peetumax
Poissa
Suosikkijoukkue: Ilves
|
|
Vastaus #600 : 03.05.2010 klo 11:48:34 |
|
Tampereella on nyt jo hotelleille tarvetta. Se mitä siellä tulee 2 yötä kuussa vietettyä niin saa soitella ja varailla välillä montaa viikkoo ennen jo hotellit.
YK-kokous vai mikä oli Tampereella tossa pari vuotta sitten niin silloin puhuttiin lehdissä että heti olisi tilausta kahdelle isolle hotellille Tampereelle. Samoinhan IdeaPark hotellin yhteydessä kans on ilmoitettu.
Se on hyvä että ajatellaan tulevaisuutta. Uusi jäähalli MM-kisoille ja läjä hotelleja YK-kokouksille
|
|
|
|
Jiri
Poissa
Suosikkijoukkue: Eremenko
|
|
Vastaus #601 : 03.05.2010 klo 12:26:44 |
|
Kumma ettei se tornihotelli sitten noussut siihen radan varteen.
Jäähallinko paikalle piti tulla hotelli vai mihinkäs päin? Ja milloin? Googleen hotellipula ja Tampere niin eka vastaus oli tälläinen: http://www.uta.fi/jour/utain/utain20021128.pdf 8 vuotta vanhaa tietoa mutta niin on tuo tornikin jo silloin ollut haaveilla. Mitäs hotelleja sinne on tuon kirjoituksen jälkeen tullut ja mitä on lopettanut?
|
|
|
|
Zulo
Poissa
Suosikkijoukkue: Tampere United, nyt, aina ja maanantaina!
|
|
Vastaus #602 : 03.05.2010 klo 12:49:07 |
|
Jäähallinko paikalle piti tulla hotelli vai mihinkäs päin? Ja milloin? Googleen hotellipula ja Tampere niin eka vastaus oli tälläinen: http://www.uta.fi/jour/utain/utain20021128.pdf 8 vuotta vanhaa tietoa mutta niin on tuo tornikin jo silloin ollut haaveilla. Mitäs hotelleja sinne on tuon kirjoituksen jälkeen tullut ja mitä on lopettanut? Tulleita ainakin toinen Omenahotelli & Postitaloon tullut hotelli. 8 vuoden sisään menee varmaan tuo Rautatieasemaa vastapäätä tullut Scandickin.
|
|
|
|
Tsei Tsei
Poissa
Suosikkijoukkue: Tampere United
|
|
Vastaus #603 : 03.05.2010 klo 12:51:12 |
|
Varmaan siksi, että ei se on silti ainoa vaihtoehto isommille messuille Tampereelle, vaikka sijainti onkin heikko. Tampere-talossa on ainakin sijoitusmessut olleet, mutta ei se yksistään taidan isompiin messuihin soveltua. Hotellisuunnitelmat ovat kyllä kummastuttaneet, sillä on vaikea uskoa, että niille riittäisi mitenkään kysyntään ydinkeskustan ulkopuolella.
Lähes kaikissa vähänkin suuremmissa kaupungeissa on omat hotellit messukeskusalueella. Tuonne Pirkkahallin alueelle sopisi hyvin tämä hallikin ja hotellit. Synergiaedut olisivat selvät ja ylipäätänsä kaupungin kasvusuunta on tällä hetkellä etelään. Ei muuta kuin joukkoliikenne vielä kuntoon, niin homma toimii. Yksistään halli ei kuitenkaan ole riittävän suuri messuille.
|
|
|
|
Tsei Tsei
Poissa
Suosikkijoukkue: Tampere United
|
|
Vastaus #604 : 03.05.2010 klo 12:53:15 |
|
Tulleita ainakin toinen Omenahotelli & Postitaloon tullut hotelli. 8 vuoden sisään menee varmaan tuo Rautatieasemaa vastapäätä tullut Scandickin. Eikös tuossa vaan rempattu vanha hotelli?
|
|
|
|
Elukka
Poissa
|
|
Vastaus #605 : 03.05.2010 klo 12:59:43 |
|
Eikös tuossa vaan rempattu vanha hotelli?
Sehän laajeni samalla myös siihen viereiseen rakennukseen. Huonemäärä varmaan tuplaantui.
|
|
|
|
Blanchflower
Poissa
|
|
Vastaus #606 : 03.05.2010 klo 13:03:13 |
|
Eikös tuossa vaan rempattu vanha hotelli?
Juu, tosin laajennettuna versiona - muuta mainittujen lisäksi uutena on se pieni halpahotelli Hatanpään suunnalta. Kysyntää hotelleille on ja Scandic pykää omansa veturipuistoon ja Sokotel haluaisi rakentaa uuden hotellin, mutta ovat paskomassa housuihin tornin rakennukskustannuksien takia ja ovat alkaneet höpöttämään 13-kerroksisesta versiosta.
|
|
|
|
Elukka
Poissa
|
|
Vastaus #607 : 03.05.2010 klo 13:18:33 |
|
Laitetaan nyt tämäkin, kun tässä on muutenkin menty vähän ohi aiheen. Tampereen ratapihaa kohennetaan 30 miljoonalla
STT
Tampereen ratapihalle suunnitellaan mittavia uudistuksia. Aseman tuntumaan on tarkoitus rakentaa uusi laituri matkustajajunille sekä lisää katoksia junaa odottaville matkustajille.
Junalla pohjoiseen kuljetettaville autoille suunnitelmassa esitetään kaksi vaihtoehtoista uutta lastauspaikkaa.
Suunnitelmaan kuuluu myös kolme uutta huoltoraidetta, joilla tyhjät matkustajajunat voisivat viipyä yön yli huollettavina. Huoltoalueella voitaisiin muun muassa tyhjentää junien vessat, mikä nykyisin tapahtuu Helsingin Pasilassa.
Lisäksi ratapihan pohjoispäässä sijaitseva Erkkilänkadun silta on tarkoitus muuttaa sellaiseksi, että aiempaa useammat raiteet mahtuvat sen ali. Toinen vaihtoehto on purkaa silta ja rakentaa tilalle uusi.
Hankkeen alustava kustannusarvio on noin 25-30 miljoonaa euroa. Sen toteutuksen arvioidaan alkavan aikaisintaan vuonna 2014.
|
|
|
|
Rela
Poissa
|
|
Vastaus #608 : 03.05.2010 klo 13:19:11 |
|
Lähes kaikissa vähänkin suuremmissa kaupungeissa on omat hotellit messukeskusalueella.
Muissa kaupungeissa varmaan sijaitsevat paremmissa paikoissa. Voihan sinne Pirkkahallin viereen joskus toki hotelli tullakin, mistä sitä tietää. Tuonne Pirkkahallin alueelle sopisi hyvin tämä hallikin ja hotellit. Synergiaedut olisivat selvät ja ylipäätänsä kaupungin kasvusuunta on tällä hetkellä etelään. Ei muuta kuin joukkoliikenne vielä kuntoon, niin homma toimii. Yksistään halli ei kuitenkaan ole riittävän suuri messuille.
Rakentaminen sinne missä ei ole mitään taloudellisia toimintaedellytyksiä on pelkkää hölynpölyä. Ei ketään kiinnosta halli typerällä rakennuspaikalle, eikä sinne silloin ole menijöitä. Tampere on yksikeskustainen kaupunki ja tärkeiden rakennusten pitää sijaita keskustassa. Synergiaeduista on ihan turha edes puhua, kun ne ovat ylivoimaiset keskustassa.
|
|
|
|
JopiJalkapuoli
Poissa
Suosikkijoukkue: Paimion Haka
|
|
Vastaus #609 : 03.05.2010 klo 13:20:21 |
|
Esimerkiksi juuri ne keikat ja messut. Toisaalta myös jääkiekko luo aika hyvän peruskysynnän, tuplasti enemmän kuin Jokerit Jaffalalleen. Pirkkahalli on perseestä messujen järjestämiseen, paljon heikompi kuin paikat mitä kilpailevista kaupungeista löytyy.
Mitä veikkaat, suostuuko Ipa ja Tappara maksamaan kilpailukykyistä vuokraa vai pitääkö kaupungin subventoida hallivuokraa? Vinkkinä: Tällä hetkellä kiekkoseurat maksavat Hakametsästä 150€ VÄHEMMÄN kuin TamU Ratinasta. Mitä meinaat, kattaakohan moinen hinta hallin todelliset kustannukset?
|
|
« Viimeksi muokattu: 03.05.2010 klo 13:35:17 kirjoittanut JopiJalkapuoli »
|
|
|
|
|
Siankasvattaja_31
Poissa
|
|
Vastaus #610 : 03.05.2010 klo 13:33:02 |
|
Muissa kaupungeissa varmaan sijaitsevat paremmissa paikoissa. Voihan sinne Pirkkahallin viereen joskus toki hotelli tullakin, mistä sitä tietää.
En ymmärrä tätä Pirkkahallin haukkumista. Oikeasti Pirkkahalli on mitä parhaimmalla paikalla ja siitä kertoo monet messut, joita siellä järjestetään. Tiedoksi, että Helsingin rautatieasemalta Messukeskukseen on 4,9km autolla. Tampereen rautatieasemelta Pirkkahallille on sadan metrin tarkkuudella sama matka. Pirkkahallille pääsee todella kätevästi autolla, kun sijaitsee kehän varressa. Messukeskukseen on todella surkea tulla, kun joutuu aika pitkälle "keskustaan" ajamaan jokaisesta suunnasta. Lisäksi VR:llä alkaa olla kova hinku varmasti rakentaa junaseisake Lakalaivan kohdalle, kun tästä vielä Sarankulman alue kehittyy, Ikea polkaistaan kunnolla käyntiin ja mahdollinen uusi jäähalli tulee Pirkkahallin yhteyteen. En siis ymmärrä miten Pirkkahallin sijainti on surkea. lisäys: olisi muuten mielenkiintoista tietää mitä tapahtuisi, kun nyt joku YIT heittäisi esille suunnitelmat hallin rakentamisesta Pirkkahallin yhteyteen, kustannus 70 miljoonaa euroa ja Tampereen kaupungin ei tarvitsisi osallistua mitenkään hankkeeseen, kun infra pelaa jo ja parkkipaikkojakin on
|
|
« Viimeksi muokattu: 03.05.2010 klo 13:36:26 kirjoittanut Siankasvattaja_31 »
|
|
|
|
|
Blanchflower
Poissa
|
|
Vastaus #611 : 03.05.2010 klo 13:44:21 |
|
En ymmärrä tätä Pirkkahallin haukkumista. Oikeasti Pirkkahalli on mitä parhaimmalla paikalla ja siitä kertoo monet messut, joita siellä järjestetään.
Tiedoksi, että Helsingin rautatieasemalta Messukeskukseen on 4,9km autolla.
Tampereen rautatieasemelta Pirkkahallille on sadan metrin tarkkuudella sama matka. Eihän noiden sijainnista voi puhua edes samana päivänä - jos nopea ja tiiviisti liikennöity rattikkayhteys Pirkkahallille joskus saadaan rakennesuunnitelman mukaisesti toteutettua, niin sen jälkeen jotain vertailluja voi edes alkaa tekemään. Tietysti superbrömistelijän papereissa sijainnit voivat vaikutta about identtisiltä, mutta pitää olla vittu melkonen marakatti että lähtee Messukeskukseen omalla autolla messuvieraaksi.
|
|
« Viimeksi muokattu: 03.05.2010 klo 13:45:56 kirjoittanut Blanchflower »
|
|
|
|
|
Rela
Poissa
|
|
Vastaus #612 : 03.05.2010 klo 13:45:33 |
|
Mitä veikkaat, suostuuko Ipa ja Tappara maksamaan kilpailukykyistä vuokraa vai pitääkö kaupungin subventoida hallivuokraa? Vinkkinä: Tällä hetkellä kiekkoseurat maksavat Hakametsästä 150€ VÄHEMMÄN kuin TamU Ratinasta. Mitä meinaat, kattaakohan moinen hinta hallin todelliset kustannukset?
Ei hajuakaan tuollaisista. Enkä tiedä miksi taas pitää tuoda esiin joku jääkiekon ja jalkapallon vastakkainasettelu. Hallin kustannuksillahan ei ole itselleni mitään merkitystä, koska olen lähinnä kiinnostunut siitä mitä julkinen puoli siitä maksaa ja hyötyy, enkä yritysten voitoista. Tiedoksi, että Helsingin rautatieasemalta Messukeskukseen on 4,9km autolla.
Helsingin talousalue onkin sen 4 kertaa suurempi kuin Tampere. Tampere kilpailee messuista muiden kanssa, joten sen pitää pystyä tarjoamaan jotain parempaa, eikä parempaa ole se, että oma rakennus on yhtä kaukana keskustasta kuin ylivoimaisesti suuremmalla talousalueella. En ole koskaan käynyt messuilla Helsingissä, joten en sen sijainneista sinänsä osaa sanoa.
|
|
« Viimeksi muokattu: 03.05.2010 klo 13:47:27 kirjoittanut Rela »
|
|
|
|
|
Zulo
Poissa
Suosikkijoukkue: Tampere United, nyt, aina ja maanantaina!
|
|
Vastaus #613 : 03.05.2010 klo 13:49:24 |
|
Helsingin talousalue onkin sen 4 kertaa suurempi kuin Tampere. Tampere kilpailee messuista muiden kanssa, joten sen pitää pystyä tarjoamaan jotain parempaa, eikä parempaa ole se, että oma rakennus on yhtä kaukana keskustasta kuin ylivoimaisesti suuremmalla talousalueella. En ole koskaan käynyt messuilla Helsingissä, joten en sen sijainneista sinänsä osaa sanoa.
Messukeskus on Pasilan asemasta noin kahdensadan metrin päässä...
|
|
|
|
Siankasvattaja_31
Poissa
|
|
Vastaus #614 : 03.05.2010 klo 13:49:52 |
|
Eihän noiden sijainnista voi puhua edes samana päivänä - jos nopea ja tiiviisti liikennöity rattikkayhteys Pirkkahallille joskus saadaan rakennesuunnitelman mukaisesti toteutettua, niin sen jälkeen jotain vertailluja voi edes alkaa tekemään. Tietysti superbrömistelijän papereissa sijainnit voivat vaikutta about identtisiltä, mutta pitää olla vittu melkonen marakatti että lähtee Messukeskukseen omalla autolla messuvieraaksi.
Ratikkahan on vain hieman nopeampi kuin kävely (keskinopeus), joten Pirkkahallille kulkeva hippi pääsee bussilla nopeammin perille kuin stadissa ratikalla. Ja ihan tiedoksesi, 95% messukävijöistä tulee joko: omalla autolla, taksilla, firman autolla tai firman bussilla paikalle. Jotkut "parvekepuutarhamessut" sitten erikseen, kun niiden merkitys on muutenkin pieni näissä.
|
|
|
|
JopiJalkapuoli
Poissa
Suosikkijoukkue: Paimion Haka
|
|
Vastaus #615 : 03.05.2010 klo 13:51:21 |
|
Ei hajuakaan tuollaisista. Enkä tiedä miksi taas pitää tuoda esiin joku jääkiekon ja jalkapallon vastakkainasettelu. Hallin kustannuksillahan ei ole itselleni mitään merkitystä, koska olen lähinnä kiinnostunut siitä mitä julkinen puoli siitä maksaa ja hyötyy, enkä yritysten voitoista.
Niin, jos Ipa ja Tappara eivät maksa markkinahintaa, niin kenen luulet maksavan loppuosan? Hammaskeijun?
|
|
|
|
Blanchflower
Poissa
|
|
Vastaus #616 : 03.05.2010 klo 13:51:48 |
|
Ja ihan tiedoksesi, 95% messukävijöistä tulee joko: omalla autolla, taksilla, firman autolla tai firman bussilla paikalle. Jotkut "parvekepuutarhamessut" sitten erikseen, kun niiden merkitys on muutenkin pieni näissä. Ja ei muuten tule - siis jos puhutaan Messukeskusesta, eikä mistään maalaismessuista. Ratikkahan on vain hieman nopeampi kuin kävely (keskinopeus), joten Pirkkahallille kulkeva hippi pääsee bussilla nopeammin perille kuin stadissa ratikalla.
Niin - stadissa nyt melko helvetin harva tulisi esim. keskustasta ysillä Messukeskukseen kun junalla pääsee hieman eri tahtiin paikan päälle. Tampereen ratikkahankkeen kohdalla on taas ihan turha lähteä höpöttämään stadin ratikan nopeuksista - melko erilaista järjestelmää tänne kuitenkin kaavaillaan ja niihin virallisiin dokumentteihin voi jokainen tutustua vapaasti ihan täällä intärnetissä.
|
|
« Viimeksi muokattu: 03.05.2010 klo 13:56:41 kirjoittanut Blanchflower »
|
|
|
|
|
Siankasvattaja_31
Poissa
|
|
Vastaus #617 : 03.05.2010 klo 13:54:35 |
|
Ja ei muuten tule - siis jos puhutaan Messukeskusesta, eikä mistään maalaismessuista.
Pirkkahallin messuista toki puhuttiin, kun Pirkkahallin sijaintia niin kovaa haukuttiin tuossa. Ihmettelen kyllä miksi VR ei ole "Tampereen Pasilaa" rakentanut tuohon Lakalaivan kohdalle. Itse en kyllä ole mennyt Messukeskuksen messuille kuin taksilla tai autolla, vaikka työpaikka on kilometrin päässä ja koti viiden.
|
|
|
|
Rela
Poissa
|
|
Vastaus #618 : 03.05.2010 klo 14:10:43 |
|
Niin, jos Ipa ja Tappara eivät maksa markkinahintaa, niin kenen luulet maksavan loppuosan? Hammaskeijun?
Jos ja jos. Kai ne nytkin markkinahintaa maksavat, ihan kuten Tamukin.
|
|
|
|
BEAT!!
Poissa
Suosikkijoukkue: Ilves
|
|
Vastaus #619 : 03.05.2010 klo 14:48:54 |
|
Loppuviimeksi monitoimihalliin investoineet sijoittajat. Vai onko sinulla jotain näyttöä siitä, että kaupunki olisi suoraan rahallisesti tukenut Kiekko-Ipan ja Tapparan edustusjoukkueita merkittävästi enemmän kuin muita kaupungin urheiluskenen edustusjoukkueita?
Vinkkinä: Tällä hetkellä kiekkoseurat maksavat Hakametsästä 150€ VÄHEMMÄN kuin TamU Ratinasta.
Kieroa mutta suoraa
|
|
|
|
Rela
Poissa
|
|
Vastaus #620 : 03.05.2010 klo 14:54:54 |
|
Kieroa mutta suoraa
Täh? Eihän tuo nyt kerro yhtään mitään. Tamulaisten siiderisalaliitot valloillaan.
|
|
|
|
BEAT!!
Poissa
Suosikkijoukkue: Ilves
|
|
Vastaus #621 : 03.05.2010 klo 15:04:48 |
|
Ratinan ja Tammelan nurmen lämmityskustannukset on toki aika suuret
|
|
|
|
Jiri
Poissa
Suosikkijoukkue: Eremenko
|
|
Vastaus #622 : 03.05.2010 klo 15:17:43 |
|
En ymmärrä tätä Pirkkahallin haukkumista. Oikeasti Pirkkahalli on mitä parhaimmalla paikalla ja siitä kertoo monet messut, joita siellä järjestetään.
Tiedoksi, että Helsingin rautatieasemalta Messukeskukseen on 4,9km autolla.
Tampereen rautatieasemelta Pirkkahallille on sadan metrin tarkkuudella sama matka.
Pirkkahallille pääsee todella kätevästi autolla, kun sijaitsee kehän varressa. Messukeskukseen on todella surkea tulla, kun joutuu aika pitkälle "keskustaan" ajamaan jokaisesta suunnasta.
Lisäksi VR:llä alkaa olla kova hinku varmasti rakentaa junaseisake Lakalaivan kohdalle, kun tästä vielä Sarankulman alue kehittyy, Ikea polkaistaan kunnolla käyntiin ja mahdollinen uusi jäähalli tulee Pirkkahallin yhteyteen.
En siis ymmärrä miten Pirkkahallin sijainti on surkea.
Korjataas: Pasilan asemalta messukeskukseen on noin 600m matka. Toiseksi: Pirkkahalli on urheilulle suunnattu halli, missä on tarkoitus harjoittaa nykyään ainakin jalkapalloa, futsalia, salibandya ja yleisurheilua. Onko muita lajeja mahdollista tuolla harrastaa? Uutta hallia puoltaa myös varmasti moni näiden lajien harrastaja. Pirkkahallin pysäköinti on huonohko siinä mielessä että se on avonainen lentokenttä missä joutuu käveleen sen kilometrin huonolla tuurilla että pääsee sisälle. Voithan sä jättää auton Hartwallille sen ollessa auki ja mennä messukeskukseen. Hartwallin hallista on tasan yhtä pitkä matka kävellä tuonne Messukeskukseen kuin Pirkkahallin parkkipaikan toisesta päädystä. Sekä ne kerrat mitä olen Pirkkahallissa käynyt niin ei se catering puolen kahviot ole kyllä ihan edes 90 luvun tasolla.
|
|
|
|
kaksi vasenta jalkaa
Paikalla
Suosikkijoukkue: Alasarjat
|
|
Vastaus #623 : 03.05.2010 klo 15:30:21 |
|
Tampereella on nyt jo hotelleille tarvetta. Se mitä siellä tulee 2 yötä kuussa vietettyä niin saa soitella ja varailla välillä montaa viikkoo ennen jo hotellit.
Täyttä paskaa n. 1 vuoden Tampereella hotelleissa asumisen kokemuksella. Ruuhkaa on silloin, kun on messut tai iso keikka Ratinassa.
|
|
|
|
Blanchflower
Poissa
|
|
Vastaus #624 : 03.05.2010 klo 15:40:06 |
|
Täyttä paskaa n. 1 vuoden Tampereella hotelleissa asumisen kokemuksella.
Käyttöaste oli viime vuonna 63% ja tässä näkyi jo laskusuhdanteen vaikutus, noilla prosenteilla on ainakin hotelliketjujen mukaan selvää kysyntää lisäkapasiteetille.
|
|
|
|
|
|