FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
29.03.2024 klo 01:09:58 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 2 [3]
 
Kirjoittaja Aihe: Antikulttuuria  (Luettu 4089 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Tsei Tsei

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United


Vastaus #50 : 29.10.2006 klo 02:12:50

Lainaus
Mitenkä talvella pelataan ei se käy suomeen lämmitetään nurmea ja kehoitetaan säästämäään sähköä nekin rahat tärkeämpään (vanhukset, lapset)
Kari (28.10.2006 19:05)

Säästämisen voisi aloittaa jäähallien jäähdytyksestä. Mitä järkeä jäädyttää jäätä lämpimässä, kun talvella on ulkona riittävän kylmä!

Turha näitä vastaan on kyllä edes aloittaa argumentointia.
HannuTouru

Poissa Poissa


Vastaus #51 : 29.10.2006 klo 12:22:47

Niin, kysehän on loppujen lopuksi mielikuvista, jotka eivät Veikkausliigasta puhuttaessa ole keskivertosuomalaiselle mitenkään positiiviset. Ennen tätä kautta juuri pohdin tätä, että onko kyse juuri siitä, että ei yksinkertaisesti olla edes käyty otteluissa, vaan tuomitaan liiga pelkästään yleisten mielikuvien perusteella. No, kauden alkupuoliskolla raahasin Klubin matseihin näitä kavereita, joita ei pahemmin ole aikaisemmin Veikkausliigakatsoimoissa nähty, ja jotka erittäin rankasti Veikkausliigaa ovat haukkuneet ja kritisoineet. Nyt tilanne on se, että nämä kaverit käyvät käytännössä jokaisessa Klubin ottelussa aivan kuten minäkin, eivätkä todellakaan valita enää pelin tasosta. Ja vaikka tiedän aivan liikaa Veikkausliigaa haukkuvia ihmisiä, niin oikeastaan yksikään heistä ei ole yhtään ottelua nähnyt, jos ei nyt sitten jotain Nelosen muutamaa tv-ottelua lasketa. Eli tiivistettynä; ne jotka eivät otteluissa ole käyneet pitävät Veikkausliigaa huonona sarjana, ja ne jotka otteluissa ovat käyneet, pitävät Veikkausliigaa mielenkiintoisena sarjana. Mistä tämä kertoo?

Ja ne harvat, jotka ovat edes muutaman ottelun nähneet, mutta silti pitävät pelin tasoa huonona - mitä he pitävät vertailukohtana väitteelleen? Niinpä niin, jotain Valioliigaa tai Espanjan liigaa useimmiten.
Laitalibero

Poissa Poissa


Vastaus #52 : 29.10.2006 klo 13:08:38

Lainaus
Futis on huippua mutta veikkausliiga ei kiinosta. paljon kivempaa on seurata Barcelonan tai MaNun pelejä. Honka ja KuPs ovat kyllä veikkausliigan parhaita
Joku (28.10.2006 16:32)

Olenkohan vähän outo, mutta repesin MaNulle hillittömästi.
Udi

Poissa Poissa


Vastaus #53 : 29.10.2006 klo 13:12:52

Yhtä vammaisia vastauksia tulisi tämän foorumin käyttäjiltä kysymykseen:"kiinnostaako kotimainen lätkä ja playoffsit?".

Tuo prosenttilukuhan on vallan mainio Ylos
100%

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #54 : 29.10.2006 klo 13:13:20

Ei näin Alas
TKK

Poissa Poissa


Vastaus #55 : 29.10.2006 klo 13:21:28

Yhtä vammaisia vastauksia tulisi tämän foorumin käyttäjiltä kysymykseen:"kiinnostaako kotimainen lätkä ja playoffsit?".

Mutta tämä foorumi edustaa ääripäätä tässä asiassa. Tuohon IS:n kyselyyn on vastannut myös paljon tavallisia janareita.
Udi

Poissa Poissa


Vastaus #56 : 29.10.2006 klo 13:36:13

Katsoin muuten väärinpäin nuo luvut. Suorastaan kammottavan alhainen on kyllä-%. Toisaalta, vain todelliset janarit ottavat osaa tällaisiin kyselyihin ja vieläpä kirjoittavat sinne kommentteja. Uskoakseni yksikään tuntemistani henkilöistä ei tuohon kirjoittaisi juuta eikä jaata. Pohjasakkaa.
Jii

Poissa Poissa


Vastaus #57 : 29.10.2006 klo 13:37:56

Mutta tämä foorumi edustaa ääripäätä tässä asiassa. Tuohon IS:n kyselyyn on vastannut myös paljon tavallisia janareita.

Tavalliset ihmiset ovat se toinen ääripää, ikävä kyllä :)
TKK

Poissa Poissa


Vastaus #58 : 29.10.2006 klo 13:49:08

Tavalliset ihmiset ovat se toinen ääripää, ikävä kyllä :)

No melkein. Löytyy tosin yksi epäkohta. Jos tilanne olisi tuommoinen, ei jalkapallolla olisi tulevaisuudessa mitään sijaa Suomessa sillä jos me edustamme sitä ääripäätä joka vihaa kiekkoilua ja tavallinen kansa sitä toista joka vihaa jalkapalloa, tilanne on aika toivoton. Jaksan kuitenkin uskoa siihen että jonain päivänä ihmiset heräävät siihen todellisuuteen että mikä laji kiinnostaa ja mille pitää nauraa.  8)
Ezsi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Lahti


Vastaus #59 : 29.10.2006 klo 14:13:29

Olenkohan vähän outo, mutta repesin MaNulle hillittömästi.

Et.

Itse sain ilokseni kesällä houkuteltua kolme VL-ensikertalaista otteluun HJK-Honka, ja kaikki (ml. jalkapalloa aiemmin halveksinut siskoni) myönsivät tunnelman olleen mahtavan ja pelin olleen kiinnostavampi kuin suurin osa MM-otteluista. No tuohan nyt ei tietysti ollut mikään edustava VL-ottelu, mutta pointti on se että moni matsiin ennakkoluulottomalla mielellä lähtevä yllättyy kyllä positiivisesti ja tulee mielellään takaisin.  Ylos

Sama täällä...tällä kaudella olen tuonut 3 uutta ihmistä seuraamaan veikkausliigaa livenä, yhden jopa 2 eri kertaa.  Suomi-Portugeli otteluun sain tuotua siskon joka kohta kolmekymppinen, helsingissä asuva eikä koskaan ollut jalkapallon arvo-ottelussa eikä edes olympiastadionilla!!!   jos jokainen tämän forumin aktiivinen jäsen toisin kauden aikana 1-4 uutta ihmistä katsomoon....pikku puroista muodostuisi jo aika iso kokonaisuus!!!  Ylos

Tämä on yllättävän pitkälle totta. Valtaosa niistä, jotka olen itsekin kentän laidalle raahannut, on ollut ennakko-odotuksiin nähden positiivisesti yllättynyt. Tietenkään vaikkapa RoPS:n pelit eivät näytä samalta kuin ne herkkusieniliigan joukkueet töllössä, mutta paikan päälle tuleminen, sen oikean tunnelman kokeminen ja pelin ymmärtäminen paremmin ovat yleensä tehneet jonkinlaisen vaikutuksen. Kavereita raahaamalla ei välttämättä saada saman tien uusia kausikorttilaisia, mutta onpahan yksi kotimaisen jalkapallon haukkuja vähemmän.

---No, kauden alkupuoliskolla raahasin Klubin matseihin näitä kavereita, joita ei pahemmin ole aikaisemmin Veikkausliigakatsoimoissa nähty, ja jotka erittäin rankasti Veikkausliigaa ovat haukkuneet ja kritisoineet. Nyt tilanne on se, että nämä kaverit käyvät käytännössä jokaisessa Klubin ottelussa aivan kuten minäkin, eivätkä todellakaan valita enää pelin tasosta. Ja vaikka tiedän aivan liikaa Veikkausliigaa haukkuvia ihmisiä, niin oikeastaan yksikään heistä ei ole yhtään ottelua nähnyt, jos ei nyt sitten jotain Nelosen muutamaa tv-ottelua lasketa. Eli tiivistettynä; ne jotka eivät otteluissa ole käyneet pitävät Veikkausliigaa huonona sarjana, ja ne jotka otteluissa ovat käyneet, pitävät Veikkausliigaa mielenkiintoisena sarjana. Mistä tämä kertoo?---

Todellista kylttyyrin eteenpäinviemistä. Ylos Ylos Näistä kaikista postauksista voimme päätellä, että asiankorjaamiseksi jokaisen Veikkausliigan ystävän velvollisuus on kantaa kortensa kekoon ja kutsua tahi väkisin raahata sellaisia ihmisiä otteluihin, jotka eivät liigasta välitä tai muulla tavoin Veikkausliigan mainetta ovat tietämättömyyttään pilaamassa. Faneille tämä on selvästi helpoin ja tehokkain tapa toimia.
Cacique

Poissa Poissa


Vastaus #60 : 29.10.2006 klo 14:26:24

Kysymyksen asettelu  ::)
isoreetu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: St. Pauli, HJK


Vastaus #61 : 29.10.2006 klo 14:34:46

jalkapalloon suomessa aliarvostettu laji.  itse pidän jalkapalloa paljon mielenkiintoisempana lajina kaikilla osa-alueilla, mutta en ymmärrä sitä miksi täällä haukutaan lätkää ikäänkuin se olisi kaiken syypää. mielestäni kyse on jostain muusta. esim ruotsissa molemmat lajit ovat erittäin suosittuja. siis ei mielestäni ole lätkän vika ett' futis ei ole täällä suosittua, ja korostan että itse olen futismiehiä, ja siksi ihmettelen miksei voisi olla kiinostunut molemmista. ???
moline

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kotkan Työväen Palloilijat, Tromsø IL


Vastaus #62 : 29.10.2006 klo 15:24:13

Olen täysin samaa mieltä vastausten kanssa: Veikkausliiga on paskaa. Olen itse pelannut ja seuraan futista tiivisti, mutta pelit ovat kerta kaikkiaan helvetin tylsiä ja huonotasoisia. Pelaajat ovat värittömiä ja konemaisia suorittajia. Pelejä pelataan valaisemattomilla, muhkuraisilla perunapelloilla ja aggressio sekä intensiteetti puuttuvat täysin. Veikkausliiga on huono tuote, joka ei herätä minkäänlaisia positiivisia tunteita.

Toista se on kulttuurimaissa, kun siellä on pelissä valtavasti aggressiota ja ihan valotkin kentänlaidalla..  ;D :keskari:
Blanchflower

Poissa Poissa


Vastaus #63 : 29.10.2006 klo 15:32:48

Katsoin muuten väärinpäin nuo luvut. Suorastaan kammottavan alhainen on kyllä-%.

Millä perusteella? Ei tuo luku(27%) nyt niin alhainen ole, täältä löytyy kuitenkin helvetisti ihmisiä joita urheilu ei kiinnosta pätkääkään ja sitten löytyy litania niitä, joita kiinnostaa vain Suomen/suomalaisten otteet arvokisatantereilla. Tuskinpa joku koko kansan kiekkoliigakaan saisi kovin kaksisia lukuja vastaavassa kyselyssä - jäisiköhän alle 50%:n? Ja vastoin täällä vallitsevaa käsitystä, eivät kaikki ihmiset seuraa sitä paikallista liigaa niissä "lutuurimaissakaan".
Ior Bock

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Ajax Amsterdam. Winnipeg Jets


Vastaus #64 : 29.10.2006 klo 15:50:38

jalkapalloon suomessa aliarvostettu laji.  itse pidän jalkapalloa paljon mielenkiintoisempana lajina kaikilla osa-alueilla, mutta en ymmärrä sitä miksi täällä haukutaan lätkää ikäänkuin se olisi kaiken syypää. mielestäni kyse on jostain muusta. esim ruotsissa molemmat lajit ovat erittäin suosittuja. siis ei mielestäni ole lätkän vika ett' futis ei ole täällä suosittua, ja korostan että itse olen futismiehiä, ja siksi ihmettelen miksei voisi olla kiinostunut molemmista. ???

Itsekin pidän monestakin lajista ja välillä ihmetyttää forumistien kaksinaismoralismi siitä että haukutaan jääkiekon kannattajia ja muita ahdasmielisyydestä mutta itse dissataan joka lajia joka vastaan tulee(jos ei ole jalkapallo, futsal jne...). Itse en suomijääkiekosta pidä koska sen taso on ihan oikeasti paskaa. NHL seuraisin muuta sitä ei mistään tule. Muuten lähes kaikki lajit menevät.

Jalkapallon suosio ja käsitys suomessa on kyllä hieman parempi kuin mitä nuo kommentit antavat ymmärtää sillä nuohan ovat vain se toinen ääripää. On monia joita huipennus ei kiinnosta mutta ovat muuten ihan potentiaalisia seuraajia, sellaiset eivät yleensä viitsi kommentoida tai edes äännestää.
JLCM

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomi + satunnaista symppausta


Vastaus #65 : 26.11.2006 klo 22:34:48

NHL seuraisin muuta sitä ei mistään tule. Muuten lähes kaikki lajit menevät.

http://myp2p.eu/NHL.htm
Xavi Hernández

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: hjk aurinko katsomo istuma kasuallit :ylos:!


Vastaus #66 : 26.11.2006 klo 23:50:08

NHL seuraisin muuta sitä ei mistään tule.
canal +?
suomifutiksen Janne Tähkä

Poissa Poissa


Vastaus #67 : 28.11.2006 klo 18:33:51

Real Madrid-Barcelona on varmaan viihdyttävyydeltään parempi peli, mutta minulle ei tuon matsin tuloksella ole ainakaan paskaakaan väliä. Sen sijaan TamU-Lahti-pelin tuloksella oli merkitystä. En ymmärrä kuka vittu jaksaa katsoa jotain Valioliigan Sheffield United-Chelsea-peliä, jos matsin tuloksella ei ole itselleen mitään merkitystä. Tai no, kai tuo menisi tuopin kanssa jutellen kavereille.

Kyllä itse ainakin jaksan katsoa jalkapalloa, vaikka suosikki ei pelaisikaan. Sheffield United - Chelsea olisi kyllä aika hankala, mutta esim. Saksan ja Espanjan pelejä katselen UK:lta vaikkei kummassakaan ole omaa suosikkia (toki hunttaan Parsaa ku ne pelaa niin ihqsti ja sit siel on Ronaldinho :-[ ).

Suomifutis on kuitenkin mielenkiintoisinta mun mielestä ja jopa Kakkosta käyn katselemassa, ehkä lievästi kotijoukkueen voittoa toivoen mutta ei sillä tuloksella nyt niin väliä ole. Veikkausliiga jaksaa kyllä kiinnostaa oli peli mikä tahansa.
sepisaikepi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Chelsea


Vastaus #68 : 28.11.2006 klo 18:35:30

Veikkausliiga Ylos Ylos Ylos

 
Sivuja: 1 2 [3]
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa