FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
04.12.2024 klo 20:18:20 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Facebook & Twitter

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: [1]

Kirjoittaja Aihe: Hufvudstatsbladet!  (Luettu 1417 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
vili bin ali muhammad

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: https://www.youtube.com/watch?v=GvSk5AhFWrc&index=

: 04.08.2008 klo 21:41:05

Husis on toiminut varsin varteenotettavana infolähteenä, lähettäen toimittajiaaan suurempien ottelujen ja ja turnausten perään...

Koska nämä herrasmiehet antavat jotain takaisin?

Harvemmin...
jiibzter

Poissa Poissa

Vastaus #1 : 05.08.2008 klo 08:34:31

Surkea läpyskä. Täynnä typoja ja asiavirheitä. Uutiset tulevat pari päivää muitten perässä.

>:( :keskari: :keskari:

Nelson Mandela

Poissa Poissa

Vastaus #2 : 05.08.2008 klo 08:52:48

On mielestäni todella hyvä lehti ja on hienoa että panostavat paljon jalkapalloon. Toki suosivat vähän liikaakin Honkaa ja HJK:ta.
Bristol Rovers

Poissa Poissa

Vastaus #3 : 05.08.2008 klo 09:47:17

Husis

Lehdenjakaja-piireissä tunnetaan nimellä "hopla"
Udi

Poissa Poissa

Vastaus #4 : 05.08.2008 klo 12:04:37

Itse kutsun lehteä höpläksi. Jalkapalloartikkeleista iso Ylos Lutuurilehti.
piip

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Hoki taapelu

Vastaus #5 : 05.08.2008 klo 17:21:40

On mielestäni todella hyvä lehti ja on hienoa että panostavat paljon jalkapalloon. Toki suosivat vähän liikaakin Honkaa ja HJK:ta.

Hyvä lehti tosiaan ja kuten edellä mainittiin, kirjoittavat paljon jalkapallosta. Harmittaa vain juuri se, miten Husis suosii juuri pääkaupunkiseudun joukkueita, eniten juuri Honkaa, ja varsinkin suomenruotsalaisia; IFK Mariehamn ja Jaro. Lehden artikkelit myös käsittelevät tapahtumia nimenomaan näille joukkueille puolueellisesti. Kertovat että esim. IFK oli paljon lähempänä voittoa ja myllytys sekä hallinta oli aivan huima vaikkei näin olisi ollutkaan. Eri asia on harmitella oman joukkueen puolesta jne. mutta kun näistä jutuista on joskus todellisuus kaukana.   
svea

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HIFK, Juventus, FC Barcelona

Vastaus #6 : 05.08.2008 klo 19:40:37

Hyvä lehti tosiaan ja kuten edellä mainittiin, kirjoittavat paljon jalkapallosta. Harmittaa vain juuri se, miten Husis suosii juuri pääkaupunkiseudun joukkueita, eniten juuri Honkaa, ja varsinkin suomenruotsalaisia; IFK Mariehamn ja Jaro. Lehden artikkelit myös käsittelevät tapahtumia nimenomaan näille joukkueille puolueellisesti. Kertovat että esim. IFK oli paljon lähempänä voittoa ja myllytys sekä hallinta oli aivan huima vaikkei näin olisi ollutkaan. Eri asia on harmitella oman joukkueen puolesta jne. mutta kun näistä jutuista on joskus todellisuus kaukana.   
Luepa lehden nimi uudestaan ja mieti siitten vähän tarkemmin. Vinkkeinä annan, että kannattaa kiinnittää huomiota kieleen sekä Hufvudstadsbladet ja tuohon lihavoituun osaan.
ForzaInter

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Mieshuorat

Vastaus #7 : 05.08.2008 klo 19:54:43

Surkea läpyskä. Täynnä typoja ja asiavirheitä. Uutiset tulevat pari päivää muitten perässä.

:D

Valtakunnanlehdistä se uutisoinniltaan ja journalismiltaan paras, sekä puolueettomin (muissa kuin puhtaissa kielikysymyksissä). Lisäksi tabloid-muoto on mukava aamupalapöydässä. Ja en ole tilaaja, olin kyllä 3 kk:n verran ennen kielikoetta. Olen kyllä harkinnut uudelleentilausta. Ylos
Keskilinkki

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Skype: keskilinkki1

Vastaus #8 : 05.08.2008 klo 20:03:04

Itse olen tilannut muutaman vuoden. Sisarentyttärelle ja -pojalle tilasin 3kk:n jaksoja monena jouluna joululahjaksi ja olihan siitä hyötyä sitten yo-kirjoituksissa. Ihan hyvä lehti ja tällä hetkellä ainoa paperisanomalehti, joka tulee tilauksena. Työssä joutuu välillä käyttämään ruotsinkieltä, joten lehteä lukemalla tulee ylläpidettyä taitoa yllä. Ylos Ylos
svea

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HIFK, Juventus, FC Barcelona

Vastaus #9 : 05.08.2008 klo 20:16:39

Itse olen tilannut muutaman vuoden. Sisarentyttärelle ja -pojalle tilasin 3kk:n jaksoja monena jouluna joululahjaksi ja olihan siitä hyötyä sitten yo-kirjoituksissa. Ihan hyvä lehti ja tällä hetkellä ainoa paperisanomalehti, joka tulee tilauksena. Työssä saa välillä käyttää ruotsinkieltä, joten lehteä lukemalla tulee ylläpidettyä taitoa yllä. Ylos Ylos
Korjattu   Tuoppi
Lotilan Yöt 96-97

Poissa Poissa

Vastaus #10 : 05.08.2008 klo 21:32:24

Vaadin suomenkielistä painosta  :keskari:
Vol 4

Poissa Poissa

Vastaus #11 : 05.08.2008 klo 22:43:52

"Ruoho on vihreämpää jne". Aikamoinen myytti tämä HBL:n laaja ja tasokas jalkapallojournalismi. Häviää määrällisesti ainakin Hesarille hyvinkin usein, ja laatukaan ei ilman paria hyvää futistoimittajaa yltäisi kuin korkeintaan Hesarin rinnalle.

Jos taas unohdetaan jalkapallo, niin silloin HBL voittaa selvästi Helsingin sanomat. Tosin pakko tunnustaa, että Hesaria tulee luettua liian vähän verrattuna Hufvudstadsbladettiin.
brutalissimus maximus

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Baia Melior Populus

Vastaus #12 : 06.08.2008 klo 10:16:32

Muuten hyvä, mutta varsinkin futistoimittajilla on valitettavan usein vallalla pahemmanlaatuinen eiseseisokumminkaan-mentaliteetti ja marinaa kaikenlaisista pikkuasioista.
doppelgänger

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Inter

Vastaus #13 : 06.08.2008 klo 10:45:45

Muuten hyvä, mutta varsinkin futistoimittajilla on valitettavan usein vallalla pahemmanlaatuinen eiseseisokumminkaan-mentaliteetti ja marinaa kaikenlaisista pikkuasioista.

Sama.

Oliskohan se ollut viime viikolla, kun joku HBL:n mieshuoratoimittajista kuolasi "kolumnissaan" muna kovana Espanjan perään ja samaan syssyyn lyttäsi Suomi-futista oikein urakalla.  Alas
Sudeetti

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS, Banzai, kukkahattu

Vastaus #14 : 06.08.2008 klo 12:20:20

Koonsa puolesta erinomainen bussissa luettavaksi. :)

Lehdessä on kuitenkin ollut suht mukavasti jalkapallosta juttua, muutenkin kuin pääsarjatason ja ulkomaitten osalta. Kesän juttusarja Hesan aladivareissa pelaavista ulkomaalaisten perustamista joukkueista (Spartak, Vatanspor ja Mondial?) varsinkin oli mielenkiintoinen.

--

Puolueetonta kirjoittelua jalkapallo-otteluista odottaville :D, hyväntahtoisesti tosin. Moinen ei vain kuulu urheiluun, rivien välistä ja/tai useammasta lähteestä lukeminen sen sijaan välttämätöntä edes suunnilleen oikean kuvan ottelusta saamiseksi.

Oma kriittinen lehtien lukemiseni sai aikanaan alkunsa jo natiaisena kun luki paikan päällä seuratun KuPS:in, KuPS-Volleyn tai KalPan otteluista helsinkiläisiä seuroja vastaan ja seuraavana päivänä jutut otteluista Savon Sanomista ja Helsingin Sanomista.

Useasti lehtien kirjoitukset tuntuivat olevan sekä
1) keskenään pahasti ristiriidassa tai vaihtoehtoisesti ihan eri otteluista
että
2) jostain muusta ottelusta kuin mitä itse olin ollut seuraamassa
piip

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Hoki taapelu

Vastaus #15 : 06.08.2008 klo 13:43:49

Luepa lehden nimi uudestaan ja mieti siitten vähän tarkemmin. Vinkkeinä annan, että kannattaa kiinnittää huomiota kieleen sekä Hufvudstadsbladet ja tuohon lihavoituun osaan.

Tottakai saa lehdelläkin olla omat "suosikkijoukkueet" ja luonnollisesti tällä niitä ovat pääkaupunkiseutulaiset ja ruotsinkieliset, mutta täytyy kuitenkin pysyä totuudessa eikä kirjoittaa futisjutut täyteen "propagandaa".
huckerby

Poissa Poissa

Vastaus #16 : 07.08.2008 klo 17:39:05

Pari kertaa olen kyseisen aviisin futiskolumnin lukenut ja vittu mitä paskaa se on aina ollut. Viimeksi siis tänään lukaisin kammottavan asenteellisen kolumnin. YÖK!
Zippendaali

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: AC Rönpsä & TPV

Vastaus #17 : 08.08.2008 klo 07:09:29

Aamulehdessä paremmat sarjakuvat ja Urheilu.

Sivuja: [1]

Siirry: