FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
08.09.2024 klo 03:09:13 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1]
 
Kirjoittaja Aihe: Suomalaiset jalkapallolehdet...  (Luettu 3116 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
luckyiam

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jan Walden.


: 30.04.2006 klo 11:33:03

Tässä topikissa esittelemme suomalaisia jalkapalloaiheisia aviiseja. Miksei muitakin. Huolestuttavinta on kuitenkin se, että perusprismoista ei mitään lehtiä löydy.

Kysymys siis kuuluukin lähinnä niin, että julkaistaanko Suomessa edes varteenotettavia jalkapallolehtiä, joissa olisi muutakin sisältöä kuin Becksin julisteita?
Konki

Poissa Poissa


Vastaus #1 : 11.05.2006 klo 12:07:56

Eipä taida olla hirveästi esiteltävää. Entinen Futari näytti olevan aika lailla Pöllöliiton lieassa tehty julkaisu, vai oliko peräti ihan sen virallinen lehti. Joka tapauksessa kyllähän sitäkin tuli ihan innokkaasti nuorempana luettua ja onhan se hauska katsella jälkiviisaana vanhojen numeroiden juttuja silloisista isänmaan toivoista, esim. kaiken maailman tekniikkakilpailut voittaneesta junnuikäisestä Kolkasta.  ;D Nythän tuo Futari näyttäis uudistuneen "kahdeksi toisiaan täydentäväksi lehdeksi" Futari Magazineksi ja Football Magazineksi (nimien anglismeille :keskari:). http://www.a-lehdet.fi/lehdet/lehti/futari_ja_football/ Aviisit vielä arvostelematta, eikä mikään ihme, kun niitä piilotellaan tässä kendo- ja bröm bröm -lehtien luvatussa maassa. Milloin Suomessa forumistien tekemä laatujulkaisu (joo joo, ykkösellä on se ikuisuusprojekti)? ;) Kuka rahoittais tämän kuningasliikeidean?
luckyiam

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jan Walden.


Vastaus #2 : 11.05.2006 klo 12:48:45

Mä voin alkaa säästää rahaa, nimittäin tässä olisi paikka. Kyllä se vituttamaan laittaa kun ei muunlaista tarjontaa ole kuin jotain käännettyjä julistelehtiä. Verkkolehtiä toki on, mutta on se painettu aina eriasia. Jos kerran ykkösellä tätä on ikuisuuksia pohdittu niin laitetaanko käytäntöön täällä? :o

Goalin seuraavassa numerossa, joka ilmestyy 18.5, on luvassa MM-kisa extra. Josko siinä olisi jotain mielenkiintoista luettavaa.

Minua kovin kaivertaa tämä asia.
Konki

Poissa Poissa


Vastaus #3 : 11.05.2006 klo 13:14:44

Mä voin alkaa säästää rahaa, nimittäin tässä olisi paikka.

Jos ylimääräinen massi polttelee taskun pohjia niin mikä jottei! Ylos Tuoppi Vakavammin ottaen, kyllähän nuo painetut lehdet kuitenkin on eri asia ja tavoittavat hieman erilaisen kohderyhmän, jakelusta ja mainonnasta ja toisaalta verkkolehtien linkityksestä ym. riippuen joko suuremman tai pienemmän. Olen kyllä kiinnostunut hankkeesta, jos se käyntiin täällä kakkosella polkaistaan, vielä en tosin liikoja lupaile, kun on paljon kaikkea muutakin (kelläpä ei olisi). Itse en kyllä liikoja odottele tuolta Goalin MM-liitteeltä, se on kuitenkin taas sitä samaa julistekimaraa ja teini-idolien hehkutushuttua. Hyvällä tuurilla se on vielä painettu niin ennakkoon, että Rooneykin on terveiden kirjoissa. ::)
luckyiam

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jan Walden.


Vastaus #4 : 11.05.2006 klo 14:12:10

Itse en kyllä liikoja odottele tuolta Goalin MM-liitteeltä, se on kuitenkin taas sitä samaa julistekimaraa ja teini-idolien hehkutushuttua. Hyvällä tuurilla se on vielä painettu niin ennakkoon, että Rooneykin on terveiden kirjoissa. ::)

Tottahan tuo. Itse olen tällä hetkellä lehdessä töissä. Ja asia kyllä kiinnostaa minua ja olen sitä kyllä vakavasti miettinyt. Raha toki suuri ongelma ja myöskin kirjoittajat. Vaikka kyllä jos projektin vauhtiin saa, niin vapaaehtoisia lutuurin edistäjiä löytyy varmasti.

Lehden ei myöskään tarvitsisi olla mikään kiiltokuvajulkaisu, vaan ihan esimerkiksi sanomalehtimallinen ratkaisu toimisi mielestäni hyvin. Se myös jollain tapaa mielestäni lisäisi lehden arvokkuutta ja tekisi siitä vakavastiotettavamman.

Sitä en tiedä kuinka usein lehteä tulisi julkaista. Lehden sisältöhän riippuu myös pitkälti siitä.
Konki

Poissa Poissa


Vastaus #5 : 11.05.2006 klo 17:46:45

Itse olen tällä hetkellä lehdessä töissä.

Sopiikos tiedustella, että minkälaisissa tehtävissä? Kuten mainitsit, sanomalehtityyppinen / -kokoinen julkaisu voisi toimia tai vaikka ihan tabloidkokoinen, pääasia että painokustannukset saataisiin minimiin. Ja mitä juttuihin tulee, kai jalkapallolehden vahvuutena pitää olla hyvin tehdyt pelaaja- ja joukkueanalyysit, otteluraporttien painoarvo on kuitenkin näinä sähköisen median kulta-aikoina pienenemään päin, vaikka kyllä niillekin on vielä paikkansa. Myös erilaiset juttusarjat hyvällä teemalla, esim. "Suomen jalkapallokaupungit", toimivat.
Lisbie

Poissa Poissa


Vastaus #6 : 11.05.2006 klo 18:34:41

Kyllähän suomalaiselle jalkapallolehdelle olisi tilausta. Futari(t) ja Goal ovat todella syvältä. Ainoa suomalainen jalkapallosta jotain tajuava lehti taitaa olla IS Veikkaaja. Nymanin ja Lyytikäisen kolumneille tosin.  Alas

Sen lehden pitäisi nimenomaan olla sellainen, jossa tunnettaisiin muitakin joukkueita kuin Manchester United ja Barcelona ja muitakin pelaajia kuin Henry ja Zidane jne. Tarjoudun töihin tuohon lehteen jos sellainen saadaan perustettua.  Ylos
Ricky Rocket

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Los Búhos Reales


Vastaus #7 : 11.05.2006 klo 18:43:09

Tarjoudun töihin tuohon lehteen jos sellainen saadaan perustettua.  Ylos

Sama, voin tulla keittämään kahvia, sikäli mikäli palkasta päästään sovintoon  Ylos
luckyiam

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jan Walden.


Vastaus #8 : 11.05.2006 klo 21:44:52

Meitähän on sitten jo neljä. ;D
Ja kaikki on heti palkan perään.
Mä teen lutuuriteon ja lupaan tehdä talkoita, jos jotain joskus saataisiin aikaiseksi.
FutisForum nimimerkki

Poissa Poissa


Vastaus #9 : 14.05.2006 klo 16:16:21

Lupaudun ostamaan kyseisen aviisin ja ehkä pommittamaan toimitusta vihaisilla kirjeillä :) Ylos
AllanMesörs

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Eversti Wolfgang Luder, Waffen-SS


Vastaus #10 : 17.06.2006 klo 19:07:09

Mä lupaudun vakiomielipidekirjoittajaksi nimim. "Kirjastonhoitaja", "Poika-90", "Huolestunut isä" ja "Lordi laitettava pannaan!", sekä "Onko Suomi poliisivaltio?"
e. "Sivusta seurannut" meinasi unohtua!
« Viimeksi muokattu: 17.06.2006 klo 19:08:40 kirjoittanut AllanMesörs »
luckyiam

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jan Walden.


Vastaus #11 : 25.06.2006 klo 21:35:00

Olipa aiheesta oivaa keskustelua Bubin vaihtopenkillä. Ropposelle  Ylos.

Sponssaa meille lehti, mjitääähh!
Socceri

Poissa Poissa


Vastaus #12 : 26.06.2006 klo 22:59:33

Helsingin piiri julkaisee 90min. lehteä. Ihan hyvä futislehti,mutta ilmestyy vain muutaman kerran vuodessa.
uudistaja

Poissa Poissa


Vastaus #13 : 13.11.2006 klo 08:52:12

Lehden tekemisen suunnittelu on aloitettava tosissaan välittömästi. Kulttuurimaaksi ei ole mitään asiaa jos ei ole jalkapallolehtä.

Luulisi, että edes kohtalaisen hyvin tehty lehti eläisi helposti suomessa kun kilpailua ei ole.

Laadukkaita kirjoittajiahan löytyy vaikka ilmaiseksikin kirjoittamaan. Kunhan saadaan rahoitus, joka tuskin on kovinkaan vaikeata jos tätä aletaan ajamaan tosissaan.

 
Sivuja: [1]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa