FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
29.04.2024 klo 18:51:50 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Äänestys
Kysymys: Kumpi on ihkumpi
Inter
TPS
Topic lukkoon ja avajalle bannia

Sivuja: 1 ... 3 [4] 5 ... 452
 
Kirjoittaja Aihe: Inter vs TPS, TPS vs Inter  (Luettu 1147806 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
rc-auto

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Alasarjojen sakkopolitiikka


Vastaus #75 : 04.04.2008 klo 11:28:07

Kaikille turkulaisten jokkueiden faneille on siirtynyt verenperintönä asiakirjoittamisen taito. :D

Ai, Satasellekin?
vilsu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, VPS, Arsenal, Juventus & Suomen maajoukkueet


Vastaus #76 : 04.04.2008 klo 11:30:07

Ai, Satasellekin?

No sanotaanko vaikka niin, että joillakin tuo taito on päässyt melko huolettavasti ruostumaan.. ::) :D
Garrincha

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Inter Turku,RGJ,Suomen maajoukkue,Bajen


Vastaus #77 : 04.04.2008 klo 11:31:24

Wastakkainasettelulle vahva  Ylos,kos se vie mm Kannattajalutuuria eteenpäin ja Kiima lajia kohtaan nousee!!

Miksi Inter ->siinä on enemmän futista,särmää,munaa,glamouria ja Rockenrollia  8)
Todellinen Vaihtoehto keskivertokulttuurille!
vilsu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, VPS, Arsenal, Juventus & Suomen maajoukkueet


Vastaus #78 : 04.04.2008 klo 11:33:54

Wastakkainasettelulle vahva  Ylos,kos se vie mm Kannattajalutuuria eteenpäin ja Kiima lajia kohtaan nousee!!

Niin ja pääsee julkisessa topicissa morkkaamaan paikallisvastustajan kannattajia.. :D :D
shrek

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS, Liverpool, Ouagadougoun Palloweikot


Vastaus #79 : 04.04.2008 klo 11:34:40

Vaikka en ollenkaan Interin edesottamuksista ole kiinnostunut, enkä edes sympatiseeraa hiukkaakaan, toivon ettei Inter koskaan ykköseen putoa. Silloin jäisi derbyt kokonaan pois...
rc-auto

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Alasarjojen sakkopolitiikka


Vastaus #80 : 04.04.2008 klo 11:48:03

Itse en ole oikein koskaan ymmärtänyt tätä vastustajan fanien haukkumista. Vajakkeja löytyy joka leiristä, tosin Sakilaisista vain enemmän, mutta eikös tarkoituksena ole kannattaa sitä omaa joukkuetta? Tottakai paikallisvastustajaa "kuuluu vihata", jotta saadaan jännitettä, mutta mielestäni se kuuluu tehdä tyylillä ja mollata sitten peliesitysten kautta. Itsellä pistää aina ihmetyttämään varsinkin nämä paikkakuntakohtaiset "chantit". Sakilaiset saavat nolla sympatiapistettä viime vuoden "hassutteluhuudoistaan"; tuli ihan oikeasti sellainen olo että osa niistä vihaa Interiä vain sen takia että seura on Turusta. Paikkakuntaelitismiä pahimmillaan... Menipä OT!

En vieläkään käsitä näitä katsojia, jotka käyvät lajista ja joukkueesta välittämättä katsomoissa vain istumassa ja puhumassa viime viikonlopun brömistelyryminöistä. Valitkaa nyt mitä te haluatte! Kymmenen vuotta sitten sai pahoja katseita näiltä katsojilta jos korotti ääntään kesken heidän keskustelunsa.  :keskari:

Erikseen vielä erikoismaininta keihäskarnevaaleilta tutulle "klap-klap-klap" -taputukselle kulmapotkua annettaessa... Ei vittu näin! Kupittaalla vähän liiankin tuttua.  :keskari:

Vastakkainasettelun aika ei todellakaan ole ohi! Inter-TPS LC-finaalille vielä  Ylos Toivottavasti peli tajutaan siirtää Kupittaalle kun näin käy!
Samson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, New England Patriots


Vastaus #81 : 04.04.2008 klo 11:50:13


iso itq


Ei oo toisilla helppoa.
Partisan

Poissa Poissa


Vastaus #82 : 04.04.2008 klo 11:55:12

Nähdäänkö tulevalla kaudella the Mahatifo vol 2 :D
Viljamaa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS


Vastaus #83 : 04.04.2008 klo 11:58:07

Interin syntymä 90-luvun alussa on itseasiassa kovin sympaattinen tapahtuma. Håkansin pojalle ja hänen kavereilleen piti saada joukkue. Olen antanut itselleni kertoa, että nimivaihtoehtona oli Barcelona. Syytä ei varmaan tarvitse miettiä, mutta on varmaan parempi nimi tuo Inter Turku.

En ole koskaan ymmärtänyt tätä puoluepolitiikkaa ja urheilun, niin rankkaa sotkemista. Itse olen toki kokoomuslainen ja äänestän kokoomusta, mutta en ole koskaan tehnyt mitään valintaa sen suhteen. Olen pelannut jalkapalloa joskus taannoin LTU:ssa ja Someron Voimassa (molemmat TUL) eikä siinä ollut mielestäni mitään ihmeellistä. Muutenkin toivoisin, että kaikki tämän suuntaiset stereotypiat kuopattaisiin pikkuhiljaa ja keskityttäisiin vaan nauttimaan siitä kuninkaiden pelistä.

Taidan olla pahimman luokan GH, kun katsoo noita suosikkiseurojani. Mutta eihän niissä katsomoissa ketään olisi, jos aina ollaan väärässä jostain. Enkä voi uskoa sitä väitettä, että joku lopettaisi kannattamisen nyt kun TPS-katsomoon on tullut näitä "GH-kannattajia". Tietysti arvostan suuresti niitä, jotka kannattavat FC Bodaa, jotteivat tulisi liitettyä tähän lahkoon. Itse olen suurella tunteelle kannustanut TPS melkein 20 vuotta, mutta vasta viime vuonna lähdin mukaan O-katsomoon. Ei ole kyllä kaduttanut hetkeäkään, mahtava meininki ja peleistä saa paljon enemmän irti.

Enemmän tätä koko Suomeen.

Mun puolesta Inter saa aina sijoittua ainakin toiseksi heti Palloseuran jälkeen. (Tosin ei paljoa haittaa, vaikka putoaisivat ykköseen)
« Viimeksi muokattu: 04.04.2008 klo 12:01:00 kirjoittanut Viljamaa »
Herstein

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Heitto


Vastaus #84 : 04.04.2008 klo 12:20:06

Mielestäni ihan mukavaa, että suomifutikseenkin saadan pientä vastakkainasettelua. Tällainen viha-rakkaussuhde saman kaupungin seurojen välillä kuuluu jalkapalloon. Pitää vaan toivoa, että se Turun kakkosseura tajuaa hommata sen ykköskärjen ja palaa taistelemaan liigan kärkisijoista!
enska

Poissa Poissa


Vastaus #85 : 04.04.2008 klo 12:28:53

Erikseen vielä erikoismaininta keihäskarnevaaleilta tutulle "klap-klap-klap" -taputukselle kulmapotkua annettaessa... Ei vittu näin! Kupittaalla vähän liiankin tuttua.  :keskari:

No kerroppas Herra Oikeinkannattaja miten kulmatilanteissa tulisi toimia?
InterFlower

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Inter , AC Oulu


Vastaus #86 : 04.04.2008 klo 12:37:29

Wastakkainasettelulle vahva  Ylos,kos se vie mm Kannattajalutuuria eteenpäin ja Kiima lajia kohtaan nousee!!


Myllyjä odotellessa.
rc-auto

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Alasarjojen sakkopolitiikka


Vastaus #87 : 04.04.2008 klo 12:39:22

No kerroppas Herra Oikeinkannattaja miten kulmatilanteissa tulisi toimia?

Vitustako minä tiedän, mutta keihäskarnevaaleilla nämä. "Seuraavana heittovuorossa: AKIIIIIIII PARVIAAAIIIINEEEN!!!!" ja kansa hurraa... Joka kerta tulee samanlainen olo.
Samson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, New England Patriots


Vastaus #88 : 04.04.2008 klo 12:43:23

No kerroppas Herra Oikeinkannattaja miten kulmatilanteissa tulisi toimia?

Sinun pitää nyt vain ymmärtää se tosiasia, että kun esim. Espanjassa tuo on katsomokulttuuria niin vastapainoisesti se on Suomessa junttiuden huipentuma. Turha näistä foorumin oikeinkannattamisen asiantuntijoista on välittää.
wilsonmiza

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Turun Palloseura


Vastaus #89 : 04.04.2008 klo 13:07:18

Miten aktiivisimmat TPS:n / Interin kannattajat ovat "valinneet" leirinsä ja minkä ikäisiniä?
Itse olen vasta viime vuosina innostunut kunnolla Veikkausliigasta ja olen mielelläni nähnyt kummankin kotikaupungin joukkueen pärjäävän.

Itsellä tuohon loppuosaan muuten sama, mutta ei ole Turku enää kotikaupunki ollut yli 10 vuoteen, tosin syntymäkaupunki kuitenkin.

Itse kävin pienenä katsomassa molempien pelejä ja mieleen oikeastaan on jäänyt Interin Tero Forss sieltä ajoilta. Kun muutin pois tänne Tampereen lähelle niin tuli aina oltua turkulaisten puolella, oli laji mikä tahansa. Kuitenkin oikeastaan kendo-TPS:n johdosta pidin TPS:ää myös jalkapallossa omana suosikkina näistä kahdesta. Kuitenkin kun oltiin katsomassa Haka-Inter peliä niin olin Interin puolella, koska muut oli Hakan puolella ja olen aina pitänyt turkulaisten puolia täälläpäin maailmaa. Nyt oikeestaan parin viime vuoden aikana olen seurannut veikkausliigaa tarkemmin, mutta asuinpaikasta ja rahasta johtuen en ole peleissä pahemmin käynyt. Nyt kuitenkin on aika tehdä muutos ja yritän käydä mahdollisimman monessa pelissä. En tosin kiellä, etteikö tällä buumilla olisi selkeä vaikutus, mutta niinhän sen pitääkin olla. Jos olisin asunut aina Turussa kävisin varmasti lähes kaikissa pelissä, mutta asia ei nyt ole näin. Ehkä sitten tulevaisuudessa :)
Deli

Poissa Poissa


Vastaus #90 : 04.04.2008 klo 13:24:45

TPS-kannattajat gloorihunttereita? Mitäs se Tepsi onkaan voittanut viimeisen kymmenen vuoden aikana, onko muuta kuin pronssimitalit?

Jos edes jollekin Suomessa menestyneelle jalkapalloseuralle olisi kerääntynyt näitä "menestyksen metsästäjiä", olisi suomalainen jalkapallo nykyisin aivan eri tasolla suosion puolesta ja taloudellisilta edellytyksiltään. Suurempana ongelmana menneiltä vuosilta pidän sitä, että edes menestys (kotimaassa) ei ole sytyttänyt. Hyvä vain että edes joku suomalainen seura kiinnostaa aidosti kotiseudullaan.

Suomalaista jalkapalloa voi pahimmassa tapauksessa kohdata muutaman vuoden päästä suuri uhka, uudet katsomoon tulevat ihmiset. Mitä tehdä, jos osa niistä on jopa kendojanareita? Onko FF2:lla milloinkaan mikään hyvin?

Otsikon aiheeseen, Inter voisi nimensä puolesta sopia hyvin samaan perheeseen mm. Milanon, Bratislavan ja Porto Alegren seurojen kanssa. Seuran värien kopioiminen eurooppalaiselta mahtiseuralta on kuitenkin säälittävää. Nappulaliigassa nämä.

Missä oli Tepsin fanit ennen viime kautta? Äläkä nyt rupea väittää et kyl ne oli jossain siellä stadionilla ei ollu vaan kerääntyny yhteen paikkaan. Tunnen henkilökohtaisesti ainakin kaksi ihmistä, ketkä rupesivat käymään viime kaudella matseissa. Éi mitään hyvä, että saivat porukkaa sinne katsomoon, mutta älkää väittäkö että kaikki kävivät peleissä myös aiemmin. Ei jaksanu käyttää pisteitä.
« Viimeksi muokattu: 04.04.2008 klo 13:32:06 kirjoittanut Deli »
Viljamaa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TPS


Vastaus #91 : 04.04.2008 klo 13:32:50

En kyllä millään pysty ymmärtämään, mitä väliä sillä on koska on aloittanut peleissä käymisen jne. ja millä perusteella. Mielestäni se on aivan sama lähtee sinne peleihin katsomaan vaikka Kikon pakaroita tai Jallun kaljua, kunhan vaan menee katsomaan suomalaista hyvää futista paikan päälle.

Mitä väärää siinä on? Vastatkaa toki?
« Viimeksi muokattu: 04.04.2008 klo 13:34:05 kirjoittanut Viljamaa »
Lataamo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Inter Turku & GPR FC


Vastaus #92 : 04.04.2008 klo 13:35:09

Ihan kun minä se pahin terroristi  :o

Saadaanpahan nuo Lataamot ynnä muut sotkemasta TPS-aiheisia topiikkeja, vaikkei tätä nyt ihan järkyttävän usein mielestäni tapahdukaan. Hintteristien topikin sotkuista en tiedä, kunnen sitä lue (koskaan).

Onneksi Interin topiciin ei ole koskaan ilmestynyt näiltä kypsiltä tps:n kannattajilta (esim. Satanen) mitään turhaa provoa, melkeenpä tuntuu olevan enemmän tepsujen paskaa tuolla meidän topicissa.

Erityismaininnan huutonaurun kera ansaitsee joidenkin hintteristien(Lataamo. ym) luoma käsitys suuren maailman tyyliin vasemmisto-oikeisto vastakkainasettelusta.  :D

Ei se varmasti minun vikani ole, että moni yhdistää tepsin oikeistolaisiin? Taitaa tälläkin hetkellä Kokoomus viedä aika vahvasti Sissiryhmän foorumilla olevassa politiikkaäänestyksessä, joten näyttävät jannut itsekkin aika vahvasti tämän tunnustaa.

Purjevene Paraisilla, omakotitalo Kaarinassa, pulleaposkinen poika jota kuljetetaan farmariautolla lätkätreeneihin - tepsiläisintä mitä tiedän.
Deli

Poissa Poissa


Vastaus #93 : 04.04.2008 klo 13:37:54

Lataamo ja kumppanit ei sotketa näiä poliittisia asioita urheiluun. "En voi kannustaa Tepsiä ku se on niin kokoomuslainen". Mitä ihmeen väliä sillä on? ja onko se väärin, että joku asuu siellä Kaarinassa ja purjehtii kaikki kesät? Itsellänikään ei ole rahaa, mutta jos minulla sitä ei ole, niin se ei tarkoita sitä etteikö sitä voisi muilla olla. En ole kateellinen kellekkään.
Samson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, New England Patriots


Vastaus #94 : 04.04.2008 klo 13:39:09

Lataamo ja kumppanit ei sotketa näiä poliittisia asioita urheiluun. "En voi kannustaa Tepsiä ku se on niin kokoomuslainen". Mitä ihmeen väliä sillä on? ja onko se väärin, että joku asuu siellä Kaarinassa ja purjehtii kaikki kesät? Itsellänikään ei ole rahaa, mutta jos minulla sitä ei ole, niin se ei tarkoita sitä etteikö sitä voisi muilla olla. En ole kateellinen kellekkään.
Ja jos mulla olis rahaa, niin asuisin varmaan Sipoossa aivan helvetin isossa omakotitalossa ja purjehtisin kesäsin kaikki päivät, pl. Klubin pelipäivät.

Tai vaihtoehtoisesti asuisin Stadissa kattohuoneistossa, mutta vittuako väliä sillä on kenellekkään?
enska

Poissa Poissa


Vastaus #95 : 04.04.2008 klo 14:00:06

En kyllä millään pysty ymmärtämään, mitä väliä sillä on koska on aloittanut peleissä käymisen jne. ja millä perusteella. Mielestäni se on aivan sama lähtee sinne peleihin katsomaan vaikka Kikon pakaroita tai Jallun kaljua, kunhan vaan menee katsomaan suomalaista hyvää futista paikan päälle.

Mitä väärää siinä on? Vastatkaa toki?

Samoilla linjoilla. Toisaalta valitetaan kun peleissä ei käy väkeä ja sitten kun niissä rupeaa käymään niin taas valitetaan.
Waikku

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: anarkistimartat


Vastaus #96 : 04.04.2008 klo 14:09:56

Samoilla linjoilla. Toisaalta valitetaan kun peleissä ei käy väkeä ja sitten kun niissä rupeaa käymään niin taas valitetaan.

Aivan. Tulee mieleen Suomi-Portugali-matsin alla käyty itkuraivoaminen stadionille tulevista teinitytöistä, joiden pääasiallinen vaikutin futiksen seuraamiseen on Kristiina Ronaldo. Ehkäpä he oppivat peliä seuratessaan nauttimaan lajistakin. Jotakin kauttahan se futikseen on tutustuttava, ja tuollainen oikeinkannattamisesta puhuminen on aina aika naurettavaa. Tällainen vastakkainasettelu "tosifanien" ja "tuulipukujen" välillä ruokkii entisestään sitä mielikuvaa, että suomifutis on vain pienen piirin puuhastelua josta ei koskaan voi tulla massojen suosikkilajia.
Juipe

Poissa Poissa


Vastaus #97 : 04.04.2008 klo 14:11:20

Hyvä, että tämä topic on nyt olemassa, niin varsinaiset urheiluun ja futikseen liittyvät asiat löytyy helpommin kausitopicista kaiken väittelyn sijasta.

Raitapaitojen yksi laulu taitaa kuulua jotenkin näin: "teillä ei oo juuria, mutta meillä niitä on". Melko huvittavaa laulaa omista juuristaan, kun suurin osa ei edes tiedä näitä juuriaan. Sinänsä TPS voisi ollakin oikein hieno ja perinteikäs (tai siis perinteikäs se onkin, eikä vain voisi olla, ja siitä toki peukkua) seura, mutta tepsiläisyyteen niin syvälle juurtunut turkulainen kokoomuslaisuus on ainakin omasta mielestäni suorastaan vastenmielistä. Ja ei, ennen kuin ehditte sanomaan "vitun paskakommariksi" (<- kyseinen on suora lainaus erään pappa betalar kokoomusnuoren hienosta ja monipuolisesta verbaaliakrobatiasta ja ulosannista), niin itse en ainakaan ole mitenkään kommunistien tai vasemmistonkaan puolella. ::) Halusivat sitten Tepsin kannattajat näin tai eivät, niin joka tapauksessa tämä turkulainen kokoomuslaisuus tulee olemaan todennäköisesti niin kauan iso osa seuraa, kuin se vain on pystyssä. Tässä ei tosiaan ole kyse mistään Sairasen aikakaudesta, vaan seuran historiasta pidemmältä ajanjaksolta. Tosin talousrikoksista epäilty sopii aika hyvin kyseisen seuran johtoon. ;) Ei vaan, se on suomifutiksen kannalta äärimmäisen tärkeää, että Sairanen (ja Håkans tietysti myös) ovat laittaneet omia rahojaan likoon kotimaisen jalkapallon kehityksen puolesta. Veikkausliigassa tuskin ainakaan voi olla liikaa rahaa pelissä.

Lataamo ja kumppanit ei sotketa näiä poliittisia asioita urheiluun. "En voi kannustaa Tepsiä ku se on niin kokoomuslainen". Mitä ihmeen väliä sillä on? ja onko se väärin, että joku asuu siellä Kaarinassa ja purjehtii kaikki kesät? Itsellänikään ei ole rahaa, mutta jos minulla sitä ei ole, niin se ei tarkoita sitä etteikö sitä voisi muilla olla. En ole kateellinen kellekkään.

Ei näitä poliittisia asioita mistään tuulesta ole tempaistu, vaan TPSn kohdalla on ainakin pitkät perinteet kokoomuslaisuudessa. Se on sitten eri asia ja jokaisen itsensä päätettävissä, onko sillä omasta mielestä väliä vai ei, mutta jotain vaikutusta sillä ainakin on. Ei toki sellainen asia ole kyseessä, etteikö voisi kyseisen seuran otteluita katsoa (minä ainakin voin ilman mitään kendomatsien katsomisesta johtuvia oman tunnon tuskia myöntää käyneeni muistaakseni hieman alle kymmenessä kendomatsissa elämäni aikana, joista reilu puolet on ollut TPSn kendomatseja Elyseellä ja loput TuTon kendomatseja Kupittaalla, tosin viimeisestä ottelusta on aikaa jo monta vuotta). Tämä topichan on tarkoitettu kaikenlaiselle väännölle, joten en näe syytä, mikseivät myös poliittiset asiat kuuluisi tänne.

Toisaalta valitetaan kun peleissä ei käy väkeä ja sitten kun niissä rupeaa käymään niin taas valitetaan.

Olet juuri sisäistänyt futisfoorumin idean. Jos jotain asioita ei tehdä kuuluu valittaa niiden puutteesta ja kun taas jotain tehdään, kuuluu valittaa siitä, että se on tehty väärin. :peukkutuoppi:

Erityismaininnan huutonaurun kera ansaitsee joidenkin hintteristien(Lataamo. ym) luoma käsitys suuren maailman tyyliin vasemmisto-oikeisto vastakkainasettelusta.

Heitinpä kissan pöydälle, ketä tarttuu provoon ekana?

Tässä kukaan vasemmisto-oikeisto -vastakkainasettelua ole luonut, vaan tuonut esille Palloseuran kokoomuslaisuuden, jota kaikki seuran kannattajat eivät tunnu itsekään ymmärtävän. Interhän on omasta mielestäni juuri siitä puhdas ja hieno seura, että se ei ole sen enempää vasemmalla, kuin oikeallakaan, vaan on vain jalkapalloseura. Minua ei ainakaan häiritse mitenkään se, että Inter alunperin on perustettu vain juniorijoukkueeksi (olikohan se D-junnut?) Patelle ja hänen kavereilleen. Sen sijaan ei ole mikään mielipidekysymys, vaan fakta, että TPS on kokoomuslainen seura. Ei TuTokaan mielestäni sen "puhtaampi" ole, nehän ovat vuorostaan huoranneet kunnolla SDPn kanssa Turun suunnalla. Minä en siis ainakaan symppaa millään lailla TuToa. Tosin joku sanoi foorumilla täysin oikein, että mikään pääsarjatasolla pelaava urheiluseura ei ikinä voi olla täysin neutraali poliittisen kannan suhteen (äänestänee Stefukin varmaan, puoluetta voisi veikata vaikka RKP:ksi), mutta Inter on ainakin niin "puhdas" tässä suhteessa, kuin voi olla. Moni varmasti arvostaa sitäkin, että seurassa pelataan vain kuningasjalkapalloa. Itse voisin kyllä mielelläni katsella vaikkapa Interin jääkendo- ja lentopallomatseja, lattiareikäpallo saattaisi tosin ylittää jo hyvän maun rajan. Parempi ehkä kuitenkin Interin pysyä ainoastaan futiksessa. Ylos
amuji

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Maajoukkue, Ilves, SOHO SS, Arsenal


Vastaus #98 : 04.04.2008 klo 14:12:13

Voisko tän Turkulaisten jutustelun laittaa pikkuhiljaa vaikka yleiselle?
bergerinpatrik

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: LFCInter


Vastaus #99 : 04.04.2008 klo 14:19:09

Tepsukat kuulolle: Kiviharju Jani, Jani Kiviharju eli teidän kendo-ikoni (en olisi tunnistanut ilman kaveriani) on töissä kauppatorin Nordeassa. Eli siististi jonoon mars ja nimmaria pyytelemään.


 
Sivuja: 1 ... 3 [4] 5 ... 452
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa