Eiks parempi olis:
Grani (A) -> lohkoon B
Warkaus (A) ja Kraft (B) -> lohkoon C
Blackbird (C) ja Vaajakoski (C) -> lohkoon A
Tolla tavalla joka lohkossa yks ykkösestä pudonnu jengi, nousijatki melkein tasan ja maantieteelisestki suht OK
C-lohkon pisimpiä välimatkoja (Selkäsaunan skenaario):
vaajakoski-rovaniemi 551 km
jyväskylä-rovaniemi 545 km
seinäjoki-rovaniemi 532 km
vaasa-rovaniemi 525 km
lapua-rovaniemi 510 km
vöyri-rovaniemi 499 km
Näistä kaksi pisintä olet siirtämässä C-lohkosta pois:
vaajakoski-rovaniemi 551 km
jyväskylä-rovaniemi 545 km
Nämä olet siirtämässä näiden tilalle C-lohkoon:
varkaus-rovaniemi 566 km
närpiö-rovaniemi 606 km
Joku voisi sanoa, että se on ihan sama, istuuko bussissa 5, 6 vai 7 tuntia. Sillä on kuitenkin melkoisen suuri merkitys ihan ruokailu- ja unirytmin kannalta.
Lisäksi muutosehdotuksesi tekisi B-lohkosta entistäkin kovemman (ja paikallisemman) suhteessa muihin kun veisit sen ainoan yli 300 kilometrin matkan (Närpiöön) pois joukkueilta.
Lisäksi lisäisit näitä (lähes 300 km) matkapelejä kaksin kappalein A-lohkoon. Matkat lisääntyisivät, taso romahtaisi. B-lohkon joukkueet tästä esityksestä mielestäni eniten hyötyisivät ja A-lohkon joukkueet kärsisivät.
C-lohko on tietysti oma lukunsa, niin matkojen, kuin tasonsa puolesta. Sitä ei yksi kosmeettinen WJK:n siirto lohkoon muuta miksikään.
Akselilla B/A tämä vertailu mielestäni tulisi suorittaa. Se on kylmä fakta, että C-lohkoon ne pisimmät matkapelit ja heikoin yleinen taso joka tapauksessa tulee. Tietysti jos B/A-akselin muutoksilla joitain helpotuksia C-lohkon matkoihin saa, niin se on vain hyvä asia. Muutosehdotuksesi ei tue mitään näistä kohdista.