Nyt suuntana olisi ensi joulukuun alussa Hollanti. Damista on puhuttu, mutta kaikki ei sinne halua mennä. Lennot varmasti sinne otetaan, mutta mitkä olisi parhaat kaupungit kokea hyvää futistunnelmaa ja muutenkin kaupunki oli ns. elävä kaupunki. Kaupungin koolla ei ole mitään väliä, kunhan junalla pääsee Amsterdamista kivasti. Eredivisie saisi olla toinen peli ja junamatkan päässä sitten vaikka 1divarin peli. Jos vastaukset on luokkaa "lue topic alusta", niin sitten sit luen...
Hollanti on tähän kyllä hyvä valinta. Paljon pelejä lyhyessä aikaikkunassa ja vielä fiksusti sijoiteltuna. Eli perjaatteessa viikonlopun aikana voisi onnistua jopa kolmekin peliä.
Damin "dissaamisesta" en itse ylläty yhtään. Onhan tuo menevä kaupunki mutta joka tapauksessa ihan perkeleen kallis.
Tämä on varmasti huomioitu, mutta pääpiirteittäin Eerste Divisien pelit pelataan aina perjantaisin kello 21:00 alkaen.
Laitan alle nyt jotain omia kokemuksia ja ajatuksia kaupungeista.
- Rotterdam (täällä pelejä ja lähellä Haag, Breda ja Tilsburg)
Rotterdam on mukava ja eloisa kaupunki varmasti myös joulukuussa.
Älkää astuko miinaan, omat odotukset Feyenoordin pelistä olivat valtavan korkealla mutta ottelutapahtuma ei ollut mikään erikoinen.
Lisäksi lippujen saaminen on ihan perkeleen hankalaa.
- Utrecht (hyvä sijainti, kaakossa Arnheim ja Nijmegen), ei mitään isoja kaupunkeja mikään.
Utrecht on itse asiassa hyvinkin iso kaupunki, jossa oli varsin "tunnelmalliselta" vaikuttanut keskusta.
Nijmegen menee samaan kategoriaan, vaikkakin hieman pienempänä versiona.
Paljon ravintoloita ja pubeja keskustassa ja kuvien perusteella todella mielenkiintoinen, vaikkakin pieni, stadioni.
Junan ikkunasta nähtynä Arnheim vaikutti mielenkiintoiselta kaupungilta, joka elää jalkapallolle.
Vitessen lippuja oli joka paikassa ja tämä loi tietynlaisen fiiliksen.
Itse ajattelin vielä tulevaisuudessa poiketa Vitessen matsissa.
- Zwolle, suora juna Damin kentältä ja kaupunkia kehuttu täällä. Toinen peli ehkä sitten Twente tai G.A. Eagles, jotka molemmat Eerste Divisiessä ensi kaudella.
Zwollesta kuullut ja myös lukenut samaa, ei omaa kokemusta.
Twente, eli Enschede, teki meikäläiseen ison vaikutuksen. (kaupunki ei niinkään)
De Grolsch Veste oli oikeasti hyvä stadion, jossa asiat toimivat. Myös tunnelma oli erinomainen.
Sääli, että Twente tipahtaa Eerste Divisieen mutta jotenkin kaikesta jäi sellainen mielikuva, että ei tuo jengi ilman yleisöä ensi kaudellakaan pelaa.
Jos itse lähtisin ylläolevista paikoista johonkin,
päätyisin isolla todennäköisyydellä Utrechtiin ja siihen sopiviin yhdistelmiin.