FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
18.10.2024 klo 13:44:33 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1] 2 ... 328
 
Kirjoittaja Aihe: Merkkejä suomalaisen futiskulttuurin laskusta?  (Luettu 1024459 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
ruonansuu

Poissa Poissa


: 29.10.2006 klo 12:18:49

1) Wikipediasta poistettiin Futisorum2-artikkeli.
2) Wikipediasta ollaan poistamassa Lauri Dalla Vallea käsittelevä artikkeli. Forumnistit apuun?
« Viimeksi muokattu: 30.03.2009 klo 12:50:10 kirjoittanut Le God »
taustapiru

Poissa Poissa


Vastaus #1 : 30.10.2006 klo 14:35:09

KRIISITILANNE!
Benny Pronssijalka

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Super Tele, SVHK & Super-Vesku maalivahtina


Vastaus #2 : 30.10.2006 klo 21:38:50

Käsittämätöntä kuinka tuon poistamista voidaan edes miettiä. Ykkösdivarin pelaaja, lupaavin junnu vuosiin ja herättänyt kiinnostusta ulkomailla. Lisäksi kasassa menestystä nuorten maajoukkueessa.
Benny Pronssijalka

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Super Tele, SVHK & Super-Vesku maalivahtina


Vastaus #3 : 30.10.2006 klo 21:41:27

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jussi_Pernaa

Nyt vaaditaan me tämän poistamista!
Woland

Paikalla Paikalla


Vastaus #4 : 30.10.2006 klo 23:33:26

Olet varmaan ylpeä itestäsi, kun pääset pätemään ihan Wikipediassa? Jos vaikka ennemmin kirjoittaisit jostain suomalaisesta jalkapalloilijoista, etkä olisi enemmän kiinnostunut joistain sekundakendoilijoista.
Moldovan

Poissa Poissa


Vastaus #5 : 31.10.2006 klo 09:47:57

"Sakilaiset" kertomassa muille oikeinkannatuksen periaatteista ja käytännöstä Alas
Iron Hammer

Poissa Poissa


Vastaus #6 : 31.10.2006 klo 14:43:03

"Sakilaiset" kertomassa muille oikeinkannatuksen periaatteista ja käytännöstä Alas

Haluaisin lisätietoa koukkunokkia ja Tampua symppaavan jantterin oikeinkannatuksen periaatteista.
Joga Bonito

Poissa Poissa


Vastaus #7 : 31.10.2006 klo 20:44:49

Dalla Valle tosiaan Wikipediasta lähtee Alas, äänet nyt 31-15 (jälkimmäisistä yksi muuten minun).

Jussi Pernaan poisto ei taida onnistua, sitä yritettiin jo kerran eikä mennyt läpi.
Tokan Rykimä

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkaja pitch invasion since 6.6.


Vastaus #8 : 31.10.2006 klo 23:51:40

Dalla Valle tosiaan Wikipediasta lähtee Alas, äänet nyt 31-15
Eihän se vielä. Viikonhan tuossa on äänestys voimassa, eli ensi maanantaina loppuu. Ja vaatiihan se poisto 70 prosentin kannatuksen, tilanne nyt 66-33. Tiukaksi kuitenkin vetää, eli kaikki nakittamaan kaverit mukaan, jotka Wikipediaan on rekisteröityneet.
Moldovan

Poissa Poissa


Vastaus #9 : 01.11.2006 klo 00:42:51

Haluaisin lisätietoa koukkunokkia ja Tampua symppaavan jantterin oikeinkannatuksen periaatteista.
En symppaa koko kaupungin Ilve...Juunaittiria ??? Sitä paitsi, Koukkunokat, missä pelaa?

Sakilaiset osaavat kyllä kannustaa omaa joukkuettaan ja näin neutraalista näkökulmasta pitivät kiitettävästi melua vaikka kesällä Ratinassa olivat vastakkaisella puolella kuin Forza. Miinukselle jäädään kuitenkin koska:
- "Me ollaan niiiii parhaita, kun ollaan hei kasuaalisti pukeuduttu, eik meilloo ees reppui!"
- "Pari kesää sitten FC Jokerit, mutta syntymästä asti oon Klubia kannattanu!"
- "Ollaaks vähä siistei, kun homotellaan toisien joukkueide fanei?!!11"
- "Täytyyhän meidän ryöstää jonkun satunnaisen tuulipuvun lippu, koska se on hirveen suuri asia Italiassa, jos faniryhmältä saadaan viedyksi jotain. Julistetaan niinQ sota täs! Tulkaa koittaan matsin jälkeen, jos uskallatte!"
- "Vähänkö noi vammaset on vamuleita, haukutaanks niitä kaikki, mitä mieltä ootte?"

Riittikö? Äänekkyydelle yhä Tuoppi
« Viimeksi muokattu: 01.11.2006 klo 00:44:51 kirjoittanut Moldovan »
Josef K.

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Positiivisia lausuntoja antavat henkilöt


Vastaus #10 : 01.11.2006 klo 01:06:33

Dalla Valle tosiaan Wikipediasta lähtee Alas

No miksi se pitäisi säilyttää?
ruonansuu

Poissa Poissa


Vastaus #11 : 01.11.2006 klo 12:03:41

No miksi se pitäisi säilyttää?
Miksi nyt yleensäkään jalkapalloilijoita käsitteleviä artikkeleita pitäisi suomenkielisissä Wikipediassa säilyttää? Olemmehan puukeppivoimistelun luvattu maa.
Iron Hammer

Poissa Poissa


Vastaus #12 : 01.11.2006 klo 14:37:44

En symppaa koko kaupungin Ilve...Juunaittiria ??? Sitä paitsi, Koukkunokat, missä pelaa?

Sakilaiset osaavat kyllä kannustaa omaa joukkuettaan ja näin neutraalista näkökulmasta pitivät kiitettävästi melua vaikka kesällä Ratinassa olivat vastakkaisella puolella kuin Forza. Miinukselle jäädään kuitenkin koska:
- "Me ollaan niiiii parhaita, kun ollaan hei kasuaalisti pukeuduttu, eik meilloo ees reppui!"
- "Pari kesää sitten FC Jokerit, mutta syntymästä asti oon Klubia kannattanu!"
- "Ollaaks vähä siistei, kun homotellaan toisien joukkueide fanei?!!11"
- "Täytyyhän meidän ryöstää jonkun satunnaisen tuulipuvun lippu, koska se on hirveen suuri asia Italiassa, jos faniryhmältä saadaan viedyksi jotain. Julistetaan niinQ sota täs! Tulkaa koittaan matsin jälkeen, jos uskallatte!"
- "Vähänkö noi vammaset on vamuleita, haukutaanks niitä kaikki, mitä mieltä ootte?"

Riittikö? Äänekkyydelle yhä Tuoppi

Blanchflower voinee kertoa opetuslapsilleen koukkunokista enemmän Ylos

Kohu-uutinen: Jalkapallofanit vittuilevat toisilleen :o Ei vittu, mitä seuraavaksi? Sakilaiset ovat Lahen poikien kanssa ehdottomasti Veikkausliigan parasta antia, ääntä riittää eikä siihen tarvita sen kummempaa rekvisiittaa. Jos pitää jostain vitun lipun heiluttelusta, reppujanareista tai vekkuleista peruukeista, niin se on tietysti jokaisen oma asia.

kinkladze

Poissa Poissa


Vastaus #13 : 01.11.2006 klo 15:09:32

Jokerifäni sakilaisille  ;D Ylos
lammaspaimen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Kiisto 1904 Vaasa


Vastaus #14 : 01.11.2006 klo 18:21:07

1) Wikipediasta poistettiin Futisorum2-artikkeli.
2) Wikipediasta ollaan poistamassa Lauri Dalla Vallea käsittelevä artikkeli. Forumnistit apuun?

1) Käsittämätöntä. Millä perusteilla? Orkkista käsittelevässä artikkelissa ei tule tarpeeksi hyvin (alussa) selville se, että keskustelu on nykyään täällä.

2) Mitä sitten? 90 prosentin todennäköisyydellä Dalla Vallesta ei tule Veikkausliigajyrää kummempaa. Todennäköisyys on toki hyvä, kun kyse on noinkin nuoresta kaverista, mutta silti.
Moldovan

Poissa Poissa


Vastaus #15 : 01.11.2006 klo 18:38:55

Blanchflower voinee kertoa opetuslapsilleen koukkunokista enemmän Ylos

Kohu-uutinen: Jalkapallofanit vittuilevat toisilleen :o Ei vittu, mitä seuraavaksi? Sakilaiset ovat Lahen poikien kanssa ehdottomasti Veikkausliigan parasta antia, ääntä riittää eikä siihen tarvita sen kummempaa rekvisiittaa. Jos pitää jostain vitun lipun heiluttelusta, reppujanareista tai vekkuleista peruukeista, niin se on tietysti jokaisen oma asia.



Iron 'ämmeriltä se sisälukutaito sitten tuntuu onnistuvan ;D

Joko rannikon kylmä merituuli on jäädyttänyt aivot, hä? Missä olen mistään rekvisiitasta puhunut? Mulle on aivan yks ja sama, jos joku haluaa törsätä tulonsa ollakseen casual, mutta jos siitä tulee itse pääasia niin huh huh (olen casual = olen velvoitettu tarvittaessa tappelemaan joukkueeni puolesta ::)).

Toiset pitää liimatukkien lipun ja paperisilpun kanssa säätämisestä, toiset saariapinoiden mölyämisen matkimisesta, toiset niiden välimuodosta. Hongan suomalaiseen jalkapalloon mukanaan tuomat hassunhauskat peruukit ja joka juniorin suosikkituotteet, jänisräikät (Espoon superjoukkueen logolla varustettuna totta kai) voisi kyllä samantien upottaa yhdessä läjässä Suomenlahden pohjaan. Vai pitääkö tähän yhteyteen jaksaa kaivaa kuva kääkkäfaneista Peppi Pitkätossu -peruukkeineen, hä?

Järkeä saa silti käyttää. Omin ehdoinhan sinne katsomoon mennään tietäen mitä siellä voi kuulla. Ei mua silti kiinnosta jatkuvaa homottelua ja ihmisryhmiä vastaan kohdistettua naljailua kuunnella. Ok?
Ezsi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Lahti


Vastaus #16 : 01.11.2006 klo 18:52:46

Onpahan Dalla Vallekin aikansa kuva. Sillä ei ole niin väliä, jos vaikka jää vain etukäteen ylehypetetyksi rivipelaajaksi, mutta Wikipedian pitäisi kulkea ajassa ja seurata ilmiöitä. Dalla Valle on yksi tapaus suomifutiksen saralla. Turhaan tai ei, mutta joka tapauksessa kohuttu lahjakkuus. Ei kai Wikipediassa voi olla liikaa futista ja futisihmisiä käsitteleviä artikkeleita? Pitääkö ensin olla saavuttanut jotain muutakin kuin mediahuomiota ja ennakkokohua ollakseen Wikipedian arvoinen? Kyse on -vain- juniorista, mutta hän tuntuu herättävän enemmän keskustelua kuin monet rivipelaajat yhteensä.
lammaspaimen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Kiisto 1904 Vaasa


Vastaus #17 : 01.11.2006 klo 19:09:59

->Wikipedia on tietosanakirja. Mun mielestä _tietosanakirjasta_ ei tarvitse löytyä artikkeleita marikafingerooseista, vaikka he aikaamme edustavatkin. Wikipediasta ei tila lopu kesken, vaikka sen täyttäisi paska-artikkeleilla, mutta voisi myös miettiä, että mitä lisäarvoa nämä paska-artikkelit Wikipediaan tuovat? Vai onko sittenkin niin, että turha informaatio syö Wikipedian arvoa? Vrt. Internet.

Siksi toisekseen Dalla Valle on 15-vuotias(?) kakara ja mun mielestä sen ikäisen pitäisi saada elää elämäänsä ilman julkisuutta. Olkoon kuinka lahjakas hyvänsä. Kaiken maailman urheilulehdet hypetyksineen hiuksista vittuun! 

Tsei Tsei

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United


Vastaus #18 : 01.11.2006 klo 19:18:16

Mikä on tietosanakirjan tehtävä? Itse näkisin, että tehtävänä on kirjata tietoa samaan paikkaan, josta ihmiset voivat sitä hakea. Mikä sitten on oleellista ja mikä ei? Paperiversiot rajaavat homman johonkin ja yleensä pois jää paljon merkittävää ja tärkeääkin tietoa. Liian harvoin löytää riittävästi tietoa tietosanakirjoista, tai edes mitään. Wikipedialla ei tällaisia paperitietosanakirjan rajoituksia ole. Siksi en ymmärrä, että miksi asiallisia artikkeleja poistetaan merkittävyystekijän takia. Poistaa pitäisi vain epäasialliset artikkelit ja tiedot, joita ei ole tieteellisesti todistettu (tai muulla tavalla "väärät" tiedot). Mielestäni artikkeli Lauri Dalla Vallesta on merkittävä silloin, jos yksikin ihminen haluaa tietoa pelaajasta Wikipediasta. Jo nimi tulee jossain esiin (kuten on tullut), niin pidän todennäköisenä sitä, että joku hakee esim. Googlella lisätietoa kaverista netistä. Hyvin nopeasti tässä päädytään Wikipediaan. Jos Wikipedia tarjoaa tietoa, niin hienoa. Sama tilanne, jos kyseessä on Marika Fingeroos tai Janita Janatuinen (joka on käsittääkseni poistettu). Ei kai Wikipedian pidä olla mikään meriitti (jee, olen päässyt tietosanakirjaan!), vaan yksinkertaisesti palvelu, josta voi hakea tietoa.

Ilmeisesti Wikipedian aktiivit ovat kuitenkin eri mieltä tästä asiasta. Tämä on sinänsä harmillista, sillä alkuperäisidealtaan Wikipediahan on hieno keksintö. Ihmetyttää ihmisten tarve keksiä rajoituksia internetin tietotulvaan. Informaatioähkyä ei kuitenkaan Wikipediassa tule, koska tieto on hyvin jaoteltu.
Iron Hammer

Poissa Poissa


Vastaus #19 : 01.11.2006 klo 20:29:58

Iron 'ämmeriltä se sisälukutaito sitten tuntuu onnistuvan ;D

Joko rannikon kylmä merituuli on jäädyttänyt aivot, hä? Missä olen mistään rekvisiitasta puhunut? Mulle on aivan yks ja sama, jos joku haluaa törsätä tulonsa ollakseen casual, mutta jos siitä tulee itse pääasia niin huh huh (olen casual = olen velvoitettu tarvittaessa tappelemaan joukkueeni puolesta ::)).

Järkeä saa silti käyttää. Omin ehdoinhan sinne katsomoon mennään tietäen mitä siellä voi kuulla. Ei mua silti kiinnosta jatkuvaa homottelua ja ihmisryhmiä vastaan kohdistettua naljailua kuunnella. Ok?

Hohhoijaa, rekvisiittoihin viittaminen oli vain yleinen lisäys jos jotain vertailukohtia nyt esim. Sakilaisten meininkiin haetaan. Ja etkös tuossa aiemmassa pätkässäsi viitannut kuitenkin Sakilaisten pukeutumiseen tjsp? Henk. koht mulle on aivan yksi ja sama kuinka eri mobit toimivat, silti nostan mieluummin  Ylos Sakilaisten ja Lahen janareiden kuin vaikkapa suklaapoikien tai peruukkipäiden suuntaan.
lammaspaimen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Kiisto 1904 Vaasa


Vastaus #20 : 01.11.2006 klo 20:57:42

...

Tuolla sun logiikalla voisin kirjoittaa Wikipediaan artikkelin itsestäni ja sikäli kun se olisi hyvin kirjoitettu, se oikeuttaisi olemassaolonsa. Tietosanakirjaa toimitettaessa tietoa (tai paremminkin informaatiota) on pakko arvottaa ja johonkin on vedettävä raja. Miksi niin? Siksi niin, että muuten Wikipedia täyttyisi hyvin nopeasti kaikesta paskasta, joka tekisi oleellisen informaation etsinnän yhtä haasteelliseksi mitä se on yleensä Internetissä. Internetissähän ei suinkaan ole turhaa informaatiota ollenkaan, merkityksellistä kaikki, mutta sitä vaan on niin paljon.
grönvit

Poissa Poissa


Vastaus #21 : 01.11.2006 klo 22:18:15

Vittuun Dalla-Vallet Wikipediasta, siellä pitäisi olla tärkeämpääkin asiaa...  :-[ :keskari:
ruonansuu

Poissa Poissa


Vastaus #22 : 01.11.2006 klo 22:20:23

Tietosanakirjaa toimitettaessa tietoa (tai paremminkin informaatiota) on pakko arvottaa ja johonkin on vedettävä raja.
Jep, mutta osa Wikipedian käyttäjistä on vetämässä rajaa liian korkealle. Suunnilleen joka toinen suomalainen on taatusti kuullut Janita Janatuisesta, joten merkittävyyskynnyksen pitäisi ylittyä reilusti. Ei vain ylittynyt.

Lauri Dalla Vallen tuntevat kaikki jalkapalloa seuraavat, ja luultavasti pojasta tulee kehittymään vähintään Veikkausliiga-tason pelimies.

Jos joku tekee artikkelin kaveristaan Erkistä, joka on pitkäaikaistyötön ja juoppo, niin silloin merkittävyyskynnys ei ylity. Mielestäni tässä ei ole mitään epäselvyyttä. Ei tunnettu henkilö -> ei artikkelia.

Janita Janatuinen = tunnettu
Lauri Dalla Valle = tunnettu
Juoppo-Erkki = ei tunnettu
ruonansuu

Poissa Poissa


Vastaus #23 : 01.11.2006 klo 22:20:51

Vittuun Dalla-Vallet Wikipediasta, siellä pitäisi olla tärkeämpääkin asiaa...  :-[ :keskari:
Sinähän voit mennä och skriva sinne Sundinin Matsista en artikkel.  Alas
päätykatsomo

Poissa Poissa


Vastaus #24 : 01.11.2006 klo 22:51:55

Ääriliike asialle ja kirjoittelemaan uskomattoman paskoja artikkeleita Wikipediaan hokipojista  Tuoppi

 
Sivuja: [1] 2 ... 328
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa