FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
05.12.2024 klo 05:14:07 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 35 [36] 37 ... 51

Kirjoittaja Aihe: Täällä ryhdytään superjunnujen valmentajaksi  (Luettu 126363 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
ohimo

Poissa Poissa

Vastaus #875 : 09.05.2011 klo 13:20:01

Sope, minkä ikäisistä on kyse. On noista kivien kerääjistäkin kohtalaisia pelureita kehittynyt aina silloin tällöin.
Sope

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KemPa

Vastaus #876 : 09.05.2011 klo 13:36:28

Sope, minkä ikäisistä on kyse. On noista kivien kerääjistäkin kohtalaisia pelureita kehittynyt aina silloin tällöin.

-03. Se onkin yksi syy miksi sentään jaksaa keskittyä niihin, kun aina ajattelee, että "Ehkä tuostakin vielä tulee jotakin..." (vaikka ei niistä tule, lahjakkakkuus on intoa treenata ja lahja treenata järkevästi).

Se on vain pirun raskasta, kun on muutama, jotka eivät tee ellei henkilökohtaisesti ohjaa koko ajan ja "pakota" tekemään. Olen myös miettinyt sitä, että laittaa näitä vasta-aloittaneita ja pidempään treenanneita jauhamaan yksinkertaisia juttuja, joista olisi heille juuri nyt eniten hyötyä, ja edistyneemmille voisi vetää eri harjoitusta.

Tämä on vain miltei mahdotonta, koska:

a) kaksien erilaisten harjoitusten valmistelu ja valvonta on todella raskasta ja vaikeaa
b) aina löytyy niitä valmentajia, jotka valittavat kun heidän palloa käsillä pysäyttävä lapsensa ei saa treenata cruyff-käännöstä, koska muut saavat

Tulee tehtyä kompromisseja, joissa edistyneemmät ja heikommat treenaavat suunnilleen samanlaista harjoitusta omissa tasoporukoissa. Ei varmaan pitäisi kuitenkaan.
MJ

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jugadores del Käpylän Pallo, €uro-Klubi, Jam Tarts

Vastaus #877 : 09.05.2011 klo 13:39:19

-03. Se onkin yksi syy miksi sentään jaksaa keskittyä niihin, kun aina ajattelee, että "Ehkä tuostakin vielä tulee jotakin..." (vaikka ei niistä tule, lahjakkakkuus on intoa treenata ja lahja treenata järkevästi).

Se on vain pirun raskasta, kun on muutama, jotka eivät tee ellei henkilökohtaisesti ohjaa koko ajan ja "pakota" tekemään. Olen myös miettinyt sitä, että laittaa näitä vasta-aloittaneita ja pidempään treenanneita jauhamaan yksinkertaisia juttuja, joista olisi heille juuri nyt eniten hyötyä, ja edistyneemmille voisi vetää eri harjoitusta.

Tämä on vain miltei mahdotonta, koska:

a) kaksien erilaisten harjoitusten valmistelu ja valvonta on todella raskasta ja vaikeaa
b) aina löytyy niitä valmentajia, jotka valittavat kun heidän palloa käsillä pysäyttävä lapsensa ei saa treenata cruyff-käännöstä, koska muut saavat

Tulee tehtyä kompromisseja, joissa edistyneemmät ja heikommat treenaavat suunnilleen samanlaista harjoitusta omissa tasoporukoissa. Ei varmaan pitäisi kuitenkaan.

Omasta mielestäni kompromisseja ei pitäisi koskaan tehdä vähemmän motivoituneiden ehdoilla. Käytännössä tämä on kuitenkin toisinaan vaikeasti toteutettavissa, mikäli ei ole kahta tai useampaa valmentajaa käytössä.
koera

Poissa Poissa

Vastaus #878 : 09.05.2011 klo 15:46:13

Nollakolmosella tuollainen haaveilu ja muissa maailmoissa olo kertoo usein siitä, ettei jannu koe itseään osana ryhmää ja luultavasti myös pelkää epäonnistumisia ihan perustreeneissäkin. Kuitenkin tälläiset kaverit harvoin ovat tyhmiä, eli samalla tajuavat varsin hyvin että ovat taidoiltaan muita jäljessä.

Itse antaisin kaverille kahden kesken muutamia neuvoja + päälle parit treenit intensiivisiä perustreenejä. Käytännössä homman voisi toteuttaa niin, että vedetään parilla kiertävällä ryhmällä muutamaa harjoitetta, joista osa keskittyy perusasioihin. Heikompaa ryhmää voi sitten pitää pitempään perustreenien parissa, ilman että homma näyttää erottelulta.

Perusajatuksena siis antaa heikoimmille pelaajille riittävästi onnistumisen kokemuksia jotta jatkossa uskaltavat yrittää vähän vaikeampiakin juttuja. Oma kokemus myös lahjakkaista suomalaisnatiaisista on se, että terveen itseluottamuksen tilalla on paljon sellaista turhaa itsereflektointia. Itseluottamus on oppimisen perusedellytys ja nappulat saavat sitä vain onnistumisten kautta.
mtontola

Poissa Poissa

Vastaus #879 : 09.05.2011 klo 15:52:35

Perusajatuksena siis antaa heikoimmille pelaajille riittävästi onnistumisen kokemuksia jotta jatkossa uskaltavat yrittää vähän vaikeampiakin juttuja. Oma kokemus myös lahjakkaista suomalaisnatiaisista on se, että terveen itseluottamuksen tilalla on paljon sellaista turhaa itsereflektointia. Itseluottamus on oppimisen perusedellytys ja nappulat saavat sitä vain onnistumisten kautta.

Päivän sitaatti! Hienoa. Kyllä tuo omalla tasollaan jokaisen eteenpäin vieminen on sellainen juttu mikä myös valmentajalle lienee se palkitsevin tapa toimia. Osaanko katsoa valmentamista pelaajan lähtökohdista vai turhaudunko siihen, että yritän jotain mitä ei pitäisi?

Itse en pysty ymmärtämään tätä suuntausta missä pojat eivät kentällä ollessaan halua pelata pienpelejä. Usein olen miettinyt mistä tämä voi johtua. Yksi syy on varmasti tämä turha itsereflektointi, ei heittäydytä hauskan lajin vietäväksi vaan mietitään mitä jos joku onkin parempi tai hävitään peli. Pitäisi aina uskaltaa ja antaa pelin viedä eteenpäin. Tässä valmentaja voisi mielestäni auttaa vaikka kuinka paljon, jos tällaisia ongelmia sattuu näkemään.
ohimo

Poissa Poissa

Vastaus #880 : 10.05.2011 klo 10:47:36

Tämä on yksi paljon aikaa vievä ongelma varsinkin noin nuorten harkoissa, kuten koera jo kirjoitti. Itse olen jakanut juuri em. tavalla harkan sisällä porukan tasoryhmiin ja laittanut samalla tasolla kamppailevat treenaamaan keskenään. Kentän laidalla on varmaan innokkaita isiä seisoskelemassa joita voi laittaa valvomaan harkkaa, kun selkä on kääntyneenä toiseen ryhmään. Kannattaa muistaa ohjeistaa isät, etteivät ohjaa ihan miten sattuu.

Aika monelle pelaajalle on pallon koskettaminen niin jännittävää, että sitä arastellaan ryhmän edessä ja noille nuoremmille ja miksei vanhemmillekin aremmille olen itse vetänyt paljon treeniä missä pallollisia on kentällä samaan aikaan paljon ja harkkana pelataan tilanteita 1v1 jossa suojataan palloa. Mielestäni tämä vähentää huomattavasti arkuutta ja lisää aktiivisutta kahdesta syystä. Kun pallollisia on paljon "mokat" eivät tapahdu koko joukkueen katsoessa ja onnistumisten ansiosta tulee tunne: "Hei, mähän oon aika hyvä tässä", joka sitten ruokkii lisää aktiivisuutta ja poistaa arkuutta. Kaikilla tämä ei tietenkään toimi ja osa pelaajista ei yksinkertaisesti ota lajia omakseen, mutta tulee paikalle, kun kaveritkin on siellä. Näille surffaajille pitää sitten varata oma nurkka harkoista kunnes lopettavat, mutta 8 vuoden iässä ei toivo vielä ole menetetty.

Koeta kestää sope, tää on kärsivällisten hommaa.

Kaihlamo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jalkapallo

Vastaus #881 : 10.05.2011 klo 11:03:47

"Pallorosvo" esimerkiksi on alkuleikkinä aivan loistava myös niiden hieman heikompien itsetunnon ja -luottamuksen kasvattamiseen (onnistumisia tulee väkisin jos on vähän edes aktiivinen) - samalla myös ne kehittyneemmät saavat hyvää harjoitusta + uusia asioita voi siinä leikin lomassa tuoda esille. Alueen kokoa ja muotoa, pelaajamäärää, sääntöjä, "pallorosvojen lukumäärää" etc säätämällä leikkiä pystyy helposti viemään haluamaansa suuntaan ja samalla opettaa esimerkiksi juuri pallon suojaamista, harhautuksia, käännöksiä, pallon riistämistä, reagointia, tilankäyttöä/-hahmottamista, kosketusten suuntaamista etc... Ja mikä tärkeintä niin lapset on aina ihan pähkinöinä siitä.

« Viimeksi muokattu: 10.05.2011 klo 11:05:51 kirjoittanut Kaihlamo »
Metusalem

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vasta Olympique de Marseille oli meitä parempi!

Vastaus #882 : 10.05.2011 klo 20:31:55

"Pallorosvo" esimerkiksi on alkuleikkinä aivan loistava myös niiden hieman heikompien itsetunnon ja -luottamuksen kasvattamiseen (onnistumisia tulee väkisin jos on vähän edes aktiivinen) - samalla myös ne kehittyneemmät saavat hyvää harjoitusta + uusia asioita voi siinä leikin lomassa tuoda esille. Alueen kokoa ja muotoa, pelaajamäärää, sääntöjä, "pallorosvojen lukumäärää" etc säätämällä leikkiä pystyy helposti viemään haluamaansa suuntaan ja samalla opettaa esimerkiksi juuri pallon suojaamista, harhautuksia, käännöksiä, pallon riistämistä, reagointia, tilankäyttöä/-hahmottamista, kosketusten suuntaamista etc... Ja mikä tärkeintä niin lapset on aina ihan pähkinöinä siitä.

Vaikuttaa hyvältä. Voisitko tarkentaa sääntöjä ja ideaa hieman tarkemmin?
Sope

Poissa Poissa

Vastaus #883 : 10.05.2011 klo 20:44:00

Tänään oli treenit, joiden lopuksi keskustelin tämän yhden vanhemman kanssa. Oli itse asiassa yllättäen ihan asiallista (jotenkin odotti tämän kaiken muun paskan jälkeen jotain vuodatusta). Oli kiinnostunut, että millä perusteella joukkueet on jaettu ja kyseli miten voi päästä joukkueesta toiseen (mitä pitää harjoitella jne.) ja kuinka pitkään mennään näillä joukkuejaoilla. Kerroin, että tämä kesä mennään näillä ja syksymmällä katsotaan tilannetta uudestaan. Halusi vain tietää, koska poika oli kysellyt, että miten voi päästä pelaamaan kovempaan porukkaan, eikä itse osannut vastata, kun ei ymmärrä jalkapallosta ihmeempiä.

Treeneissä oli ensin koppipeliä, jossa jaoin porukan kahteen eri peliin. Toisessa nämä vähän edistyneemmät ja toisessa heikommat. Muutin sääntöjä alun jälkeen niin, että palloa saa pitää vain n. 3 sekuntia, jolloin pitää tehdä nopeampia ratkaisuja (en salli ikinä käsistä repimistä, jolloin peruspelissä voi hakea heittoa periaatteessa vaikka kuinka kauan). Seuraavaksi muutin tilannetta niin, että pallollinen saa liikkua tuon kolmen sekunnin aikana. Vedin itse heikompaa porukkaa ja suurella osalla alkoi löytyä liikettä.

Koppipelin jälkeen otin juurikin tuon pallorosvon. Vedin heikompien porukkaa, jossa oli aluksi kaksi pallorosvoa 12 porukassa. Lisäsin määrän kolmeen, koska tuli liikaa seisoskelua. Edelleen arkailua, mutta pitää alkaa ottamaan tuota tehotreeninä heikompien kanssa. Sen huomasi, että alkoi tulla jo ääntä ja kinaa parilta seisoskelijalta "miksi tulet ottamaan koko ajan multa?", joka on aina hyvä merkki. Jos vituttaa, niin silloin homma kiinnostaa.

Seuraavaksi treeniä, jossa oli syöttö, syöttäjän tötsänkierto ja nopea 1 vs. 1 tilanne maaliin. Vedin edistyneempiä ja vauhtia riitti ihan kohtuudella. Kuuma päivä hieman verotti.

Lopuksi peliä 4 vs. 4 maalivahdeilla ja ponnautteluharjoituksia.
Kaihlamo

Poissa Poissa

Vastaus #884 : 10.05.2011 klo 21:03:10

Vaikuttaa hyvältä. Voisitko tarkentaa sääntöjä ja ideaa hieman tarkemmin?

No meillä homma toimii seuraavasti (eli jossain muualla voidaan vetää eri "säännöillä") Eli rajattu alue (muoto voi olla mikä tahansa - meillä useimmin neliö), jossa osalla pallo ja osa on ilman palloa "pallorosvoina" - kun saat pallon pois niin roolit vaihtuu. Mitä enemmän suhteessa pallorosvoja sen enemmän yleensä säpinää. Jos pallo menee alueen ulkopuolelle niin voi toimia joko normaalien jalkapallosääntöjen mukaan siinä kumpi jatkaa (eli riippuen kumman jalasta pallo menee yli) tai sitten niin, että aina pallorosvo saa näissä tilanteissa pallon. Jos pitää alueen ahtaana tulee paljon käännöksiä ja pallon suojaamista - ja kun aluetta vähän suurentaa niin tulee paljon selkeämpiä 1v1 tilanteita, jolloin pääsee koutsaamaan paremmin harhautuksia, tilan havainnointia ja kosketusten suuntaamista. Sama tietysti toimii myös puolustuspelin koutsaamisen osalta käänteisenä. Meillä myös on "liukkarikielto" voimassa, jolloin pelaajat oppivat sen, että pallonriistäminen on paljon tehokkaampaa silloin kun pystyt myös itse jatkamaan peliä sen riiston jälkeen.

Pohjimmiltaan todella yksinkertainen leikki siis kyseessä ja varmasti suurimmalle osalle täysin tuttu ja jo käytössä oleva.
Metusalem

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vasta Olympique de Marseille oli meitä parempi!

Vastaus #885 : 10.05.2011 klo 21:06:00

Kiitos!

Edit:Ainiin

Kyselin asiaa sen vuoksi, että olen alkanut valmentaa -04 junnuja ensin apuvalmentajana ,ja jos homma alkaa toimii, niin sitten yksin.
Kolmen reenin jälkeen fiilikset hyvät. Uskomattoman aitoa ja kovaa innostusta tytöillä.
« Viimeksi muokattu: 11.05.2011 klo 09:48:11 kirjoittanut Metusalem »
Sinkkis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Liverpool since 2018

Vastaus #886 : 11.05.2011 klo 12:12:49

Eilen tuli katsottua eräs T01 piirisarjan peli. Näin aloittelevana valmentajana ihmettelin toisen joukkueen peliä, koska maalivahti antoi ihan kaikki maalivahdin käsiin tulleet pallot pitkänä kädestä potkien. Näinkö ne asiat pitää hoitaa? Keskikenttä ja puolustajat varmaan kehittyy kun pallo lentää kaaressa vastustajan puolustajille...
marcelo vieira da silva

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Morbo

Vastaus #887 : 11.05.2011 klo 12:54:38

Eilen tuli katsottua eräs T01 piirisarjan peli. Näin aloittelevana valmentajana ihmettelin toisen joukkueen peliä, koska maalivahti antoi ihan kaikki maalivahdin käsiin tulleet pallot pitkänä kädestä potkien. Näinkö ne asiat pitää hoitaa? Keskikenttä ja puolustajat varmaan kehittyy kun pallo lentää kaaressa vastustajan puolustajille...
Voihan tässä olla hyviäkin puolia: tilanteisiin meneminen, haltuunotot, puhe, pääpeli jne. voisi kehittyä. Tosin en tiedä minkä tasoista futista T01 pelataan.
Toki kaaressa lentäville avauksille varovaisen sarkastinen Ylos :D
Kaihlamo

Poissa Poissa

Vastaus #888 : 11.05.2011 klo 13:08:00

Vaikka tässä asiassa ollaan mentykin eteenpäin paljon niin silti ei varmasti ollut viimeinen kerta kun saat samaa asiaa ihmetellä.

Mulla on nyt 1 1/2 viikon sisään tapahtunut pari eri kertaa ihan hauska tapahtuma liittyen tähän asiaan. Toisella kertaa meidän pelaaja kysyi ihan närkästyneenä kesken pelin multa, että miksi vastustaja pelaa pelkkää pitkää palloa. Toisella kertaa kesken pelin vastustajan maalivahdin potkaistua kädestä yksi meidän pelaaja kentällä spontaanisti totesi kovaan ääneen "Roiskintaa!".

Kävin tästä asiasta kiivaan keskustelun sunnuntaina vastustajan valmentajan kanssa. Tämä valmentaja piirsi mulle vihkoon jalkapallokentän, joka oli jaettu kolmanneksiin ja selitti kuinka puolustuskolmanneksella ei oteta minkään sortin riskiä pallon kanssa. Eli pallo laitetaan aina lentämään ja harhauttaminen on kiellettyä. Vasta hyökkäyskolmanneksella harhauttaminen on sallittua. On kuulemma ainut oikea tapa opettaa pelaajia pelaamaan. Ei kuulema ole merkitystä sillä minkä ikäisiä pelaajia on kyseessä - kun kerroin hänen filosofiansa olevan mulle tuttu aikuisten joukkueen valmennuksessa, mutta 8-vuotiaana pitäisi antaa poikien pelata ja kokeilla eri ratkaisumalleja. Joukkueen pelaajien vanhemmat toki muistivat kiittää valmentajaa kovalla äänellä loistavasta voittavasta taktiikasta. Voittava taktiikka 8-vuotiaiden pelissä kuulostaakin juuri siltä mihin suuntaan toivoisi jalkapallon Suomessa menevän Alas
ohimo

Poissa Poissa

Vastaus #889 : 11.05.2011 klo 13:13:18

[kristallipallo] Hm, parin vuoden päästä näen joukkueen valmentajan valittamassa, kun pakit eivät osaa antaa yhtään onnistunutta syöttöä omille... syynä huono materiaali. [/kristallipallo]
Sope

Poissa Poissa

Vastaus #890 : 11.05.2011 klo 20:19:38

Luulen, että lopetin tänään koko homman kuin seinään. Vähän vittumaista jättää homma tolla tavalla, mutta kiinnostus tippui hetkessä nollaan. Onneksi joukkueella on vielä valmentajia, etteivät tipu tyhjän päälle.

Jojot halusivat jutella tänään pelin jälkeen. Heidän mielestään joukkueen toimijoilla on huono ilmapiiri, kun valmentajat ovat käskeneet heidän olla puuttumatta pelillisiin asioihin, ja kun siitä sanotaan niin tylysti. Mun mielestä heidän ei tarvitse puuttua pelillisiin asioihin, koska en minäkään puutu joukkueenjohtoon. Etenkään kun he eivät oikeasti tajua jalkapallosta tai valmentamisesta yhtään mitään. Kerroin oman mielipiteeni mustamaalauksesta ja johtokuntaan valittamisesta ja siitä, että heidän pitäisi tajuta, että haukkuessaan jotain apuvalmentajaani, he haukkuvat minun valmennusryhmääni ja välillisesti minua. Pinna paloi lähinnä sen takia, että tänään tuli viestiä johtokunnalta, että heille on esitetty joukkueen toimintaa ja kerrottu ettei toiminta ole hyvää. Esittelijöiksi paljastui nämä jojot, jotka eivät voineet tulla puhumaan asioista kasvotusten aikaisemmin.

Vähän vituttaa nyt, kun tuli vajan neljän kauden hommalle tällainen lopetus. Toisaalta nyt huojentaakin. Vajaa vuoden ikäinen tyttö saa nyt reilusti enemmän sitä huomiota mitä ansaitsee. Vapaa-aikaakin olisi nyt, eikä heti keksi mitä kaikkea voisi tehdä.
Yourworstnightmare

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves, Suomi, West Ham

Vastaus #891 : 11.05.2011 klo 20:42:16

Luulen, että lopetin tänään koko homman kuin seinään. Vähän vittumaista jättää homma tolla tavalla, mutta kiinnostus tippui hetkessä nollaan. Onneksi joukkueella on vielä valmentajia, etteivät tipu tyhjän päälle.

Jojot halusivat jutella tänään pelin jälkeen. Heidän mielestään joukkueen toimijoilla on huono ilmapiiri, kun valmentajat ovat käskeneet heidän olla puuttumatta pelillisiin asioihin, ja kun siitä sanotaan niin tylysti. Mun mielestä heidän ei tarvitse puuttua pelillisiin asioihin, koska en minäkään puutu joukkueenjohtoon. Etenkään kun he eivät oikeasti tajua jalkapallosta tai valmentamisesta yhtään mitään. Kerroin oman mielipiteeni mustamaalauksesta ja johtokuntaan valittamisesta ja siitä, että heidän pitäisi tajuta, että haukkuessaan jotain apuvalmentajaani, he haukkuvat minun valmennusryhmääni ja välillisesti minua. Pinna paloi lähinnä sen takia, että tänään tuli viestiä johtokunnalta, että heille on esitetty joukkueen toimintaa ja kerrottu ettei toiminta ole hyvää. Esittelijöiksi paljastui nämä jojot, jotka eivät voineet tulla puhumaan asioista kasvotusten aikaisemmin.

Vähän vituttaa nyt, kun tuli vajan neljän kauden hommalle tällainen lopetus. Toisaalta nyt huojentaakin. Vajaa vuoden ikäinen tyttö saa nyt reilusti enemmän sitä huomiota mitä ansaitsee. Vapaa-aikaakin olisi nyt, eikä heti keksi mitä kaikkea voisi tehdä.

Ei jumalauta. Surullista. :( Eikö seuran johto ole halunnut kuulla ollenkaan sinun versiotasi tapahtumista jne.?

Noita tollasia joukkueenjohtajia on tullut itselläkin vastaan liian monia. Haluavat puuttua asioihin mitkä eivät heille kuulu. Onneksi meillä on seurassa selkeät toimintatavat ja mustaa valkoisella ja se helpottaa osittain, koska tietää olevansa lopulta monissa asioissa vahvoilla. Ja lisäksi seuran päälliköt tukevat yleensä vahvasti valmennuksen päätöksiä, jolloin tämä pelleily saa yleensä lopun.

Jaksamisia sinne. Uskon että tulevat vielä katumaan päätöksiään.
« Viimeksi muokattu: 11.05.2011 klo 20:44:32 kirjoittanut Yourworstnightmare »
fingerström

Poissa Poissa

Vastaus #892 : 11.05.2011 klo 20:42:55

Oli sitten tapahtumien kulku mikä tahansa, niin kuvatunlaisena tämä on seuraus aina viime pelissä, kun vallitsee ei seuran auktoriteetti ja toiminnan ohjaus vaan vanhempien diktatuuri ja sen myötä joukkueet toimivat "itsenäisesti". Vanhemmat pitää saada duuniin mukaan, mutta niin, että he silloin ovat ajatuksellisesti mukana seuratoiminnassa, eivät P01/Kannibaalit -joukkueen toiminnassa ja ikäänkuin sen seuratoiminnan kautta mukana joukkuetoiminnassa. Parasta olisi, jos jojot ja joukkueitten päävalmentajat eivät olisi lasten vanhempia ainakaan niin, että he seuraisivat lastansa aina ikäluokka kerrallansa ylöspäin.
Sope

Poissa Poissa

Vastaus #893 : 11.05.2011 klo 20:53:55

Ei jumalauta. Surullista. :( Eikö seuran johto ole halunnut kuulla ollenkaan sinun versiotasi tapahtumista jne.?

Ei seuran johto ole vielä edes tietoinen asiasta. Kai ne olisi halunneetkin kuulla, mutta tajusin sen itsekin tänään, että ei ole enää yhtään motivaatiota ja halua tällaiseen puljaamiseen ja varmasti valmentaminenkin kärsisi siitä, että ei ole enää yhtään halua valmennukseen. Ilmoittelen huomenna heille päätöksestäni. Saatan vielä vetää muutamat treenit, jos on ihan pakko, mutta toivottavasti ei joudu tuohon jumittumaan.

En ole kyllä ihan varma, että tuleeko koko valmennushommaa lopetettua, mutta ainakin nyt tuntuu, että tauko tekisi hyvää. Saa nähdä syttyykö polte kentälle jossain vaiheessa.

Nyt tulee varmasti alettua itsekin urheilla enemmän. Nyt ehdin firman futishommiin ja tulee varmasti syötyäkin paremmin. Treenien ja pelien aikojen takia on tullut välissä syötyä kaikkea paskaa ja liikunnan väheneminenkin on alkanut näkyä reilustikin vyötäröllä (näytän vähän kaikkien aikojen hyökkääjältä).
TheSlave

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomifutis

Vastaus #894 : 11.05.2011 klo 23:11:03

Saatan vielä vetää muutamat treenit, jos on ihan pakko, mutta toivottavasti ei joudu tuohon jumittumaan.

Jos mahdollista niin tyly linja vain: "koska joukkueen toiminta ei kuulemma ole hyvää niin parempi että lähden heti". Kunhan infoat vaan muita valmentajia ja seuran johtoa mitä olet tekemässä ja miksi. Sitten vaan se vapaa-aika siirretään normielämään: lisää urheilua, parempaa syömistä, koti-isäilyä ja vaikkapa valmennuksen teoriapuolen tankkaamista kirjallisuuden avulla tms. Sitten kun pahin on ohi (parin viikon / parin vuoden päästä) niin uutta matoa koukkuun ja johonkin toiseen seuraan jos vain asuinpaikan puolesta mahdollista. Ota kaikki ilo irti siitä vapaa-ajasta mitä nyt tulee koska se ei ole ikuista (sekä hyvässä että pahassa mielessä). Se kannattaa käyttää hyödyksi.

Joka tapauksessa jaksamisia, olen ollut vastaavassa tilanteessa työelämän puolella ja totuus on se että lopullinen voittaja olin minä ja perhe.
rukkanen

Poissa Poissa

Vastaus #895 : 12.05.2011 klo 07:53:36

Ei seuran johto ole vielä edes tietoinen asiasta. Kai ne olisi halunneetkin kuulla, mutta tajusin sen itsekin tänään, että ei ole enää yhtään motivaatiota ja halua tällaiseen puljaamiseen ja varmasti valmentaminenkin kärsisi siitä, että ei ole enää yhtään halua valmennukseen. Ilmoittelen huomenna heille päätöksestäni.

Yhtään ottamatta kantaa omaan ratkaisuusi (siis jatkosi osalta), niin saata nyt ihmeessä juurta jaksain koko episodi (tai kaikki episodit) seuran johdon tietoon. Annat heille tällöin ainakin mahdollisuuden korjata olosuhteita niin, että seuraavalle ko. joukkueeseen valmentamaan tulevalle ei käy samoin.

Noin muuten todella ikävä juttu ja jos näin forumkirjoitusten perusteella pitäisi arvioida, niin toivoisin kyllä, että jossain vaiheessa aikalisän jälkeen jaksaisit jatkaa valmentamista Ylos
A.I.Virtanen

Poissa Poissa

Vastaus #896 : 12.05.2011 klo 11:07:10

Minkälaisilla harjoitteilla kehitätte nappulaikäisten tasapainoa? Yllätävän huonossa jamassa tasapaino on monilla 8-9-vuotiailla.
Sope

Poissa Poissa

Vastaus #897 : 12.05.2011 klo 11:18:46

Minkälaisilla harjoitteilla kehitätte nappulaikäisten tasapainoa? Yllätävän huonossa jamassa tasapaino on monilla 8-9-vuotiailla.

Yhdellä jalalla seisomista ja hyppyjä yhdellä jalalla, jossa käännytään 90 astetta johonkin suuntaan on ihan perus. 180 astettakin saattaa onnistua.

Samat silmät kiinni vähän vaikeampaa.

Yksi variaatio on, jos pitää yhdellä jalalla seisten heittää palloa ja ottaa kiinni tai potkaista ilmasta toisen heitosta.
MJ

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jugadores del Käpylän Pallo, €uro-Klubi, Jam Tarts

Vastaus #898 : 12.05.2011 klo 11:56:20

Koordinaatiotikkailla tehdään yhdellä jalalla hyppyjä. Ja tasapainolautaa olen suositellut kotiin ostamaan.

Treenien jälkeen välillä noista liikkeistä 7, 8, 9 ja 10

Kuulostaa tuo Sopen treenikin ihan hyvältä. Polvivaivoista läpi peliuran kärsineenä vaan alitajunta lyö vastaan noille yhdellä jalalla tapahtuville käännöksille, jossa koko paino kuormittaa polvea.

Edit: Ja mielestäni huomiosi on täysin oikea. Junnuilla tosiaan keskimääräisesti yllättävänkin huono tasapaino, kuten myös koordinaatio.
« Viimeksi muokattu: 12.05.2011 klo 12:06:06 kirjoittanut MJ »
defcon1

Poissa Poissa

Vastaus #899 : 12.05.2011 klo 14:58:25

Noiden staattisten juttujen lisäksi vaikka kuperkeikkoja eteen ja taakse, tai loppukisana 5-10 pyörähdystä ja päälle pieni juoksukisa - se korvan tasapainosysteemi kun tarvitsee kehittymiseensä myös liikettä. [Omat muksut aikanaan tykkäs kieriskellä alas pulkkamäessä, ja tuttu lekuri rauhoitteli että ne tarvii sitä tasapainon kehittymiseen...]
Hyvä jos keksii noiden yhden jalan palautusten lisäksi muitakin juttuja joissa on pallo mukana: vaikka syöttö itselle penkin yli ja perään.

Sivuja: 1 ... 35 [36] 37 ... 51

Siirry: