FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
28.04.2024 klo 01:52:09 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 5 [6] 7 ... 14
 
Kirjoittaja Aihe: Daniel Sjölund  (Luettu 59133 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
JarinToveri

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC KaKe, MPS


Vastaus #125 : 06.06.2008 klo 19:23:25

Sama suomeksi.

http://www.iltalehti.fi/jalkapallo/200806067757839_jp.shtml

Lainaus
Vakava sairaus selätetty
6.6.2008 11:22

Djurgårdenin Daniel Sjölund palasi virustaudin ja vatsavaivojen jälkeen takaisin joukkueensa harjoituksiin.

Suomen jalkapallomaajoukkueen keskikenttäpelaaja Daniel Sjölund selvisi vakavasta sairaudesta ja palasi pari viikkoa sitten tukholmalaisen seurajoukkueensa Djurgårdenin harjoituksiin.

- Hän käy treeneissä ja harjoittelee täysillä, viestintäpäällikkö Jonas Riedel vahvisti sportbladet.se:lle.

Sjölund, 25, kärsi talvella ja keväällä oudosta virustaudista ja vatsavaivoista, ja hänen painonsa laski rajusti. Joukkueenjohto otti suomalaispelaajan pois harjoituksista huhtikuun alussa, eikä Sjölund ole vielä tällä kaudella pelannut yhtään ottelua.

- Korkean aineenvaihduntansa takia hänen on vaikea saada painoaan nousemaan. Meidän täytyi yksinkertaisesti ottaa hänet pois harjoituksista, ja hänen täytyi syödä enemmän, Riedel kertoo.

Sjölund ei kommentoi vielä

Sjölund sai apua siihen, mitä hänen pitäisi syödä ja miten harjoitella. Riedelin mukaan kyseessä ei ollut anoreksia.

- Aluksi ajattelimme, että hän selviää yksin, mutta sitten näimme, että hän tarvitsee apua.

Djurgårdenin sarjapelit jatkuvat tauon jälkeen heinäkuun alussa ottelulla Elfsborgia vastaan. Vielä ei ole varmaa, onko Sjölund tuolloin mukana.

- Se jää nähtäväksi, mutta kesän aikana hän palaa vahvuuteen, Riedel kertoo.

- Emme hoputa häntä.

Sjölund ei halua itse kommentoida asiaa, ennen kuin hän on pelikuntoinen.
 
LEENASTIINA SIMOLA
hazu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: I HATE FF2


Vastaus #126 : 06.06.2008 klo 21:01:02

Onkos Sjölundin paikalle tunkua vai onkohan kunnossa avauksen miehiä?
Hisingen

Poissa Poissa


Vastaus #127 : 06.06.2008 klo 21:34:30

Onkos Sjölundin paikalle tunkua vai onkohan kunnossa avauksen miehiä?

Hyvässä kunnossa ollessaan avauksen mieheksi lasketaan. Djurgårdenilla löytyy varmasti jokaiselle pelipaikalle kaksi mitat täyttävää vaihtoehtoa. Tietysti taktiikkapuoli kärsii kun pelaajat vähenevät poissaolojen vuoksi.
Ralliraita

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tjerna kraft, JA tack!


Vastaus #128 : 07.06.2008 klo 02:03:37

Nyt kun Rajalakso meni hölmöilemään itselleen pelikieltoa niin olisi hyvä paikka iskeä. Toivottavasti saa pelejä alle sarjatauolla, että olisi heti kunnossa kun sarja jälleen pyörähtää käyntiin. Vahva tunne, että Rajalakso ei enää nouse samalle tasolle kuin ennen pelikieltoaan... :o

E: Ja niin, Dajalle vahva  Ylos Sairaus on selätetty ja suunta eteenpäin.
Hisingen

Poissa Poissa


Vastaus #129 : 21.06.2008 klo 15:29:50

Uutinen
Sjölund allt starkare
 
Daniel Sjölund drabbades under vårsäsongen av sjukdomar och viktfall vilket har hållit honom borta från spel en lång tid. Men den tyngsta tiden är nu förbi, Daniel mår allt bättre och har börjat trappa upp träningen rejält.
- Det är faktiskt riktigt skönt att känna av rejäl träningsvärk igen.

Daniel Sjölund har varit borta från fotbollen en längre tid, under året har det inte blivit en enda allsvensk match. Orsaken har varit viktproblem och det hela startade under försäsongen när han medvetet kapade något kilo för att bli lättare och ta ytterligare ett steg i karriären.
   - Det var en ond cirkel med sjukdomar och viktnergång blandat med stenhård träning. Jag var sjuk tre-fyra gånger under försäsongen, nästan en vecka varje gång, och det drabbade immunförsvaret. Det gjorde att den hårda träningen snarare bröt ner kroppen än stärkte den. När jag väl kom tillbaks efter en sjukperiod så blev det tio pass i veckan och jag hann aldrig riktigt komma ikapp, berättar Daniel.

Med ett försämrat immunförsvar och undervikt var Daniel givetvis mottaglig för nya sjukdomar, och det var precis vad som drabbade honom.
   - Precis innan lägret i Portugal åkte jag på en ordentlig magsjuka och tappade ytterligare i vikt. Det handlade aldrig om de viktminskningar som det spekulerats om i media, men från vinterledigheten och till efter magsjukan hade jag väl gått ner i alla fall fem kilo.

Väl i Portugal kände Daniel att krafterna hade sinat, att han var energilös och långt ifrån önskad form. Det gick inte längre att bara köra på.
   - Då insåg jag att jag måste börja om från början, samla på mig energi genom att äta ordentligt och träna mindre. Det värsta var att aptiten fått sig en törn och det tog ett tag innan jag fick det att vända. Tidigare hade jag tränat fullt och gjort av med all energi jag fick i mig, det var först när jag drog ner på träningen som jag började få behålla delar av den energi jag fick i mig. Sedan kom också aptiten tillbaks allt mer och då började det gå åt rätt håll.

Vägen tillbaks har inte varit spikrak, Daniel har fått ta steg för steg och det viktigaste har kanske varit just att inte gå för snabbt fram.
   - Det har gällt att ha tålamod. Det tar sin tid och det får ta den tid det tar, så enkelt är det. Jag har gjort noggranna tester och det finns fortfarande en del värden som måste förbättras innan jag kan gå på fullt, men allt är på väg åt rätt håll, säger Sjölund.

Självklart har det varit en tung tid för Daniel som bara har velat komma tillbaks till fotbollen. Nu börjar han dock känna att han kommit så långt att han kan se ljust på framtiden igen.
   - Visst, det har varit den absolut tyngsta tiden hittills i min fotbollskarriär. Allra värst var det kanske i början, under försäsongen, när jag kände stressen att komma tillbaks. Det var först efter ett tag jag insåg att jag nog skulle lugna ner mig och ge det den tid det behövde. Men efter det jag har gått igenom tror jag att jag kommer att vara ännu starkare när jag väl är tillbaks, framför allt mentalt. Jag har dessutom lärt mig mycket om hur min kropp reagerar och vad den behöver, så i det långa loppet för det nog något gott med sig.

I EM-kvalet var Finland snubblande nära att för första gången klara sig vidare till ett stort slutspel. Ödets ironi hade man kunnat tycka om de hade klarat det och Daniel inte kunnat spela.
    - Det var nära att vi slog Portugal i sista matchen och klarade av det, så nära var det. Det hade varit en ännu tyngre period om vi hade kvalificerat oss och jag inte kunnat vara med. De hörde faktiskt av sig i mars-april när de hade träningsmatcher och undrade om jag ville komma och träna med dem, fast de visste att jag var borta från matchspel. Det var en fin gest från förbundet och Stuart Baxter att visa att det tror så mycket på mig. Tyvärr hade jag olika tester och annat just då så det fanns inte möjlighet att åka.

Intresset kring Daniels problem har hela tiden varit stort, inte minst från media. Ganska snabbt drog hans sig undan från rampljuset vilket i sin tur födde nya spekulationer.
   - Jag har känt mig trött och sliten och behövt lugn och ro och då har det känts rätt att dra sig tillbaks och koncentrera mig på mig själv. Jag fick dessutom samma frågor hela tiden och tillslut kändes det som om det inte fanns mer att säga. Konstigare än så har det inte varit.

Daniel pekar på hur viktigt det har varit med det stöd han fått under tiden, både experthjälp och förståelse från föreningen och människor runtomkring honom.
   - Det har varit det bästa under den här tiden, att känna att jag spelar i en förening som bryr sig så otroligt mycket om en, att känna det stora stödet och att man betyder någonting. Det är nog inte många som får det stöd jag har fått. Jag har fått hjälp av bland annat av läkarteamet med Mats Hallberg i spetsen och den hjälp han ordnat från akademiska sjukhuset i Uppsala där jag har kunnat göra avancerade tester för att följa upp hur det har gått. Fystränaren Palmar har gjort ett fantastiskt jobb med att lägga upp träningen. Sedan är det Johan Fallby, nutritionisten Petra Lundström, men även många från föreningen som visat att de bryr sig. När det var som allra tyngst kom min familj över från Åland och stöttade. Dessutom blev jag sambo i april och det har varit jäkligt skönt.

I dag är vikten tillbaks, enligt Daniel finns det till och med något kilo extra på kroppen jämfört med den ideala matchvikten.
   - Men det är inget problem, det försvinner av sig själv när jag kör på lite hårdare. Nu mår jag riktigt bra igen, jag har trappat upp träningen och även börjat med styrketräning. Det är faktiskt riktigt skönt att känna av rejäl träningsvärk igen, känna att man är lite sliten. Vissa dagar känner jag mig riktigt stark, men ofta blir det att jag tar ut mig för mycket den dagen och så känns det ganska mycket dagen efter, så man får ta det lite lugnt. Det är väl återhämtningen efter att man kört på nästan max som är lite ovan.

Alla värden är alltså på väg åt rätt håll och träningsdosen trappas upp, men det är ett tag kvar innan Daniel kan köra maximal träning fullt ut.
   - Det är det jag behöver nu, massor av träning. Jag följer upp alla värden hela tiden för att se var jag ligger, men redan nu kan jag köra ganska hårt. Men kroppen är inte riktigt van och det känns när man trycker på, det är inget konstigt med det. Nu siktar jag på att få kroppen i helt rätt skick. Jag vill självklart tillbaks så fort som möjligt, men det känns skönt att inte sätta några tider för det, då behöver jag inte bli besviken.

I måndags kom laget hem från ett träningsläger på Åland, där Daniel är uppväxt. Det blev inget spel för Daniel, men ett trevligt återseende av barndomstrakter, släkt och vänner.
   - Det var jättekul att vara hemma, även om det inte blev något spel. Vi tränade på min gamla fotbollsarena och spelade mot min tidigare klubb IFK Mariehamn, jag hann träffa släkt och många vänner, det var mycket positivt. Samtidigt tränade vi hårt och bra på bra planer, så det var ett riktigt bra läger.

Längtan tillbaks är stor. Att som under våren sitta på läktaren och se laget tycker han är riktigt jobbigt, speciellt de matcher då det går mindre bra är önskan att kunna hjälpa till stor och Daniel längtar till att åter få trampa Stadions gräs.
   - Det är det roligaste som finns. Att få kliva ut på en underbar gräsmatta på Stadion igen, det är det jag ser framför mig och som sporrar mig. Det ska bli underbart. Men då vill jag vara hundra procent tillbaks.

2008-06-19 12:09 
Jonas Riedel © DIF Fotboll

http://www.dif.se/sidor/nyheter/nyheter.asp?action=view&id=8732&typ=1


Hyvällä tuulella tuntuu avoliitossa nykyisin asuva Daja olevan ja fyysisen puolen kuntoutus jatkuu ja edistyy suunnitellun mukaan. Vielä ei kuitenkaan Daja voi treenata täysillä.
Louhikkokoskettaja
Vastaus #130 : 26.06.2008 klo 15:36:54

Djurgården räknar bort Daniel Sjölund den här säsongen

Paul Lindholmin mukaan Djurgården ei enää tällä kaudella laske mitään Daniel Sjölundin varaan. Täyteen kuntoon pääseminen pitkän sairastelun jälkeen ottaa aikaa, eikä Daja välttämättä pelaa koko kauden aikana.
afganistan

Poissa Poissa


Vastaus #131 : 26.06.2008 klo 16:28:42

Veikkausliigaan lainalle!  Tuoppi
JJO

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS PENUS


Vastaus #132 : 26.06.2008 klo 16:39:34

Veikkausliigaan lainalle!  Tuoppi

Sama. Klubi voi ottaa Sjöykän lainalle ja antaa vastalahjaksi väärennetyllä Ruotsin superjunnupassilla Wilhelm Taulobergin.
qdes

Poissa Poissa


Vastaus #133 : 01.07.2008 klo 11:06:24

Hongassa olisi käyttöä vasemmalle linkille :(
Soccerhauer

Poissa Poissa


Vastaus #134 : 01.07.2008 klo 22:03:06

Hmm, Djurgården hankki GAIS:sta keskikenttäpelaaja Prince Ikpe Ekongin. Kilpaileeko Dajan kanssa samasta pelipaikasta?
Nahka_Tapsa

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tapio-san


Vastaus #135 : 02.07.2008 klo 08:12:38

Hmm, Djurgården hankki GAIS:sta keskikenttäpelaaja Prince Ikpe Ekongin. Kilpaileeko Dajan kanssa samasta pelipaikasta?

Ellen ole täysin väärässä, niin on enemmänkin Riihilahden pelipaikan hankinta.
PJM

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Djurgårdens IF


Vastaus #136 : 10.07.2008 klo 02:18:46

Sjölund & Riihilahti


Lainaus
Aki Riihilahti och Daniel Sjölund gör comeback.
Stjärnduo gör comeback nästa vecka

Den ene har inte spelat på hela säsongen - den andre har bara mäktat med ett kortare inhopp. Nästa vecka gör Aki Riihilahti och Daniel Sjölund comeback.


Först och främst blir det en match med U21-laget mot Gefle.
- Förra gången Aki gjorde comeback slog han upp sin skada direkt. Därför vill vi låta honom känna på det i U21-laget i en eller ett par matcher. Först och främst får vi se om han får medicinsk tillåtelse. Sedan får vi se hur han reagerar på spel, säger assisterande tränaren Paul Lindholm till FotbollDirekt.se och berättar om läget för Daniel Sjölund.

- Vi siktar på att ”Daja” (Sjölund) i alla fall ska kunna spela någonting i den matchen.

Daniel Sjölunds stora bekymmer är välkända vid det här laget. Från ingenstans drabbades ålänningen av ett svårartat virus och tappade dramatiskt i vikt. Nu är nyckelspelaren snart redo att konkurrera på allvar.

- Absolut, men han saknar lite styrka och det är en av orsakerna till att vi har hållit tillbaka honom så länge. När man inte riktigt har styrkan är skaderisken stor.

Med 20 minuter kvar av vårmatchen mot Gais fick äntligen Aki Riihilahti göra efterlängtad comeback. Men det gick inte alls som Dif-ledningen hade tänkt sig. I en duell slog finländaren upp sin skada. Sedan dess har Riihilahti fått jobba med rehabilitering.

- Han kör på för fullt nu, men får fortfarande träna lite extra för att få upp full styrka.

Hur viktigt är det att få tillbaka duon?
- Nu ska vi inte ropa hej innan vi är över bäcken, men fungerar allting så kommer konkurrensen att öka betydligt. Vi kommer att få fler val på mittfältet, säger Paul Lindholm.
PJM

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Djurgårdens IF


Vastaus #137 : 24.07.2008 klo 23:51:51

http://dif.se/diftv/default.asp?id=99
Ralliraita

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tjerna kraft, JA tack!


Vastaus #138 : 25.07.2008 klo 22:56:30

Olipas kotoisa haastattelu, sekä rauhallinen miljöö. Dajalle voi aina laittaa varauksettoman  Ylos Nyt vain muutamia pelejä alle ja tähtäämään oman tasonsa löytämiseen, aivan kuten tuossa haastattelussa mainitsikin.
Luigi

Poissa Poissa


Vastaus #139 : 27.07.2008 klo 21:00:46

Dajalle tänään parikymmentä minuuttia lopusta. Paluu ei sujunut kovinkaan suotuisasti, koska Helsingborg onnistui parilla viime minuuttien maalillaan kääntämään tappioasemansa voitoksi DIF:n vieraana. Ylos Alas
Ralliraita

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tjerna kraft, JA tack!


Vastaus #140 : 01.08.2008 klo 15:24:19

Daja eilen avauksessa Floraa vastaan. Pelasi 82 minuuttia.  Ylos
Tim Breacker

Poissa Poissa


Vastaus #141 : 01.08.2008 klo 15:27:03

http://www.iltalehti.fi/jalkapallo/200808018039260_jp.shtml

Lainaus
Sjölund teki vahvan paluun viheriöille
1.8.2008 10:03
Daniel Sjölundin pitkä pakkolepo on nyt kärsitty.

Djurgården sai vajaa viikko sitten kovan vahvistuksen keskikentälleen, kun Daniel Sjölundin pitkä pakkolepo päättyi. Vatsavaivojen ja painon putoamisen vuoksi koko kauden huilannut Suomen A-maajoukkuemies tuli vaihdosta kentälle Ruotsin pääsarjaottelussa Helsingborgia vastaan viime sunnuntaina. Torstaina hän oli avauksessa Uefa-cupin ensimmäisen karsintakierroksen ottelussa Floraa vastaan.

Pasi Rautiaisen valmentama Flora piti Djurgårdenia tiukoilla loppuun asti, mutta 2-2-tasapeli vei tukholmalaiset jatkoon vierasmaaleilla.

- Tuntuu todella hyvältä olla takaisin pelikentällä. Tauko oli pitkä, mutta nyt kaikki on hyvin. Pelituntumaa pitää saada lisää, mutta kaksi ensimmäistä peliä ovat menneet olosuhteisiin nähden hyvin, Sjölund sanoi.

- Torstaina oli mukava olla avauksessa, pitkästä aikaa. Lopussa väsymys tuli, mutta muuten peli meni hyvin.

Sjölund vaihdettiin kentältä 82. minuutilla. Hän pelasi keskikentän keskellä puolustavassa roolissa ennen penkille tuloaan.

- Flora taisteli hyvin loppuun asti. Tästä pelistä oli tärkein saada jatkopaikka, ja onneksi se tuli. Lopussa Flora laittoi isoja pelaajia kärkeen, ja se toi vähän ongelmia. Loppujen lopuksi vierastasapeli riitti.

 
STT
Luigi

Poissa Poissa


Vastaus #142 : 10.08.2008 klo 20:47:38

Daja kiinni voittomaalissa Malmöä vastaan. Tuo maali mahdollisesti päättää DIF:n kahdeksan ottelun voitottoman putken.

Sjölund pääsemässä vireeseen sopivasti syksyn maaotteluiden alla. Ylos
Hisingen

Poissa Poissa


Vastaus #143 : 10.08.2008 klo 20:53:39

Daja oli avauskokoonpanossa ja meni vaihtoon heti 83. minuutilla tekemänsä 1-2 maalin jälkeen. Ylos

e. Dajan tekemä voittomaali
« Viimeksi muokattu: 10.08.2008 klo 21:06:17 kirjoittanut Hisingen »
Luigi

Poissa Poissa


Vastaus #144 : 10.08.2008 klo 21:21:44


Höölund sekä rakensi että päätti hyökkäyksen. Ylos
Maikson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Prutkuli


Vastaus #145 : 10.08.2008 klo 21:31:18

Suomalaisten onnistumisille aina. Ylos
neliö

Poissa Poissa


Vastaus #146 : 10.08.2008 klo 23:17:05

Uutinen
Sjölund ei päässyt vaihtoon - teki voittomaalin

Daniel Sjölund, kuva: Lauri Ouvinen

Djurgårdenin suomalaispelaaja Daniel Sjölund teki joukkueensa 2-1-voittomaalin Malmön verkkoon Ruotsin jalkapalloliigan Allsvenskanin ottelussa sunnuntaina.

Virustaudista ja vatsavaivoista keväällä kärsineelle Sjölundille ottelu oli vasta kauden kolmas. Uupunut Sjölund oli pyytänyt vaihtoa juuri ennen osumaansa 82. peliminuutilla.

- Olin väsynyt ja halusin vaihtoon. Odotin ja odotin, mutta kun mitään ei tapahtunut, jatkoin juoksemista, Sjölund kertoi Aftonbladetin verkkosivuilla.


Happomaalille :) Ylos
reko

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat


Vastaus #147 : 11.08.2008 klo 08:01:34

Höölund sekä rakensi että päätti hyökkäyksen. Ylos

Näin on, todella upeeta työskentelyä väsyneeksi mieheksi. Kyllä Huuhkajilla löytyy vaihtoehtoja keskikentälle.
genesis1

Poissa Poissa


Vastaus #148 : 11.08.2008 klo 10:58:20

dajalle  Ylos Tuoppi
Rikkiviisas

Poissa Poissa


Vastaus #149 : 11.08.2008 klo 11:05:00

"Ottakaa mut vaihtoon tai teen maalin!"

 
Sivuja: 1 ... 5 [6] 7 ... 14
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa