kyllä saisi unohtaa Madetojan Leevinkään panosta).

Alkuperäinen Tervarit perustettiin oululaisen jalkapallon edistämiseksi juuri näiden jo ammoin Jumprussa kristallisoitujen periaatteiden pohjalle: ei velkaa, seurajohto jalkapalloihmisistä (tuolloin pelaajista). 

Mutta niin kuin usein käy, nuo molemmat periaatteet tulivat ennen pitkää häväistyiksi.  Silti se ei saa himmentää sitä ihanteellisuutta, jolle Tervarit aikanaan perustettiin.

Niin, mitenkö tämä pitkä tarina liittyy AC Oulun väitettyyn muovisuuteen?  AC Oulun sarjapaikka on juuri se sama, jonka se peri Tervareilta, ja jota aidolla oululaisella jalkapallohengellä aikanaan nostettiin vuosi ja sarjaporras –tahtiin. Nimi on tuore, mutta seuran henki oululaisten jalkapalloihmisten yhteisenä ja omana seurana on ollut olemassa jo vuosikymmeniä. Siitä, hyvä nuoriso, siitä on muovisuus kaukana.

Bob Arctor

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: A S D

Vastaus #684 : 23.07.2008 klo 22:31:17

Vaarin hyviin turinoihin voisi vielä lisätä, että muistini mukaan AC Oulun perustivat Tervarit, OPS, OLS ja OTP, joten vuonna 2002 kun AC perustettiin joukkueen taustalta löytyi yhteensä 208 vuotta oululaista jalkapalloperinnettä.
UueMOu

Poissa Poissa

Vastaus #685 : 23.07.2008 klo 23:37:47

Ylos
Asiapuhetta.
Herkku

Poissa Poissa

Vastaus #686 : 24.07.2008 klo 01:24:16

Tervareille kaikki kunnia! Siinä oli loistava menetetty tilaisuus. Tuohon saumaan Miiga pääsi kiinni (taisi avittaakin melkolailla Tervareitten alasajoa) ja otti juuri ne samat jäkälät, jotka Vaarin Turinoiden mukaan 80-luvulla olivat oululaisen palloilun syöpä, mukaan toimintaan. Pakostahan ne tulivatkin, kun perustettiin AC Oulu muiden raunioille. Siellähän ne taitavat olla puikoissa vieläkin...?

Mitään muuta en Ouluun toivo, kuin pitkäjänteistä seuratoimintaa, sillä sitä myöten se menestys tulee. Tietenkin myös ylipäänsä suomalaisen (juniori)valmennuksen taso huolestuttaa kovasti, mutta ehkäpä siihenkin löytyy lääke...
rokelvis

Poissa Poissa

Vastaus #687 : 24.07.2008 klo 01:26:25

No en tiedä sinusta, mutta minä olen ainakin helvetin tyytyväinen, että Miiga on 500 kilometrin päässä täältä. En ikinä haluaisi Miiga Juntusta vaikuttamaan oman kaupunkini futikseen.
Herkku

Poissa Poissa

Vastaus #688 : 24.07.2008 klo 01:55:42

No en tiedä sinusta, mutta minä olen ainakin helvetin tyytyväinen, että Miiga on 500 kilometrin päässä täältä. En ikinä haluaisi Miiga Juntusta vaikuttamaan oman kaupunkini futikseen.

Itsekin olen jo onneksi vaihtanut maisemaa. Etäisyyttä taitaa olla jopa enemmän kuin sulla.  Kenen tahansa toiminta jalkapallon hyväksi saa multa suuremmat pisteet kuin tällainen perinteinen suunpieksentä foorumilla. Puhuttiin sitten Miigasta tai kenestä muusta ristiriitaisesta futispersoonasta tahansa. Maailmassa on niin paljon puhujia, mutta liian vähän tekijöitä. Oululaisissa seuroissa olisi uusillekin tekijöille tilausta, mutta ei kauheasti ole foorum-persoonia siellä näkynyt.
rokelvis

Poissa Poissa

Vastaus #689 : 24.07.2008 klo 03:00:04

Itselläni ei esimerkiksi Jari Viidasta ole ihan hirveästi positiivista sanottavaa, vaikka pumppasikin rahaa meilläpäin paikalliseen futikseen useamman vuoden ajan. Jostain syystä tuntuu, että näissä etelän pubijengeissä on sentään ihmisiä, jotka välittävät seurasta ja lajista. Ja tekevät pyyteetöntä työtä seuran eteen, poissa parrasvaloista.
Carbon

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: ACO, oululainen jalkapallo

Vastaus #690 : 25.07.2008 klo 17:47:24

OPSille en mitään pahaa toivo, mutta en minä ainakaan tule tätä toimintaa rahoittamaan. Onhan se AC:kin muovinen, mutta sitä on kuitenkin nyt alusta asti tullut seurattua ja jos se jostain syystä kuopataan niin sitten on vähän vaikea enää kannattaa mitään. Ehkäpä sitä sitten OPAa tai OLSsia sympataan, jos OLSsissa nyt herättäisiin tähän kuningaslajiin pilleripyörittelyn sijaan. OTP nyt tuskin on palaamassa "parrasvaloihin".

Sama homma itsellänikin ja aika monella tutulla. Mikäli ACO konkurssin heittäisi ja kuopattaisiin niin kyllä siinä tovi saa vesi virrata Merikosken padon läpi, että sama innostus jonkin joukkueen kannattamiseen löytyisi kuin nyt. ACO on toki vielä kovin muovinen ja rypee uskottavuusongelmissa, mutta Malisen mukaantulo ja toiminta on luonut uskoa tulevaan.

En koe itse OPS:ia kohtaan mitään vihaa, perinteitä ei vaan voi hankkia kikkailulla mitä tämä Juntusen "puulaaki" koittaa tehdä. FC MIIGA se on vaikka voissa paistaisi.
A.Lallas

Poissa Poissa

Vastaus #691 : 25.07.2008 klo 18:32:09

vaikeeta on

Tapsa

Paikalla Paikalla

Vastaus #692 : 25.07.2008 klo 21:44:25

Minä en käsitä, miksi ette tule OPS-jpn johdon kanssa toimeen.
Minä olen tullut hyvin Miikan kanssa juttuun, eikä ole valittamista.
Olen monen muunkin seuran johdon kanssa tullut juttuun.
On jonkun kanssa saattanut tulla tulla väärinkäsityksiä tai tiedonkatkoja ja olen jossain asioinut toimistosihteerin kanssa kun olisi pitänyt hoitaa vastuullisemman henkilön kanssa.
Katsokaa jokainen, joka ei tule OPSin johdon kanssa, peiliin, onko tullut arvosteltua Miikaa sopimattomassa paikassa.
Minulla ei ole minkäänlaista ongelmaa Miikan kanssa.
Tämä oli "iltasaarna."
futislasse

Poissa Poissa

Vastaus #693 : 25.07.2008 klo 21:47:24

Joo, Miika on hyvä mies, mutta huomenna jätkät kävelee pitkän pätkän kotimatkaa jos tulee kuokkaan Norrvallassa, jossa tuskin niin käy ;)
Tapsa

Paikalla Paikalla

Vastaus #694 : 25.07.2008 klo 22:04:27

Vöyriläiset ovat kovassa kunnossa, mutta kyllä Miikan jengi sieltä nappaa ainakin yhden pinnan.
mansefan

Poissa Poissa

Vastaus #695 : 25.07.2008 klo 22:34:42

Lisää vaarin turinoita Ylos Jumprun kanta-asiakkaana tuli nostalgiset fiilikset-->Tai ehkä on väärä sana kun itse olin noihin aikoihin ala-asteella
Bob Arctor

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: A S D

Vastaus #696 : 26.07.2008 klo 07:43:57

On jonkun kanssa saattanut tulla tulla väärinkäsityksiä tai tiedonkatkoja ja olen jossain asioinut toimistosihteerin kanssa kun olisi pitänyt hoitaa vastuullisemman henkilön kanssa.
Katsokaa jokainen, joka ei tule OPSin johdon kanssa, peiliin, onko tullut arvosteltua Miikaa sopimattomassa paikassa.
Tämä oli "iltasaarna."
Niinpä niin. Syy ei ikinä näytä olevan Herra Juntusen, vaan muiden jotka yrittävät kampittaa häntä minkä kerkiävät.
Bonecrasher

Poissa Poissa

Vastaus #697 : 26.07.2008 klo 09:44:36

Tämä oli "iltasaarna."

Mukava kuulla, että tulet isäsi kanssa hyvin toimeen  Ylos
heikki

Poissa Poissa

Vastaus #698 : 26.07.2008 klo 11:22:34

Tämä oli "iltasaarna."

Voi vaan ihmetellä. Juntunen tarjoaa oululaiselle jalkapallolle vaan parasta ja tässä on kiitos.  :keskari:
lasiton

Paikalla Paikalla

Vastaus #699 : 26.07.2008 klo 15:22:18

Norrvalla johtaa 1-0 Ylos

Sivuja: 1 ... 27 [28] 29 ... 50

Siirry: