Etenkin niiden pelaajien osalta joiden sopimus jatkuisi niin ymmärrän hyvin jos päällimmäinen tahtotila olisi lähteä muualle, jos jonnekin vain pääsee. Kyllä ainakin itseäni suoraan sanoen vituttaisi aika raskaasti, jos tekisin parin vuoden määräaikaisen työsopimuksen ja työnantaja yrittäisi sopparin puolivälissä laskea palkkaani 25 prosentilla.
Olen saanut pikkuisen shittiäkin niskaani (ei Jaron johdolta, tarkennettakoon) siitä että olen julkisestikin tässä asiassa puolustanut pelaajia. Pelaajille on, tai pitäisi olla, oikeus saada se palkka jonka työnantaja on kirjallisessa sopimuksessa luvannut maksaa. Tässä ei ole mitään harmaata aluetta, vaan Jaro on sössinyt asiansa ja yrittää saada pelaajat osaltaan maksamaan tehdyt virheet. Tätä on meikäläisen ollut vaikea hyväksyä, kun olen sen verran vanhan koulun mies että mielestäni paperille tehdyt sopimukset (ja etenkin työsopimukset, jotka koskevat toimeentuloa) pitäisi pitää.
samaa mieltä olen. Tosin jos Jaro ei palkkoja leikkaisi, niin edessä olisi varmaankin kesken kauden konkurssi jolloin pelaajat jäisivät ilman rahoja ja ilman pelipaikkaa. Siinä mielessä on reilua että Jaro ilmoittaa tilanteestaan pelaajille jo nyt, ja antaa näin pelaajille mahdollisuuden etsiä parempia vaihtoehtoja mikäli tämä uusi järjestely ei kelpaa.
Jaro olisi voinut esim. pitää palkat ennallaan ja sopimukset voimassa, kunnes olisi joutunut kesken kauden joutunut ilmoittamaan että ei ole rahaa maksaa palkkoja.
Paskaahan tässä lentää, mutta mielestäni seuran pelastaminen on nyt se tärkein asia. Kaikin keinoin.