Nice10
Poissa
Suosikkijoukkue: I support FF
|
|
Vastaus #450 : 21.04.2010 klo 00:03:33 |
|
Joo eihän se ole kuin paras paikka koko Tampereella missä ylipäätään on tilaa. Täydellisempää sijoituspaikkaa on täysin mahdoton löytää, joten mikähän siitä huonon tekee?
Ei sijainti sinänsä huono ole, ehkäpä tosiaan paras mahdollinen. Sen sijaan rakennuskustannukset voivat nousta jonkin verran, samoin rakennusaika, valituksien määrä jne, johtuen vaikeasta paikasta rakentaa. Erilaisten projektiriskien määrä on todella suuri, etenkin jos aikataulu aiotaan pitää kireänä vielä niitä hömppäkisoja silmällä pitäen. Yksi ongelma tietysti on se, että pieni riskihän tuossa otetaan sen suhteen, että todella uskotaan suomalaisten kykenevän tulemaan otteluihin ja tapahtumiin myös sankoin joukoin julkisilla. Varsinkin, jos voidaan olettaa, että uusi halli vieläpä nostaisi niitä Ilveksen ja Tapparan yleisömääriä. Sijainti nimen omaan on aika optimaalinen ... paikkana muuten voisi olla parempikin. Aika pieneen rakoonhan sitä isoa kokonaisuutta loppujen lopuksi tuupataan. En nyt ihmettelisi, jos paikallisilla asukkailla, poliisinsedillä ja etenkin VR:llä olisi vielä paljon kysyttävää siitä miten rakentaminen aiotaan toteuttaa ja lopputuotetta käyttää.
|
|
« Viimeksi muokattu: 21.04.2010 klo 00:05:36 kirjoittanut Nice10 »
|
|
|
|
|
tamman siika
Poissa
Suosikkijoukkue: Kaikki kuolleet ja kuopattu
|
|
Vastaus #451 : 21.04.2010 klo 00:08:00 |
|
ilmeisesti hyvät välit Bjurströmin kanssa (?)
Ovat entisiä luokkakavereita, molemmat istuvat Tamhockey Oy:n (Tapparan) hallituksessa ja Bjurström on Lontoossa asuvan Pojun asianhoitaja Suomessa.
|
|
|
|
ref
Poissa
Suosikkijoukkue: Giallorossi
|
|
Vastaus #452 : 21.04.2010 klo 00:09:42 |
|
Ovat entisiä luokkakavereita, molemmat istuvat Tamhockey Oy:n (Tapparan) hallituksessa ja Bjurström on Lontoossa asuvan Pojun asianhoitaja Suomessa.
Ai ne on ihan peppukavereita.. No ei tämä hallihanke kuitenkaan ihan heti ole läpi menossa, vielä on niin paljon auki.
|
|
|
|
Nice10
Poissa
Suosikkijoukkue: I support FF
|
|
Vastaus #453 : 21.04.2010 klo 00:21:15 |
|
Asioista mitään tietämättömänä voisin kuvitella, että Poju voi kyllä jossain määrin toimia takaajana tai pienen siivun vaikka sijoittaa, mutta veikkaan, että suurin osa (+90%) rahoituksesta pitäisi saada jostain muualta. Jos tämä halli Pojulle joku sydämen asia olisi, niin eiköhän se olisi jo valmis.
Ja kiekkoseuroillahan tähän ei ole laittaa edes murusia, niin suurista summista nyt puhutaan.
|
|
« Viimeksi muokattu: 21.04.2010 klo 00:24:46 kirjoittanut Nice10 »
|
|
|
|
|
peetumax
Poissa
Suosikkijoukkue: Ilves
|
|
Vastaus #454 : 21.04.2010 klo 06:57:45 |
|
|
|
|
|
peetumax
Poissa
Suosikkijoukkue: Ilves
|
|
Vastaus #455 : 21.04.2010 klo 07:34:12 |
|
Aamulehti 8.9.2009 Tampereen Tammelan stadion ei saa tekonurmea näillä näkymin vielä ensi vuonnakaan.
Vaikka rakentamiseen tarvittavat eurot löytyisivätkin, kaupungilla ei ole rahaa kentän käyttökustannuksiin, kuten lämmittämiseen.
Timo P. Nieminen 20.4.2010 -Sijoitamme rakentamiseen noin 19 miljoonaa. Kunnallistekniikoineen investointimme tulevat olemaan 27 miljoonaa. Kauppiin kuplahalli sekä grillauskatos (19.4.2010) Olisiko mahdollista kattaa Kaupin jalkapallokenttä talvisin kuplahallilla? Myös grillauskatos kenttien yhteydessä olisi tarpeellinen. Mauri Majava marko.jarvinen1@dnainternet.netVastaus (19.4.2010) Kyllä kattaminen teknisesti on mahdollista. Eri asia on mistä rahat investointiin ja käyttökustannuksiin. Grillikatosta ei ole suunnitelmissa. Esa Auvinen Käyttöpäällikkö Liikuntapalvelut http://palvelut.tampere.fi/osallistu/kansalaiskioski/kysymys.phtml?id=3162
|
|
|
|
Stürmer
Poissa
Suosikkijoukkue: YJPKKÄ & Suomen naiset.
|
|
Vastaus #456 : 21.04.2010 klo 08:37:12 |
|
Yksi ongelma tietysti on se, että pieni riskihän tuossa otetaan sen suhteen, että todella uskotaan suomalaisten kykenevän tulemaan otteluihin ja tapahtumiin myös sankoin joukoin julkisilla. Varsinkin, jos voidaan olettaa, että uusi halli vieläpä nostaisi niitä Ilveksen ja Tapparan yleisömääriä.
Haluaisin kyllä nähdä kun 10000 ihmistä jonottaa kolmeen TKL:n bussiin Jabba the Hutt -areenan vieressä .
|
|
|
|
Blanchflower
Poissa
|
|
Vastaus #457 : 21.04.2010 klo 08:44:26 |
|
Yksi ongelma tietysti on se, että pieni riskihän tuossa otetaan sen suhteen, että todella uskotaan suomalaisten kykenevän tulemaan otteluihin ja tapahtumiin myös sankoin joukoin julkisilla.
OT, mutta kyllä Tampereella opetetaan ihmiset käyttämään julkisia vaikka puolipakolla seuraavan parinkymmenen vuoden aikana jo kaupunkiseudun kasvuennusteista ja maantieteestä johtuen - toki myös pekkapaavoloiden ajautuminen hautaan/vanhainkoteihin auttaa tilannetta. TASE:en mittavat joukkoliikkennesuunnitelmat kun eivät johdu mistään ekoteoista vaan ihan käytännön pakosta.
|
|
|
|
Elukka
Poissa
|
|
Vastaus #458 : 21.04.2010 klo 08:59:10 |
|
Yksi ongelma tietysti on se, että pieni riskihän tuossa otetaan sen suhteen, että todella uskotaan suomalaisten kykenevän tulemaan otteluihin ja tapahtumiin myös sankoin joukoin julkisilla. Varsinkin, jos voidaan olettaa, että uusi halli vieläpä nostaisi niitä Ilveksen ja Tapparan yleisömääriä.
En tiedä onko kiekkoväki jalkapalloväkeä paljonkin laiskempaa, mutta onhan Ratinassakin nähty päälle 10000 katsojaa, eikä sinnekkään autoa parkkiin saa.
|
|
|
|
Rantasipi
Poissa
Suosikkijoukkue: Eurokiimassa
|
|
Vastaus #459 : 21.04.2010 klo 09:47:58 |
|
Vaikka onkin tuskaista kirjoittaa seuraavaa, niin kyllähän tuolaiselle suurhallille käyttöä löytyy ja sen kannattavuuden suhteen voi olla varsin optimistinen. Toisin kuin vaikkapa jalkapallostadionin rakentamisen suhteen Tammelaan. Jos täysin puolueettomin lasein asiaa katsoisi, niin itse kannattaisin juuri suurhallin rakentamista. Perusteluina huomattavasti monipuolisempi tapahtumakalenteri sekä juuri tuo taloudellinen puoli. Suurhallien taloudellisesta kannattavuudesta on kuitenkin selvää näyttöä Suomesta, jalkapalloon satsatut rahat ovat yleishyödyllistä tukirahaa kunnilta lajin pariin.
|
|
|
|
Patrimonio Mundial
Poissa
Suosikkijoukkue: ZA KRST CASNI I SLOBONU SLATNU - ZA SRBIJA
|
|
Vastaus #460 : 21.04.2010 klo 09:57:21 |
|
Vaikka onkin tuskaista kirjoittaa seuraavaa, niin kyllähän tuolaiselle suurhallille käyttöä löytyy ja sen kannattavuuden suhteen voi olla varsin optimistinen. Toisin kuin vaikkapa jalkapallostadionin rakentamisen suhteen Tammelaan. Jos täysin puolueettomin lasein asiaa katsoisi, niin itse kannattaisin juuri suurhallin rakentamista. Perusteluina huomattavasti monipuolisempi tapahtumakalenteri sekä juuri tuo taloudellinen puoli. Suurhallien taloudellisesta kannattavuudesta on kuitenkin selvää näyttöä Suomesta, jalkapalloon satsatut rahat ovat yleishyödyllistä tukirahaa kunnilta lajin pariin.
Ei kiekko olisi niin taloudellisesti kannattavaa ellei kaupungit olisi laittaneet olosuhteita ilmaiseksi kuntoon. Kaupunki on rakentanut seuroille aitioita, jotta seurat voivat tienata rahaa ja miellyttää tukijoita. Hallissa on lämmintä ja pehmeät penkit, että yleisö viihtyisi. Toisaalta miten taloudellista kannattavuutta parantaa se, että kaupunki rakentaa kendopelaajille oman saunan pukukoppiin? Miksi Tampu ei saa omaa saunaa Ratinan koppiinsa? Syrjitäänkö jalkapalloilijoita ja palvotaanko jääkiekkoa kuin pyhää lehmää? Vastaan kyllä.
|
|
|
|
peetumax
Poissa
Suosikkijoukkue: Ilves
|
|
Vastaus #461 : 21.04.2010 klo 10:09:04 |
|
Ei kiekko olisi niin taloudellisesti kannattavaa ellei kaupungit olisi laittaneet olosuhteita ilmaiseksi kuntoon. Kaupunki on rakentanut seuroille aitioita, jotta seurat voivat tienata rahaa ja miellyttää tukijoita. Hallissa on lämmintä ja pehmeät penkit, että yleisö viihtyisi. Toisaalta miten taloudellista kannattavuutta parantaa se, että kaupunki rakentaa kendopelaajille oman saunan pukukoppiin? Miksi Tampu ei saa omaa saunaa Ratinan koppiinsa? Syrjitäänkö jalkapalloilijoita ja palvotaanko jääkiekkoa kuin pyhää lehmää? Vastaan kyllä.
Kaikesta kaupungin tukemisesta huolimatta kiekkoseurat vetää persnettoo. Esim Ilves Hockey Oy taisi ottaa lähemmälsi miljoona öröö tukkaan...
|
|
|
|
Rantasipi
Poissa
Suosikkijoukkue: Eurokiimassa
|
|
Vastaus #462 : 21.04.2010 klo 10:09:55 |
|
Ei kiekko olisi niin taloudellisesti kannattavaa ellei kaupungit olisi laittaneet olosuhteita ilmaiseksi kuntoon.
Hjalliksen halliinkin kaupunki laittoi yhdyskuntatekniikan ilmaiseksi ja varmasti omalta osaltaan myös osallitui hallin rakentamiskustannuksiin. Helsingin kaupunki on jo saanut kasvaneina vero- ym. tuloina satsatut rahat takaisin. Kuten on saanut myös rahoituksestaan vaikkapa Helsingin Messukeskukseen. Samaa ei voi sanoa Finskistä ja tuskinpa vielä pitkään aikaan. Vaikka Finskin hallinnointiyhtiö tekeekin nykyään jo voitollista tulosta, saa kaupunki stadionista sen 100k vuodessa vuokratuloja ja se kattaa lähinnä menetetty korkokulut pääomalle. Muuten rahaliikenne Finskin ympärillä kunnan kannalta on varsin minimaalista.
|
|
|
|
Patrimonio Mundial
Poissa
Suosikkijoukkue: ZA KRST CASNI I SLOBONU SLATNU - ZA SRBIJA
|
|
Vastaus #463 : 21.04.2010 klo 10:27:33 |
|
Hjalliksen halliinkin kaupunki laittoi yhdyskuntatekniikan ilmaiseksi ja varmasti omalta osaltaan myös osallitui hallin rakentamiskustannuksiin.
Varmasti. Areena nyt on aika huono esimerkki, koska se on maan ainoa suuri monitoimiareena. Pelkällä kendolla sekin olisi pahasti tappiollista toimintaa. Useimmissa esimerkeissa jääkiekkohallin panostukset eivät tuo sen paremmin taloudellista tuottoa kunnalle kuin minkään muunkaan urheilulajin. Mutta kiekkoon pitää tottakai panostaa, kun se on pyhä lehmä ja kaikki palvoo sitä.
|
|
|
|
Nice10
Poissa
Suosikkijoukkue: I support FF
|
|
Vastaus #464 : 21.04.2010 klo 10:40:31 |
|
En tiedä onko kiekkoväki jalkapalloväkeä paljonkin laiskempaa, mutta onhan Ratinassakin nähty päälle 10000 katsojaa, eikä sinnekkään autoa parkkiin saa.
Kyllähän yksittäisiin tapahtumiin kesällä tullaan vaikka karnevaaliasussa ja polkupyörällä. On hieman eri asia jaksaako merkittävä määrä ihmisiä tulla busseilla säännöllisesti talvipakkasilla arkisin kiekkopeleihin. Ei tämä nyt mikään suuren suuri ongelma ole, mutta veikkaan, että kiekkoseuroilla on kuitenkin tavoitteena hallin myötä nostaa yleisömääriään 5500-> ~7000 tms ja kyllä tämä tarkoittaisi, että nykyistä huomattavasti suurempi määrä ihmisiä tulisi julkisilla. Se, että tamperelaiset/suomalaiset oppisivat julkisilla tapahtumiin tulemaan olisi tietysti futiksenkin etu ja vaikkapa Tammelan entisöinti asettuisi uuteen valoon. Sehän on faktaa, että yksi suurimpia syitä, miksi kaupunki on jo vuosia empinyt Tammelan kanssa, liittyy siihen, että alueen parkkitilanne on niin läpikotaisen surkea (ja tontti kuitenkin kallis), että tuolla paikalla ei nähdä tulevaisuutta enää kehittyvälle stadionkokonaisuudelle.
|
|
« Viimeksi muokattu: 21.04.2010 klo 10:46:16 kirjoittanut Nice10 »
|
|
|
|
|
peetumax
Poissa
Suosikkijoukkue: Ilves
|
|
Vastaus #465 : 21.04.2010 klo 10:42:29 |
|
Kyllähän yksittäisiin tapahtumiin kesällä tullaan vaikka karnevaaliasussa ja polkupyörällä. On hieman eri asia jaksaako merkittävä määrä ihmisiä tulla busseilla säännöllisesti talvipakkasilla arkisin kiekkopeleihin. Ei tämä nyt mikään suuren suuri ongelma ole, mutta veikkaan, että kiekkoseuroilla on kuitenkin tavoitteena hallin myötä nostaa yleisömääriään 5500-> ~7000 tms ja kyllä tämä tarkoittaisi, että nykyistä huomattavasti suurempi määrä ihmisiä tulisi julkisilla.
No ensin pitäisi nostaa yleisömäärät edes 5000:een.
|
|
|
|
Yourworstnightmare
Poissa
Suosikkijoukkue: Ilves, Suomi, West Ham
|
|
Vastaus #466 : 21.04.2010 klo 10:45:07 |
|
Kuinka paljon tuonne mahtuu muuta ohjelmaa aikavälillä syyskuu-maaliskuu, kun siellä pelaisi kenties kaksi kiekkoporukkaa eli ainakin 2-3 tapahtumaa viikkoon? Ja onko muita tapahtumia varmasti tarjolla niin paljon, että niitä tuotaisiin Tampereelle Helsingin sijaan/lisäksi?
|
|
|
|
Patrimonio Mundial
Poissa
Suosikkijoukkue: ZA KRST CASNI I SLOBONU SLATNU - ZA SRBIJA
|
|
Vastaus #467 : 21.04.2010 klo 10:45:13 |
|
Kyllähän yksittäisiin tapahtumiin kesällä tullaan vaikka karnevaaliasussa ja polkupyörällä. On hieman eri asia jaksaako merkittävä määrä ihmisiä tulla busseilla säännöllisesti talvipakkasilla arkisin kiekkopeleihin. Ei tämä nyt mikään suuren suuri ongelma ole, mutta veikkaan, että kiekkoseuroilla on kuitenkin tavoitteena hallin myötä nostaa yleisömääriään 5500-> ~7000 tms ja kyllä tämä tarkoittaisi, että nykyistä huomattavasti suurempi määrä ihmisiä tulisi julkisilla.
Jos Tampere kehittää raideliikennettä niin sinnehän pääsee ajamaan junalla suoraan katsomoon. Esim Nokialta vartissa Tapparan peliin!
|
|
|
|
Yourworstnightmare
Poissa
Suosikkijoukkue: Ilves, Suomi, West Ham
|
|
Vastaus #468 : 21.04.2010 klo 10:48:59 |
|
No ensin pitäisi nostaa yleisömäärät edes 5000:een.
No keskiarvot pyörii, menestyksestä riippuen, siellä 5000 hujakoilla. Parempana kautena reilusti päälle ja heikompana alle.
|
|
|
|
Nice10
Poissa
Suosikkijoukkue: I support FF
|
|
Vastaus #469 : 21.04.2010 klo 10:50:59 |
|
Jos Tampere kehittää raideliikennettä niin sinnehän pääsee ajamaan junalla suoraan katsomoon. Esim Nokialta vartissa Tapparan peliin!
No tämä tässä pelottaa myös. Tampereella puuhaillaan 500 miljoonan pikaratikoita, satojen miljoonien ohitusteitä ja kymmenien ellei satojen miljoonien parkkihalleja johonkin Hämeenkadun alle. Vituttaa suunnattomasti se, että pidän itseäni aika paljasjalkaisena tamperelaisena ja saan jatkuvasti lehdistä lukea kuinka nämä suuruudenhullut megahankkeet "elävöittävät" Tamperetta, tekevät siitä dynaamisemman jne paskaa. Tosiasiassa Treen veronmaksajille koituu näistä aivan saatanan isoja rasitteita, mutta suurimmat hyödyt keräillään lähikunnissa, joista on jatkossa helppo tulla tuhatta ja sataa autolla tai junalla Stockmannille ja Tapparan peliin ja autonkin saa kahden metrin päähän. e: Tuosta pikaratikkahommastakin voisi avata yleiselle oman topikkinsa, niin järjettömän suurelta ja epävarmalta machohankkeelta sekin vaikuttaa. En vieläkään oikein ymmärrä mistä tulee sana "pika"ratikka, koska en jaksa uskoa, että sillä pääsisi esimerkiksi Hervantaan (tai oikein mihinkään) nopeampaa kuin bussilla. Olen kuullut myös huhua, että joku asiantuntija olisi laskeskellut, että hankkeen kokonaiskustannukset ovat niin suuret, että samalla rahalla voitaisiin bussiliikennettä Tampereella pyörittää meidän elinikämme niin, että matkustaminen olisi ilmaista : ... no onhan kaupungilla rahaa ...
|
|
« Viimeksi muokattu: 21.04.2010 klo 10:59:52 kirjoittanut Nice10 »
|
|
|
|
|
peetumax
Poissa
Suosikkijoukkue: Ilves
|
|
Vastaus #470 : 21.04.2010 klo 11:05:22 |
|
No keskiarvot pyörii, menestyksestä riippuen, siellä 5000 hujakoilla. Parempana kautena reilusti päälle ja heikompana alle.
Niin ilmoitetut luvut.
|
|
|
|
Blanchflower
Poissa
|
|
Vastaus #471 : 21.04.2010 klo 11:12:39 |
|
Ei tämä nyt mikään suuren suuri ongelma ole, mutta veikkaan, että kiekkoseuroilla on kuitenkin tavoitteena hallin myötä nostaa yleisömääriään 5500-> ~7000 tms ja kyllä tämä tarkoittaisi, että nykyistä huomattavasti suurempi määrä ihmisiä tulisi julkisilla. Ja tälle taas on edellytyksenä se, että sijainti on ehdotetun kaltainen, eikä ainakaan sellainen, jossa tuhansia ihmisiä jonottaa korvessa bussiin, jolla pääsee keskustaan vaihtamaan siihen "omaan" bussiin. e: Tuosta pikaratikkahommastakin voisi avata yleiselle oman topikkinsa, niin järjettömän suurelta ja epävarmalta machohankkeelta sekin vaikuttaa. En vieläkään oikein ymmärrä mistä tulee sana "pika"ratikka, koska en jaksa uskoa, että sillä pääsisi esimerkiksi Hervantaan (tai oikein mihinkään) nopeampaa kuin bussilla. Olen kuullut myös huhua, että joku asiantuntija olisi laskeskellut, että hankkeen kokonaiskustannukset ovat niin suuret, että samalla rahalla voitaisiin bussiliikennettä Tampereella pyörittää meidän elinikämme niin, että matkustaminen olisi ilmaista : ... no onhan kaupungilla rahaa ... Kannataisiko ihan huhujen sijasta tutustua niihen tuhanteen ja yhteen asiasta tehtyyn selvitykseen?
|
|
« Viimeksi muokattu: 21.04.2010 klo 11:20:28 kirjoittanut Blanchflower »
|
|
|
|
|
Nice10
Poissa
Suosikkijoukkue: I support FF
|
|
Vastaus #472 : 21.04.2010 klo 11:20:48 |
|
Ja tälle taas on edellytyksenä se, että sijainti on ehdotetun kaltainen, eikä ainakaan sellainen, jossa tuhansia ihmisiä jonottaa korvessa bussiin, jolla pääsee keskustaan vaihtamaan siihen "omaan" bussiin.
Tämä toki on oletus ja itsekin näin luulen, mutta ei välttämättä mitään faktaa. Suomalainen on vaan sellainen, että alkuinnostuksen jälkeen kun huomaa, että esimerkiksi lasten kanssa autolla hallille tullessa joutuu tunnin pyörittämään pillurallia parkkipaikkaa etsien, alkaa pelejä jäämään välistä. Vielä kun mentaliteetti on se, että "köyhät kulkee bussilla". En minä ainakaan tyrmistynyt olisi, jos esimerkiksi tuttuun Hakametsään valmistuisi modernit olosuhteet ja ihmiset omine autoineen tykkäisivät mielummin körötellä sinne sankoin joukoin kuin tulla julkisilla Hämeenkadulle ja kävellä (!) 500 metriä hallille pakkasessa. No mene ja tiedä ...
|
|
|
|
Rantasipi
Poissa
Suosikkijoukkue: Eurokiimassa
|
|
Vastaus #473 : 21.04.2010 klo 11:27:16 |
|
Ja onko muita tapahtumia varmasti tarjolla niin paljon, että niitä tuotaisiin Tampereelle Helsingin sijaan/lisäksi?
Tampereella järjestetään vuosittain jo nyt noin 20 messut. Näistä suurin osa pidetään varmasti tulevaisuudessa uudessa suurhallissa. Esim. 20 messut vuodessa tarkoittaa noin 70-100 varausvuorokautta. Ja koko projektin tarkoituksena tältä kantilta katsottuna on, että messutapahtumia Tampereella järjestettäisiin jatkossa enemmänkin.
|
|
|
|
Yourworstnightmare
Poissa
Suosikkijoukkue: Ilves, Suomi, West Ham
|
|
Vastaus #474 : 21.04.2010 klo 11:32:11 |
|
Tampereella järjestetään vuosittain jo nyt noin 20 messut. Näistä suurin osa pidetään varmasti tulevaisuudessa uudessa suurhallissa. Esim. 20 messut vuodessa tarkoittaa noin 70-100 varausvuorokautta. Ja koko projektin tarkoituksena tältä kantilta katsottuna on, että messutapahtumia Tampereella järjestettäisiin jatkossa enemmänkin.
Samalla kehitetään Pirkkahallin aluetta, suunnitellan hotelleja sinne ja muuta mukavaa. Kumpaan niitä messuja nyt oikein halutaan?
|
|
|
|
|
|