FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
24.04.2024 klo 10:35:48 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 47 [48] 49 ... 75
 
Kirjoittaja Aihe: Vitusti ilmaislippuja taas jaossa liigamatseihin  (Luettu 275384 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
No Fear

Poissa Poissa


Vastaus #1175 : 21.03.2016 klo 17:11:24

Eli TS on maksanut nämä liput.  Nämä "tutustumisliput"  on ihan ok kauden alussa näin markkinoinnin näkökulmasta.

Aika mielenkiintoiseksi tosiaan menisi, jos seurat alkaisivat kieltämään yhteistyökumppaineiltaan nämä kuviot. Win-Win tilanne molemmille.
Pelle-Wermanni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura


Vastaus #1176 : 21.03.2016 klo 17:13:27

Aika mielenkiintoiseksi tosiaan menisi, jos seurat alkaisivat kieltämään yhteistyökumppaineiltaan nämä kuviot.

Edelleen kysyn, miksei tätä hoideta vaikka toukokuun Inter-Kemi -ottelussa, jossa on normaalisti parisen tuhatta katsojaa? Miksi ilmaislippuja pitää tarjota juuri kauden avauspeliin ja ainoaan kotiotteluun hallitsevaa mestaria vastaan, johon luulisi saavan vähintään 3000 maksavaa katsojaakin?
Myrsky

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: OUL V6


Vastaus #1177 : 21.03.2016 klo 17:17:17

Juuri näin. On pelkästään hyvä että kokeillaan tällaisia aivan uusia lähtöjä ottelutapahtumia buustaamaan. Ajatella jos näin oltaisiin tehty vaikka jo 80-luvulta alkaen niin kyllä nyt olisi katsomoissa porukkaa.

Tismalleen. Ongelma on, ettei näillä Cartsuleilla ja muilla simpansseilla ole mitään ymmärrystä modernin urheilumarkkinoinnin keinoista. Kun ollaan täysin aseettomia sen puolityhjän katsomon edessä, niin toimitaan kuten aina ennenkin. Ja odotellaan jotain maailman yhdeksättä ihmettä.
No Fear

Poissa Poissa


Vastaus #1178 : 21.03.2016 klo 17:24:46

Edelleen kysyn, miksei tätä hoideta vaikka toukokuun Inter-Kemi -ottelussa, jossa on normaalisti parisen tuhatta katsojaa? Miksi ilmaislippuja pitää tarjota juuri kauden avauspeliin ja ainoaan kotiotteluun hallitsevaa mestaria vastaan, johon luulisi saavan vähintään 3000 maksavaa katsojaakin?

Enpä tiedä kannattaako sitä täältä kysellä vai Interin toimistolta. Ehkä TS halusi nimenomaan tämän matsin antaakseen maksimaalisen lisäarvon asiakkailleen viime kauden mestarin näkemisen muodossa ? Ehkä Inter haluaa kauden alkuun onnistuneen ottelutapahtuman ruokkimaan loppukauden kasvua yleisömäärissä ?

Yleisö tekee onnistuneen yleisötapahtuman. Onnistunut yleisötapahtuma saa ihmiset tulemaan uudestaan. Tyhjät penkit eivät tuo muutenkaan minkäänlaista myyntiä tai lisäarvoa seuralle. Muissa bisneksissä on erilaisia tapoja täyttää penkit, mutta niitä on vaikea soveltaa tälle alalle. Tavoite on kuitenkin sama eli täyttää tyhjät penkit. Suosittelen tosiaan, että otat jatkot Interin toimiston kanssa, jos asiaa noin paljon huolestuttaa Vaasassa asti.
Pelle-Wermanni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura


Vastaus #1179 : 21.03.2016 klo 17:30:22

Ongelma on, ettei näillä Cartsuleilla ja muilla simpansseilla ole mitään ymmärrystä modernin urheilumarkkinoinnin keinoista. Kun ollaan täysin aseettomia sen puolityhjän katsomon edessä, niin toimitaan kuten aina ennenkin. Ja odotellaan jotain maailman yhdeksättä ihmettä.

Äläs nyt. Viime vuonna Inter sai houkuteltua 3892 katsojaa otteluun, johon jaettiin 4000 vapaalippua ja johon pääsi lisäksi nappulaliigalaiset ilmaiseksi. Ja heti halusivat hehkuttaa:

Uutinen
Interin myynti- ja markkinointiosastolla oltiin luonnollisesti tyytyväisiä upeasta yleisömäärästä

http://fcinter.panicmarketing.net/uutiset/2015/04/14/veikkausliiga-avaus-inter-sjk-oli-onnistunut-tapahtuma


Aika osuva muuten tuo panicmarketing :D

Suosittelen tosiaan, että otat jatkot Interin toimiston kanssa, jos asiaa noin paljon huolestuttaa Vaasassa asti.

Vaasassa asti tuskin huolestuttaa ketään. Ja Interin toimiston kanssa en asioi. Tää ilmaislippuihin liittyvä ketju on ihan riittävä näiden pohtimiseen. Joku Inter-kannattajista lienee parempo viemään asioita eteenpäin seuran suuntaan.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2016 klo 17:40:56 kirjoittanut Pelle-Wermanni »
Kolmeseiska

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Tomáš Souček


Vastaus #1180 : 21.03.2016 klo 17:31:58

Yleisö tekee onnistuneen yleisötapahtuman. Onnistunut yleisötapahtuma saa ihmiset tulemaan uudestaan. Tyhjät penkit eivät tuo muutenkaan minkäänlaista myyntiä tai lisäarvoa seuralle.

Tämä on todella kaunis ajatus mutta valitettavasti tätä on kokeiltu jo niin monta vuotta että jokainen, joka vähänkään mistään mitään ymmärtää, tajuaa tilanteen. Toki se näyttää kivalta kun yhessä pelissä on vähän enemmän yleisöä mutta todellisuudessa tässä vain kustaan maksavien kannattajien päälle.
Pelle-Wermanni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura


Vastaus #1181 : 21.03.2016 klo 17:34:55

Tämä on todella kaunis ajatus mutta valitettavasti tätä on kokeiltu jo niin monta vuotta että jokainen, joka vähänkään mistään mitään ymmärtää, tajuaa tilanteen. Toki se näyttää kivalta kun yhessä pelissä on vähän enemmän yleisöä mutta todellisuudessa tässä vain kustaan maksavien kannattajien päälle.

Toimihan se tavallaan Interilläkin viime kaudella:

Ilmaispeli: 3892
Seuraava peli: 2029
Sitä seuraava peli: 1825

Eli mitä kauemmin ilmaispelistä kului, sitä vähemmän tuli paikalle. Niitä siis pitäisi olla useammin ;)

E: Inter siis tosiaan avasi viime kaudenkin ilmaislippukampanjalla. Jos jätetään tuon pelin sekä yli 3000 katsojaa houkutelleiden HJK- ja SJK-pelien luvut pois tilastoista, Interin keskiarvo 13 muussa kotipelissä oli 2135 ja mediaani 2052. Miksei ne ilmaislippulaiset tulleetkaan enää uudestaan? Miten on mahdollista, että Inter jäi kolmasosassa kotipeleistään alle 2000 katsojan, vaikka ilmaislipuilla on houkuteltu uusia katsojia jo useiden vuosien ajan?
« Viimeksi muokattu: 21.03.2016 klo 17:43:58 kirjoittanut Pelle-Wermanni »
Objectif Lune

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #1182 : 21.03.2016 klo 17:48:59

E: Inter siis tosiaan avasi viime kaudenkin ilmaislippukampanjalla. Jos jätetään tuon pelin sekä yli 3000 katsojaa houkutelleiden HJK- ja SJK-pelien luvut pois tilastoista, Interin keskiarvo 13 muussa kotipelissä oli 2135 ja mediaani 2052. Miksei ne ilmaislippulaiset tulleetkaan enää uudestaan? Miten on mahdollista, että Inter jäi kolmasosassa kotipeleistään alle 2000 katsojan, vaikka ilmaislipuilla on houkuteltu uusia katsojia jo useiden vuosien ajan?

Tai sitten ne ei vaan tule ihan joka peliin. Silti tuolla voi olla merkittävä positiivinen vaikutus.

Kaikenkaikkiaan täytyy muistaa, että seuroilla on kahdenlaisia maksavia asiakkaita: yksityishenkilöitä ja yrityksiä. Yritykset taitavat useammalle seuralle olla aika pitkälti elinehto ja tuoda enemmän kassavirtaa. Se että yritysten kampanjoille varattais kämäsimmät pelit olis yhtä lailla maksavien asiakkaiden päälle kusemista. Eiköhän oikeinkannattajatkin voi ihan hyvin olla vetämättä hernettä nenään maksaessaan kausikortista, kun muistaa että ilman yritysasiakkaita se kausikortti maksaisi vähintään tuplasti enemmän (jolloin tuskin paikkakunnalla pelattaisiin liigaa ollenkaan).
Huupponen
2017

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tonttilan Super -91


Vastaus #1183 : 21.03.2016 klo 17:51:15

Onneksi Lahessa ei enää ole näitä S-etukortti- / DNA (PHP) -matseja. 2004 oli molemmat. Siinä jäi tilit tekemättä kun Japan eka paluu ois saanu myös maksavia katsojia liikkeelle.
Pelle-Wermanni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura


Vastaus #1184 : 21.03.2016 klo 17:53:38

Tai sitten ne ei vaan tule ihan joka peliin.

Tai sitten ne ei tule enää peliin, kun pitäiskin maksaa.

Joo yritykset maksaa näkyvyydestä ja siksi jakaa myös lippuja. Mutta edelleenkään ei ole järkeä jakaa niitä lippuja peliin, jonka saisi edes auttavalla markkinointiosaamisella kiinnostamaan katsojia muutenkin. Ei siinä voita kukaan, ei edes yritys.
Gesert

Poissa Poissa


Vastaus #1185 : 21.03.2016 klo 18:15:39

Onko kukaan ajatellut, että tässä voi olla kyseessä pitkäaikainen markkinointi strategia? Pyritään luomaan TS:n avauspeli, joka täyttää lehterit ja herättää Turun kauden alkuun samantien. Viime kauden vajaa 4000 katsojaa ei ole paljon, mutta kuitenkin enemmän kuin normaalipeli ja tapahtumana suurempi. Tällä kaudella uskon, että rikotaan 4000 katsojan raja ja tapahtuma on entistä suurempi.. Ensi vuonna taas toivottavasti suurempi ja hupsista Turussa voi kaiken hyvin mennessä olla muutaman vuoden päästä huikea kauden avajais spektaakkeli Turun-Sanomat peli, johon jaetaan noin puolet ilmasilippuja ja puolet maksettuja lippuja. Lisäksi suurinosa kaupungista huomaa kauden alkaneen.

Villi veikkaus kukaan ei valittaisi ilmaislipuista, koska kyseessä on perinne joka piti vain joskus aloittaa.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2016 klo 18:29:29 kirjoittanut Gesert »
No Fear

Poissa Poissa


Vastaus #1186 : 21.03.2016 klo 18:28:26

Tämä on todella kaunis ajatus mutta valitettavasti tätä on kokeiltu jo niin monta vuotta että jokainen, joka vähänkään mistään mitään ymmärtää, tajuaa tilanteen. Toki se näyttää kivalta kun yhessä pelissä on vähän enemmän yleisöä mutta todellisuudessa tässä vain kustaan maksavien kannattajien päälle.

Okei. Mun mielestä kyseisessä casessa TS on maksava kannattaja. Ilman sponsoreita voisi "oikeinkannattajien" laulu loppua lyhyeen...


Kolmeseiska

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Tomáš Souček


Vastaus #1187 : 21.03.2016 klo 18:31:33

Okei. Mun mielestä kyseisessä casessa TS on maksava kannattaja. Ilman sponsoreita voisi "oikeinkannattajien" laulu loppua lyhyeen...

Niin se TS maksaa kerran kaudessa, muut 16 kertaa. Sponsorit voisivat mielestäni saada näkyvyyttä muutenkin kuin jakamalla tuhansia lippuja ilmaiseksi, mutta voin olla väärässäkin.
Pelle-Wermanni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura


Vastaus #1188 : 21.03.2016 klo 18:33:45

Sponsorit voisivat mielestäni saada näkyvyyttä muutenkin kuin jakamalla tuhansia lippuja ilmaiseksi

Nimenomaan. Ja tässä tapauksessa, kun kyseessä on kauden avauspeli ja vastassa vieläpä hallitseva Suomen mestari, sitä näkyvyyttä olisi saanut satavarmasti ilman, että tarvitsee jakaa ilmaislippuja juuri tähän peliin. Nyt vesitetään totaalisesti loistava mahdollisuus markkinoida futismatsia maksamisen arvoisena.
No Fear

Poissa Poissa


Vastaus #1189 : 21.03.2016 klo 18:44:32

Niin se TS maksaa kerran kaudessa, muut 16 kertaa. Sponsorit voisivat mielestäni saada näkyvyyttä muutenkin kuin jakamalla tuhansia lippuja ilmaiseksi, mutta voin olla väärässäkin.

Kausarinomistajatkin maksavat kerran kaudessa. Lähtökohtaisesti ei pidä ajatella sitä kenen raha on arvokkaampaa vaan sitä, että sitä saadaan haalittua maksimaalisen paljon seuran kassaan. Katsojia on vaikea sitouttaa seuraan, jos ei heitä saada paikanpäälle. Tyhjille penkeille on paha myydä lisämyyntiä. Klubi on mun mielestä toteuttaa tälläistä kampanjaa aika onnistuneesti viimeiset vuodet. Seuran taloudellinen tulos puhukoon puolestaan vaikkei se toki ainoastaan näiden kampanjoiden ansiota ole ollut.

Sponsorit varmaan päättävät itse millaista näkyvyyttä haluavat ja siltä pohjalta tehdään diilit. Pakko kysyä, että miksi ihmeessä kiinnostaa näin paljon kritisoida toisen seuran ratkaisuja ? :)

Kaikkien seurojen markkinointitiimit ovat varmasti avoimia paremmille ehdotuksille siitä miten tyhjät penkit täytetään kustannustehokkaammin.
Kolmeseiska

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Tomáš Souček


Vastaus #1190 : 21.03.2016 klo 18:46:59

Pakko kysyä, että miksi ihmeessä kiinnostaa näin paljon kritisoida toisen seuran ratkaisuja ? :)

Mun ei ollut mikään tarkoitus mitenkään sen erityisemmin kohdentaa tätä kritiikkiä mihinkään tiettyyn seuraan vaan ihan yleisellä tasolla kuvottaa noi ilmaispiletit.
No Fear

Poissa Poissa


Vastaus #1191 : 21.03.2016 klo 18:52:56

Mun ei ollut mikään tarkoitus mitenkään sen erityisemmin kohdentaa tätä kritiikkiä mihinkään tiettyyn seuraan vaan ihan yleisellä tasolla kuvottaa noi ilmaispiletit.

Periaatteessa samaa mieltä, mutta lähes kaikilla aloilla käytetään erilaisia houkuttimia siihen, että saadaan asiakkaat kokeilemaan itse tuotetta. Aika harva maksullinen yleisötapahtuma on tänä päivänä sellainen ettei sieltä löydy ketään ilmaislipulla. "Loppuunmyyty" on paras mainos yleisötapatumalle, myyty on vaan yleensä pieni valkoinen valhe.

Elintarviketeollisuus jakaa ilmaisia maistiaisia, dösäfirmat 1€ lippuja ja verkkokaupat ilmaista palautusta. Kaikkien idea on saada kuluttaja kokeilemaan tuotetta "riskittömästi".

Lainaus
Koska HJK toteutti täysin järjettömiä ilmaislippukampanjoita 2000-luvun alussa, ja vasta pään hakkaaminen seinään sai järkevöittämään toimintaa. Siitä lähti koko seuran nousu (lasken sen täysin kritiikkini ansioksi ;))

En näe järkeä jakaa täysin ilmaisia lippuja, mutta yhteistyökumppanien omille asiakkailleen jakamissa lipuissa en näe ongelmaa.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2016 klo 18:54:59 kirjoittanut No Fear »
Pelle-Wermanni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura


Vastaus #1192 : 21.03.2016 klo 18:53:42

Pakko kysyä, että miksi ihmeessä kiinnostaa näin paljon kritisoida toisen seuran ratkaisuja ? :)

Koska HJK toteutti täysin järjettömiä ilmaislippukampanjoita 2000-luvun alussa, ja vasta pään hakkaaminen seinään sai järkevöittämään toimintaa. Siitä lähti koko seuran nousu (lasken sen täysin kritiikkini ansioksi ;))
Pelle-Wermanni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura


Vastaus #1193 : 21.03.2016 klo 18:58:02

En näe järkeä jakaa täysin ilmaisia lippuja, mutta yhteistyökumppanien omille asiakkailleen jakamissa lipuissa en näe ongelmaa.

No näitä yhteistyökumppanien jakamia lippuja ne on aina ollu. Mutta seuraus joka tapauksessa se, että kuluttajat oppivat pitämään tuotetta nollan euron arvoisena.

Klubin kohdalla se meni jo siihen, että ilmaislippuja trokanneet jakoivat tai myivät niitä parilla eurolla stadionin edustalla ennen pelejä.

Hitto. Niinpä tosiaan! Multahan saa huomisesta alkaen ostettua neljä lippua Inter-SJK -peliin. Pistäkää privaa, jos kiinnostaa :D
« Viimeksi muokattu: 21.03.2016 klo 19:00:38 kirjoittanut Pelle-Wermanni »
No Fear

Poissa Poissa


Vastaus #1194 : 21.03.2016 klo 19:06:01

No näitä yhteistyökumppanien jakamia lippuja ne on aina ollu. Mutta seuraus joka tapauksessa se, että kuluttajat oppivat pitämään tuotetta nollan euron arvoisena.

Ok. Sitten vaan jäädään odottelemaan kaikkien ilmaislippuja jakavien seurojen konkursseja, koska ne ilmiselvästi päätelmäsi mukaan vain satuttavat omaa liiketoimintaansa.
Pelle-Wermanni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura


Vastaus #1195 : 21.03.2016 klo 19:11:19

Ok. Sitten vaan jäädään odottelemaan kaikkien ilmaislippuja jakavien seurojen konkursseja, koska ne ilmiselvästi päätelmäsi mukaan vain satuttavat omaa liiketoimintaansa.

On muitakin vaihtoehtoja kuin huippusuoritus ja konkurssi. Interhän ei mene konkurssiin niin kauan kuin Håkans maksaa harrastuksestaan.
Pelle-Wermanni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura


Vastaus #1196 : 21.03.2016 klo 19:12:47

Inter muuten varmaan lukenut tämän tuolta avaussivulta :D

Ilmaisliput ovat vähän kuin huumetta. Ensimmäinen lippu tarjotaan ilmaiseksi, sitten seuraavasta joutuu maksamaan ja ei enää yksinkertaisesti pääse Veikkausliigasta eroon.
Huupponen
2017

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tonttilan Super -91


Vastaus #1197 : 21.03.2016 klo 19:19:11

Lahessa taisi ilmaislippujen jako loppua isommissa määrin kun tuli 200 000 euroa turskaa kaudesta. Oli pakko alkaa nostamaan katsojakohtaista tuottoa.
No Fear

Poissa Poissa


Vastaus #1198 : 21.03.2016 klo 20:36:16

Lahessa taisi ilmaislippujen jako loppua isommissa määrin kun tuli 200 000 euroa turskaa kaudesta. Oli pakko alkaa nostamaan katsojakohtaista tuottoa.

Eihän näitä mitään järkeä ole tehdäkkään, jos ottelutapahtuman tuotot laskevat sen takia. Seuroilla on varmasti laskelmat siitä mitä yksittäinen ottelutapahtuma tuottaa lipputuloina ja paljon on lisämyynti per asiakas. Sen pohjalta pystyykin sitten tekemään koko diilistä kannattavan aika pienellä riskillä.
Kolmeseiska

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Tomáš Souček


Vastaus #1199 : 21.03.2016 klo 20:41:02

Eihän näitä mitään järkeä ole tehdäkkään, jos ottelutapahtuman tuotot laskevat sen takia. Seuroilla on varmasti laskelmat siitä mitä yksittäinen ottelutapahtuma tuottaa lipputuloina ja paljon on lisämyynti per asiakas. Sen pohjalta pystyykin sitten tekemään koko diilistä kannattavan aika pienellä riskillä.

Mun tietojen mukaan Inter nettoaa TS:lta noin 3-4e per piletti. Siitä kun vähentää kuinka monta henkeä olisi ostanut lipun niin ei varmaan ihan järjetöntä tiliä tolla tehä, jos ollenkaan.

 
Sivuja: 1 ... 47 [48] 49 ... 75
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa