FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
19.03.2024 klo 09:08:28 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: ff2 ät futisforum2 piste org

Sivuja: 1 [2] 3 ... 39
 
Kirjoittaja Aihe: Jalkapalloa Hollannissa?  (Luettu 179553 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
ikharo

Poissa Poissa


Vastaus #25 : 24.12.2008 klo 18:39:42

En minä ainakaan Hollannissa asuessani (vaihtarina ja hollantilaisen opiskelijakortin kanssa) mitään alennuksia saanut. Ainoa tapa saada alennusta junalipuista oli n. viidenkympin alennuskortin hankkiminen. Tolla alennuskortilla tosin sai matkustaa pari kaveriakin. Muuten junailu perushintaan taitaa olla about samaa hintaluokkaa kuin opiskelijahinnat Suomessa.

Jepjep.. Alennuskortti on hyvä ratkaisu, jos pysyttelee maassa pidempäänkin. Varsinkin jos tarvitsee sitä käyttää myös kavereiden lipun ostamiseen. Jos Jalkapallomatkailua suunnittelee, niin kortti saattaisi jäädä hommaamatta. Riippuen kuitenkin seurueesta ja matkoista.
Noodles

Poissa Poissa


Vastaus #26 : 05.03.2009 klo 01:34:04

Tarkoitus olisi lähteä huhtikuun lopulla Hollannin Haagiin systeriä moikkamaan ja samalla olisi tietysti hienoa yhdistää reissuun myös futismatsi. ADO Den Haag näyttäisi pelaavan tuolloin himassa Feyenoordia vastaan (26.4.). Onko jollain tietoa kuinka vaikeaa tuollaiseen matsiin on saada lippua ilman mitään klubijäsenyyttä? Stadion kapasiteettikaan ei näyttäisi olevan mikään kovin suuri ja ilmeisesti nämä matsit isompia jengejä vastaan ovat aika haluttuja. Lippujen hankinta on toki lähtökohtaisesti hieman helpompaa kun systeri asustelee Haagissa..
Edmundo

Poissa Poissa


Vastaus #27 : 05.03.2009 klo 02:17:54

Tarkoitus olisi lähteä huhtikuun lopulla Hollannin Haagiin systeriä moikkamaan ja samalla olisi tietysti hienoa yhdistää reissuun myös futismatsi. ADO Den Haag näyttäisi pelaavan tuolloin himassa Feyenoordia vastaan (26.4.). Onko jollain tietoa kuinka vaikeaa tuollaiseen matsiin on saada lippua ilman mitään klubijäsenyyttä? Stadion kapasiteettikaan ei näyttäisi olevan mikään kovin suuri ja ilmeisesti nämä matsit isompia jengejä vastaan ovat aika haluttuja. Lippujen hankinta on toki lähtökohtaisesti hieman helpompaa kun systeri asustelee Haagissa..

Stadion ei tule missään nimessä olemaan loppuunmyyty. Mutta ilman jäsenyyttä lippujen saanti saattaa olla hankalaa juuri Feyenoordin ollessa vastassa, sillä matsi mennee riskikategoriaan. Mahdollisuus yleiseen myyntiin on aina kuitenkin olemassa, jossa tapauksessa liput saa hommattua pelipäivänä stadionilta henkilöllisyystodistusta vastaan.

Jos (ja todennäköisesti kun) kuitenkin käy niin, että liput eivät ole yleisessä myynnissä, ainoa mahdollisuus on ottaa suoraan seuraan sähköpostilla yhteyttä, josko vaikka myisivät ulkomaalaiselle. Toinen mahdollinen skenaario on, että klubikortin omistavat voisivat ostaa kortillaan useampia lippuja, kuten silloin tällöin käy. Silloin voi ottaa yhteyttä meikäläiseen ja minä voin lipun hommata. Tuoppi
Noodles

Poissa Poissa


Vastaus #28 : 05.03.2009 klo 02:25:07

Jep, kiitoksia Edmundolle vastauksesta. Pitää alkaa selvittelemään asiaa tarkemmin, voipi olla että olen yhteydessä Ylos
Manse Black

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FCL,LPJS,LFC


Vastaus #29 : 05.03.2009 klo 19:35:58

 Onko tietoa mitä joukkueita(pl.Ajax) Amsterdamin lähistöltä löytyy? Voi ihan hyvin olla divariporukoitakin.
Saman kysymyksen voisin myös esittää Emmenistä(pl FC Emmen).
Edmundo

Poissa Poissa


Vastaus #30 : 05.03.2009 klo 19:46:33

Onko tietoa mitä joukkueita(pl.Ajax) Amsterdamin lähistöltä löytyy? Voi ihan hyvin olla divariporukoitakin.
Saman kysymyksen voisin myös esittää Emmenistä(pl FC Emmen).

Damin lähimaastosta (n. puolen tunnin junamatkan sisään) tulee mieleen Telstar (juna-asema Velsen-Zuid), Omniworld (Almere), Haarlem, AZ Alkmaar, miksei Utrechtkin.

Itse Damista suosittelen myös amatöörifutista. Ainakin perinteikkään AFC:n kotikenttä Sportpark Goed Genoeg (= "Tarpeeksi Hyvä") on näkemisen arvoinen. Myös Ajax Amateurs voi olla hieno kokemus. Harmi, että sympaattinen Türkiyemspor meni juuri vastikään konkurssiin ja vetäytyi sarjasta.

Emmenissä ei nyt ihan lähellä mitään ole. Lähimmät Heracles (Almelo), Zwolle ja Veendam.
Manse Black

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FCL,LPJS,LFC


Vastaus #31 : 05.03.2009 klo 20:09:51

Damin lähimaastosta (n. puolen tunnin junamatkan sisään) tulee mieleen Telstar (juna-asema Velsen-Zuid), Omniworld (Almere), Haarlem, AZ Alkmaar, miksei Utrechtkin.

Itse Damista suosittelen myös amatöörifutista. Ainakin perinteikkään AFC:n kotikenttä Sportpark Goed Genoeg (= "Tarpeeksi Hyvä") on näkemisen arvoinen. Myös Ajax Amateurs voi olla hieno kokemus. Harmi, että sympaattinen Türkiyemspor meni juuri vastikään konkurssiin ja vetäytyi sarjasta.

Emmenissä ei nyt ihan lähellä mitään ole. Lähimmät Heracles (Almelo), Zwolle ja Veendam.

Kiitokset! Täytyy ruveta selvittelemään mitkä seurat pelaa pääsiäisen tienoilla.Haarlemilla näytti,nopeella vilkasulla,ainakin olevan kotimatsi 10. päivä.eiköhän sieltä jtn löy'y.
brutalissimus maximus

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Baia Melior Populus


Vastaus #32 : 06.03.2009 klo 10:12:49

Täältä näyttää löytyvän kiitettävästi infoa.
Ite oon Amsterdamissa 23.-26. 4. johon osuu Ajax - AZ matsi. Paikan päältä lippujen hommaaminen on ilmeisesti aika vaikeeta / tyyristä ja netissä kaupataan vaan yli 100 €oohin paketteja, joten taitaa jäädä töllön tuijotteluksi.
Näkyykö matsit joka pubissa vai pitääkö hakeutua johonkin futisbaariin?
Edmundo

Poissa Poissa


Vastaus #33 : 06.03.2009 klo 15:51:40

Näkyykö matsit joka pubissa vai pitääkö hakeutua johonkin futisbaariin?

Näkyy hyvin vaihtelevasti ja useimmat pubit suosivat ulkomaista futista. Tosin tuo peli on sen verran aikaisin, että tuskin muissa liigoissa on juurikaan pelejä samaan aikaan, mutta silloin toisaalta ongelmaksi tulee, että nämä pelit näkyvät vain maksullisella Eredivisie Live -kanavalla, jonka baarin olisi pitänyt ostaa itselleen, mikä ei ole itsestäänselvyys. Leidsepleinillä Bulldogin vieressä on yksi futispubi, jossa on varmaan kymmeniä telkkareita, jotka näyttävät pyynnöstä eri matseja. Siellä voi ainakin kokeilla onneaan. Ja muutoin varmaan kysymällä selviää.
lepa

Poissa Poissa


Vastaus #34 : 06.03.2009 klo 16:02:49

Kiitokset! Täytyy ruveta selvittelemään mitkä seurat pelaa pääsiäisen tienoilla.Haarlemilla näytti,nopeella vilkasulla,ainakin olevan kotimatsi 10. päivä.eiköhän sieltä jtn löy'y.

Jos tunnin ajo ei hirvitä, tarjoavat Groningen ja Heerenveen vaihtoehdot Emmenistä pohjoiseen. Pääsiäissunnuntaina molemmilla peli klo 14.30 (G-Vitesse, H-Volendam). Heerenveenin osalta voin yrittää auttaa lipunhankinnassa.
Manse Black

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FCL,LPJS,LFC


Vastaus #35 : 06.03.2009 klo 21:02:07

Jos tunnin ajo ei hirvitä, tarjoavat Groningen ja Heerenveen vaihtoehdot Emmenistä pohjoiseen. Pääsiäissunnuntaina molemmilla peli klo 14.30 (G-Vitesse, H-Volendam). Heerenveenin osalta voin yrittää auttaa lipunhankinnassa.

Ajomatka ei sinänsä hirvitä olenkaan.Pieni junamatkahan on ihan poikaa.Pääsiäisen loppupuolisko tulee vaan oltua Damissa,joten noi mittelöt kusee siihen.Kiitos kuitenkin tarjouksesta!
Ricky Rocket

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Los Búhos Reales


Vastaus #36 : 07.03.2009 klo 07:51:26

Täältä näyttää löytyvän kiitettävästi infoa.
Ite oon Amsterdamissa 23.-26. 4..
Et saisi venytettya lomaasi tuonne huhtikuun loppuun? Taalla meinaan olisi tuolloin Kuningattarenpaiva, eli jengia ja oranssia hulinaa valtaisasti kaduilla ja kanavilla ja muilla..

Leidsepleinillä Bulldogin vieressä on yksi futispubi..
Itse suosittelisin menemista johonkin Leidsepleinin "hollantilaisbaareista".. Kooper, De Waard.. Mitanaitanytolikaan.. Nayttavat kaikki Ajaxin matsit..
ikharo

Poissa Poissa


Vastaus #37 : 15.03.2009 klo 02:14:25

Et saisi venytettya lomaasi tuonne huhtikuun loppuun? Taalla meinaan olisi tuolloin Kuningattarenpaiva, eli jengia ja oranssia hulinaa valtaisasti kaduilla ja kanavilla ja muilla..
Viime vuonna kyseinen kestitys oli kyllä jotain huippua. 2½ päivää ilman unta damin katuja kulkien mainion, kansainvälisen erasmus-porukan kanssa. Tänä vuonna uusiksi, toivottavasti on jälleen porukkaa tulossa muistelemaan opintoja, ja ihmisiä Tuoppi
oman_elämänsä_marco_di_vaio

Poissa Poissa


Vastaus #38 : 15.03.2009 klo 14:21:01

26.4.09 Ajax - AZ, saako liput ovelta tyyliin tunti ennen matsia vai pitääkä tsemppailla etukäteen?

Edit: tätä oltiin kysytty jo aiemminkin, mutta selkeää vastausta ei kyllä löytynyt...
« Viimeksi muokattu: 15.03.2009 klo 14:22:21 kirjoittanut Pienis »
ikharo

Poissa Poissa


Vastaus #39 : 15.03.2009 klo 15:03:24

26.4.09 Ajax - AZ, saako liput ovelta tyyliin tunti ennen matsia vai pitääkä tsemppailla etukäteen?

Edit: tätä oltiin kysytty jo aiemminkin, mutta selkeää vastausta ei kyllä löytynyt...
Uskoisin, että kannattaisi etukäteen hommailla.
Edmundo

Poissa Poissa


Vastaus #40 : 15.03.2009 klo 20:17:39

26.4.09 Ajax - AZ, saako liput ovelta tyyliin tunti ennen matsia vai pitääkä tsemppailla etukäteen

Voin melkeinpä luvata, että ovelta et tule lippuja saamaan.
brutalissimus maximus

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Baia Melior Populus


Vastaus #41 : 16.03.2009 klo 10:35:56

Kiitoksia vastauksista.
Mitenkä muuten toi Ajax - AZ. Onko paikan päältä mitään saumoja saada lippua paria päivää ennen peliä?
Edmundo

Poissa Poissa


Vastaus #42 : 17.03.2009 klo 02:12:22

Kiitoksia vastauksista.
Mitenkä muuten toi Ajax - AZ. Onko paikan päältä mitään saumoja saada lippua paria päivää ennen peliä?

Tuskin. Oletettavasti Club Card vaaditaan tuohon otteluun lippujen saamiseen joka tapauksessa. Ainoa keino lienee ostaa jostain kansainvälisiltä sivustoilta liput karmeaan ylihintaan.
brutalissimus maximus

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Baia Melior Populus


Vastaus #43 : 27.03.2009 klo 10:34:21

Hieman offtopikkia:
Kuten tuossa aikaisemmin on ehkä tullut ilmi, niin olemme duuniporukan (Lahesta) kanssa tekemässä Amsterdamin reissun muutaman viikon päästä. Olen kumminkin porukan ainoa futis- ja Litmasfanaatikko ja ehdinkin jo hehkuttaa, ettei Amsterdamissa lahtelaisten tarvi pahemmin tuoppeja itse ostella. Ehdinkö luvata liikoja vai sateleeko juomaa joka suunnasta jos on kamerasta näyttää muutama tuore otos Kunkusta Kisapuiston talvisista liigacuptaistoista?
Spangen

Poissa Poissa


Vastaus #44 : 27.03.2009 klo 10:50:11

Tuskin. Oletettavasti Club Card vaaditaan tuohon otteluun lippujen saamiseen joka tapauksessa. Ainoa keino lienee ostaa jostain kansainvälisiltä sivustoilta liput karmeaan ylihintaan.
Itse näytin aina Klubin kausaria, kun lippuluukulla Club cardia kyseltiin. Sain kaikkiin peleihin (joku 20 kappaletta)  liput, mukaan lukien Feyenoord-Ajax. Näyttäkää kysyttäessä vaikka kirjastokorttia, ei se sen vaikeampaa ole.
koera

Poissa Poissa


Vastaus #45 : 27.03.2009 klo 12:42:45

Hieman offtopikkia:
Kuten tuossa aikaisemmin on ehkä tullut ilmi, niin olemme duuniporukan (Lahesta) kanssa tekemässä Amsterdamin reissun muutaman viikon päästä. Olen kumminkin porukan ainoa futis- ja Litmasfanaatikko ja ehdinkin jo hehkuttaa, ettei Amsterdamissa lahtelaisten tarvi pahemmin tuoppeja itse ostella. Ehdinkö luvata liikoja vai sateleeko juomaa joka suunnasta jos on kamerasta näyttää muutama tuore otos Kunkusta Kisapuiston talvisista liigacuptaistoista?

Ei se kai ihan selviö ole joka paikassa, mutta itselläni on hauska stoori parin vuoden takaa. Olimme kaverin kanssa kaupungilla pyörimässä ja menimme Jordaanin kaupunginosassa paikalliseen kuppilaan, joka oli sen verran sivussa, ettei siellä usein turisteja näkynyt. Kaverilla oli päällään UFFista poistettu Saksan armeejan vihreä takki, vaikka olin varoitellut etteivät paikalliset juuri perusta Saksasta, eivätkä varsinkaan sen armeejasta. Avasimme baarin ovet ja heti Saksan lipun nähtyään baarimikko rupesi huutamaan suoraa kurkkua saksaksi jotain, mistä ei oikeen saanut selvää. Elekieli kuitenkin paljasti, ettei palaute ollut positiivista. Noin viiden minuutin selittelyn jälkeen saimme baarimikon vakuutetuksi ettei takilla oltu lähetetty mitään viestiä, vaan se oli ostettu kierrätettynä halvalla, koska kaverini piti sen ulkonäöstä.

Baarimikko rauhoittui ja rupesi kyselemään mistä olimme ja mitä teimme kaupungissa. Suomen tultua esiin miehen kasvot kirkastuivat ja naapuripöydistä tuli muutama tyyppi saman tien viereemme tiskille istumaan. Oluista ei toden totta tarvinnut enää maksaa, mutta samalla tuli sitten kerrattua Litin vaiheet kaupungissa, sisältäen mm. viiden minuutin monologin siitä, miten Litmasen tehdessä paluun moottoritien sivut olivat täynnä ihmisiä koko matkan lentokentältä kaupunkiin.
brutalissimus maximus

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Baia Melior Populus


Vastaus #46 : 27.03.2009 klo 13:37:28

FC Lahden pelipaita Litmasen nimellä kustantais näköjään 59 €. Maksaiskohan tuo itsensä takas, jos käyskentelisin siinä neljä päivää Amsterdamissa. Ainakin sais suopeamman vastaanoton baarissa kuin lapinpolttajien vetimissä ;)
Edmundo

Poissa Poissa


Vastaus #47 : 27.03.2009 klo 13:42:07

FC Lahden pelipaita Litmasen nimellä kustantais näköjään 59 €. Maksaiskohan tuo itsensä takas, jos käyskentelisin siinä neljä päivää Amsterdamissa. Ainakin sais suopeamman vastaanoton baarissa kuin lapinpolttajien vetimissä ;)

Ite olen myös Lahesta, asunut Damissa nyt yheksisen kuukautta enkä ole kertaakaan saanut Litmasen ansiosta ketään ostamaan mulle yhtäkään olutta :(
brutalissimus maximus

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Baia Melior Populus


Vastaus #48 : 27.03.2009 klo 13:50:15

Ite olen myös Lahesta, asunut Damissa nyt yheksisen kuukautta enkä ole kertaakaan saanut Litmasen ansiosta ketään ostamaan mulle yhtäkään olutta :(
No voi paska. Pitänee siis ottaa lompakko mukaan :(
hollywood hogan

Poissa Poissa


Vastaus #49 : 31.03.2009 klo 19:25:12

onko amsderdamissa mitää futis pelejä ajalla 1.5-4.5? ajax sillä on ainaki vieras peli silloin ja muita joukkueita en tiedä damista..

 
Sivuja: 1 [2] 3 ... 39
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa