FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
19.04.2024 klo 16:27:15 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1] 2 3
 
Kirjoittaja Aihe: Antikulttuuria  (Luettu 4090 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Saminaattori

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Inter Turku


: 28.10.2006 klo 17:35:29

http://www.iltasanomat.fi/keskustelu/nettikysely.asp
Kiinnostaako kotimaisen jalkapallon huipentuma?

Harvoin on kotimaisessa liigajalkapallossa nähty yhtä jännittävää huipentumaa kuin nyt. Veikkausliigassa ratkotaan kirkkaimmat mitalit ja putoaja viimeisellä kierroksella.
Äänestäneitä yhteensä: 3206

Kyllä   27%
Ei    73%
Eli Ilta-Sanomien nettikyselyssä kysyttiin, kiinnostaako VL-kauden huipentuma. Tässä muutamia poimintoja ei vastanneilta:
Lainaus
Jalkapallo kaipaa muutoksia. Kuka jaksaa katsoa peliä ilman maaleja? Säälittävää touhua. Kaikenlisäksi harvinaisen neitimäinen laji..
Elmo (28.10.2006 16:37)
Futis on huippua mutta veikkausliiga ei kiinosta. paljon kivempaa on seurata Barcelonan tai MaNun pelejä. Honka ja KuPs ovat kyllä veikkausliigan parhaita
Joku (28.10.2006 16:32)
Kotimainen potkupalloilu ei kiinnosta, seuraan mielummin jalkapalloa.
Lätsä (28.10.2006 16:03)
Suomalainen jalkapalloilu on ensinnäkin potkupalloa, toiseksi sarja on naurettavan pitkä, kolmanneksi seurojen sisäpiirit koostuu vanhankaartin peenjauhajista
Mitataan (28.10.2006 15:50)
Jalkapallo lajina ok, mutta Suomessa pelattava huonotasoinen puulaakipotkupallo ei kiinnosta yhtään.
Petit pin (28.10.2006 15:10)
Potkupallo on potkupalloo...
Ana (28.10.2006 14:08)
Tarkoitatte varmaan suomalaista POTKUPALLOA... ?sehän on aivan eri laji kuin JALKAPALLO... EI TODELLAAN KIINNOSTA!
Potkupalloo... (28.10.2006 14:01)
Eihän näitä tosissaan pitäisi ottaa, mutta on aika ikävä lukea, että peruskansalaisten käsitys Suomifutiksesta on edelleen noin antiikkinen. Toki tasossa on vielä rutkasti parannettavaa, mutta on aika kohtuutonta verrata Veikkausliigaa esim. Espanjan liigaan. Voin melko varmasti sanoa, että nuo Suomifutista mollaavat viihtyisivät aika paljon paremmin Hyvätasoisessa VL-matsissa verrattuna TV:ssä nähtävään huippuotteluun vaikkapa Barcelonan ja ManU:n välillä
Viikinki

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Viikingit


Vastaus #1 : 28.10.2006 klo 17:46:33

Minua vain vituttaa lukea näiden ahdasmielisten perusjanarien kommentteja, jotka eivät ole koskaan edes käyneet otteluissa. Siksi ne Manut ja Puulit kiinnostavat, koska se on niin hianoo "kannattaa" näitä ku muutkin kannattaa ja sitä huippujalkkista tulee kanalplussalta!

Viikinkien otteluissa olen nähnyt ja jutellut sellaisten kanssa, jotka ovat ekaa kertaa katsomassa kotimaista futista, niin ei ikinä ole tullut negatiivista kommenttia, vaan esim:

"Mä olen ihan yllättynyt, tämä ottelu oli ihan oikeasti kovatasoista ja viihdyttävää sekä paljon hienoja maaleja. Aion tulla uudestaankin."

Siis Ikinä en ole negatiivista kommenttia kuullut niiltä, jotka ovat käyneet otteluissa. Me olemmekin Suomessa, jossa kaikilla on omat perusajatuksensa, joista ei poiketa missään tilanteessa :keskari:

Futis on parasta paikanpäällä. Ne jotka seuraavat sitä "hienoa" futista vain telkkarin ja teksti-tv:n välityksellä voisivat pitää turpansa tukossa.
« Viimeksi muokattu: 28.10.2006 klo 17:49:26 kirjoittanut Viikinki »
Xavi Hernández

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: hjk aurinko katsomo istuma kasuallit :ylos:!


Vastaus #2 : 28.10.2006 klo 17:48:13

"Futis on huippua mutta veikkausliiga ei kiinosta. paljon kivempaa on seurata Barcelonan tai MaNun pelejä. Honka ja KuPs ovat kyllä veikkausliigan parhaita
Joku (28.10.2006 16:32)"
:keskari: Punainen UUH.

Lainaus
Suomalainen jalkapalloilu on ensinnäkin potkupalloa, toiseksi sarja on naurettavan pitkä, kolmanneksi seurojen sisäpiirit koostuu vanhankaartin peenjauhajista
Mitataan (28.10.2006 15:50)
Mitä vittua ;D :keskari:. VL-kausi liian pitkä ;D
« Viimeksi muokattu: 28.10.2006 klo 17:50:21 kirjoittanut Xavi Hernández »
Thouni

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: HJK, Artsakh, M'well, Zapresic boys.


Vastaus #3 : 28.10.2006 klo 17:50:04

Futis on huippua mutta veikkausliiga ei kiinosta. paljon kivempaa on seurata Barcelonan tai MaNun pelejä.
Kotimainen potkupalloilu ei kiinnosta, seuraan mielummin jalkapalloa.
Jalkapallo lajina ok, mutta Suomessa pelattava huonotasoinen puulaakipotkupallo ei kiinnosta yhtään.
Juuri näin :keskari: ::) Alas :keskari: Punainen
Xavi Hernández

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: hjk aurinko katsomo istuma kasuallit :ylos:!


Vastaus #4 : 28.10.2006 klo 17:52:32

Minua vain vituttaa lukea näiden ahdasmielisten perusjanarien kommentteja, jotka eivät ole koskaan edes käyneet otteluissa.
Sama ;D :keskari:

Samoin kuin kendojanarien "Millon Suomi on ollu mömöm-kisois futikses"-kommentit ;D :keskari:.
Viikinki

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Viikingit


Vastaus #5 : 28.10.2006 klo 17:52:49

Sitä perää näissä on, että desibelit eivät yllä enklannin ja epsanjan tasolle. Tällä perusteella voidaan esim. sanoa, että suomikiekko on hirveetä paskaa, katon mielummin änäriä.

Lisäksi useat perusjanarit hakevat urheilusta sitä, millä paukutella henkseleitään työpaikallaan, että "olinpa Jokereiden pelissä eilen, olut oli kallista mut onneks ei tarttenu maksaa" :)
« Viimeksi muokattu: 28.10.2006 klo 17:59:18 kirjoittanut Viikinki »
*Dieter*

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SuperÄmpsi


Vastaus #6 : 28.10.2006 klo 18:01:48

Tää on kyl niin vitun masentavaa Alas :keskari: Katotaan, KUN Suomi jonain kauniina päivänä pääsee jalkapallon-arvokisoihin, niin nämä kaikki vitun samat janarit on gloryhunttaamassa suomea. Se vituttaa aivan saatanasti :keskari: :keskari: Suomi ei ole "urheiluhullua" kansaa, vaan "menestyshullua" Alas Alas Niinkuin täällä on jo mainittu, niin suurinosa noista vitun ääliöistä ei ole nähnyt yhtään veikkausliigan peliä pariin vuoteen, se on varma...
Masiina

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Oranssinen, timanttinen, nuori mutta ikuinen!


Vastaus #7 : 28.10.2006 klo 18:07:30

 :keskari:
Johtaja Calu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mustat Kuhnurit, Eemeli Virta


Vastaus #8 : 28.10.2006 klo 18:08:53

 :-[ :keskari:
romario#1

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #9 : 28.10.2006 klo 18:11:14

Musta vähän tuntuu, että netissä pyörii aina sama jengi joka torpedoi sitten näitä kyselyitä. Esim. Iltasanomien keskusteluissa ei muusta kuin lätkästä puhuta. Ei varmaan siis kovin kattava kysely.
Viikinki

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Viikingit


Vastaus #10 : 28.10.2006 klo 18:14:40

Tää on kyl niin vitun masentavaa Alas :keskari: Katotaan, KUN Suomi jonain kauniina päivänä pääsee jalkapallon-arvokisoihin, niin nämä kaikki vitun samat janarit on gloryhunttaamassa suomea. Se vituttaa aivan saatanasti :keskari: :keskari: Suomi ei ole "urheiluhullua" kansaa, vaan "menestyshullua" Alas Alas Niinkuin täällä on jo mainittu, niin suurinosa noista vitun ääliöistä ei ole nähnyt yhtään veikkausliigan peliä pariin vuoteen, se on varma...

Nimenomaan. Nämä ovat sellaisia, jotka istuvat pöytään vasta sitten kun se on katettu. Eivät vain viitsi eivätkä osaa kantaa korteaan kekoon osallistumalla pöydän kattamiseen. Oli asia mikä tahansa.
Addick

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: tähtivalmentaja.


Vastaus #11 : 28.10.2006 klo 18:21:10

Tässä ahdasmielisyydessä tulee muistaa myös oma kanta. Kuinka moni on haukkunut viime vuoden aikana kaikki jääkiekkoilijat idiooteiksi ja hokin paskaksi? Käsi sydämelle ja kuinka moni onkaan katsonut viimeisen vuoden aikana hokimatsin ja puhunut jääkiekkoilijan/joiden kanssa todentaakseen väitteensä?

Itse olen tehnyt molemmat, olen sekä haukkunut nykyisen bisneshokin että käynyt katsomassa sitä ottelun verran todentaakseni väitteeni. Tunnelma oli paska, peli oli paska, hinnat järkyttävät ja tämän lisäksi järkkäri oli mulkku ja huono asiakaspalvelija.

Tästä välittämättä menin eilen uudestaan jääkiekko-otteluun ja löysin sen kadonneen mielenkiinnon jääkiekkoon. Mestisjääkiekko on perinteistä viihdettä parhaimmillaan, ei se jalkapallon rinnalle yllä, mutta 4€:a lipusta, mukavasta asiakaspalvelusta ja hyvästä sekä erityisesti viihdyttävästä pelistä ei todellakaan ole liikaa.

Ehdottakaapa joskus näille työpaikkojenne jääkiekkohulluille, että "lähtekää te katsomaan "suomi-potkista", niin minä tulen teidän kanssanne katsomaan sitä "kendoa". Näin se suvaitsevaisuus lajien välillä kasvaa ja mahdollisuus saada lisää jalkapallon seuraajia Suomeenkin kasvaa.

Loppuun todettakoon, että olen myös joskus keskustellut suhteellisen fiksun jääkiekkoilijan kanssa. Kuin myös suhteellisen idiootin jalkapalloilijan kanssa, tai oikeastaan useammankin, valitettavasti.

Saminaattori

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Inter Turku


Vastaus #12 : 28.10.2006 klo 18:25:38

Musta vähän tuntuu, että netissä pyörii aina sama jengi joka torpedoi sitten näitä kyselyitä. Esim. Iltasanomien keskusteluissa ei muusta kuin lätkästä puhuta. Ei varmaan siis kovin kattava kysely.
IS taitaa olla Helsingin Sanomien jälkeen Suomen toiseksi luetuin lehti ja sitä kautta nettisivut myös varmasti hyvin luettuja, joten kyllä tuo peruskansalaisen mielipiteen aika varmasti kertoo. Lisäksi monissa kommenteissa kehutaan kansainvälistä futista ja haukutaan Suomifutista, eli mukana on myös "futisfanien" mielipiteitä.
joks11

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Rakennusliike M. Seppälä Oy


Vastaus #13 : 28.10.2006 klo 18:29:18

IS taitaa olla Helsingin Sanomien jälkeen Suomen toiseksi luetuin lehti ja sitä kautta nettisivut myös varmasti hyvin luettuja, joten kyllä tuo peruskansalaisen mielipiteen aika varmasti kertoo. Lisäksi monissa kommenteissa kehutaan kansainvälistä futista ja haukutaan Suomifutista, eli mukana on myös "futisfanien" mielipiteitä.

"Pakkohan sen on kuvata kun se on niin suosittu lehti."
 ::)
terwari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tervarit, Liverpool, QPR


Vastaus #14 : 28.10.2006 klo 18:29:55

Kyllä minunkin työpaikallani useat sanovat katsovansa jalkapalloa ja esim. viime kesän MM-kisojen aikana työpaikan keskustelut koskivat hyvin pitkälti jalkapalloa. Eräskin mieshenkilö sanoi katsoneensa kaikki Saksan arvokisaottelut vuodesta -74 lähtien kahta lukuunottamatta. TV:n välityksellä seurataan paljon myös kv-sarjoja ja Suomen maaotteluita, mutta kotimainen sarjajalkapalloilu kiinnostaa valitettavasti hyvin vähän. Minä taidan olla työpaikallani (n. 50 työntekijää) ainoa joka on käynyt tänä kesänä katsomassa Veikkausliigaa.  :(
naula

Poissa Poissa


Vastaus #15 : 28.10.2006 klo 18:55:09

"Jalkapallo kaipaa muutoksia. Kuka jaksaa katsoa peliä ilman maaleja? Säälittävää touhua. Kaikenlisäksi harvinaisen neitimäinen laji.."

Ei vittu. Syytän jääkendoa Suomen kansan joukkueurheilumaun vääristämisestä.

 :keskari: >:( :keskari:
satiainen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: OPS


Vastaus #16 : 28.10.2006 klo 19:02:06

Ite katoin ton Tampere Unitedin pelin viime viikonloppuna. Mistään ei näkyny, että pelattas mestaruuesta ja peli oli ihan kauhiaa unilääkettä. Pelaajilla on vaikeuksia ottaa vastaan yhtään vaikiampia syöttöjä, veot menee järestään harakoille, haltuunotot on vähintäänki kovia, lisäksi pelin tempo oli enemmä höntsytasoa...kuka tommosesta viittii mitään maksaa?
Viikinki

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Viikingit


Vastaus #17 : 28.10.2006 klo 19:26:29

Ihanko ite istuit sohvalle ja laitoit telkkarin päälle, sekä valitsit kanavankin? Nostan hattua.
tipe

Poissa Poissa


Vastaus #18 : 28.10.2006 klo 19:28:17

Lainaus
Kanadassakin jääkiekko on ykköslaji, miksei myös Suomessa.
:keskari: :keskari: :keskari:
Superspur

Poissa Poissa


Vastaus #19 : 28.10.2006 klo 19:31:33


Samoin kuin kendojanarien "Millon Suomi on ollu mömöm-kisois futikses"-kommentit ;D :keskari:.

todista minulle yksikin kendojanarin tälläinen kommentti. Katkisellakin seuraillaan futista ihan mukavasti.
Ricardo Leite

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ylimieliset


Vastaus #20 : 28.10.2006 klo 19:34:16

"Tarkoitatte varmaan suomalaista POTKUPALLOA... ?sehän on aivan eri laji kuin JALKAPALLO... EI TODELLAAN KIINNOSTA!" 

Todellinen jalkapallofani  Tuoppi
« Viimeksi muokattu: 28.10.2006 klo 19:35:36 kirjoittanut Ricardo Leite »
Viikinki

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Viikingit


Vastaus #21 : 28.10.2006 klo 19:39:40

todista minulle yksikin kendojanarin tälläinen kommentti. Katkisellakin seuraillaan futista ihan mukavasti.

Tarvitseeko edes? Sitä veisua on kuultu niin usein.
ballKicker

Poissa Poissa


Vastaus #22 : 28.10.2006 klo 19:48:51

Olen täysin samaa mieltä vastausten kanssa: Veikkausliiga on paskaa. Olen itse pelannut ja seuraan futista tiivisti, mutta pelit ovat kerta kaikkiaan helvetin tylsiä ja huonotasoisia. Pelaajat ovat värittömiä ja konemaisia suorittajia. Pelejä pelataan valaisemattomilla, muhkuraisilla perunapelloilla ja aggressio sekä intensiteetti puuttuvat täysin. Veikkausliiga on huono tuote, joka ei herätä minkäänlaisia positiivisia tunteita.
takkamakkara

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: nirvana ja kaikki tanssittavat


Vastaus #23 : 28.10.2006 klo 19:49:05

Lainaus
Mitenkä talvella pelataan ei se käy suomeen lämmitetään nurmea ja kehoitetaan säästämäään sähköä nekin rahat tärkeämpään (vanhukset, lapset)
Kari (28.10.2006 19:05)

Kuten vaikkapa kielitaidon kohentamiseen  :keskari:

Lainaus
Pesäpallokin on mielekkäämpää kun "potkuoallo".
Timpsa (28.10.2006 17:11)

Haluaisin lisätietoa "potkuoallosta"
takkamakkara

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: nirvana ja kaikki tanssittavat


Vastaus #24 : 28.10.2006 klo 19:49:45

Olen täysin samaa mieltä vastausten kanssa: Veikkausliiga on paskaa. Olen itse pelannut ja seuraan futista tiivisti, mutta pelit ovat kerta kaikkiaan helvetin tylsiä ja huonotasoisia. Pelaajat ovat värittömiä ja konemaisia suorittajia. Pelejä pelataan valaisemattomilla, muhkuraisilla perunapelloilla ja aggressio sekä intensiteetti puuttuvat täysin. Veikkausliiga on huono tuote, joka ei herätä minkäänlaisia positiivisia tunteita.

liverbirdi vois painua kakkosnikkeineen vittuun  ;D :keskari:

 
Sivuja: [1] 2 3
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa