FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
28.04.2024 klo 15:37:57 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 3 [4] 5 ... 51
 
Kirjoittaja Aihe: Täällä ryhdytään superjunnujen valmentajaksi  (Luettu 125515 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Big Duncan

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Viikingit, Vasurijengit


Vastaus #75 : 24.10.2008 klo 17:10:16

Muutama seura osoitti heti kiinnostusta. Ylos Pitää vielä soitella ja neuvotella asioista tarkemmin, mutta lupaavalta näyttää.
Ilmoittele sitte ihmeessä tänne mikä seura sai sinusta uuden valmentajan.
Busta

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Hull City AFC , Manchester United , SAPA


Vastaus #76 : 24.10.2008 klo 22:09:39

Olen nyt muutamien Stadin jengien nettisivuilta katsellut, mutta missään ei ole ilmoiteltu valmentajien puutteesta. Kannattaisiko siis lähettää sähköpostia suoraan esim. seuran hallitukseen ja ilmoittaa omasta kiinnostuksesta?

SAPAssa kyllä pääsee koutsaamaan, ainakaan B-junnuilla ei ole valmentajaa..


Itse olen nyt valmentanut kolmisen vuotta, ensin -99-syntyneitä poikia, ja nyt häärään -00-syntyneiden poikien kanssa. Vähän kyllä turhauttaa, kun ei alusta asti ole pitänyt ihan kunnon kuria, niin nyt lävähtää pahasti omaan nilkkaan oma laiskuus. Joillain on myös hyvin pessimistinen asenne kaikkeen, tappaa pikkasen omaakin mielenkiintoa, kun suunnittelet treenejä puoli tuntia, menet kentälle intoa täynnä kuin ilmapallo, ja jokaikinen treeni on surkeaa, ei kiinnosta, millon vaihetaa, tää on tylsää yms.yms..

Itse omassa joukkueessa vedetään joka treeneissä venyttelyt, koska näin minulle on opetettu.

En näe kauheasti järkeä tämän ikäisissä syöttötreeneissä, koska se menee helposti seisoskeluksi, eikä pojat vielä hirveästi syöttele. Luultavasti tämän kauden aikana aloitetaan kunnolla syötön harjoittelu. Totta kai jokaisella on oma tyylinsä valmentaa, mutta kuria kannattaa pitää.

Parin kauden päästä otan ehkä uuden joukkueen, jossa samoja ei tulla toistamaan, vaikka ehkäpä tämäkin iloksi muuttuu..
jiibzter

Poissa Poissa


Vastaus #77 : 24.10.2008 klo 22:36:13

e: nada
« Viimeksi muokattu: 25.10.2008 klo 10:21:53 kirjoittanut jiibzter »
Isä Aurinkoinen

Poissa Poissa


Vastaus #78 : 27.10.2008 klo 09:51:31

Miten eroan valmennushommista? Onko kellään kokemusta tai hyvää vinkkiä miten teen? Olen vastuuvalmentaja ja motivaatio täysin kadonnut.
jiibzter

Poissa Poissa


Vastaus #79 : 27.10.2008 klo 10:46:03

Miten eroan valmennushommista? Onko kellään kokemusta tai hyvää vinkkiä miten teen? Olen vastuuvalmentaja ja motivaatio täysin kadonnut.

Vinkkejä voin antaa, en sitten tiedä onko ne hyviä vai ei  :D

Ensiksi kerrot JoJolle että olet aikeissa lopettaa. Sitten mietitte yhdessä jonkin ajan milloin lopetat. Niin ehditte saamaan jonkin korvaavan valmentajan sun tilalle.. Oishan se aika kusipäistä vaan lopettaa ja jättää pojat kokonaan ilman valmentajaa.

Jos sulla on kakkosvalmentaja niin kysy häneltä haluaako hän alkaa ykköseksi. Pääset nopeammin pois.
Isä Aurinkoinen

Poissa Poissa


Vastaus #80 : 27.10.2008 klo 10:55:27

Kakkosvalmentaja on yhtä lailla kyrpiintynyt hommaan..veikkaisin.
Koko jengi kyllä kaatuis jos lopetetaan. Vitutaa koko homma. Toi on kuitenkin oma harratus, eikä kukaan päätä seinään lyömistä harrasta. Kaikki into kadonnut eikä huvita edes vähää alkuun aloittaa talven treenikautta.
Kaipa se on vaan ilmoitettava, että so long, kuukauden vielä vedän treenejä.
BrDead
Vastaus #81 : 28.10.2008 klo 12:42:52

Kakkosvalmentaja on yhtä lailla kyrpiintynyt hommaan..veikkaisin.
Koko jengi kyllä kaatuis jos lopetetaan. Vitutaa koko homma. Toi on kuitenkin oma harratus, eikä kukaan päätä seinään lyömistä harrasta. Kaikki into kadonnut eikä huvita edes vähää alkuun aloittaa talven treenikautta.
Kaipa se on vaan ilmoitettava, että so long, kuukauden vielä vedän treenejä.

On aina ikävää kun hommat menee tuohon pisteeseen asti. Ehkä olisi kannattanut miettiä vaihtoa päittäin jonkun toisen saman seuran valmentajan kanssa jo aiemmassa vaiheessa ja viestiä ongelmasta ja sen syistä seurajohtoa jo aiemmassa vaiheessa. Silloin asiaan olisi voitu reagoida. Nyt tosiaan pahin skenaario ilmeisesti on se, että joukkue hajoaa kokonaan valmentajien kyllästyttyä.

Nyt vain tosiaan tiukkaa ja vastuullista neuvonpitoa joukkueenjohtajan kanssa eri ratkaisuvaihtoehdoista jatkon suhteen. Toki jos seurassanne on valmennus-/junnupäällikkö, niin sen kanssa.
Isä Aurinkoinen

Poissa Poissa


Vastaus #82 : 28.10.2008 klo 12:47:34

Joo oon kyllä odotellut ehkä liikaa. Tosin kävi niin, että entinen vastuuvalmentaja siirtyi JJ:ksi ja minulle (vastoin silloista käsitystäni) jäi lähes kaikki valmennus niskoilleni. Pitää varmaan kyllä siihen junnupäällikköön ottaa yhteyttä ja kysyä mitä nyt. En halua raukkiskorttia käyttää ja vaan kadota kuvioista.
Leka Harkko

Poissa Poissa


Vastaus #83 : 28.10.2008 klo 12:52:01

Lekaa kysyttiin, Leka kieltäytyi. Luulen, että taktinen näkemykseni ei oikein toimi yhteen 6-7 vuotiaitten naperoitten kanssa. Lisäksi olen melko varma, että pinnani ei mitenkään kestäisi.

Toki suurella todennäköisyydellä olisin kotimaiseen potkupalloskeneen tarvittava visionääri, joka oppeineen veisi suomalaisen potkupallon aina maaiman kartan keskipisteeseen. Voisin sitten eläkepäivinä vittuilla mediassa, miten muut vannoivat jonkun ramman hasbeen tähden nimeen ilman tulosta.  ::)

Tyytynen luomaan kuitenkin uraa FM2008:n parissa.
John Devey

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat, Ilves


Vastaus #84 : 28.10.2008 klo 16:02:17

Päätit sitten tulla tähänkin ketjuun suoltamaan paskaa ::)  Mees vittuun, jookosta Ylos
Viltsu

Poissa Poissa


Vastaus #85 : 28.10.2008 klo 16:17:10

Itse olen nyt valmentanut kolmisen vuotta, ensin -99-syntyneitä poikia, ja nyt häärään -00-syntyneiden poikien kanssa. Vähän kyllä turhauttaa, kun ei alusta asti ole pitänyt ihan kunnon kuria, niin nyt lävähtää pahasti omaan nilkkaan oma laiskuus. Joillain on myös hyvin pessimistinen asenne kaikkeen, tappaa pikkasen omaakin mielenkiintoa, kun suunnittelet treenejä puoli tuntia, menet kentälle intoa täynnä kuin ilmapallo, ja jokaikinen treeni on surkeaa, ei kiinnosta, millon vaihetaa, tää on tylsää yms.yms..
Parin kauden päästä otan ehkä uuden joukkueen, jossa samoja ei tulla toistamaan, vaikka ehkäpä tämäkin iloksi muuttuu..

Niin, itsekin olen 99-syntyneiden valmentajana. Jälkikäteen ajateltuna, on kyllä tullut tehtyä monia virheitä, jotka nyt ihan kaduttaa. Mutta valmentaminen on kuitenkin jatkuvaa opsikelua. Et koskaan tule valmiiksi. Matkan varrella tulee tehtyä joitain virheitä ja sanottuakin rumasti, kun tunteet pulpahtaa pintaan. Tunteet on pinnassa tietenkin lapsillakin.

Tuohan on ikuisuusongelma ns. harrastejoukkueissa, että osa lapsista tulee treeneihin ikään kuin päivähoitoon, että vanhemmat pääsee kauppaan. Totta kai tällainen alkaa hiertämään ainakin meikäläistä, kun futiksen ottaa vakavammin. Onneksi muuten seura tarjoaa innokkaimmille bonustreenejä. En tiedä, olenko oikea henkilö edes valmentamaan näin pieniä lapsia. Joukkueemme suurin piirtein häviää enemmän kuin voittaa. Syynä ehkäpä valmennuksen  8) lisäksi se, että olemme tosiaan treenanneetkin vasta 07 keväästä lähtien. Tämän ikäiset noin yleensä ovat aloittaaneet 05 keväällä. Osallistumisprosentti treeneihin ja matseihin on kiitettävää tasoa. Eli varmaan lapset jotain tältä harrastukselta saa. Ja kaipa minäkin nautin tästä, kun jaksan jatkaa.
« Viimeksi muokattu: 28.10.2008 klo 16:18:13 kirjoittanut Viltsu »
Julius3

Poissa Poissa


Vastaus #86 : 04.11.2008 klo 17:11:46

Tullaas nyt ennen tiistain treenejä vähän avautumaan tänne.
Tunnin päästä alkavat treenit ja tällä hetkellä tilanne on se että joukkueeseemme on ilmoittautunut 5 poikaa. Näistä tasan 2 on käynyt treeneissä/peleissä. Olemme siis olleet yhdistyneenä toiseen joukkueeseen ja on muuten mennyt ihan hyvin, mutta tietyt syyt on saanut hajoilemaan suht pahasti. Tämän toisen joukkueen joukkueenjohtaja/huoltaja/apuvalmentaja-pyrkyri tulee lähes joka treeneissä antamaan neuvoja valmennuksessa malliin: "Tuolla palloliiton sivuilla luki että....". Valittaa että "Voisitte vaihtaa harjoitusta kun pojilla tulee tylsää", vaikka kaikki jätkät on 100% mukana. Kyseinen herra ei ole koskaan pelannut tai muuten ollut tekemisissä jalkapallon kanssa. Lisäksi puhuu minulle ja toiselle valmentajalla todella vittumaisen alentuvasti. Luonnollisesti aivan kujalla joukkueen valmentamiseen liittyvissä asioissa.

Tämän sankarin lisäksi osalta vanhemmista on kuulemma tullut negatiivista kommenttia meistä valmentajista. Siis ovat keskenään puhuneet selän takana, kun me olemme vetämässä treenejä. Valituksen aiheita ovat olleet mm. ylimielinen ulkonäkö(!)  :keskari: yms. Ei todellakaan kiinnosta tuhlata aikaansa ilmaiseksi tällaisten vanhempien lasten treenaamiseen. Tässä kuitenkin joka kerta oltu innolla tsemppaamassa junnuja ja vetämässä treenejä parhaan osaamisen mukaan..

Eli tänään toivotaan että tulee edes se 4-5 poikaa omiin treeneihin, niin voidaan harjoitella omassa porukassa koko treenien ajan. Jos omaa joukkuetta ei synny, ei fuusiojengi saa valmentajia mukaansa. Valitettavasti.  :( Alas
« Viimeksi muokattu: 04.11.2008 klo 17:12:53 kirjoittanut Julius3 »
Maikson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Prutkuli


Vastaus #87 : 04.11.2008 klo 17:16:49

Melkoista offtopicia, mutta lisätietoa ylimielisestä ulkonäöstä. ??? :D
Lortto

Poissa Poissa


Vastaus #88 : 04.11.2008 klo 17:47:04


Niin, juniorivalmentajien pahimmat viholliset ovat vanhemmat. Aina löytyy kitinää millon ties mistä eikä ikinä voi miellyttää kaikkia. Parhaiten konflikteista selviää jos on selkeä visio miten poikia treenautetaan ja peluutetaan jos vanhemmilta tulee palautetta niin pystyy hyvin perustelemaan tietyt asiat. Itselläni toki vahva pelaajatausta auttaa asiaa todella paljon.

Kakkosvalmentaja kuullostaa kyllä hiukan omituiselta. Olisikohan mahdollista sellainen vaihtoehto, että te molemmat suunnittelette  esim 10 minuutin harjoituksen ja vedätte sen kahdessa ryhmässä samaan aikaan ja 10 minuutin jälkeen vaihdatte ryhmiä keskenänne. Tällöin ainakin molemmat saisivat toteuttaa itseään eikä apuvalmentaja pääsisi pätemään koko ajan. Toki jos toisen valmentajan treenistä huomaa, että asioita tehdään täysin päin persettä (esim jonotutetaan kohtuuttomasti) niin silloin kannattaa huomauttaa asiasta ko.henkilölle. Jos asiat eivät muutu niin otat vaan valtuudet itsellesi ja suunnitelet kaikki treenit siitä lähtien itse.
Julius3

Poissa Poissa


Vastaus #89 : 04.11.2008 klo 21:22:38

Nonniin, tänään olikin sitten Sellainen päivä että huhhuh. Aluksi näytti siltä että omaan joukkueeseemme olisi tullut tarpeeksi kavereita että olisi voitu pitää omat treenit. Näin ei kuitenkaan käynyt, joten menimme taas tämän toisen joukkueen mukaan. No, joukkueenjohtaja olikin muuttanut itsensä valmentajaksi ja vaikka olin aikaisemmin ollut vetämässä oikeastaan kaikki harkat, niin kaveri ei edes moikannut minua ja lähti yksin vetämään treenejä. Aikuiselta ihmiseltä täysin säälittävää ja lapsellista toimintaa, mutta minkäs teet kun ei viitsi lasten edessä mitään tehdä..?  ::)

Onneksi vieressä pelasi toinen samanikäisten joukkue, jonka valmentaja oikein halusi meidät auttamaan. Otin 6v. serkkuni sitten sille puolelle salia ja vedin treenit pojille. Meni oikeastaan erittäin hyvin, kaikki jaksoivat yrittää alusta loppuun (ainakin melkein kaikki) ja tuntui olevan hauskaa. Niin oli minullakin. Joukkueen alkuperäinen valmentaja antoi vapaat kädet ja osallistui oikeastaan vain apuvalkkuna toimintaan ja kaikki sujui jouhevasti. Lopuksi vielä kiitteli ja todennäköisesti yhdistymme kuitenkin tämän jengin kanssa ja jatkan ainakin jossain roolissa valmentajana. Jei  :)

Pikkaisen treeneistä: (pojat siis tosiaan ovat 6-7 v. eli kovin rankkoja treenejä, pitkiä syöttöharjoituksia jne on turha pitää)
- Alkulämpö
- Kuljetusharjoitus (10 pojan porukka jaettiin kolmeen osaan), harjoiteltiin erilaisia kuljetuksia vuorojaloin, sivuttain, jalkapohjia käyttäen jne. Lopuksi pikku kisa.
- Lyhyt syöttötreeni samoissa porukoissa
- Pallon pomputtelua molemmilla jaloilla (pallo sai aina pompata maasta aina välissä, pääasia oli että pallo pysyi hallussa) & pieni kisa itseään vastaan.
- Melkein koko loppu aika pienpelejä säbämaaleihin (2 peliä käynnissä)
- Lopuksi harjoiteltiin 'pilkkuja' kolmessa ryhmässä
- Ennen lyhyttä venyttelyä otettiin vielä "valmentajat maalissa, kaikki junnut vetää samaan aikaan"-tyylinen hassuttelu.

Kaikilla tuntui olevan hauskaa, ja ei tullut oikeastaan kuolleita hetkiä. Toisella puolella tämä "know-it-all"-valmentaja oli kuulemma laittanut 12 poikaa jonoon ja jokainen vuorollaan kuljettaa palloa ja yrittää maalia. Eli 15 sek. tekemistä ja n. 3 min odotusta.

Nyt on taas kiva jatkaa, kun lyötyi positiivisempi joukkue, eikä vanhemmat istu koko treenejä kyttäämässä ja sättimässä keskenään valmentajia, jotka vain tekevät parhaansa. Ja mielestäni ihan hyvin vielä.

Melkoista offtopicia, mutta lisätietoa ylimielisestä ulkonäöstä.
Ei tosiaankaan mitään tietoa tästä, kommentti oli kai lähinnä tarkoitettu valmentajaparilleni. Hienoja ihmisiä nuo superjunnujen vanhemmat. Tänään tosiaan minuunkin reagoitiin kuin kasaan paskaa.  ::)
« Viimeksi muokattu: 05.11.2008 klo 10:23:00 kirjoittanut Julius3 »
jiibzter

Poissa Poissa


Vastaus #90 : 05.11.2008 klo 09:10:10

Kerro toki mikä jengi kyseessä. Voidaan boikotoida ja dissata niitä urakalla  8) Ylos
Julius3

Poissa Poissa


Vastaus #91 : 05.11.2008 klo 10:25:27

Kerro toki mikä jengi kyseessä. Voidaan boikotoida ja dissata niitä urakalla
Jätetään nyt EHKä kuitenkin sanomatta. :D Nämä kaikki joukkueet ovat kuitenkin yhden Seuran alla, niin ei anneta ihmisille väärää käsitystä koko seurasta.  ;) Onneksi sain taas hyvän fiiliksen tähän hommaan, jos nyt vaan tuo onnistuisi niin mukavahan se olisi nappuloita käydä harjoituttamassa.
elhadjidiouf

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Valkeakosken Haka


Vastaus #92 : 07.11.2008 klo 08:17:42

Nyt on homma edennyt siihen vaiheeseen, että 17.11 pitäisi aloittaa reenit, minun lisäkseni kolme muutakin jannua lähdössä hommaan mukaan, joukkueena siis Hakan c-tytöt. Täytyy kyllä edelleen sanoa että valmennusura olisi ehkä ollut helpompi aloittaa about 10-11 v pojista, kun pahimpaan teinipissistelyvaiheeseen tulevista ylä-asteikäisistä tytöistä :D, no otetaan tämä haasteena.

Eilen pidettiin pienimuotoinen palaveri paikallisessa kippolassa( Tuoppi), ja Hakan junioripäällikkö oli pyytänyt listaamaan etuuksia yms. mitä haluaisimme. Siihen nyt tuli listattua sellaisia asioita kuin: about 50€ kengät, matkakorvaukset, muut edustusvaatteet (tuularit,verkkarit yms), SK Royal tai Gold-kortti :D

Alussa varmaan nämä kaksi muuta jannua ottavat vähän enemmän vastuuta, koska ovat aiemminkin valmentaneet, viimeksi Hakan 97-ikäluokkaa, ja toinen noista on itseasiassa valmentanut allekirjoittanutta B-junnuissa, vaikka on minua vain 4 vuotta vanhempi. Minä ja yksi toinen jannu sitten vähän opetellaan varmaan kuvioita alussa.

Toivon että tämä tuo elämääni vähän muutakin sisältöä kuin; työn, brenkun ja spämmäilyn. Kovalla innolla ainakin lähdetään!
jiibzter

Poissa Poissa


Vastaus #93 : 07.11.2008 klo 09:02:06

Nyt on homma edennyt siihen vaiheeseen..

Hieno homma. Olen kyllä aika varma että on helpompi aloittaa vanhoista tytöistä. He ovat kypsempiä (ainakin pelikentällä  ::) ) ja tietävät miten homma toimii. Ainakin mulle tämä junnujen valmennus on tuonut paljon iloa elämään. Treeneissä ja matseissa kaikki muut ajatukset häipyvät ja saa hyvän irtioton kaikesta niinsanotusti. Mieli lepää.

SK etuuksille vielä megaiso  :D :keskari:

(eikä sitten houkutella pissiksiä spämmiluolaan brenkuttelemaan)
elhadjidiouf

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Valkeakosken Haka


Vastaus #94 : 07.11.2008 klo 09:13:22

Kyllä tätä lähdetään ihan ammattimaisella asenteella hoitamaan, eikä mitään typeryyksiä ruveta harrastamaan
Maikson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Prutkuli


Vastaus #95 : 08.11.2008 klo 19:22:50

Itse olen ollut nyt kaksi kertaa HIFK:n B-junioreiden harjoituksissa ja sitä pitäisi parin muun jannun kanssa ruveta vetämään. Saa nähdä mitä tästä tulee, kun valmentajakokemusta ei ole edes vähää alusta.
Väärä Cowboy

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Väärinkannattaja


Vastaus #96 : 10.11.2008 klo 16:10:28

Itse olen ollut nyt kaksi kertaa HIFK:n B-junioreiden harjoituksissa ja sitä pitäisi parin muun jannun kanssa ruveta vetämään. Saa nähdä mitä tästä tulee, kun valmentajakokemusta ei ole edes vähää alusta.

Onko tämä sama joukkue jossa valmentajina Mäkinen, Nick ja Eerola(?)? Pitäisi ainakin valmennusosaaminen heillä olla kunnossa joten todennäköisesti saat hyviä vinkkejä.
Maikson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Prutkuli


Vastaus #97 : 10.11.2008 klo 16:18:21

Onko tämä sama joukkue jossa valmentajina Mäkinen, Nick ja Eerola(?)? Pitäisi ainakin valmennusosaaminen heillä olla kunnossa joten todennäköisesti saat hyviä vinkkejä.

Sama joukkue kyseessä. Mäkinen on tällä hetkellä Ranskassa ja tulee ilmeisesti takaisin tammikuussa ja Nick on myös ollut nyt sivussa joten olen tavannut vasta Eero Laurilan (ei Eerola ::)) ja hän ainakin vaikuttaa erittäin asiansa osaavalta kaverilta jolta voin varmasti oppia paljon.

Tammikuussa tulossa jonkinlaisia muutoksia valmennuksen osalta. Ainakin Laurila siirtyy HIFK/2:n puikkoihin, joten itse jään luultavasti Nickin tai Mäkisen kanssa hoitamaan B-junnuja.
Väärä Cowboy

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Väärinkannattaja


Vastaus #98 : 10.11.2008 klo 16:23:52

Itse pelaan Mäkisen kanssa samassa joukkueessa. Nick pelannut ennen. Hyviä tyyppejä ja varmasti osaavat hommansa. Enpä usko, että pulaan joudut vaan miekkosten parissa kyllä opit paljon.
jiibzter

Poissa Poissa


Vastaus #99 : 10.11.2008 klo 17:03:50

Ajattelin eka tehdä oman ketjun mutta kysytään nyt täältä.

Vannotteko sokeasti jonkun tietyn menetelmän nimeen valmentaessanne ? Coerver, Tanoke yms.. Kirjat hankittu ja sieltä katsotaan malliharjoitukset.

Vai  menettekö ihan 'mutu'pohjalla ja teette harjoituksia maalaisjärjen mukaan.

 
Sivuja: 1 ... 3 [4] 5 ... 51
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa