FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
04.12.2024 klo 13:27:26 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 ... 37 [38] 39 ... 51
 
Kirjoittaja Aihe: Täällä ryhdytään superjunnujen valmentajaksi  (Luettu 126360 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kaihlamo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jalkapallo


Vastaus #925 : 18.05.2011 klo 09:52:57

...

Ihan yksinkertaisista asioista liikkeelle. Pallo/pelaaja ja paljon kosketuksia + paljon ihan perusliikunnallisuutta kehittäviä juttuja - ja jonot hiuksista vittuun, tai siis jonoja saa kyllä olla osassa treeneistä kunhan jonoissa ei ole paljon pelaajia (max 2-4) - eli mahdollisimman paljon toimintaa niille nappuloille.
ohimo

Poissa Poissa


Vastaus #926 : 18.05.2011 klo 10:03:59

Oisko kellään antaa neuvoa/vinkkiä että minkälaisista asioita sitä lähtis opettaan näitä jalkapallokoululaisia?? Omaa pelaajauraa on kyllä taustalla ihan kiitettävästi mutta ei käytännössä tämän ikäisten 5-7v *valmenuksesta* ole kyllä mitään hajua....
Kiinnostusta kyllä asiaan olis ja varmaan se pitää lähteä *kahlaamaan* näitä valmennuskurssejakin?
Mutta näin aluksi olis kyllä mukava kuulla että mitäköhän te aikaisemmin vetäneet olette saaneet tunnin harjoitukset menemään kivasti läpi? (mustaapekkaa ei kait ole tarkoitus olla koko tuntiakaan....)

Aihetta varmasti sivuttu paljon, mutta paljon pallonkuljetusta erilaisilla leikeillä. Hippaleikit, Pelimies(ent. mustamies). 5v ikäisillä paljon harkkoja joissa kaikilla on pallo. Mielikuvitus on näillä vilkas. Tötsistä voi tehdä esim. saaria tai kaupunkeja jonne pallo pitää kuljettaa jne...

Kun vähän alkaa sujua, niin pallorosvo on parhaita pelejä pallon suojaamisen oppimiseen.

Kyyniset teinit on sitten ihan eri juttu...
joosar

Poissa Poissa


Vastaus #927 : 18.05.2011 klo 10:22:15

Ihan yksinkertaisista asioista liikkeelle. Pallo/pelaaja ja paljon kosketuksia + paljon ihan perusliikunnallisuutta kehittäviä juttuja - ja jonot hiuksista vittuun, tai siis jonoja saa kyllä olla osassa treeneistä kunhan jonoissa ei ole paljon pelaajia (max 2-4) - eli mahdollisimman paljon toimintaa niille nappuloille.
Eli jos lähtis rakentaan tunnin vuoroa niin oisko ihan ensiks paras ottaa joku pienpeli jotta lapset sais sen *alkuinnostuksen* purettua alta pois ja sen jälkeen tosiaan jotain pallon kanssa tehtäviä juttuja?? Esim. keilojen kiertelyä... syöttelyä toisille (sisäterä syötön opettelua).....mitä vielä?? Kun on ihan *nöösi* näissä vetäjän hommissa että tarvis tosiaan jonkun selvän rakenteen treenin vetämiseen! Olen kyllä lukenut tämänkin ketjun huolella läpi ja on tullut kyllä tosi hyviä asioita esille täältä (loistava homma että jotkut jaksavat kommentoida/neuvoa näistä asioista)
Kaihlamo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jalkapallo


Vastaus #928 : 18.05.2011 klo 10:39:39

Eli jos lähtis rakentaan tunnin vuoroa niin oisko ihan ensiks paras ottaa joku pienpeli jotta lapset sais sen *alkuinnostuksen* purettua alta pois ja sen jälkeen tosiaan jotain pallon kanssa tehtäviä juttuja?? Esim. keilojen kiertelyä... syöttelyä toisille (sisäterä syötön opettelua).....mitä vielä?? Kun on ihan *nöösi* näissä vetäjän hommissa että tarvis tosiaan jonkun selvän rakenteen treenin vetämiseen! Olen kyllä lukenut tämänkin ketjun huolella läpi ja on tullut kyllä tosi hyviä asioita esille täältä (loistava homma että jotkut jaksavat kommentoida/neuvoa näistä asioista)


Mun treenirakenne on ollut aiemmin (nykyään mennään enemmänkin ns. norm. harjoitusrakenteen mukaisesti):

0-15 min alkuleikki/-peli - opetettava asia voi olla jo mukana leikin muodossa niin että pelaajat eivät edes tätä huomaa
15-30 min tekninen osa - ns. opetettava asia
30-50 min peliä - mieluusti se opetettu asia seuraa myös tähän peliin
50-60 min loppuleikki/-huipennus (viestikisat toimii aina :) )

Itse en opettaisi syöttämistä kuin korkeintaan sen osalta mitä sen sisäsyrjäsyötön tekninen suorittaminen vaatii. Nämä toki koulukuntaeroja - eli jotkut haluaa opettaa syöttämisen heti, mutta itse uskon ja toteutan vahvasti sellaista filosofiaa, jossa henkilökohtainen taito ja uskallus pallon kanssa on 5-8-vuotiaille se tärkein juttu - siis minä ja pallo + 1v1. Kahden tai kolmen pelaajan yhteistyö tulee sitten vasta +9-vuotiaana, jota varten sitä syöttämistä sitten aletaan vaatimaan ja harjoittelemaan (toki myös hieman etukäteen). Eli paljon jalan/jalkaterän monipuolista käyttämistä (sisäterä, jalkapöytä, ulkoterä, jalkapohja etc), harhautuksia, käännöksiä ja muista pyrkiä siihen että "nopeat jalat" on aina tekemisessä mukana. Keinot sitten on jokaisen itse valittavissa - jotkut tykkää esim. kartioiden pujottelusta, itse en juurikaan tästä kauheasti välitä. Eli käytä sellaisia harjoitteita ja juttuja, joissa haluamaasi asiaa mielestäsi parhaiten pystyy opettamaan.
Sope

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KemPa


Vastaus #929 : 18.05.2011 klo 10:53:51

Komppaan Kaihlamoa tuossa syöttöjutussa. 5-7-vuotiaat on luonnostaan Messejä ja Crisu Ronaldoja tai heitä pitää ainakin kannustaa siihen.

Mun mielestä tärkeimmät asiat mitä 5-7-vuotiaan pitää oppia:

1) palloa ei tarvitse pelätä ja sitä pitää haluta itselle

*pelaaja voi jäädä/jättäytyä pelin ulkopuolelle, suosi pienpelejä, joissa on pakko osallistua (1 vs. 1, 2 vs. 2)

2) pallon kanssa pitää uskaltaa tehdä jotain (syötön opettaminen on siitä huono, että arka pelaaja, joka roiskaisee pallon heti pois voi luulla syöttävänsä)

*pienpeleissä on hyvä käyttää sääntöä, jossa maali tehdään kuljettamalla, jolloin palloa on pakko lähteä kuljettamaan

Älä missään tapauksessa tee sitä virhettä mitä itse tuli tehtyä välillä viime kesänä, että kun kentällä oli vain kaksi maalia ja vähän valmentajia, että kaikki pelaavat yhtä aikaa (esim. 7 vs. 7). Tee mieluummin monta 1 vs. 1 tai 2 vs. 2 peliä, joissa laitat tuon kuljetusmaalisäännön, jolloin pallot ei karkaile ja voit vaikka yksin valvoa useampaa peliä.
mtontola

Poissa Poissa


Vastaus #930 : 18.05.2011 klo 11:18:21

Älä missään tapauksessa tee sitä virhettä mitä itse tuli tehtyä välillä viime kesänä, että kun kentällä oli vain kaksi maalia ja vähän valmentajia, että kaikki pelaavat yhtä aikaa (esim. 7 vs. 7). Tee mieluummin monta 1 vs. 1 tai 2 vs. 2 peliä, joissa laitat tuon kuljetusmaalisäännön, jolloin pallot ei karkaile ja voit vaikka yksin valvoa useampaa peliä.

Respekt!
joosar

Poissa Poissa


Vastaus #931 : 18.05.2011 klo 11:29:58

Tuosta sisäterän syöttämisen opettamisesta minäkin olen kyllä samaa mieltä kanssanne mutta kun vaikka luki tuon Jermenko SR:n kommenttia (oli muuten mielenkiintoinen juttu) missä esim. suomalaiset on jäljessä kansainvälisesti niin hän mainitsi muistaakseni tuon syöttämisen taidon.. Hän on opettanut kaikille pojilleen ihan ensimmäisenä tuota sisäterä syötön taitoa?
rukkanen

Poissa Poissa


Vastaus #932 : 18.05.2011 klo 11:42:41

Tuosta sisäterän syöttämisen opettamisesta minäkin olen kyllä samaa mieltä kanssanne mutta kun vaikka luki tuon Jermenko SR:n kommenttia (oli muuten mielenkiintoinen juttu) missä esim. suomalaiset on jäljessä kansainvälisesti niin hän mainitsi muistaakseni tuon syöttämisen taidon.. Hän on opettanut kaikille pojilleen ihan ensimmäisenä tuota sisäterä syötön taitoa?

Juu, mutta tässä aiemmin saamasi kommentit eivät sitä "kieltäneetkään" opettamasta. Tuo Jeremenko SR:n kommentti koski pikemminkin potkutekniikkaa (tuossa asiayhteydessä) kuin varsinaisesti syöttämistä. Pikkujunnuille potkutekniikkaa voi hyvin opettaa pareittain niin, että yritetäänkin potkaista pallo (maassa) muutaman metrin levyiseen maaliin parin ohi. Samalla saadaan toistoja myös haltuunotoista.

Siis (X:t tötsiä, A ja B pelaajat ja o pallo) :

X   <– 2–3 m –>   X
         A


^
|
5–8 m
|
v
          o
         B
X   <– 2–3 m –>   X

defcon1

Poissa Poissa


Vastaus #933 : 18.05.2011 klo 14:30:34

Pelkästään lisäämällä tuohon rukkasen treeniin keskelle yks puolustava, ollaan jo tilanteessa jossa saadaan
1) pienillekin pelaajille muutakin ajateltavaa kuin "minä ja pallo", eli treeniin joku muukin tavoite kuin maalin tekeminen ("välitavoitteista" on hyötyä sitten myöhemmin), ja näin
2) joukkuepelin siemen kylvetyksi.
Samaan päästään kun 1v1-pelistä tehdään 2v1-peli, se joukkuepeli ja syöttö tulee ihan automaattisesti mukaan.

Kaihlamon kanssa on samasta asiasta ennenkin keskusteltu, ja vaikka K asiansa sinänsä hyvin perusteleekin, olen edelleen sitä mieltä että joukkuepelin alkeiskurssi ei haittaa noita samoin äärimmäisen tärkeitä "henkilökohtainen taito ja uskallus pallon kanssa"-juttuja.
Sope

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KemPa


Vastaus #934 : 18.05.2011 klo 14:55:31

Pelkästään lisäämällä tuohon rukkasen treeniin keskelle yks puolustava, ollaan jo tilanteessa jossa saadaan
1) pienillekin pelaajille muutakin ajateltavaa kuin "minä ja pallo", eli treeniin joku muukin tavoite kuin maalin tekeminen ("välitavoitteista" on hyötyä sitten myöhemmin), ja näin
2) joukkuepelin siemen kylvetyksi.

Jos tuohon lisätään tuo puolustava pelaaja keskelle, niin harjoitellaanko siinä edelleen syöttöä ja haltuunottoa vai onko harjoituksen harjoitettava asia siirtynyt johonkin muuhun asiaan?

Olen itse vetänyt tuota rukkasen kuvaamaa harjoitusta. Siinä on se hyvä puoli, että syötöt ovat tarpeeksi kovia. Jos sanoo pelaajille, että syötelkää pareittain, ovat syötöt usein turhan löysiä. Jos "tavoitteena" on saada pallo sisäsyrjäpotkulla maata pitkin maaliin, ovat potkut kovempia kilpailuhenkisyyden vuoksi. Turhan paljon itsekin tullut nähtyä junnuja, joilla tekniikka riittäisi muuten, mutta haltuunotot kusee kovassa temmossa ja aikuisten kovuisilla syötöillä. Melkein huomaa, että ne pelaajat on pilattu näppäilysyötöillä.
defcon1

Poissa Poissa


Vastaus #935 : 18.05.2011 klo 15:15:39

Älä nyt lähde siitä että treenattais ainoastaan jompaakumpaa, rukkasen treeni voi olla tänään ja tuo mun sovellus siitä huomenna.
Molemmissa versioissa yks tärkeimpiä pointteja on ettei syötetä suoraan päin sitä lähintä vastustajaa, vaan yritetään löytää reikä mistä pallo mahtuu - EyesUp jne...

Ja: kovempiin syöttöihin auttaa myös etäisyyden kasvattaminen.

Ai niin, tuo 1v1 > 2v1 voi mennä myös systeemillä aloitus=1v1v1, ja maalintekijä on sitten aina yksin niitä kahta muuta vastaan...

Muuten, tuosta tötsien (kartiot/ufot) kiertämisestä olen Kaihlamon kanssa suunnilleen samoilla linjoilla - paras este on pelikaveri, ja muuten esteen pitää olla riittävän iso, että sitä oikeasti joutuu väistämään.
paveldo

Poissa Poissa


Vastaus #936 : 18.05.2011 klo 16:07:25

Perussyöttöä ja haltuunottoa olen joskus treenauttanut kisalla, jossa on kaksi riviä, parit vastakkain. Rivien etäisyys esim. noin 8 metriä joka on myös syötön minimimitta. Aikaa vaikka ½-1 min ja syötöt lasketaan.
Mielestäni tälläisessa kisassa korostuu teknisesti laadukas suoritus (riittävän kova maata pitkin menevä syöttö ja haltuunotto josta on helppo pistää pallo jälleen liikkeelle).
Tämä kisa ei ehkä sovellu kuitenkaan ihan vasta-alkajille.

joosar

Poissa Poissa


Vastaus #937 : 20.05.2011 klo 16:25:00

Juu, mutta tässä aiemmin saamasi kommentit eivät sitä "kieltäneetkään" opettamasta. Tuo Jeremenko SR:n kommentti koski pikemminkin potkutekniikkaa (tuossa asiayhteydessä) kuin varsinaisesti syöttämistä. Pikkujunnuille potkutekniikkaa voi hyvin opettaa pareittain niin, että yritetäänkin potkaista pallo (maassa) muutaman metrin levyiseen maaliin parin ohi. Samalla saadaan toistoja myös haltuunotoista.

Siis (X:t tötsiä, A ja B pelaajat ja o pallo) :

X   <– 2–3 m –>   X
         A


^
|
5–8 m
|
v
          o
         B
X   <– 2–3 m –>   X


Kiitti!! Tuossahan onki kelpo tapa alkaa opettaa potkutekniikkaa.......... Tahtoo vaan olla että vetäjiä on suhteessa lapsiin liiaan vähän ja sitten kun pallot menevät mihin menevät niin tahtoo varmaan osalla mennä toisten *häirittemiseksi*? Mutta ei muuta ko vaan harjoittelua,,harjoittelua vaan!
« Viimeksi muokattu: 21.05.2011 klo 11:03:30 kirjoittanut joosar »
joosar

Poissa Poissa


Vastaus #938 : 21.05.2011 klo 18:08:48

Mun treenirakenne on ollut aiemmin (nykyään mennään enemmänkin ns. norm. harjoitusrakenteen mukaisesti):

0-15 min alkuleikki/-peli - opetettava asia voi olla jo mukana leikin muodossa niin että pelaajat eivät edes tätä huomaa
15-30 min tekninen osa - ns. opetettava asia
30-50 min peliä - mieluusti se opetettu asia seuraa myös tähän peliin
50-60 min loppuleikki/-huipennus (viestikisat toimii aina :) )


Oisko sulla antaa käytännön esimerkkiä näihin
1.alkuleikki/-peli tapahtumiin? (pallorosvo....?)
2. Tekninen osa?    (pallonhallintaa...kuljetusta .....syöttelyä?)
Eiköhän se tästä ala sujua mutta tosiaan olis kyllä hyvä olla tosiaan jotain *muilta-opittua* aluksi!!  Kiitos vastauksista!!
Metusalem

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vasta Olympique de Marseille oli meitä parempi!


Vastaus #939 : 22.05.2011 klo 11:29:12

Kiitos hienoista vinkeistä!   Kiva lähteä  vetään reenejä ,kun on saanut uusia juttuja ohjelmaan.  Ylos
futiskoutsi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: tottenham,Tps,


Vastaus #940 : 22.05.2011 klo 13:13:36

Jatkoa viimeaikaisille tapahtumille: johtokunta kokoontui tänään meidän joukkueen asian tiimoilta. Ajojahdin kohteena ollut apuvalmentajani ilmoitti aluksi vihaavansa ja halveksuvansa jojoja, jotka olivat aloittaneet seläntakanapuhumisen. Tämän jälkeen hän häipyi paikalta. Keskustelu kärjistyi lopulta siihen, että voisimme jatkaa kaikki ilman tuota apuvalmentajaa tai sitten kaikki joukkueen toimijat vaihdetaan. Pallo heitettiin asian suhteen minulle ja kun ilmoitin, että en hyväksy apuvalkkuni ulos savustamista ja en halua toimia bäiden jojojen kanssa, päätettiin meidät kaikki poistaa toimijoista. Valmennan vielä tämän viikon, että seura saa asiat kuntoon. Tässä ei ole mitään ongelmaa, koska viimeaikojen tapahtumista huolimatta olen saanut seuralta tosi paljon ja päässyt tosi hyvään valmentajaoppiin.

Päätöshän oli sinänsä ihan hyvä ja objektiivinen, eikä seura halunnut antaa esimerkkiä siitä, että riidoilla voisi saada toimijoita pois omasta joukkueesta. Olen kuitenkin varsin pettynyt sinänsä ja ilmoitinkin näille jojoille, että toivottavasti ovat nyt tyytyväisiä, kun saivat omalla ajojahdillaan koko porukan hajoitettua. Omalta osaltakin harmittaa, että saivat poltettua mun motivaation pois ja ajoivat tilanteeseen, jossa mieluummin annan itselleni potkut kuin jatkan. Tällä hetkellä tuntuu kaikki valmennuskurssit, Weinin kirjat yms. ihan turhilta.

Nämä mun viimeaikojen viestit sopisi ehkä paremmin "täällä lopetamme superjunnujen valmentamisen" -ketjuun.

Tämän viikon jälkeen pidän ainakin jonkin verran taukoa. Saa nähdä mitä seuran valmennuspuoli enää halua musta. Meitä kouluttautuneita ja innokkaita ei-isävalmentajia tunnetusti kasvaa puissa.


Mulle kyllä kaveriksi pääsee jos oot turun alueelta.Saat viel joka toisen viikon vapaat kädet vetää treenejä omien töiden johdosta.
Atmosphere

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Man Utd, Notts Co., Hirsilän Pyrkivä, Daltonit,


Vastaus #941 : 22.05.2011 klo 14:10:57


Kyyniset teinit on sitten ihan eri juttu...

Onkos tähän vinkkejä?
Alkaa mielikuvitus loppumaan.

E: Rukkasen harjoite on käytännössä todettu toimivaksi. Ylos
« Viimeksi muokattu: 22.05.2011 klo 14:16:29 kirjoittanut Atmosphere »
Sinkkis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Liverpool since 2018


Vastaus #942 : 25.05.2011 klo 13:37:52

PANIC! Vastuuvalmentaja soitti ja kysyi, että voinko vetää kahdelle ryhmälle tänään treenit kun ei pääse paikalle. Nuoremmille 03-05 syntyneille tytöille pitäis lisäksi ohjelma tekaista tässä kolmessa tunnissa. Se tuskin on ongelma, mutta vähän jännittää miten menee noin muuten kun ensimmäistä kertaa vastuussa. Noin 20 tyttöä on toisessa ryhmässä ja lisäkseni jonkun äiti on lupautunut auttamaan. Vanhemmassa 02 syntyneiden ryhmässä noin 10 ja siellä joudun olla yksin.

Katsellaan miten menee :D
Sinkkis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Liverpool since 2018


Vastaus #943 : 26.05.2011 klo 12:39:25

Pieni rapsa eilisestä.

Menin kentälle varttia ennen ja oma kenttäneliöni oli jo vapaana, joten sain laitettua kaikkien harjoitteiden tötsät jo valmiiksi kentälle ennen tyttöjen tulemista. 03-05 syntyneitä tyttöjä tuli 20, joista osa myöhässä. Vastuuvalmentaja oli laittanut s-postissa ohjeet miten treenit pitäisi vetää. Tutustuin näihin ohjeisiin ja piirsin paperille miten mikäkin harjoite tulisi muodostumaan. Harjoitteisiin en mene sen syvemmin.

Muutamia huomioita. 
 
 - Paikalla 20 tyttöä ja minun lisäkseni yksi ohjaaja, jolla oli jonkin verran tieto/taitoa. Kaksi ohjaaja tuolla määrällä ei riittänyt mitekään seuraamaan tarkasti kaikkien toimintaa ja korjaamaan mahdollisia virheellisiä suorituksia. Ikävää, mutta varmasti todellisuutta monessa joukkueessa.

- Alkuleikkien jälkeen laitettiin ryhmä puoliksi vanhempiin ja nuorempiin, mutta jos tuntisi paremmin tyttöjä niin tasojen mukaan jako olisi varmaan parempi. Nyt oli melko järkyttäviä tasoeroja ryhmien sisällä.

- Näin nuoret haahuilee ja tarvii paljon opastusta. Osa harjoitteista menee ns. leikiksi eikä tehdä kunnolla. Esim polven nostot jne niin juostaan vain jotenkin toiselle tötsälle nauraen. Hyvä, että on hauskaa, mutta olisi silti kivaa, jos tekisi kunnolla...

- Paperille piiretty hienoinkin harjoite ei toimi todellisuudessa niin yksinkertaisesti kuin päässä sen näkee. :D

- Sain ihan kiitettävästi pidettyä jonojen pituudet kurissa. 3, 3, 4 oli tötsillä kun tehtiin pitkäkuljetus ja maali-harjoitetta kilpailuna. Vastuuvalmentaja oli piirtänyt tuon kahdella jonolla, mutta sitten olisi ollut liian monta tyttöä jonossa. Jopa tuo 3,3,4 oli liikaa.

- Yksi tytöistä oli jo ennen treenejä kuullemma tuuletellut kun näki minut, että olen paikalla valmentamassa :)

Tämän ryhmän jälkeen vedin vielä treenit 02-syntyneille ja se olikin paljon helpompaa kuin noille nuoremille. Vielä yhdet treenit edessä ja sitten maajoukkuetauko. Pitää ottaa aiheeseen liittyvää lukemista mukaan Italian aurinkorannoille.
Jortsukka

Paikalla Paikalla


Vastaus #944 : 27.05.2011 klo 10:06:56

Pakko sanoa, että eilen ensimmäistä kertaa nyt muutaman vuoden aikana, kun valmentanut, henkisesti väsytti olla kentän laidalla. Ensinnäkin pojat olivat unohtaneet täysin parin viikon teemat, pl. 2-3 kaveria. Toisekseen liike oli kadonnut ihan täysin ja kukaan ei liikkunut oikeastaan ollenkaan. Tämän lisäksi pitäisi vielä muutama kuukausi jaksaa muutamaa pelaajaa jotka ovat täysin väärässä joukkueessa(kun ei asenne ole todellakaan kohdallaan, eikä pää mukana). Nämä päivät syö pahasti uskoa omaan valmentamiseen, siis edes siihen että olisi sen tason valmentaja että voisi opettaa silloin tällöin, jotain uutta ja innostaa poikia kehittymään.

Jos tuossa omassa pelissä ei olisi ollut niin paljon kaikkea surkeata, niin varmaan olisi kyllä jaksanut ihmetyttää tuomari joka palloili kentällä. Kaveri taisi olla ensimmäistä ottelua, mutta luulisi että kuitenkin saisi edes joka toisen tuomion oikeinpäin ja muistaisi mitä eroa on kulman ja heiton näyttämisellä.
referee3000

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Tamperelainen jalkapallo & futsal


Vastaus #945 : 27.05.2011 klo 22:34:40

Onhan toi junnujen kanssa toimiminen välillä hankalaa varsinkin, kun itsellä on ikää n. 10 vuotta enemmän kuin junnuilla, mutta ainakin omasta mielestä niiden oppimis- ja osaamiselämysten havaitseminen palkitsee todella paljon. Varsinkin, kun itse en valmenna mitään taitoryhmää tai vastaavaa, vaan porukkaa joka koostuu erilaisista lähtökohdista ja erilaisista motivaatiotekijöistä. Olen itse pääsääntöisesti mukana 01-ikäisten valmennuksessa, mutta olen myös mukana 00-ikäisten kanssa. Välillä joutuu tiettyjä pelaajia katsomaan tarkemmin ja aina ei riitä aikaa tarpeeksi kaikille, mutta olen silti tyytyväinen.
der bomber

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: König Mölders, ylijumala Rafinha


Vastaus #946 : 28.05.2011 klo 19:42:13

Tänään oli hienoa olla valmentajana 99 tytöille kun pelissä näkyi peräti kolme kertaa juttuja mitä on harjoiteltu kevään aikana. Useasti noita näkyy yksittäin mutta tänään jotenkin tytöt tsemppasivat ja kaikki palaset loksahtivat kohdalleen ja nähtiin 1) laitapuolustajan tekemä oikea aikainen nousu tukemaan hyökkäystä 2) laitapuolustajan pallon pyytäminen 3) pallon pelaaminen kyseiselle tytölle juoksuun etupuolelle

Tälläiset pikkujutut ovat mielestäni ehdottomasti parasta valmennuksessa, kun huomaa, että tytöt ajattelevat ja oivaltavat itse asioita joita on harjoiteltu
beck

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Kokemusasiantuntija


Vastaus #947 : 28.05.2011 klo 20:34:17

Tälläiset pikkujutut ovat mielestäni ehdottomasti parasta valmennuksessa, kun huomaa, että tytöt ajattelevat ja oivaltavat itse asioita joita on harjoiteltu
Ylos ja samalla seurantaan
joosar

Poissa Poissa


Vastaus #948 : 08.06.2011 klo 10:31:19

Sanonpa vaan että kun katsoi eilistä peliä niin kyllä on suomalaisilla juniori-valmentajilla kova työ edessään jos mielitään edes uumoilla joskus arvokisapaikasta?! Eteenpäin on varmaankin menty mutta onko muut menny vaan vielä enemmän?
MJ

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jugadores del Käpylän Pallo, €uro-Klubi, Jam Tarts


Vastaus #949 : 08.06.2011 klo 10:50:06

Sanonpa vaan että kun katsoi eilistä peliä niin kyllä on suomalaisilla juniori-valmentajilla kova työ edessään jos mielitään edes uumoilla joskus arvokisapaikasta?! Eteenpäin on varmaankin menty mutta onko muut menny vaan vielä enemmän?

Nyt maksetaan kaikki pelaa-järjestelmästä ja lasten/nuorten lisääntyneistä aktiviteettimahdollisuuksista. Noin kymmenen vuoden päästä taitavat nämä uudistetun juniorimallin kasvatit alkaa olla maajoukkueen porteilla, jolloin nähdään mihin suuntaan laiva seilaa. Tällä hetkellä Suomi, jos nyt siis on mennyt eteenpäin ollenkaan, on ainakin mennyt eteenpäin hitaammin kuin 80% maailman valtioista...

Kun tilanne on mikä on, niin toivoisikin että vanhat pelurit ja muut asiaan vihkiytyneet jalkautuisivat suurella joukolla junnufutiksen piiriin... Vaikka hihat onkin tällä saralla jo osittain kääritty ei ole mitään syytä ryhtyä huopaamaan.

 
Sivuja: 1 ... 37 [38] 39 ... 51
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa