kramp
Poissa
|
|
Vastaus #250 : 02.06.2008 klo 11:39:27 |
|
No onhan valtiovaltakin reagoinut Mäenpään rasistisiin mokiin ja hän on seuraukset kärsinyt, miksi siis kenelläkään olisi oikeus käydä hänen kimppuunsa jalkapallon parissa?
Sen sijaan jalkapallostadionilla Turussa on rattijuoppoja, joiden mokat ovat vielä käsittelemättä ja rankaisematta. Tasa-arvoisuuden nimissä pitäisi mielestäni nyt keskustella perusteellisesti siitä, kuka ja millä perusteella saa olla stadionilla jalkapallon parissa ja ketkä eivät. Mitenkäs ne Tepsin myllyttäjät, onko niillä pääsy jalkapallostadionille?
Tai sitten löysätään pipoa ja annetaan kaikkien tasapuolisesti nauttia jalkapallosta niin että jalkapalloon kuulumattomat asiat jätetään porttien ulkopuolelle.
itse asiassa toi rattijuopumusjuttu oli vähän hölmö esimerkki ja rasismi on paljon keskeisemmin futikseen liittyvä teema. puoluepolitiikka ei mun mielestä kuulu urheiluun tai kulttuuriin mut yhteiskunnallisilta ongelmilta ei saa sulkea silmiään vaikka futiskatsomossa istuukin. ja mäenpää yrittää nyt itse käyttää tota interkannatustaan mainostaessaan itseään ja kun nyt kerran sen profiili on mikä on niin rasisminvastaisten interfanien on hyvä reagoida.
|
|
|
|
InterFlower
Poissa
Suosikkijoukkue: TamU
|
|
Vastaus #251 : 02.06.2008 klo 11:56:46 |
|
itse asiassa toi rattijuopumusjuttu oli vähän hölmö esimerkki ja rasismi on paljon keskeisemmin futikseen liittyvä teema. puoluepolitiikka ei mun mielestä kuulu urheiluun tai kulttuuriin mut yhteiskunnallisilta ongelmilta ei saa sulkea silmiään vaikka futiskatsomossa istuukin. ja mäenpää yrittää nyt itse käyttää tota interkannatustaan mainostaessaan itseään ja kun nyt kerran sen profiili on mikä on niin rasisminvastaisten interfanien on hyvä reagoida.
No tässähän mennään aivan syntyihin syviin. Eikö ole aika läpinäkyvää esittää, että jalkapalloilijan rattijuoppous ei liity jalkapalloon jos jonkun Mäenpään ulkomaalaispoliittiset mielipiteet stadionin ulkopuolella muka liittyvät! Edit: Ja jos mennään käytännön tasolle, niin mieluummin minulle saa jalkapallo-ottelussa huudella vähemmistöön kuulumiseni takia kuin ajaa humalassa minun ja lasten joukossa liikenteessä. Niin on erilaiset arvot forumisteilla. Vai olisiko sittenkin puolueellisuutta?
|
|
« Viimeksi muokattu: 02.06.2008 klo 11:59:39 kirjoittanut InterFlower »
|
|
|
|
|
Lataamo
Poissa
Suosikkijoukkue: Inter Turku & GPR FC
|
|
Vastaus #252 : 02.06.2008 klo 12:01:52 |
|
Jos en tietäisi kuka InterFlower on todellisessa elämässä, niin epäilisin, että nimimerkin takaa löytyy itse Olavi. Aikamoista paskaa on kyllä tullut aikuiselta ihmiseltä tähän topiciin. Hohhoijaa.
|
|
|
|
InterFlower
Poissa
|
|
Vastaus #253 : 02.06.2008 klo 12:09:53 |
|
Jos en tietäisi kuka InterFlower on todellisessa elämässä, niin epäilisin, että nimimerkin takaa löytyy itse Olavi. Aikamoista paskaa on kyllä tullut aikuiselta ihmiseltä tähän topiciin. Hohhoijaa.
Seuraavatko perustelut vai oliko tämä avaus kääntää keskustelu alatyyliin? Voisin itse luonnehtia montaakin viestiä ja kirjoittajaa vielä luonteikkaammin kuin vain "aikamoista paskaa" -ilmaisuilla. Mainittakoon, että olen koko ikäni kärsinyt itse syrjinnästä alkaen siitä, että en vähemmistöläisenä päässyt haluamani alan ammattikoulutuksiin. "Teikäläiset eivät työllisty" muka. Helppo hymistellä ja jeesustella niiden, jotka eivät tiedä arjen kovuudesta paljoakaan. Ja jos tasa-arvoisuus ja ihmisoikeudet forumistien mielestä tarkoittaa sitä, että syrjitään ja nokitaan toisia kilpaa, niin koko tasa-arvolla voi pyyhkiä persettä.
|
|
« Viimeksi muokattu: 02.06.2008 klo 12:14:22 kirjoittanut InterFlower »
|
|
|
|
|
Juipe
Poissa
|
|
Vastaus #254 : 02.06.2008 klo 12:13:36 |
|
Eikö tämän voisi jo lukottaa? Ketjun voi vaikka avata sitten uudestaan, kun tunnus bandiksen viereen on saatu valmiiksi ja siitä löytyy kuva.
|
|
|
|
InterFlower
Poissa
|
|
Vastaus #255 : 02.06.2008 klo 12:16:00 |
|
Eikö tämän voisi jo lukottaa? Ketjun voi vaikka avata sitten uudestaan, kun tunnus bandiksen viereen on saatu valmiiksi ja siitä löytyy kuva. Tuota juuri tarkoitankin. "Vain meidän ajattelutapa on oikea, me saamme vainota ketä haluamme koska olemme hyviksiä, muut olkoot hiljaa."
|
|
|
|
Juipe
Poissa
|
|
Vastaus #256 : 02.06.2008 klo 12:20:19 |
|
"Vain meidän ajattelutapa on oikea, me saamme vainota ketä haluamme koska olemme hyviksiä, muut olkoot hiljaa."
Luuletko oikeasti, ettei ajattelutapasi ole vielä tullut esille täällä? Mun mielestä olet saanut varsin painokkaasti sen tuoda esille, eikä kukaan ole sitä kieltänytkään. Tarkoitin lukotuksella siis sitä, että eiköhän kaikkien osapuolten mielipiteet ja ajattelutavat ole jo tuotu julki niin selvästi, että mitään muuta kuin turhaa homostelua ei ketjussa enää saada aikaiseksi. Voin toki olla väärässä, mutta vaikea kuvitella "tason" tästä nousevan.
|
|
|
|
InterFlower
Poissa
|
|
Vastaus #257 : 02.06.2008 klo 12:33:35 |
|
Toki kaikki heikkotasoiset keskustelut FF2:lla lukotetaan :
|
|
|
|
rude but cool
Poissa
Suosikkijoukkue: 100% anti-arilahti
|
|
Vastaus #258 : 02.06.2008 klo 14:35:17 |
|
Ja jos tasa-arvoisuus ja ihmisoikeudet forumistien mielestä tarkoittaa sitä, että syrjitään ja nokitaan toisia kilpaa, niin koko tasa-arvolla voi pyyhkiä persettä.
Jos sinun, hyvä InterFlower, mielestäsi tasa-arvon kannattamisen ilmaiseminen/rasismin vastaisuus (eli banderolli) on syrjintää ja nokkimista niin missä päin mikä-mikä-maailmaa mahdat asua? "Et saa kannattaa tasa-arvoa, koska silloin syrjit niitä, jotka eivät kannata tasa-arvoa." ?
|
|
|
|
InterFlower
Poissa
|
|
Vastaus #259 : 02.06.2008 klo 15:16:23 |
|
Jos sinun, hyvä InterFlower, mielestäsi tasa-arvon kannattamisen ilmaiseminen/rasismin vastaisuus (eli banderolli) on syrjintää ja nokkimista niin missä päin mikä-mikä-maailmaa mahdat asua?
Täällä on puhuttu Mäenpäälle suunnatusta banderollista, jolla on tarkoitus puhutella hänet pois katsomosta. Rasisimi ei ole Interin kannattajaporukassa ollutkaan aiheena esillä niin että olisin koskaan kuullut. Muistan kun eräässä ottelussa oli jaettu punainen kortti joka kaikkien oli tarkoitus katsomossa nostaa rasismin vastustukseksi yhtaikaa. Eipä sen nostaminen silloin suuresti innostanut Interin kannattajakatsomossa, esitys jäi varsin vaisuksi toki koko stadionilla kaiken kaikkiaan. Rattijuoppousaiheinen banderolli olisi myös tärkeä ja jalkapalloon liittyvä asia, kun nuo ulkomaalaissyntyiset jalkapalloilijat näyttävät yhtenään ajavan kännissä ja varmaan lähtee liian monta ottelukaljaa nauttineitakin omalla autolla Veritaksen parkkipaikalta. Hienoa, että jalkapallossa on valveuduttu yhteiskunnallisesti, löytyy paljon benderolleilla vastustettavia asioita katsomoihin. Edit: Minun autonihan on kerran rattijuoppo ajanut lunastuskuntoon, tuli sata lasissa päin ja oli vielä alaikäinenkin kyydissä. Erittäin tärkeä aihe!
|
|
« Viimeksi muokattu: 02.06.2008 klo 15:19:06 kirjoittanut InterFlower »
|
|
|
|
|
rude but cool
Poissa
|
|
Vastaus #260 : 02.06.2008 klo 16:15:36 |
|
Täällä on puhuttu Mäenpäälle suunnatusta banderollista, jolla on tarkoitus puhutella hänet pois katsomosta. Lähinnä banderollin tarkoituksena on käsittääkseni tehdä selvä pesäero rasisteihin ja muihin tasa-arvon vastustajiin, joita myös jalkapallokatsomossa saattaa istua. Itse en ainakaan halua vahingossakaan leimautua maahanmuuttajavastaiseksi vaikka tälläisen kanssa samassa katsomossa istuisinkin, siksi ei varmaan haittaa tehdä omaa näkökantaa selväksi. Banderolli ei ole siis millään tavalla henkilökohtaisesti kenellekään suunnattu, vaan siinä ilmaistaan mitä mieltä suurin osa FC Inter Turun kannattajista on rasismista. Toivottavasti tälläinen huudahdus tasa-arvoisemman maailman puolesta ei laske teidän Interinkannatus-mielialaanne. Allekirjoittanut ei halua enää kirjoittaa tähän aiheeseen koska se on jo nyt saanut sellaista huomiota, jota se ei todellakaan ansaitse.
|
|
« Viimeksi muokattu: 02.06.2008 klo 17:05:40 kirjoittanut rude but cool »
|
|
|
|
|
Lorenzo
Poissa
Suosikkijoukkue: * * * *
|
|
Vastaus #261 : 02.06.2008 klo 16:39:57 |
|
Ei tosiaan mitään henkilökohtaisia banderolleja valtuutettu Mäenpäälle, hän saavuttaa niillä vain kaipaamaansa näkyvyyttä. Sen sijaan jokin näkyvä rasisminvastainen kannanotto voisi olla paikallaan.
|
|
|
|
ananas
Poissa
|
|
Vastaus #262 : 02.06.2008 klo 17:12:54 |
|
Tämänpäivän otsikot: Litmanen avauksessa, Mäenpäälle debyytti
|
|
|
|
Kuqqen
Poissa
Suosikkijoukkue: Vaimo ei ymmärrä mitä Kiffen mulle merkitsee
|
|
Vastaus #263 : 02.06.2008 klo 17:18:07 |
|
Interin natsisympatioille :keskari: sama :keskari:
|
|
|
|
InterFlower
Poissa
|
|
Vastaus #264 : 02.06.2008 klo 21:34:26 |
|
Lähinnä banderollin tarkoituksena on käsittääkseni tehdä selvä pesäero rasisteihin ja muihin tasa-arvon vastustajiin, joita myös jalkapallokatsomossa saattaa istua.
Banderolli ei ole siis millään tavalla henkilökohtaisesti kenellekään suunnattu, vaan siinä ilmaistaan mitä mieltä suurin osa FC Inter Turun kannattajista on rasismista.
Kuka päättää Interiläisten kannasta asioihin? Vai saako jokainen tuoda omia kannanottobanderolleja kannattajakatsomoon?
|
|
|
|
rokelvis
Poissa
Suosikkijoukkue: Hape, Tore ja Yukha of Malinen
|
|
Vastaus #265 : 02.06.2008 klo 21:39:39 |
|
Kuka päättää Interiläisten kannasta asioihin? Vai saako jokainen tuoda omia kannanottobanderolleja kannattajakatsomoon?
Voi olla, että rasistisia banderolleja ei saa katsomoon tuoda, kun Suomen laki saattaa olla eri mieltä..
|
|
|
|
Lataamo
Poissa
Suosikkijoukkue: Inter Turku & GPR FC
|
|
Vastaus #266 : 02.06.2008 klo 21:45:35 |
|
Eiköhän jokainen Interin kannattaja saa muodostaa oman kantansa ja tuoda sen julkisesti esiin, tässäkin topicissa sinä olet ainoa Interin kannattaja joka ei ole rasismia vastaan. Jo tämän topicin perusteella voidaan tehdä selkeitä päätelmiä Interin kannattajien kannasta rasismiin, eikä siihen näytetä kovin positiivisesti suhtautua. Etkö ole vielä huomannut, että olet täysin yksin oman mielipiteesi kanssa?
|
|
|
|
JDredd
Poissa
Suosikkijoukkue: TF 141
|
|
Vastaus #267 : 02.06.2008 klo 21:48:48 |
|
Eiköhän jokainen Interin kannattaja saa muodostaa oman kantansa ja tuoda sen julkisesti esiin, tässäkin topicissa sinä olet ainoa Interin kannattaja joka ei ole rasismia vastaan. Jo tämän topicin perusteella voidaan tehdä selkeitä päätelmiä Interin kannattajien kannasta rasismiin, eikä siihen näytetä kovin positiivisesti suhtautua. Etkö ole vielä huomannut, että olet täysin yksin oman mielipiteesi kanssa?
Jos ei näe pointtia siinä, että tehdään rasisminvastainen banderolli niin ei ole rasismia vastaan Taitavat interistit olla myös lastenraiskaamisen ja kännissä ajamisen puolella kun ei ole näkynyt irtisanoutumistifoja " "
|
|
|
|
InterFlower
Poissa
|
|
Vastaus #268 : 02.06.2008 klo 22:08:57 |
|
Minusta on tärkeämpää vastustaa ihmisten loukkaamista ja epäoikeudenmukaisuutta käytännössä kuin jotain epämääräistä rasismia. Toki jälkimmäinen tarjoaa parhaat mahdollisuudet hurskasteluun. Itse en lähde vouhottamaan enkä varsinkaan kiusatakseni jotakuta Interin fania, jolla on poliittisesti epäkuranttia mielipiteenilmaisua stadionin ulkopuolella. En näe Veritaksella rasismia ja nykyisten sääntöjen mukaan rasistisista ilmauksista lentää stadionilta ulos. Niinpä näen tärkeämpänä maailmanparantamisena vastustaa rattijuoppoutta jalkapallon piirissä. Varmasti kaikki Interin kannatuskatsomon henkilöt sanoutuvat irti rattijuoppudesta, joten voinen teettää blondilla lakanan Interin seuraavaan otteluun?
|
|
|
|
rokelvis
Poissa
Suosikkijoukkue: Hape, Tore ja Yukha of Malinen
|
|
Vastaus #269 : 02.06.2008 klo 22:11:22 |
|
Niinpä näen tärkeämpänä maailmanparantamisena vastustaa rattijuoppoutta jalkapallon piirissä. Varmasti kaikki Interin kannatuskatsomon henkilöt sanoutuvat irti rattijuoppudesta, joten voinen teettää blondilla lakanan Interin seuraavaan otteluun?
No kuinkas monta rattijuoppouden puolustelijaa siellä Interin katsomon vieressä on istunut, että tälle on tarvetta?
|
|
|
|
InterFlower
Poissa
|
|
Vastaus #270 : 02.06.2008 klo 22:22:40 |
|
No kuinkas monta rattijuoppouden puolustelijaa siellä Interin katsomon vieressä on istunut, että tälle on tarvetta?
Ei vain Interin katsomoiden vieressä vaan itse katsomossa. Täällä http://futisforum2.org/index.php?topic=22024.msg1501231#msg1501231 niitä on pilvin pimein, kun hyötynäkökohta puoltaa läpi sormien katsomista. Itse olisin valmis jättämään stadionin ulkopuoliset asiat kaikkien kohdalla otteluiden ulkopuolelle, mutta jos kerran halutaan olla yhteiskunnallisesti valveutuneita ja parantaa koko maailmaa jalkapallo-otteluissa niin en halua olla negatiivinen ja vastustaa hyvää asiaa...
|
|
« Viimeksi muokattu: 02.06.2008 klo 22:23:47 kirjoittanut InterFlower »
|
|
|
|
|
rude but cool
Poissa
|
|
Vastaus #271 : 02.06.2008 klo 22:28:24 |
|
Itsehän tulen seuraavaan veikkausliigan kotiotteluun autolla, juotuani ensin pullollisen jallua. Matkalla ajan jalkakäytävällä yrittäen osua mahdollisimman moneen kouluikäiseen. Oletan, että minut otetaan silti kannattajakatsomossa avosylin vastaan, koska eihän sillä ole väliä mitä stadionin ulkopuolella tapahtuu tai on tapahtunut. Tein poikkeuksen ja kirjoitin vielä yhden viestin sekä lähdin samalla tälle asialinjalle, jota tässä on jo näemmä monen viestin verran jauhettu. InterFlower: Toivon, ettet sotkisi keskusteluun enää mitään rattijuoppoutta, koska se on kuten sanoit, täysin eri asia kuin joku epämääräinen rasismi. Rasismi on epämääräinen asia, mutta se on yksi niistä asioista, joita vastaan koen velvollisuudekseni taistella. Jos rasisti tulee viereeni istumaan teen hänelle selväksi, että olen eri leirissä, vähän niinkuin sinä teet TPS:n kannattajalle selväksi, ettet kannata samaa joukkuetta. Suomalaiset ovat kaikenlisäksi sen verran takaperoista kansaa, että toisin kuin sinä, monet täällä muodostavat rasistiset ennakkoluulonsa ihan vaikkapa median kertomasta. Näillekin ihmisille olisi hauska tehdä selväksi, että vaikka on ulkomaalainen, ei ole automaattisesti rikollinen tai muuten sellainen ihminen, joka kannattaa sulkea ulos. Nimim. Rasismia vastaan niin katsomossa, kuin sen ulkopuolellakin. Ps. Outoa, että sinä vähemmistön edustajana koet velvollisuudeksesi syrjiä muita vähemmistön edustajia. Antaa hyvän kiertää ilmeisesti? Mitä kauemmin jatkat tätä turhaa jankkaamistasi, sitä suuremmalla todennäköisyydellä se bandis tehdään ja sitä isompi siitä tulee
|
|
|
|
Jyrä
Poissa
Suosikkijoukkue: geru
|
|
Vastaus #272 : 02.06.2008 klo 22:33:45 |
|
Pidetään mielessä, että väärin perustein tapahtuvan maahanmuuton vastustaminen on eri asia kuin rasismi.
Tätä ei kovin moni tunnu ymmärtävän.
|
|
|
|
NapoliMania
Poissa
Suosikkijoukkue: Tepsi, Intteri, Parsa ja Napoli
|
|
Vastaus #273 : 02.06.2008 klo 22:35:05 |
|
Jos ei näe pointtia siinä, että tehdään rasisminvastainen banderolli niin ei ole rasismia vastaan Taitavat interistit olla myös lastenraiskaamisen ja kännissä ajamisen puolella kun ei ole näkynyt irtisanoutumistifoja " " En oikein ymmärrä miksi henkilö joka vastustaa rasismia, vastustaisi rasisminvastaista kannanottoa. Eikä Interistien mahdollista banderollia tule mielestäni nähdä pelkästään anti- Mäenpääläisyytenä tai henkilökohtaisena sivalluksena, vaan ennenkaikkea hienona eleenä suvaitsevan, monikulttuurisen ja harmonisen (jalkapallo)yhteiskunnan puolesta.
|
|
|
|
NapoliMania
Poissa
Suosikkijoukkue: Tepsi, Intteri, Parsa ja Napoli
|
|
Vastaus #274 : 02.06.2008 klo 22:39:11 |
|
Pidetään mielessä, että väärin perustein tapahtuvan maahanmuuton vastustaminen on eri asia kuin rasismi.
Tätä ei kovin moni tunnu ymmärtävän.
Miten tämä liittyy asiaan?
|
|
|
|
|
|