FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
06.01.2025 klo 04:18:56 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 2 [3] 4

Kirjoittaja Aihe: Jukka Sauso  (Luettu 19664 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hisingen

Poissa Poissa

Vastaus #50 : 11.11.2007 klo 10:04:28

Sauson tämä kausi meni enemmän kuin huonosti. Muistoina yleensä jämäminuutit kärkipelaajana tai sitten ilman peliaikaa. Valmentajan ja seuran kanssa välit ilmeisesti aika poikki, kun vielä aikaisessa vaiheessa ilmoitti haluavansa jättää seuran. Siirtoikkunan aikana Tromsön siirron esteenä oli ainakin loukkaantuminen.

Pari vuotta sitten Jukka oli lähellä siirtoa Wisla Krakowaan. Kuulemma PSV oli myös tarjonnut sopimusta. Jukka päätti sitten jäädä vielä kehittymään Allsvenskaniin ja Örgrytessä muistaakseni toppariparikin vaihtui ja alamäki alkoi.

Uskon kuitenkin hänen kykyihinsä. Paljon riippuu luonnollisesti tulevasta seuravalinnasta, mutta luulisi peliajan saamisen olevan tärkeintä valintaa tehtäessä. Norjalainen futis sopisi varmasti hänelle ruotsalaista pelityyliä paremmin. 
Tsei Tsei

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United

Vastaus #51 : 12.11.2007 klo 00:01:39

Pari vuotta sitten Jukka oli lähellä siirtoa Wisla Krakowaan. Kuulemma PSV oli myös tarjonnut sopimusta. Jukka päätti sitten jäädä vielä kehittymään Allsvenskaniin ja Örgrytessä muistaakseni toppariparikin vaihtui ja alamäki alkoi.

Wislahan ei vaan tainnut suostua maksamaan Örgryten pyyntiä sen jälkeen kun olivat nähneet Sauson kokeella.
Hisingen

Poissa Poissa

Vastaus #52 : 12.11.2007 klo 18:04:14

Wislahan ei vaan tainnut suostua maksamaan Örgryten pyyntiä sen jälkeen kun olivat nähneet Sauson kokeella.

Näinhän siinä lopulta täysi käydä. Itse muistelen, että jotain 8 mkr olisi pitänyt maksaa Sausosta. Örgryte ja Jukka itse eivät olleet pahoillaan siirron jäädessä toteutumatta. Arvioivat, että uusi mahdollisuus ja parempi tarjous tulisi myöhemmin.

Topparina pelaaminen ja otsikoihin nouseminen vaatii myös hyvää kaveria rinnalle ja selvää työnjakoa parivaljakon kesken. Hyvänä esimerkkinä tästä käy myös Malmöön kalliilla summalla hankittu ja toissa kaudella Teddy Lucicin rinnalla loistanut Jimmy Dixonkin, joka oli kuluneella kaudella keskinkertaista tasoa.

shots

Poissa Poissa

Vastaus #53 : 13.11.2007 klo 10:25:01

Sundsvallissa olisi tilaa topparille.

Sundsvall on halukas hankkimaan miehen riveihinsä. Sausolla on kuuleman mukaan kolme sopimustarjousta pöydällä, sekä useita kyselyitä. Sundsvall ei ole sopimustarjousta vielä tehnyt mutta Sauso on jutellut valmentaja Mika Sankalan kanssa. Sauson managerinahan toimii Giffarna-legenda Jukka Ikäläinen.
paskaapina

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Arsenal

Vastaus #54 : 16.11.2007 klo 15:04:33

http://www.veikkausliiga.com/uutisluku.asp?id=27400
Tiiä sitten mihinkä on suuntaamassa...
shots

Poissa Poissa

Vastaus #55 : 19.11.2007 klo 11:04:54

Klubiin

http://www.hjk.fi/uutiset/?hae=5124
kivelak

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1. FC Köln

Vastaus #56 : 19.11.2007 klo 18:56:25

Lukkoon  >:( tuli jo pois ulkomailta.
shots

Poissa Poissa

Vastaus #57 : 16.01.2010 klo 23:45:54

Jukka potkii tällä hetkellä Jönköpingin treeneissä.

http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=335579
Hisingen

Poissa Poissa

Vastaus #58 : 17.01.2010 klo 00:40:25

Toivottavasti saisi sopimuksen ja ennenkaikkea lähestyisi aikaisempaa tasoaan, kun kantoi Aftonbladetin pluspelaajan nauhaa ja oli lähellä siirtoa Puolaan. Muutenhan jos ei kurssi käänny, niin hän uhkaa jäädä köyhän miehen Kalle Svenssoniksi.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/article300757.ab
shots

Poissa Poissa

Vastaus #59 : 17.01.2010 klo 01:03:35

Tämän mukaan siellä on jo sopimuspaperi Sauson nenän edessä allekirjoitusta vailla.
Santeri

Poissa Poissa

Vastaus #60 : 17.01.2010 klo 01:34:39

ruotsin ykkösessäkö toi pelaa ?
shots

Poissa Poissa

Vastaus #61 : 17.01.2010 klo 01:36:10

ruotsin ykkösessäkö toi pelaa ?

Jep eli Superettania. JS panostaa aikalailla tulevaan kauteen ja on sinne jopa huhuttu Erik Edmaniakin jossain vaiheessa talvella. Tullee tappelemaan siinä noin kahdeksan joukkueen ryhmässä kahdesta nousupaikasta ja yhdestä karsintapaikasta.
RS4X

Poissa Poissa

Vastaus #62 : 22.01.2010 klo 23:30:54

Onko kuulunu mittää?
Hisingen

Poissa Poissa

Vastaus #63 : 22.01.2010 klo 23:40:44

Onko kuulunu mittää?

E-mail finne nära kontrakt

Uutinen
"Vi och Jukka är nära varandra"

Innan helgen är över kan mittbacken Jukka Sauso bli en J-Södra-spelare. Det hoppas fotbollsansvarige Hans Lindbom.
- Vi och Jukka är ganska nära varandra, säger Lindbom.
Jnytt avslöjade för en vecka sedan att den finländske mittbacken från HJK Helsingfors har fått ett kontraktsförslag av Jönköpings Södra, efter att 27-åringen varit och provtränat med klubben. Under veckan som gått har J-Södra och Jukka Sauso haft en tät kontakt via mail och enligt Hans Lindbom kan affären vara klar på söndag.
- Vi har sagt att vi hoppas på ett besked då. Det har funnits olika förslag men både vi och Jukka är ganska nära varandra, säger en optimistisk Hans Lindbom.

"Det ser ljust ut"
Det låter som att ni är överens?
- Ja, jag tycker det ser ljust ut.
J-Södras andra provspelande finländare, mittfältaren Valeri Minkenen, kommer att fortsätta träna med laget. Något beslut i Minkenens fall är dock ännu inte taget.
- Vi får ta en diskussion, jag och Andreas (Jankevics), så får vi se hur vi går vidare i hans fall.

Kan vänta till mars
Skulle kontraktsdiskussionerna mellan J-Södra och Jukka Sauso - mot all förmodan - stranda ser klubben ingen brådska att fylla på truppen med ett innerbacksalternativ.
- Om finnen inte nappar får vi se om det dyker upp något i mars. Det finns några svenska namn, men vi kan också acceptera truppen som vi har. Det finns en möjlighet att vi lyfter upp en egen spelare isåfall, säger Hans Lindbom.

http://www.jnytt.se/nyhet/29422/vi-och-jukka-ar-nara-varandra
Hisingen

Poissa Poissa

Vastaus #64 : 26.01.2010 klo 21:34:17

Uutinen
J-Södra har inte lyckats göra klart med Jukka Sauso

Jönköpings Södras manager Hans Lindbom hoppades kunna slutföra affären med backen Jukka Sauso under helgen, men parterna har ännu inte lyckats komma överens.
– Vi håller på och diskuterar och hoppas komma till en lösning, säger Lindbom.
Jukka Sauso från HJK Helsingfors har fått ett kontraktsförslag från J-Södra. Enligt Hans Lindbom är klubben och den finländske mittbacken nära varandra, men affären är ännu inte slutförd.
- Vår ambition är att få honom spelklar, och min förhoppning är att det är hans också, säger Lindbom.
- Vi håller på och diskuterar och hoppas komma till en lösning, men jag har inga klara besked. Vi hoppas att det blir klart under veckan, men det kan dröja några dagar till.

Beslut tagit om Minkenen
Vad gäller J-Södras andra provspelande finländare, mittfältaren Valeri Minkenen, har ett beslut tagits om det blir något kontrakt eller inte.
- Men vi har inte lyckats komma i kontakt med honom själv eller hans agent. Vi vill göra det först innan vi går ut med vad vi har kommit fram till, säger Hans Lindbom.

http://www.jnytt.se/nyhet/29497/j-sodra-har-inte-lyckats-gora-klart-med-jukka-sauso

Sauson kanssa neuvottelut edelleen kesken ja Minkesen suhteen tiedotetaan päätös (negatiivinen?) ensin asianosaisille.
Hisingen

Poissa Poissa

Vastaus #65 : 28.01.2010 klo 21:54:16

Uutinen
J-Södra: Jukka Sauso blir klar i helgen

När räknas Jukka Sauso som ett färdigt nyförvärv för Jönköpings Södra? I helgen, det är fotbollsansvarige Hans Lindboms senaste besked.
Turerna kring mittbacken Jukka Sausos övergång till Jönköpings Södra har varit många. Häromveckan hoppades Hans Lindbom att det kunde blir klart. Så blev det inte. Här kommer det senaste beskedet:

- Han har sitt kontraktsförslag och det närmar sig ett slutskede nu. Vi tar en dag i taget, men nu är vi nära. Vi hoppas kunna knyta ihop det till helgen, säger Lindbom.

Det J-Södra väntar på är att Sauso ska lösa sig fri från sitt kontrakt med HJK Helsingfors och därigenom slippa betala en övergångssumma.

- Vi kommer inte att betala några pengar utan det är andra praktiska bitar som ska lösas. Han har två små barn som vi behöver ta hänsyn till. Men till stor del är vi överens.

http://www.jnytt.se/nyhet/29599/j-sodra-jukka-sauso-blir-klar-i-helgen

Eli siirron esteenä enää lähinnä HJK:n antama vapaa siirto-oikeus sekä perheelliselle normaaleja käytännön järjestelyjä.
Hisingen

Poissa Poissa

Vastaus #66 : 30.01.2010 klo 11:45:12

Kuulemma siirto Ruotsin Jerusalemiin varmistunut, vaikka ei ole virallista vahvistusta takana. Kaksivuotisesta sopimuksesta ainakin aiemmin neuvoteltiin.
shots

Poissa Poissa

Vastaus #67 : 01.02.2010 klo 16:21:11

Tässä varmistus..3-vuotinen soppari.
Hisingen

Poissa Poissa

Vastaus #68 : 08.02.2010 klo 20:29:31

Uutinen
Snart går flyttlasset till Jönköping för Sauso

Grönt har blivit blåvitt. Åtminstone i backlinjen. Nu är nyförvärvet Jukka Sauso på plats i Jönköping.

Finske Jukka Sauso gör ikväll sitt första träningspass med Jönköpings Södra sedan han skrev på sitt treårskontrakt med klubben. Men träningen får istället ses som ett kortare gästinspel för mycket återstår innan allting faller på plats. Familjen och alla möbler är fortfarande kvar hemma i Helsingfors och det viktigaste av allt, bostadsfrågan, är fortfarande inte löst.
- Nej, familjen är fortfarande hemma. Jag åker hem igen om två veckor. Du vet inte var det finns bra lägenheter förresten, undrar Sauso och skrattar.

"Jag gillar allt med svensk fotboll"
Nyförvärvet är på strålande humör i det kyliga vintervädret. Att fråga om han trivs känns som en bagatell. Lika kallt som det är ute, lika varmt pratar han om att återvända till Sverige med sin finska brytning.
- Jag ville ha en, vad säger man? En nytändning, precis. Jag gillar allt med svensk fotboll, det är lite större här än hemma.
Efter sina två år med Örgryte är kärleken lika stor för Sverige som Finland, berättar han. Han ser grannlandet som ett andra hem.
- Jag trivs faktiskt väldigt bra i Sverige. Jag ville flytta tillbaka hit en gång till innan karriären var över. Det är något jag har tänkt på ända sedan jag åkte hem.
Skillnaden nu när han kommer tillbaka är att han lever tillsammans med frun Anna-Kaisa och är pappa till döttrarna Alma och Anna-Bel.

Åker hem för barndopet
Anna-Bel är förresten bara en månad gammal och därför måste Sauso vända hemåt igen för barndopet som är planerat i slutet av februari. Lägg därtill ett stort flyttlas och papper som måste lösas innan han fullt ut kan börja fokusera på fotbollen på heltid.
- Alla har varit väldigt hjälpsamma. Det är viktigt för mig som kommer utifrån.
Att det blev ett långt kontrakt med J-Södra kan vi fotbollsintresserade också tacka resten av familjen Sauso för.
- Ja, absolut. Jag ville ha en trygghet med familjen. Det är en skillnad om man bara skriver kontrakt i ett år. Det blir för omständigt att flytta med hela familjen och då kan man inte fokusera lika mycket på fotbollen.
Men det var andra klubbar som ryckte i dig också?
- Ja, jag snackade med många klubbar, men det gick snabbt med Jönköping och det är jag glad för. Det kom en massa samtal hela tiden, då blir det stressigt för alla om vi inte kommer till något beslut. Jag ville veta ganska snabbt. Att flytta till ett annat land igen är ett stort projekt.

"Jag gillar att styra backlinjen"
J-Södra släppte in 54 mål förra året, näst sämst i hela superettan. Du vet väl att förväntningarna på dig är ganska stora nu när du kommer?
- Oj, på 30 omgångar? Då får vi bli bättre på försvaret, haha.
Vad kännetecknar ett bra försvarsspel, tycker du?
- Det är viktigt att vi kan spela ihop, för det blir många kort och utvisningar. Därför är det bra om vi kan spela tillsammans så mycket som möjligt. Sen är balansen mellan innerbackarna viktigt också.
För de som inte vet hur Jukka Sauso spelar, hur är du som fotbollspelare?
- Jag hoppas jag kan tillföra med mitt spel och bli en kugge? Ja, en försvarskugge. Jag gillar att styra backlinjen och det är min uppgift. Jag tycker om att vinna nickdueller och jag ger alltid hundra procent. Jag tycker om att spela fotboll, inte bara slå ifrån mig.

Fakta Jukka Sauso
Född: 1982 i Vasa, Finland.
Ålder: 27.
Civilstånd: Frun Anna-Kaisa och döttrarna Alma och Anna-Bel.
Position: Mittback.
Tidigare klubbar: VPS, FC Hämeenlinna, Örgryte, HJK Helsingfors.
Landskamper: Fem a-landskamper för Finland. Debuterade i landslaget 2005.
Aktuell: Har skrivit på ett treårskontrakt med Jönköpings Södra.

http://www.jnytt.se/nyhet/29874/snart-gar-flyttlasset-till-jonkoping-for-sauso

Jukka aloiti tänään harjoittelun joukkueen mukana ja toivottavasti löytää siirron myötä uutta nostetta uralleen.
shots

Poissa Poissa

Vastaus #69 : 05.03.2010 klo 15:09:28

Jukan otteita voi tänään seurata ottelussa Degerforsia vastaan. Kello 19 alkaen toimii seuraava linkki:

http://streaming.stramteam.nu/deg 

Itse peli alkaa 19.15
shots

Poissa Poissa

Vastaus #70 : 28.03.2010 klo 20:13:54

Sauso oli avauksessa kun Jönköping kohtasi Cupissa I-divarin Norrbyn. 3-1 voittoon päättyneessä ottelussa kirjattiin Sausolle ulosajo toisella jaksolla.

Lainaus
Både Jukka Sauso och Nuredin Bakiu utvisas under den andra halvlek och i båda fallen är det onödiga utvisningar som lagledningen inte var speciellt nöjda med.
shots

Poissa Poissa

Vastaus #71 : 11.04.2010 klo 19:23:04

Eilen 90 minsaa Falkenbergin vieraana (1-1). Koosteen mukaan vihreiden nro. 4 oli ainakin ekalla jaksolla hieman ongelmissa..

http://www.youtube.com/watch?v=0iM9jVyjIdE
simo2

Poissa Poissa

Vastaus #72 : 09.05.2010 klo 21:07:00

Sauso pelaa numerolla 8, ei numero 4 jos sitä tarkoitit..
shots

Poissa Poissa

Vastaus #73 : 15.10.2010 klo 13:18:13

Jukka Sauso Jönköpingin vuoden pelaajaksi. Ensin viiden parhaimmain joukkoon ja sitten on lopullinen äänestys.

http://webnews.textalk.com/sodrasajten-se-1/rosta-fram-arets-basta-sodraspelare-2010

1/2 hoidettu Ylos

Lainaus
örsta delen i omröstningen om Årets Spelare 2010 är klar och nu ska en slutlig vinnare röstas fram. Under hela oktober har ni chansen att rösta fram er favorit.

Det var fem spelare som faktiskt var ganska ohotade tillslut. Den nya omröstningen startar per omgående och röstformuläret återfinns på startsidan.

DE FEM KANDIDATERNA ÄR:

#1 ALEXANDER NADJ

#8 JUKKA SAUSO

#10 KRISTOFFER FAGERCRANTZ

#15 PÄR CEDERQVIST

#22 CHRISTER PERSSON

Totalt antal röster: 1139 st

Äänestys jatkuu täällä: http://webnews.textalk.com/sodrasajten-se-1

Lista löytyy pienellä tosta oikealta palkista. Ei muuta kun äänestämään!

Lainaus
TT borde varit med istället för Sauso (dock inget ont om honom)

Lainaus
Antalet röster kommer att presenteras efter att vinnaren har korats. Jag kan dock säga att dessa fem var i en klass för sig. Jag, liksom många av er, är förvånad över att Sauso nådde topp 5 men han kanske har många fans där ute ;)

:D
Happis

Poissa Poissa

Vastaus #74 : 09.04.2011 klo 17:12:12

Pelaa tänään Brommapojkarna vastaan. Juuri nyt tilanne 1-1.

Sivuja: 1 2 [3] 4

Siirry: