Thouni
Paikalla
Suosikkijoukkue: HJK, Artsakh, M'well, Zapresic boys.
|
|
Vastaus #75 : 07.12.2006 klo 19:49:09 |
|
Nyt tuli kirjastosta koukattua Fever Pitch (englanniksi) ja HJK Mestarien Liigassa. Fever Pitchia on hehkutettu paljon joten odotusarvo on korkealla. Tuolta HJK:n kirjalta en oikeastaan odota mitään kummempia. Onko hyvä kirja?
Kyllähän toi HJK:n kirja on todella loistavaa ja mielenkiintoista lukemista jos on suomifutiksesta ja HJK:sta kiinnostunut . Itsekin olen tuon Fever Pitchin lukenut, mutta ei se mielestäni kyllä ihan niin hyvä ollut kuinka mitä olin lukuisten hehkutusten jälkeen odottanut. On se silti ihan hyvä kirja ja ehdottomasti lukemisen arvoinen .
|
|
|
|
Coleman
Poissa
|
|
Vastaus #76 : 07.12.2006 klo 20:59:22 |
|
k
|
|
« Viimeksi muokattu: 02.03.2010 klo 19:43:17 kirjoittanut Coleman »
|
|
|
|
|
Rikkiviisas
Poissa
|
|
Vastaus #77 : 08.12.2006 klo 13:08:43 |
|
Paras luku oli ehdottomasti Färsaarilla pelaavasta brassista, joka toteutti brasilialaisen unelman pelaamalla Euroopassa rahasta ja vaalea vaimo elämänkumppaninaan. Minusta homman kruunasi se, että kaveri oli sen verta huono jottei päässyt färsaarelaisen seuran kokoonpanoon vaan teki töitä puuseppänä. Managereille Mutta lyhyes. Futebol on hieno kirja brasilialaisen jalkapallon kummallisuuksista ja historiasta. Kannattaa ehdottomasti lukea niin tajuaa asteen verran enemmän noiden sympaattisten kaverien oman maan jalkapallon tilaa ja myös ehkä enemmän myös pelaajia. Kuperin Matka pallon ympäri ja Foerin Jalkapallon maailmanselitys ovat molemmat hyviä kirjoja, mutta yrittävät haukata liian iso palaa. Monessa luvussa kummastakin löytyy oivalluksia, mutta kuitenkin jalkapallon kautta yritetään selittää liikaa ja liian monessa maassa, jolloin sekaan tulee aivan liian helposti yleistyksiä sekä jopa virheitä. Molemmat kannattaa kuitenkin lukea sillä pyyhkivät tehokkaasti hämähäkinsetit pois pääkopasta ja antavat hyvän kuvan jalkapallosta yleisesti, kunhan vain tosiaan muistaa suhtautua terveellä lähdekritiikillä molempiin. Sitten on tietysti kasa erilaisia anekdoottikirjoja, pelaajaesittelyjä ja muita, mutta tällä saralla kaikki tuntuu vain tylsiltä luetteloilta. Elämänkerrat ovat toki hyviä, itse tosin suosin enemmän noita lopettaneiden pelaajien juttuja, koska heillä on näkemystä ja ennen kaikkea voivat kertoa tarinoita vapaammin kuin aktiivipelaajat.
|
|
|
|
Rikkiviisas
Poissa
|
|
Vastaus #78 : 08.12.2006 klo 13:10:57 |
|
Kyllähän toi HJK:n kirja on todella loistavaa ja mielenkiintoista lukemista jos on suomifutiksesta ja HJK:sta kiinnostunut . Itsekin olen tuon Fever Pitchin lukenut, mutta ei se mielestäni kyllä ihan niin hyvä ollut kuinka mitä olin lukuisten hehkutusten jälkeen odottanut. On se silti ihan hyvä kirja ja ehdottomasti lukemisen arvoinen . Toisin kuin muut Nick Hornbyn kirjat on Fever Pitch todella raskassoutuinen ja etenee vähän kuin täi tervassa. Huomaa jotta mies kirjoittaa omasta pakkomielteestään ja ei ole vielä löytänyt samaa tyyliä, joka tekee High Fidelitystä ja About a Boysta klassikoita. Kuitenkin hieno kirja ja etenkin Cambridgen voitottaman putken pakkomielteinen seuraaminen kuvastaa hyvin sitä, kuinka todellinen fani toimii.
|
|
|
|
Bristol Rovers
Poissa
|
|
Vastaus #79 : 08.12.2006 klo 13:52:10 |
|
Beckhamin elämäkerta oli ihan luettava. Vitutti kuitenkin aivan suunnattomasti, kun jatkuvasti täytyi hehkuttaa sitä rakkautta Victoriaa kohtaan..
"Voikkaalta Valioliigaan" kannattaa myös lukea.
Honka-kirjan lukee puolessa tunnissa, joten sekin on lukemisen arvoinen.
|
|
|
|
Rautakauppias
Poissa
|
|
Vastaus #80 : 08.12.2006 klo 14:21:43 |
|
Löysin jonkun, en muista minkä kirjakaupan alelaarista vitosella kesällä Andy Douganin (kirj. mm. Scorsesen ja De Niron elämänkerrat) kirjan "Kiovan Dynamon kunnia", joka kertoo natsimiehityksen ajan Ukrainasta. Kiovan Dynamo oli kaupungin ja kansan ylpeys, ja 1942 järjestettiin matsi sen ja SS-miehistä kootun saksalaisjengin välille. Juttua kirjasta täällä
|
|
|
|
sarhi
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Honka
|
|
Vastaus #81 : 08.12.2006 klo 20:14:18 |
|
Jussi Eskolan - Elämää suuremmat jalkapalloilijat- on hyvä. Menossa n. sadas lukukerta.
|
|
|
|
Le God
Poissa
Suosikkijoukkue: Hard Bass
|
|
Vastaus #82 : 08.12.2006 klo 20:26:10 |
|
Löysin jonkun, en muista minkä kirjakaupan alelaarista vitosella kesällä Andy Douganin (kirj. mm. Scorsesen ja De Niron elämänkerrat) kirjan "Kiovan Dynamon kunnia", joka kertoo natsimiehityksen ajan Ukrainasta. Kiovan Dynamo oli kaupungin ja kansan ylpeys, ja 1942 järjestettiin matsi sen ja SS-miehistä kootun saksalaisjengin välille. Juttua kirjasta täälläOn kyllä erittäin hyvä kirja, erittäin koukuttavaa kerrontaa ja itse taisin lukea melkein yhdellä kertaa.
|
|
|
|
Addick
Poissa
Suosikkijoukkue: tähtivalmentaja.
|
|
Vastaus #83 : 08.12.2006 klo 20:35:52 |
|
Minusta homman kruunasi se, että kaveri oli sen verta huono jottei päässyt färsaarelaisen seuran kokoonpanoon vaan teki töitä puuseppänä. Managereille Taisi brassi kuitenkin työskennellä kalatehtaalla, kuten suuri osa muistakin Färsaarilla asuvista. Loistava kirja, kuten myös Fever Pitch ja Matka pallon ympäri.
|
|
|
|
Benny Pronssijalka
Poissa
Suosikkijoukkue: Super Tele, SVHK & Super-Vesku maalivahtina
|
|
Vastaus #84 : 08.12.2006 klo 21:07:42 |
|
Löysin jonkun, en muista minkä kirjakaupan alelaarista vitosella kesällä Andy Douganin (kirj. mm. Scorsesen ja De Niron elämänkerrat) kirjan "Kiovan Dynamon kunnia", joka kertoo natsimiehityksen ajan Ukrainasta. Kiovan Dynamo oli kaupungin ja kansan ylpeys, ja 1942 järjestettiin matsi sen ja SS-miehistä kootun saksalaisjengin välille. Juttua kirjasta täälläKuningas Jalkapallo-kirjastahan tästä tapauksesta kirjoitettiin lyhyesti.
|
|
|
|
DEBUG
Poissa
|
|
Vastaus #85 : 08.12.2006 klo 21:18:25 |
|
Onko se Atikin Klubin kundit-kirja hankkimisen arvoinen? Ja kertooko se enemmän Atikin omasta urasta ja elämästä Klubissa ja Klubin aikana vai Klubin historiassa kokonaisuutena?
|
|
|
|
shots
Poissa
|
|
Vastaus #86 : 08.12.2006 klo 21:26:32 |
|
Onko se Atikin Klubin kundit-kirja hankkimisen arvoinen? On
|
|
|
|
Johnny99
Poissa
|
|
Vastaus #87 : 08.12.2006 klo 22:36:49 |
|
-Hyypiän ja Litmasen kirjat ovat kyllä kivoja tuoteselostuksia jotka kahlaa kevyesti läpi mutta eipä niistä sen kummempaa käteen jää. -Lupi herkkusienien seassa puolestaan on loistava kirja! Välittää todella ainutlaatuisella tavalla näitä ainutlaatuisia kokemuksia ja kertoo kaikennäköisistä tapahtumista kulissien takana. - Tim Parksin A Season with Veronaa ei voi myöskään liikaa suositella, näiden valossa ja varjossa, matka pallon ympäri, yms klassikoiden lisäksi. - Alaikäisille sitten Mitri Pakkasen Mika Niemi sarja ;D
|
|
|
|
vohnooja
Paikalla
Suosikkijoukkue: Fidanzata d'Italia
|
|
Vastaus #88 : 08.12.2006 klo 22:51:52 |
|
El Diegon ostin tuossa noin 1kk sitten. Nyt on kirja luettu. Kirja oli kokonaisuudessaan hyvä, mutta teksti oli melko epäselvää. Mutta suosittelen!
|
|
|
|
suomifutiksen Janne Tähkä
Poissa
|
|
Vastaus #89 : 09.12.2006 klo 20:51:31 |
|
Paras luku oli ehdottomasti Färsaarilla pelaavasta brassista, joka toteutti brasilialaisen unelman pelaamalla Euroopassa rahasta ja vaalea vaimo elämänkumppaninaan. Sama, tuo oli loistava Färsaarelaisille katsojille, jotka tuulisissa oloissa seurasivat peliä autoistaan Pois paitsiosta on kyllä mainio, pitäisi varmaan herkkusienitarina ja Klubin kundit lukea myös joskus, suomifutiskirjallisuutta kun ei ole turhan runsaasti saatavilla.
|
|
|
|
Lisbie
Poissa
|
|
Vastaus #90 : 10.12.2006 klo 03:30:35 |
|
Toisin kuin muut Nick Hornbyn kirjat on Fever Pitch todella raskassoutuinen ja etenee vähän kuin täi tervassa. Huomaa jotta mies kirjoittaa omasta pakkomielteestään ja ei ole vielä löytänyt samaa tyyliä, joka tekee High Fidelitystä ja About a Boysta klassikoita. Kuitenkin hieno kirja ja etenkin Cambridgen voitottaman putken pakkomielteinen seuraaminen kuvastaa hyvin sitä, kuinka todellinen fani toimii.
Sama.
|
|
|
|
Vol 4
Poissa
|
|
Vastaus #91 : 12.12.2006 klo 15:48:06 |
|
Tämä kolahti postiluukkuun muutama päivä sitten ja todella tyytyväinen olen. Ruotsikielisenä tosin, mutta eihän kirjassa juuri lukemista olekkaan, vaan todella hienoja kuvia Hans van der Meerin ottamana. Laittakaa googlen kuvahakuun Hans van der Meer, niin tiedätte enemmän kirjasta.
Joululahjatoiveena.
|
|
|
|
niskanen
Poissa
|
|
Vastaus #92 : 12.12.2006 klo 16:01:06 |
|
Rakas Joulupukki, En ole varma, luetko tätä palstaa, mutta toivottavasti tämä tieto kuitenkin löytää sinut, ja sinä löydät minut 12 vuorokauden kuluttua. Osoitteessa http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={C9239B03-24A5-4E44-A76D-4EDCDF469C00}§ion=specification on kirja, jonka nimi on LIMITED EDTION MANCHESTER UNITED OPUS. Haluaisin sen löytyvän pukin kontista, kun Toyota-porosi kaartaa pihaamme. Lupaan olla laulamatta pukkilauluja, jos minulle osoitetussa lahjapaketissa on tuo kirja sisällä. Olen yrittänyt olla kiltti koko vuoden, mutta - kuten tiedät - aina se ei ole onnistunut. Olen kuitenkin tehnyt parhaani ja katsonut mihin se riittää. Toivottavasti se tänä vuonna riittää tuohon kirjaan. Ne suklaakonvehdit, R-kioskilta ostetun elokuvan ja äidin kutomat villasukat voit viedä vaikkapa naapurin isännälle. Se taitaa olla Chelsea-fani, jotka joka tapauksessa saavat tällä kaudella tyytyä vähän vähempään. Joulun odotuksin, Ystäväsi niskanen P.S. Sen ei välttämättä tarvitse olla limited edition - sisällöltään sama 800-sivuinen Manchester United Opus riittää, jos kiltteyspisteeni eivät mielestäsi ole riittävät.
|
|
|
|
|
baccalino
Poissa
Suosikkijoukkue: Vapauttakaa HUORAA TURPAAN!
|
|
Vastaus #94 : 13.12.2006 klo 01:04:30 |
|
Rakas Joulupukki, En ole varma, luetko tätä palstaa, mutta toivottavasti tämä tieto kuitenkin löytää sinut, ja sinä löydät minut 12 vuorokauden kuluttua. Osoitteessa http://www.manutd.com/default.sps?pagegid={C9239B03-24A5-4E44-A76D-4EDCDF469C00}§ion=specification on kirja, jonka nimi on LIMITED EDTION MANCHESTER UNITED OPUS. Haluaisin sen löytyvän pukin kontista, kun Toyota-porosi kaartaa pihaamme. Lupaan olla laulamatta pukkilauluja, jos minulle osoitetussa lahjapaketissa on tuo kirja sisällä. Olen yrittänyt olla kiltti koko vuoden, mutta - kuten tiedät - aina se ei ole onnistunut. Olen kuitenkin tehnyt parhaani ja katsonut mihin se riittää. Toivottavasti se tänä vuonna riittää tuohon kirjaan. Ne suklaakonvehdit, R-kioskilta ostetun elokuvan ja äidin kutomat villasukat voit viedä vaikkapa naapurin isännälle. Se taitaa olla Chelsea-fani, jotka joka tapauksessa saavat tällä kaudella tyytyä vähän vähempään. Joulun odotuksin, Ystäväsi niskanen P.S. Sen ei välttämättä tarvitse olla limited edition - sisällöltään sama 800-sivuinen Manchester United Opus riittää, jos kiltteyspisteeni eivät mielestäsi ole riittävät. Yksi myös minulle, kiitos Huh huh mikä kirja. Joskus syyskuussa luin tuosta ekan kerran, ja odotin jo vesi kielellä tietoa mistä sitä voi tilata, kunnes huomasin yhden pienen pienen präntin, eli hinnan: £ 3000 :keskari:
|
|
|
|
SSL20
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomi, Liverpool, Pioneeriryhmä ja Hämeenlinna
|
|
Vastaus #95 : 13.12.2006 klo 01:28:29 |
|
Simon Kuper-Matka pallon ympäri Tää on ihan mun suosikkikirja. Hankin sen itselleni sen jälkeen, kun olin kirjaston kirjan lukenut, mutta nyt kirjani on ollut kadoksissa toista vuotta... Luultavasti muuton yhteydessä kadonnut... Pitäis varmaan katsoa, jos jostain löytäis, niin vois ostaa uuden. Sitten olen lukenut myös monta kertaa mainitut Jalkapallo valossa ja varjossa sekä Jalkapallon maailmanselitys... Hyllystä löytyy pari yleisteosta kuvineen, Liverpoolin historiasta kertova kirja sekä Klubi Mestarien Liigassa... En nyt muista äkkiseltään olisko jotain muuta. En olekaan muuten vähään aikaan katsastanut kirjaston tarjontaa, josko olisi jotain uutta... Kun ei oikein ole viime aikoina tullut luettuakaan. Pitäis varmaan mennä lainaan jotain...
|
|
|
|
Rene Higuita
Poissa
|
|
Vastaus #96 : 13.12.2006 klo 13:19:56 |
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 14.12.2006 klo 01:46:30 kirjoittanut Rene Higuita »
|
|
|
|
|
Taavetti_Merimies
Poissa
Suosikkijoukkue: AFCA
|
|
Vastaus #97 : 19.12.2006 klo 10:20:29 |
|
Franklin Foerin Jalkapallon maailmanselitys tipahti tänään postilaatikkoon Barcelonaa fanittavan jenkkitoimittajan tuotos. Kulttuurin ymmärrys, missä pelaa?
|
|
|
|
Le God
Poissa
Suosikkijoukkue: Hard Bass
|
|
Vastaus #98 : 19.12.2006 klo 10:36:44 |
|
Barcelonaa fanittavan jenkkitoimittajan tuotos. Kulttuurin ymmärrys, missä pelaa?
Kannattaa myös ottaa mukaan miehen uskonto eli juutalaisuus, jonka korostaminen rupeaa vituttamaan jo varsin alkuvaiheessa kirjaa.
|
|
|
|
|
|
|