Jäseneksi liitytty jo kesäkuun alussa, tänään tilattu kausari. Milloinkohan sopisi SMJK:n päästä ilmoitella jotain, että rahat on menny muuhunkin kuin rahastonhoitajan dokailuun?
Lienee nyt vielä syytä selventää. Kun kausarin tilaa Lippupalvelun kautta, niin ne syöttää tilaajan tiedot suoraan järjestelmään ja sieltä tieto kulkeutuu ilmeisesti kortteja toimittavalle alihankkijalle. Kun taas tilaa kausarin SMJK:n kautta, niin puheenjohtaja ja rahastonhoitaja (mikäli dokailuiltaan ehtii...) toimittaa tilanneiden nimet ja yhteystiedot Palloliittoon kootusti järkevänkokoisissa erissä. Palloliitossa taas eräs onnekas ja ahkera neitokainen syöttää kerralla 100-200 tilausta Lippupalvelun järjestelmään.
Tästä kolmen hengen ketjusta kaikilla kolmella on ollut kesällä muutakin tekemistä, joten ketju on ollut poikki mm. koko heinäkuun. Velvollisuudentuntoisina ja lojaaleina jalkapalloyhteiskunnan rakentajina nämä kolme ovat kuitenkin tehneet parhaansa, jotta kausikortit ehtivät tilanneille ennen Saksa-peliä.
Lyhyesti: SMJK:n toiminta on amatöörien puuhastelua. Hallituksen jäsenet maksavat kausareistaan ja lipuistaan siinä missä muutkin, joten he kuittaavat ainoan palkkansa kun näkevät Saksa-pelissä SMJK-katsomossa 600-700 ihmistä. Lisäksi jäsenmäärän tuplaantuminen kahdessa vuodessa luo varmasti pieniä paineita toimintaan. SMJK tekee kuitenkin aina parhaansa, jotta jokainen jäsen saadaan katsomoon.
Huolestuminen on silti ymmärrettävää ja lippujen perään saa aina kysellä, varsinkin jos on mielessä jokin syy miksi oma tilaus ei olisi mennyt perille