FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
25.04.2024 klo 20:28:23 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 148 [149] 150
 
Kirjoittaja Aihe: FF2 Kuningasidea 08/09 - Taitofutista kolmannella!  (Luettu 58898 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
f.o.o

Poissa Poissa


Vastaus #3700 : 11.09.2008 klo 17:36:36

Saatan toki kuulua vähemmistöön, mutta en minä jaksa ketään kohtaan kaunaa kantaa. Samoja kavereita nuo loikanneet ovat kuin vaikka kuukausi sitten siinä missä hekin, jotka ovat Kuningasideaan jääneet. On sitä jo pitkään pystytty yhdessä treenaamaan ja hyviä treenejä on ollut, miksei jatkossakin?


Alkusanat

Liityin FF2:n joukkueeseen 1.5 vuotta sitten. Ben oli foorumilla bongannut Jipskun viestin perustaa puistofutisporukka ja pyysi sitten minua mukaan. Alkuperäinen idea oli kerätä foorumisteista porukka kasaan, mutta se guuppasi heti alkuunsa. Aidoista foorumisteista valtaosa (mm. amunji, Parta-Vili) heitti piikkarinsa hiekkalaatikkoon heti parin ottelun jälkeen.

Ydinryhmä jäi jäljelle ja sen varassa FF2 pelasi suurimman osan kaudestaan. Porukkaan kuului Ben, f.o.o, Pelisilmätön, Yllis, Jipsku, Antsu13 sekä Habba. Välillä pelaajapula oli niin kriittinen, että jopa Habban veli sai peliaikaa. ;) Oli miten oli, ilman tuota porukkaa koko FF2:n joukkue olisi kuollut ja kuopattu ennen ensimmäisen kauden päätöstä.


Kemiat ja pelaaminen

Mielestäni FF2:n joukkue toimi vallan mainiosti. Peliaikaa saivat melko tasaisesti kaikki, taidoista riippumatta. Voittamista yritettiin, mutta ei sen niin väliä ollut vaikka välillä tuli mokailtua. Pääasia oli, että kaikki pelasivat ja pelaaminen oli hauskaa. Muut tavoitteet kuin hauskanpito - ottaen huomioon porukan pelaavan puistofutissarjaa foorumilta kerättyjen random tyyppien voimin - tuntuvat täysin järjettömiltä.

Jossain vaiheessa homma sitten alkoi uusien vahvistusten myötä mennä hieman liian totiseksi. Maveric vei liikaa peliaikaa bupa duktan kustannuksella, Pelisilmätön ei vakuuttanut Yllistä ja itse onnistuin nakkaamaan pallon Spoxin nenän edestä hevon vittuun väärään aikaan. ;) Vielä kun Antsu13 erehtyi hehkuttamaan - varsin oikeutetusti - torjuntataitojaan foorumilla, meni sitten osalla porukasta ilmeisesti kippo nurin (en kyllä itse käsitä, miten joku pystyi Antsun jutut täydestä ottamaan).

Kitinää riitti sitten mm. pelinumerosta, Terassiraadin antamista äänistä ja Antsun avauksista (joissa tosiaan parantamisen varaa on yhä). Oikeasti, oliko se nyt sen arvoista?


Loppusanat

Itse missasin jossain vaiheessa jotain ja pahasti. En tajunnut että joukkueen kesken pitäisi seurustella ristiin ja rastiin myös vapaa-ajalla. Itselleni riitti, että peleissä/höntsyissä tulin toimeen jokaisen kanssa. Kyydit tarjosin pyydettäessä sekä kauppaan että kotiovelle. Ihan mukavasti tuntui hommat sujuvan.

Olin melko hämmästynyt, kun huomasin juuri Spoxin ensimmäisenä kirjoittavan eroviestiä foorumilla. Omasta puolestani kukin voi lähteä joukkueesta millä syyllä tahansa pois milloin huvittaa. Tapa, jolla petturit sen tekivät, on kyllä melko verraton. Se kertoo paljon siitä, että jäljelle jääneitä ex-joukkuetovereita ei paljoa arvostettu.

Homma hoidettiin salaa pienen piirin sisällä. Kerättiin lista pettureista ja kun joukko oli tarpeeksi suuri, iskettiin eroilmoitus foorumille. Kertoo paljon porukasta, ettei edes siinä vaiheessa voineet nimiä mainita. Samalla kun petturijoukko hoiti oman joukkueen kasaamisen hyvälle mallille, jätettiin FF2:n väki melko tyhjän päälle tulevaa futsalkautta ajatellen. Melko paljon Ben oli laskenut tiettyjen ihmisten varaan ja kysellytkin halukkuutta. Kusipäinen temppu, ei muuta voi sanoa.

Itseäni ei siis haittaa lainkaan, etten kuulu peppugängin sisäpiiriin. Aivan sama minulle olisivatko pyytäneet mukaan vai eivätkö. Itseäni haittaa tuo raukkamainen tapa, jolla petturit loikkaamisensa toteuttivat.


Vastaus

Edellä esitetty toivottavasti valaisee Jipskulle sen, minkä takia asennoidun ex-pelikavereihin hieman eri tavalla kuin esimerkiksi kuukausi takaperin. Silloin kuvittelin heidän jollakin tapaa olleen kavereitani ja pelanneen joukkueen eteen. Käytöksensä osoitti kuvitelmani vääriksi. Valitettavasti. ::)
Mxyz

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Chelsea FC ´95, RoPS ´85, FF2 Kuningasidea ´07


Vastaus #3701 : 11.09.2008 klo 17:44:44

Subjektiivinen näkemys, jossa enemmän omaa kuvitelmaa ja vääristyneitä käsityksiä tapahtumien kulusta kuin totuutta.
mawerick41

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves, KaVo


Vastaus #3702 : 11.09.2008 klo 17:51:12

Maveric vei liikaa peliaikaa bupa duktan kustannuksella
Tähän aivan saatanan ERI :keskari:
Ne pelit mitä pelasin hubba buban vaihturina, tais minuutit mennä prosenteissa 80-20 buballe, kävin kentällä juoksin nopean spurtin ja nopeasti vaihtoon, korjatkaa jos olen väärässä...

Muihin sama Ylos
f.o.o

Poissa Poissa


Vastaus #3703 : 11.09.2008 klo 21:44:50

Subjektiivinen näkemys, jossa enemmän omaa kuvitelmaa ja vääristyneitä käsityksiä tapahtumien kulusta kuin totuutta.

Vaikea ajatella muuta, kun moni asia viittaa tuohon. Voit toki väittää, ettei TPV:n junnuja oltu valmiiksi joukkueeseenne kyselty. Tai ettei cauchoa ja kumppaneita olisi valmiiksi kyselty porukkaanne. En vain usko.

Voit myös väittää ettei tuo ollut jonkun pienen piirin keksintö ja tietoa annosteltu vain mukaan halutuille henkilöille. Muun muassa Jipsku ja Ben ovat olleet aktiivisesti mukana lähes joukkueen joka tapahtumassa. Aitoja foorumisteja molemmat. Silti kummallakaan heistä ei edes ollut aavistusta puuhistanne. En vain usko.

Taas se seikka mitä uskon lienee yksi hailea melkeinpä jokaiselle kanssatallaajalle. Tarkoitus oli vain valoittaa omaltakohdaltani - subjektiivisesti - miksi en pidä loikannutta porukkaa samoina heppuina kuin kuvittelin heidän olevan kuukausi takaperin.

Jatkossa en enää aio aiheesta keskustella. Ei ole sellainen asia, johon jaksaisin energiaani tuhlata. Höntsyissä käyn mitä käyn. Pitää pohtia Benin kanssa niitä kuvioita myöhemmin tarkemmin.
f.o.o

Poissa Poissa


Vastaus #3704 : 11.09.2008 klo 21:46:30

Tähän aivan saatanan ERI :keskari:
Ne pelit mitä pelasin hubba buban vaihturina, tais minuutit mennä prosenteissa 80-20 buballe, kävin kentällä juoksin nopean spurtin ja nopeasti vaihtoon,

Esitin siinä oman käsitykseni bupa duktan aatoksista. Oletukseni perustui miehen kommentteihin höntsyissä, peleissä ja foorumilla. Jos minulta kysytään, bupa dukta vei suotta sinun peliaikaasi. Olet sentään suoraselkäinen kunkkuidealainen! Ylos
Siperia

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kunkkis


Vastaus #3705 : 11.09.2008 klo 21:52:11

Vaikea ajatella muuta, kun moni asia viittaa tuohon. Voit toki väittää, ettei TPV:n junnuja oltu valmiiksi joukkueeseenne kyselty.
TPV junnuja ei haluttu aikasemmin kunkkikseen, joten miksi he yhtäkkiä haluaisivat sinne kun ainoa jonka he tuntevat sieltä, lähtee pois? Joten miksi ei TPV junnuja voi valmiiksi kysellä, kun he vapaita agentteja ovat? Muihin pelaajiin en ota kantaa.
f.o.o

Poissa Poissa


Vastaus #3706 : 11.09.2008 klo 21:57:20

TPV junnuja ei haluttu aikasemmin kunkkikseen, joten miksi he yhtäkkiä haluaisivat sinne kun ainoa jonka he tuntevat sieltä, lähtee pois?

Juurikin kuten totesin. Valmiiksi kyselty porukka kasaan salassa muilta ja vasta sitten ilmoitetaan erosta.

Joten miksi ei TPV junnuja voi valmiiksi kysellä, kun he vapaita agentteja ovat?

Toki voi. Selän takana tehden tuo ei vain ole reilua peliä minun tai monen muunkaan mielestä. Se tuon kirjoitukseni koko pointti olikin.
Siperia

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kunkkis


Vastaus #3707 : 11.09.2008 klo 22:06:56

Juurikin kuten totesin. Valmiiksi kyselty porukka kasaan salassa muilta ja vasta sitten ilmoitetaan erosta.
Ehkä tyhmää jos yksi päättää erota ja kukaan muu ei tule mukaan? Tietty asian olisi voinut hoitaa nätimmin, mutta tässä nyt on vanhalla kunkkiksella riittävästi aikaa koota uusi joukkue, joten sikäli mitään haittaa ollut kenellekkän.
Lainaus
Toki voi. Selän takana tehden tuo ei vain ole reilua peliä minun tai monen muunkaan mielestä. Se tuon kirjoitukseni koko pointti olikin.
Jos kysyn kavereitani uuteen joukkueeseen jota ollaan perustamassa, omalla vapaa-ajallani, niin onko se väärin? Kerro f.o.o. minulle, miten tämä koko homma olisi pitänyt hoitaa että se olisi teitä mielyttänyt. Kun kuitenkaan, uskoisin näin, ei kukaan meistä ole mikään laupias samarialainen, ei tämän eikä varmaan minkään muunkaan asian kanssa.

EDIT:Ja vielä henk.koht.hyökkäyksille " Ylos"
« Viimeksi muokattu: 11.09.2008 klo 22:17:43 kirjoittanut Siperia »
f.o.o

Poissa Poissa


Vastaus #3708 : 11.09.2008 klo 22:19:57

...

Olisitte voineet avoimemmin esimerkiksi höntsyissä/foorumilla tuosta aikeestanne kertoa. Oikeastaan mikä tahansa ilmoitus asiasta olisi ollut fiksumpi, kuin Spoxin harvinaisen typerä viesti.

Puuhailkaa omianne. Itse puuhailen omiani. Yhteiset FF2 Kuningasidea vs Geezers harjoitukset eivät tunnu minusta fiksulta idealta ja tuskin sellaisiin osallistun. Pelien lopputulokset kiinnostavat yhtä vähän kuin seuranne. ::)
Siperia

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kunkkis


Vastaus #3709 : 11.09.2008 klo 22:22:35

Olisitte voineet avoimemmin esimerkiksi höntsyissä/foorumilla tuosta aikeestanne kertoa. Oikeastaan mikä tahansa ilmoitus asiasta olisi ollut fiksumpi, kuin Spoxin harvinaisen typerä viesti.
Joukkue tuntui olevan jo hajoamispisteessä ennen tuota viestiä. Jos ei osaa rivien välistä mitään lukea, niin eipä ole ongelmani. Ja Spoxin viesti on yhtä tyhmä kuin sinunkin avautumisesi, ainoa vain, ettei se sisällä mitään henkilökohtaista.

Ja kyllä, ymmärrän kunkkislaisten vitutuksen ja noin, mutta jos haluaa, että voi ajatella toisia kusipäinä, ei toimi itse samalla tavalla.
f.o.o

Poissa Poissa


Vastaus #3710 : 11.09.2008 klo 22:31:18

Joukkue tuntui olevan jo hajoamispisteessä ennen tuota viestiä. Jos ei osaa rivien välistä mitään lukea, niin eipä ole ongelmani.

Itse en ole sisäistänyt foorumia sitten oikein. Käsittääkseni täällä vittuilee kaikki kaikille hyvässä hengessä. Sellaiseksi kuvittelin mm. tuon Yllis Maaliin episodin. Olin väärässä.

Ja Spoxin viesti on yhtä tyhmä kuin sinunkin avautumisesi, ainoa vain, ettei se sisällä mitään henkilökohtaista.

Vielä kun kertoisit mitä henkilökohtaista olen kirjoitellut? Olen lähinnä todennut tuon tempauksenne olleen raukkamainen teko (salailun takia). Henkilökohtaista? Ei minusta. Avautumis jutut on taas niin kulutettu aihe, etten jaksa sellaisesta edes välittää.

Ja kyllä, ymmärrän kunkkislaisten vitutuksen ja noin, mutta jos haluaa, että voi ajatella toisia kusipäinä, ei toimi itse samalla tavalla.

Vitutus on väärä sana. Pettymys on selkeästi parempi. Olisin pelannut FF2 Kuningasideassa paljon mieluummin kaudet ilman loikanneita tyyppejä.
Siperia

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kunkkis


Vastaus #3711 : 11.09.2008 klo 22:38:43

Itse en ole sisäistänyt foorumia sitten oikein. Käsittääkseni täällä vittuilee kaikki kaikille hyvässä hengessä. Sellaiseksi kuvittelin mm. tuon Yllis Maaliin episodin. Olin väärässä.
Joskus käy näin.
Lainaus
Vielä kun kertoisit mitä henkilökohtaista olen kirjoitellut? Olen lähinnä todennut tuon tempauksenne olleen raukkamainen teko (salailun takia). Henkilökohtaista? Ei minusta. Avautumis jutut on taas niin kulutettu aihe, etten jaksa sellaisesta edes välittää.
Onhan se nyt aika henkilökohtaista jos tyyppejä syytellään yksitellen.
Lainaus
Vitutus on väärä sana. Pettymys on selkeästi parempi. Olisin pelannut FF2 Kuningasideassa paljon mieluummin kaudet ilman loikanneita tyyppejä.
Joskus joukkueista lähtee väkeä menemään, joten turha alkaa tekemään asiasta isoa episodia.
f.o.o

Poissa Poissa


Vastaus #3712 : 11.09.2008 klo 22:45:16

Onhan se nyt aika henkilökohtaista jos tyyppejä syytellään yksitellen.

Jos sen niin haluaa ottaa. Vaikea tosin tuollaisesta loikkaamisesta olisi keskustella abstraktilla tasolla. Joten yhtään sen enempää henkilökohtaisuuksiin en ole mennyt, kuin mitä on tarvetta ollut saadakseni kirjoitusteni varsinaisen pointin pihalle.

Joskus joukkueista lähtee väkeä menemään, joten turha alkaa tekemään asiasta isoa episodia.

Joskus lähtee yksittäisiä pelaajia. Harvemmin joukkueesta puolet porukasta häipyvät yksissä tuumin ja perustavat uuden seuran. Episodista en tiedä. Ei ole muutakaan tekemistä tänä iltana, joten jäin vastailemaan viesteihisi.
Antsu13

Poissa Poissa


Vastaus #3713 : 11.09.2008 klo 22:49:08


Ja kyllä, ymmärrän kunkkislaisten vitutuksen ja noin, mutta jos haluaa, että voi ajatella toisia kusipäinä, ei toimi itse samalla tavalla.

Minua ei kyllä vituta mikään muu asia kuin se, että asiasta olisi voinut suoraa keskustella jolloin olisi ollut enemmän aikaa kerätä joukkue tai sopia muutoksista joukkueessa.

Antsu13

Poissa Poissa


Vastaus #3714 : 11.09.2008 klo 22:54:29

Onhan se nyt aika henkilökohtaista jos tyyppejä syytellään yksitellen.

En minä ainakaan ottanut itseeni paikallisten "village idioottien" mielipiteistä.

Luin ne aina hyvässä hengessä ja Haballe lähetetyt pottuilut otimme aina huumorilla. :D

Muita en sitten syytellytkään.

Oikeastaan en muista kenenkään jäljelle jääneistä syytelleen ketään, mutta voi olla että muisti tekee tepposia. (ei kovin toden näköistä sillä uskomattomien reflexien lisäksi omaan mielettömän muistin) 8)
« Viimeksi muokattu: 11.09.2008 klo 23:10:25 kirjoittanut Antsu13 »
f.o.o

Poissa Poissa


Vastaus #3715 : 12.09.2008 klo 00:07:00

TPV junnuja ei haluttu aikasemmin kunkkikseen, joten miksi he yhtäkkiä haluaisivat sinne kun ainoa jonka he tuntevat sieltä, lähtee pois?

Mielestäni syy haluttomuuteen ottaa TPV:n junnuja oli ensisijaisesti se, että joukkue oli täysi. Peleissä väkeä kävi todella aktiivisesti ja joka kerta taisi olla vähintään 2 pelaajaa per pelipaikka.

TPV:n junnuja otettiin joukkueeseen silloin kuin tilaa heille oli (Siperia, lazba, caucho). Jatkossa varmaan samalla tapaa. Sen sijaan ajatus potkujen antamisesta olemassa oleville jäsenille pelipaikkojen vapauttamiseksi TPV:n junnuille (tai kenen tahansa kavereille) olisi mielestäni ollut huono idea.

Voi toki olla, että tajusin koko joukkueen idean täysin väärin. Jipsku sen varmaan osaa sanoa, koska joukkueen perustikin. Mitkä olivat miehen mietteet silloin tuollaisten asioiden suhteen?
Petteri Hemminki

Poissa Poissa


Vastaus #3716 : 12.09.2008 klo 00:31:01

antsulle :D :D :D
Mxyz

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Chelsea FC ´95, RoPS ´85, FF2 Kuningasidea ´07


Vastaus #3717 : 12.09.2008 klo 08:00:51

Uuden joukkueen perustaminenhan tapahtui jo ennen kuin puistofutiskausi oli virallisesti ohitse ja tässä on pari kuukautta aikaa haalia uutta porukkaa kasaan. Ajoitushan oli siis mitä erinomaisin.
bupa dukta

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Anna mulle kymppi röökiin ja kaksi kaljaan.


Vastaus #3718 : 12.09.2008 klo 11:55:27

Foo ja Ben aloittaaneet massiivisen back stabbing operaation. Ben yv:si ovat paljastuneet.  :o
Erikoista tämmöinen vihanpito. Originaali porukasta on poistunut ainoastaan Yllis, joten joukkueen identiteetti on edelleen vahvasti sitä, mitä se on aina ollut. Vahvistusten keräämiseen on paljon aikaa, joten siinäkään suhteessa loikkaus ei vahingoita joukkuetta.
f.o.o

Poissa Poissa


Vastaus #3719 : 12.09.2008 klo 12:37:01

Originaali porukasta on poistunut ainoastaan Yllis, joten joukkueen identiteetti on edelleen vahvasti sitä, mitä se on aina ollut.

Miksi et laske tiipeä alkuperäisjäseneksi?
J.P. Sarja

Poissa Poissa


Vastaus #3720 : 12.09.2008 klo 12:40:51

Minua ei kyllä vituta mikään muu asia kuin se, että asiasta olisi voinut suoraa keskustella.

Tähän sama. Itsekin olisin toivonut sitä, että asioista olisi vaikka sitten foorumilla keskusteltu ihan avoimesti. Minulle ainakin tuo Spoxin viesti tuli yllätyksenä.

Itse en tuota "rakoilua" ollut koskaan huomannut. Olin ajatellut, kuten ilmeisesti ainakin osa muistakin, että nuo "rakoilut" olivat vaan perinteistä hyvähenkistä forum-vittuilua. Lisäksi olen mielestäni ollut koko ajan hyvää pataa niin terassiraadin kuin geezereidenkin suuntaan ja ehkäpä tuosta syystä en noitakaan ristiriitoja huomannut. En tiedä.

Kuulun joka tapauksessa siihen joukkoon, joka tuon loikkaamisen ymmärtää. Mielestäni se on ihan perusteltua ja jokaisella todella on oikeus lähteä joukkueesta. Mutta poistumisen olisi voinut tehdä myös ns. oikein jokaista pelikaveria kohtaan: keskustellen asiasta avoimesti.

Tällä kertaa kuitenkin näin ja kuten jo sanoinkin, en kanna kaunaa mihinkään suuntaan. Bupa on yhtä naitavan näköinen kuin ennenkin (winkwink) siinä missä Ben maailmanluokan target ja aivan armottoman lupsakka ryyppymies.

e. Lisäillään nyt vielä se, että itse kieltämättä koen olevani kahden tulen välissä. Toisella puolella porukkaa, jonka kanssa on yhdessä koko touhua liikkeelle laitettu ja toisella puolella porukkaa, joiden kanssa on ystävystytty matkan varrella. Toisten kanssa toki enemmän ja toisten vähemmän, mutta kuitenkin.
« Viimeksi muokattu: 12.09.2008 klo 12:43:05 kirjoittanut jp72672 »
J.P. Sarja

Poissa Poissa


Vastaus #3721 : 12.09.2008 klo 12:45:15

Voi toki olla, että tajusin koko joukkueen idean täysin väärin. Jipsku sen varmaan osaa sanoa, koska joukkueen perustikin. Mitkä olivat miehen mietteet silloin tuollaisten asioiden suhteen?

Topic taisi olla "kesäksi futisjoukkue tre:n suunnalta" ja sijaitsi yleisellä. Mahtaako vielä löytyä? Topicin otsikko muuttui ajan saatossa. Pointtina oli löytää itselleni seuraa potkimaan palloa, koska omasta kaveripiiristä ei jalkapallon ystäviä liiemmälti löytynyt. Ei sen enempää eikä sen vähempää.

Eli siitähän se kaikki liikkeelle lähti ja benin astuessa remmiin / ottaessa asioita hoidettavakseen alkoi iso pyörä pyörimään.
f.o.o

Poissa Poissa


Vastaus #3722 : 12.09.2008 klo 12:51:12

Topic taisi olla "kesäksi futisjoukkue tre:n suunnalta" ja sijaitsi yleisellä. Mahtaako vielä löytyä?

Toki viestiketju löytyy.

Pointtina oli löytää itselleni seuraa potkimaan palloa, koska omasta kaveripiiristä ei jalkapallon ystäviä liiemmälti löytynyt. Ei sen enempää eikä sen vähempää.

Eli löytyisköhän kiinnostuneita pistää kesäksi joukkue kasaan? Joko puulaakiin tai kutosdivariin. Ite voisin ainakin noin kuntoilumielessä lähteä potkimaan ja taitojakin löytyy jonkun verran, mm. miesten kakkosessa pelannut joitain vuosia takaperin. Noin muuten mielestäni tasovaatimuksilla ei mitään väliä vaan kiinnostus jalkapallon pelaamiseen riittää, perkeleen hienoa ois saada joku Fc Munanhierojat kesäks kasaan.
J.P. Sarja

Poissa Poissa


Vastaus #3723 : 12.09.2008 klo 13:19:48

perkeleen hienoa ois saada joku Fc Munanhierojat kesäks kasaan.

 8) Ylos
bupa dukta

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Anna mulle kymppi röökiin ja kaksi kaljaan.


Vastaus #3724 : 12.09.2008 klo 13:30:46

Mitäköhän tämä kaivattu keskustelu asiasta olisi auttanut?

 
Sivuja: 1 ... 148 [149] 150
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa