FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
28.11.2024 klo 15:57:58 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 7 [8] 9 ... 105

Kirjoittaja Aihe: Tukholma  (Luettu 469597 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
robbiesavage

Poissa Poissa

Vastaus #175 : 27.07.2009 klo 12:18:19

Syyskuussa olen menossa katsomaan taas derbyä Tukholmaan. Kaipaisin furumisteilta vinkkejä larppikaupoista, viime kerralla kun olin niin kävin pelkästään The Terracessa (valikoima ihan ok). Tällä kertaa olis tarkoituksena käydä myös Hackettin liikkeessä, mutta onko jotain muita käymisen arvoisia mestoja ???
lapinherra

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: In Daniel we trust

Vastaus #176 : 27.07.2009 klo 13:18:47

NK:lla myytiin muistaakseni jotain Aquascutumia/Pringleä/Paul & Sharkia jne.
John Eskobar

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KTP

Vastaus #177 : 27.07.2009 klo 22:29:22

Jotenkin iski matkakuume tänään, ja ainoa mihin on varaa tällä hetkellä ois pikareissu Tukholmaan. Hammarby-Elfsborg 15.8 on nyt sitten suunnitelmissa, ja 1 kaverikin jo lupautui mukaan.

Lipun kanssa ei varmaan hirveesti tartte kiirehtiä, mutta Siljan paluulaiva vähän arvelluttaa. Matsi alkaa 16.00 eli loppuu kuuden maissa. 19.30 irtoaa paatti laiturista. Onko kokemuksia miten nopeasti Söderstadionilta suhailee metrolla poispäin?
stan gamla

Poissa Poissa

Vastaus #178 : 27.07.2009 klo 22:59:03

Jotenkin iski matkakuume tänään, ja ainoa mihin on varaa tällä hetkellä ois pikareissu Tukholmaan. Hammarby-Elfsborg 15.8 on nyt sitten suunnitelmissa, ja 1 kaverikin jo lupautui mukaan.

Lipun kanssa ei varmaan hirveesti tartte kiirehtiä, mutta Siljan paluulaiva vähän arvelluttaa. Matsi alkaa 16.00 eli loppuu kuuden maissa. 19.30 irtoaa paatti laiturista. Onko kokemuksia miten nopeasti Söderstadionilta suhailee metrolla poispäin?

...alle puolessatunnissa pääset gullmarsplanilta gärdetiin (junan vaihto slussenilla). tuossa sulle journey planner: http://reseplanerare.sl.se/bin/query.exe/en?seqnr=1&ident=fi.04026217.1248727032&OK#focus

gärdetin metrolta kävelee alle kymmenen minuuttia terminaaliin. hyvin ehdit! (jos ei laivassa tarvitse olla kyydissä paljon ennen lähtöä) nähdään stadionilla!

Nice10

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: I support FF

Vastaus #179 : 28.07.2009 klo 02:11:38

Eikös kännissä ja suomesta tarkoita mielummin taksia?
Erkki Rapala

Poissa Poissa

Vastaus #180 : 28.07.2009 klo 09:25:15

Eikös kännissä ja suomesta tarkoita mielummin taksia?

Kyllä tuolla metrollakin pääsee kohtalaisen hyvin suhaamaan ilman mitään ongelmia..
Nice10

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: I support FF

Vastaus #181 : 28.07.2009 klo 10:00:26

Kyllä tuolla metrollakin pääsee kohtalaisen hyvin suhaamaan ilman mitään ongelmia..

Metrot + kävelyt suottaapi olla sulavasti jopa nopeampi nopeasti mietittynä, jos mittaria ei saa heti lennosta ja tietty halvempi. Silti jos on kovakin kiire, isompi porukka ja ei ole suunnista ihan varma, niin kannattaa ainakin etukäteen hieman suunnitella tai valita se suharin kyyti. Pelistähän on sitten toki lähdössä muitakin ihmisiä. :)
« Viimeksi muokattu: 28.07.2009 klo 10:03:25 kirjoittanut Nice10 »
Mosambik

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere Utd, Kuusysi, Hammarby, Everton

Vastaus #182 : 28.07.2009 klo 18:21:58

Itse tein tänään varaukset ko. peliin. Itse menen Vikingilla. Vikingin terminaali on paljon lähempänä Söderstadionia kuin Siljan ja lähteekin 40min myöhemmin. Kännissä häröillessä nämä ovat isoja tekijöitä...
Muistaakseni taksi Vikingin terminaaliin Söderstadionilta maksaa euroissa jotain kympin pintaan.
John Eskobar

Poissa Poissa

Vastaus #183 : 28.07.2009 klo 19:25:01

Itse tein tänään varaukset ko. peliin. Itse menen Vikingilla. Vikingin terminaali on paljon lähempänä Söderstadionia kuin Siljan ja lähteekin 40min myöhemmin. Kännissä häröillessä nämä ovat isoja tekijöitä...
Muistaakseni taksi Vikingin terminaaliin Söderstadionilta maksaa euroissa jotain kympin pintaan.

Vikingin varausjärjestelmä tarjos mulle paljon kalliimpia lippuja, yli satasen turku-tukholma-turku. Siljalla vähän yli 50e. Saako sitä kikkailtua jotenkin halvemmalla?
edit. eiku joo 2 erillistä miniristeilyä. :)
« Viimeksi muokattu: 28.07.2009 klo 20:36:20 kirjoittanut John Eskobar »
Mosambik

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere Utd, Kuusysi, Hammarby, Everton

Vastaus #184 : 28.07.2009 klo 20:39:51

edit. eiku joo 2 erillistä miniristeilyä. :)

Juuri niin! Itse menin samaan hämyyn kanssa.
lapinherra

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: In Daniel we trust

Vastaus #185 : 28.07.2009 klo 21:12:39

Jahas, hyvä tuollainenkin tietää mutta. Selittäkääs tyhmälle, jotenkin sain Turku-Tukholma välin miniristeilyn runtattua 20€, mutta miten sitten saa Tukholma - Turku välin erikseen? Viking Linen sivuilta en löytänyt mitään joka olisi lähtenyt Tukholmasta miniristeilyllä...

Itse olen aina ollut siinä käsityksessä että "risteilijät/miniristeilijät" eivät voi poistua kesken risteilyn pois laivasta ??? Mutta näinhän se ei ilmeisesti ole.
John Eskobar

Poissa Poissa

Vastaus #186 : 28.07.2009 klo 21:14:59

Jahas, hyvä tuollainenkin tietää mutta. Selittäkääs tyhmälle, jotenkin sain Turku-Tukholma välin miniristeilyn runtattua 20€, mutta miten sitten saa Tukholma - Turku välin erikseen? Viking Linen sivuilta en löytänyt mitään joka olisi lähtenyt Tukholmasta miniristeilyllä...

Itse olen aina ollut siinä käsityksessä että "risteilijät/miniristeilijät" eivät voi poistua kesken risteilyn pois laivasta ??? Mutta näinhän se ei ilmeisesti ole.

www.vikingline.se
Ceasar

Poissa Poissa

Vastaus #187 : 28.07.2009 klo 22:33:42

Syyskuussa olen menossa katsomaan taas derbyä Tukholmaan. Kaipaisin furumisteilta vinkkejä larppikaupoista, viime kerralla kun olin niin kävin pelkästään The Terracessa (valikoima ihan ok). Tällä kertaa olis tarkoituksena käydä myös Hackettin liikkeessä, mutta onko jotain muita käymisen arvoisia mestoja ???

Nittygritty Söderissä. Krukmakargatan 24-26.

http://www.nittygritty.se/site/brands.php?menu=brands
blackhawk

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: TPS, Suomi, Everton

Vastaus #188 : 28.07.2009 klo 23:06:36

Ei laivasta poistumista mitenkään kontrolloida, vaikka poistuminen onkin Viking Linen ehdoissa kiellettyä. Itsekin olen aina ostanut miniristeilyn, jos se on ollut reittimatkaa halvempi. Joskus 90-luvulla miniristeilyn meno-osuudelle sai vielä ostettua autopaikankin, mutta se ei enää onnistu.
Demas

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: aakkosjärjestyksessä: ACO, Arse, Barca..jne

Vastaus #189 : 28.07.2009 klo 23:22:21

Tuo 40min auttaa asiaa kovasti,siinä ehtii vetää vaikka 3-4 paikallisessa. Mutta Vikingin terminaalin sijaintai on 50/50 juttu eli Siljan terminaali on jotain 5min kävelymatkan päässä Gärdetin asemasta,Viikkari taas on helvetillisen kävelymatka päässä mistään...(tai no jos Söderstadion on lähellä terminaalia ettei vaadi julkisia niin sitten ok).

Tukholma on kyllä erittäin kiva paikka käydä muutenkin pyörimässä ja jos itse asuisin Hesassa niin kävisin useammin.
blackhawk

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: TPS, Suomi, Everton

Vastaus #190 : 28.07.2009 klo 23:42:48

Mutta Vikingin terminaalin sijaintai on 50/50 juttu eli Siljan terminaali on jotain 5min kävelymatkan päässä Gärdetin asemasta,Viikkari taas on helvetillisen kävelymatka päässä mistään...

Medborgarsplatsenin asemalta kävelee Folkungagatania pitkin Vikingin terminaalille vartissa eikä Slussenin asemaltakaan kovin paljon pidempi matka ole.
« Viimeksi muokattu: 28.07.2009 klo 23:47:03 kirjoittanut blackhawk »
Tuomas-

Poissa Poissa

Vastaus #191 : 29.07.2009 klo 10:03:06

NK
kluru

Poissa Poissa

Vastaus #192 : 04.08.2009 klo 16:09:09

Taitaa olla parikin reissua Tukholmaan eessä, ens viikolla maaottelu sekä 28.9 AIK-Djurgården..
iisakki

Poissa Poissa

Vastaus #193 : 04.08.2009 klo 20:22:10

Taitaa olla parikin reissua Tukholmaan eessä, ens viikolla maaottelu sekä 28.9 AIK-Djurgården..

Sama. 8) Ylos

Sitä paitsi tuossa jälkimmäisessä on mahdollisuus todelliseen unelmamatkaan, sillä kahta päivää aiemmin eli lauantaina 26.9. pelataan Råsundalla cup-finaali AIK - Helsingborg / IFK Göteborg, jos pari "jos"sia toteutuu:

a) AIK:n pitää voittaa Häcken cup-välierässä,
b) Helsingborg eikä IFK Göteborg eivät saa edetä Europa Leaguen lohkovaiheeseen.

Torstaina pelataan Europa Leaguen 3. karsintakierroksen 2. osaottelut. IFK Glenn ei ole menossa jatkoon (kotona 1-3 pataan ekassa pelissä), mutta Helsingborgilla on kohtuusaumat (2-1 -kotivoitto ekassa pelissä).
« Viimeksi muokattu: 04.08.2009 klo 20:25:16 kirjoittanut iisakki »
kluru

Poissa Poissa

Vastaus #194 : 04.08.2009 klo 20:32:10

Ei tässä mitään Cup-finaaleita ehdi kattelemaan, näillä näkymin tuntia ennen pelin alkamista ylipäätänsä Tukholmassa.. :D
Slappy White

Poissa Poissa

Vastaus #195 : 06.08.2009 klo 23:43:01

mypa kuitenkin siinä välissä stadis....
silenzio

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Katsomokulttuuri

Vastaus #196 : 07.08.2009 klo 07:49:40

Oli kyllä mahtavaa olla pitkästä aikaa Söderstadionilla Bajen-Helsingborg -matsissa, liput oli toki seisomakatsomossa. Mahtava tunnelma, vaikka takkiin tulikin ei-ansaitusti. Melkeen veti vertoja Puolan meiningille, ja siitä aina plussaa, että sai olla "samanhenkisten" seurassa, ei "bodarinahkapäiden"...
elvis

Poissa Poissa

Vastaus #197 : 07.08.2009 klo 15:38:45

Vinkki: Tulevaisuuden porukka, BP (IF Brommapojkarna), pelaa Vällingbyssä (Länsi-Tukholma).
Mielenkiintoinen seura - ilman perinteitä (ja ikävä kyllä myös ilman yleisöä; noin 2.000 tai jotain).
Tällä hetkellä Euroopan suurin seura; 4.000 junnua ja 250 joukkuetta. Noin viidesosa tyttöjä.
Bromman pojat ovat pärjänneet ihan hyvin tänä vuonna. Tällä hetkellä Tukholman kakkonen, AIK:n jälkeen.
simppa

Poissa Poissa

Vastaus #198 : 10.08.2009 klo 16:55:41

Djurgården-Hammarby, ödesderby, huusi lehdistö. Kohtaloa tai ei, mutta mielenkiintoinen sauma käydä Råsundalla joka oli jäänyt aiemmin paikkana kokematta.

Lippuja yritin hommata heinäkuussa ticnetin sivujen kautta, mutta siellä herjattiin tämän ottelun lippuja myytävän vain ruotsiin. Ei ymmärrä miksi. Pakko ottaa härkää sarvista: soitto ruotsiin ja lipputilaus toisella kotimaisella. Eihän tuo sulavaa ollut, mutta erinäisten käänteiden jälkeen lähipostiin saapui lippukirje, 200 kruunua taisivat postituksesta ottaa.

Matkat tehtiin Vikingillä, meno Helsingistä mutta paluu Turkuun johtuen ottelun alkamisajankohdasta (16.00) joka saneli matkustuksen. Mukana kymmenkesäinen jälkikasvu, jolle tiedossa oli ensimmäinen Suomen ulkopuolella nähty peli. Päivällä ehti puuhata muuta, ja käydä sapuskoimassa, sitten kohti päänäyttämöä.

Tunnelbana-asemilla alkoi päivän tapaus näkyä, ja kuulua: asemalaiturien akustiset ominaisuudet antoivat vankat puitteet faniryhmien kilvoittelulle. Varsinaista aggressiivisuutta ei missään vaiheessa kohdattu, sinisiä ja vihreävalkoisia kulki kaikkialla sopuisasti ilman provokaatiota. Hieman reittisuunnitelmaa oli muutettava, kun sininen metrolinja ei T-centralista pohjoiseen kulkenut rempan takia, mutta tämä ratkesi koukkaamalla vihreällä Frihelmsplanille josta eteenpäin sininen veikin Solna Centrumiin asti. Näytti olevan paikallisillakin epäselvää reittiensä kanssa, turistina on helppo bongata futispaita ja seurata.

Päivä oli pirun kuuma, ja tässä mielessä katsomovalinta ei mennyt putkeen. Östra nedre 107 kylpi suorassa auringonpaisteessa koko ottelun ajan, ja käsi oli lippana koko ajan. Melkein kentän tasossa oltiin, ja lähitilanteita nähtiin hyvin, mutta fiksumpi olisi ollut valita paikat ylempää jo jälkikasvunkin takia. Porukka ympärillä oli eläintarhan väkeä pääosin, ja aika kiivasta verbaalisti. Poika aluksi vähän jännitti tiivistä tunnelmaa, eihän tätä kuhinaa Suomessa koe.

Päädyt molemmin puolin olivat upeat, Hammarbyn lakanatifo todella uljas koko päädyn leveydeltä. Huutoja oli molemmin puolin, mutta ymmärrettävästi loppua kohden Bajen vei voiton tässäkin kun Djurgårdenin peli alkoi käydä väkinäiseksi. Monet Klubin peleistä tutut laulut kajahtivat pohjoispäädystä paikallisina versioina (...me ollaan Stadista... -> ...viieeefråån Söööödermalm... etc.)

Niin, peli oli enemmän taistelupalloa eikä siitä nyt sen enempää analyysiä. Heikosti tunsin joukkueita, Kuivastoa ja Sjölundia tuli tietysti tarkkailtua mutta enpä edes tiennyt että Sjölund on puhdas pelintekijä seurassaan, laiturina pidin. Hyvinhän molemmat veti, aika näppärä kaveri myös Bajenin Haris Laitinen, sen sijaan kotijoukkueen Rajalakso ei esittänyt ihmeitä.

Ruotsalainen yhteiskunta piti huolta lapsistaan myös ottelun jälkeen, ja komea rivistö ilmaisbusseja tarjosi stadionin edestä kyydin kaupunkiin suurempien ruuhkien estämiseksi. Tosin vain St.Eriks Planille, mutta kuitenkin. Tack för det.
grönvit

Poissa Poissa

Vastaus #199 : 13.08.2009 klo 20:40:21

Lainaus
Varsinaista aggressiivisuutta ei missään vaiheessa kohdattu, sinisiä ja vihreävalkoisia kulki kaikkialla sopuisasti ilman provokaatiota.

Vihreävalkoiset saapuivat omalla junallaan (infernotåget) Södra stationilta suoraan Solnan pendeltåg-asemalle. Matkalla Råsundalle muutama kerrostalon ikkuna paskaksi... no, kohta jostain baarista hyökkäsi ainakin mulle tuntemattomaksi jäänyt ryhmä (DFG tai FB) keskelle bajareita. Sekin loppui melkein yhtä nopeasti kuin alkoikin. Vähän ennen matsin alkua Norran ja Östran kulmalla tapahtui mellakointia myös poliisin kanssa, muutaman kerran poliisit ns. juoksutti jengiä taaemmaks. Myös matsin jälkeen samaisessa kulmassa huutelua aitojen ja poliisien toisella puolella olleiden Djurgårdenin kannattajien kanssa, taisipa muutama lähteä putkaankin.

Muuten kyllä suht' rauhallista.
« Viimeksi muokattu: 13.08.2009 klo 21:09:17 kirjoittanut grönvit »

Sivuja: 1 ... 7 [8] 9 ... 105

Siirry: