FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
06.02.2025 klo 09:10:41 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 35 [36] 37 ... 71

Kirjoittaja Aihe: Jalkapalloaiheiset kirjat  (Luettu 315611 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
JAK

Poissa Poissa

Vastaus #875 : 21.06.2012 klo 07:31:10

Ja jos Lahi-Idan alue kiinnostaa, niin 'When Friday comes: Football in the war zone' on kevyt travelogue-tyyppinen katsaus alueen jalkapalloon.
http://ecx.images-amazon.com/images/I/518DvII7DvL._BO2,204,203,200_PIsitb-sticker-arrow-click,TopRight,35,-76_AA300_SH20_OU01_.jpg
Hmm, tämähän voisi olla mielenkiintoinen, kiitos vinkistä!
Karnov

Poissa Poissa

Vastaus #876 : 21.06.2012 klo 19:32:50

Kiitos vinkeistä Agnesille, pitää ainakin tuo Feet of the Chameleon laittaa hankintaan.
Elukka

Poissa Poissa

Vastaus #877 : 16.07.2012 klo 13:57:46

Tälläinen näyttää ilmestyneen suomeksi: Sandro Modeo: Barça
Onko joku jo ehtinyt lukemaan? Yhden arvostelun löysin, ja tuon perustella voisi olla ihan mielenkiintoinen.
k-211619

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Seura jolla ei ole historiaa eli ei tulevaisuutta

Vastaus #878 : 16.07.2012 klo 21:49:18

Luettelossa myös futista, ks. ylin linkki, seurahistorioita yms.

http://www.saunalahti.fi/~sut/
bamse

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: maapisteet

Vastaus #879 : 16.07.2012 klo 21:58:53

Luettelossa myös futista, ks. ylin linkki, seurahistorioita yms.

http://www.saunalahti.fi/~sut/

Tony Asumaa: Fotbollen och dess dilemman, en studie av fotbollslaget TPS. Pro gradu -työ
Åbo Akademissa. 94 sivua. 1995.
TimMacManussi

Poissa Poissa

Vastaus #880 : 20.07.2012 klo 13:34:39

Fifa-Mafia: Die schmutzigen Geschäfte mit dem Weltfußball

von Thomas Kistner

Taitaa olla tuore tekele ja toistaiseksi saksaksi vain. Enkuksi käännetään paraikaa. Tästä kirjasta taisi olla juttua Veikkaajassakin.

Vaikuttaa mielenkiintoiselta.
Huuhkaja

Poissa Poissa

Vastaus #881 : 20.07.2012 klo 13:58:12

Kukaan muu lukenut Jukka Pakkasen "San Siron uneksijat" kirjaa? Loistava kertomus kannattajista tämän jalon lajin parista.

Ehkä paras kirja, jonka olen koskaan lukenut. Erinomaista tarinankerrontaa. Kirjastosta joskus löytyi, mutta kirjakaupoista olen löytänyt vaan "eioota".
Underachiever

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat

Vastaus #882 : 25.07.2012 klo 11:59:44

Ehdottakaas jotain Itä-Eurooppaan sijoittuvaa jalkapallokirjallisuutta (englanniksi). Mitkä ovat esim. parhaimpia elämäkertoja tuolta suunnalta?
bamse

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: maapisteet

Vastaus #883 : 25.07.2012 klo 17:19:57

Ehdottakaas jotain Itä-Eurooppaan sijoittuvaa jalkapallokirjallisuutta (englanniksi). Mitkä ovat esim. parhaimpia elämäkertoja tuolta suunnalta?

Ei elämäkerta, mutta muuten täyttää vaatimukset:

Jonathan Wilson - Behind the Curtain: Travels in Eastern European Football
BOCA TAMPERE

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Unico Grande Amore,Boca Juniors,Ilves,Melde

Vastaus #884 : 25.07.2012 klo 21:34:40

Ehkä paras kirja, jonka olen koskaan lukenut. Erinomaista tarinankerrontaa. Kirjastosta joskus löytyi, mutta kirjakaupoista olen löytänyt vaan "eioota".

Jep.Erinomainen kirja.Löytyy näin romanistankin yöpöydältä.Yks parhaista ever..
Chingón

Poissa Poissa

Vastaus #885 : 13.08.2012 klo 11:19:33

Eihän tuota Zlatanin kirjaa ole vielä englanniksi julkaistu?
suomifutiksen Janne Tähkä

Poissa Poissa

Vastaus #886 : 13.08.2012 klo 13:35:38

Eihän tuota Zlatanin kirjaa ole vielä englanniksi julkaistu?

Nopean guugletuksen perusteella ei löydy englanniksi kuin e-kirjana.
Cafffkaff

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Temesta IF

Vastaus #887 : 13.08.2012 klo 13:49:42

Eihän tätä San Siron Uneksijaa tule enää kirjakaupoista löytämään, ellei uutta painosta oteta. Nettidivareita kannattaa pitää silmällä, tämä kyllä saattaa hyvinkin olla kysytyin ja harvinaisin Pakkasen teoksista kun ei niidenkään listoilta näyttänyt löytyvän, vaikka muita miehen kirjoja oli kaupan useampia kymmeniä niteitä.
« Viimeksi muokattu: 13.08.2012 klo 21:53:12 kirjoittanut Cafffkaff »
k-211619

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Seura jolla ei ole historiaa eli ei tulevaisuutta

Vastaus #888 : 13.08.2012 klo 21:51:06

Elo pelaa (Seppo Hyvärinen, 1979, 55 s, Elon 60-vuotishistoriakirjanen)

Mystinen Elo-hiistoria paljastui elossa olevaksi, olin etsiskellyt jo pitkän aikaa. Ehkä vain lajifriikit jaksavat kirjasta innostua, TUL-futiksen ymmärtämisen kannalta tarpeellinen teos. Eikä ainakaan lajitilastot häiritse, mutta koska onpi Suomi, niin puheenjohtajat ja seuran sihteerit on luonnollisesti täydellisesti tilastoitu.

Uutta mulle oli, että seura toimi Männistön Urheilijat (ei siis M:n Elo) nimellä 1929-1946 (Riento oli vastaavasti tuona aikana = KTU, ja KP-48 oli perustettu Riennon futiserikoisseuraksi). Elon peliasuista kerrotaan, eka näyttää samalta kuin kupsin eka asu (pystyraidat, paitsi housut valkoiset (harmi kun kirja ei kerro väreistä mitään). Ilmaisesti se tunnettu Lasse Lehtinen on toiminut Elon johtokunnassa 70-luvun puolivälin tienoillla.
mrniceguy

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Djokovic,Hifk,i Lupi

Vastaus #889 : 17.08.2012 klo 18:32:06

Kukaan muu lukenut Jukka Pakkasen "San Siron uneksijat" kirjaa? Loistava kertomus kannattajista tämän jalon lajin parista.

Olen lukenut. Aivan loistava kirja.
Taivaankumma

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1982

Vastaus #890 : 22.08.2012 klo 09:38:21

OT ja wanha ja niin edespäin, mutta ihan oikeasti odotit löytäväsi kirjakaupasta kirjan josta on viimeksi otettu painos 22 vuotta sitten?
OVO

Poissa Poissa

Vastaus #891 : 29.08.2012 klo 12:14:43

Mourinho: Further Anatomy Of A Winner (Patrick Barclay)

Mielenkiintoinen kirja, joka valoittaa the Special Onen taustoja ja nousua maailman parhaaksi manageriksi. Kirjassa sukelletaan Mourinhon valmentamismetodeihin ja tapaan miten mies käsittelee pelaajia ja lehdistöä. Kiehtova persoona, jota joko vihaa tai rakastaa, mutta oma arvostukseni Mouta kohtaan sen kuin nousee.
Rapukäsi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomen maajoukkue, Portugali ja Tottenham

Vastaus #892 : 06.09.2012 klo 08:25:01

Jonathan Wilsonin Pelien peli tuli luettua kesälomalla. Mielestäni loistava kirja, joka kertoo jalkapallon taktiikan historiasta ja sen kehittymisestä aina nykypäivään asti. Suosittelen!
Totaalvoetbal

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Sex on the pitch with Antti Muurinen

Vastaus #893 : 14.09.2012 klo 09:27:42

Tälläinen näyttää ilmestyneen suomeksi: Sandro Modeo: Barça
Onko joku jo ehtinyt lukemaan? Yhden arvostelun löysin, ja tuon perustella voisi olla ihan mielenkiintoinen.
Mielenkiintoista tekstiä ja suosittelen kaikille jotka kykenevät lukemaan siirrappista tekstiä ns. rivien välistä. Barcelonan ystävälle sopii varmasti kuin nenä päähän. Vähän sellainen maku tuosta jäi, että yksinkertainenkin asia on pyritty kertomaan romantisoiden mahdollisimman hienoin sanoin.

Kirjan kansivalinta on muuten melko hämäävä ja Messin sijaan siinä olikin pitänyt olla esimerkiksi Johan Cruijff. On kuitenkin ihan hyvä, että tälläinen filosofinen jalkapallokuvaus löytää tiensä myös nuorempien Messi-fanien kirjahyllyyn, jos he sitä kautta oppisivat ymmärtämään peliä muutenkin kuin yksilöiden tekemien suoritusten kautta.
Asperiini

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Inter Milan, Muury

Vastaus #894 : 17.09.2012 klo 10:38:44

Kovanaama
Kolmekymmentä kirottua vuotta Milanossa

.. jalkapallo pelinä tässä kirjassa mainitaan sivulla 147, neljä sivua ennen loppua. Ottelu on Chelsea - Millwall ja kommentti: väritön ottelu, nolla nolla. Loppusivu on pyhitetty paikalliselle katsomokulttuurille, joka on tylsää. (CdS)

Kyseessä on saaapasmaassa vasta julkaistu - 10 000 kpl välittömästi julkaisunsa jälkeen myynyt - kaunokirjallinen kertomus Nino Ciccarellista, fc internazionalen curva nordissa vaikuttaneesta capo-ultrasta.

Muutama lainaus esiluvusta.

"En ole myynyt itseäni koskaan, varsinkaan toimittajalle. Mutta kirja, romaani elämästäni on hyvä olla olemassa. Miksi ? Ennen kaikkea siksi, että ultrista olen lukenut aina ja pelkästään paskaa. Niiden kirjoittamina, jotka eivät ultria tunne. Sama kuin laittaisivat minut kommentoimaan konserttia La Scalassa tai kirjoittamaan editoriaalin valtionvelasta. Kaarteista sen sijaan opettavat aina ne, jotka eivät voi tietää meistä mitään: sosiologit, toimittajat, jopa kirjoittajat, jotka löytävät Calcion vasta rikosuutisen jälkeen. Kaikki tuo väki, te siellä, jotka elätte eri planeetoilla kuin minä ja pyritte kirjoittamaan moraalisaarnaa. Giorgio [kirjan toimittanut Giorgio Specchia, La Gazzetta dello Sport -lehden journalisti, yksi viking inter -ryhmän perustajajäsenistä] sen sijaan on elänyt tämän tarinan, perustanut yhdessä minun ja monien muiden kanssa kannattajaryhmän stadionilla. Vuosia olemme jakaneet iloja ja suruja."

"Äh, älkää ottako minua omahyväisenä tai ylpistyneenä. Tarinani on kuten monet muut. Kaikilla meillä on tässä elämässä itsestämme jotain kirjoitettavaa. Kaikilla. Riittää, että sen osaa kertoa, tuon tarinan. Ja toivon mukaan siitä voi tehdä romaanin, kuten Giorgio on tehnyt. Lopulta hän sai minut vakuuttuneeksi sanomaan kyllä. Minä en halunnut kirjoittaa tarinaani, nämä esiluvun uuvuttavat rivit riittävät. Enkä myöskään halunnut, että Giorgio kirjoittaisi puolestani, tai mikä pahempaa, minä olisin kertomassa mitä kirjoittaa ja mitä ei näille sivuille. Hän on tekijä, minä päähenkilö, roolit ovat selvät. Ja on myös oikein, että ihmiset ymmärtävät mitä me todellisuudessa olemme. Mutta tämä ei varmasti ole yksi tuhansista ultriin keskittyneistä kirjoista. Päinvastoin, Calcio on vain pieni osa tarinasta, joka kertoo kolmen vuosikymmenen Milanosta, Italiasta, jätkistä ilman liian monia mahdollisuuksia."

"Teidän tulee kuitenkin tietää, että kaikki sukupolveni edustajat eivät ole kuten minä. Olen mennyt hieman pidemmälle. Ja siksi olen maksanut kahdellatoista muratin terälehdellä, jotka olen tatuoinut vasempaan käsivarteeni. Yksi jokaista vuotta kohti, jonka olen ollut kaltereiden takana. Jos en olisi mennyt kaarteeseen, ehkä näitä lehtiä olisi ollut useampi. .. Tässä kirjassa ovat Milano ja Italia kaukana kliseistä, myös niistä rikollisista. Ja juuri siksi ne ovat vähän tunnettuja, koska ihmiset eivät huomaa kuinka ympäristöt jotka näyttävät etäisiltä, ovat tosiasiassa yhteydessä toisiinsa. Finanssimaailma, politiikka, showbusiness, jalkapallo, enemmän tai vähemmän järjestäytynyt rikollisuus, kulttuuri ja niin edelleen: rinnakkainen maailma, joka huijaa teitä kaikkia, maailma joka päästi minut uumeniinsa ja sai kaltaiseni kaverin kadulta solmimaan sinunkaupat sellaisten ihmisten kanssa kenet koko maailma tuntee."

"Minä en ole kirjallisuuskriitikko, kuten olette voineet päätellä, niinpä en osaa lokeroida tätä kirjaa historiallisesti tarkan kuvauksen ja kaunokirjallisuuden välillä. Ehkä kaikki se mitä luette ei ole totta, mielestäni on oikein jättää epäilys siitä. Kuten ei ole toisaalta totta kaikki se, mitä luette lehdistäkään. Kyllä, ehkä on totta, että se ampui sitä toista, tuohonhan riittää poliisin tiedotteiden kopioiminen. Vaikeampaa on ymmärtää, miksi niin tapahtui, koska suurin osa ikävyyksistä tapahtuu koska. .. vain tapahtuu. Kaikki on absurdia ja ilman järkeä, mutta sellainen joka on elänyt ilman suojakilpiä, voi ymmärtää muita paremmin. Ongelma on, että he luulevat tekevänsä uutisia ja opettavansa lukijoita kuin lapsia. Tämä on hyvä, tämä on paha, tuo on kunnioitettava, tuo toinen ei. Sen sijaan. .. skeidaa. Skeidaa ja vain skeidaa. Lopettaakseni turhat väärinymmärrykset laitan pisteen sanomalla, etten ole varmastikaan henkilö, jota tulee matkia. Tekemisistäni ovat kärsineet melkein aina myös vaimoni ja lapseni. Olen kotoisin Quarto Oggiarosta ja saapunut en tiedä minne, väistäen kuoleman useampaan kertaan matkan aikana. En ole systeemin uhri, en ole sankari, en etsi ideologista hyväksyntää. Mutta pystyn katsomaan itseäni peilistä tuntematta häpeää. Se ei ole vähän."

Onko kellään kokemuksia mistä tämän kirjan voisi hankkia englanniksi?
kluru

Poissa Poissa

Vastaus #895 : 18.09.2012 klo 12:38:39

Jonathan Wilsonin Pelien peli tuli luettua kesälomalla. Mielestäni loistava kirja, joka kertoo jalkapallon taktiikan historiasta ja sen kehittymisestä aina nykypäivään asti. Suosittelen!

Toi on hyvä. Tuossa tuli kahdelta istumalta luettua läpi täällä hehkutettu San Siron Uneksija, hyvä sekin.

e. onkos sitä Jonathan Wilsonin Behind the Curtainia muuten saatavilla suomeksi?
« Viimeksi muokattu: 18.09.2012 klo 13:09:02 kirjoittanut kluru »
suomifutiksen Janne Tähkä

Poissa Poissa

Vastaus #896 : 19.09.2012 klo 01:10:07

e. onkos sitä Jonathan Wilsonin Behind the Curtainia muuten saatavilla suomeksi?

Ei ole.
harmooni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK

Vastaus #897 : 06.11.2012 klo 17:50:25

Simon Kuperin Soccernomics -kirjasta on näköjään painokset vuosilta 2010 ja 2012. Tietääkö joku, että onko tuo vuoden 2012 malli päivitetty versio vai onko sisältö muuttunut oleellisesti? 2012 versiossa näyttäisi ainakin olevan yli 100 sivua vähemmän tavaraa. Jossain nettikaupassa tuo 2012 versio oli myös huomattavasti halvempi, mikä tuntui oudolta.

Ajattelin hankkia toisen noista painoksista, joten olisiko jollain tarkempaa tietoa kirjoista?
Puoliaika

Poissa Poissa

Vastaus #898 : 06.11.2012 klo 18:06:33

Simon Kuperin Soccernomics -kirjasta on näköjään painokset vuosilta 2010 ja 2012. Tietääkö joku, että onko tuo vuoden 2012 malli päivitetty versio vai onko sisältö muuttunut oleellisesti? 2012 versiossa näyttäisi ainakin olevan yli 100 sivua vähemmän tavaraa. Jossain nettikaupassa tuo 2012 versio oli myös huomattavasti halvempi, mikä tuntui oudolta.

Ajattelin hankkia toisen noista painoksista, joten olisiko jollain tarkempaa tietoa kirjoista?

Sivumäärät menevät päinvastoin: Vuonna 2009 julkaistussa ensimmäisessä versiossa on 336 sivua. Tämän vuoden toukokuussa julkaistussa päivitetyssä versiossa on puolestaan 446 sivua. Pääosin kirjojen sisältö on sama, mutta uudemmassa kirjassa on kolme uutta lukua sekä muutamia päivityksiä aiempiin lukuihin.

Jos omistaa jo ensimmäisen niteen, toista ei tarvitse hankkia. Mutta mikäli on ostamassa kirjaa ensimmäisen kerran (ja varsinkin jos hinta on sama), tarttuisiin tuoreempaan versioon.
harmooni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK

Vastaus #899 : 06.11.2012 klo 19:19:12

Sivumäärät menevät päinvastoin: Vuonna 2009 julkaistussa ensimmäisessä versiossa on 336 sivua. Tämän vuoden toukokuussa julkaistussa päivitetyssä versiossa on puolestaan 446 sivua. Pääosin kirjojen sisältö on sama, mutta uudemmassa kirjassa on kolme uutta lukua sekä muutamia päivityksiä aiempiin lukuihin.

Jos omistaa jo ensimmäisen niteen, toista ei tarvitse hankkia. Mutta mikäli on ostamassa kirjaa ensimmäisen kerran (ja varsinkin jos hinta on sama), tarttuisiin tuoreempaan versioon.

Kiitos vastauksesta! Suomalaisen kirjakaupan mukaan 2010 painoksessa on 536 sivua ja 2012 painoksessa 448 sivua.

2010: http://www.suomalainen.com/fi/Soccernomics-sku-P9781458771100

2012: http://www.suomalainen.com/fi/Soccernomics-sku-P9780007457847

Onkohan tuo Suomalaisen kirjakaupan 2010 versio sama kuin tuo mainitsemasi ensimmainen julkaisu?

Sivuja: 1 ... 35 [36] 37 ... 71

Siirry: