Tälle voinee avata oman otsikon, sen verran isoa kalaa tuntuu olevan liikkeellä.
Joidenkin kuumien nimien ja pestien kohtalo tosin on jo selvillä. Klinsmann menee Bayerniin ja van Basten tiimeineen Ajaxiin. Capello on jo aloittanut Englannin luotsina, van Marwijk ottaa kesällä vastuulleen Hollannin, Del Bosque Espanjan ja Hitzfeld Sveitsin. PSV:n uusi luotsi puolestaan on Huub Stevens. Kaikissa korkeamman profiilin seuroissa ei tietenkään vaihdoksia tapahdukaan. Näihin kuulunevat ainakin ManU, Arsenal, Tottenham, Roma ja Werder Bremen.
Spekulaatiot käyvät kuitenkin kuumana, sillä esimerkiksi kaikki Italian ja Espanjan suuret saattavat vaihtaa kesällä valmentajaa, samoin Chelsea. Toki molemmat milanolaiset ovat tainneet ilmoittaa nykyisten luotsien jatkavan, mutta näinköhän. Myös Ranierilla on ainakin puheissa seurajohdon luottamus, mutta ainakin itse olen pitänyt alusta asti selvänä, että Juve ottaa heti maailmanluokan koutsin, kun sellaisen saa. Schusterin ja Rijkaardin kohtalo riippunee kevään pokaalisadosta, Grantin kai lähinnä selänpesutaidoista.
Kovimmat vapaana olevat nimet ovat tietenkin Mourinho ja Lippi. Mourinho lienee vahva ehdokas kaikkiin Etelä-Euroopan jättiläisiin, jos niissä paikkoja vapautuu. Lippi on kinkkisempi tapaus, mutta hänelle loogisin vaihtoehto olisi se Italian suuri, jota hän ei vielä ole valmentanut, eli Milan.
Hiddink on näillä näkymin jatkamassa Venäjällä, mutten pitäisi Chelsea-pestiä silti täysin mahdottomana. Milanin kohdalla yksi vaihtoehto on se, että Ancelotti ja Donadoni vaihtavat paikkoja päikseen. Muita vaihtoehtoja ovat Tassotti ja Baresi sekä tietenkin vapautuessaan Rijkaard. Mancini ilmeisesti haluaisi Englantiin. Itse olen odottanut sitä, milloin Prandelli saa mahdollisuutensa todellisessa suurseurassa, mutta ehkä mies jatkaa hyvää työtään Fiorentinassa.
Muista seuroista Sevilla etsinee korvaajaa väliaikaisluotsilleen. Myös Valencia on kysymysmerkki, mutta Floresin ja Koemanin jälkeen vielä huonomman valmentajan löytäminen lienee vaikeaa. HSV saattaa ottaa Bilicin. Lyon ehkä heittää Perrin pihalle. Olisiko siinä sitten Deschampsin paikka?
Joka tapauksessa paljon spekuloitavaa riittää kevääksi ja varmaan pitkälle kesäänkin.
e: Liverpool unohtui kokonaan. Eiköhän Benitez kuitenkin jatka parempien vaihtoehtojen puutteessa. Toki esimerkiksi Allardyce olisi vapaana.