FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
06.01.2025 klo 05:48:27 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Äänestys
Kysymys: Mitä mieltä Tampereen monitoimihallihankkeesta?
Perseestä!
Huono juttu!
Neutraali!
Hyvä juttu!
Jee!

Sivuja: 1 ... 20 [21] 22 ... 157
 
Kirjoittaja Aihe: Keskusareena. Tampereen jääkiekkosubventointipuhallus  (Luettu 459624 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Tsei Tsei

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United


Vastaus #500 : 21.04.2010 klo 18:30:34

Samalla kehitetään Pirkkahallin aluetta, suunnitellan hotelleja sinne ja muuta mukavaa. Kumpaan niitä messuja nyt oikein halutaan?

Sama. Tämän takia olen pitänyt loogisena paikkana suurhallille juuri Pirkkahallin ympäristöä, kun Tampereen kasvusuunta on muutenkin etelään. Tuosta voisi jatkossa mennä pikaratikkalinjakin ohi, jos ei paikallisjunalle saada pysäkkiä. Toisaalta jos messut siirtyvät keskustaan, niin jääpähän Pirkkahalli paremmin urheilulle. Uskoisin kuitenkin, ettei suurhallin kapasiteetti riitä yksistään messuille. Tämän takia Pirkkahallin ympäristössä olisi selviä synergiaetuja.
Tsei Tsei

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United


Vastaus #501 : 21.04.2010 klo 18:32:17

Onko? Vai pitäisikö puhua jo menneessä aikamuodossa - Tampereella kun tehdään nykyiselläkin palvelutasolla talviarkipäivisin parhaillaan se 120 000 bussimatkaa per päivä ja julkisten käytön odottaisi lisääntyvän väestönkasvun ja näiden kehityshankkeiden (ie. paremman palvelutason) myötä. Toisaalta kun nyt kuitenkin suunnitelaan tulevaa, niin 30- ja 40-vuotiaiden (ja näitä nuorempien) mentaliteettilla on enemmän merkitystä kuin 50- ja 60-vuotiaiden mentaliteetilla.

Ja jos edes vähän kiinnitettäisiin vanhojen ihmisten ajokykyyn huomiota, niin aika nopeasti vanhemmat ihmiset ovat pakotettuja joukkoliikenteen käyttöön.
Nice10

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: I support FF


Vastaus #502 : 21.04.2010 klo 18:43:35

Jos 30 miljoonan julkisella rahoituksella saadaan 400 miljoonan investointi, niin kohtuu hyvä kauppa kunnan kannalta.

Jos yksityiselle puolelle kynnyskysymys olisi oikeasti vain tuo 30 miljoonaa, niin eiköhän 400 miljoonan investointi olisi jo pyöräytetty pystyyn. Ja kai tuohon edelleen haetaan rahoittajia ja takaajia?

30 miljoonan lisäksi kaupunki luovuttaa(?) helvetisti kaupungin kalleinta tonttimaata aivan ydinkeskustasta ja se jos mikä tässä se tärkeintä itse rakennuttajalle. Kyllä isolle osalle tätäkin tonttimaata olisi ollut varmasti ostajia/rakennuttajia ja siten tästäkin voidaan laskea aiheutuvan ainakin joitakin kuluja?

Mainittakoon nyt vielä, että Tammelan investointien julkinen osuus suurimmillaankin olisi vain murto-osan tuosta 30 miljoonasta. Kokonaan uuden Veritas-mallisen stadioninkin rakennuttaa jo sillä 15 millillä, Espooseen kai jopa katettuakin mallia kyhätään. En toki silti pidä vielä realismina Tammelan kunnostusta.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2010 klo 18:46:39 kirjoittanut Nice10 »
Tsei Tsei

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United


Vastaus #503 : 21.04.2010 klo 18:44:30

Ei Hakametsään toki helppo ole julkisilla tulla esimerkiksi länsi-treelta,

Nojaa. Vähän ovat reitit muuttuneet ja 16 ei esim. tule enää ihan hallin viereen, mutta 29 tulee Raholasta, 27 Lielahdesta, 25 Kaarilasta, 16 vähän kauemmaksi Lentävänniemestä ja 18 Haukiluomasta. 19 tulee näemmä Tesomalta, mutta ei liikennöi illalla. Kohtuullisen monesta paikasta, kuten Pispalasta, Hyhkystä, Epilästä, Kaarilasta ja Lielahdesta pääsee ihan viereen. Lentävänniemestä ja Haukiluomasta keskussairaalalle. 16 ja 18 uudet reitit tuota saavutettavuutta ovat näköjään heikentäneet.
Tsei Tsei

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United


Vastaus #504 : 21.04.2010 klo 18:47:51

Tuolle pitäisi keksiä joku toinen nimi sillä sanasta "ratikka" suomalaiselle varmaan tulee ensimmäisenä mieleen Helsingin raitiovaunut jotka liikenne-etuuksia puutteista johtuen ovat aika hitaita. Pikaratikka on käsittääkseni varsin metromainen ratkaisu. Ja "metro" ei tässä tapauksessa tarkoita jäykkää Helsingin metroa joka on nimestään huolimatta lähijuna.

Oikeammin pitäisi ilmeisesti puhua kevyestä raideliikenteestä tai kevytraitiotiestä. Eli siis katuratikan ja lähijunan välimuoto.
Tsei Tsei

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United


Vastaus #505 : 21.04.2010 klo 18:53:23

Niin, en tiedä tarkalleen millainen Tampereen pikaratikasta tulisi ja siksi tästä olisi mukava jossain keskustella. Tampereen ongelmahan on nimen omaan Tammerkoski, joka jakaa kaupungin ja käytännössä Hämeenkatu = Keskusta. Hämeensillan ja Hämeenkadun läpi kulkeva ratikka on hankala rakentaa siten, että siitä kovin jouheva tulisi ellei mennä maan alle. Kulkeehan niitä bussejakin, esim. lähikunnista ja kauempaa Tampereelta tiheästi sitä ahdasta Hämeenkatua edelleen, rakennettiin millainen ratikka tahansa. Erikoista on myös se, että kohta (?) aletaan kai kaivaan niitä parkkihalleja jne sinne Hämeenkadun alle. Mielestäni tätä hanketta olisi pitäisi lykätä niin kauan kun tiedetään mikä pikaratikan kohtalo on ja rakentaa sitten samaan aikaan.

Pikaratikkaa markkinoidaan halvempana, saasteettomana, kapasiteetiltaan parempana, pitkäkestoisena, vähemmän kaistatilaa vievänä jne ratkaisuna kuin linja-autoliikennettä. Viimeksi tänään Aamulehden yleisönosastossa joku demarivaltuutettu asiasta valisti. Näitä argumentteja en sinänsä epäile, mutta välillä tosiaan tuntuu siltä, että pikaratikkaa markkinoidaan bussiliikenteen korvaavana liikennevälineenä, vaikka pitäisi ennemminkin puhua täydentävästä. Kyllä suurin osa bussiliikenteestä varmaan edelleen säilyy alueella samoine haittoineen kun ennenkin.

Tuo Hämpin parkki on käytännössä jo torpedoinut pikaratikan viemisen maan alle keskustassa. Todellisuudessa ratikalle pitää varata oma kaista keskustan alueella. Sujuvinta on tehdä järjestely, jossa raitiotie käyttää samaa kaistaa muun joukkoliikenteen kanssa. Hämpin parkin ja joukkoliikenteen kehityksen myötä Hämeenkatu pitänee sulkea joka tapauksessa yksityisautoilta käytettiin sitten busseja tai ratikkaa tai molempia. Hämpin parkin erillinen aikataulu kaikesta on kyllä järjettömyyden huippu, kun nyt jää myös Itsenäisyydenkadun alikulkukäytävä rakentamatta Pinninkadun kohdalla.

Ja molempiahan tullaan varmasti käyttämään jatkossakin. Bussilinjoja kannattaa kuitenkin korvata ainakin välillä (Vuores)-Hervanta-keskusta-Lentävänniemi, johon on loogista rakentaa ensimmäinen ratikkalinja.
Blanchflower

Poissa Poissa


Vastaus #506 : 21.04.2010 klo 18:56:11

Nojaa. Vähän ovat reitit muuttuneet ja 16 ei esim. tule enää ihan hallin viereen, mutta 29 tulee Raholasta, 27 Lielahdesta, 25 Kaarilasta, 16 vähän kauemmaksi Lentävänniemestä ja 18 Haukiluomasta. 19 tulee näemmä Tesomalta, mutta ei liikennöi illalla. Kohtuullisen monesta paikasta, kuten Pispalasta, Hyhkystä, Epilästä, Kaarilasta ja Lielahdesta pääsee ihan viereen. Lentävänniemestä ja Haukiluomasta keskussairaalalle. 16 ja 18 uudet reitit tuota saavutettavuutta ovat näköjään heikentäneet.

Joo, nykyisin 16 ja 18 lähin pysäkki taitaa olla jossain Kissanmaan koulun kohdalla ja ei sitä nyt enää hyvällä tahdollakaan voi kutsua joukkoliikenneyhteydeksi Hakametsän hallille. Joku varmasti laskisi 13, 22 ja 23:n pysäkit Kalevantiellä joukkoliikenneyhteydeksi Hakametsään, mutta näin väittävät tuskin julkisia itse juuri käyttävät.
Tsei Tsei

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United


Vastaus #507 : 21.04.2010 klo 18:58:07

Niin, nuo toimistot, ravintolat ja miksei asuintalotkin ovat tietysti vähintä mitä uudelta futisstadionilta voidaan oheisrakentamisineen odottaa. Tammelan tontti on vaan niin perkeleen pieni, että onko sen futisstadionin paikka, sääli sinänsä, jossain muualla. Yksi mahdollisuus tietysti olisi, että mahdollisen rakennuttajan ja rahoituksen löytyessä kaupunki jakaisi näille ilmaista tai puoli-ilmaista tonttimaata jostain kauempaa kylkiäisiksi.

No mahtuu tuohon kuitenkin täysimittainen kerrostalo Tammelan koulun viereen pääkatsomon kohdalle. Ja kun Tammelan täydentämisrakentamisesta on muutenkin puhuttu, niin mahdollisuutena on myös lisäsiipi Kalevan puistotien sivustalle parkkipaikan päälle. Tuo tontti on tosin ahdas ja lisärakennuksen tulisi olla varmaankin aika matala.
Tsei Tsei

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United


Vastaus #508 : 21.04.2010 klo 18:58:53

Tammelan ympärille ei paljon liiketilaa rakennella.

Ei paljon, mutta jonkin verran voidaan rakentaa. Kustannuksetkin ovat kuitenkin ihan eri maailmasta kuin 400 miljoonaa.
Balla

Poissa Poissa


Vastaus #509 : 21.04.2010 klo 20:15:28

Pro Haista Vittu Tullin Kupla-liike ottaa mielellään ihmisiä mukaan valituksen taakse. 8)
Savon keisari

Poissa Poissa


Vastaus #510 : 21.04.2010 klo 20:17:51

kaivin kone ja maan siirto Balla OY mukana projektissa.
Bengalintuli

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TamU, ilves merda


Vastaus #511 : 21.04.2010 klo 20:20:52

Tuo Hämpin parkki on käytännössä jo torpedoinut pikaratikan viemisen maan alle keskustassa.
Tämä on kyllä totta, mutta toisaalta jos se on hinta hämeenkadun muuttamiselle kävelykaduksi täytyy se kai sitten hyväksyä.

Lainaus
Ja molempiahan tullaan varmasti käyttämään jatkossakin. Bussilinjoja kannattaa kuitenkin korvata ainakin välillä (Vuores)-Hervanta-keskusta-Lentävänniemi, johon on loogista rakentaa ensimmäinen ratikkalinja.

Ratikkalinjan massiivisuudella on turhaan peloiteltu. Luontevaa olisi mielestäni rakentaa ensin keskustorin ja Hervannan välinen yhteys, jonka jälkeen raideverkostoa voitaisiin alkaa laajentaa yhteys kerrallaan. Muita ratikalla yhdistettäviä keskuksia voisivat olla tulevaisuudessa Pirkkala, Linnainmaa ja Ylöjärvi.
Balla

Poissa Poissa


Vastaus #512 : 21.04.2010 klo 20:25:19

kaivin kone ja maan siirto Balla OY mukana projektissa.

Onko sinulla nyhverö ikinä mitään sanottavaa?
Nice10

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: I support FF


Vastaus #513 : 21.04.2010 klo 20:29:27

Siinä ei ole tällä hetkellä mitään tonttimaata, vaan ratapiha.

Tonttimaata tai ratapiha, sen päälle kuitenkin pystytään kannattavasti rakentamaan kaupungin lähes parhaalle sijainnille. En epäile, etteikö sama paikka olisi jollekin muullekin kelvannut vaikkapa hotellin tontiksi. http://www.tampereenkeskusareena.fi/kuvagalleria?gpid_1=41#gallery_1

Lainaus
Myös tuotto-odotukset kokonaisuudessaan ovat murto-osan monitoimihallikompleksiin verrattuna, jopa negatiivisia. Tämän vuoksi ei kaupunki, eikä yksityinenkään raha ole kiinnostunut rakentamaan Tammelaan uutta stadionia.

Vaikea sanoa tuotto-odotuksista, vai onko sinulla jotain selvitystä esimerkiksi siitä kuinka tappiollista olisi tehdä 300 millin investoinnin lisäksi 15 millin stadion/liiketila/asuinkompleksi 100 millin monitoimihallin sijaan. Väittäisin, että riskit olisivat ainakin pienemmät, tuotto-odotuksista en sitten tiedä. Kyllä kyse on enemmän poliittisesta tahdosta ja siksi, kuten mainitsin, en pidä todennäköisenä, että lähiaikoina Tampereelle futisstadikka nousisi. Joka tapauksessa julkisen rahan käyttöä säätelevät muutkin asiat kuin vain tuotto-odotus. Joka tapauksessa tällä hetkellä Tammelan kallis tontti stadioneineen on nimen omaan tuotto-odotuksiltaan rankasti negatiivinen ja joka ikinen vuosi kun Tammela on korjaamatta ja ilman käyttöä, niin persnettoa tulee varmasti. Jotain sille pitää tehdä jossain vaiheessa joka tapauksessa. Yksityisen rahan mukaantulo riippuu nimen omaan niistä ehdoista. Stadionhan nousee kylkiäisenä varmasti kun vierestä annetaan ilmaiseksi vuokralle vaikkapa 50 vuodeksi lääniä tarpeeksi.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2010 klo 20:40:12 kirjoittanut Nice10 »
Nice10

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: I support FF


Vastaus #514 : 21.04.2010 klo 20:39:36

Ratikkalinjan massiivisuudella on turhaan peloiteltu. Luontevaa olisi mielestäni rakentaa ensin keskustorin ja Hervannan välinen yhteys, jonka jälkeen raideverkostoa voitaisiin alkaa laajentaa yhteys kerrallaan.

Itse maallikkona luulisin, että esimerkiksi raidepätkää tilattaessa/rakennettaessa, ratapihaa muutettaessa, kalustoa hankkiessa, huolto- ja varikkotilaa rakennettaessa ja ylipäätään kuvittelisin, että halvemmaksi tulee mitä enemmän kerralla tilaa/rakennuttaa. Jos pikaratikkalinjoja aletaan vetää, niin tehtäisiin sitten kerralla kuntoon vähintään ne kaikki tärkeimmät linjat.

Lainaus
Muita ratikalla yhdistettäviä keskuksia voisivat olla tulevaisuudessa Pirkkala, Linnainmaa ja Ylöjärvi.

Toivottavasti näitä tärkeitä keskuksia yhdistettäessä Pirkkalat, Ylöjärvet ja Kangasalat maksaisivat reilun osan potista. Näin tuskin vaan tapahtuu ennen kuin kuntia aletaan pakkoyhdistää. Välillä kiristää vaan kun tämä Tampereen muuttaminen "dynaamiseksi", "keski-eurooppalaisemmaksi" ja "vetävämmäksi" tarkoittaa sitä, että isolla rahalla rakennetaan kaikki kuntoon, että lähikunnista pääsee Stockamnnin deliin tai Tapparan peliin oven eteen mahdollisimman helposti. Keskustakämpässäkin on mukava asustaa niiden, jotka nauttivat suurhallihankkeen, ratikkauudistusten, kävelykatuhankkeiden, hämeenkadun alle tehtävien parkkihallien jne rakennustyömaiden ihanuudesta :)
« Viimeksi muokattu: 21.04.2010 klo 20:42:01 kirjoittanut Nice10 »
Blanchflower

Poissa Poissa


Vastaus #515 : 21.04.2010 klo 20:44:24

Ratikkalinjan massiivisuudella on turhaan peloiteltu. Luontevaa olisi mielestäni rakentaa ensin keskustorin ja Hervannan välinen yhteys, jonka jälkeen raideverkostoa voitaisiin alkaa laajentaa yhteys kerrallaan. Muita ratikalla yhdistettäviä keskuksia voisivat olla tulevaisuudessa Pirkkala, Linnainmaa ja Ylöjärvi.

Vuores-Hervanta-Keskusta on kaiketi se ensimmäinen linja, jota sitten samalla jatketaan Lentäväniemeen ja myöhemmin Vuores-Lakalaiva-Hatanpää-keskusta -akselilla vedetään tuo linja pakettiin. Myöhemmät linjat liittyvät sitten Pirkkalaan sekä idässä Hankkion ja Lamminrahkan uusiin alueisiin.

Lähijunaliikennettä on tarkoitus kehittää akseleilla Tampere-Nokia, Tampere-Lempäälä ja Tampere-Ylöjärvi.

Tosta hallihankkeesta sen verran, että jos Technopoliksen kohdalla riittää tässä taloustilanteessa kysyntää (riittääkö?) kakkos- tai jopa kolmosvaiheelle, niin tuo halliprojekti saa varmasti lisäpotkua alleen.

En epäile, etteikö sama paikka olisi jollekin muullekin kelvannut vaikkapa hotellin tontiksi.

Nyt kuitenkin Scandicilla ja osulalla on jo erinomaiset tontit uusille hotelleilleen, saa nähdä saako jälkimmäinen vielä sen pytinkinsä pystyyn.

Toivottavasti näitä tärkeitä keskuksia yhdistettäessä Pirkkalat, Ylöjärvet ja Kangasalat maksaisivat reilun osan potista. Näin tuskin vaan tapahtuu ennen kuin kuntia aletaan pakkoyhdistää.

Eiköhän tällä vuosikymmennellä nähdä niin pääkaupunkiseudun kuin Tampereen kaupunkiseudun kuntaliitokset - jos ei muuten niin pakolla.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2010 klo 20:49:36 kirjoittanut Blanchflower »
Nice10

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: I support FF


Vastaus #516 : 21.04.2010 klo 20:55:41

Nyt kuitenkin Scandicilla ja osulalla on jo erinomaiset tontit uusille hotelleilleen, saa nähdä saako jälkimmäinen vielä sen pytinkinsä pystyyn.

Jees. Itse en toki odota, että tuo ratapihan alue nyt heti pitäisi jollain täyttää/myydä. Ei sillä, että mielestäni vaikka koko ratapihan päälle voisi ajan kanssa rakentaa kannen pala palalta, jos tuolle kysyntää ja rahaa löytyy. Jos pikaratikka tulee ja nämä suurhallikokeilut osoittavat rakentamisen onnistuvan, niin en epäilisi, etteikö tuohon voisi vaikka asuintaloja nostaa kun junatkin menisi alaovelta/kellarista.

Lainaus
Eiköhän tällä vuosikymmennellä nähdä niin pääkaupunkiseudun kuin Tampereen kaupunkiseudun kuntaliitokset - jos ei muuten niin pakolla.

Kyllähän joku Nokia varmaan helposti liittyy. Pirkkalasta en sitten tiedä. Kiristyskeinona voisi käyttää sitten vaikka juuri tätä pikaratikkaa.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2010 klo 20:57:42 kirjoittanut Nice10 »
Blanchflower

Poissa Poissa


Vastaus #517 : 21.04.2010 klo 21:04:48

Kyllähän joku Nokia varmaan helposti liittyy. Pirkkalasta en sitten tiedä. Kiristyskeinona voisi käyttää sitten vaikka juuri tätä pikaratikkaa.

Helpompaa se varmasti on tämän itsensä "Pirkanmaan Kauniaiseksi" brändänneen loiskunnan kohdalla kuin sen aidon granin tapauksessa - ainakin jälkimmäisen kohdalla vaaditaan käytännössä pakkotoimia, ehkä myös Pirkkalan kohdalla.
Patrimonio Mundial

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: ZA KRST CASNI I SLOBONU SLATNU - ZA SRBIJA


Vastaus #518 : 21.04.2010 klo 21:09:53

Mikäs helvetin joukkoliikennesössötys täällä on käynnissä? Menkää viherpiipertäjät omille pihoille pyäriin!
Nice10

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: I support FF


Vastaus #519 : 21.04.2010 klo 21:17:40

Mikäs helvetin joukkoliikennesössötys täällä on käynnissä? Menkää viherpiipertäjät omille pihoille pyäriin!

Kai monitoimihalliin olennaisesti liittyy sen alta aikanaan kulkeva pikaratikka. Etenkin kun näillä lobataan toisiaan.

Enemmän ihmettelen, miksi topikki on ylipäätään futiskulttuuriosiossa ja miksi täällä pyörii kotiseutunsa henkisesti hyllänneet kosmopoliittikommunistit ;)
Elukka

Poissa Poissa


Vastaus #520 : 21.04.2010 klo 22:28:53

Jees. Itse en toki odota, että tuo ratapihan alue nyt heti pitäisi jollain täyttää/myydä. Ei sillä, että mielestäni vaikka koko ratapihan päälle voisi ajan kanssa rakentaa kannen pala palalta, jos tuolle kysyntää ja rahaa löytyy.

Voi olla, että olen ihan väärässä, mutta käsittääkseni tuo ratapiha-alue ei ole kaupungin, vaan VR:n (tai mikä Ratahallintokeskus onkaan) omistama.
kurwaslobo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: öly


Vastaus #521 : 22.04.2010 klo 02:20:32

Onko homma tosiaan niin että kouluruokailusta ollaan valmiita tinkimään jotta saadaan tännekin joku tyhjyyttään ammottava helvetillinen halli? Ei vaan voi oikein ymmärtää, meno alkaa olemaan pahempaa kuin Turussa menneinä vuosina, saunakaveria ei jätetä.. :(
Blanchflower

Poissa Poissa


Vastaus #522 : 22.04.2010 klo 06:47:19

http://www.aamulehti.fi/uutiset/pirkanmaa/tampereen-valtuusto-yksimielinen-ratikka-on-osa-joukkoliikenteen-tulevaisuutta/176864

Saa nähdä siirrytäänkö joskus vielä käytännön tasolle. Tavoitteena kai saada konsultit syksyllä töihin ja ensi vuonna sitten lopullisia päätöksiä konsulttien työn pohjalta - vaan noinkohan onnnistuu?

Lainaus
Useammassa puheenvuorossa vaadittiin tasavertaisia selvityksiä ja kustannuslaskelmia kaikille joukkoliikennemuodoille ennen varsinaista päätöksentekoa

Laskelmiahan on tilattu eri tahoilta se tuhat ja yksi kappalletta (ja varmasti tilataan lisää), ilmeisesti tasavertainen selvitys tarkoittaa kuitenkin puhujan omaa mielipidettä tukevaa laskelmaa?

Onko homma tosiaan niin että kouluruokailusta ollaan valmiita tinkimään

Jos hanketta haluaa julkisuudessa vastustaa, niin kannattaa jättää persupopulismi väliin - kaikenvastustajat kun käyttävät noita samoja "lapset näkee nälkää ja vanhukset jätetään heitteille" argumentteja jokaisen hankkeen (esim. juurikin noiden joukkoliikenteen kehityshankkeiden) kohdalla ja noihin nojaavat puheet menevät jo tämän takia automaattisesti todella monen silmissä suoraan roskakoriin.
« Viimeksi muokattu: 22.04.2010 klo 06:57:24 kirjoittanut Blanchflower »
Stürmer

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: YJPKKÄ & Suomen naiset.


Vastaus #523 : 22.04.2010 klo 08:53:43


Sellaisen pikku jutun äsken havaitsin, että tuon "monitoimi"hallin alla kulkeva junatunneli on vain ohuen betonilattian erottama.  Niinpä junien aiheuttama matalataajuinen jyrinä pääsee lähes esteettömästi yläpuoliseen tilaan ja vieläpä vahvistuu siellä resonanssin takia merkittävästi.  Tämä tulee käytännössä estämään konserttien ja monen muunkin tapahtuman järjestämisen kyseisessä ladossa.  Että se siitä monikäyttöisyydestä.  Kendon pelaamistahan tuo ei ehkä kauheasti häiritse...::)

Blanchflower

Poissa Poissa


Vastaus #524 : 22.04.2010 klo 09:05:35

Sellaisen pikku jutun äsken havaitsin, että tuon "monitoimi"hallin alla kulkeva junatunneli on vain ohuen betonilattian erottama.  Niinpä junien aiheuttama matalataajuinen jyrinä pääsee lähes esteettömästi yläpuoliseen tilaan ja vieläpä vahvistuu siellä resonanssin takia merkittävästi.  Tämä tulee käytännössä estämään konserttien ja monen muunkin tapahtuman järjestämisen kyseisessä ladossa.  Että se siitä monikäyttöisyydestä.  Kendon pelaamistahan tuo ei ehkä kauheasti häiritse...::)

Jyriseekö kuin Pasilan asemarakenuksessa konsanaan?

 
Sivuja: 1 ... 20 [21] 22 ... 157
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa